Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

Telfort en KPN gaan samen verder
Badge +13

Op 26 januari is Telfort Mobiel KPN Mobiel geworden. Lees meer over deze overgang.

 

Laatste update: 22 april 2020

In de week van 20 april ontvang je een e-mail met een korte update over de overgang van jouw Thuis abonnement van Telfort naar KPN. Op deze manier willen we je even kort bijpraten en laten weten dat we op de achtergrond nog steeds bezig zijn. Er is nog geen overgangsdatum bekend. Zo gauw er meer bekend is, ontvang je hierover meer informatie van ons.

 

Telfort is al 15 jaar onderdeel van KPN. We bieden je graag het allerbeste. Daarom bundelen wij onze krachten en heet Telfort straks ook KPN.

Om het beste voor onze klanten te bieden bundelen we onze krachten in KPN en vullen we dit merk aan met de sterke eigenschappen van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Op deze manier kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening nog verder te verbeteren. 

 

Dit betekent het voor Telfort klanten
Uiteindelijk gaan alle klanten van Telfort automatisch over naar KPN. Je kan de Telfort producten en diensten gewoon blijven gebruiken. Alle mobiele abonnementen zijn overgezet op 26 januari 2020. Voor nieuwe of extra abonnementen is iedereen voortaan welkom bij KPN.

 

Telfort blijft in de buurt
We zien onze Telfort klanten vanaf nu graag terug in de KPN winkel of KPN XL winkel. Onze collega’s helpen je in de KPN winkel met je vragen over Telfort. Het voordeel is dat je nu in nog meer winkels terecht kan. 

 

En Telfort blijft online
Telfort.nl, de website, blijft voorlopig nog gewoon online. Ook blijven Mijn Telfort en de Mijn Telfort-app gewoon werken. Voor informatie of service kunnen Telfort klanten ook nog steeds contact opnemen met de Klantenservice van Telfort. En ze kunnen terecht op Telfort.nl/kpn.

 

374a8505-15f7-47c4-a120-62d0def9c65c.png

 

Wanneer gaan de Mobiele en Thuis-abonnementen van Telfort over naar KPN?
De mobiele abonnementen zijn op 26 januari 2020 overgegaan naar KPN. Van de Thuis-abonnementen verwachten we de overgang in 2020. We houden je persoonlijk op de hoogte als er iets staat te gebeuren.

 

Verandert mijn abonnement bij de overgang naar KPN?
We zorgen ervoor dat het abonnement dat je hebt, gewoon doorloopt bij KPN. Je hoeft er zelf niets voor te doen. 
Dat betekent voor Thuis:
•   Je houdt je e-mailadres.
•   Je houdt je apparatuur.
•   Je houdt je tv-opnames.
•   Je houdt je modeminstellingen.
En voor Mobiel:
•    Je houdt je nummer, voicemail en sms'jes.
•    MB's en minuten blijf je 2 maanden meenemen.

Je hebt onlangs een e-mail of brief over de overgang naar KPN ontvangen. Hierin staat de bundel die je straks bij KPN krijgt. Let op, dit is de basis bundel. Als je CombiVoordeel hebt, komt de verdubbeling er nog bij.

Alle voordelen die je nu hebt gaan mee naar KPN. Dat geldt voor zowel de CombiVoordeel verdubbeling, als voor extra bundels die je bijvoorbeeld bij een verlenging hebt gekregen. Extra verlengvoordelen zijn niet in de brief of e-mail vermeld, omdat daar veel verschillende varianten van zijn. Deze gaan gewoon mee naar KPN. We zorgen ervoor dat je er niet op achteruit gaat in belminuten, sms’jes en MB’s.

 

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
In 2019 gebeurt er nog niets met het Telfort forum. We verwachten dat dit forum te gebruiken is tot alle klanten over zijn naar KPN en dat het nog in heel 2020 leesbaar zal zijn. We houden je hier op de hoogte van de ontwikkelingen.
 

Meer vragen en antwoorden? Klik op ‘Toon inhoud’.

