Sticky Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

Telfort en KPN gaan samen verder
Badge +13

Op 26 januari is Telfort Mobiel KPN Mobiel geworden. Lees meer over deze overgang.

 

Laatste update: 22 april 2020

In de week van 20 april ontvang je een e-mail met een korte update over de overgang van jouw Thuis abonnement van Telfort naar KPN. Op deze manier willen we je even kort bijpraten en laten weten dat we op de achtergrond nog steeds bezig zijn. Er is nog geen overgangsdatum bekend. Zo gauw er meer bekend is, ontvang je hierover meer informatie van ons.

 

Telfort is al 15 jaar onderdeel van KPN. We bieden je graag het allerbeste. Daarom bundelen wij onze krachten en heet Telfort straks ook KPN.

Om het beste voor onze klanten te bieden bundelen we onze krachten in KPN en vullen we dit merk aan met de sterke eigenschappen van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Op deze manier kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening nog verder te verbeteren. 

 

Dit betekent het voor Telfort klanten
Uiteindelijk gaan alle klanten van Telfort automatisch over naar KPN. Je kan de Telfort producten en diensten gewoon blijven gebruiken. Alle mobiele abonnementen zijn overgezet op 26 januari 2020. Voor nieuwe of extra abonnementen is iedereen voortaan welkom bij KPN.

 

Telfort blijft in de buurt
We zien onze Telfort klanten vanaf nu graag terug in de KPN winkel of KPN XL winkel. Onze collega’s helpen je in de KPN winkel met je vragen over Telfort. Het voordeel is dat je nu in nog meer winkels terecht kan. 

 

En Telfort blijft online
Telfort.nl, de website, blijft voorlopig nog gewoon online. Ook blijven Mijn Telfort en de Mijn Telfort-app gewoon werken. Voor informatie of service kunnen Telfort klanten ook nog steeds contact opnemen met de Klantenservice van Telfort. En ze kunnen terecht op Telfort.nl/kpn.

 

374a8505-15f7-47c4-a120-62d0def9c65c.png

 

Wanneer gaan de Mobiele en Thuis-abonnementen van Telfort over naar KPN?
De mobiele abonnementen zijn op 26 januari 2020 overgegaan naar KPN. Van de Thuis-abonnementen verwachten we de overgang in 2020. We houden je persoonlijk op de hoogte als er iets staat te gebeuren.

 

Verandert mijn abonnement bij de overgang naar KPN?
We zorgen ervoor dat het abonnement dat je hebt, gewoon doorloopt bij KPN. Je hoeft er zelf niets voor te doen. 
Dat betekent voor Thuis:
•   Je houdt je e-mailadres.
•   Je houdt je apparatuur.
•   Je houdt je tv-opnames.
•   Je houdt je modeminstellingen.
En voor Mobiel:
•    Je houdt je nummer, voicemail en sms'jes.
•    MB's en minuten blijf je 2 maanden meenemen.

Je hebt onlangs een e-mail of brief over de overgang naar KPN ontvangen. Hierin staat de bundel die je straks bij KPN krijgt. Let op, dit is de basis bundel. Als je CombiVoordeel hebt, komt de verdubbeling er nog bij.

Alle voordelen die je nu hebt gaan mee naar KPN. Dat geldt voor zowel de CombiVoordeel verdubbeling, als voor extra bundels die je bijvoorbeeld bij een verlenging hebt gekregen. Extra verlengvoordelen zijn niet in de brief of e-mail vermeld, omdat daar veel verschillende varianten van zijn. Deze gaan gewoon mee naar KPN. We zorgen ervoor dat je er niet op achteruit gaat in belminuten, sms’jes en MB’s.

 

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
In 2019 gebeurt er nog niets met het Telfort forum. We verwachten dat dit forum te gebruiken is tot alle klanten over zijn naar KPN en dat het nog in heel 2020 leesbaar zal zijn. We houden je hier op de hoogte van de ontwikkelingen.
 

Meer vragen en antwoorden? Klik op ‘Toon inhoud’.

Waarom gaan de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom op termijn verder als KPN?
We willen de onbetwiste kwaliteitsleider zijn en we hebben de ambitie om met het KPN-merk alle klantgroepen in de verschillende segmenten te bedienen. Daarom leggen we de focus op het KPN-merk en vullen we dit aan met de sterke eigenschappen van de andere merken. Door de focus op het KPN-merk te leggen, kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening onder het KPN-merk nog verder te verbeteren.

