Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

Telfort en KPN gaan samen verder
Badge +13

Op 26 januari is Telfort Mobiel KPN Mobiel geworden. Lees meer over deze overgang.

 

Laatste update: 22 april 2020

In de week van 20 april ontvang je een e-mail met een korte update over de overgang van jouw Thuis abonnement van Telfort naar KPN. Op deze manier willen we je even kort bijpraten en laten weten dat we op de achtergrond nog steeds bezig zijn. Er is nog geen overgangsdatum bekend. Zo gauw er meer bekend is, ontvang je hierover meer informatie van ons.

 

Telfort is al 15 jaar onderdeel van KPN. We bieden je graag het allerbeste. Daarom bundelen wij onze krachten en heet Telfort straks ook KPN.

Om het beste voor onze klanten te bieden bundelen we onze krachten in KPN en vullen we dit merk aan met de sterke eigenschappen van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Op deze manier kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening nog verder te verbeteren. 

 

Dit betekent het voor Telfort klanten
Uiteindelijk gaan alle klanten van Telfort automatisch over naar KPN. Je kan de Telfort producten en diensten gewoon blijven gebruiken. Alle mobiele abonnementen zijn overgezet op 26 januari 2020. Voor nieuwe of extra abonnementen is iedereen voortaan welkom bij KPN.

 

Telfort blijft in de buurt
We zien onze Telfort klanten vanaf nu graag terug in de KPN winkel of KPN XL winkel. Onze collega’s helpen je in de KPN winkel met je vragen over Telfort. Het voordeel is dat je nu in nog meer winkels terecht kan. 

 

En Telfort blijft online
Telfort.nl, de website, blijft voorlopig nog gewoon online. Ook blijven Mijn Telfort en de Mijn Telfort-app gewoon werken. Voor informatie of service kunnen Telfort klanten ook nog steeds contact opnemen met de Klantenservice van Telfort. En ze kunnen terecht op Telfort.nl/kpn.

 

374a8505-15f7-47c4-a120-62d0def9c65c.png

 

Wanneer gaan de Mobiele en Thuis-abonnementen van Telfort over naar KPN?
De mobiele abonnementen zijn op 26 januari 2020 overgegaan naar KPN. Van de Thuis-abonnementen verwachten we de overgang in 2020. We houden je persoonlijk op de hoogte als er iets staat te gebeuren.

 

Verandert mijn abonnement bij de overgang naar KPN?
We zorgen ervoor dat het abonnement dat je hebt, gewoon doorloopt bij KPN. Je hoeft er zelf niets voor te doen. 
Dat betekent voor Thuis:
•   Je houdt je e-mailadres.
•   Je houdt je apparatuur.
•   Je houdt je tv-opnames.
•   Je houdt je modeminstellingen.
En voor Mobiel:
•    Je houdt je nummer, voicemail en sms'jes.
•    MB's en minuten blijf je 2 maanden meenemen.

Je hebt onlangs een e-mail of brief over de overgang naar KPN ontvangen. Hierin staat de bundel die je straks bij KPN krijgt. Let op, dit is de basis bundel. Als je CombiVoordeel hebt, komt de verdubbeling er nog bij.

Alle voordelen die je nu hebt gaan mee naar KPN. Dat geldt voor zowel de CombiVoordeel verdubbeling, als voor extra bundels die je bijvoorbeeld bij een verlenging hebt gekregen. Extra verlengvoordelen zijn niet in de brief of e-mail vermeld, omdat daar veel verschillende varianten van zijn. Deze gaan gewoon mee naar KPN. We zorgen ervoor dat je er niet op achteruit gaat in belminuten, sms’jes en MB’s.

 

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
In 2019 gebeurt er nog niets met het Telfort forum. We verwachten dat dit forum te gebruiken is tot alle klanten over zijn naar KPN en dat het nog in heel 2020 leesbaar zal zijn. We houden je hier op de hoogte van de ontwikkelingen.
 

Meer vragen en antwoorden? Klik op ‘Toon inhoud’.

