Sticky Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

Telfort en KPN gaan samen verder
Badge +13

Laatste update: 02 november 2020, 09.00 uur

Telfort en KPN zijn samen gegaan. Vanaf vandaag sluit het Telfort Forum. Je bent van harte welkom bij de klantenservice van KPN en op het KPN Forum.

 

Op 26 januari 2020 is Telfort Mobiel KPN Mobiel geworden. Lees meer over deze overgang.

Telfort is al 15 jaar onderdeel van KPN. We bieden je graag het allerbeste. Daarom bundelen wij onze krachten en heet Telfort straks ook KPN.

Om het beste voor onze klanten te bieden bundelen we onze krachten in KPN en vullen we dit merk aan met de sterke eigenschappen van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Op deze manier kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening nog verder te verbeteren. 

 

Dit betekent het voor Telfort klanten
Uiteindelijk gaan alle klanten van Telfort automatisch over naar KPN. Je kan de Telfort producten en diensten gewoon blijven gebruiken. Alle mobiele abonnementen zijn overgezet op 26 januari 2020. Voor nieuwe of extra abonnementen is iedereen voortaan welkom bij KPN.

 

Telfort blijft in de buurt
We zien onze Telfort klanten vanaf nu graag terug in de KPN winkel of KPN XL winkel. Onze collega’s helpen je in de KPN winkel met je vragen over Telfort. Het voordeel is dat je nu in nog meer winkels terecht kan. 

 

En Telfort blijft online
Telfort.nl, de website, blijft voorlopig nog gewoon online. Ook blijven Mijn Telfort en de Mijn Telfort-app gewoon werken. Voor informatie of service kunnen Telfort klanten ook nog steeds contact opnemen met de Klantenservice van Telfort. En ze kunnen terecht op Telfort.nl/kpn.

 

374a8505-15f7-47c4-a120-62d0def9c65c.png

 

Wanneer gaan de Mobiele en Thuis-abonnementen van Telfort over naar KPN?
De mobiele abonnementen zijn op 26 januari 2020 overgegaan naar KPN. Van de Thuis-abonnementen verwachten we de overgang in 2020. We houden je persoonlijk op de hoogte als er iets staat te gebeuren.

 

Verandert mijn abonnement bij de overgang naar KPN?
We zorgen ervoor dat het abonnement dat je hebt, gewoon doorloopt bij KPN. Je hoeft er zelf niets voor te doen. 
Dat betekent voor Thuis:
•   Je houdt je e-mailadres.
•   Je houdt je apparatuur.
•   Je houdt je tv-opnames.
•   Je houdt je modeminstellingen.
En voor Mobiel:
•    Je houdt je nummer, voicemail en sms'jes.
•    MB's en minuten blijf je 2 maanden meenemen.

Je hebt onlangs een e-mail of brief over de overgang naar KPN ontvangen. Hierin staat de bundel die je straks bij KPN krijgt. Let op, dit is de basis bundel. Als je CombiVoordeel hebt, komt de verdubbeling er nog bij.

Alle voordelen die je nu hebt gaan mee naar KPN. Dat geldt voor zowel de CombiVoordeel verdubbeling, als voor extra bundels die je bijvoorbeeld bij een verlenging hebt gekregen. Extra verlengvoordelen zijn niet in de brief of e-mail vermeld, omdat daar veel verschillende varianten van zijn. Deze gaan gewoon mee naar KPN. We zorgen ervoor dat je er niet op achteruit gaat in belminuten, sms’jes en MB’s.

 

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
In 2019 gebeurt er nog niets met het Telfort forum. We verwachten dat dit forum te gebruiken is tot alle klanten over zijn naar KPN en dat het nog in heel 2020 leesbaar zal zijn. We houden je hier op de hoogte van de ontwikkelingen.
 

Meer vragen en antwoorden? Klik op ‘Toon inhoud’.

Waarom gaan de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom op termijn verder als KPN?
We willen de onbetwiste kwaliteitsleider zijn en we hebben de ambitie om met het KPN-merk alle klantgroepen in de verschillende segmenten te bedienen. Daarom leggen we de focus op het KPN-merk en vullen we dit aan met de sterke eigenschappen van de andere merken. Door de focus op het KPN-merk te leggen, kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening onder het KPN-merk nog verder te verbeteren.

Zijn de winkels gesloten?
Vanaf 1 mei 2019 kun je terecht in de KPN-winkels of KPN XL Winkels.

