Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

Telfort en KPN gaan samen verder
Badge +13

Op 26 januari is Telfort Mobiel KPN Mobiel geworden. Lees meer over deze overgang.

 

Laatste update: 22 april 2020

In de week van 20 april ontvang je een e-mail met een korte update over de overgang van jouw Thuis abonnement van Telfort naar KPN. Op deze manier willen we je even kort bijpraten en laten weten dat we op de achtergrond nog steeds bezig zijn. Er is nog geen overgangsdatum bekend. Zo gauw er meer bekend is, ontvang je hierover meer informatie van ons.

 

Telfort is al 15 jaar onderdeel van KPN. We bieden je graag het allerbeste. Daarom bundelen wij onze krachten en heet Telfort straks ook KPN.

Om het beste voor onze klanten te bieden bundelen we onze krachten in KPN en vullen we dit merk aan met de sterke eigenschappen van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Op deze manier kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening nog verder te verbeteren. 

 

Dit betekent het voor Telfort klanten
Uiteindelijk gaan alle klanten van Telfort automatisch over naar KPN. Je kan de Telfort producten en diensten gewoon blijven gebruiken. Alle mobiele abonnementen zijn overgezet op 26 januari 2020. Voor nieuwe of extra abonnementen is iedereen voortaan welkom bij KPN.

 

Telfort blijft in de buurt
We zien onze Telfort klanten vanaf nu graag terug in de KPN winkel of KPN XL winkel. Onze collega’s helpen je in de KPN winkel met je vragen over Telfort. Het voordeel is dat je nu in nog meer winkels terecht kan. 

 

En Telfort blijft online
Telfort.nl, de website, blijft voorlopig nog gewoon online. Ook blijven Mijn Telfort en de Mijn Telfort-app gewoon werken. Voor informatie of service kunnen Telfort klanten ook nog steeds contact opnemen met de Klantenservice van Telfort. En ze kunnen terecht op Telfort.nl/kpn.

 

374a8505-15f7-47c4-a120-62d0def9c65c.png

 

Wanneer gaan de Mobiele en Thuis-abonnementen van Telfort over naar KPN?
De mobiele abonnementen zijn op 26 januari 2020 overgegaan naar KPN. Van de Thuis-abonnementen verwachten we de overgang in 2020. We houden je persoonlijk op de hoogte als er iets staat te gebeuren.

 

Verandert mijn abonnement bij de overgang naar KPN?
We zorgen ervoor dat het abonnement dat je hebt, gewoon doorloopt bij KPN. Je hoeft er zelf niets voor te doen. 
Dat betekent voor Thuis:
•   Je houdt je e-mailadres.
•   Je houdt je apparatuur.
•   Je houdt je tv-opnames.
•   Je houdt je modeminstellingen.
En voor Mobiel:
•    Je houdt je nummer, voicemail en sms'jes.
•    MB's en minuten blijf je 2 maanden meenemen.

Je hebt onlangs een e-mail of brief over de overgang naar KPN ontvangen. Hierin staat de bundel die je straks bij KPN krijgt. Let op, dit is de basis bundel. Als je CombiVoordeel hebt, komt de verdubbeling er nog bij.

Alle voordelen die je nu hebt gaan mee naar KPN. Dat geldt voor zowel de CombiVoordeel verdubbeling, als voor extra bundels die je bijvoorbeeld bij een verlenging hebt gekregen. Extra verlengvoordelen zijn niet in de brief of e-mail vermeld, omdat daar veel verschillende varianten van zijn. Deze gaan gewoon mee naar KPN. We zorgen ervoor dat je er niet op achteruit gaat in belminuten, sms’jes en MB’s.

 

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
In 2019 gebeurt er nog niets met het Telfort forum. We verwachten dat dit forum te gebruiken is tot alle klanten over zijn naar KPN en dat het nog in heel 2020 leesbaar zal zijn. We houden je hier op de hoogte van de ontwikkelingen.
 

Meer vragen en antwoorden? Klik op ‘Toon inhoud’.

