Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

• 9 juli 2019
  • 829 reacties
  • 62789 keer bekeken
Telfort en KPN gaan samen verder

Toon het eerste bericht

829 reacties

hoihoi1
Of ik een petitie start voor Telfort?
Nee, dat kan ik niet.
Daar komt veel te veel bij kijken.
Plus dat ik daar niet geschikt voor ben.
Houd ook niet van de media.

Ik ga ook niet verlengen bij Telfort, juist omdat ik geïnformeerd heb wat het uiteindelijke pakket wordt.
En uiteraard de verschillen erin.
Anders had ik wel gebruik gemaakt van de Black Friday Deal of nu het eerste jaar €35,00.
De prijs wordt voor mij uiteindelijk duurder en de voordelen, voor mij althans, gaan weg.
Dus ik laat mijn abonnement nu nog doorlopen.
En Telfort weet hoe ik erover denk.
Zij hebben mij meermaals benaderd om maar te verlengen met mijn abonnementen.
En mijn abonnementen 'lopen' al wel even.

Ik heb al eerder overwogen om weg te gaan.
En niet alleen om de prijs.
Dus ik ben niet de juiste persoon om een petitie te starten.

Daarbij heeft Friesian een goed punt hier.
Het gaat hier ook om mensen die bv. alleen mobiel afnemen en de rest elders ondergebracht hebben.
Maar ook Galdor68, dat de meeste mensen hier waarschijnlijk om de prijs zitten.
En natuurlijk de media aandacht, die je nog maar moet zien te krijgen.

Als je bedoelt een petitie tegen Telfort, daar begin ik dus ook niet aan.
Ook om bovengenoemde redenen.
Ik ben niet perse tegen Telfort.
Voor nu zit ik goed.
Daarbij bestaan er al genoeg klachtenwebsites.

Ik wacht nu nog even af met wat er een informatie vanuit Telfort/KPN er naar boven komt.
Maar als er KPN maatstaven komen ben ik weg.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Galdor68 ,
Dus #totziensTelforthalloKPN

Moet het niet zijn #VaarwelTelfortwelkomKPN 🤔
Je hebt gelijk @JanD of stiekem heb ik dan toch de hoop dat het merk ooit weer terugkomt.

Het ziet er vrij eenvoudig uit @Mandy als ik zo op petities.nl bij aanmaken kijk.
Paar redelijk standaard ogen vragen invullen en je hebt er één.
Om nog even terug te komen op het vorige geschrevene.
De reden waarom ik bijna weggegaan was is wel netjes opgelost,
door een medewerker van Telfort.

Voor mij geen welkom KPN.

En nee, ik start geen petitie.
Maar dan eerste, is er een ander budget provider die met Telfort te vergelijken is qua prijzen en diensten en die een aantal Telfort abonees (of Telforters) overwegen om ernaar te gaan ? Als het zo zou zijn dan wordt misschien de petitie ook overbodig.. Of andersom, hoeveel mensen willen het behoud van Telfort ? Bij hem heb Ik alleen internet en vaste bellen.
Reputatie 1
Ik ben blij dat er nu eindelijk eens iets gebeurt. Telfort zit met hun service altijd maar als verdediging aan te voeren dat het bij kpn ligt. Dus liever nog vandaag dan morgen weg met al die firma,s onder firma.
Dat zal niet veel veranderen. Zo heel veel eigen monteurs heeft de provider KPN ook weer niet en voor storingen zoals die bij @Roel Reageert is de provider KPN ook weer afhankelijk van KPN Netwerkbeheer die veel lokaal uitbesteed.

@hoihoi1 deze is al eens genoemd de energie leverancier die alweer een paar jaar ook isp diensten van KPN levert onder eigen naam. NLe twee nuts voorzieningen bij 1 aanspreekpunt kan het nog mooier.
Op dit moment op het KPN netwerk iets en dan ook echt iets verschil in prijs met Telfort maar dan wel een groter basis pakket voor tv wat voor jou dan niet van belang is.

Het behoud van de Telfort prijzen ja de naam al vaker gezegd doet me niet veel.
Reputatie 1
@Galdor68
Mij interesserend het ook niet meer zal binnenkort nog even een laatste bericht schrijven op mijn forum probleem. Want de soap op "Service en kennis van Telfort geef ik een dikke 3" is nog niet ten einde. Komt nog een sappige eind.

Maar inderdaad de misleidingen in de markt moeten ze mee stoppen. Net als met het energie netwerk.
er zijn dus maar 4 soorten internet verbindingen

1. DSL/GLASvezel van KPN
  2. KABEL aansluiting van ZIGGO
  3. 4G NETWERK via KPN,VODAFONE of T.MOBIEL
  4. Sateliet internet via skyinternet en misschien meerdere leveranciers.
Dus veel keuze hebben we niet als er een storing zit in het netwerk Moet je bij 1 van de bovenstaande zijn
Het zit iets uitgebreider in elkaar er zijn gebieden waar ziggo niks heeft ongeveer 10 % van alle kabel aansluitingen. In die gebieden zoals zeeland heb je Delta en een andere is Caiway in diezelfde en andere gebieden heb je ook Glasvezel van CiF of EQT waar providers van de M7 groep actief zijn.
Maar inderdaad wie je internet provider ook is daar staat bijna altijd een netwerkbeheerder boven.

