Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

Telfort en KPN gaan samen verder
Badge +13

Op 26 januari is Telfort Mobiel KPN Mobiel geworden. Lees meer over deze overgang.

 

Laatste update: 22 april 2020

In de week van 20 april ontvang je een e-mail met een korte update over de overgang van jouw Thuis abonnement van Telfort naar KPN. Op deze manier willen we je even kort bijpraten en laten weten dat we op de achtergrond nog steeds bezig zijn. Er is nog geen overgangsdatum bekend. Zo gauw er meer bekend is, ontvang je hierover meer informatie van ons.

 

Telfort is al 15 jaar onderdeel van KPN. We bieden je graag het allerbeste. Daarom bundelen wij onze krachten en heet Telfort straks ook KPN.

Om het beste voor onze klanten te bieden bundelen we onze krachten in KPN en vullen we dit merk aan met de sterke eigenschappen van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Op deze manier kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening nog verder te verbeteren. 

 

Dit betekent het voor Telfort klanten
Uiteindelijk gaan alle klanten van Telfort automatisch over naar KPN. Je kan de Telfort producten en diensten gewoon blijven gebruiken. Alle mobiele abonnementen zijn overgezet op 26 januari 2020. Voor nieuwe of extra abonnementen is iedereen voortaan welkom bij KPN.

 

Telfort blijft in de buurt
We zien onze Telfort klanten vanaf nu graag terug in de KPN winkel of KPN XL winkel. Onze collega’s helpen je in de KPN winkel met je vragen over Telfort. Het voordeel is dat je nu in nog meer winkels terecht kan. 

 

En Telfort blijft online
Telfort.nl, de website, blijft voorlopig nog gewoon online. Ook blijven Mijn Telfort en de Mijn Telfort-app gewoon werken. Voor informatie of service kunnen Telfort klanten ook nog steeds contact opnemen met de Klantenservice van Telfort. En ze kunnen terecht op Telfort.nl/kpn.

 

374a8505-15f7-47c4-a120-62d0def9c65c.png

 

Wanneer gaan de Mobiele en Thuis-abonnementen van Telfort over naar KPN?
De mobiele abonnementen zijn op 26 januari 2020 overgegaan naar KPN. Van de Thuis-abonnementen verwachten we de overgang in 2020. We houden je persoonlijk op de hoogte als er iets staat te gebeuren.

 

Verandert mijn abonnement bij de overgang naar KPN?
We zorgen ervoor dat het abonnement dat je hebt, gewoon doorloopt bij KPN. Je hoeft er zelf niets voor te doen. 
Dat betekent voor Thuis:
•   Je houdt je e-mailadres.
•   Je houdt je apparatuur.
•   Je houdt je tv-opnames.
•   Je houdt je modeminstellingen.
En voor Mobiel:
•    Je houdt je nummer, voicemail en sms'jes.
•    MB's en minuten blijf je 2 maanden meenemen.

Je hebt onlangs een e-mail of brief over de overgang naar KPN ontvangen. Hierin staat de bundel die je straks bij KPN krijgt. Let op, dit is de basis bundel. Als je CombiVoordeel hebt, komt de verdubbeling er nog bij.

Alle voordelen die je nu hebt gaan mee naar KPN. Dat geldt voor zowel de CombiVoordeel verdubbeling, als voor extra bundels die je bijvoorbeeld bij een verlenging hebt gekregen. Extra verlengvoordelen zijn niet in de brief of e-mail vermeld, omdat daar veel verschillende varianten van zijn. Deze gaan gewoon mee naar KPN. We zorgen ervoor dat je er niet op achteruit gaat in belminuten, sms’jes en MB’s.

 

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
In 2019 gebeurt er nog niets met het Telfort forum. We verwachten dat dit forum te gebruiken is tot alle klanten over zijn naar KPN en dat het nog in heel 2020 leesbaar zal zijn. We houden je hier op de hoogte van de ontwikkelingen.
 

Meer vragen en antwoorden? Klik op ‘Toon inhoud’.