Waarom gaan de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom op termijn verder als KPN?
We willen de onbetwiste kwaliteitsleider zijn en we hebben de ambitie om met het KPN-merk alle klantgroepen in de verschillende segmenten te bedienen. Daarom leggen we de focus op het KPN-merk en vullen we dit aan met de sterke eigenschappen van de andere merken. Door de focus op het KPN-merk te leggen, kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening onder het KPN-merk nog verder te verbeteren.

Zijn de winkels gesloten?
Vanaf 1 mei 2019 kun je terecht in de KPN-winkels of KPN XL Winkels.

Tot wanneer kan ik verlengen?

Je kunt voortaan verlengen bij KPN. Je kan hiervoor terecht in de KPN winkel in jouw buurt.

Blijft Telfort.nl wel bestaan?
De Telfort website blijft voorlopig bestaan voor al je vragen en service.

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
Het Telfort forum blijft in 2019 wat het altijd is geweest: de leukste plek om antwoorden te vinden en om in gesprek te gaan met andere klanten en Telfort specialisten. Gedurende dit jaar bereiden we ons er op voor om het forum dezelfde overgang te laten maken als het merk zelf: naar één KPN dat is aangevuld met de sterke eigenschappen van de andere merken. Details hierover zijn nog niet bekend.
Wat gebeurt er met mijn telefoonnummer vast/mobiel? Blijft dit hetzelfde?
Je telefoonnummer vast/mobiel blijft hetzelfde.

Kan ik gebruik maken van Gratis onderling bellen en MB’s delen?
Deze voordelen zijn nu al beschikbaar voor KPN mobiele klanten als je je aanmeldt voor KPN Compleet. Als je je mobiele contract wil verlengen, kan dat naar een mobiel abonnement van KPN zodra je contract is afgelopen.

Ik heb Telfort mobiel en KPN vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Ik heb Telfort mobiel en XS4ALL vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Als je XS4ALL combineert met KPN of als je Telfort combineert met KPN, dan krijgt je combinatievoordelen. We werken continu aan de verbetering van onze dienstverlening. Mocht het in de toekomst veranderen, dan krijg je hier bericht van.

Ik heb KPN mobiel en Telfort vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

 

Heb je vragen? Stel ze dan hieronder.


1288 reacties

Reputatie 1
Ik heb een mobiel abbo met telefoon lopen bij telfort tot oktober 2020.
Ik wil absoluut niet bij KPN.
Daar ik er in het verleden heel veel gezeik en onjuist heden in facturen heb gehad.


Dus nu wil ik graag weten:

  1. Kan ik mijn abonnement opzeggen zonder extra kosten? Ik heb niet gekozen om onder KPN te komen vallen en jullie mij niet hebben geïnformeerd hierover.
  2. En als er wel kosten zijn wat die dan zijn.
Maar ik vindt dat jullie erg tekort zijn gekomen met klanten optijd in te lichten over alles.
Ik kwam er toevallig achter dat jullie onder kpn verder gaan op 1 mei toen ik het las op twitter.
Ik heb voor die tijd geen mail/brief of wat dan ook erover gehad.
Reputatie 3
Badge
@john1981 Telfort zal pas informeren indien er daadwerkelijk iets zal veranderen. Dit kan betekenen dat je mogelijk pas een bericht krijgt indien de naam op de factuur zal veranderen van Telfort naar KPN.
Verder is opzeggen niet mogelijk, en zal het eerder inhouden dat je de periode van het abonnement moet uitzitten, tenzij er plots een prijswijziging plaats vind buiten de jaarlijkse inflatiekosten of de voorwaarden van het abonnement wijzigen.
Reputatie 8
Badge +12
Hoi @john1981, Ik lees dat je niet naar KPN wilt, dat hoeft ook niet zolang jouw abonement nog loopt. Je gaat ook direct naar KPN, maar Telfort en KPN gaan samen verder onder de naam KPN. Je huidige abonnement, en dus je contract loopt gewoon door. Je kunt onze services en diensten gewoon blijven gebruiken zoals je gewend bent. Je hoeft dus niets te doen.

