Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

  • 9 juli 2019
  • 1288 reacties
  • 88362 keer bekeken
Telfort en KPN gaan samen verder
Badge +13

Op 26 januari is Telfort Mobiel KPN Mobiel geworden. Lees meer over deze overgang.

 

Laatste update: 22 april 2020

In de week van 20 april ontvang je een e-mail met een korte update over de overgang van jouw Thuis abonnement van Telfort naar KPN. Op deze manier willen we je even kort bijpraten en laten weten dat we op de achtergrond nog steeds bezig zijn. Er is nog geen overgangsdatum bekend. Zo gauw er meer bekend is, ontvang je hierover meer informatie van ons.

 

Telfort is al 15 jaar onderdeel van KPN. We bieden je graag het allerbeste. Daarom bundelen wij onze krachten en heet Telfort straks ook KPN.

Om het beste voor onze klanten te bieden bundelen we onze krachten in KPN en vullen we dit merk aan met de sterke eigenschappen van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Op deze manier kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening nog verder te verbeteren. 

 

Dit betekent het voor Telfort klanten
Uiteindelijk gaan alle klanten van Telfort automatisch over naar KPN. Je kan de Telfort producten en diensten gewoon blijven gebruiken. Alle mobiele abonnementen zijn overgezet op 26 januari 2020. Voor nieuwe of extra abonnementen is iedereen voortaan welkom bij KPN.

 

Telfort blijft in de buurt
We zien onze Telfort klanten vanaf nu graag terug in de KPN winkel of KPN XL winkel. Onze collega’s helpen je in de KPN winkel met je vragen over Telfort. Het voordeel is dat je nu in nog meer winkels terecht kan. 

 

En Telfort blijft online
Telfort.nl, de website, blijft voorlopig nog gewoon online. Ook blijven Mijn Telfort en de Mijn Telfort-app gewoon werken. Voor informatie of service kunnen Telfort klanten ook nog steeds contact opnemen met de Klantenservice van Telfort. En ze kunnen terecht op Telfort.nl/kpn.

 

374a8505-15f7-47c4-a120-62d0def9c65c.png

 

Wanneer gaan de Mobiele en Thuis-abonnementen van Telfort over naar KPN?
De mobiele abonnementen zijn op 26 januari 2020 overgegaan naar KPN. Van de Thuis-abonnementen verwachten we de overgang in 2020. We houden je persoonlijk op de hoogte als er iets staat te gebeuren.

 

Verandert mijn abonnement bij de overgang naar KPN?
We zorgen ervoor dat het abonnement dat je hebt, gewoon doorloopt bij KPN. Je hoeft er zelf niets voor te doen. 
Dat betekent voor Thuis:
•   Je houdt je e-mailadres.
•   Je houdt je apparatuur.
•   Je houdt je tv-opnames.
•   Je houdt je modeminstellingen.
En voor Mobiel:
•    Je houdt je nummer, voicemail en sms'jes.
•    MB's en minuten blijf je 2 maanden meenemen.

Je hebt onlangs een e-mail of brief over de overgang naar KPN ontvangen. Hierin staat de bundel die je straks bij KPN krijgt. Let op, dit is de basis bundel. Als je CombiVoordeel hebt, komt de verdubbeling er nog bij.

Alle voordelen die je nu hebt gaan mee naar KPN. Dat geldt voor zowel de CombiVoordeel verdubbeling, als voor extra bundels die je bijvoorbeeld bij een verlenging hebt gekregen. Extra verlengvoordelen zijn niet in de brief of e-mail vermeld, omdat daar veel verschillende varianten van zijn. Deze gaan gewoon mee naar KPN. We zorgen ervoor dat je er niet op achteruit gaat in belminuten, sms’jes en MB’s.

 

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
In 2019 gebeurt er nog niets met het Telfort forum. We verwachten dat dit forum te gebruiken is tot alle klanten over zijn naar KPN en dat het nog in heel 2020 leesbaar zal zijn. We houden je hier op de hoogte van de ontwikkelingen.
 

Meer vragen en antwoorden? Klik op ‘Toon inhoud’.

Waarom gaan de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom op termijn verder als KPN?
We willen de onbetwiste kwaliteitsleider zijn en we hebben de ambitie om met het KPN-merk alle klantgroepen in de verschillende segmenten te bedienen. Daarom leggen we de focus op het KPN-merk en vullen we dit aan met de sterke eigenschappen van de andere merken. Door de focus op het KPN-merk te leggen, kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening onder het KPN-merk nog verder te verbeteren.

Zijn de winkels gesloten?
Vanaf 1 mei 2019 kun je terecht in de KPN-winkels of KPN XL Winkels.

Tot wanneer kan ik verlengen?

Je kunt voortaan verlengen bij KPN. Je kan hiervoor terecht in de KPN winkel in jouw buurt.