Waarom gaan de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom op termijn verder als KPN?
We willen de onbetwiste kwaliteitsleider zijn en we hebben de ambitie om met het KPN-merk alle klantgroepen in de verschillende segmenten te bedienen. Daarom leggen we de focus op het KPN-merk en vullen we dit aan met de sterke eigenschappen van de andere merken. Door de focus op het KPN-merk te leggen, kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening onder het KPN-merk nog verder te verbeteren.

Zijn de winkels gesloten?
Vanaf 1 mei 2019 kun je terecht in de KPN-winkels of KPN XL Winkels.

Tot wanneer kan ik verlengen?

Je kunt voortaan verlengen bij KPN. Je kan hiervoor terecht in de KPN winkel in jouw buurt.

Blijft Telfort.nl wel bestaan?
De Telfort website blijft voorlopig bestaan voor al je vragen en service.

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
Het Telfort forum blijft in 2019 wat het altijd is geweest: de leukste plek om antwoorden te vinden en om in gesprek te gaan met andere klanten en Telfort specialisten. Gedurende dit jaar bereiden we ons er op voor om het forum dezelfde overgang te laten maken als het merk zelf: naar één KPN dat is aangevuld met de sterke eigenschappen van de andere merken. Details hierover zijn nog niet bekend.
Wat gebeurt er met mijn telefoonnummer vast/mobiel? Blijft dit hetzelfde?
Je telefoonnummer vast/mobiel blijft hetzelfde.

Kan ik gebruik maken van Gratis onderling bellen en MB’s delen?
Deze voordelen zijn nu al beschikbaar voor KPN mobiele klanten als je je aanmeldt voor KPN Compleet. Als je je mobiele contract wil verlengen, kan dat naar een mobiel abonnement van KPN zodra je contract is afgelopen.

Ik heb Telfort mobiel en KPN vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Ik heb Telfort mobiel en XS4ALL vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Als je XS4ALL combineert met KPN of als je Telfort combineert met KPN, dan krijgt je combinatievoordelen. We werken continu aan de verbetering van onze dienstverlening. Mocht het in de toekomst veranderen, dan krijg je hier bericht van.

Ik heb KPN mobiel en Telfort vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

 

Heb je vragen? Stel ze dan hieronder.


1288 reacties

Reputatie 8
Badge +16

@jimny Gewoon een KPN-id aanmaken, nadat je dat gedaan hebt je mobiel nummer koppelen. Zodra dit gedaan is zie je direct al je gegevens.

Ik heb geen SMS ontvangen en mijn mobiel staat nog steeds op Telfort.
Bij het inloggen op Mijn Telfort krijg ik dit.

Geen naam niets erbij, lekker onpersoonlijk maar wel dat ik zogenaamd overgezet ben.
Ik ga dan ook nog geen KPN ID aanmaken voordat ik een SMS ontvangen heb.
Plus dat er KPN staat i.p.v. Telfort in mijn mobiel scherm.

Wat Galdor68 dan citeert van de website:

Wie nog geen sms heeft op deze pagina staat nu dit.

Heb je geen SMS ontvangen? Dan is je abonnement (nog) niet omgezet naar KPN. Dit komt bijvoorbeeld doordat je je abonnement hebt opgezegd of aangepast. Je blijft dan Telfort klant totdat het contract van je abonnement afloopt.

Heb je je abonnement niet gewijzigd of opgezegd? Geen probleem. Het kan zijn dat we in de komende maanden contact met je opnemen om te regelen dat je abonnement wordt omgezet naar KPN. Tot die tijd kan je gebruik blijven maken van je abonnement en Mijn Telfort zoals je gewend bent.


Ik heb ook niets opgezegd of gewijzigd en ik kan ook geen gebruik meer maken van Mijn Telfort.
Dit maakt het allemaal nog verwarrender hier.
Dus wat is het nu?
Graag duidelijkheid!

