Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

Telfort en KPN gaan samen verder
Badge +13

Op 26 januari is Telfort Mobiel KPN Mobiel geworden. Lees meer over deze overgang.

 

Laatste update: 22 april 2020

In de week van 20 april ontvang je een e-mail met een korte update over de overgang van jouw Thuis abonnement van Telfort naar KPN. Op deze manier willen we je even kort bijpraten en laten weten dat we op de achtergrond nog steeds bezig zijn. Er is nog geen overgangsdatum bekend. Zo gauw er meer bekend is, ontvang je hierover meer informatie van ons.

 

Telfort is al 15 jaar onderdeel van KPN. We bieden je graag het allerbeste. Daarom bundelen wij onze krachten en heet Telfort straks ook KPN.

Om het beste voor onze klanten te bieden bundelen we onze krachten in KPN en vullen we dit merk aan met de sterke eigenschappen van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Op deze manier kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening nog verder te verbeteren. 

 

Dit betekent het voor Telfort klanten
Uiteindelijk gaan alle klanten van Telfort automatisch over naar KPN. Je kan de Telfort producten en diensten gewoon blijven gebruiken. Alle mobiele abonnementen zijn overgezet op 26 januari 2020. Voor nieuwe of extra abonnementen is iedereen voortaan welkom bij KPN.

 

Telfort blijft in de buurt
We zien onze Telfort klanten vanaf nu graag terug in de KPN winkel of KPN XL winkel. Onze collega’s helpen je in de KPN winkel met je vragen over Telfort. Het voordeel is dat je nu in nog meer winkels terecht kan. 

 

En Telfort blijft online
Telfort.nl, de website, blijft voorlopig nog gewoon online. Ook blijven Mijn Telfort en de Mijn Telfort-app gewoon werken. Voor informatie of service kunnen Telfort klanten ook nog steeds contact opnemen met de Klantenservice van Telfort. En ze kunnen terecht op Telfort.nl/kpn.

 

374a8505-15f7-47c4-a120-62d0def9c65c.png

 

Wanneer gaan de Mobiele en Thuis-abonnementen van Telfort over naar KPN?
De mobiele abonnementen zijn op 26 januari 2020 overgegaan naar KPN. Van de Thuis-abonnementen verwachten we de overgang in 2020. We houden je persoonlijk op de hoogte als er iets staat te gebeuren.

 

Verandert mijn abonnement bij de overgang naar KPN?
We zorgen ervoor dat het abonnement dat je hebt, gewoon doorloopt bij KPN. Je hoeft er zelf niets voor te doen. 
Dat betekent voor Thuis:
•   Je houdt je e-mailadres.
•   Je houdt je apparatuur.
•   Je houdt je tv-opnames.
•   Je houdt je modeminstellingen.
En voor Mobiel:
•    Je houdt je nummer, voicemail en sms'jes.
•    MB's en minuten blijf je 2 maanden meenemen.

Je hebt onlangs een e-mail of brief over de overgang naar KPN ontvangen. Hierin staat de bundel die je straks bij KPN krijgt. Let op, dit is de basis bundel. Als je CombiVoordeel hebt, komt de verdubbeling er nog bij.

Alle voordelen die je nu hebt gaan mee naar KPN. Dat geldt voor zowel de CombiVoordeel verdubbeling, als voor extra bundels die je bijvoorbeeld bij een verlenging hebt gekregen. Extra verlengvoordelen zijn niet in de brief of e-mail vermeld, omdat daar veel verschillende varianten van zijn. Deze gaan gewoon mee naar KPN. We zorgen ervoor dat je er niet op achteruit gaat in belminuten, sms’jes en MB’s.

 

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
In 2019 gebeurt er nog niets met het Telfort forum. We verwachten dat dit forum te gebruiken is tot alle klanten over zijn naar KPN en dat het nog in heel 2020 leesbaar zal zijn. We houden je hier op de hoogte van de ontwikkelingen.
 

Meer vragen en antwoorden? Klik op ‘Toon inhoud’.

