Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

Telfort en KPN gaan samen verder
Badge +13

Op 26 januari is Telfort Mobiel KPN Mobiel geworden. Lees meer over deze overgang.

 

Laatste update: 22 april 2020

In de week van 20 april ontvang je een e-mail met een korte update over de overgang van jouw Thuis abonnement van Telfort naar KPN. Op deze manier willen we je even kort bijpraten en laten weten dat we op de achtergrond nog steeds bezig zijn. Er is nog geen overgangsdatum bekend. Zo gauw er meer bekend is, ontvang je hierover meer informatie van ons.

 

Telfort is al 15 jaar onderdeel van KPN. We bieden je graag het allerbeste. Daarom bundelen wij onze krachten en heet Telfort straks ook KPN.

Om het beste voor onze klanten te bieden bundelen we onze krachten in KPN en vullen we dit merk aan met de sterke eigenschappen van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Op deze manier kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening nog verder te verbeteren. 

 

Dit betekent het voor Telfort klanten
Uiteindelijk gaan alle klanten van Telfort automatisch over naar KPN. Je kan de Telfort producten en diensten gewoon blijven gebruiken. Alle mobiele abonnementen zijn overgezet op 26 januari 2020. Voor nieuwe of extra abonnementen is iedereen voortaan welkom bij KPN.

 

Telfort blijft in de buurt
We zien onze Telfort klanten vanaf nu graag terug in de KPN winkel of KPN XL winkel. Onze collega’s helpen je in de KPN winkel met je vragen over Telfort. Het voordeel is dat je nu in nog meer winkels terecht kan. 

 

En Telfort blijft online
Telfort.nl, de website, blijft voorlopig nog gewoon online. Ook blijven Mijn Telfort en de Mijn Telfort-app gewoon werken. Voor informatie of service kunnen Telfort klanten ook nog steeds contact opnemen met de Klantenservice van Telfort. En ze kunnen terecht op Telfort.nl/kpn.

 

374a8505-15f7-47c4-a120-62d0def9c65c.png

 

Wanneer gaan de Mobiele en Thuis-abonnementen van Telfort over naar KPN?
De mobiele abonnementen zijn op 26 januari 2020 overgegaan naar KPN. Van de Thuis-abonnementen verwachten we de overgang in 2020. We houden je persoonlijk op de hoogte als er iets staat te gebeuren.

 

Verandert mijn abonnement bij de overgang naar KPN?
We zorgen ervoor dat het abonnement dat je hebt, gewoon doorloopt bij KPN. Je hoeft er zelf niets voor te doen. 
Dat betekent voor Thuis:
•   Je houdt je e-mailadres.
•   Je houdt je apparatuur.
•   Je houdt je tv-opnames.
•   Je houdt je modeminstellingen.
En voor Mobiel:
•    Je houdt je nummer, voicemail en sms'jes.
•    MB's en minuten blijf je 2 maanden meenemen.

Je hebt onlangs een e-mail of brief over de overgang naar KPN ontvangen. Hierin staat de bundel die je straks bij KPN krijgt. Let op, dit is de basis bundel. Als je CombiVoordeel hebt, komt de verdubbeling er nog bij.

Alle voordelen die je nu hebt gaan mee naar KPN. Dat geldt voor zowel de CombiVoordeel verdubbeling, als voor extra bundels die je bijvoorbeeld bij een verlenging hebt gekregen. Extra verlengvoordelen zijn niet in de brief of e-mail vermeld, omdat daar veel verschillende varianten van zijn. Deze gaan gewoon mee naar KPN. We zorgen ervoor dat je er niet op achteruit gaat in belminuten, sms’jes en MB’s.

 

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
In 2019 gebeurt er nog niets met het Telfort forum. We verwachten dat dit forum te gebruiken is tot alle klanten over zijn naar KPN en dat het nog in heel 2020 leesbaar zal zijn. We houden je hier op de hoogte van de ontwikkelingen.
 

Meer vragen en antwoorden? Klik op ‘Toon inhoud’.

Waarom gaan de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom op termijn verder als KPN?
We willen de onbetwiste kwaliteitsleider zijn en we hebben de ambitie om met het KPN-merk alle klantgroepen in de verschillende segmenten te bedienen. Daarom leggen we de focus op het KPN-merk en vullen we dit aan met de sterke eigenschappen van de andere merken. Door de focus op het KPN-merk te leggen, kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening onder het KPN-merk nog verder te verbeteren.