Waarom gaan de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom op termijn verder als KPN?
We willen de onbetwiste kwaliteitsleider zijn en we hebben de ambitie om met het KPN-merk alle klantgroepen in de verschillende segmenten te bedienen. Daarom leggen we de focus op het KPN-merk en vullen we dit aan met de sterke eigenschappen van de andere merken. Door de focus op het KPN-merk te leggen, kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening onder het KPN-merk nog verder te verbeteren.

Zijn de winkels gesloten?
Vanaf 1 mei 2019 kun je terecht in de KPN-winkels of KPN XL Winkels.

Tot wanneer kan ik verlengen?

Je kunt voortaan verlengen bij KPN. Je kan hiervoor terecht in de KPN winkel in jouw buurt.

Blijft Telfort.nl wel bestaan?
De Telfort website blijft voorlopig bestaan voor al je vragen en service.

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
Het Telfort forum blijft in 2019 wat het altijd is geweest: de leukste plek om antwoorden te vinden en om in gesprek te gaan met andere klanten en Telfort specialisten. Gedurende dit jaar bereiden we ons er op voor om het forum dezelfde overgang te laten maken als het merk zelf: naar één KPN dat is aangevuld met de sterke eigenschappen van de andere merken. Details hierover zijn nog niet bekend.
Wat gebeurt er met mijn telefoonnummer vast/mobiel? Blijft dit hetzelfde?
Je telefoonnummer vast/mobiel blijft hetzelfde.

Kan ik gebruik maken van Gratis onderling bellen en MB’s delen?
Deze voordelen zijn nu al beschikbaar voor KPN mobiele klanten als je je aanmeldt voor KPN Compleet. Als je je mobiele contract wil verlengen, kan dat naar een mobiel abonnement van KPN zodra je contract is afgelopen.

Ik heb Telfort mobiel en KPN vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Ik heb Telfort mobiel en XS4ALL vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Als je XS4ALL combineert met KPN of als je Telfort combineert met KPN, dan krijgt je combinatievoordelen. We werken continu aan de verbetering van onze dienstverlening. Mocht het in de toekomst veranderen, dan krijg je hier bericht van.

Ik heb KPN mobiel en Telfort vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we startten in mei 2019 met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

 

Heb je vragen? Stel ze dan hieronder.


1288 reacties

Voor zover ik weet gebruiken zowel Telfort als KPN een V10(a) maar de software is anders.
Het TV kastje lijkt hetzelfde, maar dan nog zal waarschijnlijk de software anders zijn.

Misschien helpt deze link op de website van KPN?
Internet en TV Basis

Verder is dit nu een goede vraag, blijf je bij Telfort of wordt dit nu KPN?
Er wordt nu gezegd 2020 maar of dit in dit geval ook nog telt, weet ik niet.
Reputatie 8
Badge +11
Zijn er eigenlijk verschillen tussen het KPN en Telfort apparatuur?
Ik vraag dat omdat ik dit jaar van de oude (met analoog signaal) glasvezel naar het nieuwe systeem ga.
Moet ik dan na een jaar of twee jaar weer naar een nieuw KPN systeem switchen?

Met het nieuwe glasgezel is de apparatuur vrijwel gelijk, bij sommige dingen hebben wij wat andere software die zorgt dat de apparatuur werkt maar in grote lijnen is het gelijk.
@Jasper - Telfort
Ik denk dat de vraag niet helemaal beantwoord is.
Wel betreft de apparatuur.
Ik weet ook dat je nu waarschijnlijk ook genoeg aan je hoofd hebt.....
Reputatie 8
Badge +18
Mandy de vraag is door @Jasper - Telfort keurig beantwoord, met de software wordt de firmware in het modem bedoelt verder is alles gelijk aan het Telfort pakket en ik heb toevallig gisteren mjjn buurman even geholpen die glas heeft van KPN
Klopt jimny maar ik doelde op deze vraag.
Moet ik dan na een jaar of twee jaar weer naar een nieuw KPN systeem switchen?
De software bij Telfort is anders.
Reputatie 8
Badge +18
Denk dat de klant met deze vraag bedoelt dat hij net is overgestapt van het oude glas naar het nieuwe glasvezel en dat gaat niet gebeuren omdat KPN geen oud glasvezel heeft
Reputatie 8
Badge +16
Klopt jimny maar ik doelde op deze vraag.Moet ik dan na een jaar of twee jaar weer naar een nieuw KPN systeem switchen?
De software bij Telfort is anders.