Zijn de winkels gesloten?
Vanaf 1 mei 2019 kun je terecht in de KPN-winkels of KPN XL Winkels.

Tot wanneer kan ik verlengen?

Je kunt voortaan verlengen bij KPN. Je kan hiervoor terecht in de KPN winkel in jouw buurt.

Blijft Telfort.nl wel bestaan?
De Telfort website blijft voorlopig bestaan voor al je vragen en service.

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
Het Telfort forum blijft in 2019 wat het altijd is geweest: de leukste plek om antwoorden te vinden en om in gesprek te gaan met andere klanten en Telfort specialisten. Gedurende dit jaar bereiden we ons er op voor om het forum dezelfde overgang te laten maken als het merk zelf: naar één KPN dat is aangevuld met de sterke eigenschappen van de andere merken. Details hierover zijn nog niet bekend.
Wat gebeurt er met mijn telefoonnummer vast/mobiel? Blijft dit hetzelfde?
Je telefoonnummer vast/mobiel blijft hetzelfde.

Kan ik gebruik maken van Gratis onderling bellen en MB’s delen?
Deze voordelen zijn nu al beschikbaar voor KPN mobiele klanten als je je aanmeldt voor KPN Compleet. Als je je mobiele contract wil verlengen, kan dat naar een mobiel abonnement van KPN zodra je contract is afgelopen.

Ik heb Telfort mobiel en KPN vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Ik heb Telfort mobiel en XS4ALL vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Als je XS4ALL combineert met KPN of als je Telfort combineert met KPN, dan krijgt je combinatievoordelen. We werken continu aan de verbetering van onze dienstverlening. Mocht het in de toekomst veranderen, dan krijg je hier bericht van.

Ik heb KPN mobiel en Telfort vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

 

Heb je vragen? Stel ze dan hieronder.


1292 reacties

Precies wat ik bedoelde Galdor68, de prijs van Telfort is nu al bijna hetzelfde of duurder.

Als de abonnementskosten, net zoals dit jaar voor Thuis, al €2,50 duurder is geworden,

volgend jaar waarschijnlijk meer, dan zijn echt de voordelen van Telfort weg.

 

En dat de moderators niet meer willen helpen bij eigen apparatuur en je daar een abonnement voor af moet sluiten, vindt ik ook niet klantvriendelijk.

Heeft dat ook iets te maken met dit:

 

Routerdwang mag niet meer.  Daar is ook nog niets over bekend?

 

Heel fijn dat er verwzen wordt naar het KPN Forum maar Telfort is/wordt KPN.

En daar ga ik echt niet schrijven op dat Forum.

 

 

@mandy, de moderators zullen best nog wel willen helpen als ze kunnen, alleen als je die 5 euro gaat betalen bij KPN voor hulp moeten ze je helpen tot het ook echt werkt.

Nu is het geen moeten, en hoeven ze er ook niks vanaf te weten.

En er is geen routerdwang, het word alleen niet ondersteunt, en telefonie ligt nog onder de hamer of ze dat vrij moeten gaan geven, daar kun je de providers niet de schuld van geven dat het zolang duurt.

En wat wil je eigenlijk bereiken met steeds te roepen dat Telfort net zo of duurder is/word dan de KPN, wat had je verwacht dan, is toch logisch dat ze over willen naar 1 systeem, en het liefst zo goedkoop mogelijk dus hoe meer er vrijwillig overstappen hoe simpeler het word om de stekker uit heel Telfort te trekken, heb nog nooit een andere methode gezien.

 

 

Dat is nu precies wat ik emee bedoel.

Dat er nu nog niets wordt ondersteunt.

Er ligt al een beschikking maar providers hebben dit tegen gehouden.

 

Wat ik ermee wil bereiken dat Telfort steeds duurder wordt?

Is dat niet een voordeel van Telfort, dat het goedkoper zal zijn, dus een voordeel?

Nou, dat voordeel is er bijna niet meer.

En je hebt wel een punt, en dat punt had ik ook al benoemd.

Telfort duurder maken zodat mensen vrijwillig overstappen.

Aha op die manier. Het gaat dus allemaal over KPN. We zitten hier op het Telfort Forum. Voor echte inhoudelijke vragen over de Hussel wil ik jullie verwijzen naar het KPN Topic. Daar staat alles uitgelegd. 

