Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

Telfort en KPN gaan samen verder
Badge +13
Telfort is al bijna 15 jaar onderdeel van KPN. We bieden je graag het allerbeste. Daarom bundelen wij onze krachten en heet Telfort straks ook KPN.

Om het beste voor onze klanten te bieden bundelen we onze krachten in KPN en vullen we dit merk aan met de sterke eigenschappen van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Op deze manier kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening nog verder te verbeteren. Daar krijgen alle Telfort klanten vanaf deze week via de mail bericht over.

Dit betekent het voor Telfort klanten
Uiteindelijk gaan alle klanten van Telfort automatisch over naar KPN. Je kan de Telfort producten en diensten gewoon blijven gebruiken. Als je een Telfort Mobiel abonnement wilt verlengen, dan kan je nog steeds bij Telfort terecht. Alleen kunnen er vanaf 1 mei geen nieuwe Telfort abonnementen meer afgesloten worden. Voor nieuwe of extra abonnementen is iedereen voortaan welkom bij KPN. Telfort klanten die zelf alvast willen overstappen naar KPN, betalen bij deze overstap natuurlijk geen activatiekosten (alleen met nummerbehoud). Ook verandert er niets aan je vaste en mobiele telefoonnummer(s). Bij deze overstap wordt het Telfort e-mailadressen niet meegenomen.

Nieuwe mogelijkheden
Telfort en KPN gaan samen verder en dat biedt nieuwe mogelijkheden. Meer service voor Telfort klanten bijvoorbeeld. Want je kunt per 1 mei terecht bij alle KPN-winkels. Met vragen over je Telfort abonnement bijvoorbeeld. En wist je dat KPN 3 keer zo veel winkels heeft als Telfort?
Ook ontvangen alle KPN- en Telfort klanten vanaf 1 mei extra voordeel als zij Telfort- en KPN-producten combineren. Bijvoorbeeld KPN Thuis met een Telfort Mobiel óf Telfort Thuis met een KPN Mobiel. Als zij producten van KPN en Telfort combineren én de klant is aangemeld voor Telfort Compleet dan krijgen ze deze voordelen op het KPN product. Zij ontvangen een gratis zenderpakket voor het KPN iTV-abonnement of € 5,- korting en Dubbele minuten en MB’s op het KPN Mobiel abonnement.

Bijkomend voordeel van het overgaan naar KPN: KPN is de beste aanbieder van Nederland. KPN Glasvezel is als beste getest door de Consumentenbond in januari 2019. En het mobiele netwerk van KPN is bekroond met de Tweakers Award 2018-2019 en ontving het predicaat ‘Uitstekend’ in de toonaangevende P3-benchmark. Ook behoort KPN volgens het Reputation Institute tot de bedrijven met de beste reputatie in Nederland. Klantwaarderingen waar we trots op zijn!

Telfort blijft in de buurt
We zien onze Telfort klanten vanaf nu graag terug in de KPN winkel of KPN XL winkel. Onze collega’s helpen je in de KPN winkel met je vragen over Telfort. Het voordeel is dat je nu in nog meer winkels terecht kan. Per 1 mei zijn alle Telfort winkels gesloten.

En Telfort blijft online
Telfort.nl, de website, blijft voorlopig nog gewoon online. Ook blijven Mijn Telfort en de Mijn Telfort-app gewoon werken. Voor informatie of service kunnen Telfort klanten ook nog steeds contact opnemen met de Klantenservice van Telfort. En ze kunnen terecht op Telfort.nl/kpn


Waarom gaan de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom op termijn verder als KPN?
We willen de onbetwiste kwaliteitsleider zijn en we hebben de ambitie om met het KPN-merk alle klantgroepen in de verschillende segmenten te bedienen. Daarom leggen we de focus op het KPN-merk en vullen we dit aan met de sterke eigenschappen van de andere merken. Door de focus op het KPN-merk te leggen, kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening onder het KPN-merk nog verder te verbeteren.

Wanneer is alleen het KPN-merk in de markt?
KPN zal in de loop van 2019 en 2020 het KPN-merk aanvullen met de sterke eigenschappen van de merken van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Voor klanten van deze merken verandert er niets. KPN heeft het voornemen om op termijn de dienstverlening van deze merken verder te laten gaan onder de vlag van het KPN-merk. Per merk bepalen we het beste plan om op termijn de dienstverlening van de merken voort te zetten onder de vlag van KPN.

