Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

Telfort en KPN gaan samen verder
Badge +13

Op 26 januari is Telfort Mobiel KPN Mobiel geworden. Lees meer over deze overgang.

 

Laatste update: 22 april 2020

In de week van 20 april ontvang je een e-mail met een korte update over de overgang van jouw Thuis abonnement van Telfort naar KPN. Op deze manier willen we je even kort bijpraten en laten weten dat we op de achtergrond nog steeds bezig zijn. Er is nog geen overgangsdatum bekend. Zo gauw er meer bekend is, ontvang je hierover meer informatie van ons.

 

Telfort is al 15 jaar onderdeel van KPN. We bieden je graag het allerbeste. Daarom bundelen wij onze krachten en heet Telfort straks ook KPN.

Om het beste voor onze klanten te bieden bundelen we onze krachten in KPN en vullen we dit merk aan met de sterke eigenschappen van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Op deze manier kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening nog verder te verbeteren. 

 

Dit betekent het voor Telfort klanten
Uiteindelijk gaan alle klanten van Telfort automatisch over naar KPN. Je kan de Telfort producten en diensten gewoon blijven gebruiken. Alle mobiele abonnementen zijn overgezet op 26 januari 2020. Voor nieuwe of extra abonnementen is iedereen voortaan welkom bij KPN.

 

Telfort blijft in de buurt
We zien onze Telfort klanten vanaf nu graag terug in de KPN winkel of KPN XL winkel. Onze collega’s helpen je in de KPN winkel met je vragen over Telfort. Het voordeel is dat je nu in nog meer winkels terecht kan. 

 

En Telfort blijft online
Telfort.nl, de website, blijft voorlopig nog gewoon online. Ook blijven Mijn Telfort en de Mijn Telfort-app gewoon werken. Voor informatie of service kunnen Telfort klanten ook nog steeds contact opnemen met de Klantenservice van Telfort. En ze kunnen terecht op Telfort.nl/kpn.

 

374a8505-15f7-47c4-a120-62d0def9c65c.png

 

Wanneer gaan de Mobiele en Thuis-abonnementen van Telfort over naar KPN?
De mobiele abonnementen zijn op 26 januari 2020 overgegaan naar KPN. Van de Thuis-abonnementen verwachten we de overgang in 2020. We houden je persoonlijk op de hoogte als er iets staat te gebeuren.

 

Verandert mijn abonnement bij de overgang naar KPN?
We zorgen ervoor dat het abonnement dat je hebt, gewoon doorloopt bij KPN. Je hoeft er zelf niets voor te doen. 
Dat betekent voor Thuis:
•   Je houdt je e-mailadres.
•   Je houdt je apparatuur.
•   Je houdt je tv-opnames.
•   Je houdt je modeminstellingen.
En voor Mobiel:
•    Je houdt je nummer, voicemail en sms'jes.
•    MB's en minuten blijf je 2 maanden meenemen.

Je hebt onlangs een e-mail of brief over de overgang naar KPN ontvangen. Hierin staat de bundel die je straks bij KPN krijgt. Let op, dit is de basis bundel. Als je CombiVoordeel hebt, komt de verdubbeling er nog bij.

Alle voordelen die je nu hebt gaan mee naar KPN. Dat geldt voor zowel de CombiVoordeel verdubbeling, als voor extra bundels die je bijvoorbeeld bij een verlenging hebt gekregen. Extra verlengvoordelen zijn niet in de brief of e-mail vermeld, omdat daar veel verschillende varianten van zijn. Deze gaan gewoon mee naar KPN. We zorgen ervoor dat je er niet op achteruit gaat in belminuten, sms’jes en MB’s.

 

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
In 2019 gebeurt er nog niets met het Telfort forum. We verwachten dat dit forum te gebruiken is tot alle klanten over zijn naar KPN en dat het nog in heel 2020 leesbaar zal zijn. We houden je hier op de hoogte van de ontwikkelingen.
 

Meer vragen en antwoorden? Klik op ‘Toon inhoud’.

Waarom gaan de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom op termijn verder als KPN?
We willen de onbetwiste kwaliteitsleider zijn en we hebben de ambitie om met het KPN-merk alle klantgroepen in de verschillende segmenten te bedienen. Daarom leggen we de focus op het KPN-merk en vullen we dit aan met de sterke eigenschappen van de andere merken. Door de focus op het KPN-merk te leggen, kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening onder het KPN-merk nog verder te verbeteren.

Zijn de winkels gesloten?
Vanaf 1 mei 2019 kun je terecht in de KPN-winkels of KPN XL Winkels.

Tot wanneer kan ik verlengen?

Je kunt voortaan verlengen bij KPN. Je kan hiervoor terecht in de KPN winkel in jouw buurt.

Blijft Telfort.nl wel bestaan?
De Telfort website blijft voorlopig bestaan voor al je vragen en service.