Tot wanneer kan ik verlengen?

Je kunt voortaan verlengen bij KPN. Je kan hiervoor terecht in de KPN winkel in jouw buurt.

Blijft Telfort.nl wel bestaan?
De Telfort website blijft voorlopig bestaan voor al je vragen en service.

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
Het Telfort forum blijft in 2019 wat het altijd is geweest: de leukste plek om antwoorden te vinden en om in gesprek te gaan met andere klanten en Telfort specialisten. Gedurende dit jaar bereiden we ons er op voor om het forum dezelfde overgang te laten maken als het merk zelf: naar één KPN dat is aangevuld met de sterke eigenschappen van de andere merken. Details hierover zijn nog niet bekend.
Wat gebeurt er met mijn telefoonnummer vast/mobiel? Blijft dit hetzelfde?
Je telefoonnummer vast/mobiel blijft hetzelfde.

Kan ik gebruik maken van Gratis onderling bellen en MB’s delen?
Deze voordelen zijn nu al beschikbaar voor KPN mobiele klanten als je je aanmeldt voor KPN Compleet. Als je je mobiele contract wil verlengen, kan dat naar een mobiel abonnement van KPN zodra je contract is afgelopen.

Ik heb Telfort mobiel en KPN vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Ik heb Telfort mobiel en XS4ALL vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Als je XS4ALL combineert met KPN of als je Telfort combineert met KPN, dan krijgt je combinatievoordelen. We werken continu aan de verbetering van onze dienstverlening. Mocht het in de toekomst veranderen, dan krijg je hier bericht van.

Ik heb KPN mobiel en Telfort vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

 

Heb je vragen? Stel ze dan hieronder.


1292 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Het gaat mij meer om deze vragen en antwoorden.



Wanneer gaat mijn abonnement over naar KPN?

Je huidige contract loopt gewoon door. Indien dit in de toekomst wijzigt, krijg je daar persoonlijk bericht over. Wanneer dit precies is moeten we voor Telfort nog bepalen.



Zwart wit zit ik niet meer in een contractsituatie, het wordt net zoals je zegt stilzwijgend verlengd.



Kan mijn abonnement zomaar overgaan naar KPN?

Ja, je huidige contract loopt gewoon door.



Deze snap ik niet.

Zolang ik niets verander blijven de Telfortvoorwaarden gelden.

Wat gebeurd er als dit KPN wordt?


Dag @mandy. Volgens mij hebben @Galdor68 en @Doornekamp33 de eerste vraag al prima toegelicht. 🙂 Ik snap wel dat die laatste vraag misschien niet helemaal helder is en extra vragen oproept. Concreet betekent dit het volgende: doordat er niets verandert aan de voorwaarden die bij je abonnement horen, kan je abonnement doorgaan onder de merknaam KPN.
Hartelijk bedankt @Natasja - Telfort voor je antwoord.

Dus als ik het goed begrijp, komt er straks wel KPN op mijn factuur te staan,

maar ik blijf de voorwaarden van Telfort behouden?
Hartelijk bedankt @Natasja - Telfort voor je antwoord.

Dus als ik het goed begrijp, komt er straks wel KPN op mijn factuur te staan,

maar ik blijf de voorwaarden van Telfort behouden?


Dat heb je goed begrepen.
Dank je JanD, dus het blijft ook gewoon maandelijks opzegbaar?
Dank je JanD, dus het blijft ook gewoon maandelijks opzegbaar?

Ja.

Wat de voorwaarden betreft de aanvulling tot je vanuit KPN bericht krijgt dat het veranderd eerder niet.
Badge +2
> KPN wil de onbetwiste kwaliteitsprovider zijn met de beste diensten, klantenservice en

> netwerken en heeft met het KPN-merk de ambitie alle klantengroepen in de

> verschillende segmenten te bedienen, van voordeeldiensten tot premium diensten.

> Daarom gaat KPN alle focus leggen op het KPN-merk met gecombineerde diensten

> voor Nederlandse huishoudens en bedrijven.



Kijk allemaal loze en onzinnige argumenten om deze inlijving te rechtvaardigen krijg ik een viese smaak van in de mond.