Waarom gaan de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom op termijn verder als KPN?
We willen de onbetwiste kwaliteitsleider zijn en we hebben de ambitie om met het KPN-merk alle klantgroepen in de verschillende segmenten te bedienen. Daarom leggen we de focus op het KPN-merk en vullen we dit aan met de sterke eigenschappen van de andere merken. Door de focus op het KPN-merk te leggen, kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening onder het KPN-merk nog verder te verbeteren.

Zijn de winkels gesloten?
Vanaf 1 mei 2019 kun je terecht in de KPN-winkels of KPN XL Winkels.

Tot wanneer kan ik verlengen?

Je kunt voortaan verlengen bij KPN. Je kan hiervoor terecht in de KPN winkel in jouw buurt.

Blijft Telfort.nl wel bestaan?
De Telfort website blijft voorlopig bestaan voor al je vragen en service.

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
Het Telfort forum blijft in 2019 wat het altijd is geweest: de leukste plek om antwoorden te vinden en om in gesprek te gaan met andere klanten en Telfort specialisten. Gedurende dit jaar bereiden we ons er op voor om het forum dezelfde overgang te laten maken als het merk zelf: naar één KPN dat is aangevuld met de sterke eigenschappen van de andere merken. Details hierover zijn nog niet bekend.
Wat gebeurt er met mijn telefoonnummer vast/mobiel? Blijft dit hetzelfde?
Je telefoonnummer vast/mobiel blijft hetzelfde.

Kan ik gebruik maken van Gratis onderling bellen en MB’s delen?
Deze voordelen zijn nu al beschikbaar voor KPN mobiele klanten als je je aanmeldt voor KPN Compleet. Als je je mobiele contract wil verlengen, kan dat naar een mobiel abonnement van KPN zodra je contract is afgelopen.

Ik heb Telfort mobiel en KPN vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Ik heb Telfort mobiel en XS4ALL vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Als je XS4ALL combineert met KPN of als je Telfort combineert met KPN, dan krijgt je combinatievoordelen. We werken continu aan de verbetering van onze dienstverlening. Mocht het in de toekomst veranderen, dan krijg je hier bericht van.

Ik heb KPN mobiel en Telfort vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

 

Heb je vragen? Stel ze dan hieronder.


1288 reacties

Reputatie 8
Badge +12
Helaas, inderdaad. De nieuwe pakketten worden niet meer verkocht. Alleen waar ze die 60 Mbit/s vandaan halen? Geen idee. Dat zou 50 Mbit/s moeten zijn.
Die 60Mbit zal gebaseerd zijn dat dit haalbaar is, wat iets anders is dan zoals het er staat geleverd.

Ik was even benieuwd hoe actueel de vergelijkings sites zijn. Bij een enkele is Telfort helemaal niet meer zichtbaar bij een ander grijs gemaakt, dat viel me niet tegen.
Ja, heel vreemd die 60Mb, waarschijnlijk een typefout van de website?

Ik krijg op die website https://www.glasvezel-vergelijken.nl/vergelijking iets anders te zien.
In het rijtje van providers wordt Telfort niet meer benoemd.


Maar klik ik op checkinternet.nl op Telfort alles in 1
Dan kom ik bij KPN uit:
Alles-in-1 is veranderd naar Internet en TV

Dit is niet het eerste foutje wat mij opvalt op deze website.
Ik klikte op het tabblad providers bij die website. Dat je naar de KPN site wordt gelinkt lijkt me logisch Telfort verkoopt niks meer.

