Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

  • 9 juli 2019
  • 835 reacties
  • 64699 keer bekeken
Telfort en KPN gaan samen verder
Badge +13
Telfort is al bijna 15 jaar onderdeel van KPN. We bieden je graag het allerbeste. Daarom bundelen wij onze krachten en heet Telfort straks ook KPN.

Om het beste voor onze klanten te bieden bundelen we onze krachten in KPN en vullen we dit merk aan met de sterke eigenschappen van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Op deze manier kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening nog verder te verbeteren. Daar krijgen alle Telfort klanten vanaf deze week via de mail bericht over.

Dit betekent het voor Telfort klanten
Uiteindelijk gaan alle klanten van Telfort automatisch over naar KPN. Je kan de Telfort producten en diensten gewoon blijven gebruiken. Als je een Telfort Mobiel abonnement wilt verlengen, dan kan je nog steeds bij Telfort terecht. Alleen kunnen er vanaf 1 mei geen nieuwe Telfort abonnementen meer afgesloten worden. Voor nieuwe of extra abonnementen is iedereen voortaan welkom bij KPN. Telfort klanten die zelf alvast willen overstappen naar KPN, betalen bij deze overstap natuurlijk geen activatiekosten (alleen met nummerbehoud). Ook verandert er niets aan je vaste en mobiele telefoonnummer(s). Bij deze overstap wordt het Telfort e-mailadressen niet meegenomen.

Nieuwe mogelijkheden
Telfort en KPN gaan samen verder en dat biedt nieuwe mogelijkheden. Meer service voor Telfort klanten bijvoorbeeld. Want je kunt per 1 mei terecht bij alle KPN-winkels. Met vragen over je Telfort abonnement bijvoorbeeld. En wist je dat KPN 3 keer zo veel winkels heeft als Telfort?
Ook ontvangen alle KPN- en Telfort klanten vanaf 1 mei extra voordeel als zij Telfort- en KPN-producten combineren. Bijvoorbeeld KPN Thuis met een Telfort Mobiel óf Telfort Thuis met een KPN Mobiel. Als zij producten van KPN en Telfort combineren én de klant is aangemeld voor Telfort Compleet dan krijgen ze deze voordelen op het KPN product. Zij ontvangen een gratis zenderpakket voor het KPN iTV-abonnement of € 5,- korting en Dubbele minuten en MB’s op het KPN Mobiel abonnement.

Bijkomend voordeel van het overgaan naar KPN: KPN is de beste aanbieder van Nederland. KPN Glasvezel is als beste getest door de Consumentenbond in januari 2019. En het mobiele netwerk van KPN is bekroond met de Tweakers Award 2018-2019 en ontving het predicaat ‘Uitstekend’ in de toonaangevende P3-benchmark. Ook behoort KPN volgens het Reputation Institute tot de bedrijven met de beste reputatie in Nederland. Klantwaarderingen waar we trots op zijn!

Telfort blijft in de buurt
We zien onze Telfort klanten vanaf nu graag terug in de KPN winkel of KPN XL winkel. Onze collega’s helpen je in de KPN winkel met je vragen over Telfort. Het voordeel is dat je nu in nog meer winkels terecht kan. Per 1 mei zijn alle Telfort winkels gesloten.

En Telfort blijft online
Telfort.nl, de website, blijft voorlopig nog gewoon online. Ook blijven Mijn Telfort en de Mijn Telfort-app gewoon werken. Voor informatie of service kunnen Telfort klanten ook nog steeds contact opnemen met de Klantenservice van Telfort. En ze kunnen terecht op Telfort.nl/kpn


Waarom gaan de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom op termijn verder als KPN?
We willen de onbetwiste kwaliteitsleider zijn en we hebben de ambitie om met het KPN-merk alle klantgroepen in de verschillende segmenten te bedienen. Daarom leggen we de focus op het KPN-merk en vullen we dit aan met de sterke eigenschappen van de andere merken. Door de focus op het KPN-merk te leggen, kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening onder het KPN-merk nog verder te verbeteren.

