Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

Telfort en KPN gaan samen verder
Badge +13

Op 26 januari is Telfort Mobiel KPN Mobiel geworden. Lees meer over deze overgang.

 

Laatste update: 22 april 2020

In de week van 20 april ontvang je een e-mail met een korte update over de overgang van jouw Thuis abonnement van Telfort naar KPN. Op deze manier willen we je even kort bijpraten en laten weten dat we op de achtergrond nog steeds bezig zijn. Er is nog geen overgangsdatum bekend. Zo gauw er meer bekend is, ontvang je hierover meer informatie van ons.

 

Telfort is al 15 jaar onderdeel van KPN. We bieden je graag het allerbeste. Daarom bundelen wij onze krachten en heet Telfort straks ook KPN.

Om het beste voor onze klanten te bieden bundelen we onze krachten in KPN en vullen we dit merk aan met de sterke eigenschappen van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Op deze manier kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening nog verder te verbeteren. 

 

Dit betekent het voor Telfort klanten
Uiteindelijk gaan alle klanten van Telfort automatisch over naar KPN. Je kan de Telfort producten en diensten gewoon blijven gebruiken. Alle mobiele abonnementen zijn overgezet op 26 januari 2020. Voor nieuwe of extra abonnementen is iedereen voortaan welkom bij KPN.

 

Telfort blijft in de buurt
We zien onze Telfort klanten vanaf nu graag terug in de KPN winkel of KPN XL winkel. Onze collega’s helpen je in de KPN winkel met je vragen over Telfort. Het voordeel is dat je nu in nog meer winkels terecht kan. 

 

En Telfort blijft online
Telfort.nl, de website, blijft voorlopig nog gewoon online. Ook blijven Mijn Telfort en de Mijn Telfort-app gewoon werken. Voor informatie of service kunnen Telfort klanten ook nog steeds contact opnemen met de Klantenservice van Telfort. En ze kunnen terecht op Telfort.nl/kpn.

 

374a8505-15f7-47c4-a120-62d0def9c65c.png

 

Wanneer gaan de Mobiele en Thuis-abonnementen van Telfort over naar KPN?
De mobiele abonnementen zijn op 26 januari 2020 overgegaan naar KPN. Van de Thuis-abonnementen verwachten we de overgang in 2020. We houden je persoonlijk op de hoogte als er iets staat te gebeuren.

 

Verandert mijn abonnement bij de overgang naar KPN?
We zorgen ervoor dat het abonnement dat je hebt, gewoon doorloopt bij KPN. Je hoeft er zelf niets voor te doen. 
Dat betekent voor Thuis:
•   Je houdt je e-mailadres.
•   Je houdt je apparatuur.
•   Je houdt je tv-opnames.
•   Je houdt je modeminstellingen.
En voor Mobiel:
•    Je houdt je nummer, voicemail en sms'jes.
•    MB's en minuten blijf je 2 maanden meenemen.

Je hebt onlangs een e-mail of brief over de overgang naar KPN ontvangen. Hierin staat de bundel die je straks bij KPN krijgt. Let op, dit is de basis bundel. Als je CombiVoordeel hebt, komt de verdubbeling er nog bij.

Alle voordelen die je nu hebt gaan mee naar KPN. Dat geldt voor zowel de CombiVoordeel verdubbeling, als voor extra bundels die je bijvoorbeeld bij een verlenging hebt gekregen. Extra verlengvoordelen zijn niet in de brief of e-mail vermeld, omdat daar veel verschillende varianten van zijn. Deze gaan gewoon mee naar KPN. We zorgen ervoor dat je er niet op achteruit gaat in belminuten, sms’jes en MB’s.

 

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
In 2019 gebeurt er nog niets met het Telfort forum. We verwachten dat dit forum te gebruiken is tot alle klanten over zijn naar KPN en dat het nog in heel 2020 leesbaar zal zijn. We houden je hier op de hoogte van de ontwikkelingen.
 

Meer vragen en antwoorden? Klik op ‘Toon inhoud’.

Waarom gaan de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom op termijn verder als KPN?
We willen de onbetwiste kwaliteitsleider zijn en we hebben de ambitie om met het KPN-merk alle klantgroepen in de verschillende segmenten te bedienen. Daarom leggen we de focus op het KPN-merk en vullen we dit aan met de sterke eigenschappen van de andere merken. Door de focus op het KPN-merk te leggen, kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening onder het KPN-merk nog verder te verbeteren.

Zijn de winkels gesloten?
Vanaf 1 mei 2019 kun je terecht in de KPN-winkels of KPN XL Winkels.

Tot wanneer kan ik verlengen?

