Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

Telfort en KPN gaan samen verder
Badge +13

Op 26 januari is Telfort Mobiel KPN Mobiel geworden. Lees meer over deze overgang.

 

Laatste update: 22 april 2020

In de week van 20 april ontvang je een e-mail met een korte update over de overgang van jouw Thuis abonnement van Telfort naar KPN. Op deze manier willen we je even kort bijpraten en laten weten dat we op de achtergrond nog steeds bezig zijn. Er is nog geen overgangsdatum bekend. Zo gauw er meer bekend is, ontvang je hierover meer informatie van ons.

 

Telfort is al 15 jaar onderdeel van KPN. We bieden je graag het allerbeste. Daarom bundelen wij onze krachten en heet Telfort straks ook KPN.

Om het beste voor onze klanten te bieden bundelen we onze krachten in KPN en vullen we dit merk aan met de sterke eigenschappen van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Op deze manier kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening nog verder te verbeteren. 

 

Dit betekent het voor Telfort klanten
Uiteindelijk gaan alle klanten van Telfort automatisch over naar KPN. Je kan de Telfort producten en diensten gewoon blijven gebruiken. Alle mobiele abonnementen zijn overgezet op 26 januari 2020. Voor nieuwe of extra abonnementen is iedereen voortaan welkom bij KPN.

 

Telfort blijft in de buurt
We zien onze Telfort klanten vanaf nu graag terug in de KPN winkel of KPN XL winkel. Onze collega’s helpen je in de KPN winkel met je vragen over Telfort. Het voordeel is dat je nu in nog meer winkels terecht kan. 

 

En Telfort blijft online
Telfort.nl, de website, blijft voorlopig nog gewoon online. Ook blijven Mijn Telfort en de Mijn Telfort-app gewoon werken. Voor informatie of service kunnen Telfort klanten ook nog steeds contact opnemen met de Klantenservice van Telfort. En ze kunnen terecht op Telfort.nl/kpn.

 

374a8505-15f7-47c4-a120-62d0def9c65c.png

 

Wanneer gaan de Mobiele en Thuis-abonnementen van Telfort over naar KPN?
De mobiele abonnementen zijn op 26 januari 2020 overgegaan naar KPN. Van de Thuis-abonnementen verwachten we de overgang in 2020. We houden je persoonlijk op de hoogte als er iets staat te gebeuren.

 

Verandert mijn abonnement bij de overgang naar KPN?
We zorgen ervoor dat het abonnement dat je hebt, gewoon doorloopt bij KPN. Je hoeft er zelf niets voor te doen. 
Dat betekent voor Thuis:
•   Je houdt je e-mailadres.
•   Je houdt je apparatuur.
•   Je houdt je tv-opnames.
•   Je houdt je modeminstellingen.
En voor Mobiel:
•    Je houdt je nummer, voicemail en sms'jes.
•    MB's en minuten blijf je 2 maanden meenemen.

Je hebt onlangs een e-mail of brief over de overgang naar KPN ontvangen. Hierin staat de bundel die je straks bij KPN krijgt. Let op, dit is de basis bundel. Als je CombiVoordeel hebt, komt de verdubbeling er nog bij.

Alle voordelen die je nu hebt gaan mee naar KPN. Dat geldt voor zowel de CombiVoordeel verdubbeling, als voor extra bundels die je bijvoorbeeld bij een verlenging hebt gekregen. Extra verlengvoordelen zijn niet in de brief of e-mail vermeld, omdat daar veel verschillende varianten van zijn. Deze gaan gewoon mee naar KPN. We zorgen ervoor dat je er niet op achteruit gaat in belminuten, sms’jes en MB’s.

 

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
In 2019 gebeurt er nog niets met het Telfort forum. We verwachten dat dit forum te gebruiken is tot alle klanten over zijn naar KPN en dat het nog in heel 2020 leesbaar zal zijn. We houden je hier op de hoogte van de ontwikkelingen.
 

Meer vragen en antwoorden? Klik op ‘Toon inhoud’.

Waarom gaan de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom op termijn verder als KPN?
We willen de onbetwiste kwaliteitsleider zijn en we hebben de ambitie om met het KPN-merk alle klantgroepen in de verschillende segmenten te bedienen. Daarom leggen we de focus op het KPN-merk en vullen we dit aan met de sterke eigenschappen van de andere merken. Door de focus op het KPN-merk te leggen, kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening onder het KPN-merk nog verder te verbeteren.

Zijn de winkels gesloten?
Vanaf 1 mei 2019 kun je terecht in de KPN-winkels of KPN XL Winkels.