Blijft Telfort.nl wel bestaan?
De Telfort website blijft voorlopig bestaan voor al je vragen en service.

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
Het Telfort forum blijft in 2019 wat het altijd is geweest: de leukste plek om antwoorden te vinden en om in gesprek te gaan met andere klanten en Telfort specialisten. Gedurende dit jaar bereiden we ons er op voor om het forum dezelfde overgang te laten maken als het merk zelf: naar één KPN dat is aangevuld met de sterke eigenschappen van de andere merken. Details hierover zijn nog niet bekend.
Wat gebeurt er met mijn telefoonnummer vast/mobiel? Blijft dit hetzelfde?
Je telefoonnummer vast/mobiel blijft hetzelfde.

Kan ik gebruik maken van Gratis onderling bellen en MB’s delen?
Deze voordelen zijn nu al beschikbaar voor KPN mobiele klanten als je je aanmeldt voor KPN Compleet. Als je je mobiele contract wil verlengen, kan dat naar een mobiel abonnement van KPN zodra je contract is afgelopen.

Ik heb Telfort mobiel en KPN vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Ik heb Telfort mobiel en XS4ALL vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Als je XS4ALL combineert met KPN of als je Telfort combineert met KPN, dan krijgt je combinatievoordelen. We werken continu aan de verbetering van onze dienstverlening. Mocht het in de toekomst veranderen, dan krijg je hier bericht van.

Ik heb KPN mobiel en Telfort vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

 

Heb je vragen? Stel ze dan hieronder.


1288 reacties

Reputatie 3
Badge
Goedemorgen allemaal,
Zie onderstaand artikel.
Wat vinden jullie hiervan?
En webcare, wat gaat dit voor ons betekenen? ( En kunnen jullie de titel aanpassen? Ik heb een typfout gemaakt)
Kpn geeft aan dat er niets veranderd maar is dat ook echt zo?

KPN gaat stoppen met merken Telfort, XS4ALL en Yes Telecom https://www.nu.nl/mobiel/5674754/kpn-gaat-stoppen-met-merken-telfort-xs4all-en-yes-telecom.html (via @NUnl)

Admin: Titel aangepast
Reputatie 1
Het zal dienstverlening vereenvoudigen, op het moment kunnen de processen veel eenvoudiger bij Telfort.

Het veranderen van naam zal waarschijnlijk inhouden dat Telfort veranderd wordt naar KPN Basic, XS4ALL naar KPN Premium. (bijvoorbeeld)

In het begin zal deze wijziging alleen een re-skin zijn van het Telfort merk. Later zal besloten worden welke processen worden aangepast of overgenomen van KPN.
Reputatie 3
Badge
Ik vraag me toch echt af wat dit met de prijzen gaat doen in de toekomst. Kpn is per definitie al duurder dan Telfort.
Reputatie 1
De bedoeling is wel dat Telfort ook lage prijzen aan blijft bieden, maar dat zal vanzelf blijken.
Reputatie 8
Badge +16
Telfort is al langer bezig om zich op kwaliteit te profileren in plaats van prijs... Dus het zal nu wel definitief over zijn met de prijsvechter.
Reputatie 3
Badge
Wat ik mij dan afvraag is bij Telfort mobiel hebben we al aantal jaren dat je nog 2 maanden je MB's en minuten mag meenemen. KPN heeft dit niet en als je dan kiest voor verlengen bij KPN ben je wel dat voordeel kwijt.
Daarnaast heb je indien vanaf een bepaalde datum verlengd hebt of bent begonnen bij Telfort Mobiel de onbeperkt SMS er bij zitten zonder extra kosten. Als je voor een lager aantal MB's gaat dan 3GB/6GB(bij verdubbeling MB's) gaat dit bij KPN van je tegoed van de belminuten af.

-------

Aanvullende vragen die komen opborrelen:

Wat gaat er met dit forum gebeuren? Wordt dit na de naamswijziging direct gesloten of kunnen we nog beperkte tijd terecht als een soort archief? Kan me indenken dat als het KPN heet je niet te lang op een forum met een andere naam wil blijven reageren op mensen met hun vragen.

Ik neem ook aan dat de gebruikers account niet gemigreerd zullen worden naar het KPN forum, waarop we ons dan indien gewenst moeten aanmelden zoverre we dat niet al zijn vanuit het verleden of ivm andere producten die we gebruiken van KPN. Mogelijk het vermelden waard in de bovenstaande FAQ.
Reputatie 6
Badge +7
Het blijft zoals er staat gewoon nog gelijk van wat je nu hebt, dus daar zou ik mij nu nog geen zorgen over maken
Als je een abbo aangaat (of hebt) staat dit er ook bij en anders kun je hem opzeggen als ze dat al zouden doen.
Bam die nieuwe topman Ibarra zet wel meteen een dikke stempel op alle fronten blijkbaar.
Het is niks meer dan een methode om in klanten aantal groter te worden dan VodafoneZiggo.
KPN aantrekkelijker maken voor overname dat is mijn opinie hierop.