Als je binnen je contract wil opzeggen. Dan zal er een afkoopsom in rekening gebracht worden inclusief de maandlasten van de resterende maanden.
Reputatie 8
Badge +8
Telfort in de etalage:😥

Reputatie 1
Toch vindt ik dat Telfort gewoon net zoals het internet de klant de mogelijkheid te geven als die niet onder KPN wilt gratis moet kunnen overstappen/opzeggen. Jullie zijn tekort geschoten met het fatsoenlijk informeren van klanten. En zoals ik zei: wil ik absoluut niet onder KPN vallen op wat voor manier ook. Ik heb genoeg ellende gehad toen ik bij KPN zat.

Telfort verdwijnt en gaat verder onder KPN. En ik wil zoals ik al zei niet onder KPN vallen.
Reputatie 8
Badge +8
Hallo @john1981 ,
Als het goed is heb je medio april 2019 een e-mail van Telfort gehad met de aankondiging van prijs- en zenderwijzigingen per 1 juni a.s.
Daarin wordt ook aangegeven dat je tot 1 juni a.s. je thuispakket kunt aanpassen of kosteloos opzeggen.
Dus Telfort heeft de klanten in dezen afdoende geïnformeerd.
Blijft mijn Telfort abonnement nummer het zelfde bij KPN of krijg ik daar een ander nr

*Admin: bericht verplaatst vanuit eigen topic en toegevoegd aan algemene topic.
Blijft mijn Telfort abonnement nummer het zelfde bij KPN of krijg ik daar een ander nr

*Admin: bericht verplaatst vanuit eigen topic en toegevoegd aan algemene topic.

Daar zullen we nog wel bericht over krijgen als dat zover is.
Reputatie 8
Badge +11
Blijft mijn Telfort abonnement nummer het zelfde bij KPN of krijg ik daar een ander nr
Als het zo ver is zal daar inderdaad nog nader bericht over komen, zoals Galdor aangeeft. Ik weet niet welk nummer je precies bedoelt, maar mocht je jouw telefoonnummer bedoelen, die zal zeker niet wijzigen.
Reputatie 1
@JanD Lees je wel de berichten goed???? Eerste bericht!!!!

Maar ik vindt dat jullie erg tekort zijn gekomen met klanten optijd in te lichten over alles.
Ik kwam er toevallig achter dat jullie onder kpn verder gaan op 1 mei toen ik het las op twitter.
Ik heb voor die tijd geen mail/brief of wat dan ook erover gehad.


En graag zou ik de antwoorden van telfort willen. Aangezien zei de verantwoordelijke zijn.

En ja ik heb nadat ik dat verhaal en ook over het gezeik over de glasvezel monteur dit verhaal behoed ik jullie. Heb ik mijn tv vaste telefoon en internet al opgezegd. Maar dat terzijde.

Ik wil na al dit gezeik wat ik vroeger bij KPN en wat blijkbaar nu ook al begint bij telfort (tv/internet/vaste telefoon), wil ik dus weg ook mijn mobiel. Aangezien ik er niet voor kies maar gedwongen wordt om onder de naam van KPN te gaan.
Ik wil dit niet, dus zou je verwachten dat je ongeacht zij zeggen dat alles het zelfde blijft behalve de naam, je de vrijheid moet krijgen om weg te gaan. Zoals ik dus zeg ik kies niet voor KPN zei/jullie dwingen mij om onder KPN te gaan.
@JanD Lees je wel de berichten goed???? Eerste bericht!!!!


Maar ik vindt dat jullie erg tekort zijn gekomen met klanten optijd in te lichten over alles.
Ik kwam er toevallig achter dat jullie onder kpn verder gaan op 1 mei toen ik het las op twitter.
Ik heb voor die tijd geen mail/brief of wat dan ook erover gehad.
En graag zou ik de antwoorden van telfort willen. Aangezien zei de verantwoordelijke zijn.