Een paar kleine uitzonderingen zoals SKV Stichting Kabelnet Veendam die hebben tot nog toe zover ik weet het hele beheer in eigen hand.

Wat is misleiding? We worden overal misleid wel eens op een markt geweest daar die geel gekleurde kramen gezien Het Stoepje dezelfde koeken volgens exact hetzelfde recept heeft de Albert Hein ook alleen zijn die op de markt niet mooi genoeg voor de winkels dus worden ze daar goedkoper verkocht. Meerdere producten ander merknaam en pats meteen duurder.
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie veel aannames en speculaties. Niets concreets, simpelweg omdat we het moeten doen met de gegevens die we hebben. Niets meer en niets minder.
Diegenen die het hardste roepen doen vervolgens niets. Stemmingmakerij dus.

Wie wat wil doen, prima. Maar hou op met zinloos hier zitten sputteren. Zonde van mijn tijd om dat allemaal te lezen.
Reputatie 1
GLC Om jou te ontlasten kunnen ze veel beter al die dochterondernemingen opdoeken en maar 1 firma er van maken. met een nieuwe naam. Wat zou jij dan een vrije tijd krijgen. hoef je niet meer te hoppen naar al die forums.
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie veel aannames en speculaties. Niets concreets, simpelweg omdat we het moeten doen met de gegevens die we hebben. Niets meer en niets minder.
Dit is precies wat de situatie op dit moment is inderdaad. We kunnen op dit moment allemaal (jullie en wij) enkel afwachten tot er meer bekend gemaakt wordt.
Reputatie 8
Badge +17
Heb gisteren eens gekeken hoe en wat bij KPN voor een nieuw abo glas en ik moet zeggen dat ik veel voordeliger uitkom bij Kpn, kan komen omdat ik al een mobiel abo heb bij Kpn.
Voor Vast bellen bij Kpn wordt 1,00 euri berekend
Als men kiest voor een hogere snelheid krijg je de 2e ontvanger evenals de 1e gratis
Heeft men KPN mobiel abo dan krijg je 5,00 euri korting + dubbele data
Ook kun je of eredivisie live of pluspakket gratis krijgen.
12 maanden € 5,00 korting
Mijn kassa bon bedroeg € 56,50

Heb je meerdere mobiele abonnementen dan krijg je tot 5 abo op ieder abo € 5,00 korting
Reputatie 2
Badge +3
https://www.telecompaper.com/nieuws/kpn-sluit-alle-telfort-winkels-ontslag-voor-medewerkers--1277551
Dank je voor het delen van de link Reacher.
Dus het is begonnen allemaal.
Dat houdt dus in dat je als klant zijnde straks moet zoeken naar een KPN XL winkel.
Wat dat ook moge zijn......
Heel triest nieuws ook voor de medewerkers van de winkels.
Die moeten op zoek naar ander werk.
Dat er binnen KPN gezocht wordt naar ander werk, hoop het voor ze, maar geloof er niet echt in.
Reputatie 2
Badge
Die XL staat tussen haakjes, dus daarmee doelen ze op de gewone KPN winkel en de XL filialen.
Het is uiteraard niet zinvol om een KPN en een Telfort winkel te hebben als het merk verdwijnt, gelukkig hebben we hier een KPN winkel de dichtsbijzijnde Telfort toko is al snel 40 tot 50 KM verderop daar ga ik dus echt niet heen.

Door de sluiting hier van de Telfort winkel heb ik destijds maar bij KPN mijn mobiel verlengt in die tijd vond ik een persoonlijk advies belangrijker. Was die winkel wel geweest had ik veel eerder alles bij Telfort onder gebracht.

Ik hoop inderdaad wel dat de KPN winkel medewerkers Telfort vragen kan gaan beantwoorden en Telfort abonnementen kan adviseren zolang het merk nog bestaat.
Reputatie 2
Badge
Bij mij zitten KNP en Telfort vlak naast elkaar net om het hoekje, er zit een blokker tussenin.
Ik denk dat de KNP medewerkers ongetwijfeld vragen kunnen beantwoorden, alleen geen advies kunnen geven voor verlenging of afsluiten van een Telfort Abonnement aangezien deze per 1 mei niet meer verkrijgbaar zijn.
Voorlopig bestaat Telfort nog 2 jaar, als je de eerste berichten mag geloven.
Maar de afbraak is nu al begonnen....

