Sticky Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

Telfort en KPN gaan samen verder
Badge +13

Laatste update: 02 november 2020, 09.00 uur

Telfort en KPN zijn samen gegaan. Vanaf vandaag sluit het Telfort Forum. Je bent van harte welkom bij de klantenservice van KPN en op het KPN Forum.

 

Op 26 januari 2020 is Telfort Mobiel KPN Mobiel geworden. Lees meer over deze overgang.

Telfort is al 15 jaar onderdeel van KPN. We bieden je graag het allerbeste. Daarom bundelen wij onze krachten en heet Telfort straks ook KPN.

Om het beste voor onze klanten te bieden bundelen we onze krachten in KPN en vullen we dit merk aan met de sterke eigenschappen van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Op deze manier kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening nog verder te verbeteren. 

 

Dit betekent het voor Telfort klanten
Uiteindelijk gaan alle klanten van Telfort automatisch over naar KPN. Je kan de Telfort producten en diensten gewoon blijven gebruiken. Alle mobiele abonnementen zijn overgezet op 26 januari 2020. Voor nieuwe of extra abonnementen is iedereen voortaan welkom bij KPN.

 

Telfort blijft in de buurt
We zien onze Telfort klanten vanaf nu graag terug in de KPN winkel of KPN XL winkel. Onze collega’s helpen je in de KPN winkel met je vragen over Telfort. Het voordeel is dat je nu in nog meer winkels terecht kan. 

 

En Telfort blijft online
Telfort.nl, de website, blijft voorlopig nog gewoon online. Ook blijven Mijn Telfort en de Mijn Telfort-app gewoon werken. Voor informatie of service kunnen Telfort klanten ook nog steeds contact opnemen met de Klantenservice van Telfort. En ze kunnen terecht op Telfort.nl/kpn.

 

374a8505-15f7-47c4-a120-62d0def9c65c.png

 

Wanneer gaan de Mobiele en Thuis-abonnementen van Telfort over naar KPN?
De mobiele abonnementen zijn op 26 januari 2020 overgegaan naar KPN. Van de Thuis-abonnementen verwachten we de overgang in 2020. We houden je persoonlijk op de hoogte als er iets staat te gebeuren.

 

Verandert mijn abonnement bij de overgang naar KPN?
We zorgen ervoor dat het abonnement dat je hebt, gewoon doorloopt bij KPN. Je hoeft er zelf niets voor te doen. 
Dat betekent voor Thuis:
•   Je houdt je e-mailadres.
•   Je houdt je apparatuur.
•   Je houdt je tv-opnames.
•   Je houdt je modeminstellingen.
En voor Mobiel:
•    Je houdt je nummer, voicemail en sms'jes.
•    MB's en minuten blijf je 2 maanden meenemen.

Je hebt onlangs een e-mail of brief over de overgang naar KPN ontvangen. Hierin staat de bundel die je straks bij KPN krijgt. Let op, dit is de basis bundel. Als je CombiVoordeel hebt, komt de verdubbeling er nog bij.

Alle voordelen die je nu hebt gaan mee naar KPN. Dat geldt voor zowel de CombiVoordeel verdubbeling, als voor extra bundels die je bijvoorbeeld bij een verlenging hebt gekregen. Extra verlengvoordelen zijn niet in de brief of e-mail vermeld, omdat daar veel verschillende varianten van zijn. Deze gaan gewoon mee naar KPN. We zorgen ervoor dat je er niet op achteruit gaat in belminuten, sms’jes en MB’s.

 

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
In 2019 gebeurt er nog niets met het Telfort forum. We verwachten dat dit forum te gebruiken is tot alle klanten over zijn naar KPN en dat het nog in heel 2020 leesbaar zal zijn. We houden je hier op de hoogte van de ontwikkelingen.
 

Meer vragen en antwoorden? Klik op ‘Toon inhoud’.

Waarom gaan de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom op termijn verder als KPN?
We willen de onbetwiste kwaliteitsleider zijn en we hebben de ambitie om met het KPN-merk alle klantgroepen in de verschillende segmenten te bedienen. Daarom leggen we de focus op het KPN-merk en vullen we dit aan met de sterke eigenschappen van de andere merken. Door de focus op het KPN-merk te leggen, kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening onder het KPN-merk nog verder te verbeteren.