Laat ons hopen dat dit het modembeleid ten goede komt dus kwaliteit van KPN en Xs4all voor Telfort klanten de v8 ook uitfaseren.
Voor alle klanten betere aan de wet voldoenende informatie/gegevens verstrekking waar het SIP betreft die Xs4all wel verstrekt
Voor Telfort klanten per seconde afrekenen ook of vooral de belbundels.

Als we er als gebruiker van het Telfort merk alleen de in de startpost genoemde veranderingen merken, dan schieten we er weinig mee op. Maar gaan we er ook niet heel erg op achteruit.
Reputatie 1
Laat ons hopen dat dit het modembeleid ten goede komt dus kwaliteit van KPN en Xs4all voor Telfort klanten de v8 ook uitfaseren.


De V8 wordt al uitgefaseerd in 2019, ook zonder KPN. De V10A en V10 worden standaard. 🙂
@DieEierVonSatan daar is nog niks over naar buiten gebracht door Telfort van KPN weet ik inderdaad dat de kans op een v10a zelfs groter is dan de v10.
Kortom Link of Bron of breek je hiermee een NDA overeenkomst.
Reputatie 1
was net van plan om weer terug te komen bij telfort nu juliie ook aantrekkelijke hebben met de nieuwste iphones, kan ik daar dit jaar dan ook de aanstuiling op kpn hotspots bij verwachten ?

en als ik kpn dan een tip mag geven . stop met datalimieten en bied gewoon flatfee mobiele snelheidsbundels aan zoals op vastnet gebruikelijks is, je koopt een duur toestel om zorgenloos te gebruiken tenslotte .
Reputatie 2
Badge
Bij dit soort actie's van bedrijven gaat het vrijwel altijd om verhoging van de waarde voor de aandeelhouders. Eén van de middelen daarvoor is verlaging van de kosten, onder meer door proces verbetering en stroomlijning van een organisatie. Zoals eerder genoemd kan ook "vergroting" van het aantal klanten door de samenvoeging van de XS4All en Telfort groep met het KPN-merk een rol spelen.

Of dit voor ons als Telfort klanten op de langere termijn gunstig uitpakt is maar zeer de vraag. Telfort heeft een aantal typische voordelen (zoals combinatie kortingen, 2 maanden MB's meenemen bij het mobiele abonnement) waarvan het zeer de vraag is of deze op langere termijn gehandhaafd blijven. O zeker, de eerste 1 à 2 jaar zal er niets veranderen, maar op de langere termijn? Dit dan nog afgezien van de sowieso lagere basisprijs van Telfort.
We zullen het moeten afwachten en hopen dat de focus bij de top van KPN écht op het tevreden stellen van hun klanten ligt en niet teveel bij dat van de de stakeholders.
Als je de nieuwsmedia mag geloven is het einde nabij voor XS4ALL en Telfort.
KPN schrapt alle dochtermerken en er blijft 1 hoofdmerk, KPN dus:
https://www.totaaltv.nl/nieuws/opheffen-xs4all-door-kpn-leidt-tot-storm-van-kritiek/
en
https://overons.kpn/nl/nieuws/2019/kpn-zet-vol-in-op-kpn-merk
en
https://tweakers.net/nieuws/147778/kpn-merknamen-telfort-en-xs4all-gaan-verdwijnen.html
Hallo @JanD

Zie hier:

KPN zet vol in op KPN-merk
Hallo @JanD

Zie hier:

KPN zet vol in op KPN-merk

Hallo @mandy ,
dat is dus weer duidelijk een geval van miscommunicatie van Telfort naar de klanten toe.
Telfort had alle klanten hiervan op de hoogte moeten stellen en niet alleen forumleden van Telfort.
Zelfs ik had binnen het forum dat topic (nog) niet ontdekt, anders had ik mijn topic niet geopend.
Bedankt voor de verwijzing naar het Telfort-topic.

T.a.v. Telfort-moderatoren: jullie mogen het topic Einde Telfort? wel verwijderen.
@JanD laten we hopen dat die communicatie dan beter wordt. Wijzingen binnen het KPN systeem die ook Telfort klanten treffen worden vaak bijna een week later hier vermeld. Soms zelfs pas als een wijziging al een feit is.
Reputatie 1
Wat ik mij afvraag en waarschijnlijk velen met mij:

Ik zit expres bij telfort ivm keuze om eigen modem te kunnen gebruiken (fritzbox).
Zou het fijn vinden als dat zou blijven, en het liefste natuurlijk toepassing van de wet waar klanten alle gegevens zo krijgen (sip/voip etc)

Ik wil gewoon zelf beslissen wat ik doe, bv vpn, voip via andere provider, etc tec wat een FB bied ipv standaard v10 van kpn of telfort.