En ja ik heb nadat ik dat verhaal en ook over het gezeik over de glasvezel monteur dit verhaal behoed ik jullie. Heb ik mijn tv vaste telefoon en internet al opgezegd. Maar dat terzijde.

Ik wil na al dit gezeik wat ik vroeger bij KPN en wat blijkbaar nu ook al begint bij telfort (tv/internet/vaste telefoon), wil ik dus weg ook mijn mobiel. Aangezien ik er niet voor kies maar gedwongen wordt om onder de naam van KPN te gaan.
Ik wil dit niet, dus zou je verwachten dat je ongeacht zij zeggen dat alles het zelfde blijft behalve de naam, je de vrijheid moet krijgen om weg te gaan. Zoals ik dus zeg ik kies niet voor KPN zei/jullie dwingen mij om onder KPN te gaan.

Dit is zolang er geen voorwaarden wijzigen geen acceptabele reden om zonder contract afkoop weg te mogen. Wil je weg dan moet je dit nu doen voor 1 juni. Voor de goede orde KPN is als eigenaar van de naam Telfort de verantwoordelijke.

Tenzij het emailtje van 2 mei je niet bereikt heeft heb je een klein beetje een punt. Het is al begin dit jaar bekend dat meerdere merken gaan verdwijnen, dit is zelf vrij uitgebreid in het nieuws geweest dat heb je blijkbaar ook gemist met name de ophef rond XS4ALL.

Het enige concrete per 1 mei is het sluiten van de winkels en de verkoop van abonnementen.
De volledige assimilatie duurt nog wel even.

Blijft mijn Telfort abonnement nummer het zelfde bij KPN of krijg ik daar een ander nrAls het zo ver is zal daar inderdaad nog nader bericht over komen, zoals Galdor aangeeft. Ik weet niet welk nummer je precies bedoelt, maar mocht je jouw telefoonnummer bedoelen, die zal zeker niet wijzigen.


Ik denk dat die het nummer van de iTV bedoeld, mocht ik er naast zitten dan het abonneenummer wat begint met die 100.
Reputatie 8
Badge +12
@john1981 Ik vind dat jammer om te lezen. Wij hebben echt iedereen persoonlijk geïnformeerd. Als dit jou niet bereikt heeft, excuses daarvoor.

Nu is het zo dat we inderdaad samengaan met KPN. Maar zolang je jouw abonnement niet veranderd blijf je gebruik maken van de Telfort voorwaarden.
Met als aanvulling, in de toekomst kunnen die Telfort voorwaarden ook veranderen.
En tsja, ik ben ook niet bepaald een KPN fan.
Dit om zo'n beetje dezelfde reden als john81
Reputatie 8
Badge +8
Met als aanvulling, in de toekomst kunnen die Telfort voorwaarden ook veranderen.
En tsja, ik ben ook niet bepaald een KPN fan.
Dit om zo'n beetje dezelfde reden als john81

Ik denk dat het iedereen binnen dit forum nu zo langzamerhand wel duidelijk is dat je geen KPN-fan bent.😉
En JanD, van jou is het binnen dit Forum duidelijk dat jij dat wel bent.
Ik vraag me af waarom je blijft zeuren op KPN, maar dan niet vertrekt.🙄🙄
En nee, ik ben geen KPN fan, maar heb er zeker ook geen hekel aan.😁😁
Reputatie 8
Badge +12
Met als aanvulling, in de toekomst kunnen die Telfort voorwaarden ook veranderen.
En tsja, ik ben ook niet bepaald een KPN fan.
Dit om zo'n beetje dezelfde reden als john81


Als je het zo gaat bekijken, dan kan alles een keer veranderen ja.
Ik doelde daarmee dat de Telfortvoorwaarden kunnen veranderen in die van KPN.
Ook als je niets veranderd aan je huidige abonnement.