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
Het Telfort forum blijft in 2019 wat het altijd is geweest: de leukste plek om antwoorden te vinden en om in gesprek te gaan met andere klanten en Telfort specialisten. Gedurende dit jaar bereiden we ons er op voor om het forum dezelfde overgang te laten maken als het merk zelf: naar één KPN dat is aangevuld met de sterke eigenschappen van de andere merken. Details hierover zijn nog niet bekend.
Wat gebeurt er met mijn telefoonnummer vast/mobiel? Blijft dit hetzelfde?
Je telefoonnummer vast/mobiel blijft hetzelfde.

Kan ik gebruik maken van Gratis onderling bellen en MB’s delen?
Deze voordelen zijn nu al beschikbaar voor KPN mobiele klanten als je je aanmeldt voor KPN Compleet. Als je je mobiele contract wil verlengen, kan dat naar een mobiel abonnement van KPN zodra je contract is afgelopen.

Ik heb Telfort mobiel en KPN vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Ik heb Telfort mobiel en XS4ALL vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Als je XS4ALL combineert met KPN of als je Telfort combineert met KPN, dan krijgt je combinatievoordelen. We werken continu aan de verbetering van onze dienstverlening. Mocht het in de toekomst veranderen, dan krijg je hier bericht van.

Ik heb KPN mobiel en Telfort vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

 

Heb je vragen? Stel ze dan hieronder.


1288 reacties

Reputatie 1
Klopt. Mobiel Telfort abb. Nu nog slechts 2000mb en weinig minuten...maar dat moet wel wat omhoog...
Klopt. Mobiel Telfort abb. Nu nog slechts 2000mb en weinig minuten...maar dat moet wel wat omhoog...
Je hebt nu geen voordeel de verdubbeling zou dan al genoeg kunnen zijn? Belminuten is of 150 minuten of nu nog voor 1 euro extra onbeperkt wil je bij een KPN netwerk provider blijven dan zou je Telfort, KPN en Simyo kunnen vergelijken. Waarbij alleen bij de eerste 2 volgens dat start topic combivoordeel mogelijk moet worden. XS4ALL klanten hebben zover ik weet nu al KPN compleet voordeel bij een KPN mobiel abo.

https://www.xs4all.nl/compleet/

Een overstap naar KPN mobiel zou zinvol kunnen zijn of toch voor de lagere kosten bij Telfort blijven in de hoop dat ze hun woord waarmaken.
Reputatie 1
@Galdor68 , dat laatste is precies waarmee ik in dubio zit...bedankt voor je reacties!
Reputatie 8
Badge +12
We gaan inderdaad binnenkort beginnen met de voordelen als je producten van beide merken combineert. De exacte invulling hiervan weet ik nog niet, deze informatie zal snel gedeeld worden.
Omdat KPN geen fatsoenlijke netwerkinfrastructuur wil neerleggen in Den Haag zit ik helaas vast aan Ziggo. Er zou glasvezel komen totdat KPN het bedrijf overnam. Dus ligt een overstap naar Vodafone bij een tariefsverhoging voor de hand. Of 5G-thuis moet hier snel concurrerend worden qua prijs.
Als je geen TV of vaste telefoon nodig hebt is een unlimited mobiele databundel nu al bijna voordeliger.
Ik heb mijn mobiel net verlengt, wel maandelijks opzegbaar, voor die 1.50 per maand kon dat er wel vanaf, ga van 23.50 naar 15 euro in de maand, dus bespaart al zat, ga alleen van 14Gb in de maand naar 4Gb, gebruik er ongeveer 3 per maand.
Bellen is onbeperkt, maar een beetje vrijheid vond ik gezien de ontwikkelingen belangrijk.
Reputatie 1
We gaan inderdaad binnenkort beginnen met de voordelen als je producten van beide merken combineert. De exacte invulling hiervan weet ik nog niet, deze informatie zal snel gedeeld worden.
Binnenkort is een vaag begrip aangezien 1 mei niet zover weg is...

We gaan inderdaad binnenkort beginnen met de voordelen als je producten van beide merken combineert. De exacte invulling hiervan weet ik nog niet, deze informatie zal snel gedeeld worden.Binnenkort is een vaag begrip aangezien 1 mei niet zover weg is...

Mee eens maar beter laat goede duidelijke informatie vanaf begin mei (dus letterlijk binnenkort) als de winkels dichtgaan en de verkoop stopt. Dan nu uitspraken doen terwijl er nog over vergaderd wordt. Of in ieder geval niks is bekend gemaakt aan de diverse helpdesken.
Men had het toch over de derde week April dat er meer duidelijk zou worden, dat is het nog niet.
We gaan het wel zien, je kan er toch weinig aan veranderen wat ze uiteindelijk gaan doen.
Het is zeker nu gauw 1 mei.
En ik geloof er helemaal niets van dat er nog niets bekend is, hoe het er voor Telfort klanten uit gaat zien.

