Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

Telfort en KPN gaan samen verder
Badge +13

Op 26 januari wordt Telfort Mobiel KPN Mobiel. Lees meer over deze overgang.

 

Laatste update: 15 januari 2020

 

Telfort is al 15 jaar onderdeel van KPN. We bieden je graag het allerbeste. Daarom bundelen wij onze krachten en heet Telfort straks ook KPN.

Om het beste voor onze klanten te bieden bundelen we onze krachten in KPN en vullen we dit merk aan met de sterke eigenschappen van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Op deze manier kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening nog verder te verbeteren. 

 

Dit betekent het voor Telfort klanten
Uiteindelijk gaan alle klanten van Telfort automatisch over naar KPN. Je kan de Telfort producten en diensten gewoon blijven gebruiken. Als je een Telfort Mobiel abonnement wilt verlengen, dan kan je nog steeds bij Telfort terecht. Voor nieuwe of extra abonnementen is iedereen voortaan welkom bij KPN.

 

Telfort blijft in de buurt
We zien onze Telfort klanten vanaf nu graag terug in de KPN winkel of KPN XL winkel. Onze collega’s helpen je in de KPN winkel met je vragen over Telfort. Het voordeel is dat je nu in nog meer winkels terecht kan. 

 

En Telfort blijft online
Telfort.nl, de website, blijft voorlopig nog gewoon online. Ook blijven Mijn Telfort en de Mijn Telfort-app gewoon werken. Voor informatie of service kunnen Telfort klanten ook nog steeds contact opnemen met de Klantenservice van Telfort. En ze kunnen terecht op Telfort.nl/kpn.

 

374a8505-15f7-47c4-a120-62d0def9c65c.png

 

Wanneer gaan de Mobiele en Thuis-abonnementen van Telfort over naar KPN?
De mobiele abonnementen gaan 26 januari 2020 over naar KPN. Van de Thuis-abonnementen verwachten we de overgang halverwege 2020. We houden je persoonlijk op de hoogte als er iets staat te gebeuren.

 

Verandert mijn abonnement bij de overgang naar KPN?
We zorgen ervoor dat het abonnement dat je hebt, gewoon doorloopt bij KPN. Je hoeft er zelf niets voor te doen. 
Dat betekent voor Thuis:
•   Je houdt je e-mailadres.
•   Je houdt je apparatuur.
•   Je houdt je tv-opnames.
•   Je houdt je modeminstellingen.
En voor Mobiel:
•    Je houdt je nummer, voicemail en sms'jes.
•    MB's en minuten blijf je 2 maanden meenemen.

Je hebt onlangs een e-mail of brief over de overgang naar KPN ontvangen. Hierin staat de bundel die je straks bij KPN krijgt. Let op, dit is de basis bundel. Als je CombiVoordeel hebt, komt de verdubbeling er nog bij.

Alle voordelen die je nu hebt gaan mee naar KPN. Dat geldt voor zowel de CombiVoordeel verdubbeling, als voor extra bundels die je bijvoorbeeld bij een verlenging hebt gekregen. Extra verlengvoordelen zijn niet in de brief of e-mail vermeld, omdat daar veel verschillende varianten van zijn. Deze gaan gewoon mee naar KPN. We zorgen ervoor dat je er niet op achteruit gaat in belminuten, sms’jes en MB’s.

 

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
In 2019 gebeurt er nog niets met het Telfort forum. We verwachten dat dit forum te gebruiken is tot alle klanten over zijn naar KPN en dat het nog in heel 2020 leesbaar zal zijn. We houden je hier op de hoogte van de ontwikkelingen.
 

Meer vragen en antwoorden? Klik op ‘Toon inhoud’.

Waarom gaan de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom op termijn verder als KPN?
We willen de onbetwiste kwaliteitsleider zijn en we hebben de ambitie om met het KPN-merk alle klantgroepen in de verschillende segmenten te bedienen. Daarom leggen we de focus op het KPN-merk en vullen we dit aan met de sterke eigenschappen van de andere merken. Door de focus op het KPN-merk te leggen, kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening onder het KPN-merk nog verder te verbeteren.

Zijn de winkels gesloten?
Vanaf 1 mei 2019 kun je terecht in de KPN-winkels of KPN XL Winkels.

Tot wanneer kan ik verlengen?

Je kunt jouw abonnement nog verlengen tot 24 januari. Je kan hiervoor terecht in de KPN winkel in jouw buurt.

Blijft Telfort.nl wel bestaan?
De Telfort website blijft voorlopig bestaan voor al je vragen en service.