We gaan toch of zijn toch samen onder 1 naam. Alles gaat nu over KPN 😜

Mij gaat het meer om het stukje wat nieuwe klanten bij KPN terug vinden van de Telfort pluspunten. Ik had meer verwacht zeker op mobiel gebied.

 

Inderdaad heb je gelijk dit forum is voor lopende Telfort abonnementen en daar aan gerelateerde vragen. Toch in dit topic gaat het over het samen gaan daarmee toch van belang voor de klanten die hun pakket willen wijzigen. Bepaalde wijzigingen kunnen een nieuw pakket in houden als je dit niet via de klanten service afhandeld. Dan kom je bij Hussel uit of een andere provider.

Telfort duurder maken zodat mensen vrijwillig overstappen.

Vrijwillig naar een KPN abonnement? Niet met het Hussel aanbod zeker niet vrijwillig.

 

@Doornekamp33 juist omdat de sip instellingen niet worden vrijgegeven is er een vorm van routerdwang. Zonder de Experia geen telefonie via een eigen schikte router of langs een omweg.

Die betaalde technische desk zal deze gegevens niet geven dat staat daar los van.

Met de huidige gang van zaken en beschikbaarheid van allerlei verbonden apparatuur is deze betaalde desk niet verkeerd. Er kan veel tijd zitten in het helpen en beantwoorden, kortom wil je een slim huis zorg dat je er verstand van hebt begin er anders niet aan, of wees bereid voor hulp te betalen. De provider hoeft alleen voor de verbinding naar buiten te zorgen. Niet dat een slimme thermostaat goed kan worden bediend van buiten af. Of een deurbel met camera en noem maar op.

 

Is het echt logisch naar 1 merk te willen? Zakelijk en kosten technisch mischien wel.

Terwijl het niet meer hebben van een budget merk in mijn ogen niet echt logisch is.

Reputatie 3
Badge

Volgens mij is die 5 euro extra voor Support het sterke van XS4All. Alleen is dat dan dus optioneel.

Ik zie weinig voordelen komen van Telfort, die 5 euro korting is eerder een korting die je welliswaar kreeg, maar je had ook nog de keuze om die 5 euro korting niet te nemen en dan het PLUS pakket dat nu dan 1,99 extra kost en als je geen extra's kiest in die regeling heb je geen 5 euro korting op je aansluiting. Voordeel komt wel eerder als je kiest voor de PLUS en een andere optie zoals FILM1 die bij Hussel goedkoper zijn dan voorheen de prijs was.

Dat was mijn gedachte ook van die Tech desk.

Inderdaad met Telfort Combivoordeel heb je zelfs zonder televisie die 5 euro factuur korting.

 

Heb je geen voordeel ga niks veranderen of verlengen

Galdor68,

Ik doelde met vrijwillig, nu je Telfort abonnement opzeggen en een abonnement bij KPN afsluiten.

Dus voor dat er KPN op de Telfort factuur komt te staan.

 

Nee, logisch lijkt het niet om geen budget provider meer te hebben.

(Telfort zie ik niet meer als echt budget, maar goed.)

Ik heb nu een vermoeden, dat Telfort klanten, nu meer gaan shoppen voor een goede prijs.

Voorlopig verander of verleng ik niets.

Reputatie 3
Badge

Ik denk dat ik nu zie wat ze van Telfort min of meer hebben overgenomen.

Telfort had een uitgekleed KPN pakket die je naar keuze kon uitbreiden, om dan in sommige gevallen duurder uit te komen. Dit is nu ook met dat Hussel het geval, we bieden een uitgekleed pakket en daarna maak je het zo duur als je zelf wilt.

Voorbeeld:
Telfort bood na aantal aanpassingen in het abonnement extra TV Pakket aan à 5 euro

Telfort had standaard geen veiligheidspakket, maar 5 euro extra en je hebt het wel voor 3 apparaten.(KPN had standaard voor 2 inbegrepen en kon je uitbreiden tot 5)

Reputatie 8
Badge +12

De Hussel is inderdaad gekomen zodat je meer keuze vrijheid hebt. Dit alles in 1 abonnement. Je kan de extra's kiezen die je wilt, je kan deze ook maandelijks wijzigen zodat je altijd het abonnement hebt wat bij je past. 

Helaas is dat geen sterke punt van Telfort eerder een groot minpunt.

Het uitgebreide tv pakket wat Telfort vorig jaar heeft geintroduceerd kan je uitleggen als een verkapte prijsverhoging aangezien de basisprijs geleek bleef echter werdt het aanbod verminderd. Voor nieuwe en verlengende klanten duurder, als je hetzelfde aanbod wou hebben.

