Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

Telfort en KPN gaan samen verder

Toon het eerste bericht

1288 reacties

Reputatie 1
Badge
Zie dat KPN alleen asynchrone glasvezelverbindingen aanbied, voor synchrone verbindingen mag je nog €5 extra betalen. Zie dat ik totaal dan straks bijna €15,- per maand kwijt ben voor een 100/100 verbinding en TV. Denk dat ik het contract dan maar mooi zo laat en niet meer aanpas, of volgend jaar overstap naar een andere provider.
hoihoi1,
Heb je niet beters te doen dan Galdor68 te beledigen en te beschuldigen van omkoping en chantage?
Dat is nogal wat.
Je speelt het wel erg op de man.
Ik heb dit gerapporteerd.
Waar ik vooral mijn gedachten heb bij de onthulling van dit alles is dat de marktwerking, de concurrentie door steeds minder partijen en een handvol grote spelers die prijsbepalend kunnen/zullen zijn, dit nadelige effecten zal (kunnen) hebben voor de consument/klant.

Ik heb dit ook gezien in mijn branche.
In feite zijn de veranderingen ingrijpend voor alle betrokkenen.
Reputatie 1
Wie zou er voor Telfort een petitie willen starten??

Dit staat er nu weer in de media.
Dus wie zou of kan een petitie starten voor Telfort, want samen staan we mischien sterker.
Zit echt niet te wachten op kpn groen na 23 jaar Telfort klant te zijn geweest!

Klanten van XS4all geven provider nog niet op.

XS4all zijn ook handtekeningen petitie gestart, dus waarom ook niet voor Telfort.

Vriendelijke groeten,
Gertjan
Met als aanvulling op Friesian,

Het begint bij KPN aardig op een monopolie te lijken.
Nog niet helemaal maar volgens mij is een monopolie verboden?

Een petitie beginnen?
Nee, niets voor mij.
Reputatie 3
Badge
KPN was ooit monopolist op gebied van vaste Telefonie. Ze hebben nu de plicht om concurentie op hun lijnen toe te staan.
Ik lees dat ik aandelen heb, waar kan ik de winstuitkering ophalen?

💸💸💸💲💲💲💲💲

Zal ik hier eens iets anders noemen wat mogelijk wel in verband staat alles moet efficienter dat is een van de redenen van dit alles.
Wie wist al dat in dat kader ook het kopernet waar mogelijk wordt uitgefaseerd. Lees het hier in gemeenten zoals waar ik woon is het dus de bedoeling dat elke klant over gaat op FttH ofwel glasvezel dit is nu nog een proef fase. Afhankelijk van de uitvoering kan dit voor klanten met een dsl verbinding gunstig zijn maar heb je nog een ouder abonnement kan ik me voorstellen dat dit toch meer kosten mee kan brengen.

Net als de afbouw van oudglasvezel zat dit er wel aan te komen maar er komt nu dus ook al pilot.
Ik lees dat ik aandelen heb, waar kan ik de winstuitkering ophalen?
Ligt eraan of het bedrijf (bedrijven) waar je aandelen van hebt winst heeft gemaakt.😉
KPN was ooit monopolist op gebied van vaste Telefonie. Ze hebben nu de plicht om concurentie op hun lijnen toe te staan.
Dat is al vrij lang zo. Wel het onderscheid maken tussen de internet provider en de netwerk beheerder en de actieve operator allemaal KPN maar wel verschillende takken.

En ooit was KPN gewoon PTT we weten allemaal wel hoe het met de P nu Postnl is gegaan.
Dat de T nu KPN monopolist was of mischien nog wel is heeft dus met de achtergrond als staats bedrijf te maken.

Daar mogen we nu niet op aanvallen strict genomen is het idioot te noemen dat een ander bepaalt wat je wel of niet met jou eigendom doet en wie daar gebruik van maakt. Ook nu geldt uit het verleden dat netwerk is meegegaan dus wie nu het eigendoms recht heeft zullen we moeten opzoeken.

Als een landbouwer een eigen weg heeft die tussen 2 openbare wegen ligt mag hij daar gewoon een hek voor zetten.

Hoe openbaar en vrij toegankelijk het telecom netwerk is levert een behoorlijke debat op.
Ik ben van mening dat met de privatisering en het eventueel eigendom zijn van KPN dit net niet meer openbaar dus vrij toegankelijk is. Nu scheelt het een provider betaalt voor de gebruikmaking dus de NV KPN heeft altijd inkomen.

Ziggo de kabel heeft een soortgelijke ontstaan begonnen met 1 centrale antenne per wijk de CAI dat is steeds verder uitgebouwd en zijn er in de loop der jaren ook meerdere merken/bedrijven verdwenen.

Op landelijk en op Europees nivo zijn er diverse afspraken gemaakt waarbij besloten is dat alleen het Telecomnet van KPN NV zou worden gereguleerd en opengesteld wat dus van begin af aan niet geheel eerlijk was omdat dit met de kabel niet hoefde.

Nu hebben we specifiek voor glasvezel 2 grotere netwerken de 1 via Reggefiber nu KPN die open en gereguleerd is van overheids wege uit en CIF ook open maar niet gereguleerd zoals KPN die plicht wel heeft.