Zou vervelend zijn als kpn ons in eens door de strot douwt om VERPLICHT hun modem te gebruiken ipv mijn aangeschafte van ruim 100 Euro.

Graag uw reactie hier op.
Zoals het hier wordt aangekondigd klinkt het bijna te mooi om waar te zijn, de prijs van Telfort, de kwaliteit van Xs4all enz.
Teletekst legt in de berichtgeving de nadruk op het besparen op personeelskosten, daar geloof ik meer in. Helaas voor al die hardwerkende Telfort medewerkers hier.
@JanD
Het is nu dat ik het net voor jou topic het gelezen had op dit Forum, met grote verbazing,
maar niets in de mail ect.
Het was dus bedoeld als informatie naar jou toe.
Maar je hebt volkomen gelijk.
Hoe moeten inderdaad mensen het weten als zij niet op het Forum komen?

Ik denk echter net als Franski, dat Telfort straks geen prijsvechter meer is, zij werden toch al duurder.
Maar dat het straks nog duurder wordt.
Dus dat alles hetzelfde blijft, daar geloof ik niet in.

En ja, wat gebeurd er met dit Forum?
Als alles in zijn geheel naar KPN gaat eis ik dat van te voren mijn gehele account verwijderd wordt.
Ik wil niet dat alles straks bij het 'grote' KPN bekend is.

En wat gaat er met de medewerkers van Telfort gebeuren?
Ik hoop toch dat zij straks nog een baan hebben.
Ook voor hun lijkt mij nu alles onzeker.
Heel veel sterkte en bedankt voor de hulp.

Klanten van Xs4All klagen ook al steen en been omdat zij niet voor niets,
die provider gekozen hebben.
Zij zien de waarde nu al dalen.
Reputatie 2
Ik word niet blij van dit soort teksten. Reclamepraat van een afdeling communicatie. Helaas een hoop gedoe gehad met KPN. Een moloch van een bedrijf. Gaat natuurlijk om bezuinigen. Straks geen aparte klantenservice meer maar 1 groot inflexibel bedrijf. Hopelijk heb ik ongelijk....
Reputatie 2
Hoe gaat het straks met vrije modem keuze? (zoals al wettelijk verplicht is)
Hoe gaat het straks met standby gebruik? (wat bij alle KPN merken nog niet volgens de wet geregeld is)

En: ik wens alle medewerkers van het Telfort WebTeam (en van XS4All) veel sterkte. Jammer dat jullie je eigen identiteit niet mogen behouden. Mochten jullie vertrekken: dank voor de hulp die meestal [niet altijd 😉 ] heel constructief was.
Reputatie 8
Badge +11
Ik snap dat jullie nu veel vragen hebben na deze aankondiging! Het is vanmorgen zowel intern als extern bekend gemaakt, dus voor ons is het ook nog allemaal vers. De informatie in het startbericht van dit topic is op dit moment de informatie die wij ook beschikbaar hebben, wat voor verdere gevolgen het heeft is nog niet bekend. Als er meer over bekend wordt zullen we dat natuurlijk nog met iedereen delen.

Dank allen ook voor het medeleven! 🙂
Reputatie 1
Jasper, ik neem aan dat iedereen dan geïnformeerd wordt, desnoods via een nieuwsbrief, en niet alleen degene die hier via het Topic zijn aangemeld?
Reputatie 3
Badge +2
Wat ik vooral hoop is dat het geen personele consequenties heeft bij Telfort op de vloer, altijd prima geholpen door de Telfort medewerkers ondanks dat het zg. een budget provider is, nooit iets van gemerkt in de communicatie.

Sterkte Team Telfort ;-)

overigens, vraag me af of het iets gaat opleveren. Met het merk Telfort heb ik sympathie, met KPN niet dus, dat zullen ze echt eerst moeten verdienen. Jammer hoor.
Hallo @mandy ,
En ja, wat gebeurd er met dit Forum?
Als alles in zijn geheel naar KPN gaat eis ik dat van te voren mijn gehele account verwijderd wordt.
Ik wil niet dat alles straks bij het 'grote' KPN bekend is.


Bij mijn vorige (kabel)provider werd met de fusie van UPC/Ziggo het UPC-forum 'gearchiveerd' en buiten gebruik gesteld voor voormalige UPC-klanten.
De voormalige UPC-klanten die nu Ziggo-klanten geworden waren konden zich (opnieuw) aanmelden bij het (nieuwe) Ziggo-forum als ze dat wilden.

Ik hoop dat we als Telfort-klanten zeer binnenkort ook gebruik kunnen maken van KPN-fon.

Reageer