Software is op afstand te verwijderen en te vervangen voor nieuwe software. Het maakt dus helemaal niets uit of je kastje of modem van KPN, XS4ALL of Telfort vandaan komt. Simpelweg nieuwe software versturen vanaf de server en je apparatuur is KPN groen geworden. Enige verschil wat er is zijn de modems van XS4ALL, daar wordt gebruik gemaakt van de Fritz!box, hier zal het wat lastiger zijn maar bestaande gebruikers kunne deze gewoon blijven behouden tot ze zijn verouderd. Met de huidige techniek betekend dit dat binnen circa 5 jaar deze ook uit gefaseerd is.
Zijn er eigenlijk verschillen tussen het KPN en Telfort apparatuur?
Ik vraag dat omdat ik dit jaar van de oude (met analoog signaal) glasvezel naar het nieuwe systeem ga.
Moet ik dan na een jaar of twee jaar weer naar een nieuw KPN systeem switchen?

Deze overzetting houd in dat je naar het nieuwe systeem van KPN gaat dit is namelijk hetzelfde. Het enige de firmware maar dat is al gezegd is vrij makkelijk op te lossen. Daar merken we niks van. Wat betreft de fritzboxen betreft ook deze zijn nu al geschikt. Er is voor hun OS een aanpassing geweest.
Tegen de tijd dat dit zover is met als voorbeeld de tv ontvanger vandaag zie je het Telfort logo en morgen het KPN Logo zonder dat je ook maar iets hoeft te doen.

Deze hele omzetting van het oude glas netwerk is zonneklaar althans voor mij wel de eerste stap van deze samenvoeging.
Reputatie 1
Badge
Voor mij is de vraag prima beantwoord hoor.
Apparatuur blijft hetzelfde dus.
Software updates heb ik geen problemen mee.
Ik wacht dus rustig af wanneer ik over ga naar het nieuwe systeem.
Klein beetje of topic
@Tuut-Tuut XS4ALL heeft een iets beter modem/router beleid dan KPN en Telfort
https://www.xs4all.nl/service/diensten/internet/productinformatie/acties/modem-bij-contractverlenging.htm
Er wordt nu aan wifi 6 802.11 ax gewerkt daarmee zijn de v10 en de v10a over 5 jaar afhankelijk van de ontwikkeling en verkoop van consumenten toestellen ook verouderd.

Nu weer on Topic
Met de focus op het KPN-merk gaan we de KPN-dienstverlening uitbreiden met de beste elementen van de afzonderlijke merken, zoals de hoogst gewaardeerde service van XS4ALL, de betaalbare voordeeldiensten van Telfort en de persoonlijke service en het deskundig zakelijk advies van Yes Telecom”,


Vrije interpretatie voor klanten zou de beste elementen zijn het modem beleid inclusief verstrekken van alle gegevens ook voor eigen apparatuur inclusief voip/sip van XS4ALL en instap prijzen op Telfort nivo.
Reputatie 1
Maar hoe gaat dit met het emailadres, krijg je ook de mogelijkheid om een @kpn emailadres te gebruiken als Telfort klant?
Want vind het niet leuk om overal een telfort emailadres te noemen terwijl dit niet meer bestaat!
Ben 23 Telfort klant geweest met volle tevredenheid, en vind het echt heel jammer dat dit merk ophoud te bestaan.
Hoe zit het met de afstandsbediening waar Telfort opstaat word dit ook vervangen voor een kpn afstandbediening met eventueel nieuwe tv ontvangers?
En de v8 modem word deze ook omgewisseld naar een nieuw modem van kpn, ze willen alles onder kpn hebben en horen ze dit ook eigenlijk te vervangen.
We zullen het gaan zien de komende jaren wat er allemaal gaat veranderen.

Groeten,
Gertjan
@Twente
1 Het email adres je zal terzijnertijd waarschijklijk een @ KPN alias kunnen maken, het enige nu bekende zoals in de startpost of in de post hierover op het KPN forum staat dat de huidige blijven bestaan, wat juist handig is hoef je geen wijzigingen te sturen maar ik snap je achterliggende gedachte.

