Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

Telfort en KPN gaan samen verder
Badge +13

Op 26 januari is Telfort Mobiel KPN Mobiel geworden. Lees meer over deze overgang.

 

Laatste update: 22 april 2020

In de week van 20 april ontvang je een e-mail met een korte update over de overgang van jouw Thuis abonnement van Telfort naar KPN. Op deze manier willen we je even kort bijpraten en laten weten dat we op de achtergrond nog steeds bezig zijn. Er is nog geen overgangsdatum bekend. Zo gauw er meer bekend is, ontvang je hierover meer informatie van ons.

 

Telfort is al 15 jaar onderdeel van KPN. We bieden je graag het allerbeste. Daarom bundelen wij onze krachten en heet Telfort straks ook KPN.

Om het beste voor onze klanten te bieden bundelen we onze krachten in KPN en vullen we dit merk aan met de sterke eigenschappen van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Op deze manier kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening nog verder te verbeteren. 

 

Dit betekent het voor Telfort klanten
Uiteindelijk gaan alle klanten van Telfort automatisch over naar KPN. Je kan de Telfort producten en diensten gewoon blijven gebruiken. Alle mobiele abonnementen zijn overgezet op 26 januari 2020. Voor nieuwe of extra abonnementen is iedereen voortaan welkom bij KPN.

 

Telfort blijft in de buurt
We zien onze Telfort klanten vanaf nu graag terug in de KPN winkel of KPN XL winkel. Onze collega’s helpen je in de KPN winkel met je vragen over Telfort. Het voordeel is dat je nu in nog meer winkels terecht kan. 

 

En Telfort blijft online
Telfort.nl, de website, blijft voorlopig nog gewoon online. Ook blijven Mijn Telfort en de Mijn Telfort-app gewoon werken. Voor informatie of service kunnen Telfort klanten ook nog steeds contact opnemen met de Klantenservice van Telfort. En ze kunnen terecht op Telfort.nl/kpn.

 

374a8505-15f7-47c4-a120-62d0def9c65c.png

 

Wanneer gaan de Mobiele en Thuis-abonnementen van Telfort over naar KPN?
De mobiele abonnementen zijn op 26 januari 2020 overgegaan naar KPN. Van de Thuis-abonnementen verwachten we de overgang in 2020. We houden je persoonlijk op de hoogte als er iets staat te gebeuren.

 

Verandert mijn abonnement bij de overgang naar KPN?
We zorgen ervoor dat het abonnement dat je hebt, gewoon doorloopt bij KPN. Je hoeft er zelf niets voor te doen. 
Dat betekent voor Thuis:
•   Je houdt je e-mailadres.
•   Je houdt je apparatuur.
•   Je houdt je tv-opnames.
•   Je houdt je modeminstellingen.
En voor Mobiel:
•    Je houdt je nummer, voicemail en sms'jes.
•    MB's en minuten blijf je 2 maanden meenemen.

Je hebt onlangs een e-mail of brief over de overgang naar KPN ontvangen. Hierin staat de bundel die je straks bij KPN krijgt. Let op, dit is de basis bundel. Als je CombiVoordeel hebt, komt de verdubbeling er nog bij.

Alle voordelen die je nu hebt gaan mee naar KPN. Dat geldt voor zowel de CombiVoordeel verdubbeling, als voor extra bundels die je bijvoorbeeld bij een verlenging hebt gekregen. Extra verlengvoordelen zijn niet in de brief of e-mail vermeld, omdat daar veel verschillende varianten van zijn. Deze gaan gewoon mee naar KPN. We zorgen ervoor dat je er niet op achteruit gaat in belminuten, sms’jes en MB’s.

 

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
In 2019 gebeurt er nog niets met het Telfort forum. We verwachten dat dit forum te gebruiken is tot alle klanten over zijn naar KPN en dat het nog in heel 2020 leesbaar zal zijn. We houden je hier op de hoogte van de ontwikkelingen.
 

Meer vragen en antwoorden? Klik op ‘Toon inhoud’.

Waarom gaan de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom op termijn verder als KPN?
We willen de onbetwiste kwaliteitsleider zijn en we hebben de ambitie om met het KPN-merk alle klantgroepen in de verschillende segmenten te bedienen. Daarom leggen we de focus op het KPN-merk en vullen we dit aan met de sterke eigenschappen van de andere merken. Door de focus op het KPN-merk te leggen, kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening onder het KPN-merk nog verder te verbeteren.

Zijn de winkels gesloten?
Vanaf 1 mei 2019 kun je terecht in de KPN-winkels of KPN XL Winkels.