Tot wanneer kan ik verlengen?

Je kunt voortaan verlengen bij KPN. Je kan hiervoor terecht in de KPN winkel in jouw buurt.

Blijft Telfort.nl wel bestaan?
De Telfort website blijft voorlopig bestaan voor al je vragen en service.

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
Het Telfort forum blijft in 2019 wat het altijd is geweest: de leukste plek om antwoorden te vinden en om in gesprek te gaan met andere klanten en Telfort specialisten. Gedurende dit jaar bereiden we ons er op voor om het forum dezelfde overgang te laten maken als het merk zelf: naar één KPN dat is aangevuld met de sterke eigenschappen van de andere merken. Details hierover zijn nog niet bekend.
Wat gebeurt er met mijn telefoonnummer vast/mobiel? Blijft dit hetzelfde?
Je telefoonnummer vast/mobiel blijft hetzelfde.

Kan ik gebruik maken van Gratis onderling bellen en MB’s delen?
Deze voordelen zijn nu al beschikbaar voor KPN mobiele klanten als je je aanmeldt voor KPN Compleet. Als je je mobiele contract wil verlengen, kan dat naar een mobiel abonnement van KPN zodra je contract is afgelopen.

Ik heb Telfort mobiel en KPN vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Ik heb Telfort mobiel en XS4ALL vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Als je XS4ALL combineert met KPN of als je Telfort combineert met KPN, dan krijgt je combinatievoordelen. We werken continu aan de verbetering van onze dienstverlening. Mocht het in de toekomst veranderen, dan krijg je hier bericht van.

Ik heb KPN mobiel en Telfort vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

 

Heb je vragen? Stel ze dan hieronder.


1288 reacties

De starter van dat topic is netjes op de hoogte gesteld en heeft goed vergeleken waarbij hij op het internet deel uit kwam wat bij Telfort prepaid niet toegankelijk is in tegenstelling tot KPN prepaid.

Alles staat keurig op de betreffende webpagina gemeld, doe je als prepaid gebruiker dezelfde nazoekingen als @n.steenstra hoef je niet voor verrassingen te staan. Dus bij deze nog even complimenten.


@mandy
De Prepaid klanten hebben nu dus meer info en duidelijkheid gekregen dit geeft mij vertrouwen dat zodra er iets is om te melden wij hier bericht over krijgen.

Er is helemaal geen probleem bij Prepaid, althans ik zie het niet als probleem je moet er wel opletten, dat is en blijft je eigen verantwoording als klant.


Nogmaals dat laatste stukje is hardop gedacht hoe ik denk dat het gaat gebeuren. Daar is nog helemaal niks over bekend. Dat is mijn eigen visie op het combineren van de Telfort en KPN voorwaarden
De TS is dus wel op de hoogte gebracht in dit geval.
Blijft het feit dat de voorwaarden veranderen.

Maar ik denk ook hardop.
Ik heb persoonlijk ook vaker geen email of SMS gehad over veranderingen.
Het is dat ik regelmatig op dit Forum ben en via een omweg informatie krijg te lezen.
Maar er is een gros aan mensen die deze informatie dus ook niet krijgt.
Daar gaat het mij om.
Je kan het ook als handig zien kunnen internetten zonder speciale bundel.

Niet iedereen krijgt bericht van elke verandering soms is dat omdat het dan niet van toepassing is. Soms aan de eigen instellingen. En helaas ook door andere oorzaken wat dan ook. In dit specifieke geval een smsje naar een actief prepaid nummer kan je bijna niet missen. En kan uitzonderingen daargelaten weinig bij misgaan
Nee, ik zie dat niet als handig voor prepaid.
Voor je het weet ben je ongemerkt door je belbundel/geld heen.
Nee, ik zie dat niet als handig voor prepaid.
Voor je het weet ben je ongemerkt door je belbundel/geld heen.

Dat is zeer zeker het grote nadeel, als je hier bewust mee omgaat kan het handig zijn.

Ook met telefoons met abonnement moet je van het verbruik bewust blijven steeds meer nieuwere telefoons die ongemerkt toch een data verbinding houden zelfs als de data verbinding uit staat.
Intressant artikel over xs4all wat ik voor ons de Telfort klanten van belang vind is dit.

