Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

Telfort en KPN gaan samen verder
Badge +13

Op 26 januari is Telfort Mobiel KPN Mobiel geworden. Lees meer over deze overgang.

 

Laatste update: 22 april 2020

In de week van 20 april ontvang je een e-mail met een korte update over de overgang van jouw Thuis abonnement van Telfort naar KPN. Op deze manier willen we je even kort bijpraten en laten weten dat we op de achtergrond nog steeds bezig zijn. Er is nog geen overgangsdatum bekend. Zo gauw er meer bekend is, ontvang je hierover meer informatie van ons.

 

Telfort is al 15 jaar onderdeel van KPN. We bieden je graag het allerbeste. Daarom bundelen wij onze krachten en heet Telfort straks ook KPN.

Om het beste voor onze klanten te bieden bundelen we onze krachten in KPN en vullen we dit merk aan met de sterke eigenschappen van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Op deze manier kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening nog verder te verbeteren. 

 

Dit betekent het voor Telfort klanten
Uiteindelijk gaan alle klanten van Telfort automatisch over naar KPN. Je kan de Telfort producten en diensten gewoon blijven gebruiken. Alle mobiele abonnementen zijn overgezet op 26 januari 2020. Voor nieuwe of extra abonnementen is iedereen voortaan welkom bij KPN.

 

Telfort blijft in de buurt
We zien onze Telfort klanten vanaf nu graag terug in de KPN winkel of KPN XL winkel. Onze collega’s helpen je in de KPN winkel met je vragen over Telfort. Het voordeel is dat je nu in nog meer winkels terecht kan. 

 

En Telfort blijft online
Telfort.nl, de website, blijft voorlopig nog gewoon online. Ook blijven Mijn Telfort en de Mijn Telfort-app gewoon werken. Voor informatie of service kunnen Telfort klanten ook nog steeds contact opnemen met de Klantenservice van Telfort. En ze kunnen terecht op Telfort.nl/kpn.

 

374a8505-15f7-47c4-a120-62d0def9c65c.png

 

Wanneer gaan de Mobiele en Thuis-abonnementen van Telfort over naar KPN?
De mobiele abonnementen zijn op 26 januari 2020 overgegaan naar KPN. Van de Thuis-abonnementen verwachten we de overgang in 2020. We houden je persoonlijk op de hoogte als er iets staat te gebeuren.

 

Verandert mijn abonnement bij de overgang naar KPN?
We zorgen ervoor dat het abonnement dat je hebt, gewoon doorloopt bij KPN. Je hoeft er zelf niets voor te doen. 
Dat betekent voor Thuis:
•   Je houdt je e-mailadres.
•   Je houdt je apparatuur.
•   Je houdt je tv-opnames.
•   Je houdt je modeminstellingen.
En voor Mobiel:
•    Je houdt je nummer, voicemail en sms'jes.
•    MB's en minuten blijf je 2 maanden meenemen.

Je hebt onlangs een e-mail of brief over de overgang naar KPN ontvangen. Hierin staat de bundel die je straks bij KPN krijgt. Let op, dit is de basis bundel. Als je CombiVoordeel hebt, komt de verdubbeling er nog bij.

Alle voordelen die je nu hebt gaan mee naar KPN. Dat geldt voor zowel de CombiVoordeel verdubbeling, als voor extra bundels die je bijvoorbeeld bij een verlenging hebt gekregen. Extra verlengvoordelen zijn niet in de brief of e-mail vermeld, omdat daar veel verschillende varianten van zijn. Deze gaan gewoon mee naar KPN. We zorgen ervoor dat je er niet op achteruit gaat in belminuten, sms’jes en MB’s.

 

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
In 2019 gebeurt er nog niets met het Telfort forum. We verwachten dat dit forum te gebruiken is tot alle klanten over zijn naar KPN en dat het nog in heel 2020 leesbaar zal zijn. We houden je hier op de hoogte van de ontwikkelingen.
 

Meer vragen en antwoorden? Klik op ‘Toon inhoud’.

