Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

  • 9 juli 2019
  • 976 reacties
  • 69155 keer bekeken
Telfort en KPN gaan samen verder
Badge +13

Op 26 januari wordt Telfort Mobiel KPN Mobiel. Lees meer over deze overgang.

 

Laatste update: 10 december 2019

 

Telfort is al 15 jaar onderdeel van KPN. We bieden je graag het allerbeste. Daarom bundelen wij onze krachten en heet Telfort straks ook KPN.

Om het beste voor onze klanten te bieden bundelen we onze krachten in KPN en vullen we dit merk aan met de sterke eigenschappen van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Op deze manier kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening nog verder te verbeteren. 

 

Dit betekent het voor Telfort klanten
Uiteindelijk gaan alle klanten van Telfort automatisch over naar KPN. Je kan de Telfort producten en diensten gewoon blijven gebruiken. Als je een Telfort Mobiel abonnement wilt verlengen, dan kan je nog steeds bij Telfort terecht. Voor nieuwe of extra abonnementen is iedereen voortaan welkom bij KPN.

 

Telfort blijft in de buurt
We zien onze Telfort klanten vanaf nu graag terug in de KPN winkel of KPN XL winkel. Onze collega’s helpen je in de KPN winkel met je vragen over Telfort. Het voordeel is dat je nu in nog meer winkels terecht kan. 

 

En Telfort blijft online
Telfort.nl, de website, blijft voorlopig nog gewoon online. Ook blijven Mijn Telfort en de Mijn Telfort-app gewoon werken. Voor informatie of service kunnen Telfort klanten ook nog steeds contact opnemen met de Klantenservice van Telfort. En ze kunnen terecht op Telfort.nl/kpn.

 

374a8505-15f7-47c4-a120-62d0def9c65c.png

 

Wanneer gaan de Mobiele en Thuis-abonnementen van Telfort over naar KPN?
De mobiele abonnementen gaan 26 januari 2020 over naar KPN. Van de Thuis-abonnementen verwachten we de overgang halverwege 2020. We houden je persoonlijk op de hoogte als er iets staat te gebeuren.

 

Verandert mijn abonnement bij de overgang naar KPN?
We zorgen ervoor dat het abonnement dat je hebt, gewoon doorloopt bij KPN. Je hoeft er zelf niets voor te doen. 
Dat betekent voor Thuis:
•   Je houdt je e-mailadres.
•   Je houdt je apparatuur.
•   Je houdt je tv-opnames.
•   Je houdt je modeminstellingen.
En voor Mobiel:
•    Je houdt je nummer, voicemail en sms'jes.
•    MB's en minuten blijf je 2 maanden meenemen.

 

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
In 2019 gebeurt er nog niets met het Telfort forum. We verwachten dat dit forum te gebruiken is tot alle klanten over zijn naar KPN en dat het nog in heel 2020 leesbaar zal zijn. We houden je hier op de hoogte van de ontwikkelingen.
 

Meer vragen en antwoorden? Klik op ‘Toon inhoud’.

Waarom gaan de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom op termijn verder als KPN?
We willen de onbetwiste kwaliteitsleider zijn en we hebben de ambitie om met het KPN-merk alle klantgroepen in de verschillende segmenten te bedienen. Daarom leggen we de focus op het KPN-merk en vullen we dit aan met de sterke eigenschappen van de andere merken. Door de focus op het KPN-merk te leggen, kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening onder het KPN-merk nog verder te verbeteren.

Zijn de winkels gesloten?
Vanaf 1 mei 2019 kun je terecht in de KPN-winkels of KPN XL Winkels.

Blijft Telfort.nl wel bestaan?
De Telfort website blijft voorlopig bestaan voor al je vragen en service.

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
Het Telfort forum blijft in 2019 wat het altijd is geweest: de leukste plek om antwoorden te vinden en om in gesprek te gaan met andere klanten en Telfort specialisten. Gedurende dit jaar bereiden we ons er op voor om het forum dezelfde overgang te laten maken als het merk zelf: naar één KPN dat is aangevuld met de sterke eigenschappen van de andere merken. Details hierover zijn nog niet bekend.
Wat gebeurt er met mijn telefoonnummer vast/mobiel? Blijft dit hetzelfde?
Je telefoonnummer vast/mobiel blijft hetzelfde.

Kan ik gebruik maken van Gratis onderling bellen en MB’s delen?
Deze voordelen zijn nu al beschikbaar voor KPN mobiele klanten als je je aanmeldt voor KPN Compleet. Als je je mobiele contract wil verlengen, kan dat naar een mobiel abonnement van KPN zodra je contract is afgelopen.