Waarom gaan de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom op termijn verder als KPN?
We willen de onbetwiste kwaliteitsleider zijn en we hebben de ambitie om met het KPN-merk alle klantgroepen in de verschillende segmenten te bedienen. Daarom leggen we de focus op het KPN-merk en vullen we dit aan met de sterke eigenschappen van de andere merken. Door de focus op het KPN-merk te leggen, kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening onder het KPN-merk nog verder te verbeteren.

Zijn de winkels gesloten?
Vanaf 1 mei 2019 kun je terecht in de KPN-winkels of KPN XL Winkels.

Tot wanneer kan ik verlengen?

Je kunt voortaan verlengen bij KPN. Je kan hiervoor terecht in de KPN winkel in jouw buurt.

Blijft Telfort.nl wel bestaan?
De Telfort website blijft voorlopig bestaan voor al je vragen en service.

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
Het Telfort forum blijft in 2019 wat het altijd is geweest: de leukste plek om antwoorden te vinden en om in gesprek te gaan met andere klanten en Telfort specialisten. Gedurende dit jaar bereiden we ons er op voor om het forum dezelfde overgang te laten maken als het merk zelf: naar één KPN dat is aangevuld met de sterke eigenschappen van de andere merken. Details hierover zijn nog niet bekend.
Wat gebeurt er met mijn telefoonnummer vast/mobiel? Blijft dit hetzelfde?
Je telefoonnummer vast/mobiel blijft hetzelfde.

Kan ik gebruik maken van Gratis onderling bellen en MB’s delen?
Deze voordelen zijn nu al beschikbaar voor KPN mobiele klanten als je je aanmeldt voor KPN Compleet. Als je je mobiele contract wil verlengen, kan dat naar een mobiel abonnement van KPN zodra je contract is afgelopen.

Ik heb Telfort mobiel en KPN vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Ik heb Telfort mobiel en XS4ALL vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Als je XS4ALL combineert met KPN of als je Telfort combineert met KPN, dan krijgt je combinatievoordelen. We werken continu aan de verbetering van onze dienstverlening. Mocht het in de toekomst veranderen, dan krijg je hier bericht van.

Ik heb KPN mobiel en Telfort vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

 

Heb je vragen? Stel ze dan hieronder.


1288 reacties

Reputatie 8
Badge +18

@Galdor68 helaas het enige is de 5,00 euro korting op de 2e tv ontvanger maar niets over fox sport, terwijl dat wel onder het combivoordeel staat.

Je bent niet de enige zojuist is er al een topic over gestart. Een klant waarbij ineens 10,00 meer dan normaal al is afgeschreven van de rekening.

 

Ps ik heb zo lijkt het bewijs gevonden van de twee administratie systemen.

Thuis gaat naar een rekeningnummer eindigend op 50

Mobiel naar een een rekeningnummer eindigend op 49

Reputatie 8
Badge +18

Dat verschil in rekening nummers zit er al maanden in

Dat verschil in rekening nummers zit er al maanden in

Waarschijnlijk zelfs langer, ik heb er nooit opgelet.

Reputatie 8
Badge +18

Wie wel 😂

Reputatie 8
Badge +12

@Jasper waar  is het gekozen combivoordeel dan zichtbaar is dat  thuis bij Telfort  of mobiel bij KPN

Wat Galdor68 aangeeft is het meest logische. Je ziet CombiVoordeel daar waar je het voordeel op krijgt. Dus een gratis Pluspakket valt onder thuis. Dubbele data onder mobiel. 

 

En even zo over naar KPN, kon het maar, maar zo makkelijk is het niet. 

 

Ps ik heb zo lijkt het bewijs gevonden van de twee administratie systemen.

Thuis gaat naar een rekeningnummer eindigend op 50

Mobiel naar een een rekeningnummer eindigend op 49

Voor zover ik weet worden beide diensten altijd al afgeschreven van verschillende rekeningnummers. 

Daarmee dus twee afzonderlijke systemen anders was het vast eenvoudiger. In ieder geval de financiële kant van de migratie.