Waarom gaan de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom op termijn verder als KPN?
We willen de onbetwiste kwaliteitsleider zijn en we hebben de ambitie om met het KPN-merk alle klantgroepen in de verschillende segmenten te bedienen. Daarom leggen we de focus op het KPN-merk en vullen we dit aan met de sterke eigenschappen van de andere merken. Door de focus op het KPN-merk te leggen, kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening onder het KPN-merk nog verder te verbeteren.

Zijn de winkels gesloten?
Vanaf 1 mei 2019 kun je terecht in de KPN-winkels of KPN XL Winkels.

Tot wanneer kan ik verlengen?

Je kunt voortaan verlengen bij KPN. Je kan hiervoor terecht in de KPN winkel in jouw buurt.

Blijft Telfort.nl wel bestaan?
De Telfort website blijft voorlopig bestaan voor al je vragen en service.

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
Het Telfort forum blijft in 2019 wat het altijd is geweest: de leukste plek om antwoorden te vinden en om in gesprek te gaan met andere klanten en Telfort specialisten. Gedurende dit jaar bereiden we ons er op voor om het forum dezelfde overgang te laten maken als het merk zelf: naar één KPN dat is aangevuld met de sterke eigenschappen van de andere merken. Details hierover zijn nog niet bekend.
Wat gebeurt er met mijn telefoonnummer vast/mobiel? Blijft dit hetzelfde?
Je telefoonnummer vast/mobiel blijft hetzelfde.

Kan ik gebruik maken van Gratis onderling bellen en MB’s delen?
Deze voordelen zijn nu al beschikbaar voor KPN mobiele klanten als je je aanmeldt voor KPN Compleet. Als je je mobiele contract wil verlengen, kan dat naar een mobiel abonnement van KPN zodra je contract is afgelopen.

Ik heb Telfort mobiel en KPN vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Ik heb Telfort mobiel en XS4ALL vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Als je XS4ALL combineert met KPN of als je Telfort combineert met KPN, dan krijgt je combinatievoordelen. We werken continu aan de verbetering van onze dienstverlening. Mocht het in de toekomst veranderen, dan krijg je hier bericht van.

Ik heb KPN mobiel en Telfort vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

 

Heb je vragen? Stel ze dan hieronder.


1288 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Zal mij benieuwen of we vanaf 26 januari 2 of meer mobiele nummers tot max 5 nummers in 1 app te zien kunnen krijgen 

Zal mij benieuwen of we vanaf 26 januari 2 of meer mobiele nummers tot max 5 nummers in 1 app te zien kunnen krijgen 

Dat kan je kan meerdere producten aan 1 KPN-id toevoegen. Dat kan nu al voor KPN klanten.

Nee, die twee nummers moeten straks gekoppeld zijn.
Ik wacht nu wel tot ik een KPN ID kan aanmaken.
Tenzij het nog terug gedraaid kan worden.

Dat snap ik dat koppelen kan dan later alsnog nu moet je ook voor beide nummers apart inloggen.

 

Je kan via de site toch nog wel gewoon inloggen. Ik kreeg die vraag ook in de app, via de site kon ik langer ' gewoon' inloggen 

Reputatie 8
Badge +18

Dat weet ik @Galdor68 ik lift namelijk bij de familie mee op hun account

Dat weet ik @Galdor68 ik lift namelijk bij de familie mee op hun account

Waarom zou dat voor de dan ex Telfort klanten niet kunnen?

Reputatie 8
Badge +18

De familie heeft alles van KPN en ikzelf heb 1 mob van KPN en 1 mob van Telfort  en ik heb eigenlijk geen zin om in de hussel van KPN te belanden 

De familie heeft alles van KPN en ikzelf heb 1 mob van KPN en 1 mob van Telfort  en ik heb eigenlijk geen zin om in de hussel van KPN te belanden 

Helemaal mee eens dat is ook niet noodzakelijk lijkt mij.