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
Het Telfort forum blijft in 2019 wat het altijd is geweest: de leukste plek om antwoorden te vinden en om in gesprek te gaan met andere klanten en Telfort specialisten. Gedurende dit jaar bereiden we ons er op voor om het forum dezelfde overgang te laten maken als het merk zelf: naar één KPN dat is aangevuld met de sterke eigenschappen van de andere merken. Details hierover zijn nog niet bekend.
Wat gebeurt er met mijn telefoonnummer vast/mobiel? Blijft dit hetzelfde?
Je telefoonnummer vast/mobiel blijft hetzelfde.

Kan ik gebruik maken van Gratis onderling bellen en MB’s delen?
Deze voordelen zijn nu al beschikbaar voor KPN mobiele klanten als je je aanmeldt voor KPN Compleet. Als je je mobiele contract wil verlengen, kan dat naar een mobiel abonnement van KPN zodra je contract is afgelopen.

Ik heb Telfort mobiel en KPN vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Ik heb Telfort mobiel en XS4ALL vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Als je XS4ALL combineert met KPN of als je Telfort combineert met KPN, dan krijgt je combinatievoordelen. We werken continu aan de verbetering van onze dienstverlening. Mocht het in de toekomst veranderen, dan krijg je hier bericht van.

Ik heb KPN mobiel en Telfort vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

 

Heb je vragen? Stel ze dan hieronder.


1217 reacties

Mee eens. Het mooie is als ik in Mijn Telfort wou aanpassen kon ik van 1,2 naar 1 echter die 1Gb was duurder dan de 1,2 wat ook anders is in Mijn Telfort kon ik zowel de data als de minuten onafhankelijk wijzigen. Zo is het een andere klant gelukt 0 minuten en xxMb data te kiezen.

Nu zien we alle mogelijk TFT 2015 opties zelfs mijn abo uit oktober 2017  valt onder die groep dat verbaast me nog het meest.

Reputatie 3
Badge

Ik zou ook meer betalen dan Babylonia als ik plots meer minuten zou willen.

Het persoonlijk bericht heeft meer redenen lijkt mij. We hebben allemaal te maken gehad met inflatie correcties waardoor een zelfde prijs communiceren niet juist is.

Waar mij verbazing in zit is dat de 700 en 1200 MB’s allebeide binnen dezelfde TFT 2015 zitten en daarmee dan enorme prijs verschillen ontstaan bij een eventuele aanpassing.

@MandersOnline dan moet je maar niet kijken naar wat Babylonia betaalt voor zijn 700Mb en 400 minuten betaald. We hebben niet voor niks een persoonlijk bericht gekregen.

Met Telfort had ik 1200 van KPN krijg ik er 800 bij. Je hoort mij hierover niet mopperen.

Wel over het punt dat nu 2Gb het laagste als je bij KPN verlengt. Uiteraard de verdubbelaar is fijn net als het meenemen, heb ik het nodig nee, mag het weg ook nee het is een verworven recht.

De 2GB van KPN zou al meer dan zat zijn zonder verdubbeling.

Reputatie 3
Badge

@Alexandra - Telfort Ik snap dat de MB’s nog worden verdubbeld, ik mis niks, alles is zoals het was. Ik maak enkel een vergelijking met de screenshot en de prijzen die ik zie staan bij als ik wil wijzigen.

Als ik net als Galdor momenteel de 2000 MB en 175 minuten heeft wil nemen ga ik naar 14,03 waar Galdor er 12,92 voor betaald. Momenteel betaal ik al tijden 13,00 terwijl er steeds werd gezegd dat de kosten van het abonnement 12,99 zijn. Binnenkort als ik van KPN factuur krijg ga ik daar wel achteraan, want in de mail werd mij gemeld dat ik minder zou gaan betalen, jawel die ene cent.

 

Mijn prijs voorbeeld

 

Reputatie 3
Badge

Duidelijk omschreven, ik was inderdaad net paar maandjes te vroeg anders had ik ook die 1200 gehad. Alleen vind ik dan de naamgeving als er toch zoveel verschillen in zitten een beetje krom.

Voorlopig zal ik niet overstappen, de prijs wordt enkel hoger en meer MB’s en minuten heb ik niet nodig. Daarnaast maak ik nu al maandelijks die MB’s en minuten die ik heb niet eens op en komen er vanzelf elke maand weer een hoop te vervallen.