Tot wanneer kan ik verlengen?

Je kunt voortaan verlengen bij KPN. Je kan hiervoor terecht in de KPN winkel in jouw buurt.

Blijft Telfort.nl wel bestaan?
De Telfort website blijft voorlopig bestaan voor al je vragen en service.

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
Het Telfort forum blijft in 2019 wat het altijd is geweest: de leukste plek om antwoorden te vinden en om in gesprek te gaan met andere klanten en Telfort specialisten. Gedurende dit jaar bereiden we ons er op voor om het forum dezelfde overgang te laten maken als het merk zelf: naar één KPN dat is aangevuld met de sterke eigenschappen van de andere merken. Details hierover zijn nog niet bekend.
Wat gebeurt er met mijn telefoonnummer vast/mobiel? Blijft dit hetzelfde?
Je telefoonnummer vast/mobiel blijft hetzelfde.

Kan ik gebruik maken van Gratis onderling bellen en MB’s delen?
Deze voordelen zijn nu al beschikbaar voor KPN mobiele klanten als je je aanmeldt voor KPN Compleet. Als je je mobiele contract wil verlengen, kan dat naar een mobiel abonnement van KPN zodra je contract is afgelopen.

Ik heb Telfort mobiel en KPN vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Ik heb Telfort mobiel en XS4ALL vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Als je XS4ALL combineert met KPN of als je Telfort combineert met KPN, dan krijgt je combinatievoordelen. We werken continu aan de verbetering van onze dienstverlening. Mocht het in de toekomst veranderen, dan krijg je hier bericht van.

Ik heb KPN mobiel en Telfort vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

 

Heb je vragen? Stel ze dan hieronder.


1288 reacties

De betreffende vraag is gewoon in te zien, door iedere medewerker.

Dat er bij de TKS werken die ook niet helemaal op de hoogte zijn klopt,
maar ik heb er meerdere gesproken en die vertelde allemaal hetzelfde.

Ik wens als klant, niet door een medewerker uitgemaakt worden voor leugenaar.
Maar dan ook nog een oordeel vellen waar hij geen verstand van heeft.
Als hij gewoon gezegd had, ik ben nog niet op de hoogte van het systeem
omdat hij die scholing nog niet gehad heeft, had ik daar begrip voor gehad.

Ik ben er normaal en open heen gegaan, het echt een kans gegeven.
Maar ik wens zo niet behandeld te worden.

Waar ik het wel mee eens ben, is dat er een medewerker van Telfort aanwezig moet zijn.

Wat ik wel vind, maar dat ligt aan mijzelf, is de KPN winkels te druk zijn.
Dan bedoel ik het interieur, blauw en groene verlichting met daarin reclame en nummers,
dat je weet wanneer je aan de beurt bent.
Dit zijn voor mij veel te veel prikkels en het lijdt ongelofelijk af.

Maar dat heeft niets te maken met de 'service' die ik heb mogen genieten.
Reputatie 3
Badge
Wat betreft service heb ik wel een voorbeeld wat mij ooit opviel.
Ik kwam op 2 verschillende dagen langs bij een restaurantje binnen een week.

Eerste keer dat we er kwamen heerlijke sfeer en goed geholpen, werd zelfs mee gedacht en alles.
Na die geweldige ervaring dus binnen die vakantie die we hadden dan nog maar een keer die kant op.
Dat was echt zo een tegenvaller... Er werd niet naar je omgekeken en de sfeer was erg slecht.
Ja het was een andere dag en andere personen die daar serveerde.
En met zo een omzetting is altijd lastig, toch een iets anders systeem en andere dingen ook al lijkt het op elkaar. Daar ook ervaring mee met een fusie van 2 woningcorporaties die wel zelfde systemen gebruikte maar er zaten wel wat verschillen in en dan is het best lastig om iedereen goed te blijven helpen...
Als ik het zo lees zou deze medewerker jou ook met een slecht gevoel laten vertrekken als er nog Telfort op de gevel stond. En ligt het meer aan de menselijke interactie en onkunde dan aan de 'service'

Maar dat schrijf ik als buitenstaander op basis van wat ik lees.

