Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

Telfort en KPN gaan samen verder
Badge +13

Op 26 januari is Telfort Mobiel KPN Mobiel geworden. Lees meer over deze overgang.

 

Laatste update: 22 april 2020

In de week van 20 april ontvang je een e-mail met een korte update over de overgang van jouw Thuis abonnement van Telfort naar KPN. Op deze manier willen we je even kort bijpraten en laten weten dat we op de achtergrond nog steeds bezig zijn. Er is nog geen overgangsdatum bekend. Zo gauw er meer bekend is, ontvang je hierover meer informatie van ons.

 

Telfort is al 15 jaar onderdeel van KPN. We bieden je graag het allerbeste. Daarom bundelen wij onze krachten en heet Telfort straks ook KPN.

Om het beste voor onze klanten te bieden bundelen we onze krachten in KPN en vullen we dit merk aan met de sterke eigenschappen van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Op deze manier kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening nog verder te verbeteren. 

 

Dit betekent het voor Telfort klanten
Uiteindelijk gaan alle klanten van Telfort automatisch over naar KPN. Je kan de Telfort producten en diensten gewoon blijven gebruiken. Alle mobiele abonnementen zijn overgezet op 26 januari 2020. Voor nieuwe of extra abonnementen is iedereen voortaan welkom bij KPN.

 

Telfort blijft in de buurt
We zien onze Telfort klanten vanaf nu graag terug in de KPN winkel of KPN XL winkel. Onze collega’s helpen je in de KPN winkel met je vragen over Telfort. Het voordeel is dat je nu in nog meer winkels terecht kan. 

 

En Telfort blijft online
Telfort.nl, de website, blijft voorlopig nog gewoon online. Ook blijven Mijn Telfort en de Mijn Telfort-app gewoon werken. Voor informatie of service kunnen Telfort klanten ook nog steeds contact opnemen met de Klantenservice van Telfort. En ze kunnen terecht op Telfort.nl/kpn.

 

374a8505-15f7-47c4-a120-62d0def9c65c.png

 

Wanneer gaan de Mobiele en Thuis-abonnementen van Telfort over naar KPN?
De mobiele abonnementen zijn op 26 januari 2020 overgegaan naar KPN. Van de Thuis-abonnementen verwachten we de overgang in 2020. We houden je persoonlijk op de hoogte als er iets staat te gebeuren.

 

Verandert mijn abonnement bij de overgang naar KPN?
We zorgen ervoor dat het abonnement dat je hebt, gewoon doorloopt bij KPN. Je hoeft er zelf niets voor te doen. 
Dat betekent voor Thuis:
•   Je houdt je e-mailadres.
•   Je houdt je apparatuur.
•   Je houdt je tv-opnames.
•   Je houdt je modeminstellingen.
En voor Mobiel:
•    Je houdt je nummer, voicemail en sms'jes.
•    MB's en minuten blijf je 2 maanden meenemen.

Je hebt onlangs een e-mail of brief over de overgang naar KPN ontvangen. Hierin staat de bundel die je straks bij KPN krijgt. Let op, dit is de basis bundel. Als je CombiVoordeel hebt, komt de verdubbeling er nog bij.

Alle voordelen die je nu hebt gaan mee naar KPN. Dat geldt voor zowel de CombiVoordeel verdubbeling, als voor extra bundels die je bijvoorbeeld bij een verlenging hebt gekregen. Extra verlengvoordelen zijn niet in de brief of e-mail vermeld, omdat daar veel verschillende varianten van zijn. Deze gaan gewoon mee naar KPN. We zorgen ervoor dat je er niet op achteruit gaat in belminuten, sms’jes en MB’s.

 

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
In 2019 gebeurt er nog niets met het Telfort forum. We verwachten dat dit forum te gebruiken is tot alle klanten over zijn naar KPN en dat het nog in heel 2020 leesbaar zal zijn. We houden je hier op de hoogte van de ontwikkelingen.
 