Wanneer stopt Telfort met het aanbieden van producten?
Wanneer we volledig stoppen met het aanbieden van nieuwe Telfort-producten is nog niet definitief bepaald. Eén ding is zeker, we gaan de klanten die voorheen Telfort-producten kochten op termijn vanuit het KPN-merk bedienen.

Zijn de winkels gesloten?
Vanaf 1 mei kun je terecht in de KPN-winkels of KPN XL Winkels.

Blijft Telfort.nl wel bestaan?
De Telfort website blijft voorlopig bestaan voor al je vragen en service.

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
Het Telfort forum blijft in 2019 wat het altijd is geweest: de leukste plek om antwoorden te vinden en om in gesprek te gaan met andere klanten en Telfort specialisten. Gedurende dit jaar bereiden we ons er op voor om het forum dezelfde overgang te laten maken als het merk zelf: naar één KPN dat is aangevuld met de sterke eigenschappen van de andere merken. Details hierover zijn nog niet bekend.

Wat gebeurt er met mijn Telfort e-mailadres?
Daar verandert niets aan.

Wat gebeurt er met mijn telefoonnummer vast/mobiel? Blijft dit hetzelfde?
Je telefoonnummer vast/mobiel blijft hetzelfde.

Kan ik gebruik maken van Gratis onderling bellen en MB’s delen?
Deze voordelen zijn nu al beschikbaar voor KPN mobiele klanten als je je aanmeldt voor KPN Compleet. Als je je mobiele contract wil verlengen, kan dat naar een mobiel abonnement van KPN zodra je contract is afgelopen.

Ik heb Telfort mobiel en KPN vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we starten in mei met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Ik heb Telfort mobiel en XS4ALL vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Als je XS4ALL combineert met KPN of als je Telfort combineert met KPN, dan krijgt je combinatievoordelen. We werken continu aan de verbetering van onze dienstverlening. Mocht het in de toekomst veranderen, dan krijg je hier bericht van.

Ik heb KPN mobiel en Telfort vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we starten in mei met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Heb je vragen? Stel ze dan hieronder.

*Admin: begindatum combinatievoordelen aangepast van april naar mei, wegens verkeerde vermelding.
*Admin: 24 april 2019 aangevuld met informatie.
*Admin: 10 augustus correctie meenemen e-mailadressen

806 reacties

Allemaal leuk en aardig hoor, dat samenvoegen met KPN
Intussen begrepen dat klanten van xs4all actie voeren, dat zijn de diehards
Telfort klanten zijn niet zulke diehards en stemmen meer met de voeten, verwacht ik dus ook geen acties voor t behoud van t merk van. Wel zijn het bewuste consumenten die niet voor KPN kozen. Telfort heeft iets eigens waar k nu niet op zal ingaan. Wel is dat eigene in de afgelopen jaren onder druk van KPN geweest en na klachten terug gekomen.
Daarom ben ik al zo lang klant van Telfort.
Nu gaat dat merk weg en vertrouw ik er op dat ook het eigene zal vertrekken, met mijn (en andere bewuste kiezers) vertrek als vervolg.

Een soortgelijk scenario meegemaakt met de Postbank. Nooit voor ING gekozen, ben ik ook na de overname gebleven. Totdat het merk (en de cultuur / mentaliteit) verdween. Toen was er niet veel meer voor nodig om ING te verlaten. Nu zal ik iedereen aanbevelen (bijna) elke andere bank te nemen, maar geen ING. Met onderbouwing.

