Telfort Glasvezel binnenkort beschikbaar in...

• 17 december 2018
  • 11 reacties
  • 3920 keer bekeken
Telfort Glasvezel binnenkort beschikbaar in...
Reputatie 2
Badge
Goed nieuws voor liefhebbers van supersnel internet. Want op verschillende plaatsen in Nederland komt glasvezel internet beschikbaar.

Glasvezel geeft je een snelle en stabiele verbinding, ook als iedereen tegelijk online is bij jou thuis of in je buurt. Nog een voordeel: je kunt je internetverbinding upgraden tot 200 Mbit per seconde downloaden en uploaden.

Weten of glasvezel internet op jouw adres beschikbaar is of komt? Doe dan de glasvezel postcodecheck.

Woon je in één van bovenstaande gemeenten en heb je al internet van Telfort?

Dan hoef je niets te doen! Zodra glasvezel op jouw adres beschikbaar is, ontvang je van ons een e-mail of brief. Help het milieu een handje en regel in Mijn Telfort bij ‘Instellingen’ -> ‘Privacy’ even dat we jou een mailtje mogen sturen. Bedankt!

Heb je nog geen internet van Telfort maar wil je wel glasvezel zodra dit kan?

VIa de Wanneer krijg ik Glasvezel-pagina kun je je inschrijven voor de glasvezelwekker. Je krijgt dan een bericht zodra glasvezel internet te bestellen is.

Woon je niet in één van bovenstaande gemeenten?

Sorry... dan zijn er (nog) geen glasvezel-werkzaamheden gepland. Maar hou Telfort.nl in de gaten want wie weet ligt opeens je straat open. 😉

Smeekbedes om glasvezel of dergelijke vragen kunnen we helaas niet beantwoorden. Maar heb je andere vragen? Stel ze gerust in dit topic! 🙂

11 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Laatste nieuws via Tweakers:
https://tweakers.net/nieuws/147676/kpn-wil-in-loop-van-2019-wekelijks-6500-huishoudens-op-glasvezel-aansluiten.html
Nu 30% daarna 40% van de huishoudens en dat alleen in de Reggefiber gebieden?
Kan wel kloppen meer bevolking dan de buiten gebieden.
Handig kaartje hier met hoe en wat in mijn woonplaats hebben de industrie gebieden geheel tegen mijn verwachting alleen koper en coax verbindingen.
https://www.breedbandatlas.nl
Reputatie 6
Badge +7
Blijf het een vreemde gang van zaken vinden eerst zetten ze alles op alles om VVDSL uit te rollen (wat overigens ook nog lang niet overal in orde is) en nu Ziggo met Docsis 3.1 komt kan het ook weer bij KPN om weer glasvezel te gaan aanleggen persoonlijk vindt ik het mosterd na de maaltijd.

Daarentegen is het natuurlijk wel goed nieuws dat ze er weer mee beginnen.
Nieuwe directeur/ bestuurder die alles wil vereenvoudigen dat zou dan betekenen nog maar 1 systeem alleen glasvezel(FttH) maar dat is onmogelijk. Je kan niemand verplichten om over te stappen op glas.......
Hoewel nu al verplicht van glas naar glas.

Heel waarschijnlijk ligt het initiatief bij de betrokken gemeentes niet zozeer bij KPN/Reggefiber.
Reputatie 8
Badge +7
In TotaalTV
https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-legt-lat-voor-realiseren-glasvezelaansluitingen-hoog/
Ik hoop dat mijn wijk 'binnenkort' ook aan de beurt is.🤔
Nog een Link
Klein reken sommetje
6.500 per week/5=1.300 per dag/8= 162,5 per uur.
Dan mogen alle infra tech zzp mensen wel ingeschakeld worden.

Kabels voor de hoofd infra moeten de grond in, graven of schieten naar de woningen noem het maar op.

In het appartementen complex waar ik woonde toen het bij ons werdt uit gerold waren 2 personen meer dan een week bezig voor ongeveer 30 appartementen. Met kabels trekken en alles wat er bij kwam kijken. Dan nog de hele karavaan grondwerkers en minikraantjes die gingen op zich wel vlot door.
Ik heb geen exacte gegevens hoeveel aansluitingen er daadwerkelijk zijn gemaakt maar we hebben nu ruim 27.500 woningen in onze gemeente op basis van het streven zou onze hele gemeente dus in iets meer dan 4 weken tijd zijn aangesloten. Nou 1 tot 2 jaar komt eerder in mijn geheugen.