Meer vragen en antwoorden? Klik op ‘Toon inhoud’.

Waarom gaan de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom op termijn verder als KPN?
We willen de onbetwiste kwaliteitsleider zijn en we hebben de ambitie om met het KPN-merk alle klantgroepen in de verschillende segmenten te bedienen. Daarom leggen we de focus op het KPN-merk en vullen we dit aan met de sterke eigenschappen van de andere merken. Door de focus op het KPN-merk te leggen, kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening onder het KPN-merk nog verder te verbeteren.

Zijn de winkels gesloten?
Vanaf 1 mei 2019 kun je terecht in de KPN-winkels of KPN XL Winkels.

Tot wanneer kan ik verlengen?

Je kunt voortaan verlengen bij KPN. Je kan hiervoor terecht in de KPN winkel in jouw buurt.

Blijft Telfort.nl wel bestaan?
De Telfort website blijft voorlopig bestaan voor al je vragen en service.

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
Het Telfort forum blijft in 2019 wat het altijd is geweest: de leukste plek om antwoorden te vinden en om in gesprek te gaan met andere klanten en Telfort specialisten. Gedurende dit jaar bereiden we ons er op voor om het forum dezelfde overgang te laten maken als het merk zelf: naar één KPN dat is aangevuld met de sterke eigenschappen van de andere merken. Details hierover zijn nog niet bekend.
Wat gebeurt er met mijn telefoonnummer vast/mobiel? Blijft dit hetzelfde?
Je telefoonnummer vast/mobiel blijft hetzelfde.

Kan ik gebruik maken van Gratis onderling bellen en MB’s delen?
Deze voordelen zijn nu al beschikbaar voor KPN mobiele klanten als je je aanmeldt voor KPN Compleet. Als je je mobiele contract wil verlengen, kan dat naar een mobiel abonnement van KPN zodra je contract is afgelopen.

Ik heb Telfort mobiel en KPN vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Ik heb Telfort mobiel en XS4ALL vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Als je XS4ALL combineert met KPN of als je Telfort combineert met KPN, dan krijgt je combinatievoordelen. We werken continu aan de verbetering van onze dienstverlening. Mocht het in de toekomst veranderen, dan krijg je hier bericht van.

Ik heb KPN mobiel en Telfort vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

 

Heb je vragen? Stel ze dan hieronder.


1288 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Facturen zijn (nog) niet in te zien in MIjn KPN, maar zoals @GJC en @jimny al zeggen “de dag is nog niet om”.

Laat ik even olie op het vuur gooien…...:stuck_out_tongue_closed_eyes:

Strikt genomen hebben we ook nog geen facturen van KPN, dus wat zouden ze in MijnKPN moeten laten zien dan?

Aannames en speculaties hebben we allemaal niets aan. Ik blijf ervan overtuigd dat het allemaal wel goed komt (is dat ook een aanname? :thinking: )

“Strikt genomen hebben we ook nog geen facturen van KPN, dus wat zouden ze in MijnKPN moeten laten zien dan?”

Strikt genomen zit daar wel wat in inderdaad :smiley:

Feitelijk is het een masale overstap 😜 de eerste factuur die als afzender KPN heeft zal,de eerste zichtbare zijn. Ik laat me hierin positief verrassen.

Reputatie 8
Badge +11

Ik laat me ook verrassen. Straks kunnen we onze Telfort-facturen zien bij KPN. Krijg je natuurlijk weer gedoe over privacy……..:smirk::cry:

Reputatie 4
Badge +1

Feitelijk is het een masale overstap 😜 de eerste factuur die als afzender KPN heeft zal,de eerste zichtbare zijn. Ik laat me hierin positief verrassen.