Reputatie 8
Badge +10

@MandersOnline Het kan zijn dat je basisbundel bij KPN er ‘lager uitziet’ dan de bundel die je bij Telfort had. Echter gaan alle voordelen die je voorheen had ook mee naar KPN. Denk bijvoorbeeld aan extra bundels die je bij verlengen gekregen hebt, en CombiVoordeel zoals de korting en gratis verdubbeling. 

@MandersOnline Dat kan heel goed kloppen mijn meisje betaald voor exact hetzelfde 17 nogwat. Voor haar was verlengen heel gunstig geweest.

Waar komt dit door mede het moment van begin van het contact en de eventuele inflatie opbouw.

Hier thuis het verschil van een half jaar tussen afsluiten van het contract.

Begin 2017 was 500 Mb en 150minuten voor € 12,50 de standaard in oktober datzelfde jaar kreeg ik 1Gb en 150 minuten voor dat bedrag. De 500 van het andere bundel was destijds te weinig dus verhoogd naar 1000  nog voor oktober met de nodige hogere maandlasten. Fast forward maart 2018 tot en met 24-2-2020 2Gb en 150 belminuten a € 12,50.

Wat nu in mijn screenshot staat als huidig de 2000 was bij Telfort maar 1200. De teller zegt nu 7200 dat gaat naar 12000 verdubbelaar en de ongebruikte tegoeden. Het andere abonnement was 1400 die teller staat op 8400 en gaat ook naar 12000. 

In 2017 kregen we wel allebei 200 Mb en 25 belminuten kado toen bekend als Klant voordeel naast de verdubbeling van het Combi voordeel.

Kortom er zullen vanwege diverse factoren flinke verschillen zitten per klant. Individueel zullen de meesten er niet slechter op worden, tenzij je bij KPN verlengt de 2Mb van de startbundel is genoeg daar ga ik met Hussel korting €15,00 voor betalen. Hussel kent geen verdubbeling geen meenemen van ongebruikt tegoed, op basis van mijn verbruik is 2Gb en 150 minuten  nog te veel 

.

Ik wacht zelf tot KPN met een all in one komt voor een acceptabele prijs. Vanwege het pluspakket als Combivoordeel blijven we anders was ik vermoedelijk met mobiel al weg.

@janoniem ik ben al sinds oktober contract vrij toch zou ook jij moeten kunnen verhogen, normaliter zou je niet lager kunnen dan je aanvangs bundel.

Voor de TFT 2018 groep zal dat 1000  mogelijk zelfs 2000 zijn. De TFT 2015 groep heeft oorspronkelijk 500 als basis Mb's

 

 

Ik heb even geprobeerd of ik met mijn TFT belbundel 2018 2000/150 ook een beter maatwerk kan vinden maar……U kunt uw abonnement niet wijzigen, omdat een wijziging naar ander product niet is toegestaan of omdat er een wijzigingsverzoek in behandeling is.

Misschien komt dat omdat mijn contract 13/7 eindigt en ik nu kan verlengen.
Dus de optie “verlengen” even geprobeerd.
Niet interessant want er verschijnen slechts (duurdere) opties met alleen onbeperkt bellen en sms. Toch maar even de verdere ontwikkelingen afwachten.

 

Reputatie 3
Badge

Lekker voordeel en meteen merk je dat er ook bij die zogenaamde bundels waar iedereen hetzelfde lijkt te hebben de een aanzienlijk meer betaald dan de ander. Mijn maandbedrag is hoger en ik heb een TFT BelBundel 2015 700/175 en niet een TFT BelBundel 2015 2000/175.

.

Ik zie iets waar ik vrolijk van wordt. Ik kan goedkoper uitkomen en mijn bundel meer op mijn verbruik afstemmen, ik zie veel meer opties dan voorheen de € 10,33 optie bevalt mij wel. Via Mijn Telfort werdt elke aanpassing juist duurder.

 

Reputatie 8
Badge +10

@Galdor68 @n.steenstra De online verlengprocedure werkt alleen bij ‘normaal’ verlengen, dus vanaf 4 maanden voor de einddatum van je contract. Als je toch van Sim Only naar een abonnement met toestel wilt gaan, dan kan dat vanaf 3 maanden na de start van het abonnement. Dit kan je via een KPN winkel in je buurt regelen, of door contact op te nemen met de KPN klantenservice.

@Dennis-L Super! :slight_smile:

Reputatie 4
Badge +1

Zojuist dé SMS ontvangen!