Wanneer is alleen het KPN-merk in de markt?
KPN zal in de loop van 2019 en 2020 het KPN-merk aanvullen met de sterke eigenschappen van de merken van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Voor klanten van deze merken verandert er niets. KPN heeft het voornemen om op termijn de dienstverlening van deze merken verder te laten gaan onder de vlag van het KPN-merk. Per merk bepalen we het beste plan om op termijn de dienstverlening van de merken voort te zetten onder de vlag van KPN.

Wanneer stopt Telfort met het aanbieden van producten?
Wanneer we volledig stoppen met het aanbieden van nieuwe Telfort-producten is nog niet definitief bepaald. Eén ding is zeker, we gaan de klanten die voorheen Telfort-producten kochten op termijn vanuit het KPN-merk bedienen.

Zijn de winkels gesloten?
Vanaf 1 mei kun je terecht in de KPN-winkels of KPN XL Winkels.

Blijft Telfort.nl wel bestaan?
De Telfort website blijft voorlopig bestaan voor al je vragen en service.

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
Het Telfort forum blijft in 2019 wat het altijd is geweest: de leukste plek om antwoorden te vinden en om in gesprek te gaan met andere klanten en Telfort specialisten. Gedurende dit jaar bereiden we ons er op voor om het forum dezelfde overgang te laten maken als het merk zelf: naar één KPN dat is aangevuld met de sterke eigenschappen van de andere merken. Details hierover zijn nog niet bekend.

Wat gebeurt er met mijn Telfort e-mailadres?
Daar verandert niets aan.

Wat gebeurt er met mijn telefoonnummer vast/mobiel? Blijft dit hetzelfde?
Je telefoonnummer vast/mobiel blijft hetzelfde.

Kan ik gebruik maken van Gratis onderling bellen en MB’s delen?
Deze voordelen zijn nu al beschikbaar voor KPN mobiele klanten als je je aanmeldt voor KPN Compleet. Als je je mobiele contract wil verlengen, kan dat naar een mobiel abonnement van KPN zodra je contract is afgelopen.

Ik heb Telfort mobiel en KPN vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we starten in mei met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Ik heb Telfort mobiel en XS4ALL vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Als je XS4ALL combineert met KPN of als je Telfort combineert met KPN, dan krijgt je combinatievoordelen. We werken continu aan de verbetering van onze dienstverlening. Mocht het in de toekomst veranderen, dan krijg je hier bericht van.

Ik heb KPN mobiel en Telfort vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we starten in mei met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Heb je vragen? Stel ze dan hieronder.

*Admin: begindatum combinatievoordelen aangepast van april naar mei, wegens verkeerde vermelding.
*Admin: 24 april 2019 aangevuld met informatie.
*Admin: 10 augustus correctie meenemen e-mailadressen

835 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi mandy, een update heb ik eigenlijk niet. Meer informatie dan dat er al is gedeeld dat heb ik niet. Bij meer informatie zullen we dit uiteraard delen.

Wel goed dat je dit aanstipt. We zijn blij met je feedback. Al moet ik wel zeggen dat het om individuele cases gaat welke allemaal verschillen waardoor ik daar dus geen eenzijdig antwoord op kan geven. Dit zullen wij per vraag gaan uitzoeken uiteraard.

Er zijn inderdaad mails gestuurd naar klanten binnen contract die naar KPN konden. Deze had niet verstuurd mogen worden. Zij hebben excuses ontvangen.
Het probleem met niet voorradige telefoons speelt ook bij KPN, niet enkel bij Telfort.

Het punt dat Telfort al is opgeheven is toch ten dele een eigen misvatting, door het verkeerd lezen en interpreteren van berichten. Inderdaad afgaan op wat je ziet en dan niet zelf verder onderzoek doen.
Naar buiten toe lijkt het inderdaad al dat Telfort niet meer bestaat.

De abonnementen zijn niet duurder, er zit of zat verschil in wat een telefoon zelf kost, dat verschil was er al voor deze samengang begon.

Het roaming verhaal staat er ook los van.

Zolang er inhoudelijk niks valt te melden geldt dit laatste bericht.

Hoi mandy, nee hoor, wat mij/ons betreft niet. Er zijn van onze kant alleen nog geen verdere updates of nieuws. Zo gauw dit er is, horen jullie het van ons.
Misschien is het wel tijd voor een tussentijdse update of dat dit topic weer meer zichtbaar wordt?