Bij een harde overstap zou je huidige abonnement beëindigd worden en zou je een nieuw abonnement krijgen met nieuwe voorwaarden.
Nu behoud je hetzelfde abonnement met dezefde voorwaarden.
Dit is beetje een beetje een soft overstap of zo :wink:

Ik krijg een voor mij nieuw abonnement met dezelfde voorwaarden  van 1,2 naar 2 Gb. Verder veranderd de bundel periode iedereen zal zien verhip maar 5 dagen de bundels gaan van de eerste tot de laatste facturen vanaf start abonnement.

Feitelijk heeft KPN speciale TFT (Telfort)bundels  gecreëerd.

Reputatie 4
Badge +1

De (Telfort) facturen zijn nu ook zichtbaar in Mijn KPN :relaxed:

De (Telfort) facturen zijn nu ook zichtbaar in Mijn KPN :relaxed:

Hier ook 👍🏻

En meteen weer 👎🏻 op het andere abonnement kan niet worden ingelogd. Ik kon deze wel aan mijn kpn koppelen en zag meteen ook de facturen.

Voor de tweede foon weer 👍🏻1Mb 0 minuten tegen zoals het screenshot van mijn foon 110Mb en 1 minuut.

WIFI HOTSPOTS KPN MOBIEL

SMS naar 1266

WIFI AAN

werkt (nog) niet voor oud Telfort klanten!

 

MB's delen tussen meerdere KPN MOBIEL werkt ook (nog) niet!

 

Verlengen van simonly naar abonnement met toestel na drie maanden werkt ook (nog) niet voor oud Telfort klanten!

Kortom voordelen van Telfort kwijt en voordelen van KPN niet beschikbaar voor oud-TELFORT :-(

Paar maanden geleden abonnement aangepast van 150 minuten naar onbeperkt bellen,

dat kan nu ineens niet meer terug?

Kan alleen nog veranderen naar duurder abonnement !

Bij ander nummer kan ik wel naar goedkoper abonnement wijzigen?

Reputatie 8
Badge +18

Als Het mobiel betreft dan moet je vanaf nu.bij KPN zijn met dit vraagstuk

Kortom voordelen van Telfort kwijt en voordelen van KPN niet beschikbaar voor oud-TELFORT :-(

Welke voordelen ik heb alles wat ik had zelfs meer. En inhoudelijke vragen inderdaad bij KPN voor  de wifi spots zal een KPN simkaart nodig zijn kan je kosteloos aanvragen.

Reputatie 8
Badge +18

Voor KPN wifi spots moest ik in een grijs verleden ook KPN internet etc hebben en dat had ik niet dus of dat gaat werken met op dit moment nog Telfort thuis betwijfel ik 

Voor KPN wifi spots moest ik in een grijs verleden ook KPN internet etc hebben en dat had ik niet dus of dat gaat werken met op dit moment nog Telfort thuis betwijfel ik 

Klopt je moet Fon in de router aanzetten vergelijkbaar met Ziggo spots.

https://www.kpn.com/internet/wifi-hotspots/gratis-wifi-met-fon.htm

Of je van die 2 Mb gedeeld door max 4 gebruikers nu beter wordt.

Toch volgens de pagina zou enkel mobiel ook kunnen.

Dus als ik MB’s wil delen of KPN WIFI spots wil gebruiken moet ik mijn simkaart laten vervangen?

Maandelijks kon ik mijn abonnement aanpassen maar dat kan ik nu niet meer naar een goedkoper abonnement vanaf sommige nummers?

Ook kan ik niet meer overstappen van simonly naar abonnement met toestel na drie maanden!

Kortom geen Telfort voorwaarden meer en ook geen volwaardig KPN!

Gevalletje tussen wal en schip?