Je kunt voortaan verlengen bij KPN. Je kan hiervoor terecht in de KPN winkel in jouw buurt.

Blijft Telfort.nl wel bestaan?
De Telfort website blijft voorlopig bestaan voor al je vragen en service.

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
Het Telfort forum blijft in 2019 wat het altijd is geweest: de leukste plek om antwoorden te vinden en om in gesprek te gaan met andere klanten en Telfort specialisten. Gedurende dit jaar bereiden we ons er op voor om het forum dezelfde overgang te laten maken als het merk zelf: naar één KPN dat is aangevuld met de sterke eigenschappen van de andere merken. Details hierover zijn nog niet bekend.
Wat gebeurt er met mijn telefoonnummer vast/mobiel? Blijft dit hetzelfde?
Je telefoonnummer vast/mobiel blijft hetzelfde.

Kan ik gebruik maken van Gratis onderling bellen en MB’s delen?
Deze voordelen zijn nu al beschikbaar voor KPN mobiele klanten als je je aanmeldt voor KPN Compleet. Als je je mobiele contract wil verlengen, kan dat naar een mobiel abonnement van KPN zodra je contract is afgelopen.

Ik heb Telfort mobiel en KPN vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Ik heb Telfort mobiel en XS4ALL vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Als je XS4ALL combineert met KPN of als je Telfort combineert met KPN, dan krijgt je combinatievoordelen. We werken continu aan de verbetering van onze dienstverlening. Mocht het in de toekomst veranderen, dan krijg je hier bericht van.

Ik heb KPN mobiel en Telfort vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

 

Heb je vragen? Stel ze dan hieronder.


1288 reacties

@This Game neem je het pluspakket af als Combivoordeel, dan zou ik voorzichtig zijn met het uitzetten. Als betaald extra pakket zou het geen probleem mogen zijn.

Reputatie 8
Badge +12

Zolang je jouw Telfort abonnement houdt, blijf je ook de voorwaarden van dit abonnement behouden. Je kan dus gewoon het Pluspakket aanzetten en weer uitzetten. Dit kan maandelijks. Het Pluspakket is een extra optie. Als je dit aanzet krijg je geen nieuw abonnement bij KPN.

Badge

Als we nu het pluspakket activeren en/of deactiveren nadat we KPN zijn geworden, krijgen we dan ook automatisch het kpn pakket tegen het hogere kpn tarief of blijft de basis hetzelfde?

Als we dan wel aan een nieuw contract komen te zitten, krijgen we dan misschien nog de gelegenheid vlak voor we kpn worden om dan evt nog snel het pluspakket weer uit te zetten?

Reputatie 8
Badge +12

Klopt, FON voor thuis gaat er uit. Dus niet meer in te stellen in de Experia Boxen. De Hotspots op openbare plekken blijven nog wel bestaan. 

Dat zat er wel in gezien alle reacties dat het niet goed werkte. Op zich met de hoeveelheid heide data bundels ook wel logisch. Het gaat meer om de thuis spots als ik het goed las.

Reputatie 3
Badge

Ik kan melden dat FON er geheel uit gaat per 1 augustus bij KPN, dus wij als Telfort klanten zullen het ook niet krijgen.

Zie ook: https://www.kpn.com/internet/wifi-hotspots/gratis-wifi-met-fon.htm

Hierin staat zelfs dat per 1 april nieuwe KPN klanten het niet meer kunnen gebruiken.

Reputatie 8
Badge +11

Daar is nog geen datum voor bekend. Je kunt je voorstellen dat er in deze tijd ook even iets minder aandacht is voor die planning :wink:

Bij de mobiele categorieën staat nu inderdaad een blok aan de rechterkant dat je de vragen daarover bij KPN kunt stellen. Telfort mobiel bestaat immers niet meer. Bij de andere categorieën zal je daar geen melding van zien staan, daarmee helpen we hier gewoon zoals we altijd gedaan hebben. Dat blijft ook totdat alles echt overgaat naar KPN. 

Reputatie 8
Badge +18

Telfort thuis bestaat nog steeds en ik heb gisteren mijn contract via Telfort met  volle tevredenheid verlengd

Is er ondertussen al een datum bekend wanneer Thuis ook KPN wordt?

Langzaam lijkt het erop dat Telfort al niet meer bestaat.

  • Bel je met de klantenservice van Telfort, krijg je antwoord alsof je al KPN klant bent, soms met alle gevolgen van dien.
  • Hier op het Forum zie je inderdaad al het blok, heb je een vraag met het logo van KPN.
  • Wil je iets weten op de website van Telfort, wordt je doorgelinkt naar KPN.