Ik zie namelijk in andere topics nog al wat verkeerd gaan.
Veel mensen denken dat Telfort al KPN is.
(En ja, niet iedereen leest dit Forum en gaan af op wat zij zien.)

Veel vragen bij verlengen en in welke situatie krijg je een nieuw abonnement.
Volgens mij kom je met een nieuw abonnement bij KPN terecht.

Er schijnen mensen mail te ontvangen dat zij nu kunnen overstappen naar KPN,
terwijl de aflooptijd van het contract bij Telfort nog niet verlopen is.
Sommige mensen sluiten dan een contract bij KPN terwijl het contract nog loopt bij Telfort
en dat mensen een rekening/afkoopsom krijgen over de resterende maanden waar niet op gerekend is.

In welke gevallen moet je aansluitkosten betalen bij KPN, ook dat schijnt niet duidelijk te zijn.

Ook omdat de Telfort winkels al gesloten zijn en voor vragen naar een KPN winkel moeten.
Ik kan mijzelf voorstellen dat dit verwarring geeft.
In sommige gevallen krijgt een Telfort klant foutieve informatie bij een KPN winkel.
Dit met alle gevolgen van dien.

Ook schijnt de telefonische klantenservice soms voor verwarring zorgt en foutieve informatie geeft.
Dan worden er ook mensen op het verkeerde been gezet.

Maar ook omdat je in sommige gevallen doorgelinkt wordt naar de website van KPN.
Sommige mensen denken dan dat Telfort al KPN is.

Ook zie ik vragen waarom een mobiele telefoon, samen met een abonnement, duurder is bij Telfort,
dan bij KPN al weet ik nu niet of dit al gelijk getrokken is.

Verder zie ik signalen dat als er een abonnement is verlengd bij Telfort met mobiele telefoon,
dat de mobiel niet voorradig is en dat dit pas achteraf, bij bestellen, zichtbaar is.
Dit zal denk ik veranderd moeten worden.

Ik zie ook weer problemen met het bellen in het buitenland.
Een probleem, zoals ik het begrijp, is dat er minder roamings contracten zijn afgesloten.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi mandy, nee hoor, wat mij/ons betreft niet. Er zijn van onze kant alleen nog geen verdere updates of nieuws. Zo gauw dit er is, horen jullie het van ons.
Reputatie 8
Badge +19
Even een opmerking.
Is dit nu het vergeten topic?
Hier wordt nauwelijks nog iets geplaatst nog antwoord gegeven.

Er zal ongetwijfeld weer gepost worden als er iets te melden valt, of een klant een vraag heeft of een reactie geeft.
Het is geen chat hè... 😉
Even een opmerking.
Is dit nu het vergeten topic?
Hier wordt nauwelijks nog iets geplaatst nog antwoord gegeven.
Edit: Ik bedoelde overigens niet het klantenservice nummer, zoals ik eerder geschreven heb, maar dit.

Het klantenservice wachtwoord.

Ik zie nu dat het niet het klantnummer is inderdaad een andere combinatie.
In mijn geval de eerste 2 letters van mijn achternaam al dan niet toevallig en zes cijfers.

Als klant heb je neem ik aan max drie inlognamen 1 voor de hoofd emailbox en die voor Thuis en voor Mobiel koppel je deze heb je nog naar 2 inlog namen, uit veiligheids oogpunt heb ik liever een random getallen code dan een in gebruiks zijnde email adres.

Wat veligheid betreft doel ik met name op gezinsleden die niet bij bepaalde gegevens mogen of hoeven te komen. Wat zo in mijn ogen makkelijker wordt om daar ongewenst toegang toe te verkrijgen.
Hallo @Alexandra - Telfort

Ik weet dat de inlog voor mobiel het mobiele nummer is voor Mijn Telfort.
Met daarbij een wachtwoord.
Nu heb ik 2 mobiele nummers waar ik apart in kan loggen.
Maar de facturen komen binnen op 1 email adres.
Als de inlog straks dus veranderd, gekoppeld aan het emailadres, heb ik dus een probleem.
Dus voor mij veranderd het wel.