Zijn de winkels gesloten?
Vanaf 1 mei 2019 kun je terecht in de KPN-winkels of KPN XL Winkels.

Tot wanneer kan ik verlengen?

Je kunt voortaan verlengen bij KPN. Je kan hiervoor terecht in de KPN winkel in jouw buurt.

Blijft Telfort.nl wel bestaan?
De Telfort website blijft voorlopig bestaan voor al je vragen en service.

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
Het Telfort forum blijft in 2019 wat het altijd is geweest: de leukste plek om antwoorden te vinden en om in gesprek te gaan met andere klanten en Telfort specialisten. Gedurende dit jaar bereiden we ons er op voor om het forum dezelfde overgang te laten maken als het merk zelf: naar één KPN dat is aangevuld met de sterke eigenschappen van de andere merken. Details hierover zijn nog niet bekend.
Wat gebeurt er met mijn telefoonnummer vast/mobiel? Blijft dit hetzelfde?
Je telefoonnummer vast/mobiel blijft hetzelfde.

Kan ik gebruik maken van Gratis onderling bellen en MB’s delen?
Deze voordelen zijn nu al beschikbaar voor KPN mobiele klanten als je je aanmeldt voor KPN Compleet. Als je je mobiele contract wil verlengen, kan dat naar een mobiel abonnement van KPN zodra je contract is afgelopen.

Ik heb Telfort mobiel en KPN vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Ik heb Telfort mobiel en XS4ALL vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Als je XS4ALL combineert met KPN of als je Telfort combineert met KPN, dan krijgt je combinatievoordelen. We werken continu aan de verbetering van onze dienstverlening. Mocht het in de toekomst veranderen, dan krijg je hier bericht van.

Ik heb KPN mobiel en Telfort vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

 

Heb je vragen? Stel ze dan hieronder.


1288 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Wel een mooi verzoek van Mandy, in het kader van de AVG zijn jullie verplicht hier gehoor aan te geven.

Daarover heeft Mandy al eerder een topic gestart, laten we alsjeblieft niet wéér die discussie gaan herhalen... 🙄

https://forum.telfort.nl/over-het-forum-250/hoe-zit-het-met-avg-en-pb-naar-moderators-76410
Niet persoonlijk benoemd Jurgen maar ik ben niet dom.

En wat heb ik nu weer verkeerd gedaan?
Dat alles van mij verwijderd mag worden, mag ik dat zeggen?
Begin ik een discussie over AVG?
Of komen er nu nog meer forumlegendes mij bashen?

Ik wordt niet betaald door Telfort, dus ik mag mijn eigen mening hebben.
Volgens mij beledig ik hier niemand.

Nu.nl: KPN: Besluit voor verdwijnen van XS4ALL staat vast

Maar dat is zeker ook weer off topic.
Ik hoorde dat over XS4ALL op de radio en net wat stukjes daar over gelezen, ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht. Willen ze de naam en alles waar het voor staat houden zullen ze zich uit moeten kopen en weer zelfstandig worden.
Reputatie 8
Badge +18
Niet persoonlijk benoemd Jurgen maar ik ben niet dom.

En wat heb ik nu weer verkeerd gedaan?
Dat alles van mij verwijderd mag worden, mag ik dat zeggen?
Begin ik een discussie over AVG?
Of komen er nu nog meer forumlegendes mij bashen?

Ik wordt niet betaald door Telfort, dus ik mag mijn eigen mening hebben.
Volgens mij beledig ik hier niemand.

Nu.nl: KPN: Besluit voor verdwijnen van XS4ALL staat vast
Maar dat is zeker ook weer off topic.


Moet zeggen dat je wel zelfkennis hebt en ook de legendes worden niet door Telfort betaald
Heb ik gezegd dan dat je betaald wordt jimny?
Dit wordt nu wel heel persoonlijk.
Reputatie 1
De zoveelste zinloze bijdrage lijkt mij

Wat een zelfkennis 🤣
Badge +13
@mandy @jimny @Enterprise @dfrenner

We gaan in dit topic verder met bijdragen die te maken hebben met de startpost en die niet zijn gericht op de persoon.

