Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

• 9 juli 2019
  • 829 reacties
  • 62780 keer bekeken
Telfort en KPN gaan samen verder

Toon het eerste bericht

829 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Ik ben benieuwd of mijn internetsnelheid straks ook verdubbeld wordt.
Volgens de KPN-site kan ik 34Mbps download via bonded koper krijgen en bij Telfort heb ik (maar) de helft, uiteraard zonder bonded koper.
Ik klaag niet, want ik heb toentertijd bewust voor Telfort gekozen i.v.m. de prijs/kwaliteit-verhouding en wist dus dat Telfort geen bonded-koper-snelheden aanbiedt.
Maar nu de eenwording er aan komt ben ik toch benieuwd.☺
@JanD daar zal je dan terzijnertijd een nieuw abonnement voor moeten afsluiten met alle mogelijke gevolgen voor de maandlasten van dien.

Ps even over IPv6 Solcon lijkt daar het verst mee te zijn nog verder dan XS4ALL op basis van Deze site
Of dat heel accuraat is geen idee want naar verluidt past KPN her en der al IPv6 toe.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Galdor68 ,
Bedankt voor je reactie, als het tezijnertijd door KPN als optie aangeboden wordt, ga ik daar voor kiezen, als KPN misschien niet al eerder glasvezel in mijn wijk heeft aangelegd, want dan kies ik daarvoor. Het leuke is dat in mijn straat vlak bij mijn stoep al gedeeltelijk glasvezel ligt van het ene knooppunt verderop in de straat naar een ander knooppunt van KPN een paar straten verder, maar daar kunnen wij als particulier, bij navraag, (nog) niets mee.
-----
Bij mijn vorige provider, kabelboer, had ik standaard IPv6, de DS-lite-versie weliswaar.
In mijn opinie ligt KPN 'eeuwen' achter met de implementatie van IPv6 full dual stack, laat staan de lite-versie. Bij full DS heb je ook geen 'gedoe' meer met portforwarding e.d..
Ik heb deze al eerder gepost KPN is met een pilot bezig in gebieden waar zowel DSL als FttH ligt dit om te zetten. Dus net als de oude glasvezel propositie wordt uitgefaseerd word je dan verplicht je diensten via glasvezel af te nemen. Wat daar ooit zou kunnen is het laatste stukje verglazen dus van huis naar de wijkkasten daar schijnt ook al mee te worden getest.
Ander onderwerp maar hier wat links aan gaande glasvezel.
Overal glas
Glas buitenaf
Eindelijk glasvezel
Digitale stad
De laatste 2 werken samen met KPN
Ik heb een 3 in 1 packet maar dit bestaat niet meer bij KPN pakketten er is alleen keuze voor TV en Mobiel geen telefoon wat gaat er dan staks gebeuren?
Reputatie 8
Badge +11
Even afgezien van dat er volgens Telfort niets verandert aan je huidige pakket. Ook KPN heeft bij de pakketten ook optioneel vast bellen: https://www.kpn.com/internet-tv/?icid=toptaak1-internettv
GJC Ik zie via je link geen vaste telefonie pakketten alleen een aparte packet niet een 3 in 1 dus ik neem aan dat ik meerdere packetten moeten bestellen met meer vaste kosten.
Reputatie 6
Badge +9
Ik heb een 3 in 1 packet maar dit bestaat niet meer bij KPN pakketten er is alleen keuze voor TV en Mobiel geen telefoon wat gaat er dan staks gebeuren?
Dag @JEC. Zoals @GJC aangeeft, verandert er niets. Je huidige contract loopt gewoon door. Ook als Telfort wel verder gaat onder KPN. Als dit verandert, dan ontvang je daarover persoonlijk bericht tegen die tijd. Meer informatie heb ik op dit moment ook nog niet. 🙁
Reputatie 8
Badge +11
GJC Ik zie via je link geen vaste telefonie pakketten alleen een aparte packet niet een 3 in 1 dus ik neem aan dat ik meerdere packetten moeten bestellen met meer vaste kosten.
Even wat verder naar beneden:

Je hebt inderdaad gelijk, KPN bied dit niet meer aan zoals Telfort dit nog doet. Zoals de screenshot van gjc laat zien is het er nog wel. Ook bij Telfort ligt de nadruk op Internet en tv, nu is er nog inderdaad een 3 in 1 mogelijkheid waarbij telefonie € 2,50 p/m kost. Al wordt dit wel als 3 in 1 aangeboden komt het neer op meteen kiezen voor de optie.