 

 

Intern is iedereen vermoedelijk overgezet althans de administratieve kant. Installeer de Mijn KPN app of ga naar 

https://account.kpn.com/#/

 Gebruik je Mijn Telfort Mobiel inlog  gebruik daarbij je contact email adres en het jouw bekende wachtwoord wat je bij Telfort gebruikt.

Krijg je een fout melding klik op wachtwoord vergeten na enige tijd krijg je een email met een herstel link. Je hebt kans dat je bij het aanmaken van een KPN ID de melding krijgt adres is al gekoppeld.

 

https://www.kpn.com/service/mijnkpn/kpn-id.htm

 

@mandy  dat is een algemeen scherm dat is lastig persoonlijk te maken vermoed ik. 

 

 

 

Reputatie 8
Badge +18

Op dit moment vind ik het een soepzootje en wat te denken van al die klanten die nooit op het forum etc info zoeken

Ik kan nog inloggen in Mijn Telfort bij mobiel met mijn mobiele nummer en wachtwoord.
Ik heb dus nooit met email ingelogd.
Dan krijg ik dus dat screenshot zeg maar.
Maar daar is niets meer te lezen.

Misschien ben ik administratief overgezet, maar geen SMS en geen KPN in mijn scherm.
Als ik dan het geciteerde lees, dat als je geen SMS ontvangen hebt, dat je dan nog niet over omgezet bent naar KPN.
Maar ook dat je tot die tijd, dat je niet omgezet bent naar KPN, je nog gewoon gebruik kunt maken van Mijn Telfort en dat is dus niet het geval.
Dit klopt dus ook niet.
Want dat maak ik er op uit.
Dus eerst bewijs, dus een SMS, dat ik inderdaad overgezet ben.
Dan kan ik verder mijn plan trekken.

En jimny heeft hier zeker ook een goed punt!
Ik bezoek heel vaak dit Forum en het klopt gewoon allemaal niet.

 

Reputatie 1

Vergeet niet dat er staat: ‘Je ontvangt voor 1 februari een SMS’. Het kan dus nog tot zaterdag …

Zou het niet zo zijn dat als er onder het tabblad ‘Mobiel’ de tekst ‘We hebben je abonnement overgezet naar KPN’ te lezen is de kans groot is dat dit dan ook zo is? Er is daar bovendien niks meer te regelen. De meesten hier hebben de mobiele info en regelaars inmiddels bij Mijn KPN. Ook dit lijkt te wijzen op een succesvolle omzetting: ‘als je abonnement succesvol is omgezet naar KPN … betekent (dit) dat je voortaan je gegevens kunt aanpassen en bekijken in de Mijn KPN omgeving’.

Heeft trouwens iemand hier al wél een SMS gekregen?

Ik ben het zeker mee eens het had iets beter gekund wat helemaal jammer is dat we hier tot morgen moeten wachten op de moderators. Op het KPN forum is er wel response. Wat het niet bezoeken van het forum etc dat soort reacties zien we met elke wijziging. 

Als je nog in mijntelfort kan komen doen lukt dat niet is dat voor mij bewijs dat je bent omgezet.

Dit op basis van hoe het met mijn vriendin ging  kon niet meer op Telfort inloggen met haar gegevens in de KPN app ging ook niet. Het ID aangemaakt ingelogd en presto.

Precies wat @Tuut-Tuut  ook al schreef.

Wij hebben beiden geen sms gezien en nu gewoon toegang tot Mijn KPN.

 

Precies jij snapt het @rindertb 

Reputatie 3
Badge

Hier ook nog geen SMS ontvangen, wel kan ik via mijn oude KPN ID inlog nu de mobiele gegevens zien.

Voor zowel KPN ID als het Telfort ID heb ik hetzelfde e-mail adres alleen beide een ander wachtwoord.

Het wachtwoord van mijn Telfort ID is niet overgegaan naar het KPN ID, prima wat mij betreft en hiermee dus ook een antwoord op hoe ze het zouden oplossen met een zelfde ID.