Zo ook deze Hussel het Pluspakket is wel in prijsverlaagd maar niet meer kosteloos, Fox sports idem dito door de recente verandering van het pakket is Fox sport zelfs duurder geworden. Opnemen is gratis bij 2 tv ontvangers dat was altijd zo wel moest je daar het 100Mb pakket voor afnemen, pluspunt voor 4K zit je niet meer vast aan een 200Mb pakket bij dsl is het vanaf 100Mb als optie bestelbaar voor glasvezel als vanaf 50Mb KPN veilig is nu tot 5 apparaten inbegrepen.

Ja er is een andere manier van samenstellen gekomen met als grote verandering televisie optioneel, maar goed beschouwd blijft het een verkapte prijsverhoging. Niemand hoeft iets te veranderen, dan blijf je houden wat je hebt, deze Hussel is alleen intressant als je zaken laat vallen.

 

Wat nog steeds mist is meer keuze op tv gebied, meer thema pakketten en logischer ingedeeld.

Vandaag na lange tijd weer een nieuwsbrief ontvangen, met als opening deze tekst.

We praten u graag weer even bij. Halverwege 2020 wordt Telfort Thuis overgezet naar KPN Thuis. We zetten uw abonnement over naar KPN, voor dezelfde abonnementsprijs die u op dat moment bij Telfort betaalt. Ook zal uw abonnement dezelfde voorwaarden behouden. U hoeft zelf niets te doen tijdens de overgang naar KPN. We brengen u natuurlijk op de hoogte als er nieuwe ontwikkelingen zijn.

 

Halverwege 2020 is het dus echt einde Telfort Thuis. In dezelfde nieuwsbrief wordt ook het nieuwe inloggen genoemd.

Hallo @Galdor68 , ik heb de nieuwsbrief nog niet ontvangen, maar zal wel komen.

Ik ben ook benieuwd of we dan ook van de voordelen van KPN thuis kunnen mee profiteren zoals KPN Fon, pairbonding etc.

Ik ben ook benieuwd wanneer de mobiele abo’s van Telfort omgezet gaan worden.

 

Ik heb ook geen nieuwsbrief ontvangen.

Als ik dit lees: We zetten uw abonnement over naar KPN, voor dezelfde abonnementsprijs die u op dat moment bij Telfort betaalt.

Maar ik denk eerlijk gezegd, dat het abonnement van Telfort eerst verhoogd gaat worden,
voor dat het KPN wordt.
Net zoals dit jaar dat het abonnement met €2,50 verhoogd is.

Ik denk ook niet dat wij dezelfde voordelen als KPN krijgen, zoals JanD benoemd.
Je abonnement blijft immers onder de voorwaarden van Telfort.

Al hoop ik van niet….

Daarom staat er ook op dat moment. Ik verwacht volgend jaar ook weer een prijs aanpassing. Het wordt in naam dan wel een KPN Thuis abonnement dat zegt inderdaad niet veel.

Dat Fon is leuk maar alleen handig als je geen data bundel hebt. Voor de echte KPN diensten zullen we naar ik van uit ga het abonnement moeten veranderen.

Reputatie 2

(telfort thuis app) is wel veranderd alvast naar (kpn thuis app had ik gezien.

ik ben vandaag ook toevallig in de kpn winkel geweest. om te vragen over als er nog wat nieuws bekend was voor de telfort klanten? (gaven aan dat wij de voordelen niet krijgen) zonder over te stappen naar kpn. 

 

groetjes marco

Maanden geleden werd er ook al verteld in de KPN winkel dat Telfort flink duurder ging worden.

Ik denk, gezien de reactie van de KPN winkel, die marcojaguartje kreeg, dat Telfort klanten straks,
naast dat wij geen voordelen krijgen en daarnaast ook minder service gaan krijgen.
Maar ook dat er veel meer gepushed gaat worden om KPN klant te worden.
Dit gebeurd eigenlijk nu al.

Als ik die hussel ga doen, met hetgeen wat ik nu heb, kom ik +/- €10,00 duurder uit, nee dank je.
 

 

Reputatie 2

Maanden geleden werd er ook al verteld in de KPN winkel dat Telfort flink duurder ging worden.

Ik denk, gezien de reactie van de KPN winkel, die marcojaguartje kreeg, dat Telfort klanten straks,
naast dat wij geen voordelen krijgen en daarnaast ook minder service gaan krijgen.
Maar ook dat er veel meer gepushed gaat worden om KPN klant te worden.
Dit gebeurd eigenlijk nu al.