De nieuwe abonnementen met dito prijzen zijn bij KPN al bekend.
Ook de prijsverhoging bij XS4ALL.
Bij de prijzen zie ik niets van de voordeligheid van Telfort in voorkomen.

En de gezegde, alles blijft hetzelfde als je je huidige abonnement niet veranderd.
Ook daar zet ik vraagtekens bij.

De reden is dan voor mij, het combivoordeel hoort niet bij het standaard afgesloten abonnement.
Dus zonder het combivoordeel.

Met als voorbeeld, voorheen was het dubbele data én dubbele belminuten.
De dubbele data is er nog maar de dubbele belminuten niet meer.
Persoonlijk heb ik daar wel een compensatie voor gekregen, standaard 400 min. extra.
De vraag, blijft dit zo?
Maar ook het opname pakket was plotseling verdwenen uit het combivoordeel.

Dus het kan wel degelijk veranderen.
Het is maar net wat KPN straks gaat doen met het combivoordeel.
@Doornekamp33 het voordeel verhaal isi n het start topic is aangepast van April naar Mei dat klopt blijkbaar was eerder niet haalbaar

@mandy het is uiteraard best bij iemand of een aantal personen bekend, maar lees goed wat Bart schrijft het is voor hem niet exact bekend dus niet in details zoals welke voordelen deze klanten gaan krijgen die van Telfort of die van KPN.

Dat van de nieuwe KPN prijzen ben ik helemaal mee eens dat zal je wel weten en hebben gelezen. De huidige voorwaarden zullen wel hetzelfde blijven, dus zeker tot 2020 de data en belminuten meenemen en de verdubbeling etc de prijs dat is iets anders maar een reguliere prijs aanpassing is anders dan de prijs vranderen naar het nivo die KPN nu hanteerd daar hebben we het al eerder over geschreven.

Het opname pakket als Combivoordeel is niet 'plots' verdwenen daar zijn we over geinformeerd net als de andere voordeel wijzigingen. Nogmaals al onze huidige voordelen zeker wat in een overeenkomst is vast gelegd 'mag' niet eenzijdig worden veranderd zonder tijdige persoonlijke berichtgeving.

Ik ben er zelf ook van overtuigd dat als intern alles is omgezet naar KPN en die naam op de rekening staat dat er van alles zal veranderen, maar zoals ook eerder gezegd laten we de berichtgeving afwachten en niet te veel op de zaken vooruit lopen.
Dat mensen vooraf op de hoogte gesteld waren betreft het opname pakket, klopt denk ik wel.
Wat ik eigenlijk bedoelde met het combivoordeel is dat sommige mensen ervan uitgaan,
dat dit standaard bij het abonnement hoort.
Het combivoordeel mag schijnbaar wel vanuit Telfort eenzijdig gewijzigd worden.
Daarom de voorbeelden het opname pakket en de dubbele belminuten.

Verder is het inderdaad afwachten.
Reputatie 8
Badge +8
Men had het toch over de derde week April dat er meer duidelijk zou worden, dat is het nog niet.
We gaan het wel zien, je kan er toch weinig aan veranderen wat ze uiteindelijk gaan doen.

Hallo Doornekamp33,
deze week is de 3e week van april dus uiterlijk vóór de Pasen weten de Telfort-klanten wat ze kunnen verwachten van het opgaan van Telfort in KPN.
Uiteraard is het natuurlijk al bekend wat de aanpassingen voor de Telfort-klanten gaan worden, alleen heeft KPN er voor gekozen dit pas deze week met Telfort-klanten te communiceren per e-mail of anderszins en hopelijk niet alleen via het forum, want lang niet iedere Telfort-klant is forumlid, maar iedere Telfort-klant behoort wel fatsoenlijk op de hoogte gebracht te worden.
@JanD dat is niet helemaal correct het enige wat bekend wordt en dat is dus verlaat naar begin mei is het combineren van producten bij 2 merken of en welke voordelen dit op gaat leveren. Niet op de zaken voor uit lopen over verdere details wordt nog niks bekend dat zal langer duren.

@mandy Alles kan en mag veranderd worden gebeurt dit éénzijdig zonder aankondiging dan mag elke klant zonder boetes overstappen. Dat is tot nog toe niet gebeurd wat wel is gebeurd dat niet iedereen de emails over wijzigingen heeft ontvangen en daardoor ineens ergens achterkomt.
Reputatie 8
Badge +8
@JanD dat is niet helemaal correct het enige wat bekend wordt en dat is dus verlaat naar begin mei is het combineren van producten bij 2 merken of en welke voordelen dit op gaat leveren. Niet op de zaken voor uit lopen over verdere details wordt nog niks bekend dat zal langer duren.