En ik geloof ook niet dat het zo veiliger is.
Hoe moeilijker de inlog, des te minder het gehackt kan worden lijkt mij?
Reputatie 8
Badge +11
Voor Mijn Telfort Thuis zijn er 3 verschillende opties (naam@telfort.nl, twee letters en 5 of 6 cijfers (xx123456), of twee letters en 10 cijfers (xx1000123456)), waardoor je in totaal op 4 mogelijke verschillende gebruikersnamen uitkomt. Daardoor wordt het snel onoverzichtelijk welke voor je van toepassing is. Met het e-mailadres die je zelf kunt kiezen wordt dat een stuk overzichtelijker. Wachtwoordherstel gaat dan naar het e-mailadres dat in het systeem bekend staat, net als nu.
Nogmaals makkelijk is goed maar hoe veilig is dat zeker zaken als wachtwoord herstel.

Die 2 inlog methoden waren of zijjn je 06 nummer voor Mijn Telfort Mobiel en het klantnummer voor Mijn Telfort Thuis.

Een email adres als inlog voor Mijn Telfort komt mij niet bekend voor.
Reputatie 8
Badge +9
@mandy Behalve de inloggegevens, verandert er niets. Het is op dit moment ook niet mogelijk om meer dan één mobiel nummer aan een Mijn Telfort account te koppelen. Het is dus echt de inlog die verandert, zo gauw je met het Telfort ID aan de slag gaat. Verder blijft alles hetzelfde.
Noem dit maar een kleine verandering en makkelijker.
Voor mij is dit een hele grote verandering en absoluut niet makkelijker.
Nu kunnen er weer geen 2 mobiele nummers gekoppeld worden aan 1 emailadres.

Eerst het klantenservice nummer weghalen, nu weer de inlog veranderen.....
Het wordt er voor mij niet beter op.

En wil er graag ook op attenderen dat ik andere informatie gekregen heb van de TKS.
Graag eenduidige informatie.
Reputatie 8
Badge +9
Hi allen, goedemorgen. Dank voor de signalen over de nieuwe inlogmethode van Mijn Telfort en ik begrijp ze heel goed. We hebben er geen apart topic over aangemaakt omdat het een relatief kleine verandering is, en beantwoorden daarom de vragen waar ze gesteld worden.

Voor veel mensen zal inloggen door Telfort ID gemakkelijker worden. Voorheen kon de gebruikersnaam een e-mailadres zijn, maar ook een tweetal ander soort gebruikersnamen. Voortaan wordt dit gewoon het e-mailadres met een zelf aangemaakt wachtwoord. Zo gauw je inlogt op Mijn Telfort, kan je het Telfort ID aanmaken. Dat is nu het enige dat verandert. Mochten er andere veranderingen aan komen, dan houden we jullie feedback in ons achterhoofd 🙂
Ik ben een tijdlang niet actief geweest op het forum. Om alle 820 reacties een stuk de laatste van te lezen is een beetje erg.
Daarom maar even zo. 🙂

Overgang van Inlogmethode.

Misschien is het goed als er een 2 - step verificatie als extra beveiliging wordt gebruikt.
Daar zijn verschillende apps voor.
Misschien, maar zolang het niet hoeft, doe ik het ook niet.
Volgens de TKS wordt er nog steeds aan de inlog gesleuteld......
Reputatie 8
Badge +7
Ik ben het in deze helemaal met Galdor68 eens!
En ik verander uiteraard niets aan mijn inlog.

Hallo @mandy , als je zelf niets aan je inlog verandert doet Telfort/KPN dat automatisch voor je.
We gaan allemaal over naar 1 inlogsysteem i.v.m. de harmonisatie van de systemen.
Ik ben het in deze helemaal met Galdor68 eens!
En ik verander uiteraard niets aan mijn inlog.
Dat wil niet zeggen dat die inlog methode veiliger is, dat is mijn insteek. Neem het ING telebankieren debacle als voorbeeld.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Galdor68 , 'men' is bezig de inlogmethode gelijk te trekken met die van KPN, zo kunnen straks de klantgegevens van Telfort-klanten gemakkelijker bijgevoegd worden in het KPN-klantensysteem.
Zo is mijn idee.
Kom in ieder geval met een topic waar die nieuwe inlog methode wordt uitgelegd en vooral het hoe en waarom. Tot nog toe verander ik mijn inlog methode bewust niet ik verwacht eerst een goede uitleg.
Ineens een melding in de app en via de website is niet echt de bedoeling zonder info vooraf lijkt mij.