Dan nog iets wat ik opmerk, in de veel grotere MijnKPN App kan ik momenteel mijn facturen niet lezen, via de website geen probleem, een technische storing zeggen ze dan in de App, facturen van Digitenne kan ik daar wel zonder problemen mee weergeven.

Deze morgen of eerder vandaag was van niemand een factuur te zien Digitenne was al een KPN product. Dat lijkt dan bijna logisch. Hier via de KPN app die in mijn ogen meer opties heeft dan de Telfort versie nu alles in orde op een kleinigheidje na 

Reputatie 3
Badge

De app heeft veel meer opties inderdaad, maar het is behoorlijk veel groter gelukkig nog voldoende ruimte op mijn telefoon, maar die is soms wel snel vol als je een oudere of goedkopere telefoon hebt. Uiteraard kan je dan altijd nog de site gebruiken zonder de app te installeren.

Zelf vind ik de weergave van verbruik en hoeveel je nog hebt een beetje verwarrend, maar dat zal wel even wennen zijn.

Je bedoelde het letterlijke formaat

Reputatie 3
Badge

Ja opslagruimte die gebruikt wordt:

KPN: 73,30MB

Telfort: 28,28 MB

Toch een verschil van ruim 45MB.

 

Wat ik qua verbruik cijfers lastig vind is dat ik niet zie hoeveel van de 4200MB ik nog over heb, maar hoeveel gebruikt en ja dan er onder klein wat ik nog over heb. en je hebt niet meer overzicht van hoeveel gebruik en dagen, dat je kan zien of het verbruik en de tijd een beetje gelijk is of dat je wel extreem veel gebruikt of weinig. Nu is dat laatste niet erg van belang voor mij.

Belangrijkste vandaag vind ik dat de functies van mijn Smartphone ongestoord beschikbaar zijn gebleven.

De KPN app geïnstalleerd en ingelogd met mijn Telfort account gegevens; verbruik, tegoeden, facturen en contract zien er vertrouwd uit.

Geen SMS ontvangen en netwerk benaming is nog steeds Telfort (ook na uit-/aanzetten phone).

Telfort app blijft na start komen met koppel verzoek, beetje verwarrend.

Dat koppel verzoek is inderdaad vreemd. Bij jou ging alles zoals het zou moeten begrijp ik.

@MandersOnline Wat ik zie spreekt voor zich   5 dagen over dus 1-2 het nieuwe tegoed. 110 van 7200 gebruikt. Dit zie ik via de web pagina meteen bij overzicht.

Ik kan inderdaad nog steeds in Mijn Telfort komen maar er staat verder geen informatie.
Lekker omslachtig.

En die zogenaamde berichten in bv. Mijn Telfort wat daadwerkelijk in de systemen gebeurd,
kan heel anders zijn en laat mij dus koud.
Te vaak lees ik hier op het Forum dat er van alles mis gaat met de diverse systemen.
Of het nu om verlengen, opzeggen of iets anders is.
Voor mij is de SMS leidend.

En als ik nu hier van een moderator lees dat ik dir probleem maar neer moet leggen op het KPN Forum, dan stap ik zeker op.
Heel handig in dit geval om een migratie op een zondag te doen.
Niemand bereikbaar, de informatie klopt van geen kant.

Ja, iedereen gaat over op 26 januari, leuk maar wel een slag onder de arm houden tot 1 februari,
met de mededeling dat het misschien, tussen de regels door, alsnog verkeerd kan gaan.
26 januari is geen 1 februari zoals er nu steeds gezegd is.

Ik heb ook geen zin om een KPN aan te maken als dat niet nodig is.
Volgens mij is dat KPN ook niet meer te verwijderen als je weg bent bij KPN.
Althans, zo was het wel.

Op verzoek is een KPN ID verwijderbaar zonder discussie. Dat heb ik nu regelmatig gezien op het forum. Als er geen product is gekoppeld schijnt het zo te zijn dat het na een bepaald periode niet inloggen ook verdwijnt dat topic zal ik opzoeken. Edit zojuist gevonden een KPN ID verwijderen wordt door de moderatoren niet moeilijk over gedaan. Zie onder andere hier.