Het is de bedoeling om een nieuwe technische helpdesk op te zetten die zal worden ingericht met experts van XS4ALL. Ook krijgen KPN-klanten keuzevrijheid bij de aanschaf van een modem.
Reputatie 3
Badge
Nou meen ik me ook wel te herinneren dat er vanuit het Kabinet/EU dit verplicht gesteld ging worden of dat ze hier wat mee wilde zodat iedereen keuze vrijheid heeft.
Nou meen ik me ook wel te herinneren dat er vanuit het Kabinet/EU dit verplicht gesteld ging worden of dat ze hier wat mee wilde zodat iedereen keuze vrijheid heeft.
Als je hier op doelt routerkeuze vrijheid die bal heeft de minister terug gespeeld naar de A.C.M en B.E.R.E.C. dat is nog steeds niet afgerond kan nog zeker een jaar duren.
Reputatie 1
Een vraagje: elk jaar verleng ik mijn jaarabonnement. Het leverde tot nu toe altijd een leuke korting op, aangezien ik dan kon profiteren van de aanbieding van Telfort die op dat moment ook gold voor nieuwe klanten. Als ik deze herfst mijn jaarabonnement weer wil verlengen met een jaar, ga ik dan automatisch over naar een KPN-abonnement? En verandert dan ook mijn e-mailadres?
Reputatie 8
Badge +12
Eerst kan je nog steeds bij Telfort blijven. Je gaat dus dan nog niet over tenzij je kiest voor een KPN abonnement. Als je daarvoor kiest verlies je ook jouw e-mailadres. Zolang je dus bij Telfort blijft of verlengd blijf je deze behouden.
Reputatie 3
Badge
Gisterenmiddag werd mijn vrouw gebeld omdat haar mobiele abonnement verlengt kan worden, ze heeft hierbij altijd zoiets van ik snap dit allemaal niet en wil niet straks aan iets vast zitten waar ik niet aan wil beginnen.
Heb het allemaal besproken, wat de mogelijkheden zijn met me vrouw en daarop een besluit genomen wat ze echt wilde. Rond 18:00 zou ze nogmaals gebeld worden en mocht ik het woord voor haar doen.
De dame aan de telefoon gaf wel aan dat ze bij een definitieve verlenging mijn vrouw dan wel nodig hadden aangezien zij natuurlijk het abonnement aan gaat. Prima geen probleem heel begrijpelijk, zo ver zijn we verder aan de telefoon niet gekomen, maar ik heb wel het nodige besproken met de betreffende dame.
Wat mijn enorm aan het opvallen was is het volgende.
  • Ze wist even niets van de na 10 minuten gratis bellen. Aanbod was natuurlijk voor 1 euro meer heb je onbeperkt bellen en dan zou ik 4x zoveel MB's hebben, maar die maak ik nu al niet eens op.
  • Bij het aangeven dat ik ook Internet, TV en Bellen heb melde ze mij dat mijn minuten verdubbeld zouden worden. Ik heb toen aangegeven dit is tegenwoordig alleen voor MB's en niet de Belminuten.
  • Ze melde mij ook dat dit de laatste kans was op verlengen, aangezien aan het einde van het jaar Telfort ophoud te bestaan. Hierna kom ik onder KPN voorwaarden te vallen en als ik nu verleng dan heb ik nog 2 jaar de voorwaarden van Telfort.
Ik heb het idee dat dit een callcenter is die buiten Telfort staat, maar waarmee ze proberen mensen nog voor enige tijd vast te houden binnen het KPN Concern. Ze had weinig kennis van wat ik nu echt heb met de voorwaarden en de opmerking dat ik als ik nu niet verleng ik onder KPN voorwaarden val als Telfort ophoud te bestaan, dit is nieuw voor mij, zeker gezien we hier regelmatig langs zagen komen dat er niets veranderd aan ons abonnement (voorlopig dan). Uiteraard snap ik dat als ik verleng en Telfort is weg ik verleng op de KPN voorwaarden.

Wat ik nog wel grappig vond aan het einde van het gesprek was er nog de vraag of ze nog iets voor me kon doen, Ik had wel iets, maar dat heeft te maken met mijn vaste aansluiting, maar daarvoor was zoals ik al aangaf het beter dat ik de klantenservice zou contacteren en dat ik bij KPN gratis er heen kon bellen, dus dat dat misschien ook wel een goede optie was om over te stappen, maar ik had al eerder aangegeven dat ik net voor een jaar verlengt had, dus niet eens zou kunnen overstappen naar KPN.

Helaas ben ik echt heel erg slecht in het onthouden van namen, dus kan deze ook niet melden indien het al handig zou wezen. Wel vind ik het goed dit te melden, omdat er een hoop kennis ontbrak bij deze dame.
Reputatie 8
Badge +12
Hoi @MandersOnline, jouw vrouw is gebeld voor een verlengingsaanbod. Dit kan inderdaad nu nog bij ons. Als we straks samen onder de vlag van KPN verder gaat kan dat niet meer. Als je dan nog wil verlengen dan doe je dat met een KPN abonnement.

