Sticky Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

Telfort en KPN gaan samen verder
Badge +13

Laatste update: 02 november 2020, 09.00 uur

Telfort en KPN zijn samen gegaan. Vanaf vandaag sluit het Telfort Forum. Je bent van harte welkom bij de klantenservice van KPN en op het KPN Forum.

 

Op 26 januari 2020 is Telfort Mobiel KPN Mobiel geworden. Lees meer over deze overgang.

Telfort is al 15 jaar onderdeel van KPN. We bieden je graag het allerbeste. Daarom bundelen wij onze krachten en heet Telfort straks ook KPN.

Om het beste voor onze klanten te bieden bundelen we onze krachten in KPN en vullen we dit merk aan met de sterke eigenschappen van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Op deze manier kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening nog verder te verbeteren. 

 

Dit betekent het voor Telfort klanten
Uiteindelijk gaan alle klanten van Telfort automatisch over naar KPN. Je kan de Telfort producten en diensten gewoon blijven gebruiken. Alle mobiele abonnementen zijn overgezet op 26 januari 2020. Voor nieuwe of extra abonnementen is iedereen voortaan welkom bij KPN.

 

Telfort blijft in de buurt
We zien onze Telfort klanten vanaf nu graag terug in de KPN winkel of KPN XL winkel. Onze collega’s helpen je in de KPN winkel met je vragen over Telfort. Het voordeel is dat je nu in nog meer winkels terecht kan. 

 

En Telfort blijft online
Telfort.nl, de website, blijft voorlopig nog gewoon online. Ook blijven Mijn Telfort en de Mijn Telfort-app gewoon werken. Voor informatie of service kunnen Telfort klanten ook nog steeds contact opnemen met de Klantenservice van Telfort. En ze kunnen terecht op Telfort.nl/kpn.

 

374a8505-15f7-47c4-a120-62d0def9c65c.png

 

Wanneer gaan de Mobiele en Thuis-abonnementen van Telfort over naar KPN?
De mobiele abonnementen zijn op 26 januari 2020 overgegaan naar KPN. Van de Thuis-abonnementen verwachten we de overgang in 2020. We houden je persoonlijk op de hoogte als er iets staat te gebeuren.

 

Verandert mijn abonnement bij de overgang naar KPN?
We zorgen ervoor dat het abonnement dat je hebt, gewoon doorloopt bij KPN. Je hoeft er zelf niets voor te doen. 
Dat betekent voor Thuis:
•   Je houdt je e-mailadres.
•   Je houdt je apparatuur.
•   Je houdt je tv-opnames.
•   Je houdt je modeminstellingen.
En voor Mobiel:
•    Je houdt je nummer, voicemail en sms'jes.
•    MB's en minuten blijf je 2 maanden meenemen.

Je hebt onlangs een e-mail of brief over de overgang naar KPN ontvangen. Hierin staat de bundel die je straks bij KPN krijgt. Let op, dit is de basis bundel. Als je CombiVoordeel hebt, komt de verdubbeling er nog bij.

Alle voordelen die je nu hebt gaan mee naar KPN. Dat geldt voor zowel de CombiVoordeel verdubbeling, als voor extra bundels die je bijvoorbeeld bij een verlenging hebt gekregen. Extra verlengvoordelen zijn niet in de brief of e-mail vermeld, omdat daar veel verschillende varianten van zijn. Deze gaan gewoon mee naar KPN. We zorgen ervoor dat je er niet op achteruit gaat in belminuten, sms’jes en MB’s.

 

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
In 2019 gebeurt er nog niets met het Telfort forum. We verwachten dat dit forum te gebruiken is tot alle klanten over zijn naar KPN en dat het nog in heel 2020 leesbaar zal zijn. We houden je hier op de hoogte van de ontwikkelingen.
 

Meer vragen en antwoorden? Klik op ‘Toon inhoud’.

Waarom gaan de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom op termijn verder als KPN?
We willen de onbetwiste kwaliteitsleider zijn en we hebben de ambitie om met het KPN-merk alle klantgroepen in de verschillende segmenten te bedienen. Daarom leggen we de focus op het KPN-merk en vullen we dit aan met de sterke eigenschappen van de andere merken. Door de focus op het KPN-merk te leggen, kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening onder het KPN-merk nog verder te verbeteren.