In de KPN en Telfort winkels ben ik al een tijd niet meer geweest maar ik weet wel dat de ene of de andere medewerker veel scheelt, dat geld voor elke winkelketen

Mandersonline verwoordt het heel goed.
Dit is het laatste wat ik er over schrijf.
Nee, dit was echt niet het eerste incident bij KPN.
Ik ben nog wel eens geweest is een KPN winkel nadat ik daar weg was gegaan.
Hetzelfde verhaal, hetzelfde autoritaire toontje.
Ik ben nog nooit bij een KPN/Telfort winkel geweest met een vraag, zou niet weten wat ik daar zou moeten doen,
Ben er 1 keer naar binnen gelopen om een paar telefoons te bekijken, druk druk druk, snap er weinig van waarom iedereen daar zo lang gaat staan wachten, leve internet.
Heel simpel, sommige dingen kan je niet uitleggen maar moet gezien worden.
Andere dingen kunnen direct getest worden, als het om mobiele problemen gaat.
Dit gaat veel sneller dan telefonisch of via dit Forum.
Niet iedereen is een whizzkid.
Kan dan aan mij liggen, maar sinds begin jaren 90 toen ik begon met mobiel, nog nooit problemen gehad die niet op te lossen waren zonder winkel, oja 1x toen mijn telefoon ging zwemmen, moest ik even naar de telefoonwinkel om de nieuwe op te halen, er werd toen nog niet verzonden door hun.
En ik ben zeker geen whizzkidd, heb de boot gemist toenertijd, maar als ik iets wil weten gebruik ik Google of duck om het te vinden, kan ik soms dagen mee bezig zijn, maar vinden zal ik het.
Ligt inderdaad aan jou 😛 sinds veel of eigenlijk alles online kan kom ik ook weinig bij de winkel van een provider. Voorheen nog wel om een toestel te bekijken in die tijd hadden we nog geen electro supermarkten.

Sommige problemen zijn inderdaad lastig uit te leggen.
Nou nee, ik denk in oplossingen.😁😁😁

En een nieuwe telefoon gaat net zo makkelijk via internet, gewoon rustig inlezen op Tweakers en dan de knoop doorhakken welke het word.
1 miskleun gehad, de nokia 6.1 die na een upgrade naar android 9 ineens rare storingen kreeg, vooral geen geluid bij oproepen omdat die zomaar op niet storen ging, is nu een reserve exemplaar, weer een nieuwe gekocht zonder die hik-up.
Nou nee, ik denk in oplossingen.😁😁😁
Uitdagingen die opgelost moeten worden.

Even serieus het is nu eenmaal zo dat bepaalde vragen heel lastig te omschrijven zijn die moet je gewoon laten zien.
Reputatie 8
Badge +8
Ik houd niet van winkelen via internet, ik ga het liefst echt shoppen met mensen tegenover me en producten live kunnen zien, aanraken en proberen en pingelen, ik betaal bijna nooit ergens de vraagprijs, dat is de sport.
In internetwinkel alleen als het niet anders kan, maar dan moet de nood wel heel erg hoog zijn.
Ik wil bijvoorbeeld ook nooit zaken doen met een provider die geen fysieke winkel heeft, zoals KPN (Primafoon), Telfort en Vodafone en T-Mobile.
Ik oriënteer me uiteraard wel op internet, maar koop uiteindelijk fysiek in een winkel.
Misschien ouderwets.🤔
Nou ouderwets, dat niet hoor @JanD ik mag nog steeds graag in een winkel komen, witgoed koop ik altijd bij de plaatselijke, nou ja buur gehucht, winkeltje, want daar wil ik service op en eventueel nazorg, ik ga er langs, leg mijn vrouw haar wensen uit, zij wil kunnen wassen zonder moe te worden😁( laatste aankoop) en leg mijn eisen er naast, hij moet naar boven, netjes geplaatst worden en aangesloten, hij komt op een verhoging te staan, de machine moet minimaal 8Kg kunnen wassen, stil zijn, en een toppertje zijn in duurzaamheid als het kan, oja, vandaag nog brengen, lukt dat, en wat kost dat, effe pinnen en klaar, want bij hem krijg je er geen cent vanaf, koste mij wel een half uur tijd, want koffie moet je drinken bij hem, en toen hij 1.5 uur later de machine kwam brengen wist ik pas echt wat wij kregen, hij stond niet uitgestald maar in het magazijn, maar vertrouwen word beloont, prima ding en op internet niet goedkoper te vinden inclusief boven plaatsen en aansluiten.

Maar simpele dingen zoals een mobiele telefoon, huistelefoon, of een routertje, computers onderdelen, koop ik on-line tegenwoordig, winkels met echte service zijn er in dat spul niet meer, dus dan maar lekker makkelijk en goedkoop, ook al ga ik meestal niet voor de goedkoopste, maar de webshops met een goede reputatie zoals Bol, Coolblue, informatique, enz.
JanD en ouderwets?
Nou zeker niet.
Vrijwel het meeste koop ik gewoon in een fysieke winkel.
Tenzij het, bij dezelfde winkel, online goedkoper is.