Dank jullie wel!
verwijderd
@Jurgen - Telfort
Wanneer stopt Telfort met het aanbieden van producten?
Wanneer we volledig stoppen met het aanbieden van nieuwe Telfort-producten is nog niet definitief bepaald. Eén ding is zeker, we gaan de klanten die voorheen Telfort-producten kochten op termijn vanuit het KPN-merk bedienen.

Nu weer inhoudelijk dit betekent dus dat na 1 mei de producten nog wel via internet of de KPN winkels te bestellen zijn of is dit onduidelijk. Vanwege de eerder aangehaalde quote de voordelen van Telfort is dit wel van belang. Omdat ik hier toch meer duidelijkheid over wil mits beschikbaar heb ik deze vraag ook op het KPN forum uit staan.
Badge +13
@Galdor68 Dat is op dit moment inderdaad onduidelijk. Mijn collega’s bij marketing zijn op dit moment bezig om een koers uit te stippelen. Tot die koers is bepaald, kunnen we er niet meer over zeggen dan wat je in de startpost leest.

Zoals eerder gezegd: we maken deze overgang als KPN groep samen. Daardoor kunnen we ervoor zorgen dat klanten die eerder kozen voor het Telfort-aanbod aan producten en diensten goed bij KPN terecht kunnen voor een aanbod dat hen aanspreekt. En ben je al Telfort-klant, dan blijft alles hetzelfde als voorheen.
Dank je voor die toelichting dan maar even verder afwachten.

Dat laatste spreekt voor zich hoewel dat ook nog afwachten zal zijn zeker zeg in 2025 maar dat is vooruitlopen en moeten we niet doen.
Reputatie 1
@Galdor68 Dat is op dit moment inderdaad onduidelijk. Mijn collega’s bij marketing zijn op dit moment bezig om een koers uit te stippelen. Tot die koers is bepaald, kunnen we er niet meer over zeggen dan wat je in de startpost leest.

Zoals eerder gezegd: we maken deze overgang als KPN groep samen. Daardoor kunnen we ervoor zorgen dat klanten die eerder kozen voor het Telfort-aanbod aan producten en diensten goed bij KPN terecht kunnen voor een aanbod dat hen aanspreekt. En ben je al Telfort-klant, dan blijft alles hetzelfde als voorheen.


Maar je snapt toch wel dat mensen dat moeilijk kunnen geloven? Dat je alleen al marketing collega’s noemt, zegt mij genoeg. Ze zullen het leuk verpakken, maar onder de streep: duurder.

KPN biedt nu al hetzelfde aan als ik nu bij Telfort afneem. Er zit geen enkel verschil in kastjes, snelheden etc. Alleen is het bij KPN 22,50 duurder als ik mobiel meereken.

Hoe ik het nu zie: Ik neem nu hetzelfde af als KPN klanten, alleen tegen een lagere prijs...

Ik heb net de mail eruit gedaan, ik ben weg bij Telfort en sowieso niet naar KPN... De vraag is alleen nog wanneer...

Ik stap over naar xs4all. Dezelfde goede tv kastjes waar ik erg tevreden mee ben, alleen een veel beter modem.
Belangrijker: de top van xs4all draagt mijn gevoel uit, namelijk weerstand tegen de oligarch KPN.
Ik voel mij niet prettig door als makke lammetjes mee te gaan of “samen” naar KPN te wandelen. Nee ik wil het helemaal niet, Telfort denkt echt “samen” iets te kunnen bereiken, terwijl ze gewoon opgeslokt gaan worden.

xs4all stapt over op plan b. Het siert ze en met mijn overstap voel ik mij prettiger, ook al wordt het uiteindelijk misschien niets, ik heb gedaan wat ik kon als klant, namelijk niet mee wandelen.

Mochten ze toch ook overgaan naar KPN heb ik ook een plan B: Dan wordt het over een jaar Tweak. Of eerder bij contractbreuk!
Vind het persoonlijk erg jammer allemaal. We zullen moeten afwachten wat het uiteindelijk voor ons zal gaan betekenen in de toekomst.

Ik wil in ieder geval alle medewerkers van Telfort sterkte wensen, aangezien daar ook behoorlijk wat klappen zullen vallen.
Badge +2
Ik vraag me toch echt af wat dit met de prijzen gaat doen in de toekomst. Kpn is per definitie al duurder dan Telfort.