2 De afstandsbediening indien defect zal je bij vervanging 1 met het KPN logo krijgen dat lijkt me logisch, dit zal niet meteen gebeuren. De tv ontvangers hoeven ook niet vervangen te worden enkel de software en dat om een ander logo te zien in het menu.

3 Het modem net als de tv ontvanger en hiervoor al genoemd in reactie op een andere vraag ook niet meteen, in eerste instantie indien nodig de firmware. Bij slechter functioneren zal er dan hoop ik wel een ander beleid zijn waarbij de v8 vervangen wordt voor de 10 of 10a. Maar ook dit zal vast later bekend worden.

Zoals je al schrijft we zullen het wel zien.
Mocht ik iets over het hoofd zien zal een moderator dit vast aanvullen of verbeteren.
Maar hoe gaat dit met het emailadres, krijg je ook de mogelijkheid om een @kpn emailadres te gebruiken als Telfort klant?
Want vind het niet leuk om overal een telfort emailadres te noemen terwijl dit niet meer bestaat!
Ben 23 Telfort klant geweest met volle tevredenheid, en vind het echt heel jammer dat dit merk ophoud te bestaan.

Wat dat betreft is het idd gemakkelijker om bijvoorbeeld Gmail of Outlook te gebruiken. Ik stond voor hetzelfde probleem als gevolg van omschakeling naar glas.

14 jaar gezelschap van mijn oude maatje.😉Ooit begonnen met een inbelverbinding, Tiscali, Wansdoo, Orange - Online uiteindelijk.
Ik had er dus niet bij stilgestaan dat de software op afstand veranderd kon worden.

Verder heb ik nooit het emailadres van Telfort gebruikt, altijd een alias.
Reputatie 8
Badge +8
Ik had er dus niet bij stilgestaan dat de software op afstand veranderd kon worden.

Verder heb ik nooit het emailadres van Telfort gebruikt, altijd een alias.

Hallo @mandy ,
maar het alias heeft wel een ...@telfort.nl extensie.
Als Telfort opgenomen wordt binnen KPN met de naam KPN zul je geen nieuwe ...@telfort.nl aliassen en volwaardige @telfort.nl e-mailadressen meer aan kunnen maken, alleen nog nieuwe ...@kpn...nl-adressen en daarvan afgeleide aliassen.
Zo is het bij de fusie UPC-Ziggo ook gegaan en zal het naar mijn idee bij KPN niet anders gaan.
Je oude Telfort-adressen zul je tot nader aankondiging blijven gebruiken en alleen nog verwijderen, maar niet meer uitbreiden en/of wijzigen.
Verkeerd woord gebruikt, ik bedoelde eigenlijk Gmail, Hotmail, Outlook ect.
Dus nooit @telfort of zo.
@JanD voor de volledigheid binnen Telfort heb je en @ telfort.nl adressen maar zoals ik ook @ telfortglasvezel.nl adressen en dan nog de overgenomen glasvezel klantengroep en andere erfenissen uit het verleden zoals @ concepts, @ lijbrandt, @ xms, @ tiscali en @12move(zie bijlage) de laatste 2 kunnen de @ telfort webmail gebruiken. Voor al deze klanten is het email vraagstuk zeker relevant.

Wat je nu beschrijft zal hoofdzakelijk voor toekomstige nieuwe klanten zo zijn.

Toen meerdere kabel providers zoals Casema, Ziggo vormen kon ik gewoon het @ casema adres blijven gebruiken. En ik kon gewoon extra @ casema aliassen aanmaken na die tijd. Wel kwam er de mogelijkheid een @ ziggo box of adres aan te maken. Het verbaasd mij dat ex upc klanten niet nog steeds extra aliassen zouden kunnen aanmaken, maar daar kan ik niks over zeggen dus neem ik aan.
Reputatie 8
Badge +10
Het is in zulke situaties inderdaad gebruikelijk dat de nieuwe provider de e-mail adressen van de vorige overneemt, er worden simpelweg aliassen gemaakt van de bestaande adressen door deze als alias te koppelen aan het mailboxadres van de nieuwe provider.
Dus precies zoals Galdor hierboven al aangeeft, zo ging het bij de door hem genoemde providers ook...