Je hoeft je probleem niet op het KPN forum te plaatsen

Je hebt twee opties

Een optie wil je zo lijkt het niet dan blijft optie twee over.

Je kan ons vertrouwen en gewoon proberen en via mijn KPN inloggen met jou Telfort gegevens dus het contact email en je wachtwoord.

Dat lijkt je niet te willen dan houd het op en kan je beter goed nadenken over een andere provider.

Dat er geen moderator hier is heb ik bij KPN gemeld als een ernstige tekortkoming dan had een andere dag beter geweest. 

 

Welke informatie klopt er niet in jou ogen?

 

Reputatie 8
Badge +18

26 januari 2020 om 00.05 uur en nog steeds niet overgezet naar KPN dat verdiend de loden leeuw, welterusten en hier is het laatste woord nog niet over gezegd 

26 januari 2020 om 00.05 uur en nog steeds niet overgezet naar KPN dat verdiend de loden leeuw, welterusten en hier is het laatste woord nog niet over gezegd 

Waarom denk je dat heb je al geprobeerd via mijn KPN in te loggen? 

Geniet van spanje zolang je maar bereik hebt toch ?

Kopie van post op het KPN forum.

Even een paar andere opmerkingen wat bij de Thuis migratie absoluut beter of anders moet.

Als het in een keer gaat niet in het weekend en zeker niet van zaterdag op zondag want dan werkt Telfort webcare niet!! Met zo'n operatie moeten we op beide forums terecht kunnen dit is gewoon weg verkeerd gepland!!! Ik begrijp dat we nu voor inhoudelijke vragen hier(Kpn) moeten zijn toch ben ik van mening dat we minstens 2 tot 4 weken ook op het vertrouwde Telfort forum terecht moeten kunnen. En voor af gaand zouden we ook hier beter te woord moeten worden gestaan.

Concreet voorbeeld dit topic dit soort vragen verwacht ik beantwoord te krijgen door de partij waar we naar toe gaan, niet waar we vandaan komen. Net zo goed als deze hier,  die had door KPN opgepakt moeten worden en niet doorschuiven naar Telfort. Ik heb van de tweede vraag zelf het antwoord gevonden door de info in Mijn KPN. 

 

Gezien diverse reacties zowel hier als op het Telfort forum is de info toch veel te summier of onduidelijk geweest. Dat kan en moet beter wie niet op de forums komt moet het maar ondergaan.

Het traject bij de afbouw van wat oud glasvezel wordt genoemd hoewel niet perfect was toch beter in mijn beleving. De migratie van de Prepaid klanten was ook niet heel soepel te noemen zeker het ontbreken van cruciale veranderingen vooraf.

We zijn allemaal mensen toch had ik van de knappe koppen bij KPN beter verwacht.

Ik hoop dat de Thuis migratie beter begeleid wordt en betere vooral duidelijkere informatie voorziening.

Een punt wil ik nog specifiek noemen, op het Telfort forum ter sprake gekomen, die toch anders is het kunnen omzetten van Sim only naar Telfeoon met abonnement.  Bij Telfort was dit binnen of na drie maanden mogelijk bij KPN is dat volgens diverse topics toch niet mogelijk. We denken er mischien niet vaak aan toch heel handig als net na het verlengen van een sim only je telefoon stuk gaat. Mogelijk kan het wel ik kon dit niet vinden, terwijl ik eerlijk gezegd dacht dat het gewoon kon.

Ook andere opties het gebruik van Fon Volte Vowifi data delen om er maar een paar te noemen zijn toch onduidelijk wat nu wel of niet kan. In sommige zaken is een andere sim genoeg terwijl andere mogelijkheden echt een verlenging via KPN nodig maken. In het hele traject is dat toch niet goed duidelijk gemaakt vaak toch onbekend weten we nog niet etc. Een maand of eerder zou dit bij beide helpdesken duidelijk moeten zijn lijkt mij. We hebben veel te lang op duidelijkheid moeten wachten. En nu sinds oktober Hussel bestaat zijn diverse zaken weer anders.