Zijn de winkels gesloten?
Vanaf 1 mei 2019 kun je terecht in de KPN-winkels of KPN XL Winkels.

Tot wanneer kan ik verlengen?

Je kunt voortaan verlengen bij KPN. Je kan hiervoor terecht in de KPN winkel in jouw buurt.

Blijft Telfort.nl wel bestaan?
De Telfort website blijft voorlopig bestaan voor al je vragen en service.

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
Het Telfort forum blijft in 2019 wat het altijd is geweest: de leukste plek om antwoorden te vinden en om in gesprek te gaan met andere klanten en Telfort specialisten. Gedurende dit jaar bereiden we ons er op voor om het forum dezelfde overgang te laten maken als het merk zelf: naar één KPN dat is aangevuld met de sterke eigenschappen van de andere merken. Details hierover zijn nog niet bekend.
Wat gebeurt er met mijn telefoonnummer vast/mobiel? Blijft dit hetzelfde?
Je telefoonnummer vast/mobiel blijft hetzelfde.

Kan ik gebruik maken van Gratis onderling bellen en MB’s delen?
Deze voordelen zijn nu al beschikbaar voor KPN mobiele klanten als je je aanmeldt voor KPN Compleet. Als je je mobiele contract wil verlengen, kan dat naar een mobiel abonnement van KPN zodra je contract is afgelopen.

Ik heb Telfort mobiel en KPN vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Ik heb Telfort mobiel en XS4ALL vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Als je XS4ALL combineert met KPN of als je Telfort combineert met KPN, dan krijgt je combinatievoordelen. We werken continu aan de verbetering van onze dienstverlening. Mocht het in de toekomst veranderen, dan krijg je hier bericht van.

Ik heb KPN mobiel en Telfort vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

 

Heb je vragen? Stel ze dan hieronder.


1292 reacties

Online werkt het niet!

Op het KPN forum is mij verteld dat het ook bij KPN kan. Niet om vervelend te doen en kan bart je vast helpen toch zullen we nu voor dit soort vragen ons tot het KPN forum moeten wenden.

Heel toevallig is daar onlangs dezelfde vraag gesteld.

https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/sim-only-verlenging-omzetten-naar-abonnement-met-toestel-487263

In de winkels zou dit zeker moeten kunnen.

 

Reputatie 8
Badge +11

Bij KPN is die mogelijkheid er ook inderdaad, daarvoor hoeft niets gecorrigeerd of aangepast te worden. 3 maanden na de start van een Sim Only abonnement kan je overstappen naar een abonnement met toestel. Dat kan via een KPN Winkel. Daarbij stap je zoals Bart al zei over naar een nieuw KPN Hussel abonnement, daarna zal je niet meer onder de Telfort voorwaarden vallen. 

Ter verduidelijking gewoon de online verleng procedure volgen via mijn kpn en pas mogelijk bij simonly drie maanden na aanvang correct? Of enkel in een winkel.

Nogmaals online werkt niet en ik betwijfel of ze in de winkels op de hoogte zijn.

Volgens MijnKPN en ook de verlengchecker van KPN zijn de nummers pas te verlengen paar maanden voordat contracten aflopen?

Snap dat jullie verplicht zijn de Telfort voorwaarden te handhaven!

Alleen is de KPN winkel hier niet op ingericht.

Met corrigeren bedoelde ik dat de mogelijkheid nog toegevoegd gaat worden aan de winkel.

Migratie verloopt niet vlekkeloos dus achteraf worden er nog dingen gecorrigeerd.

Reputatie 4
Badge +1

Zojuist dé SMS ontvangen!