Sorry, als ik dit zo lees allemaal wordt ik daar niet blij van.

Ik vrees dat klanten nog veel meer hinder gaan krijgen met deze migratie.
Eerst het onjuiste verbruik en abonnementsgeld in Mijn Telfort wat nu gecorrigeerd is.
Het inloggen op Mijn Telfort wat min of meer door mijn strot geduwd wordt met dat Telfort ID.
Waarom is er niet gewacht tot in ieder geval 26 januari en waarom eerst dat Telfort ID wat nu voor veel problemen zorgt omdat je straks een KPN ID krijgt?
Waarom is de migratie van Thuis pas maanden later?
Dit had toch ook in één keer gekund samen met Mobiel?
Het zijn toch verschillende systemen dus dat had ook naast elkaar gekund.
Nu is het straks een gerommel en frustratie voor de klant.
Daarnaast krijgen nu ook weer klanten te maken met €10,00 extra op de factuur vanwege Fox Sports,
dit terwijl het een combivoordeel is.
Dit zal dus ook weer gecorrigeerd moeten worden of is dat combivoordeel ineens komen te vervallen?
Dat een combivoordeel is komen te vervallen zal ook niet de eerste keer zijn.
Bij het Pluspakket gaat het nu nog wel goed.
Maar ik vraag mijzelf af wat het volgende zal zijn.
Want zo gaat het niet goed.

Nu gaat het op 1 vlak ttegelijk verkerrd, wat zou er gebeuren als ze alles tegelijk doen, dan is de ramp nog groter denk ik.

Rustig afwachten en als er iets mis gaat aan de bel trekken, dan zal het best wel goed komen op termijn.

Reputatie 8
Badge +12

Een migratie is niet alledaags. Uiteraard is er wel goed over nagedacht zodat alles zo soepel mogelijk te laten verlopen voor jullie als klant en er zo min mogelijk van merken. Ondanks dat het even niet tegelijk gaat. 

Telfort ID zou al komen, ook voordat het samengaan met KPN bekend was. 

Die 10 euro extra op factuur, ik weet niet waar die vandaan komt. Dat is een aanname die totaal niet klopt. Heeft te maken met een korting die verlopen is. 

Wel ontbrak bij sommige klanten de korting in Mijn Telfort. Een weergavefout. In ons systeem staat wel alles goed, dus de factuur is ook goed. Inmiddels is dit ook weer opgelost. 

Alles wordt veel grootser gemaakt dan wat er aan de hand is. Laten we gewoon de migratie afwachten met zijn allen in plaats van op voorhand allemaal problemen bedenken. 

Maar je moet toch wel toegeven, dat al die systeemfouten in aanloop tot de migratie,
tot frustratie en onzekerheid lijdt?

Je gaat er toch vanuit wat de app aangeeft juist is en je schrikt als het ineens veel duurder is.

Voor een maand terug wist ik nog niets van een Telfort ID en de overgang naar KPN was al langer bekend, alleen niet welke data.

Er zijn nu al verschillende weergave fouten geweest in de systemen en dat geeft geen goed gevoel.

Reputatie 8
Badge +12

Je gaat er zeker vanuit dat wat in Mijn Telfort staat klopt, als je vermoed dat het niet klopt wil ik je zeker aanraden om altijd navraag te doen bij ons. Dan kunnen we het uitzoeken. Dit soort foutjes kunnen helaas voorkomen, we werken met techniek. Zodra we er van weten zullen we dit zo snel mogelijk herstellen. Dit staat los van het samengaan. 

Reputatie 3
Badge

Een conflict tijdens de migratie op basis van dezelfde email adres is niet ondenkbaar, hopelijk gebeurt het handmatig en wordt het aan het in gebruik zijnde ID gekoppeld of het huidige KPN id moet worden verwijderd.

@MandersOnline werkt dit  niet bij jou in je MijnKPN op profiel klikken dan naam wijzigen.