@mandy Alles kan en mag veranderd worden gebeurt dit éénzijdig zonder aankondiging dan mag elke klant zonder boetes overstappen. Dat is tot nog toe niet gebeurd wat wel is gebeurd dat niet iedereen de emails over wijzigingen heeft ontvangen en daardoor ineens ergens achterkomt.

Hallo Galdor68,
Volgens een reactie van Natasja_Telfort, 9 dagen geleden binnen dit topic komt er deze werk uitsluitsel.
Nou ja, het bleek nu al goedkoper om over te stappen en het KPN tarief ligt zeker 25% hoger dan bij Telfort (€23,50 VS €30). Ergens verwacht ik niet dat KPN de prijzen omlaag zal gooien. Ik wens KPN veel wijsheid de komende maanden en wie weet zien ze mij dan over 2 jaar terug.
JanD heb je een link naar het KPN bericht wat je bedoeld dit topic soms?
De reactie van Natasja staat voor zover ik weet en daaruit begrijp in verband met de diverse combivoordeel opties. Dat de betreffende klanten die dit aan gaat worden benaderd nog niet over verder gaande veranderingen.

Zoals gaat KPN ook mobiele bundels 2 maanden houdbaar maken een in mijn ogen pluspunt voor Telfort.
Reputatie 8
Badge +8
Hallo Galdor68, nee, ik bedoelde puur de reactie binnen het Telfort-forum, dit topic en niet dat van KPN.
Ik laat alles gewoon op me af komen, ik zie en hoor het wel.
Hallo Galdor68, nee, ik bedoelde puur de reactie binnen het Telfort-forum, dit topic en niet dat van KPN.
Ik laat alles gewoon op me af komen, ik zie en hoor het wel.

Je verwijst in dit topic naar iets wat je op het KPN forum hebt gelezen daar geeft Natasja antwoord op voor ons is het dan wel zo handig waar die vraag op gebaseerd is zo voorkomen we onduidelijkheden.

De tijdlijn in het start bericht zowel hier als het KPN forum hebben het enkel over meer duidelijkheid aangaande combivoordelen wat iets is uitgesteld.
Reputatie 8
Badge +8
Naar hetgeen ik las bij KPN_forum vroeg ik in dit topic wanneer Telfort klanten berichtgeving kunnen verwachten en daar reageerde Natasja op met de mededeling dat er in de 3e week van april meer nieuws te verwachten valt. Duidelijker kan ik het niet uitleggen en is ook het laatste wat ik er over schrijf.
Even nog een reactie van mij, het combivoordeel hoort niet bij het afgesloten abonnement.
Dit kan wel eenzijdig veranderd worden en dat is ook gebleken.
Telfort had hier klanten wel op moeten wijzen en dat is nooit gebeurd.
Het klantvoordeel is anders.

Ja, Telfort klanten zo lang mogelijk aan het lijntje houden.
Zo komt het op mij over.

XS4ALL weet al waar het aan toe is, waarom Telfort nog niet?
Ik heb er vorig jaar nog een email van gekregen 2 zelfs. Laten we hopen dat we dan maar geen prijswijziging krijgen dit jaar 😇
@mandy XS4ALL is nog niks duidelijk, nog geeneens of het wel verdwijnt, KPN is een kleinigheidje vergeten en is weer in gesprek.
Mandy doelt daarmee op de prijsverhoging. Die gesprekken zijn blijkbaar al geweest en KPN lijkt toch voet bij stuk te houden wat betreft het verdwijnen van XS4ALL bron1 bron2

Edit tijdens de aandeelhouders vergadering is dit over XS4ALL gezegd:

Er verandert niets: er staat xs4all op de brieven; modems en paketten blijven exact zo behouden. Het zijn goede diensten, die we ook aan anderen aan willen bieden. Voor bestaande klanten verandert er NIETS (5x) – we willen de sterke punten van xs4all ook aan KPN-klanten aanbieden: en daarmee het kpn merk versterken. Op lange termijn is dit het beste voor KPN.

=Wat gaat u doen met de verwachting dat er 20% van de klanten weglopen? Dat mensen geen klant van KPN willen zijn?

Er zal niets veranderen voor xs4all klanten, hoe veel er ook weggaan. U doet voorspellingen over kosten, maar mijn taak is nu om naar het financiele plaatje voor het komende jaar te kijken. Als u bijdragen heeft die van waarde zijn kunt u mij die doen toekomen. Zijn er nog verdere vragen?


Wat hier over XS4ALL gezegd werd zet mij aan het denken dat zou namelijk inhouden dat er voor ons (de Telfort klanten) ook helemaal niks veranderd dat staat ook zo genoemd in het start topic zelfs niet de naam op de rekening, de app en de tv ontvangers.
Het is nog geen 2020 dus we gaan het wel zien.

Reageer