Zijn de winkels gesloten?
Vanaf 1 mei 2019 kun je terecht in de KPN-winkels of KPN XL Winkels.

Tot wanneer kan ik verlengen?

Je kunt voortaan verlengen bij KPN. Je kan hiervoor terecht in de KPN winkel in jouw buurt.

Blijft Telfort.nl wel bestaan?
De Telfort website blijft voorlopig bestaan voor al je vragen en service.

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
Het Telfort forum blijft in 2019 wat het altijd is geweest: de leukste plek om antwoorden te vinden en om in gesprek te gaan met andere klanten en Telfort specialisten. Gedurende dit jaar bereiden we ons er op voor om het forum dezelfde overgang te laten maken als het merk zelf: naar één KPN dat is aangevuld met de sterke eigenschappen van de andere merken. Details hierover zijn nog niet bekend.
Wat gebeurt er met mijn telefoonnummer vast/mobiel? Blijft dit hetzelfde?
Je telefoonnummer vast/mobiel blijft hetzelfde.

Kan ik gebruik maken van Gratis onderling bellen en MB’s delen?
Deze voordelen zijn nu al beschikbaar voor KPN mobiele klanten als je je aanmeldt voor KPN Compleet. Als je je mobiele contract wil verlengen, kan dat naar een mobiel abonnement van KPN zodra je contract is afgelopen.

Ik heb Telfort mobiel en KPN vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Ik heb Telfort mobiel en XS4ALL vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Als je XS4ALL combineert met KPN of als je Telfort combineert met KPN, dan krijgt je combinatievoordelen. We werken continu aan de verbetering van onze dienstverlening. Mocht het in de toekomst veranderen, dan krijg je hier bericht van.

Ik heb KPN mobiel en Telfort vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

 

Heb je vragen? Stel ze dan hieronder.


1292 reacties

hoihoi1

Of ik een petitie start voor Telfort?

Nee, dat kan ik niet.

Daar komt veel te veel bij kijken.

Plus dat ik daar niet geschikt voor ben.

Houd ook niet van de media.



Ik ga ook niet verlengen bij Telfort, juist omdat ik geïnformeerd heb wat het uiteindelijke pakket wordt.

En uiteraard de verschillen erin.

Anders had ik wel gebruik gemaakt van de Black Friday Deal of nu het eerste jaar €35,00.

De prijs wordt voor mij uiteindelijk duurder en de voordelen, voor mij althans, gaan weg.

Dus ik laat mijn abonnement nu nog doorlopen.

En Telfort weet hoe ik erover denk.

Zij hebben mij meermaals benaderd om maar te verlengen met mijn abonnementen.

En mijn abonnementen 'lopen' al wel even.



Ik heb al eerder overwogen om weg te gaan.

En niet alleen om de prijs.

Dus ik ben niet de juiste persoon om een petitie te starten.



Daarbij heeft Friesian een goed punt hier.

Het gaat hier ook om mensen die bv. alleen mobiel afnemen en de rest elders ondergebracht hebben.

Maar ook Galdor68, dat de meeste mensen hier waarschijnlijk om de prijs zitten.

En natuurlijk de media aandacht, die je nog maar moet zien te krijgen.



Als je bedoelt een petitie tegen Telfort, daar begin ik dus ook niet aan.

Ook om bovengenoemde redenen.

Ik ben niet perse tegen Telfort.

Voor nu zit ik goed.

Daarbij bestaan er al genoeg klachtenwebsites.



Ik wacht nu nog even af met wat er een informatie vanuit Telfort/KPN er naar boven komt.

Maar als er KPN maatstaven komen ben ik weg.
Hallo @Galdor68 ,

Dus #totziensTelforthalloKPN


Moet het niet zijn #VaarwelTelfortwelkomKPN 🤔
Je hebt gelijk @JanD of stiekem heb ik dan toch de hoop dat het merk ooit weer terugkomt.