Beste klant,

welkom op het netwerk van Nederland.
Zoals we u heben laten weten, is afgelopen weekend uw mobiele abonnement omgezet naar KPN.
U kunt voordelig blijven bellen, sms-en en internetten zoals u gewend bent.
Vanaf nu kunt u uw gegevens bekijken in MijnKPN.
Vragen? Kijk snel op kpn.com/welkombijmobiel

Groet, KPN

Reputatie 8
Badge +11

@Galdor68 @n.steenstra De online verlengprocedure werkt alleen bij ‘normaal’ verlengen, dus vanaf 4 maanden voor de einddatum van je contract. Als je toch van Sim Only naar een abonnement met toestel wilt gaan, dan kan dat vanaf 3 maanden na de start van het abonnement. Dit kan je via een KPN winkel in je buurt regelen, of door contact op te nemen met de KPN klantenservice.

@Dennis-L Super! :slight_smile:

Ik zie iets waar ik vrolijk van wordt. Ik kan goedkoper uitkomen en mijn bundel meer op mijn verbruik afstemmen, ik zie veel meer opties dan voorheen de € 10,33 optie bevalt mij wel. Via Mijn Telfort werdt elke aanpassing juist duurder.

 

Reputatie 3
Badge +1

Lekker voordeel en meteen merk je dat er ook bij die zogenaamde bundels waar iedereen hetzelfde lijkt te hebben de een aanzienlijk meer betaald dan de ander. Mijn maandbedrag is hoger en ik heb een TFT BelBundel 2015 700/175 en niet een TFT BelBundel 2015 2000/175.

.

Ik heb even geprobeerd of ik met mijn TFT belbundel 2018 2000/150 ook een beter maatwerk kan vinden maar……U kunt uw abonnement niet wijzigen, omdat een wijziging naar ander product niet is toegestaan of omdat er een wijzigingsverzoek in behandeling is.

Misschien komt dat omdat mijn contract 13/7 eindigt en ik nu kan verlengen.
Dus de optie “verlengen” even geprobeerd.
Niet interessant want er verschijnen slechts (duurdere) opties met alleen onbeperkt bellen en sms. Toch maar even de verdere ontwikkelingen afwachten.

 

@MandersOnline Dat kan heel goed kloppen mijn meisje betaald voor exact hetzelfde 17 nogwat. Voor haar was verlengen heel gunstig geweest.

Waar komt dit door mede het moment van begin van het contact en de eventuele inflatie opbouw.

Hier thuis het verschil van een half jaar tussen afsluiten van het contract.

Begin 2017 was 500 Mb en 150minuten voor € 12,50 de standaard in oktober datzelfde jaar kreeg ik 1Gb en 150 minuten voor dat bedrag. De 500 van het andere bundel was destijds te weinig dus verhoogd naar 1000  nog voor oktober met de nodige hogere maandlasten. Fast forward maart 2018 tot en met 24-2-2020 2Gb en 150 belminuten a € 12,50.

Wat nu in mijn screenshot staat als huidig de 2000 was bij Telfort maar 1200. De teller zegt nu 7200 dat gaat naar 12000 verdubbelaar en de ongebruikte tegoeden. Het andere abonnement was 1400 die teller staat op 8400 en gaat ook naar 12000. 

In 2017 kregen we wel allebei 200 Mb en 25 belminuten kado toen bekend als Klant voordeel naast de verdubbeling van het Combi voordeel.

Kortom er zullen vanwege diverse factoren flinke verschillen zitten per klant. Individueel zullen de meesten er niet slechter op worden, tenzij je bij KPN verlengt de 2Mb van de startbundel is genoeg daar ga ik met Hussel korting €15,00 voor betalen. Hussel kent geen verdubbeling geen meenemen van ongebruikt tegoed, op basis van mijn verbruik is 2Gb en 150 minuten  nog te veel 

.

Ik wacht zelf tot KPN met een all in one komt voor een acceptabele prijs. Vanwege het pluspakket als Combivoordeel blijven we anders was ik vermoedelijk met mobiel al weg.

@janoniem ik ben al sinds oktober contract vrij toch zou ook jij moeten kunnen verhogen, normaliter zou je niet lager kunnen dan je aanvangs bundel.