 


Ergens heb ik wat e-mails gemist, maar kan antwoord hierop geven. Daar kan ik het aanpassen en dat is ook eerder gelukt denk ik zelf, hier stond het goed.

Als ik naar producten ga en dan bij mijn Digitenne de optie van Persoons- en betaalgegevens daar staat het dus al jaren fout.

Reputatie 8
Badge +8

De mobiele migratie van Telfort naar KPN is in gang gezet.

Als je inlogt in MijnTelfort, rubriek mobiel, subrubriek berichten dan zie je hetgeen zoals in onderstaande schermafbeelding:

Migratie naar KPN in gang gezet

 

Dat er foutjes in de systemen voor kunnen komen, kan kloppen.
Maar het valt wel op dat er nu meerdere van die foutjes in het systeem zitten,
sinds de migratie aan de gang is gezet.

Bij mij staat het net zo, zoals in het screenshot van JanD in Mijn Telfort op de PC.
Het zal mij benieuwen allemaal.

Er wordt hier weer weinig gedeeld vind ik.
Dit terwijl ik genoeg problemen zie met de migratie.

Mijn huisgenoot had bv. de mail nog niet gehad van de migratie van mobiel naar KPN.
Dus is er 2x gebeld naar de TKS en de medewerker 1 vertelde dat de mail in de webmail van Telfort terecht gekomen was.
Dit terwijl die allang niet meer gebruikt wordt maar een Hotmail adres.
Zo staat het ook in de systemen van Telfort.
Daar had ik dus na 5 jaar niet de inlog gegevens meer van, althans, niet de juiste.
De medewerker ging de mail uit de webmail halen en verzenden naar het Hotmail adres.
Dit gebeurde maar niet.
Dus weer gebeld.

Medewerker 2, waar ik eerst boos op was omdat die vertelde dat ik KPN maar moest bellen,
terwijl de mail van Telfort was heeft dit later toegelicht en mijn excuus aangeboden.

In eerste instantie vertelde de medewerker dat het niet kon, dat de mail opnieuw verzonden kon worden, maar ik kreeg de indruk dat ik niet duidelijk geweest was.
Geen inlog en wachtwoord gegevens van de webmail, deze heeft de medewerker hersteld en heeft de mail naar het Hotmailadres verzonden.
De medewerker heeft ook direct gekeken hoe de email contact gegevens stonden en deze stonden op de Hotmail, dus goed.
Dus hij begreep ook niet waarom het in webmail gekomen was.
Ik was blij met deze medewerker en dat heb ik verteld.

Wat de medewerker ook vertelde is dat die mail niet van Telfort kwam maar van KPN uit naam van Telfort.
Dat kan eventueel verklaren waarom het in webmail gekomen is of is het een systeemfout?
Maar ook dat als er iets niet klopte, aan het ‘nieuwe’ abonnement, dat er contact opgenomen moet worden met KPN.
Dat de aanbieding van KPN komt.

Dus nu mijn vraag, bij wie moet je nu aankloppen?
Bij Telfort of bij KPN?

Hier zijn alle abonnementen op meer belminuten na, dezelfde prijs en bundel, zoals in Mijn Telfort.
Het combivoordeel wordt apart vernoemd in de mail, in ons geval de dubbele data en dat het gehandhaafd wordt.
Dus ik mag aannemen in mijn geval 700 minuten en 1 GB data, zonder combivoordeel 500 MB.

Ik kan overigens, gelukkig, nog steeds inloggen met telefoonnummer en wachtwoord.

Dus met het combivoordeel schijnt het goed te gaan?
Maar nu heb ik wel gelezen dat het waarschijnlijk niet goed gaat met het klantvoordeel?

 

Er valt weinig te delen, de migratie gaat beginnen we zijn en of worden via email op de hoogte gebracht over de veranderingen, wat kunnen de moderatoren daar verder nog op aanvullen??

Ik verwacht vanuit Telfort pas berichtgeving tegen de tijd dat de Thuis abonnementen overgaan.