Het ziet er vrij eenvoudig uit @Mandy als ik zo op petities.nl bij aanmaken kijk.

Paar redelijk standaard ogen vragen invullen en je hebt er één.
Om nog even terug te komen op het vorige geschrevene.

De reden waarom ik bijna weggegaan was is wel netjes opgelost,

door een medewerker van Telfort.



Voor mij geen welkom KPN.



En nee, ik start geen petitie.
Maar dan eerste, is er een ander budget provider die met Telfort te vergelijken is qua prijzen en diensten en die een aantal Telfort abonees (of Telforters) overwegen om ernaar te gaan ? Als het zo zou zijn dan wordt misschien de petitie ook overbodig.. Of andersom, hoeveel mensen willen het behoud van Telfort ? Bij hem heb Ik alleen internet en vaste bellen.
Reputatie 1
Ik ben blij dat er nu eindelijk eens iets gebeurt. Telfort zit met hun service altijd maar als verdediging aan te voeren dat het bij kpn ligt. Dus liever nog vandaag dan morgen weg met al die firma,s onder firma.
Dat zal niet veel veranderen. Zo heel veel eigen monteurs heeft de provider KPN ook weer niet en voor storingen zoals die bij @Roel Reageert is de provider KPN ook weer afhankelijk van KPN Netwerkbeheer die veel lokaal uitbesteed.



@hoihoi1 deze is al eens genoemd de energie leverancier die alweer een paar jaar ook isp diensten van KPN levert onder eigen naam. NLe twee nuts voorzieningen bij 1 aanspreekpunt kan het nog mooier.

Op dit moment op het KPN netwerk iets en dan ook echt iets verschil in prijs met Telfort maar dan wel een groter basis pakket voor tv wat voor jou dan niet van belang is.





Het behoud van de Telfort prijzen ja de naam al vaker gezegd doet me niet veel.
Reputatie 1
@Galdor68

Mij interesserend het ook niet meer zal binnenkort nog even een laatste bericht schrijven op mijn forum probleem. Want de soap op "Service en kennis van Telfort geef ik een dikke 3" is nog niet ten einde. Komt nog een sappige eind.



Maar inderdaad de misleidingen in de markt moeten ze mee stoppen. Net als met het energie netwerk.

er zijn dus maar 4 soorten internet verbindingen




  1. DSL/GLASvezel van KPN
  2. KABEL aansluiting van ZIGGO
  3. 4G NETWERK via KPN,VODAFONE of T.MOBIEL
  4. Sateliet internet via skyinternet en misschien meerdere leveranciers.

Dus veel keuze hebben we niet als er een storing zit in het netwerk Moet je bij 1 van de bovenstaande zijn
Het zit iets uitgebreider in elkaar er zijn gebieden waar ziggo niks heeft ongeveer 10 % van alle kabel aansluitingen. In die gebieden zoals zeeland heb je Delta en een andere is Caiway in diezelfde en andere gebieden heb je ook Glasvezel van CiF of EQT waar providers van de M7 groep actief zijn.

Maar inderdaad wie je internet provider ook is daar staat bijna altijd een netwerkbeheerder boven.



Een paar kleine uitzonderingen zoals SKV Stichting Kabelnet Veendam die hebben tot nog toe zover ik weet het hele beheer in eigen hand.



Wat is misleiding? We worden overal misleid wel eens op een markt geweest daar die geel gekleurde kramen gezien Het Stoepje dezelfde koeken volgens exact hetzelfde recept heeft de Albert Hein ook alleen zijn die op de markt niet mooi genoeg voor de winkels dus worden ze daar goedkoper verkocht. Meerdere producten ander merknaam en pats meteen duurder.
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie veel aannames en speculaties. Niets concreets, simpelweg omdat we het moeten doen met de gegevens die we hebben. Niets meer en niets minder.

Diegenen die het hardste roepen doen vervolgens niets. Stemmingmakerij dus.