Voor de TFT 2018 groep zal dat 1000  mogelijk zelfs 2000 zijn. De TFT 2015 groep heeft oorspronkelijk 500 als basis Mb's

 

 

Reputatie 8
Badge +11

@MandersOnline Het kan zijn dat je basisbundel bij KPN er ‘lager uitziet’ dan de bundel die je bij Telfort had. Echter gaan alle voordelen die je voorheen had ook mee naar KPN. Denk bijvoorbeeld aan extra bundels die je bij verlengen gekregen hebt, en CombiVoordeel zoals de korting en gratis verdubbeling. 

Reputatie 3
Badge +1

Duidelijk omschreven, ik was inderdaad net paar maandjes te vroeg anders had ik ook die 1200 gehad. Alleen vind ik dan de naamgeving als er toch zoveel verschillen in zitten een beetje krom.

Voorlopig zal ik niet overstappen, de prijs wordt enkel hoger en meer MB’s en minuten heb ik niet nodig. Daarnaast maak ik nu al maandelijks die MB’s en minuten die ik heb niet eens op en komen er vanzelf elke maand weer een hoop te vervallen.

Reputatie 3
Badge +1

@Alexandra - Telfort Ik snap dat de MB’s nog worden verdubbeld, ik mis niks, alles is zoals het was. Ik maak enkel een vergelijking met de screenshot en de prijzen die ik zie staan bij als ik wil wijzigen.

Als ik net als Galdor momenteel de 2000 MB en 175 minuten heeft wil nemen ga ik naar 14,03 waar Galdor er 12,92 voor betaald. Momenteel betaal ik al tijden 13,00 terwijl er steeds werd gezegd dat de kosten van het abonnement 12,99 zijn. Binnenkort als ik van KPN factuur krijg ga ik daar wel achteraan, want in de mail werd mij gemeld dat ik minder zou gaan betalen, jawel die ene cent.

 

Mijn prijs voorbeeld

 

@MandersOnline dan moet je maar niet kijken naar wat Babylonia betaalt voor zijn 700Mb en 400 minuten betaald. We hebben niet voor niks een persoonlijk bericht gekregen.

Met Telfort had ik 1200 van KPN krijg ik er 800 bij. Je hoort mij hierover niet mopperen.

Wel over het punt dat nu 2Gb het laagste als je bij KPN verlengt. Uiteraard de verdubbelaar is fijn net als het meenemen, heb ik het nodig nee, mag het weg ook nee het is een verworven recht.

De 2GB van KPN zou al meer dan zat zijn zonder verdubbeling.

Reputatie 3
Badge +1

Ik zou ook meer betalen dan Babylonia als ik plots meer minuten zou willen.

Het persoonlijk bericht heeft meer redenen lijkt mij. We hebben allemaal te maken gehad met inflatie correcties waardoor een zelfde prijs communiceren niet juist is.

Waar mij verbazing in zit is dat de 700 en 1200 MB’s allebeide binnen dezelfde TFT 2015 zitten en daarmee dan enorme prijs verschillen ontstaan bij een eventuele aanpassing.

Mee eens. Het mooie is als ik in Mijn Telfort wou aanpassen kon ik van 1,2 naar 1 echter die 1Gb was duurder dan de 1,2 wat ook anders is in Mijn Telfort kon ik zowel de data als de minuten onafhankelijk wijzigen. Zo is het een andere klant gelukt 0 minuten en xxMb data te kiezen.

Nu zien we alle mogelijk TFT 2015 opties zelfs mijn abo uit oktober 2017  valt onder die groep dat verbaast me nog het meest.

Pssstttt @Jurgen - Telfort wel even het stukje mobiel ook hier updaten naar de huidige situatie.

Reputatie 8
Badge +11

Pssstttt @Jurgen - Telfort wel even het stukje mobiel ook hier updaten naar de huidige situatie.

Thx voor het seintje! :slight_smile::ok_hand_tone2:

Reputatie 3
Badge +1

Gisteren dan de SMS en kwartier geleden nog een e-mail er over dat ik over ben naar KPN voor mijn mobiel.