Als jij het gelooft dat telfort niet duurder wordt, heb je je kop in het zand gestoken. Alle beloftes ten spijt, die worden echt niet waargemaakt. De kpn is namelijk al geruime tijd bezig om de prijzen bij telfort te verhogen. Op laatst zul je zien dat er geen enkel verschil meer in prijs zit met de- veel te dure- kpn. Neem maar van mij aan dat het daar op uitdraait. Mocht ik ongelijk krijgen, mogen mensen mij daar dan als het zover is op aanspreken......
Reputatie 1

Ik vraag me toch echt af wat dit met de prijzen gaat doen in de toekomst. Kpn is per definitie al duurder dan Telfort.
Als jij het gelooft dat telfort niet duurder wordt, heb je je kop in het zand gestoken. Alle beloftes ten spijt, die worden echt niet waargemaakt. De kpn is namelijk al geruime tijd bezig om de prijzen bij telfort te verhogen. Op laatst zul je zien dat er geen enkel verschil meer in prijs zit met de- veel te dure- kpn. Neem maar van mij aan dat het daar op uitdraait. Mocht ik ongelijk krijgen, mogen mensen mij daar dan als het zover is op aanspreken......


Nee joh, natuurlijk heb je gelijk.
Nu heb je met Telfort al exact de snelheden en tv van KPN. Verandert weinig.

Ja je zal een onzinnig tv pakketje erbij krijgen, of 1 euro korting op je Spotify.

Nee hoor, ze gaan echt niet opeens KPN aanbieden voor Telfort prijzen.
Reputatie 8
Badge +8
In de 'De Stentor' vandaag een 2 pagina's groot artikel over Xs4all, waarschijnlijk ook in het AD, het moederblad.
Ik weet niet of ik hier een PDF kan plaatsen, maar ik probeer het even:

Reputatie 8
Badge +11
Ik begrijp de gedachte achter de speculaties over de prijzen, en wat daarmee gaat gebeuren. Als je niets verandert, blijft je abonnement en dus ook de prijs hetzelfde, ook na de overgang naar KPN. Dat is alles wat we voor nu aan informatie hebben. Houd vooral de startpost in de gaten voor updates, deze delen we natuurlijk meteen zo gauw er nieuws is.

@JanD Het is gelukt zie ik 🙂 Interessant artikel.
Reputatie 2
Ofschoon mijn reactie rijkelijk laat is wil ik toch nog even aangeven dat ik het jammer vindt dat KPN heeft besloten voor uniformiteit ten opzichte van verscheidenheid te kiezen.

En als Telfort klant die al vanuit de transitie van Tiscali bij Telfort Internet terechtkwam en later ook triple play bij Telfort afnam zie ik een goede relatie tot een einde komen. En dat vind ik altijd jammer. Nadrukkelijk wil ik alvast het Telfort team voor deze relatie bedanken. Uiteindelijk maken mensen het merk!

Marketing is heel geschikt voor het binnenhalen van nieuwe klanten. Het vasthouden deze klanten ligt bij de 1e lijns support en de hun ondersteunende diensten. Ik hoop wel dat deze verandering voor de Telfort medewerkers geen gevolgen hoeft te hebben in persoonlijke sfeer en dat KPN de toekomstige ongewijzigde vraag met minimaal gelijke supportcapaciteit blijft ondersteunen.

Naar ik begrijp wil KPN de goede aspecten van XS4ALL, Telfort en KPN voor alle KPN klanten verenigen. Dit kan een kwaliteitsverhoging betekenen. Een kwaliteitsverhoging die zich eigenlijk niet verhoudt met een afbouw in die supportcapaciteit. Dit laatste benoem ik bewust even. Vandaag las ik namelijk dat KPN een verdere groei van het percentage vast abonnement gebruikers (65% naar 70%) niet lijkt te kunnen vertalen naar een groei van omzet en winst. Het is dus alleen maar realistisch om ook rekening te houden met alternatieve beweegredenen die de KPN directie met deze move kan hebben.

Dus een verzoekje aan alle lezers: laten wij goed in de gaten houden welke verandering KPN nu precies beoogt, en die aandacht ook na een half jaar (07-2019) of een jaar (01-2020) even vasthouden. De meeste veranderingen vinden vaak hun uitvoer wanneer de focus van het nieuws allang is weggedraaid.