Wie wat wil doen, prima. Maar hou op met zinloos hier zitten sputteren. Zonde van mijn tijd om dat allemaal te lezen.
Reputatie 1
GLC Om jou te ontlasten kunnen ze veel beter al die dochterondernemingen opdoeken en maar 1 firma er van maken. met een nieuwe naam. Wat zou jij dan een vrije tijd krijgen. hoef je niet meer te hoppen naar al die forums.
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie veel aannames en speculaties. Niets concreets, simpelweg omdat we het moeten doen met de gegevens die we hebben. Niets meer en niets minder.

Dit is precies wat de situatie op dit moment is inderdaad. We kunnen op dit moment allemaal (jullie en wij) enkel afwachten tot er meer bekend gemaakt wordt.
Reputatie 8
Badge +18
Heb gisteren eens gekeken hoe en wat bij KPN voor een nieuw abo glas en ik moet zeggen dat ik veel voordeliger uitkom bij Kpn, kan komen omdat ik al een mobiel abo heb bij Kpn.

Voor Vast bellen bij Kpn wordt 1,00 euri berekend

Als men kiest voor een hogere snelheid krijg je de 2e ontvanger evenals de 1e gratis

Heeft men KPN mobiel abo dan krijg je 5,00 euri korting + dubbele data

Ook kun je of eredivisie live of pluspakket gratis krijgen.

12 maanden € 5,00 korting

Mijn kassa bon bedroeg € 56,50



Heb je meerdere mobiele abonnementen dan krijg je tot 5 abo op ieder abo € 5,00 korting
Reputatie 2
Badge +3
https://www.telecompaper.com/nieuws/kpn-sluit-alle-telfort-winkels-ontslag-voor-medewerkers--1277551
Dank je voor het delen van de link Reacher.

Dus het is begonnen allemaal.

Dat houdt dus in dat je als klant zijnde straks moet zoeken naar een KPN XL winkel.

Wat dat ook moge zijn......

Heel triest nieuws ook voor de medewerkers van de winkels.

Die moeten op zoek naar ander werk.

Dat er binnen KPN gezocht wordt naar ander werk, hoop het voor ze, maar geloof er niet echt in.
Reputatie 3
Badge +1
Die XL staat tussen haakjes, dus daarmee doelen ze op de gewone KPN winkel en de XL filialen.
Het is uiteraard niet zinvol om een KPN en een Telfort winkel te hebben als het merk verdwijnt, gelukkig hebben we hier een KPN winkel de dichtsbijzijnde Telfort toko is al snel 40 tot 50 KM verderop daar ga ik dus echt niet heen.



Door de sluiting hier van de Telfort winkel heb ik destijds maar bij KPN mijn mobiel verlengt in die tijd vond ik een persoonlijk advies belangrijker. Was die winkel wel geweest had ik veel eerder alles bij Telfort onder gebracht.



Ik hoop inderdaad wel dat de KPN winkel medewerkers Telfort vragen kan gaan beantwoorden en Telfort abonnementen kan adviseren zolang het merk nog bestaat.
Reputatie 3
Badge +1
Bij mij zitten KNP en Telfort vlak naast elkaar net om het hoekje, er zit een blokker tussenin.

Ik denk dat de KNP medewerkers ongetwijfeld vragen kunnen beantwoorden, alleen geen advies kunnen geven voor verlenging of afsluiten van een Telfort Abonnement aangezien deze per 1 mei niet meer verkrijgbaar zijn.
Voorlopig bestaat Telfort nog 2 jaar, als je de eerste berichten mag geloven.

Maar de afbraak is nu al begonnen....



Ik ben altijd keurig netjes geholpen door medewerkers in de winkel van Telfort.

Persoonlijk advies vind ik ook belangrijk.



Ik denk eerder dat er straks meer gepushte wordt om direct over te stappen naar KPN.

En ik vraag mijzelf dan ook af of wij daadwerkelijk als Telfort klanten geholpen kunnen worden.

Niet meteen streep door Telfort-merk

Van Heerwaarden benadrukt dat het sluiten van de winkels niet betekent dat er ook nu al een streep gaat door Telfort als merk. "Voor klanten verandert er niets. Ze behouden de producten en diensten zoals zij die nu ook hebben." Voorlopige blijven er ook nog campagnes lopen voor Telfort. Ex-miljonair Hans uit de telfort-reclame blijft dus nog even actief.