Vandaag dus de proef op de som genomen en naar een KPN winkel geweest.
Ook omdat de TKS van Telfort vertelde dat de KPN winkel hetzelfde wist als de Telfort winkel.
De KPN winkels moeten toch op de hoogte zijn van Telfort abonnementen?
Nou vergeet het maar.
Ik had een specifieke vraag en mij werd te verstaan gegeven dat zij dit niet in konden zien.
Geprobeerd uit te leggen wat het probleem was, het scheen niet tot de medewerker door te dringen.
Wat nu dezelfde service als Telfort, echt niet.
Bij deze dus weer een reden.

Ik hoef niet zo zeer bij Telfort weg, maar ik ga niet naar een KPN abonnement.
Maar ik ben wel druk aan het zoeken.
Reputatie 8
Badge +11
Ik doelde daarmee dat de Telfortvoorwaarden kunnen veranderen in die van KPN.
Ook als je niets veranderd aan je huidige abonnement.

Vandaag dus de proef op de som genomen en naar een KPN winkel geweest.
Ook omdat de TKS van Telfort vertelde dat de KPN winkel hetzelfde wist als de Telfort winkel.
De KPN winkels moeten toch op de hoogte zijn van Telfort abonnementen?
Nou vergeet het maar.
Ik had een specifieke vraag en mij werd te verstaan gegeven dat zij dit niet in konden zien.
Geprobeerd uit te leggen wat het probleem was, het scheen niet tot de medewerker door te dringen.
Wat nu dezelfde service als Telfort, echt niet.
Bij deze dus weer een reden.

Ik hoef niet zo zeer bij Telfort weg, maar ik ga niet naar een KPN abonnement.
Maar ik ben wel druk aan het zoeken.

Ik heb hier zelf ook de overstap van KPN naar Telfort gemaakt, en uit ervaring kan ik zeggen dat de verschillen tussen de KPN en Telfort abonnementen en achterliggende systemen behoorlijk zijn.
Voor de collega's in de winkels is het allemaal nog heel erg nieuw, natuurlijk moeten ze je helpen maar we moeten ze ook de kans geven om onze pakketten en diensten er naast te leren 🙂
Dit ging niet zozeer om een pakket maar om iets anders.
Maar ook de manier van communiceren beviel mij niet.
Ondertussen wel de TKS gesproken van Telfort en die vertelde,
dat zij gewoon in het systeem kunnen.
Ik heb er dus wel melding van gemaakt.
En natuurlijk weet ik dat het nog nieuw is allemaal, maar als ik nu een acuut probleem gehad had,
was het jammer dan.
Daar zit ik als klant niet op te wachten.
Ik mis de winkels van Telfort nu al.
Reputatie 8
Badge +11
Je houdt het wel spannend, ik ben nu ook benieuwd waarvoor je dan bij de KPN winkel kwam, wat ze niet voor je konden doen en hoe ze met je communiceerden 🙂
Dat is iets in de privésfeer en niet voor op dit openbare Forum.
Maar wel iets wat belangrijk is.
Reputatie 8
Badge +11
Dat snap ik, sommige dingen zijn niet om openbaar te delen. Ook los van de winkel en de telefonische collega's zijn wij hier ook natuurlijk 👍
Los van de reden net dit filiaal of deze medewerker kon dus niet bij de benodigde gegevens begrijp ik het zo goed. Er zijn ongetwijfeld delen van het systeem waar een winkelmedewerker niet bij kan of bij mag, zelfs al zou het nog een Telfortwinkel zijn.

Dat staat verder los van voorwaarden en noem maar op. Ook bij de Telfort Telefonische Klanten Service zitten soms personen die niet willen of kunnen meewerken of van alles op de hoogte zijn.

In een winkel heb je met mensen te maken met hun eigen problemen en karakter en noem maar op.
Tref je een andere medewerker heb je vermoedelijk een andere ervaring omdat deze wel communiceert op een manier die jou bevalt.

Het ligt ook bij ons zelf ga ik al met een negatief beeld naar een winkel toe dan wordt dit vaak versterkt als de medewerker niet vakkundig is of geen intresse uitstraalt.

KPN zou in elke winkel minstens 1 medewerker moeten onder hebben ondergebracht die uit een Telfort winkel komt deze hebben hopelijk een betere kennis en achtergrond.

Reageer