Dit alles geldt dus alleen voor nieuwe klanten.
Reputatie 2
Badge +4
Verandert ook het email adres ? @telfort verdwijnt ? Of is het net als @tiscali en @telfort .
Reputatie 8
Badge +7
Verandert ook het email adres ? @telfort verdwijnt ? Of is het net als @tiscali en telfort .
Hallo @jacobus
de bestaande extensies @telfort.nl etc zullen niet verdwijnen, alleen zul je op termijn geen wijzigingen of toevoegingen met de oude extensies kunnen doen, alleen verwijderen en zal er een @kpn.....nl bijkomen,
zo ging dat bij UPC/Ziggo ook toen ze fuseerden.
Reputatie 2
Badge +4
Ik hoop maar dat het allemaal soepel gaat verlopen maar misschien ben ik een van de weinige , ik ben erg tevreden over Telfort. Het enige wat niet goed is aan Telfort is de sterkte van het WIFI kanaal. Daar heb ik dan ook kosten in moeten steken om dit te verbeteren. Ben je al lid vanaf Tiscali maar dan ook krijg je geen modem update om dit te verbeteren. Zo even de kleine frustratie er vanaf geschreven. Zijn maar bijzaken. Hoofdzaak is dat er geen personeel voor moet worden opgeofferd
KPN is nu in verhouding met mijn huidige abonnement €17,49 duurder.
Met als bijkomend nadeel, een snelheid van 50/5 i.p.v. 50/50.
Dus als mijn huidige abonnement straks toch niet doorloopt, ben ik weg.
Ook omdat dit ook steeds wordt geschreven:.
"Als dit verandert, dan ontvang je daarover persoonlijk bericht tegen die tijd".
Die zin zet mij dus wel aan het denken....
Reputatie 8
Badge +11

Verandert ook het email adres ? @telfort verdwijnt ? Of is het net als @tiscali en telfort .Hallo @jacobus

de bestaande extensies @telfort.nl etc zullen niet verdwijnen, alleen zul je op termijn geen wijzigingen of toevoegingen met de oude extensies kunnen doen, alleen verwijderen en zal er een @kpn.....nl bijkomen,
zo ging dat bij UPC/Ziggo ook toen ze fuseerden.

Toen KPN met de merknamen Planet en Hetnet stopte (11 en 10 jaar geleden) bleven de e-mailadressen bewaard. Sterker nog, de mensen die toentertijd overgingen hebben die adressen nog altijd. Het zijn aliassen onder een @kpnmail.nl e-mailadres geworden en mijn persoonlijke verwachting is dat de e-mailadressen hierbij een soortgelijke constructie zullen doorgaan 🙂
Zoals eerder geschreven,
Ik ga ervan uit dat het enige dat wij zullen merken is een andere naam op de factuur. Het veranderen of stoppen van de Telfort bestel site, de apps zullen de KPN naam krijgen. Op meer technisch vlak zal dat nog wel langer duren en voor de meeste klanten minder merkbaar.

Wat modems en routers betreft KPN is nu bezig met het vervangen van modem/ routers ouder dan de v7. Geen idee of er ook Telfort apparatuur zo oud is.
@mandy
Het is niet meer dan logisch dat er wel prijswijzigingen komen, ook dit schreef ik al eerder ook zonder deze merk verandering komen er ook wel weer veranderingen in de prijs. Het is niks anders dan een geruststelling of bevestiging dat er niks veranderd zonder dat we op de hoogte worden gesteld.
Zo kort geleden @Jasper - Telfort ik ben met Planet Internet begonnen dik 20 jaar terug. Elke computer had standaard Compuserve geinstalleerd,
Misschien niet gelijk, dat wij er iets van merken.
Maar ik zie dat zinnetje in ieder geval niet als een geruststelling.
Of je nu een prijswijziging hebt van €2,50 of misschien straks €17,50.
Daar zit wel even een gat tussen.