Dus als de website uit de lucht gaat is het einde oefening dat zal dan dus ook per 1 mei gebeuren waar het de producten betreft.
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb nog meer gelezen dan dat:

https://tweakers.net/nieuws/148334/kpn-stopt-per-1-mei-met-verkoop-telfort-abonnementen-en-sluit-alle-winkels.html

Hierin staat echt dat ze stoppen met de verkoop van Abonnementen.
Ik heb nog meer gelezen dan dat:

https://tweakers.net/nieuws/148334/kpn-stopt-per-1-mei-met-verkoop-telfort-abonnementen-en-sluit-alle-winkels.html

Hierin staat echt dat ze stoppen met de verkoop van Abonnementen.


Klopt ik had er over heen gelezen excuses ik was te gefocust op dat laatste stuk. Nogmaals sorry.
Reputatie 1
hoe zit het met de kosten van je abbonement:

worden deze hoger of blijven deze zoals in het contract staat???



als voorbeeld: {goedkoopste abbonementen}



bij mijn berekening is de korting actie van X maanden goedkoper niet ingerekend omdat deze toch vervallen na de duur van de actieperiode

--------------------

internet+ tv

telfort

42.50 euro per maand

KPN:

51.50





mobiel:

telfort

4gb (na klant/combi voordeel) {2gb voor nieuwe klanten}

12.50 per maand

KPN:

2gb {met combi voordeel}

15 euro per maand



totaal:

telfort: 55 euro

kpn 66.50

-----------------

het is allemaal wel leuk en aardig dat je bij kpn het volgende krijgt:

kpn veilig 2 appareten {2 euro} {berkend op 5 euro voor 5 apparaten}

gratis fox sport {7.50 euro}

volgens mijn berekening zou er dan al minimaal 9.50 van het abbo af kunnen voor de mensen die deze opties niet hoeven OF WILLEN.



wat dus komt op 66.50-9.50= 55 euro {of in andere woorden diezelfde kosten als bij telfort}

waarom kan je dan niet kiezen voor meer korting op je abbonement dan die zogehete bonus.
@alexvdp je contract is ten alle tijde bindend. Zonder, ik zou bijna zeggen persoonlijke, aankondiging mag dit niet veranderen.



Voor mij zal het bij beiden een terug gaan zijn ik vind het nu al onacceptabel dat ik meer kosten heb voor diensten die niet meer als totaal pakket voor dezelfde prijs leverbaar waren door een verhuizing.



Dus voor huidige glasvezeklanten bij verlenging concreet verlies van synchroon 50/50 verlies van het uitgebreid tv pakket extra kosten voor vaste telefonie.



Je vergeet dat je bij Telfort ook fox als combivoordeel krijgt of het pluspakket of €5,00 korting voor thuis en je bundel langer houdbaar.



Vergelijkbaar met wat KPN compleet heet behalve meenemen van je tegoed aan de andere kant krijgt elk extra mobiel abonnement blijkbaar €5,00 korting bij KPN.



Dat zal dan het voordeel zijn KPN heeft dat tv pakket onderscheid' nog' niet
Reputatie 2
Badge
Even een vraag. Wij overwegen al een tijdje om onze internetsnelheid te verhogen naar 100/100 (ipv de huidige 50/5). Omdat we 2 mobiele abonnementen hebben en de Telfort deal met dubbele MB's en 2 maanden meenemen van niet gebruikte MB's erg prettig vinden willen we gebruik blijven maken van Telfort. Daarnaast zijn we natuurlijk niet graag onze Telfort e-mail adressen kwijt.

Het wordt duidelijk dat het Telfort merk erg snel gaat verdwijnen (per 1 mei dus geen nieuwe abo's meer). Is het nu verstandig om de verhoging van de internetsnelheid asap aan te vragen bij Telfort zodat dit "in de boeken staat" en ik ervan uit mag gaan dat de status van mijn Telfort abonnement zal zijn als KPN tzt meer of minder subtiele wijzigingen gaat doorvoeren?

Reageer