 

De email kan inderdaad van KPN komen kijk ik naar de details is deze gewoon vanaf een Telfort account verzonden. Het versturen naar het Telfort email adres lijkt een onschuldige systeemfout. Mogelijk zijn daar de nieuwsbrieven in het verleden ook naar toe verzonden.

In principe zouden we feitelijk bij KPN aan de bel moeten trekken als het gaat over de migratie van de mobiele abonnementen. Overige administratieve vragen horen hier thuis, toch ben ik wel een beetje van mening dat we nog wel een tijdje op beide forums terecht moeten kunnen zeker totdat de omzetting een feit is.

 

 

Waar het mij met name over gaat is dat er een centraal topic is over de overgang naar KPN.
Deze wordt nauwelijks gebruikt ondanks dat er toch problemen zijn met de migratie die elders geplaatst worden.
De moderators verwijzen zelf vaker naar dit topic, in andere topics, vandaar mijn opmerking.

Nee, letterlijk alle berichtgevingen zijn verder verzonden naar het Hotmailadres, behalve deze.
Ik ben van mening wat de migratie betreft dat zolang de migratie nog geen feit is, dit hier gedeeld moet worden.
Maar ook dat het duidelijker had moeten zijn dat de mail afkomstig was van KPN.
Zo krijg je dus verwarring.

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @mandy , de e-mail over de omzetting van je mobiel abo naar KPN en de details van je abo is verstuurd door Telfort met als e-mailadres Telfort (bericht@telfort.com), daar kan dus geen misverstand over bestaan.

 

Dat kan wel JanD, dit omdat ik die informatie gekregen heb van de TKS van Telfort.
Een moderator bevestigen wat juist is.
Maar zo krijg je dus wel miscommunicatie.

Reputatie 8
Badge +12

Tot de migratie kan je gewoon bij ons aan de bel trekken. Dus tot 26 januari. Daarna mag je contact zoeken met KPN. Telefonisch kan dat dan via 1200 of 0800-0105. 

De mail is altijd naar het contact-mailadres gestuurd dat bij ons bekend is. Kijk ook altijd even naar de ongewenste mail voor de zekerheid. 

De migratie is nog niet begonnen. Dus problemen zijn we nog niet tegengekomen. Als er onduidelijkheden zijn over wat gebeurt laat het dan hier weten. 

CombiVoordeel blijft in ieder geval gewoon actief. De voorwaarden van jouw abonnement en CombiVoordeel blijven gewoon actie. 

Bart, het contactmailadres is het Hotmailadres niet de webmail van Telfort,
waar het naar verzonden is.
Dit is nagekeken door de TKS en de instellingen stonden goed.
De TKS heeft er ook voor gezorgd dat de mail in het Hotmailadres gekomen is.
Dus dat ik wel opgelost.

Verder, dank je wel voor de duidelijkheid.

Nog een aantal opmerkingen Bart.

Dus die mail kwam gewoon van Telfort en niet van KPN?
Waarom wordt mij dan verteld at het van KPN komt?

Maar ook dat als ik het niet eens ben met het voorstel, contact op moet nemen met KPN
omdat daar de aanbieding vandaan komt?
Dus dit houdt in voor 26 januari.
Of wel, er gaat toch iets mis met de informatie voorziening.

Het is zover ik weet technisch vanaf het Telfort emailsysteem verstuurd door Telfort in opdracht van KPN. Officieel heeft KPN nog geen recht op onze contact gegevens dat is pas vanaf de 26e. Deels door het maken van het inlog ID zullen we wel, akkoord gaan dat onze persoonsgegevens overgaan naar de provider KPN.  

Het nummer( 0900 9596) in het emailtje is het nummer van Telfort zover ik weet niet van KPN, ik lees ook nergens in dat bericht dat we contact op zouden moeten nemen met KPN hoewel het mij wel zo logisch lijkt.

Ik ben heel benieuwd waar je dat gelezen hebt.

Ik heb dit niet gelezen maar gehoord van de TKS van Telfort.
Vandaar ook mijn reactie hier.

Reageer