Telfort team, jullie nu als eerste nog even succes de komende tijd met jullie wat minder dankbare taak.
Reputatie 8
Badge +11
Dankjewel voor het delen van je visie en verhaal, en de mooie woorden @rationeel 😊Dat waarderen we!
Van Galdor68 vond ik dit antwoord van een week geleden die ik niet eerder heb gezien: Vooralsnog stopt alleen de verkoop en dienstverlening vanuit de Telfort winkels per 1 mei. Je kunt vanaf die datum dan bij de KPN winkel terecht voor info, service en aankopen. Het merk Telfort blijft nog wel even, rond 2020 zal het merk te versmelten met KPN. En dan zullen we vast een nieuw aanbod kunnen doen aan onze Telfort klanten. Daar heb ik alle vertrouwen in. Zodra er nieuws is weten wij jou en jij ons te vinden!

En bovenop van Jurgen: Daardoor kunnen we ervoor zorgen dat klanten die eerder kozen voor het Telfort-aanbod aan producten en diensten goed bij KPN terecht kunnen voor een aanbod dat hen aanspreekt. En ben je al Telfort-klant, dan blijft alles hetzelfde als voorheen.

Dit is door Alexandra bevestigd: Als je niets verandert, blijft je abonnement en dus ook de prijs hetzelfde, ook na de overgang naar KPN. Dat is alles wat we voor nu aan informatie hebben.

Nou dit is een concessie van KPN als ik het zo moet begrijpen. Eindelijk wat opheldering. Maar dan nog een vervelende vraag: Gaat KPN dus tegelijkertijd dezelfde TWEE VERGELIJKBARE producten aanbieden met twee verschillende merken. De ene met KPN prijs die doorgaat met het verkopen, en de ander met die van Telfort, die gaat stoppen ?

Er is toch iets die niet is duidelijk in dit verhaal...

Ik wacht op het antwoord.
Reputatie 1
https://tweakers.net/nieuws/148606/gerucht-canadees-bedrijf-en-pensioenfondsen-overwegen-kpn-over-te-nemen.html
Het lange op KPN druk maken loont. KPN kwam met het info dat hij Telfort per 1 mei niet meer gaat aanbieden, maar het alleen "live" laten staan zonder aanbieding op dezelfde merk !! En misschien met of zonder prijzen wijzigen. Ik liever toch nog dat KPN in een aankondiging vertelt wat hij gaat doen zodat alle speculatie en ongerustheid erover kan ophouden.

Ter info KPN is nog een (deels) publieke bedrijf.
Reputatie 8
Badge +16
Dit is door Alexandra bevestigd: Als je niets verandert, blijft je abonnement en dus ook de prijs hetzelfde, ook na de overgang naar KPN. Dat is alles wat we voor nu aan informatie hebben.

Ik wil niet vervelend doen... maar het staat een bedrijf als KPN vrij om eenzijdig de voorwaarden en prijzen aan te passen van lopende abonnementen. In het verleden heeft Telfort dat ook een paar keer gedaan om afscheid te kunnen nemen van allerlei legacy-producten.

Dat er nu geen plannen zijn om dit te doen, wil niet zeggen dat alles ook op lange termijn hetzelfde blijft.
@hoihoi1 voor meer inhoudelijke info zullen we toch even geduld moeten hebben.
Deze bekend making heeft in mijn ogen niks met druk te maken gewoon onderdeel van het draaiboek zoals de top dit bedacht heeft.

Op basis van alle beschikbare info kunnen tot 1 mei nog abonnementen onder de naam Telfort worden afgesloten. Daarna moeten we dus afwachten hoe de "voordelige" prijzen in het KPN aanbod worden op genomen.

Of te wel wordt vervolgd, even geduld tot half april tegen die tijd moet er toch wel meer bekend worden gemaakt.


@Franzki op de lange termijn helemaal mee eens, op de korte termijn ondermijnt dit de uitspraken zoals gedaan het combineren van het beste van de afzonderlijke merken.
Reputatie 8
Badge +16
.. de uitspraken zoals gedaan het combineren van het beste van de afzonderlijke merken.

De kwaliteit van Telfort tegen de prijs van KPN?

Reageer