Bovendien is mijn bericht (Telfort versus KPN) gewist en dat riekt naar censuur of ik kan het ook zo interpreteren dat ik wel een hele goede kijk op de gang van zaken heb. Zoiets gebeurt er altijd als een partij het niet eens is, omdat ze in werkelijkheid wel weten dat ik gelijk heb.
Reputatie 8
Badge +10
Het is mij niet duidelijk op welk bericht je precies doelt, @GensNet. Je bent gisteren een nieuw topic gestart over dit onderwerp. Het bericht hebben we verplaatst en samengevoegd met het gezamenlijke topic waarin je nu reageert, omdat we het graag overzichtelijk houden. Dit benoemen we ook in onze huisregels. Van censuur is hier geen sprake.
Badge +2
> Het is mij niet duidelijk op welk bericht je precies doelt.



Op het allereerste bericht met als onderwerp: Telfort en KPN gaan samen verder.



> Het bericht hebben we verplaatst en samengevoegd met het gezamenlijke topic

> waarin je nu reageert, omdat we het graag overzichtelijk houden.



Zo overzichtelijk dat ik mijn bericht (waar dan ook) niet terug kan vinden 😞
Reputatie 8
Badge +10
> Het is mij niet duidelijk op welk bericht je precies doelt.



Op het allereerste bericht met als onderwerp: Telfort en KPN gaan samen verder.



> Het bericht hebben we verplaatst en samengevoegd met het gezamenlijke topic

> waarin je nu reageert, omdat we het graag overzichtelijk houden.



Zo overzichtelijk dat ik mijn bericht (waar dan ook) niet terug kan vinden :-(


Je eerdere bericht is te vinden op pagina 20. Althans, als dat het bericht is waar je op doelt.


Dank je JanD, dus het blijft ook gewoon maandelijks opzegbaar?Ja.

Wat de voorwaarden betreft de aanvulling tot je vanuit KPN bericht krijgt dat het veranderd eerder niet.




Dan hoop ik wel dat KPN ruim van te voren dat aangeeft, want ik wil straks geen KPN voorwaarden.

Want dat zal inhouden dat ik weer een nieuw abonnement heb.



(Off topic: Ik heb mijn verlengaanbod gezien, 2GB en 2 GB en 150 min of onbeperkt.

Ik neem dan aan dat die 2de 2GB komt door het combivoordeel?

Waar is de mogelijkheid gebleven van 1GB?)
Reputatie 8
Badge +12
@mandy, je huidige abonnement, en dus je contract loopt gewoon door.



En even off topic. Dat klopt inderdaad. Het is de verdubbeling.
Ik doelde meer op de voorwaarden die misschien veranderd kunnen worden,

van Telfort naar KPN.

Verder ben ik contractvrij, kan iedere maand opzeggen.



(Off topic, nu is dat duidelijk van de 2de GB, dat het combivoordeel is,

maar dat had ook in mijn overzicht gemeld moeten worden.

Ik maak geeneens 1GB op.)
Als wij ooit onder de KPN voorwaarden gaan vallen moet dit minimaal 1 maand tevoren worden meegedeeld. KPN is vaak met de eerste kennisgeving via het forum al veel eerder nu kijkt niet elke klant daar. Vanwege de regelgeving is die maand het minimum voor persoonlijke benadering.

Zelfs al zou je of morgen of later onder de KPN voorwaarden gaan vallen blijft jou status hetzelfde gewoon contractvrij dat mag zeker niet veranderen zonder onze expliciete toestemming.



Mijn bekende voorbeeld de oud glasvezel klanten blijven contract vrij tenzij ze zelf van een andere aanbieding gebruik maken. Dit kan en mag met deze samenvoeging niet anders. KPN neemt mijn contract met Telfort over en mogen dan enkel zeggen vanaf nu gelden onze voorwaarden verder veranderd er niks, omdat ik geen ander abonnement afneem.





Offtopic 1GB bestaat helaas niet meer. Ik heb dit op het KPN forum ook regelmatig aan gegeven denk aan de klein verbruikers!! Dit zou mij doen besluiten te kiezen voor een andere aanbieder die geen gebruik maakt van het KPN netwerk.
Reputatie 8
Badge +10


Kijk allemaal loze en onzinnige argumenten om deze inlijving te rechtvaardigen krijg ik een viese smaak van in de mond.


Welke inlijving... die van 2005..?



Bovendien is mijn bericht (Telfort versus KPN) gewist en dat riekt naar censuur of ik kan het ook zo interpreteren dat ik wel een hele goede kijk op de gang van zaken heb. Zoiets gebeurt er altijd als een partij het niet eens is, omdat ze in werkelijkheid wel weten dat ik gelijk heb.