Wat wel fout is dat UPC daar nog staat en klik ik KPN dan krijg ik niet de KPN site maar een fout melding.
Reputatie 8
Badge +11
Hmm, minder fijn dat de gegevens op die site niet helemaal lijken te kloppen. Hoewel ik snap dat vergelijken via één pagina handig en prettig kan zijn, kan je er altijd vanuit gaan dat de gegevens op de sites van de providers kloppen. Het is daarom altijd goed het daar nog even te controleren 🙂
Ja, logisch dat Telfort naar KPN gelinkt wordt.
UPC staat wel in dat blok, terwijl het niet staat onder het blok providers.
Ga je dan kijken op het andere screenshot dan zijn er meer providers met 0 pakketten.
Maar zoals ik al zei, ik zie meer fouten op die website.
Het wordt tijd dat die website een grondige revisie krijgt.
Ik heb ook wel eens gezien op zo'n andere vergelijkingssite dat je korting kan krijgen.
Dat lijkt fijn maar je moet de voorwaarden ook goed uitspitten.
En ja, altijd even kijken op de website van de providers zelf.
Die andere met 0 zijn allemaal meer of minder recent overgenomen.
Dat laat goed zien hoe klein de keuze is geworden.
De kortingen zijn vaak deals in samenwerking met de desbetreffende providers.
Sorry late reactie.
Een vergelijkingswebsite behoort actuele gegevens te presenteren.
Dus geen providers die eerder of recent zijn overgenomen.
Dit brengt de geloofwaardigheid in het geding.
Helemaal mee eens het is ook opvallend dat er flink verschil zit welke providers je ziet.
Reputatie 8
Badge +12
Dat zit bij de sites zelf. Als zij niet de juiste informatie tonen is hun onderzoek niet grondig genoeg.
Vergelijking sites behoren ook onafhankelijk te zijn en vaak gebeurd dat ook niet.
Dat geldt niet alleen voor de zogenaamde providerchecks.

Uiteraard ligt het bij de websites zelf.
Hoe vaak lees je ook niet dat een korting of cashback niet doorgevoerd wordt?
Vergelijking sites behoren ook onafhankelijk te zijn en vaak gebeurd dat ook niet.
Dat geldt niet alleen voor de zogenaamde providerchecks.

Uiteraard ligt het bij de websites zelf.
Hoe vaak lees je ook niet dat een korting of cashback niet doorgevoerd wordt?

Ze zijn deels onafhankelijk, als dat niet zo zou zijn krijg je maar 1 provider als beste resultaat.
Het meest onafhankelijk zou een vergelijk van de consumentenbond moeten zijn.
Hallo! In het verleden als ik als Telfortklant een extra mobiel abonnement ging aanvragen hoefde ik geen aansluitkosten voor te betalen aangezien ik combivoordeel heb.. naast een mobiel abonnement en tv/internet..

Als ik nu kijk voor een mobiel abonnement moet ik wel 25 euro aansluitkosten voor betalen,

navraag gedaan en dit klopt inderdaad..:(
wel een reden voor mij om verder te kijken..:(
Nieuw kan je niks meer bij Telfort aanvragen.
Een medewerker kan hier misschien meer over zeggen of je met een KPN abo wel met aansluitkosten rekening moet houden.
Dit is het antwoord:
Goedenavond bedankt voor je berichtje. Begrijpelijk dat je graag wilt weten waar je aan toe bent! Bij KPN is het zo dat je bij het afsluiten van een extra mobiel abonnement ook (eenmalige) aansluitkosten moet betalen. Wat je zegt, klopt dus helemaal. Ik kan me voorstellen dat je hier wat van baalt, maar je wordt daarna wel aangesloten op het beste mobiele netwerk van Nederland!
Dat klopt ten dele, ben je KPN klant dan zal je geen aansluitkosten moeten krijgen.
Dat belabberde bestel systeem brengt ze wel altijd in rekening zodat je ze nadien moet terug vorderen.

Ik ben wel van mening dat Telfort klanten die nu semi verplicht voor KPN mobiel moeten kiezen geen aansluitkosten horen te krijgen.

Is dat antwoord op het KPN forum gegeven? Of via een ander kanaal ik heb sterk de indruk dat niet iedereen alle details kent.
Reputatie 8
Badge +12
Hoi @marco88, als je een nieuw mobiel abonnement bij KPN afsluit betaal je inderdaad de aansluitkosten. Ga je over van Telfort naar KPN met nummerbehoud dan zullen deze niet in rekening gebracht worden.
Hoi @marco88, als je een nieuw mobiel abonnement bij KPN afsluit betaal je inderdaad de aansluitkosten. Ga je over van Telfort naar KPN met nummerbehoud dan zullen deze niet in rekening gebracht worden.
Ten overvloede dus ook nu nog als'Telfort' klant die hier zoals ik begrijp in het geval van marco88 internet en tv afneemt. Dat is toch een vreemde zaak, maar goed dat is dan niet anders.