Als ik die hussel ga doen, met hetgeen wat ik nu heb, kom ik +/- €10,00 duurder uit, nee dank je.
 

 

klopt dat werd mijn ook allemaal verteld bij (kpn) Mvg Marco 

Reputatie 8
Badge +11

Ik denk ook niet dat wij dezelfde voordelen als KPN krijgen, zoals JanD benoemd.
Je abonnement blijft immers onder de voorwaarden van Telfort.

Dat klopt inderdaad, het abonnement wat je op dat moment hebt wordt gewoon meegenomen en de prijs en voorwaarden veranderen daarbij niet. Minder service ga je niet krijgen, de huidige Telfort producten blijven gewoon ondersteund worden en bijvoorbeeld Experia Boxen en tv-ontvangers blijven ook updates krijgen. Daar hoef je je geen zorgen over te maken.

 

ik heb de nieuwsbrief nog niet ontvangen, maar zal wel komen.

Zulke berichten worden in batches verzonden, het kan daardoor zijn dat sommigen het eerder krijgen :slight_smile:

(telfort thuis app) is wel veranderd alvast naar (kpn thuis app had ik gezien.

ik ben vandaag ook toevallig in de kpn winkel geweest. om te vragen over als er nog wat nieuws bekend was voor de telfort klanten? (gaven aan dat wij de voordelen niet krijgen) zonder over te stappen naar kpn. 

 

groetjes marco


Ik heb nog gewoon de ‘ouderwetse’  Telfort-app.

Reputatie 2

(telfort thuis app) is wel veranderd alvast naar (kpn thuis app had ik gezien.

ik ben vandaag ook toevallig in de kpn winkel geweest. om te vragen over als er nog wat nieuws bekend was voor de telfort klanten? (gaven aan dat wij de voordelen niet krijgen) zonder over te stappen naar kpn. 

 

groetjes marco


Ik heb nog gewoon de ‘ouderwetse’  Telfort-app.

ohww, tjaa ik kreeg een melding (daarvan) komt langzaam naar iedereen denk ik? 

De Telfort Thuis app die Marco vermoedelijk bedoelt is of was specifiek voor de installatie van de ExperiaWifi die app lijkt nu weg te zijn. De Mijn Telfort app is er nog wel.

Reputatie 2

De Telfort Thuis app die Marco vermoedelijk bedoelt is of was specifiek voor de installatie van de ExperiaWifi die app lijkt nu weg te zijn. De Mijn Telfort app is er nog wel.

klopt voor de specifieke thuis installatie app (xperias) deze is van veranderd van telfort naar kpn. 

Jasper,

Ik doelde met service, de service in bv. de winkel.

De behandeling die je krijgt als Telfort klant kan soms onder de maat zijn..
En als ik de reactie van Marco lees, schijnt dat nog het geval te zijn.
Dus die service is al minder, ook omdat er gepushed wordt om over te stappen naar een KPN abbo
Daarbij wordt er ook niet goed gecommuniceerd wat daar de gevolgen van kunnen zijn.

Dat wij Telfort klanten nog updates ect. krijgen, is mooi maar voor hoelang?
Bij Telfort moesten klanten, van overgenomen providers, ook.bv. van oud naar nieuw glas.
Dit met alle gevolgen van dien.

Nee, het zal mij echt benieuwen hoe het straks half volgend jaar echt voor staat voor Telfort klanten. 

Reputatie 2

Jasper,

Ik doelde met service, de service in bv. de winkel.

De behandeling die je krijgt als Telfort klant kan soms onder de maat zijn..
En als ik de reactie van Marco lees, schijnt dat nog het geval te zijn.
Dus die service is al minder, ook omdat er gepushed wordt om over te stappen naar een KPN abbo
Daarbij wordt er ook niet goed gecommuniceerd wat daar de gevolgen van kunnen zijn.

Dat wij Telfort klanten nog updates ect. krijgen, is mooi maar voor hoelang?
Bij Telfort moesten klanten, van overgenomen providers, ook.bv. van oud naar nieuw glas.
Dit met alle gevolgen van dien.

Nee, het zal mij echt benieuwen hoe het straks half volgend jaar echt voor staat voor Telfort klanten. 

duidelijk uitgelegd allemaal, ben er ook mee eens. Gr Marco 

 

Reageer