Ik heb Telfort mobiel en KPN vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Ik heb Telfort mobiel en XS4ALL vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Als je XS4ALL combineert met KPN of als je Telfort combineert met KPN, dan krijgt je combinatievoordelen. We werken continu aan de verbetering van onze dienstverlening. Mocht het in de toekomst veranderen, dan krijg je hier bericht van.

Ik heb KPN mobiel en Telfort vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

 

Heb je vragen? Stel ze dan hieronder.


976 reacties

Even hier delen naar aanleiding van het topic over VoWifi heb ik op het KPN Forum gevraagd naar Fon en Mb's delen dit is het antwoord.

 

 

Hoi Galdor. Meer gedetailleerde informatie betreffende de migratie (zoals MB's delen) zal in de loop van de komende weken bekend gaan worden. Dan zullen we ook die informatie hier (en op het Telfort forum) gaan delen natuurlijk.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @mandy. Geen probleem natuurlijk! En ik ben het wel met @Galdor68 eens: zolang je nog gewoon kunt inloggen met je Mijn Telfort gebruikersnaam en wachtwoord, zou ik dat blijven doen. Echter, als je nu een Telfort ID aanmaakt, dan wordt deze na de overgang naar KPN automatisch een KPN ID. Je hoeft dan dus niet opnieuw een KPN ID aan te maken. 

Mooi dat de app en website alles weer correct weergeven en dank dat jullie dit terugkoppelen aan ons. :slight_smile:

Dat aanpassen zal slaan op de bundel aanpassen meer of minder data of belminuten ook dat kan ik nu al kosteloos waarbij mijn huidig abonnement flink in prijs veranderd. 

Ja, ik heb het ook gelezen.
Waarschijnlijk staat dat kosteloos aanpassen gelijk aan verlengen?
Opzeggen is ook duidelijk, maar dat kon ik al.

Het abonnement van mijn huisgenoot en ik, zijn één op één overgezet, precies zoals het nu is.

Dat het makkelijker zal gaan dat inloggen op een KPN ID kan wel.
Maar er staat niet dat het onmogelijk is.
Het zal ook gewoon mogelijk moeten zijn bij het aanmaken van een KPN ID, als nieuwe klant,
zeg maar.

Eerst dit de opzeg mogelijkheid staat er bij mij wel in het email bericht.

Heeft u nog vragen?

Op telfort.nl/kpnmobiel vindt u meer informatie en veel gestelde vragen. U kunt door deze verandering tot 25 januari 2020 uw abonnement kosteloos aanpassen of opzeggen. Dat kan schriftelijk of bel onze klantenservice op 0900 9596, u betaalt alleen de gebruikelijke belkosten. We zijn bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur. Of kom langs in de KPN-winkel. We helpen u graag.

 

Ik lijk erop vooruit te gaan van 1,2Gb naar 2Gb de belminuten blijven gelijk 175 zelfs 1 cent goedkoper.

En ik kan ook bevestigen dat de app en website alles weer correct weergeven.

Ps @mandy heb je vanuit het emailtje op controleer je gegevens geklikt, ik vermoed dat jouw huidige manier van inloggen de 26e januari wordt vervangen door je contact email adres en je huidige wachtwoord. 

 

Uw persoonlijke omgeving van Mijn Telfort Mobiel, wordt op 26 januari MijnKPN. Controleer uw Telfort gegevens en volg de stappen. Dan kunt u straks makkelijk inloggen bij MijnKPN.

Dit lijkt er ook op te wijzen dat het instellen van je ID wel van belang is.

Dank je wel.
Ik heb net gekeken en ik kan nog gewoon inloggen.
Het bedrag wat teveel stond, wat ik maandelijks moest gaan betalen, staat nu ook weer goed.
Dit heb ik net ook bij het topic Mobiel factuur verhoogd? geplaatst.

Zolang je gewoon kan inloggen zou ik dat zo laten, ik weet niet waarom maar op een bepaald moment kon ik niet meer inloggen, in de app zonder eerst een email adres in te voeren. 

 

Die tien nummers verbaasd me omdat er tenzij dit veranderd is er maar vijf van eventuele voordelen gebruik kunnen maken.

Allereerst, dank je wel voor de link en tip, Galdor68.
Ik heb gekeken middels wachtwoord vergeten, mijn emailadres ingetoetst en daar kwam uit,
dat mijn het niet bekend is.
Dat zal inhouden dat ik geen KPN ID heb.

Nu log ik nog gewoon in met mobiele nummer en wachtwoord op Mijn Telfort.
De melding van het wordt anders, klik ik gewoon weg en dan gaat het gewoon door.
Moet ik nu perse een Telfort ID aanmaken of kan ik wachten tot 26 januari?
Dan kan ik direct een KPN ID aanmaken, als dat nodig is.
Dit is voor mij handiger omdat er 2 mobiele nummers gekoppeld moeten worden.