Ik klikte op like vanwege de opheldering echt 'leuk' is dit niet.
Over XS4ALL in het AD: KPN zet stoppen XS4All door: eind 2020 is het klaar

Dus die gaan ook 'samen verder' ondanks protesten van de klanten......
Over XS4ALL in het AD: KPN zet stoppen XS4All door: eind 2020 is het klaarDus die gaan ook 'samen verder' ondanks protesten van de klanten......
Het merk zal dan inderdaad verdwijnen, dit stukje is wel intressant.

De vraag is nu of de actiegroep ‘XS4All moet blijven’ zijn plannen doorzet om een eigen provider te beginnen. Het lijkt er wel op, want in een reactie laat woordvoerster Kirsten Verdel weten dat er normaliter nog in juni ‘groot nieuws’ aankomt.


Even naar deze pagina over Prepaid linken de volgende stap
Het zal mij dan benieuwen of Kristen Verdel het inderdaad voor elkaar gaat krijgen,
een eigen provider.
Daar is nog wel wat voor nodig lijkt mij.
Je moet klanten én het geld hebben.

Dus bij Prepaid worden de voorwaarden dus automatisch KPN.
Je zal maar niet op de hoogte zijn.

Als dit gebeurd met mijn Sim Only of Telfort Thuis, dus KPN wordt,
gaan de voorwaarden dus ook veranderen, dan ben ik echt weg.
Reputatie 8
Badge +8
Hallo @Galdor68 ,
Even naar deze pagina over Prepaid linken de volgende stap

En de volgende stap hierna: de mobiele abonnementen?🤔
Hallo @Galdor68 ,



Even naar deze pagina over Prepaid linken de volgende stap
En de volgende stap hierna: de mobiele abonnementen?🤔

Dat vraag ik mij nu echt af de losse opmerkingen op dit en het KPN forum noemen oktober als niet meer mogelijk zijn om onder Telfort naam/voorwaarden te verlengen. Nog niet bevestigd maar ik ga hier wel bij mijn beslissingen serieus rekening mee houden. Zodra ik kan verlengen zal ik beslissen of ik bij Telfort/KPN blijf of toch een meer geschikte bundel elders kies.

Uit principe wil ik geen KPN mobiel abonnement ik vind die € 5,00 korting bij KPN Compleet onzin. Komt op mij over als plukken van klanten die geen Compleet klant zijn.


Waar Mandy naar wijst is inderdaad een goed punt gaan lopende contracten uiteindelijk onder KPN voorwaarden vallen en zo ja wat blijft wat vervalt?

Hypotethisch het nu volgende is niet de realiteit puur eigen gedachte.

volgend jaar begin 2020 gaan voor lopende mobiele abonnementen de KPN voorwaarden gelden.
De maand prijs blijft gelijk enkel de nu al gebruikelijke inflatie kosten als je niet verlengd.
De huidige data verdubbeling blijft de verdubbeling van de belminuten komt terug.
Het meenemen van de tegoeden verdwijnt. Niet meer 2 maanden opsparen.
Voor de duidelijkheid over Prepaid, zie ook dit topic:

Dataverbruik verandert bij overgang Telfort prepaid naar KPN

Dit gaat al per 15 juni in.

En de opmerking van Tuut-Tuut in het andere topic vind ik ook zeer terecht.
Niet iedereen zit op dit Forum.
Maar ook niet iedereen schijnt op tijd mail te ontvangen.

Wanneer krijgen wij nu eindelijk eens meer duidelijkheid van Telfort?
Ik wil straks niet hetzelfde probleem als bij Prepaid en die verandering komt er heel snel aan.

Ik vrees daarom ook dat het met de overige abonnementen hetzelfde gaat.
En dat is mijn mening.

Maar dank je wel Galdor68 voor deze duidelijker uiteenzetting.
Reputatie 8
Badge +8
Hallo @mandy , iedere Telfort prepaid klant is/wordt per SMS op de hoogte gesteld.
Niet per e-mail omdat prepaid in de meeste gevallen anoniem is, dus geen gegevens bekend.

Reageer