Goed hier dan maar wanneer krijgen we hier in het start topic te lezen dat diverse zaken na de migratie van Telfort thuis NIET beschikbaar komen of enkel bij veranderen naar Hussel. Diverse zaken aangaande mobiel zijn zijdelings wel vooraf genoemd in reacties diverse klanten zullen toch nu al behoefte hebben te weten hoe het met Fon en Bonding zit. Kortom klare taal zeker omdat het blijkbaar al bekend is!!! 

Dit alles is gewoonweg niet helemaal overeenkomstig wat er in 2018 voor gespiegeld is.

Prima uiteraard dat we de telfort prijzen en voordelen houden per saldo schieten de Telfort klanten er niet veel mee op.

Ik ben op zich tevreden met wat ik heb en houd, bij mijn verhuizing in 2018 ben ik al genoeg kwijt geraakt of extra bij moeten bestellen. Dat wil ik bij een eventuele volgende verhuizing niet weer zien gebeuren toch vrees ik dat de Telfort klanten hier na de Thuis migratie wel rekening mee moeten houden.

 

Reputatie 8
Badge +11

Onduidelijkheid is iets wat we niet willen zoals je je kunt voorstellen. Vanaf het begin hebben we gezegd is dat je het Telfort abonnement meeneemt naar KPN, zo staat het ook in het startbericht van dit topic:

Verandert mijn abonnement bij de overgang naar KPN?
We zorgen ervoor dat het abonnement dat je hebt, gewoon doorloopt bij KPN. Je hoeft er zelf niets voor te doen. 
Dat betekent voor Thuis:
•   Je houdt je e-mailadres.
•   Je houdt je apparatuur.
•   Je houdt je tv-opnames.
•   Je houdt je modeminstellingen.

Het abonnement wat je nu hebt, loopt straks door bij KPN. Als je nu dingen niet hebt die bij KPN abonnementen wel mogelijk zijn, kan je er vanuit gaan dat je ze straks na de overgang van de Thuis pakketten ook niet zult hebben. Je behoudt je huidige Telfort voorwaarden immers, Fon en pairbonding vallen daar niet onder.

Nog niet alles staat vast voor de Thuis overgang (zoals de datum) daarom staat er nog niet meer in het startbericht. Als er meer concrete duidelijkheid over is voegen we dat toe.

Ik zie Fon en bonding compleet los van overige voorwaarden dit zijn technische zaken net als Volte en VoWifi  als er namelijk echt niks veranderd zou ik dan niet eens naar 500 Mb kunnen ophogen zonder naar Hussel te moeten want Telfort levert dit ook niet.

Mij persoonlijk maakt het me niet uit waar het mij omgaat we moeten niet zoals met mobiel tot de laatse dag aan het lijntje worden gehouden. We weten nu wel wat we wel houden het gaat er nu om maak een maand of eerder expliciet duidelijk wat we niet moeten verwachten. Ik snap dat dit lastig is dan zullen er mogelijk teveel gaan overstappen.

 

Reputatie 8
Badge +11

Het zijn dingen die onderdeel zijn van de basis van het abonnement. Toen KPN pairbonding introduceerde kon dat bijvoorbeeld ook alleen met de toen nieuwste pakketsamenstelling, bij oudere pakketten kon het ook niet. Omdat het nu in de basis niet mogelijk is bij de Telfort Thuis pakketten, kan dat straks ook niet. Je kunt het zien als de fundering onder een huis, die kan je er niet zomaar onder uithalen of aanpassen.

De extra van 500/500 kon op dezelfde manier ook niet bij oudere KPN pakketten, dus de kans is aanwezig dat dat ook niet mogelijk wordt. Ik vraag dat voor de zekerheid na, ik kom daar op terug.

Ter herhaling ik wil ruim op tijd niet alleen in een reactie hier dat raakt onder gesneeuwd maar in het start topic kunnen lezen wat we niet moeten verwachten. Dit om teleurstelling te voorkomen zoals dat met de mobiel migratie is gebeurd. Vooral betreffende Mb's delen is dat wel te zien op het KPN forum dat het iets is waar velen naar uitkeken.

 

Wat bonded betreft als het niet beschikbaar is begrijp ik het als het wel beschikbaar is dan is het heel jammer.

Reageer