Het rekemsommetje 65000x52x3 komt wel op ruim 1 miljoen uit maar ik denk dat praktijk en theorie elkaar flink ontlopen.
Reputatie 1
Badge
Blijf het een vreemde gang van zaken vinden eerst zetten ze alles op alles om VVDSL uit te rollen (wat overigens ook nog lang niet overal in orde is) en nu Ziggo met Docsis 3.1 komt kan het ook weer bij KPN om weer glasvezel te gaan aanleggen persoonlijk vindt ik het mosterd na de maaltijd.

Ik vermoed dat het met het aannemen van de plannen mbt het opengooien van de
kabel in 2020 door de EU te maken heeft.
KPN had geen behoefte om het glasvezelnetwerk uit te breiden omdat ze dan ziggo vodafone
toegang moesten verlenen om ook hun diensten aan te bieden tegen een vastgesteld bedrag
op het dure netwerk van KPN.
Je gaat niet je eigen graf graven als kpn zijnde, als ziggo te agressief de glasvezel markt wil
overnemen dan heeft KPN straks een wapen om hetzelfde te doen als ziggo en agressief klanten pakken op ziggo's eigen netwerk.
@Michel72 Nu ben ik wel heel benieuwd waar je dit gelezen hebt of op baseerd?

KPN had geen behoefte om het glasvezelnetwerk uit te breiden omdat ze dan ziggo vodafone
toegang moesten verlenen om ook hun diensten aan te bieden tegen een vastgesteld bedrag
op het dure netwerk van KPN.

Door de fusie met Ziggo moest Vodafone hun glasvezel diensten juist afstoten dat zit nu bij Tmobile.

Die toelatings plicht is er al Ziggo had nu al WBA dienst verlenerop het reggefiber netwerk kunnen zijn maar hebben deze noodzaak nooit gehad vanwege hun eigen ruim dekkend netwerk. Andersom kan KPN met deze openstelling hun diensten ook aanbieden via het coax netwerk op plekken waar dsl niet toereikend is. Dus minder investeringen nodig op het eigen netwerk.

Dat zal dus beiden gewoonweg niet zo snel gebeuren net zo min dat KPN de provider diensten gaat leveren over de infrastructuur van bijvoorbeeld het CiF vezel netwerk.
Reputatie 1

Ik ben blij dat onze wijk nog in reggefiber tijd is gedaan, want daarna heeft KPN alle initiatieven de nek om gedraaid.

mijns inziens toen al visieloos van KPN. Regeren is immers vooruit zien. Dat je nu toch maar mee verder gaat is gewoon 10 jaar achter de feiten aanlopen.

ik heb weinig vertrouwen in de aantallen via KPN... sinds de overname van reggefiber is het wantrouwen in KPN begonnen. Dat gaat nu vrolijk verder in de hele Telfort/XS4ALL kwestie... Typerend voor KPN, wanbeleid!

Zijn het toevallig allemaal nieuwbouw projecten in de locaties die ze van glas voorzien?
Reggefiber heeft onze bestaande woonwijk volledig van glas voorzien, waarvoor hulde! 👍

Als ze toen reggefiber gewoon door hadden laten gaan, waren we nu veel verder geweest met de uitrol van glas. KPN heeft voor gigantische stilstand gezorgd!
Reputatie 8
Badge +7
https://www.totaaltv.nl/nieuws/samenwerking-kpn-en-efiber-bij-glasvezel/#articlereactionformcontainer
Wat nu samenwerken? Geldverspilling, Kapitaalvernietiging.!!!🤔
De enige samenwerking is dat er maar één keer een gleuf gegraven behoeft te worden, verder is het je reinste waanzin. Laat KPN zich toeleggen op regio's waar nog géén glasvezel ligt.
Dat heeft zeker een medewerker van KPN bedacht die eeuwen geleden nog als ambtenaar in dienst trad bij de PTT en nooit met zijn/haar tijd is meegegaan en waar de 'chef', ook een voormalig ambtenaar, niet goed heeft opgelet. Putje graven, Tentje zetten, Tukkie doen.
Ik ben nu bij de Nuon, als ik overstap naar Essent wordt er toch ook geen 2e gasleiding naar mijn huis gelegd???!!!
Dat is al vrij oud nieuws maar het blijft raar. Wat denk je van de gemeente ambtenaar die hier goedkeuring voor heeft verleend keuze is fijn maar dan liever 1 aansluiting geen 2 laat ze via 1 netwerk samenwerken. Dat zal om kosten technische niet snel gebeuren.

Reageer