Lekker lang, dus het na 10 minuten gratis bellen, bestat al een tijdje niet meer. Dus dat ze daar zo niets vind wist, daar kan ik nog wel inkomen. Onbeperkt bellen voor 1 euro extra in de maand is daarvoor in de plaatste gekomen. Dit is al sinds de nieuwe abonnementen. Al zeker een jaar.

Voor de rest klopt de informatie niet helemaal. Ik vind het dan ook spijtig dat dit zo gelopen is. Ik ben heel blij met de feedback hierover. Ik ga er mee aan de slag. Zodat het nier weer voorkomt.

Ik begrijp nog dat er geen verlening is doorgevoerd? Dit wil ze wel? Dit kan ook gewoon via Mijn Telfort of bel anders even met 0900-9596.
Reputatie 3
Badge
Voorlopig hebben wij geen behoefte aan een verlenging. Wij hebben beide die lekker lang nog en met de MB's en Minuten die we nu hebben redden we het prima momenteel. Wij zijn ons er verder bewust van dat verlengen op den duur via KPN dient te lopen tegen het hogere tarief, dat is pas interessant te noemen als onze vaste aansluiting via KPN gaat lopen, volgens de voorwaarden van KPN Compleet, dan betaal je welliswaar meer, maar dan hebben we een extra TV Pakket er bij die je dan min of meer al betaald als je je prijzen vergelijkt met wat we nu betalen en de voordelen die we hebben.
Reputatie 8
Badge +11
Als jullie huidige abonnementen goed bevallen kunnen die ook gewoon zo blijven inderdaad. De voordelen die je nu hebt blijf je dan ook houden. Het verlengen is natuurlijk geen verplichting 🙂
Wat in mijn overweging mee speelt is het verliezen van het gedurende 2 maanden meenemen van de tegoeden, dat is mij meer waard dan het onderling kunnen bellen en data delen, dat kan je zien als de pluspunten van KPN Mobiel.

Ik kan ergens vanaf de komende maand al verlengen, dan ben ik benieuwd of ze mij ook gaan bellen, verleng ik dan krijg nog meer data voor dezelfde prijs wel minder belminuten heb nog een stukje klantvoordeel. Genoemde meenemen maakt dat klantvoordeel gemis goed. Gezien mijn huidig verbruik heb ik 3 rëele opties niks veranderen, naar KPN prepaid wat ondanks mogelijk hogere verbruikskosten toch lagere maandlasten zal opleveren, nadeel mogelijk verlies van het nu kosteloos pluspakket. Of over naar de provider met de all in one bundels wat inhoudt weg van het KPN netwerk.
Reputatie 8
Badge +12
Wie weet wordt je gebeld. Durf ik zo niet te zeggen. Wie weet. Mocht dat zo zijn. Laat het dan vooral weten.

Denk ook goed na over de opties. Kijk naar wat het beste bij je past. Als je verlengd, dan zal je jammer genoeg inderdaad het klantvoordeel verliezen. Minder belminuten zou je kunnen compenseren door voor 1 euro extra per maand Onbeperkt bellen toe te voegen. We willen ook altijd sparren met je mocht je er niet uitkomen.
Onbeperkt overweeg ik ondanks het nagenoeg niet bellen, de enige reden om dat te doen is het opzeggen van het vaste nummer die we om practische redenen aanhouden niet elke instantie of bedrijf hoeft mij mobiel te kunnen bereiken.

De beste optie zal zijn laten hoe het is bevalt de overgang naar KPN niet dan ben ik vanaf ergens in oktober contract vrij.

De grap is KPN heeft me destijds zelf geadviseerd om naar Telfort te gaan nu kom ik vanzelf weer terug. Afhankelijk van wat ik wil en beter aansluit.

Dat ergens komende maand is vanaf gister de tijd vliegt bekijk ik het aanbod zou ik bij de € 12,50 blijven 2+2Gb en 150 belminuten. Maandelijks opzegbaar is mij die € 1,50 niet waard dan kan ik beter niks veranderen.