Dus wel goed te weten, Jasper, dat er wel 10 mobiele nummers gekoppeld kunnen worden.
Ha, maar twee is dus genoeg.

Reputatie 8
Badge +11

Ik heb nog geen Telfort ID aangemaakt maar ik begrijp dat dit straks een KPN ID gaat worden?
Dit voor Mijn KPN of zo?
Wat ik begrijp is dat je bij een Telfort ID geen mobiele nummers kan koppelen aan één emailadres.
Is dit straks wel mogelijk bij een KPN ID?

Wat ik ook niet meer weet of ik destijds een KPN ID aangemaakt heb omdat ik ooit klant was bij KPN.
Is dit te controleren?

Die gegevens willen we meenemen inderdaad, op die manier log je op een andere plek in, maar wel met de voor jou bekende gegevens. De Mijn Telfort kan maximaal 1 mobiel nummer gekoppeld hebben, bij KPN kunnen er 10 gekoppeld worden, dat moet genoeg zijn volgens mij :slight_smile:

Of er een KPN ID is aangemaakt kunnen we bekijken, als je weet welk e-mailadres je (vermoedelijk) gebruikt hebt kunnen we daarmee kijken of er iets bestaat. Als je dat wilt kan je die op je profiel zetten en hieronder aangeven dat je dat hebt gedaan. Ook kan je met dat e-mailadres proberen een wachtwoord reset uit te voeren zoals Galdor noemde, als dat niet lukt is er geen account.

Reputatie 8
Badge +7

Bij mij wel.

Een conflict tijdens de migratie op basis van dezelfde email adres is niet ondenkbaar, hopelijk gebeurt het handmatig en wordt het aan het in gebruik zijnde ID gekoppeld of het huidige KPN id moet worden verwijderd.

@MandersOnline werkt dit  niet bij jou in je MijnKPN op profiel klikken dan naam wijzigen.

 

Reputatie 3
Badge

Het zal mij allemaal benieuwen wat er gaat gebeuren. Zowel het KPN ID als mijn Telfort ID hebben beide hetzelfde e-mailadres. Beide hebben ook een totaal ander wachtwoord. Dus denk eerder dat er een conflict ontstaat want zoiets kun je niet zomaar samenvoegen lijkt mij, tenzij ze de boel in mijn KPN ID zetten zonder een wachtwoord over te zetten. Wat wel handig zou zijn is dat je meer gegevens kan aanpassen bij het KPN ID, al sinds 2008 staat mijn voorletter verkeerd en het aanpassen daarvan kon enkel als ik opnieuw aansluitkosten zou betalen, dus voor een fout van een KPN medewerkster zou ik dan 25 euro moeten betalen toen der tijd om een nieuw ID te maken/ aansluiting te creëren.

Ja aan een KPN ID kan je meerdere producten koppelen zowel thuis als mobiel zelfs meerdere nummers. Dit heeft volgens mij niks met het emailadres te maken, het email adres is je gebruikersnaam.

Bij mijn Telfort werden twee afzonderlijke methoden(gebruikersnamen) gehandhaafd die konden worden gekoppeld.

Na het koppelen van Mijn Telfort Mobiel met Thuis was 1 gebruikersnaam genoeg. Ik gebruik nu het Telfort ID en kan daarmee alles inzien thuis en mobiel.

Als je eventueel je gebruikte emailadres als contact bij KPN weet ga je naar https://account.kpn.com/#/ kies wachtwoord vergeten dan weet je het vermoedelijk gauw genoeg.

Het Telfort ID wordt inderdaad KPN ID dat is inderdaad voor Mijn KPN en het forum en de itv app bruikbaar.

Aha, op die manier, dank je wel Natasja.
Mijn oorspronkelijke abonnement stamt volgens mij uit 2007, alleen bellen.
Daarna is alleen verlengd en is internet erbij gevoegd, waarschijnlijk 2013,
wat dus een 'nieuw’ abonnement werd.
Verlengbaar per 2015 en einde contractdatum dus ook in 2015.
Dus al een heel oud abonnement en al lang klant bij Telfort.
Natuurlijk heb ik die nieuwe abonnementen wel zijdelings voorbij zien komen,
maar er nooit echt bij stil gestaan.

Maar nog wel een paar vragen. 

Ik heb nog geen Telfort ID aangemaakt maar ik begrijp dat dit straks een KPN ID gaat worden?
Dit voor Mijn KPN of zo?
Wat ik begrijp is dat je bij een Telfort ID geen mobiele nummers kan koppelen aan één emailadres.
Is dit straks wel mogelijk bij een KPN ID?