Galdor68, ja ik moet u ook nog apart inloggen maar dat kan met de aparte mobiele nummers.
Dit kan niet met een email adres waar maar één mobiel nummer aan gekoppeld kan worden.
Als ik dat nu doe, heb ik twee emailadressen nodig.
Maar ik had eigenlijk alleen nog maar gekeken in de app inderdaad.
Zal later op mijn PC op de site kijken, dus dank je wel.

Dat Telfort ID wordt straks overigens een KPN ID?
Dat staat toch los van de Hussel?
Ook geen Hussel voor mij…...

Ja het KPN ID heeft niks met Hussel te maken dat ID gebruikt KPN al vrij lang. Hussel is de nieuwe benaming voor de abonnementen voorheen kon je KPN Compleet klant worden nu kan je Hussel klant worden.

Dank je Galdor68.
Ik heb overigens ook gekeken op ik nog op de oude manier kan inloggen, op de PC, 
met beide mobiele nummers.
Dit kan gelukkig nog!

Dank je Galdor68.
Ik heb overigens ook gekeken op ik nog op de oude manier kan inloggen, op de PC, 
met beide mobiele nummers.
Dit kan gelukkig nog!

Dat is goed om te weten, uiteraard enkel omdat je nog niks hebt veranderd via de app. Via de website kan je de vraag over dat ID dus nog steeds negeren?

Reputatie 8
Badge +11

Fijn om te lezen dat het via de pc nog wel lukt. Het terugdraaien van het Telfort ID is helaas niet mogelijk, daarom hoop ik dat het zo lukt in de tussentijd. In januari, zo gauw de mobiele abonnementen over zijn naar KPN, kan je meerdere mobiele abonnementen in één KPN ID stoppen.

Ja, ik kan de vraag nog steeds negeren, althans, toen ik gekeken heb.
Dus de verbruiks app blijft nu zoals het is, direct naar instellingen wijzigen, jammer.
Er een oude versie installeren zal dan ook niet werken denk ik zo.

Reputatie 8
Badge +11

Een oudere versie installeren zal niet werken inderdaad, die melding komt namelijk niet uit de app zelf, maar uit het achterliggende systeem. 
Als je de pc variant blijft gebruiken lijkt dat nog goed te gaan dus :slight_smile:

Dus  het komt vanuit het achterliggende systeem, maar zo heeft de klant toch geen keus
om het voorlopig zo te laten?
Dit vind ik eigenlijk niet kunnen.

Gelukkig kan ik nu nog inderdaad inloggen op de ‘oude’ manier op de PC.

Reputatie 8
Badge +12

Zolang je het kan negeren kan het, maar inloggen via ID is wel waar het naartoe gaat. Bij KPN is er geen andere mogelijkheid meer. 

Maar met een KPN ID kan ik wel meerdere mobiele abonnementen koppelen.
Dus dat is wel goed.
Dat koppelen kan bij een Telfort ID niet.
En ik heb nu geen zin om eerst een Telfort ID aan te maken.
Dan heb ik ook twee emailadressen nodig en zoals gezegd, die heb ik niet.
Veel te omslachtig allemaal.

Reputatie 8
Badge +11

Een tweede e-mailadres daarvoor aanmaken voelt omslachtig inderdaad, dat kan ik me voorstellen. De wijziging naar Telfort ID is niet iets wat we tegen kunnen houden of uit kunnen stellen. Als je op de pc ook de melding gaat krijgen om een Telfort ID aan te maken, is dat vanaf dat moment de enige optie. Het enige wat er kunnen doen is hopen dat je die melding voorlopig niet krijgt, zodat je daar kunt blijven inloggen zoals je gewend bent.

In de KPN ID zal je voor beide nummers met hetzelfde e-mailadres kunnen inloggen, dat is nog een maandje wachten.

Voer het dan meteen goed in niet dit sorry dat ik het zo zie gepruts.

Vanaf 26 januari wordt het helemaal mooi want ik heb thuis en mobiel gekoppeld, dan heb ik en een KPN id nodig en een Telfort ID. Dat vind ik helemaal lastig een halfjaar lang niet alles in 1 oogopslag.