Op dit moment 1,2+1,2 en 175 minuten a € 12,67

Bekijk ik mijn gemiddeld gebruik dan zijn er op wat pieken na weinig redenen die de Euro voor onbeperkt bellen rechtvaardigen. Mijn data verbruik is ook nihil zelfs als ik de wifi niet gebruik.
Reputatie 8
Badge +11
Ik vind het wel logisch, zeker met je uitleg erbij, dat je twijfelt over of je al overstapt naar een KPN abonnement. Mij is altijd geleerd: bij twijfel niet oversteken 🙂 Ik sluit me aan bij wat Bart aangaf, denk er goed over na en mocht je specifiek vragen hebben of advies willen hebben, trek even aan de bel. We denken met alle plezier met je mee.
Ook bij geen twijfel moet je niet altijd oversteken, kun je ook spijt van krijgen, ik nog bijna 11 maanden lang.🤤
Over 10 maanden kan ik weer een begin maken met oversteken, denk zonder twijfel en zonder spijt.😁
Ook bij geen twijfel moet je niet altijd oversteken, kun je ook spijt van krijgen, ik nog bijna 11 maanden lang.🤤


Over 10 maanden kan ik weer een begin maken met oversteken, denk zonder twijfel en zonder spijt.😁

Dat zal tegen die tijd weer heel anders kunnen zijn lijkt mij afhankelijk met wat voor stunten (abonnementen/prijzen/voorwaarden/diensten) KPN volgend jaar komt.
Reputatie 8
Badge +11
@Doornekamp33 Dat is een goed punt 😞 Zelfs als je overtuigd bent, kan het nog anders uitpakken dan je verwacht. Toch denk ik wel dat je met goed de opties overwegen en niet te overhaast beslissen een heel eind komt!
Dat klopt @Alexandra - Telfort , en ik dacht een weloverwogen keuze te hebben gemaakt, alleen de timing was bar slecht, trouwens de schuld van KPN en Ziggo tezamen,😘 waardoor er heel veel over zijn gegaan en het daar te druk werd en nog is voor de medewerkers, tel daar bij op dat er een paar vernieuwingen in de systemen zijn doorgevoerd die de boel op tilt hebben gebracht en waar ze nu nog mee bezig zijn om het op te lossen.
ik was net op tijd, had op tijd mijn spullen binnen, was 2 weken later voor een hoop niet meer zo, de monteurs van Guidion hadden nog geen piek te verwerken, maar de problemen die er waren zijn daardoor bij mij wel op een laag pitje komen te staan voor hun, ik heet daar ook nog steeds Mevrouw Doornekamp, heb me toch echt aangemeld als man en dat ben ik ook, mijn N.A.W. staan nog steeds niet geregistreerd bij de mobiel, waardoor klantvoordeel niet werkt, voor de andere twee werkt het sinds een paar dagen pas goed.

Als ik gewoon tot eind Mei had gewacht dan was ik nog bij jullie geweest, je weet dat ik overstapte voor de zenders die zouden verdwijnen, en ik wilde dat voor zijn, trouwens, ik betaal daar nu ook meer dan hier bij jullie, heb wel sneller internet en iets meer data op de mobiel, maar beide niet nodig.

@Galdor, daar zeggen ze nu, "we zijn populair" maar veel roepen al, "voor hoelang nog" of "nu nog wel".🤤
En de prijs maakt mij nog steeds niet tot breekpunt, mag best duurder zijn, bespaar wel ergens anders weer wat op als het nodig mocht zijn, moet gewoon vlekkeloos werken of als er iets mis gaat dat het opgelost word, en op beide kan ik daar nu niet bevestigend antwoorden, ben al meer geld misgelopen door de slechte mobiele verbinding dan dat ik daar betaald heb inclusief de aansluitkosten van de 2x mobiel, maar moet er nog achterheen om daar weg te gaan, maar mijn nummer moet wel mee en dat schijnt een dingetje te zijn, dan kan ik een tweede abbo afsluiten en de oude doorschakelen, maar terug bel ik dan met een vreemd nummer, dillema's te over.
Curieus dat je bij hun een slechte verbinding hebt terwijl die club KPN dagvaard vanwege de beter commercial.
Klopt, maar het is volgens de testen ook maar een haar beter, probleem is dat ik veel in de gebieden zit waar hun bereik matig tot heel zwak is, had Telfort ook last van dus dat is geen verschil, het verschil is als ik opneem hoort de andere kant mij niet, ik hun wel of heel zacht, kijk ik naar de ontvangst sterkte is het 1 streepje, maar geheel verbaasd was ik dat ik helemaal niks had tussen Zeist en Den Dolder thv de ingang naar de vliegbasis(Kant Utrecht) terwijl daar vol 4g+ moet zijn volgens de dekkingskaart.(stond daar een tijdje stil en toen viel het me op)

Trouwens thuis is ook niet al te best, twee streepjes dekking.
Gister was de Telfort webshop nog open sinds vandaag worden we naar de KPN versie gestuurd. Weer een stukje verder

Reageer