Ik ben altijd keurig netjes geholpen door medewerkers in de winkel van Telfort.
Persoonlijk advies vind ik ook belangrijk.

Ik denk eerder dat er straks meer gepushte wordt om direct over te stappen naar KPN.
En ik vraag mijzelf dan ook af of wij daadwerkelijk als Telfort klanten geholpen kunnen worden.

Niet meteen streep door Telfort-merk

Van Heerwaarden benadrukt dat het sluiten van de winkels niet betekent dat er ook nu al een streep gaat door Telfort als merk. "Voor klanten verandert er niets. Ze behouden de producten en diensten zoals zij die nu ook hebben." Voorlopige blijven er ook nog campagnes lopen voor Telfort. Ex-miljonair Hans uit de telfort-reclame blijft dus nog even actief.

Dus als de website uit de lucht gaat is het einde oefening dat zal dan dus ook per 1 mei gebeuren waar het de producten betreft.
Reputatie 2
Badge
Ik heb nog meer gelezen dan dat:
https://tweakers.net/nieuws/148334/kpn-stopt-per-1-mei-met-verkoop-telfort-abonnementen-en-sluit-alle-winkels.html
Hierin staat echt dat ze stoppen met de verkoop van Abonnementen.
Ik heb nog meer gelezen dan dat:
https://tweakers.net/nieuws/148334/kpn-stopt-per-1-mei-met-verkoop-telfort-abonnementen-en-sluit-alle-winkels.html
Hierin staat echt dat ze stoppen met de verkoop van Abonnementen.

Klopt ik had er over heen gelezen excuses ik was te gefocust op dat laatste stuk. Nogmaals sorry.
Reputatie 1
hoe zit het met de kosten van je abbonement:
worden deze hoger of blijven deze zoals in het contract staat???

als voorbeeld: {goedkoopste abbonementen}

bij mijn berekening is de korting actie van X maanden goedkoper niet ingerekend omdat deze toch vervallen na de duur van de actieperiode
--------------------
internet+ tv
telfort
42.50 euro per maand
KPN:
51.50

mobiel:
telfort
4gb (na klant/combi voordeel) {2gb voor nieuwe klanten}
12.50 per maand
KPN:
2gb {met combi voordeel}
15 euro per maand

totaal:
telfort: 55 euro
kpn 66.50
-----------------
het is allemaal wel leuk en aardig dat je bij kpn het volgende krijgt:
kpn veilig 2 appareten {2 euro} {berkend op 5 euro voor 5 apparaten}
gratis fox sport {7.50 euro}
volgens mijn berekening zou er dan al minimaal 9.50 van het abbo af kunnen voor de mensen die deze opties niet hoeven OF WILLEN.

wat dus komt op 66.50-9.50= 55 euro {of in andere woorden diezelfde kosten als bij telfort}
waarom kan je dan niet kiezen voor meer korting op je abbonement dan die zogehete bonus.
@alexvdp je contract is ten alle tijde bindend. Zonder, ik zou bijna zeggen persoonlijke, aankondiging mag dit niet veranderen.

Voor mij zal het bij beiden een terug gaan zijn ik vind het nu al onacceptabel dat ik meer kosten heb voor diensten die niet meer als totaal pakket voor dezelfde prijs leverbaar waren door een verhuizing.

Dus voor huidige glasvezeklanten bij verlenging concreet verlies van synchroon 50/50 verlies van het uitgebreid tv pakket extra kosten voor vaste telefonie.

Je vergeet dat je bij Telfort ook fox als combivoordeel krijgt of het pluspakket of €5,00 korting voor thuis en je bundel langer houdbaar.

Vergelijkbaar met wat KPN compleet heet behalve meenemen van je tegoed aan de andere kant krijgt elk extra mobiel abonnement blijkbaar €5,00 korting bij KPN.

Dat zal dan het voordeel zijn KPN heeft dat tv pakket onderscheid' nog' niet
Reputatie 2
Badge
Even een vraag. Wij overwegen al een tijdje om onze internetsnelheid te verhogen naar 100/100 (ipv de huidige 50/5). Omdat we 2 mobiele abonnementen hebben en de Telfort deal met dubbele MB's en 2 maanden meenemen van niet gebruikte MB's erg prettig vinden willen we gebruik blijven maken van Telfort. Daarnaast zijn we natuurlijk niet graag onze Telfort e-mail adressen kwijt.
Het wordt duidelijk dat het Telfort merk erg snel gaat verdwijnen (per 1 mei dus geen nieuwe abo's meer). Is het nu verstandig om de verhoging van de internetsnelheid asap aan te vragen bij Telfort zodat dit "in de boeken staat" en ik ervan uit mag gaan dat de status van mijn Telfort abonnement zal zijn als KPN tzt meer of minder subtiele wijzigingen gaat doorvoeren?

Reageer