Mijn huidige @telfort adressen zijn niets anders dan aliassen van de vroegere @tiscali adressen.
Ik kan nog steeds met beide adressen mijn mail beheren.
Ik doe dat gemakshalve natuurlijk niet, ik gebruik gewoon de @telfort extensie.
Alleen is er dus de splising tussen de laten we voor het gemak zeggen de van oorsprong dsl adressen en de oud glas adressen. Ik heb het nog niet uit geprobeerd maar ben overtuigd dat ik niet van de eerste stap bij webmail dus @ telfort kan inloggen daar zit blijkbaar toch echt een andere mailserver aan.

Zojuist bij wijze van test een 2e mailbox aangemaakt dus geen alias, die kreeg ondanks de omzetting van oud naar nieuw glas meteen de @ telfortglasvezel extensie. Ik kan blijkbaar geen @ telfort box of extensie gebruiken. Dat doet me vermoeden dat wij, de bestaande Telfort klanten geen of zeker niet meteen een KPN extensie zullen krijgen of er moeten aliasen en wat niet meer worden toegepast.

De splitsing in Email kan ook nog tussen DSL en Glasvezel zitten niet direct oud en nieuw.
Ter herhaling lekker afwachten. Er is genoeg wat gedaan moet worden voor het zover is.
Reputatie 1
wat gaat er met prepaid gebeuren ? saldo opwaarderen en de voorwaarden. nu blijft je saldo behouden indien je binnen 6 maanden een betaalde dienst gebruikt.
wat gaat er met prepaid gebeuren ? saldo opwaarderen en de voorwaarden. nu blijft je saldo behouden indien je binnen 6 maanden een betaalde dienst gebruikt.
Net als alle andere diensten zal dit voorlopig wel zo blijven zonder persoonlijke of algemene aankondiging kan dat niet zomaar veranderen.
Reputatie 1
Badge
Toch wel ERG jammer dat je deze actie van KPN via de media moet horen! Hier informeer je toch eerst je klanten over en daarna de rest van de wereld, of mis ik nu iets?! Kwam zelfs al meldingen tegen dat klanten er van op de hoogte waren, nou niet dus...

'k Hou mijn hart vast voor de abonnementsprijzen... De algehele trend lijkt een beetje te zijn dat de prijzen overal omhoog gaan/schieten.

Erg jammer dat Telfort stopt te bestaan qua prijzen, maar zeker ook qua dienstverlening. In vergelijking is KPN toch echt wel een achteruitgang...
Qua prijzen is hier geen concrete uitspraak over gedaan, behalve "de betaalbare voordeeldiensten van Telfort "
Hoe bedoel je de achteruitgang van de dienstverlening precies?

Helemaal mee eens dat op het moment van het inlichten van de pers alle betrokken klanten het bericht zoals in de startpost staat zouden moeten ontvangen.
Dat KPN/Telfort als eerste de klanten hadden moeten inlichten is het feit.
Men denkt tegenwoordig daar te makkelijk over.

De dienstverlening die ik destijds ontvangen heb van KPN.
Te groot, te log, te commercieel, niet menselijk, te duur en gemaakte fouten door hen,
zijn bijna niet te herstellen.
Laat staan dat het nog groter wordt.
Als die dienstverlening bedoelt wordt, ja.
Dan is die van Telfort beter.
Ondanks wat ik eerder schreef de achterliggende gedachte zal eerder zijn dat op deze manier iedereen het meteen weet en leest en hoort een emailtje wordt lang niet altijd geopend en gelezen.

Wat betreft de dienstverlening niet helemaal waar Telfort is in veel zaken van KPN diensten afhankelijk nu hebben ze wel vrij korte lijnen maar die van KPN zijn nog korter. Dus al wil Telfort misschien betere service geven het kan gewoon weg niet.

Ik kan begrijpen dat het anders voelt en overkomt de service van Telfort en KPN, maar ik heb nog geen petitie voor het behoud van de Telfort naam voorbij zien komen dus onze groep klanten is dan blijkbaar minder begaan met de naam Telfort dan de XS4ALL klanten.

Reageer