Ik vind het daarom niet vreemd dat mensen denken dat Thuis ook al bij KPN zit.

Reputatie 8
Badge +12

Toen ik het Telfort forum opende kreeg ik korte tijd later een pop up van KPN met een vraag wat ik wilde op het forum, rondneuzen of eenv raag stellen, de integratie TFT thuis met KPN wordt dus al zichtbaarder.:relaxed:

 

Die zouden er al veel langer moeten zijn. Wellicht zie je ze niet altijd. :)

Geen last van irritante schermpjes :yum:

Dir krijg ik al wat langer @JanD , met daaronder nog de naam van Telfort.:wink:

Reputatie 8
Badge +8

Toen ik het Telfort forum opende kreeg ik korte tijd later een pop up van KPN met een vraag wat ik wilde op het forum, rondneuzen of eenv raag stellen, de integratie TFT thuis met KPN wordt dus al zichtbaarder.:relaxed:

Reputatie 8
Badge +8

Zo de prijzen worden ook al aardig verhoogt na de overnamen. 

En niet zo een klein beetje ook .

Word hier niet blij van.

 

Hallo @Sturm , welke prijzen bedoel je? Van Mobiel, ik heb nog geen prijsverhoging gezien bij Telfort.

Ben je niet in de war met de prijzen van KPN mobiel, die liggen inderdaad hoger, maar als je niets aan je mobiele Telfort pakket wijzigt blijft alles (voorlopig) gewoon hetzelfde.

 

Ok

Reputatie 8
Badge +11

@Chicka Graag gedaan, helemaal goed :slight_smile: Het kan door bijvoorbeeld een klein onderhoud in Mijn Telfort gekomen zijn, ik verwacht dat je het snel gewoon weer ziet staan. Je weet nu in ieder geval zeker dat jouw voordelen gewoon aan staan en ook niet weg zullen gaan, daarom is het altijd goed om even na te vragen. 

Reputatie 4
Badge

Dank je wel @Alexandra - Telfort  voor het nakijken, ik hou het in de gaten :relaxed:

Wel raar dat ik het zelf nergens meer kan terug zien, dan had ik deze vraag ook niet hoeven stellen, dat had ook jullie werk gescheeld om het voor me na te kijken

Nogmaals thanx voor je hulp :relaxed:

 

Reputatie 8
Badge +11

@jimny Fijn om te horen!

@Chicka Hou het even in de gaten. We hebben het voor je nagekeken en je hebt wel gewoon alle voordelen, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Ze zullen niet vervallen en ze staan ook gewoon op de komende factuur :slight_smile:  

Reputatie 8
Badge +18

@Bart - Telfort onder hettabblad abonnement staat nu inderdaad mijn huidige combivoordeel dus wat mij betreft opgelost

Reputatie 4
Badge

@Bart - Telfort, Alles gedaan wat je schreef, andere browser, cookies verwijderd, gister ook gedaan, nu net weer, de situatie blijft hetzelfde, het tabblad combivoordeel is weg in mijn Telfort, ik kan dus ook niet zien of mijn combivoordeel nog actief is,het ziet er nog hetzelfde uit als ik al schreef boven jouw bericht

Reputatie 8
Badge +12

Iedereen die het had, heeft het gewoon. Ik heb dit voor jullie nagekeken. Het zou dus ook zichtbaar moeten zijn in Mijn Telfort.  Andere browsers geprobeerd, cookies verwijderd? Bij mijn weten is alles opgelost. 

CombiVoordeel aanvragen kan via de site. 

 

Reputatie 4
Badge

Abonnement | Factuur | Verbruik | E-mail | Instellingen | Mijn gegevens | Bestelstatus

Zo ziet het er bij mij uit, de hele combipagina is weg en zie het ook nergens meer

Alles-in-1 Standaard

Einddatum contract:

1 september ….

CombiVoordeel staat een vierkant hokje met een kruis erin

 
Reputatie 8
Badge +8

Bij mij bestaat de pagina combivoordeel nog gewoon, ook mijn juiste combivoordeel staat gewoon aangevinkt.

 

Hier in mijn situatie is de hele combi/voordeel pagina weg, staat ook niet meer bij de rubrieken bovenaan, wat ik ook aanklik, ik kom de combipagina niet meer tegen 

Dat kan duiden op de voorbereiding van de migratie naar KPN. 

Reputatie 4
Badge

Hier in mijn situatie is de hele combi/voordeel pagina weg, staat ook niet meer bij de rubrieken bovenaan, wat ik ook aanklik, ik kom de combipagina niet meer tegen 

Reageer