Beste klant,

welkom op het netwerk van Nederland.
Zoals we u heben laten weten, is afgelopen weekend uw mobiele abonnement omgezet naar KPN.
U kunt voordelig blijven bellen, sms-en en internetten zoals u gewend bent.
Vanaf nu kunt u uw gegevens bekijken in MijnKPN.
Vragen? Kijk snel op kpn.com/welkombijmobiel

Groet, KPN

Snap dat jullie verplicht zijn de Telfort voorwaarden te handhaven!

Alleen is de KPN winkel hier niet op ingericht.

Met corrigeren bedoelde ik dat de mogelijkheid nog toegevoegd gaat worden aan de winkel.

Migratie verloopt niet vlekkeloos dus achteraf worden er nog dingen gecorrigeerd.

Nogmaals online werkt niet en ik betwijfel of ze in de winkels op de hoogte zijn.

Volgens MijnKPN en ook de verlengchecker van KPN zijn de nummers pas te verlengen paar maanden voordat contracten aflopen?

Ter verduidelijking gewoon de online verleng procedure volgen via mijn kpn en pas mogelijk bij simonly drie maanden na aanvang correct? Of enkel in een winkel.

Reputatie 8
Badge +11

Bij KPN is die mogelijkheid er ook inderdaad, daarvoor hoeft niets gecorrigeerd of aangepast te worden. 3 maanden na de start van een Sim Only abonnement kan je overstappen naar een abonnement met toestel. Dat kan via een KPN Winkel. Daarbij stap je zoals Bart al zei over naar een nieuw KPN Hussel abonnement, daarna zal je niet meer onder de Telfort voorwaarden vallen. 

Online werkt het niet!

Op het KPN forum is mij verteld dat het ook bij KPN kan. Niet om vervelend te doen en kan bart je vast helpen toch zullen we nu voor dit soort vragen ons tot het KPN forum moeten wenden.

Heel toevallig is daar onlangs dezelfde vraag gesteld.

https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/sim-only-verlenging-omzetten-naar-abonnement-met-toestel-487263

In de winkels zou dit zeker moeten kunnen.

 

Online werkt het niet!

 

Verlengen van Sim Only naar handset kan straks ook. Let er dan wel op dat je verlengt naar KPN Hussel. Je verliest dan jouw Telfort voordelen. 

 

Wanneer is straks? @Bart - Telfort 

Is KPN hiermee bezig dit te corrigeren voor oud-simonly Telfort klanten?

Kan je momenteel wel al overstappen van simonly naar KPN hussel met toestel in de winkels ? @Bart - Telfort 

Reputatie 8
Badge +11

  

Aanvulling kon niet meer aanpassen maar 5 dagen resterend kortom toch van 26 tot 31 niet de volledige hoeveelheid dagen in mijn geval tot 14-2. Dat verdient toch een 👎🏻

Iedereen begint zijn nieuwe bundel op 1-2!!

We krijgen wel een verrekening ik ben dan ook benieuwd hoe zich dit vertaald in de facturen.

Andere vraag onze Telfort mobiel facturen blijven die toegankelijk ? Dat zal ik over een paar uur wel zien

Nee, de bundels houden de factuurperiode aan zoals je gewend bent. Staat nu niet altijd even goed. Dit gaat nog aangepast worden in Mijn KPN. 

Verder komt de welkomst sms snel jullie kant op. 

WIFI HOTSPOTS KPN MOBIEL

SMS naar 1266

WIFI AAN

werkt (nog) niet voor oud Telfort klanten!

 

MB's delen tussen meerdere KPN MOBIEL werkt ook (nog) niet!

 

Verlengen van simonly naar abonnement met toestel na drie maanden werkt ook (nog) niet voor oud Telfort klanten!

Je behoudt de Telfort voorwaarden. Hotspots is daar geen onderdeel van en kan dus niet. 

MB's delen gaat ook niet werken, ondanks dat dit nu nog wel in Mijn KPN te zien is. Wordt nog aangepast. Dit vanwege de meeneembaarheid van de MB's.

Verlengen van Sim Only naar handset kan straks ook. Let er dan wel op dat je verlengt naar KPN Hussel. Je verliest dan jouw Telfort voordelen. 

 

Zie ook ons topic over de migratie die zojuist is gepost. :)

Helder. Laat wel zien dat er toch gegevens vrij lang bewaard worden. Mijn bevinding is bij iedereen die ooit KPN klant was of om andere redenen al een KPN account heeft wordt dat account gebruikt.

Je hebt vast gelezen dat ook bij mij een bestaand KPN ID is gebruikt.