 Goed een heel verhaal doe er iets mee stel degene die blijven en niet van ellende maar overstappen niet teleur bij de volgende migratie. En kom minstens 2 maanden te voren met duidelijk tijdsplan. 

Van de mobiel migratie heb ik niks vernomen, pas na vragen op het forum vanwege een nieuwsbrief over de thuis migratie. Met een link naar een pagina met meer info. Voor velen zal deze migratie pas na het emailtje 4 tot 6 weken terug bekend zijn geworden, en diverse klanten hebben niet een die mailing gekregen.

Reputatie 8
Badge +18

Ben eruit en kan nu ook in Mijn KPN mobiel inloggen en de oplossing was dat ik ooit een KPN ID heb gehad met hetzelfde mail adres en dat vloekte dus met elkaar, echter dat was niet zichtbaar tijdens het inloggen vanaf Telfort koppelen naar KPN.

 

Helder. Laat wel zien dat er toch gegevens vrij lang bewaard worden. Mijn bevinding is bij iedereen die ooit KPN klant was of om andere redenen al een KPN account heeft wordt dat account gebruikt.

Je hebt vast gelezen dat ook bij mij een bestaand KPN ID is gebruikt.

Als iemand te zien krijgt tijdens het inloggen via het KPN ID 

Deze gebruikersnaam en/of wachtwoord is niet bekend. Na 5 onjuiste pogingen wordt uw account 15 minuten geblokkeerd

Ga er maar van uit dat een oud account is gebruikt niet het zelf gemaakte Telfort ID of de te verwachten gevevens zoals eerder aan gegeven.

Reputatie 8
Badge +12

  

Aanvulling kon niet meer aanpassen maar 5 dagen resterend kortom toch van 26 tot 31 niet de volledige hoeveelheid dagen in mijn geval tot 14-2. Dat verdient toch een 👎🏻

Iedereen begint zijn nieuwe bundel op 1-2!!

We krijgen wel een verrekening ik ben dan ook benieuwd hoe zich dit vertaald in de facturen.

Andere vraag onze Telfort mobiel facturen blijven die toegankelijk ? Dat zal ik over een paar uur wel zien

Nee, de bundels houden de factuurperiode aan zoals je gewend bent. Staat nu niet altijd even goed. Dit gaat nog aangepast worden in Mijn KPN. 

Verder komt de welkomst sms snel jullie kant op. 

WIFI HOTSPOTS KPN MOBIEL

SMS naar 1266

WIFI AAN

werkt (nog) niet voor oud Telfort klanten!

 

MB's delen tussen meerdere KPN MOBIEL werkt ook (nog) niet!

 

Verlengen van simonly naar abonnement met toestel na drie maanden werkt ook (nog) niet voor oud Telfort klanten!

Je behoudt de Telfort voorwaarden. Hotspots is daar geen onderdeel van en kan dus niet. 

MB's delen gaat ook niet werken, ondanks dat dit nu nog wel in Mijn KPN te zien is. Wordt nog aangepast. Dit vanwege de meeneembaarheid van de MB's.

Verlengen van Sim Only naar handset kan straks ook. Let er dan wel op dat je verlengt naar KPN Hussel. Je verliest dan jouw Telfort voordelen. 

 

Zie ook ons topic over de migratie die zojuist is gepost. :)

 

Verlengen van Sim Only naar handset kan straks ook. Let er dan wel op dat je verlengt naar KPN Hussel. Je verliest dan jouw Telfort voordelen. 

 

Wanneer is straks? @Bart - Telfort 

Is KPN hiermee bezig dit te corrigeren voor oud-simonly Telfort klanten?

Kan je momenteel wel al overstappen van simonly naar KPN hussel met toestel in de winkels ? @Bart - Telfort 

Online werkt het niet!

Reageer