Ja ja, je bent een echte visioniar. 😆

Je zou een sekte moeten beginnen...
Reputatie 1
Badge
Ik denk dat je het ook wel eens positief kan benaderen. Ik heb mijn abonnement overgezet naar KPN, eerste 6 maanden flinke korting, geen extra oversluit kosten en de service die KPN gewend is. Oké na een half jaar ben ik 5 euro meer in de maand kwijt voor Alles in één glasvezel, daar staan tegenover een prima internet verbinding. Ik heb bij KPN verteld dat mijn V8 box niet stabiel was evenals de verbinding die mijn zoon op zijn appartement had (een van de oudste routers Telfort ) Wij hebben een nieuwe V10 experia box meegekregen, Eerst even bij mijzelf geïnstalleerd en van de hel in de hemel. Voorheen een wegvallende verbinding, dus opnieuw uitschakelen en inschakelen, gewoon drama. nu haal ik op de beneden verdieping en op 5 ghz bijna dezelfde snelheid als vaste aansluiting. KPN verzekerde mij dat als er wat met de apparatuur iets niet in orde is, langs komen en omruilen. Ik ga ook gebruik maken van de wifi garantie door een monteur, op de 2e verdieping moet wat worden verbeterd, dat komt ook vast goed. Natuurlijk kan je gaan omrekenen wat je in een jaar meer kwijt bent en in bv 5 jaar, nou zo lust ik er wel eentje. Niet doen, ga voor kwaliteit en service, vwb mobiel, ja je kunt de mb's en belminuten niet meer 2 maanden meenemen, er zijn weinig of geen andere providers waar dit wel kan. Bij Vodafone waar ik vandaan kom in ieder geval niet. Ziggo trekt mij in zijn geheel niet.
Je kunt het ook anders treffen bij KPN, zoals ik het gehad hebt, veel succes.
Reputatie 8
Badge +12
@mandy Wat Galdor68 zegt. Als er ooit wijzigingen komen daar wordt je daar over geïnformeerd. Voor nu blijft jouw abonnement gewoon doorlopen.
Dank je wel Bart en uiteraard Galdor68😀
Nu eens heel wat andersop de reclame is het in beeld geweest maar op de forum pagina's heb ik dit toch niet eerder gezien. Volgens mij is dit pas per 1 mei.

Klopt helemaal.

Zie de rest van de pagina.

Het enige wat benoemt wordt is Telfort service.

Bij verlengen kom je op de KPN pagina.

Daar kan je checken of je je mobiel kunt verlengen en krijg je een SMS code.

Ik kreeg wel een code maar heb verder niets gedaan, wil niet verlengen.

Dat Onderdeel van KPN staat er al een weekje langer onder, misschien nog wel langer, maar toen is het mij opgevallen, en op 1 mei kon je nog tot 8 uur zo ongeveer de Telfort abbo's zien, daarna werd het door gelinkt naar de KPN.
Dan is het logo verschil me niet eerder opgevallen.



Via de verleng optie hoor je naar Mijn Telfort te worden gelinkt.

Althans als je op Mobiel tikt krijg je optie verlengen bij Telfort te zien.

Tik je op Thuis is het eerste rijtje ook naar de Telfort pagina's voor extra zenderpakketten etc.



Dat de Telfort.nl pagina nu de KPN producten laat zien is uiteraard omdat je geen nieuwe Telfort producten kan bestellen. Dat Mobiel en Thuis een keuze menu opleveren is mischien niet voor de hand liggend.



Ik weet al wat ik verkeerd gedaan had, ik heb bij KPN mobiel geklikt.
Reputatie 8
Badge +11
Het KPN logo staat er sinds een tijdje onder inderdaad Galdor, dat heb je goed opgemerkt 🙂 De precieze datum dat die er is komen te staan weet ik niet, maar het is vrij nieuw nog.

Op de website bieden we sinds afgelopen woensdag geen nieuwe abonnementen meer aan, dat klopt. Daarbij wordt je doorgestuurd naar de pagina van KPN. Die abonnementen kunnen nu wel aangevraagd worden.
Reputatie 1
Badge
Ben er wat laat bij, want verneem het nu pas via de e-mail... Ik heb er een heel slecht gevoel bij, kan me niet voorstellen dat het voor telfort-klanten op de langere termijn een goed idee is. We gaan het zien, sterkte voor alle telfort-medewerkers!

Reageer