Reputatie 8
Badge +11

Omdat de mobiele abonnementen en Thuis aansluitingen op verschillende momenten over gaan naar KPN zal er inderdaad een periode komen waarin je een Telfort ID en KPN ID naast elkaar moet gebruiken om alles in te kunnen zien.

Ik snap dat het lastig is, het zijn wel dezelfde gegevens waarmee je dan op beide plekken kunt inloggen. In de Mijn Telfort blijft het Thuis abonnement zichtbaar zonder dat je daar iets moet doen. Er komt onder het mobiel tabje een melding te staan dat dit vanaf dat moment in de MijnKPN te zien zal zijn.

Reputatie 8
Badge +18

@Jasper waar  is het gekozen combivoordeel dan zichtbaar is dat  thuis bij Telfort  of mobiel bij KPN

Het tv pakket of de factuur korting verwacht ik bij Thuis. En gewoon zichtbaar in de app onder het kopje Combivoordeel dat zal niet uitmaken.  Of je KPN of Telfort bekijkt, ik ben benieuwd naar het antwoord van uit Telfort.

Ik wacht wel tot 26 januari, dan kan ik direct een KPN ID aanmaken.
Of er moet nog iets anders op mijn pad komen….

Dus als je Thuis en Mobiel nu gekoppeld hebt, wordt het nog onoverzichtelijker.
Daar is niet goed over nagedacht denk ik zo.
Dat geruisloos overgaan, laat maar…..

Maar dat is wel een goede vraag van jimny.
Nu kan ik het Combivoordeel Dubbele data en het Pluspakket zien in Mijn Telfort.
Ik heb Mobiel en mijn huisgenoot heeft het hoofdaccount met Thuis en Mobiel.
Dat gaat dan ook alweer veranderen.

Waarom niet gewoon in één keer en waarom gaat Thuis pas veel later naar KPN?

Ik vind gewoon dat omslachtige maar niets en dat je meerdere accounts nodig hebt om alles te controleren al helemaal niet.
Ik wil net als Galdor68 al schrijft, alles in één oogopslag kunnen zien.

Nu lijkt het alsof je nog bezig bent met twee providers, terwijl het er maar één is.
En dit per 26 januari en op ‘papier’ al veel langer.

Reputatie 8
Badge +18

Ik moet zeggen het is een beetje een ratjetoe waar de klanten minstens een half jaar hinder van gaan ondervinden en de "kopstukken" die bedacht hebben dat mobiele abonnees op 26 januari naar KPN verkassen en een half jaar later de Telfort thuis abonnementen naar KPN worden overgezet, moeten hun schoolgeld terugvragen omdat dit op een catastrofe uitdraait.

Sinds het nieuwe inloggen zie ik op mijn thuis abonnement dat het bedrag is verhoogd met het bedrag van Fox Sport terwijl ik dit pakket als combivoordeel heb, ben zeer benieuwd naar de factuur in januari en als dat combivoordeel niet wordt verrekend dan raad ik een ieder die hetzelfde overkomt om dit niet te pikken.

Sorry voor de moderators hier op het forum dit is  niet tot  jullie gericht, temeer omdat jullie maar moeten afwachten wat deze reorganisatie jullie gaat brengen

Kleine nuance bij alle providers zijn mobiel en vast 2 gescheiden systemen met elk kun eigen administratie systeem, althans daar ga ik vanuit, mede omdat we ook 2 aparte facturen krijgen. Telfort is zelfs nu nog voor Thuis een los staande provider. Dus ja we hebben tijdelijk met twee providers te maken.

Als er sprake was van 1 systeem zou het makkelijker zijn in mijn ogen.

 

@jimny ik zie bij mij wel de regel Pluspakket €9,99 verder naar onderen op we webpagina ook actieve kortingen pluspakket - €9,99. Geen vrranderingen in het totaal bedrag. Ik verwacht dat dit net als de bedragen zonder kortingen een bijwerking is van de aanstaande migratie.

 

We worden inweze eerst allemaal Telfort Compleet daarna KPN Compleet. Wie nu al Telfort Compleet wil worden kan daar veel tijd aan kwijt zijn.

Reageer