Al zal ik t jammer blijven vinden Telfort te moeten verlaten. Het is maar dat u het alvast weet.
Reputatie 8
Badge +11
We gaan het zeker meemaken. Alleen hoe is inderdaad nog afwachten.
Hartelijk bedankt voor jullie reacties.
Voor nu lijkt het dus logisch dat er aan het abbo niets veranderd, als er een sim van KPN in komt.
Maar als ik Alexandra goed begrijp, is het van de simkaart eigenlijk ook afwachten,
hoe het er straks echt uit gaat zien.
Wij gaan het meemaken......
Reputatie 8
Badge +9
Hi @mandy, ik kan het nog niet met zekerheid zeggen, we weten nog niet precies hoe dat er straks uit gaat zien. Ik ga er eigenlijk vanuit dat het wordt zoals Galdor al vertelt. Het wisselen van een simkaart staat, ook nu, los van het abonnement dat je hebt. Daarom ga ik er vanuit dat dat straks hetzelfde is. Maar goed, dit is dus mijn vermoeden :)

Welk kleurtje ze op die simkaart drukken maakt niks uit, in principe zou een vodafone/ tele2, of welke kaart ook voor een Telfort abbo gebruikt kunnen worden, elke sm heeft een ID nr en die word gekoppelt aan je nummer.
Eigenlijk zou er dik bespaart kunnen worden door simkaarten domweg niet te wisselen.

Ik snap de gedachte! Simkaartnummers van andere providers hebben een andere lengte, waardoor wij deze niet kunnen koppelen in ons systeem. Telfort en KPN hebben hetzelfde systeem, dus dat scheelt 🙂
Welk kleurtje ze op die simkaart drukken maakt niks uit, in principe zou een vodafone/ tele2, of welke kaart ook voor een Telfort abbo gebruikt kunnen worden, elke sm heeft een ID nr en die word gekoppelt aan je nummer.
Eigenlijk zou er dik bespaart kunnen worden door simkaarten domweg niet te wisselen.
Daar ga ik wel er beetje vanuit je krijgt gewoon een vervangende sim kaart dat heeft niks met je abonnement te maken. De prepaid klanten hebben ook gewoon hun Telfort sim. Pas bij een vervangende simkaart zal dat een KPN kaartje worden.
Nu heb ik misschien een domme vraag en loop op de feiten vooruit, maar Telfort wordt dus KPN.
Ik heb een simonly abonnement met een Telfort simkaart.
Wat gebeurd er straks als die simkaart straks als het KPN is, kapot gaat en ik een nieuwe nodig heb?
Dan zal ik waarschijnlijk een simkaart krijgen van KPN.
Blijft dan mijn huidige abonnement dan ook nog gewoon doorlopen?
Hallo Bart

Ik heb het ontvangen, alvast hartelijk bedankt voor je antwoord.
Reputatie 8
Badge +11
Ik had hem gezien. Ik zal het bericht zo beantwoorden.
Hallo Bart,

Dit is eigenlijk geen antwoord op mijn vraag.

Voor Mobiel kan ik mijn emailadres niet gebruiken.
Er staan 2 nummers aan gekoppeld.
Wat nu gemakkelijk?

Ik heb je een ongevraagd PB verzonden waarin ik het één en ander uitleg.
Nu weet ik wel dat er dan waarschijnlijk geen antwoord komt maar hoop dit toch.
Reputatie 8
Badge +11
Nog lang niet iedereen heeft het. Het komt vanzelf. Straks kun je met je Telfort ID met een e-mailadres inloggen voor zowel jouw Mijn Telfort Mobiel als Thuis.
Nee, het zit iets anders in elkaar.
Je bedoelt 2 mobiele nummers aan 1 Mijn Telfort account dat kan toch niet je kan toch maar van 1 nummer de gegevens in zien?
Voor Mobiel kan ik mijn emailadres niet gebruiken.
Er staan 2 nummers aan gekoppeld.
Wat nu gemakkelijk?
Het Telfort ID wordt inderdaad in leven geroepen om straks de overgang naar KPN makkelijker te maken. Het e-mailadres waar je dan mee inlogt wordt ook het contact e-mailadres. Zolang alles nog Telfort is, kun je er nog niets mee bij KPN.
Mijn contact adres is een gmail adres. Ik log op MijnTelfort via de site in met mijn klantnummer en wachtwoord zolang ik klant ben (2015) en via de app een 4 cijferige pincode.