Als iemand te zien krijgt tijdens het inloggen via het KPN ID 

Deze gebruikersnaam en/of wachtwoord is niet bekend. Na 5 onjuiste pogingen wordt uw account 15 minuten geblokkeerd

Ga er maar van uit dat een oud account is gebruikt niet het zelf gemaakte Telfort ID of de te verwachten gevevens zoals eerder aan gegeven.

Reputatie 8
Badge +17

Ben eruit en kan nu ook in Mijn KPN mobiel inloggen en de oplossing was dat ik ooit een KPN ID heb gehad met hetzelfde mail adres en dat vloekte dus met elkaar, echter dat was niet zichtbaar tijdens het inloggen vanaf Telfort koppelen naar KPN.

 

Kopie van post op het KPN forum.

Even een paar andere opmerkingen wat bij de Thuis migratie absoluut beter of anders moet.

Als het in een keer gaat niet in het weekend en zeker niet van zaterdag op zondag want dan werkt Telfort webcare niet!! Met zo'n operatie moeten we op beide forums terecht kunnen dit is gewoon weg verkeerd gepland!!! Ik begrijp dat we nu voor inhoudelijke vragen hier(Kpn) moeten zijn toch ben ik van mening dat we minstens 2 tot 4 weken ook op het vertrouwde Telfort forum terecht moeten kunnen. En voor af gaand zouden we ook hier beter te woord moeten worden gestaan.

Concreet voorbeeld dit topic dit soort vragen verwacht ik beantwoord te krijgen door de partij waar we naar toe gaan, niet waar we vandaan komen. Net zo goed als deze hier,  die had door KPN opgepakt moeten worden en niet doorschuiven naar Telfort. Ik heb van de tweede vraag zelf het antwoord gevonden door de info in Mijn KPN. 

 

Gezien diverse reacties zowel hier als op het Telfort forum is de info toch veel te summier of onduidelijk geweest. Dat kan en moet beter wie niet op de forums komt moet het maar ondergaan.

Het traject bij de afbouw van wat oud glasvezel wordt genoemd hoewel niet perfect was toch beter in mijn beleving. De migratie van de Prepaid klanten was ook niet heel soepel te noemen zeker het ontbreken van cruciale veranderingen vooraf.

We zijn allemaal mensen toch had ik van de knappe koppen bij KPN beter verwacht.

Ik hoop dat de Thuis migratie beter begeleid wordt en betere vooral duidelijkere informatie voorziening.

Een punt wil ik nog specifiek noemen, op het Telfort forum ter sprake gekomen, die toch anders is het kunnen omzetten van Sim only naar Telfeoon met abonnement.  Bij Telfort was dit binnen of na drie maanden mogelijk bij KPN is dat volgens diverse topics toch niet mogelijk. We denken er mischien niet vaak aan toch heel handig als net na het verlengen van een sim only je telefoon stuk gaat. Mogelijk kan het wel ik kon dit niet vinden, terwijl ik eerlijk gezegd dacht dat het gewoon kon.

Ook andere opties het gebruik van Fon Volte Vowifi data delen om er maar een paar te noemen zijn toch onduidelijk wat nu wel of niet kan. In sommige zaken is een andere sim genoeg terwijl andere mogelijkheden echt een verlenging via KPN nodig maken. In het hele traject is dat toch niet goed duidelijk gemaakt vaak toch onbekend weten we nog niet etc. Een maand of eerder zou dit bij beide helpdesken duidelijk moeten zijn lijkt mij. We hebben veel te lang op duidelijkheid moeten wachten. En nu sinds oktober Hussel bestaat zijn diverse zaken weer anders.

 Goed een heel verhaal doe er iets mee stel degene die blijven en niet van ellende maar overstappen niet teleur bij de volgende migratie. En kom minstens 2 maanden te voren met duidelijk tijdsplan. 

Van de mobiel migratie heb ik niks vernomen, pas na vragen op het forum vanwege een nieuwsbrief over de thuis migratie. Met een link naar een pagina met meer info. Voor velen zal deze migratie pas na het emailtje 4 tot 6 weken terug bekend zijn geworden, en diverse klanten hebben niet een die mailing gekregen.

26 januari 2020 om 00.05 uur en nog steeds niet overgezet naar KPN dat verdiend de loden leeuw, welterusten en hier is het laatste woord nog niet over gezegd 

Waarom denk je dat heb je al geprobeerd via mijn KPN in te loggen? 

Geniet van spanje zolang je maar bereik hebt toch ?

Reputatie 8
Badge +17

26 januari 2020 om 00.05 uur en nog steeds niet overgezet naar KPN dat verdiend de loden leeuw, welterusten en hier is het laatste woord nog niet over gezegd 

Reageer