IK WEET HET MOET NU BIJ KPN FORUM ZIJN

https://www.kpn.com/internet/wifi-hotspots/gratis-wifi-met-fon.htm
 

KPN mobiel zou genoeg moeten zijn voor KPN WIFISPOTS

Waar baseer je dat allemaal op? Je kan gewoon via MijnKpn je abonnement aanpassen. Het  is daarbij wel gebruikelijk begin je meteen hoog kan je nooit lager dan hoe je begon. Ik kan het even niet terug vinden maar voor zover ik weet is van sim only naar telefoon met abo niet veel anders. Herstel zojuist gevonden dat kan bij KPN inderdaad niet enkel de gebruikelijke verleng methode. https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/sim-only-omzetten-naar-abonnement-met-toestel-440958

Dat is voor mij persoonlijk nog het minst belangrijk.

De dubbele data en bundels meenemen vind ik veel voornamer. Dat zijn de voordelen die echt voordeel bieden.

 

Heb allemaal nieuwe simkaarten besteld inmiddels!

Kijken of MB’s delen en WIFI HOTSPOTS dan wel werken.

Bij mij sneuvelt nog wel eens een toestel.

Dit is de rede dat ik abonnementen heb genomen bij Telfort.

Als je zelf aangeschafte toestel dan al na drie maanden kapot gaat kun je je simonly omzetten naar een abonnement met toestel.

Nu Telfort KPN is geworden zijn deze voorwaarden ineens gewijzigd.

Bij wijziging van voorwaarden kun je kosteloos opzeggen lijkt mij!

Had mijn abonnement overigens verhoogd en kan nu niet meer verlagen.

Kan nu dus niet meer terug naar mijn oorspronkelijk goedkopere abonnement!

Bij een ander duurder abonnement kan ik overigens wel overstappen naar een goedkoper abonnement, dus die vlieger gaat niet op!

Reputatie 8
Badge +18

Zou eerst maar eens de algemene voorwaarden gaan lezen ipv te gaan doemdenken

Wie nog geen sms heeft op deze pagina staat nu dit.

Heb je geen SMS ontvangen? Dan is je abonnement (nog) niet omgezet naar KPN. Dit komt bijvoorbeeld doordat je je abonnement hebt opgezegd of aangepast. Je blijft dan Telfort klant totdat het contract van je abonnement afloopt.

Heb je je abonnement niet gewijzigd of opgezegd? Geen probleem. Het kan zijn dat we in de komende maanden contact met je opnemen om te regelen dat je abonnement wordt omgezet naar KPN. Tot die tijd kan je gebruik blijven maken van je abonnement en Mijn Telfort zoals je gewend bent.

 

Reputatie 8
Badge +18

Ik kom niet meer in mijn Telfort mobiel en heb in december verlengd en dus loopt mijn huidige abo nog door tot 14 maart en inloggen op mijn KPN lukt dus ook niet omdat ik nog bij Telfort zit

Dus Sms je krijg ik tot nu toe niet en ik zie nog steeds niet KPN maar nog steeds Telfort staan in mijn scherm 

Kortom puinhoop niet goed over nagedacht, laat staan getest 

@Jurgen - Telfort leg mij bovenstaande eens uit. Graag een update waar het fout gaat

 

Reputatie 4
Badge

Ik heb ook geen SMS ontvangen, maar wel een KPN ID aangemaakt, dat werd wel gepakt met mijn mailadres etc,  bij wie zit ik dan nu Telfort of KPN :thinking:

Reputatie 8
Badge +18

Ik heb ook geen SMS ontvangen, maar wel een KPN ID aangemaakt, dat werd wel gepakt met mijn mailadres etc,  bij wie zit ik dan nu Telfort of KPN :thinking:

Denk dat je nog gewoon bij Telfort zit kun je bij KPN al je gegevens zien voor je mobiel abo

Reputatie 4
Badge

@jimny , ja kanjer, ik zie mijn verbruik,  m,n huisadres, etc etc etc en ook de rekeningen van de afgelopen maanden.

Bij jouw is het stukken minder, jij kunt nu helemaal niets meer zien :nerd:.

Ook hier nog steeds Telfort/KPN in mijn telefoonscherm 

 

Reageer