Op zich de meest logische methode om ons middels een ID te intregreren.
Reputatie 2
Badge
Zover ik weet log ik al die jaren in bij Telfort met mijn Telfort mail adres en dat is al ruim 11 jaar zo. Alleen mobiel met het Mobiele nummer.
Het wordt overigens niet meer gezien als mijn mail adres voor de communicatie aangezien ze mij vroegen om een e-mail adres waarbij ik een aantal maanden geleden mijn gebruikelijke privé mail adres heb opgegeven. Sindsdien ontvang ik via mijn Telfort mail adres niets meer.
Reputatie 8
Badge +11
Het Telfort ID wordt inderdaad in leven geroepen om straks de overgang naar KPN makkelijker te maken. Het e-mailadres waar je dan mee inlogt wordt ook het contact e-mailadres. Zolang alles nog Telfort is, kun je er nog niets mee bij KPN.
Het was inderdaad niet mogelijk oom een KPN ID te verwijderen.
Dit schijnt nu wel te kunnen gezien dit topic op KPN Forum.

Verwijderen van KPN ID

Maar op het KPN Forum te komen heb je dus ook een KPN ID nodig.
In het topic staat ook het Privacy Statement KPN genoemd en dit:
Hoofdstuk 12 (Uw rechten) en specifiek 12.4 (Recht op vergetelheid) hebben hiermee te maken. Stap 13 legt uit hoe je hier aanspraak op kunt maken.

Ik zie ondertussen dat JanD, dank je wel en Galdor68 ook weer gereageerd hebben en ik ben het wat veiligheid betreft met Galdor68 eens.
Ik gebruik het Telfort e-mailadres overigens ook niet.
Het klantnummer wat moeilijker is te achterhalen door buitenstaanders wordt vervangen door een Telfort email adres hmmm ik gebruik dat email adres niet dus maakt niet veel uit. Het lijkt mij minder veilig.

Wat de lastig te achterhalen klantnummers betreft iets zegt mij dat diverse forum leden hun klantnummer als profiel naam hebben.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @mandy en @Galdor68 ,
Toen ik in wilde loggen in MijnTelfort kreeg ik de volgende mededeling op het scherm te zien (vrij vertaald):
Telfort gaf aan dat ze de ID's aan gaan passen naar je e-mail-adres, maar je kunt het ook al vast meteen regelen.
Ik maak hier uit op dat als je het zelf niet aanpast Telfort het een keer voor je aanpast aan de hand van het bij Telfort bekende (hoofd)e-mailadres.
Is dit een verplichting of is het alleen een vraag?
Wordt dat Telfort ID dan straks automatisch een KPN ID?
Het enige wat ik gelezen heb dat je het KPN kunt gebruiken voor bv. het Forum.
Plus dat je dat KPN ID nooit meer kwijtraakt ook al ben je straks geen klant meer.
Daar zit ik bepaald niet op te wachten.

Dat nooit meer kwijt raken geen idee het KPN-id wat ik had toen ik nog klant was kan ik later nog steeds gebruiken voor het Fotum, er zijn geen producten meer aangekoppeld.

De vraag om het te veranderen zal eerder een mededeling zijn daarmee een verplichting.
Dat zou JanD kunnen antwoorden of het meteen moet of later kan.

Wat betreft een eerdere vraag of opmerking over KPN Fon de code WIFI AAN naar 1266 gaf als antwoord deze code is onbekend. Daarmee het voorlopige bewijs dat KPN en Telfort nog steeds apart staan.
Is dit een verplichting of is het alleen een vraag?
Wordt dat Telfort ID dan straks automatisch een KPN ID?
Het enige wat ik gelezen heb dat je het KPN kunt gebruiken voor bv. het Forum.
Plus dat je dat KPN ID nooit meer kwijtraakt ook al ben je straks geen klant meer.
Daar zit ik bepaald niet op te wachten.
Reputatie 8
Badge +7
Telfort-id dus wat nog los staat van het KPN-id? Waar we verder nog niks mee kunnen met de specifieke KPN producten zoals de KPN apps.
Inderdaad, bij KPN kun je er nog niets mee, je moet bij KPN ter verificatie de laatste 3 cijfers van je IBAN opgeven en die herkennen ze (nog) niet.
Telfort-id dus wat nog los staat van het KPN-id? Waar we verder nog niks mee kunnen met de specifieke KPN producten zoals de KPN apps.
Reputatie 8
Badge +11
Het klopt inderdaad, we gaan over op Telfort ID. Hiermee kan je inloggen in Mijn Telfort. Dit wordt langzaam uitgerold. Dus vandaar dat de een wel al de vraag krijgt en de ander nog niet.

Reageer