Wat ik ook niet meer weet of ik destijds een KPN ID aangemaakt heb omdat ik ooit klant was bij KPN.
Is dit te controleren?

Dat kan ik bevestigen mijn in  oktober 2017 afgesloten abonnement is ook nog een 2015 abonnement volgens de factuur. Een jaarcontract die voor 29 januari 2018 is afgesloten is uiteraard ook al contract vrij. 

Het verwarrende deel is het gaat er niet om of die abonnementen contract vrij zijn het gaat om het detail dat bundel wijzigingen bij oudere abonnementen(2012-2015) meteen ingingen. Die mogelijkheid is er niet meer, dat lijkt de enige reden te zijn dat deze abonnee's wel kunnen/mogen opzeggen.

Echter het is niet voortijdig, dat zou alleen het geval zijn bij jaar of 2 jaar abonnementen afgesloten gedurende 2018 en 2019. De 2015 abonnementen afgesloten in januari 2018 vallen hier onder.

Reputatie 7
Badge +9

Graag gedaan namens @Alexandra - Telfort. Als we het hebben over de 2015-abonnementen, dan gaat dat over de abonnementssoort. Dit zijn abonnement die zijn afgesloten ná 10 mei 2015 en vóór 29 januari 2018. Het hoeft dus niet per se zo te zijn dat er twee keer is verlengd. :slight_smile:

Dank je wel voor de toelichting Alexandra.
Dat geeft nu meer duidelijkheid, maar misschien begrijp je nu wel de verwarring?
Misschien een tip om dit bij dat stukje tekst erbij te zetten?

Als een contract van 2015 nog niet contractvrij is, zal dit inhouden dat dit minimaal 2x verlengd is?
Moet ik dit zo lezen?

Persoonlijk heb ik nooit meer verlengd na 2015.

Reputatie 8
Badge +9

Een andere vraag: behoudt men het Telfort e-mailadres of krijgt men een KPN e-mailadres?


Zolang je niet eerder overstapt naar KPN behoud je deze.

Dank voor de extra toelichting! :slight_smile::thumbsup_tone2:

Reputatie 8
Badge +9

@mandy  @Galdor68 Goede vraag! Klopt, de contracten blijven precies zoals ze zijn, dus de einddatum van het contract ook. Deze cursieve tekst over voortijdig opzeggen staat erbij voor de duidelijkheid, omdat er nog 2015-abonnementen zijn die nog niet contractvrij zijn. Zo voorkomen we verwarring bij die klanten.

@Axl79 Zo gauw er meer details bekend zijn over de overgang van de Thuis pakketten naar KPN, dan laten we dat hier weten :slight_smile: Ik kan je al wel vertellen dat je jouw Telfort e-mailadres gewoon behoudt. 

Reputatie 3
Badge

Een andere vraag: behoudt men het Telfort e-mailadres of krijgt men een KPN e-mailadres?


Zolang je niet eerder overstapt naar KPN behoud je deze.

Reputatie 1

Een andere vraag: behoudt men het Telfort e-mailadres of krijgt men een KPN e-mailadres?

Reputatie 1

Alles gaat 1 op 1 over, maar voor de toekomst is niks zeker.

Thanks.

Dus nog onduidelijk.

Bedrijven plannen op lange termijn: men echt niet nu verkondigen dat de abonnementenprijzen omhoog gaan of dat de snelheid omlaag gaat. Bang voor overstappen naar een andere provider.
Maar goed, ik zie wel wat de toekomst brengt.

Reputatie 3
Badge

Zojuist kreeg ik een mail met informatie over mijn mobiele abonnement. Ik wordt overgezet op de 2015 variant 700MB en 175 minuten. Daarbij staat dat mijn abonnement iets goedkoper zal worden.

Ik betaal nu steeds 13.00 euro en dit wordt jawel 12.99, voor de storing die er nu is in mijn Telfort stond er steeds dat de kosten van de betreffende maand 12.99 zijn, dus elke maand 1 cent meer betalen dan zou moeten. Mijn idee is dat vanaf 26 januari ik wel het juiste bedrag ga betalen en eigenlijk geen korting krijg van wel 1 cent per maand.

Reputatie 3
Badge

Alles gaat 1 op 1 over, maar voor de toekomst is niks zeker.

Mijn vraag zal op een van de 38 pagina's van dit topic staan, maar ik vraag het toch maar.
Wat zijn de consequenties van het overgaan van Telfort glasvezel naar KPN glasvezel?
Gaan de prijzen omhoog of blijven die hetzelfde? En wat gaat er gebeuren met de snelheden?

Alvast bedankt.

Die details zijn niet bekend.

Reageer