Destijds, toen ik KPN had, kreeg ik een email, u kunt uw emailadres nog 3 maanden gebruiken.
Daarna niet meer.
Dit is voor mij een reden geweest om nooit gebruik te maken van @Telfort ect.
Reputatie 8
Badge +11
Zo kort geleden @Jasper - Telfort ik ben met Planet Internet begonnen dik 20 jaar terug. Elke computer had standaard Compuserve geinstalleerd,
Het voelt voor mij ook al langer geleden inderdaad ;)

Destijds, toen ik KPN had, kreeg ik een email, u kunt uw emailadres nog 3 maanden gebruiken.
Daarna niet meer.
Dit is voor mij een reden geweest om nooit gebruik te maken van @Telfort ect.

Bij KPN kunnen de e-mailadressen nog enkele maanden behouden blijven na de opzegging als daarvoor gekozen wordt, ze zijn daarna niet oneindig te gebruiken.
Reputatie 8
Badge +19

Bij KPN kunnen de e-mailadressen nog enkele maanden behouden blijven na de opzegging als daarvoor gekozen wordt, ze zijn daarna niet oneindig te gebruiken.

Je kan als 'vertrekkende' klant bij KPN je bestaande KPN mailboxen met bijbehorende adressen meenemen als los 'E-mail Only' abonnement.
Kost wel € 7,50 per maand... 🙄
Reputatie 8
Badge +11
Die optie heeft KPN inderdaad ook, die was ik even vergeten 🙂
Misschien niet gelijk, dat wij er iets van merken.
Maar ik zie dat zinnetje in ieder geval niet als een geruststelling.
Of je nu een prijswijziging hebt van €2,50 of misschien straks €17,50.
Daar zit wel even een gat tussen.

Ik snap je helemaal en er zit daar zeker een flink verschil in mede een reden waarom wij destijds voor Telfort glasvezel hebben gekozen naast het hebben van het DVB signaal.

Uit de startpost
Met de focus op het KPN-merk gaan we de KPN-dienstverlening uitbreiden met de beste elementen van de afzonderlijke merken, zoals de hoogst gewaardeerde service van XS4ALL, de betaalbare voordeeldiensten van Telfort en de persoonlijke service en het deskundig zakelijk advies van Yes Telecom”

Het is heel goed om niet alles klakkeloos aan te nemen maar afhankelijk van wat er als betaalbaar wordt gezien heeft deze uitspraak absoluut geen waarde als er bij een nieuw aanbod geen pakket voor Telfort prijzen komt. Liefst wel met synchroon glas niet dat vreemde 50/5 en 100/10 alleen als er daadwerkelijke meer upload verkeer is zal dit extra capaciteit vergen van het totale systeem
Voor de rest kost het een provider niet veel meer zelfs een argument van deze provider met andere woorden dit is puur marketing het prijs verschil niet te hoog maken en dan zo toch meer inkomsten binnen harken.

Blijft het aanbod en de prijs gelijk dan zeggen toekomstige klanten laat die extratjes maar, en kiezen dan voor een andere leverancier ook huidige klanten zullen dan meer nadenken.
Daarom blijft het jammer dat er bij de mobiele bundels niet aan de klein verbruiker wordt gedacht.
Dat KPN logo heeft de uitstraling van duur en onbetrouwbaar. Twee dingen die je niet wilt hebben als klant van Telfort. Juist de laatst genoemde is in alles gezellig en betaalbaar. Ik kijk zelf via telfort glasvezel, dus eigenlijk al het KPN netwerk, maar toch zou ik de naam Telfort niet kwijt willen, sinds het hier uitgerold is ben ik al klant en denk niet aan overstappen.
@Twente, Als ik een petitie nu zou beginnen voor het behoud van KPN, zou jij als eerste ondertekenen ?

En ook hoeveel andere mensen genoeg lef zouden hebben om hun ondertekening op de petitie te zetten ?
@Twente, Als ik een petitie nu zou beginnen voor het behoud van KPN, zou jij als eerste ondertekenen ?

En ook hoeveel andere mensen genoeg lef zouden hebben om hun ondertekening op de petitie te zetten ?

😁 ik zou een petitie tekenen als de naam van KPN in XS4ALL of Telfort veranderd zou worden 😜

Nu weer serieus ik teken geen enkele de toekomst zal uitwijzen of die van XS4ALL nut heeft.

Reageer