Bij Bol.com kunnen ook malafide verkopers/websites zijn.
Dit is ook te lezen geweest.
Zij zijn bezig om die te weren....of dit al gelukt is......
Nee, zelfs bij eenvoudige websites, waar je veel kunt kopen, met externe verkopers,
kan je het schip in gaan.
Alleen voor kleding ga ik naar fysieke winkels.
Boeken een telefoon lekker online levensmiddelen ook bij de buurt super. Ik ga voor witgoed wel kijken maar bestel online vaak net iets voordeliger.
Reputatie 8
Badge +11
Ik denk dat het logisch is, dat iedereen door zijn/haar eigen ervaringen en mening, ook een andere voorkeur heeft 🙂 Jullie reacties zijn mooie voorbeelden hiervan. De een komt juist graag in een winkel om producten te kunnen bekijken of om persoonlijk contact, daarvoor kan iedereen nu terecht in de KPN winkels. De ander juist weer niet, en kan daarvoor prima online terecht.
Ik moet wel zeggen, dat wij daarmee bedoel ik onze woonplaats erop vooruit gaat, hier is de Telfortwinkel zeker een jaar of vijf al weg. Geen halfuur of meer reizen naar de dichstbijzijnde grote steden. Mocht het nodig zijn.
Reputatie 8
Badge +12
Dat is zeker een voordeel. Zo zie ik het ook. 🙂
@mandy , bij Bol koop ik alleen van Bol zelf, niet van wederverkopers met hun soms maffe voorwaarden, loop al wat langer mee op de online wereld.

En @Galdor68 kleding ga ik sowieso in een winkel kopen, lekker een dagje shoppen met mijn dochter is altijd leuk, moeders houd er niet van en ik wil passen, voelen en ruiken en niet dozen uit en weer inpakken.
Witgoed koop ik altijd in het buur gehuchtje, ten eerste voor de service en de prijs kun je bij hem online niet goedkoper vinden, en ik wil kwaliteit, ik heb zelf jaren in het witgoed gezeten, en de grotere ketens zoals Coolblue, Mediamarkt hebben de standaard kwaliteit, terwijl ons gehucht zaakje de betere machines verkoopt die voor de detailhandel worden gemaakt, zoals de extra klasse van Bosch/Siemens.
En dan de laagste prijs garantie stelt ook weinig voor, veel van die grote jongens hebben eigen type nummers, precies dezelfse machine als de concurent maar 1 cijfertje of letter is anders.

Maar gelukkig is er nog voor bijna alles een keuze, of naar een winkel of via een dozenschuiver.
Reputatie 8
Badge +8
Ik liep er vanochtend toevallig langs.
De definitieve ontmanteling van Telfort is in gang gezet:



Telfort eindigt letterlijk in de container:


Vaarwel Telfort.😥

Welkom KPN🤔

Heb je niet gevraagd of je dat Logo mee mocht nemen al was het maar voor de heb.

Ik moet zeggen de pui van de exTelfort winkel oogt wel sjieker en luxer dan die KPN winkel.
Reputatie 8
Badge +11
@JanD wow, dat zijn zo wel heel definitieve beelden ja.
Reputatie 8
Badge +8
Heb je niet gevraagd of je dat Logo mee mocht nemen al was het maar voor de heb.

Ik moet zeggen de pui van de exTelfort winkel oogt wel sjieker en luxer dan die KPN winkel.

Hallo @Galdor68 ,
Heb ik uiteraard gevraagd, maar men had strikte opdracht dat niets, maar dan ook niets waar 'Telfort' op staat aan souvenirjagers c.q. derden afgegeven mocht worden, toen zei ik tegen de voorman dat als ik niets gevraagd had ik zeker wat misgelopen was. Het speet hem ook, maar hij had strikte orders.
De pui is inderdaad origineler en mooier dan die van de KPN-winkel, ben ik 200% met je eens.
Tsja, het is een triest gezicht dat de Telfort winkels nu te huur staan.
Heb dit inmiddels ook gezien.
Ik zal ze missen....
Reputatie 8
Badge +12
Het is zeker jammer. Maar we kijken verder naar de toekomst, samen verder in de KPN winkel.
Wel 0 pakketten Bij Telfort.


Als ik dan op Telfort tik zie ik dit tenzij het nieuw is biedt KPN geen 60Mb pakket aan

Reageer