Dit is al wordt het Niet iets bijzonders genoemd toch een van belang zijnde verandering, mijn klantnummer waar ik nu mee inlog weet alleen ik. Ik zou hier een speciaal bij niemand bekend zijnde email adres voor moeten gebruiken kortom niet wenselijk.

Enkel voor wie mobiel en thuis nog niet heeft gekoppeld zie ik hier het gemak van verder niet echt.
Ik denk dat je er niet aan ontkomt, dat elders ook informatie komt te staan.
Niet zolang er categorieën en sub categorieën zijn.
Mensen willen toch hun vraag bij de juiste categorie plaatsen, zoals het hoort.
Dus alles hier in dit topic verzamelen gaat het waarschijnlijk niet worden.
Reputatie 8
Badge +9
@mandy Dankjewel voor je bericht en signaal dat je afgeeft. Ik snap wat je bedoelt, want in veel topics komt het samen gaan van Telfort en KPN (vaak naast een ander onderwerp) aan bod. Daardoor snap ik wat je bedoelt, en staat informatie naast dit topic ook op andere plekken. We zullen erop letten om de informatie zo veel mogelijk hier te verzamelen, want dat is natuurlijk de bedoeling. Daarom is het goed dat je dit aangeeft, dankjewel :)

Ik heb nu geen nieuwe of meer informatie voor je over dit onderwerp. Zo gauw dat er wel is, delen we het hier met jullie.
Ik heb ondertussen gebeld met de TKS, Bart, en de medewerker vertelde dat als ik nu nog niets verander, er nog niets gebeurd.
Dat er gewerkt wordt, dat het straks waarschijnlijk ook mogelijk is om 2 mobiele abonnementen,
te koppelen, net als bij KPN.

Ik heb die inlog dus nodig voor 2 mobiele abonnementen, dus eigenlijk het bij het oude houden.
Dus voor zover het ontvangst van de facturen als voor Mijn Telfort.
Verder ga ik hier niet op in.

Maar wat mij wel begint te storen is dat er bij veel topics geschreven wordt,
off topic en naar dit topic verwezen wordt.
Hier is nu al bijna 15 dagen niets meer geschreven omdat mensen de vragen elders stellen.

Of het nu bij vragen over verlengen, voordelen, Thuis of Mobiel gaat.
Klanten, althans ik, wil graag duidelijkheid.
Dus hoe nu te handelen bij verlengen, voordelen, Thuis en/of Mobiel, nu het KPN wordt.
Dan ga je automatisch off topic.
De informatievoorziening vind ik veel te karig.

En ik geloof niet dat er niet meer informatie is.
Dat er door hogerhand waarschijnlijk niet meer informatie vertrekt mag worden,
is een ander verhaal.

Zo ook de zogenaamde voordelen die je krijgt, als je Telfort en KPN combineert.
Als Telfort klant krijg je met het combineren met KPN ook minder voordelen.
Neem een voorbeeld wat ik gelezen heb over de S9, die bij KPN veel goedkoper is.
Telfort klanten betalen veel meer.
Een strategie om Telfort klanten te laten overstappen naar KPN?

En er wel bij vertellen dat als je nu overstapt naar KPN, dat je aansluitingskosten betaald.
Zeker voor mobiel.
Of als je nu kunt verlengen, dus 4 maanden voor einde contract,
dat je dan nog niet naar KPN kan.
Dat kan pas 1 maand voor einde contract, maar mensen krijgen wel de mail hierover,
dat zij naar KPN kunnen.
Ja, dan krijg je verwarring.

Telfort is nog net geen KPN, zorg dan ook niet voor verwarring.
Kom met de juiste informatie.

O ja, niet iedereen leest dit Forum of wil er geen account.
Niet iedereen heeft social media.
Daar mag ook wel eens rekening mee gehouden worden.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is het inderdaad. En zoals Kees-Jan al aangeeft alleen de inlog wordt gelijk getrokken. Niet iets bijzonders.

Reageer