Mijn punt van dit betoog de infra structuur had net als de rails van de spoorwegen gewoon in staats handen moeten blijven.
Met als aanvulling op Friesian,

Het begint bij KPN aardig op een monopolie te lijken.
Nog niet helemaal maar volgens mij is een monopolie verboden?

Een petitie beginnen?
Nee, niets voor mij.

Strikt genomen hebben we een Duopolie aan de ene kant KPN NV met al haar merken waarvan er nu dus een aantal verdwijnen en de andere kant VodafoneZiggo daarnaast heb je nog Delta en anderen maar die zijn niet landelijk dekkend.

Tmobile/Tele2 is dan een wel landelijke 3e maar behalve eigen mobiele telefonie zenders.
Maken ze voor hun bekabelde diensten gebruik van het netwerk van KPN NV dus die heeft daar ook weer inkomsten van, als de openstelling van de kabel rond is kunnen ze daar ook gebruik van maken en zullen ze voor het gebruik van dat netwerk aan VZ moeten betalen.
35.283 ondertekeningen al in 1 dag alleen voor het behoud van xs4all is een uitstekende resultaat. Ik denk dat voor een petitie gaat er misschien een eentje voor Telfort komen, of tegen de hele fusie. Maar ik denk ook dat als het onderdeel xs4all aan die laatste ontsnapt, dan gaat de reste van het kaartenhuis verbouw van zichzelf instorten.

Na het overnemen gaat KPN zeker maar in kleine stapjes de oude namen opheffen en misschien ook de bijbehorende formulieren. De nieuwe KPN helpdesk gaat niet alles aankunnen. De kwaliteit daar gaat flink dalen. Een helpdesk kan wel met een bepaalde aantal medewerkers hun bekende aantal klanten helpen. Maar als i.p.v. die gebruikelijke aantallen, krijgt de helpdesk die van de 3 ondernemingen tegelijkertijd, dan moet men aan chaos en slechte kwaliteit verwachten. KPN zal en kan hammeren dat ze de kwaliteit van de oude ondernemingen gaat behouden. Dit is gebakkenlucht natuurlijk. Wanneer de naar voorts gebracht reden is kosten en alleen kosten verminderen, dan moet het heel goed begrepen dat het niet rond het verbeteren van kwaliteit gaat, maar om winst en alleen winst.

Een monopool is altijd een slechte idée, en wil altijd slechte blijven. En eigenlijk in Nederland moet er wel en wet komen die monopolen verbiedt. Maar ja, ga maar die Rutte en de reste van de TK bende overtuigen.

Als ik een petitie wil beginnen, dan zal het voor het terugbrengen van Tiscali.
Zie dat KPN alleen asynchrone glasvezelverbindingen aanbied, voor synchrone verbindingen mag je nog €5 extra betalen. Zie dat ik totaal dan straks bijna €15,- per maand kwijt ben voor een 100/100 verbinding en TV. Denk dat ik het contract dan maar mooi zo laat en niet meer aanpas, of volgend jaar overstap naar een andere provider.
Momenteel is dat inderdaad het beste. Zelfs een aanpassing zoals de TV wegdoen kan dan onverwachte gevolgen hebben.

Ben je contract vrij en wil je om welke reden dan ook geen factuur ontvangen met de naam KPN gewoon rondkijken of er een aanbieder bij je wensen past. Zoniet net als ik doe geduldig afwachten tot KPN met nieuwe aanbiedingen komt. Er is kans dat als er dit jaar wijzigingen in het pakket producten komt dit voor alle nieuwe klanten gaat gelden.
Ik en met mij andere 'oude propositie' glasvezel klanten betaal voor het behoud van mijn 50/50 verbinding maandelijks €2,50 nu gelukkig nog korting maar ben hier niet blij mee al gaat het om 'maar' €30,- per jaar. € 5,00 voor het behoud van het uitgebreid pakket wat ik ooit al had, en €2,50 voor telefonie, dat maakt het totaal jaar bedrag alweer hoger, dat komt dus op de kosten van 2 maanden neer voor diensten die ik al had.

Dat een pakket of dienst niet meer kan worden geleverd ja dat begrijp ik maar dat een bestaande klant niet gewoon voor dezelfde kosten het best vergelijkbare pakket aangeboden krijgt zit me nog steeds niet lekker. Vooral het sorry voor het systeem bent u een nieuwe klant. De medewerkers kunnen hier dan niks aanndoen net zo min als deze merk verdwijning. Ik moet hier wel eerlijk zijn dat voor mij omdat ik geen meerdere ontvangers of andere extra's heb de totale meer kosten na de kortings periode niet heel erg stijgen dat komt mede omdat het basispakket nu een lagere prijs heeft maar toch nog €7,50 voor diensten die inbegrepen waren.

Kortom ook ik, al schijn ik aandelen te hebben waar ik niks van weet, ben niet in alle opzichten even tevreden.
Reputatie 6
Badge +7
@hoihoi1 dit is een forum, zo ook voor onze moderators en hier is een vrije keuze hoe we berichten beginnen. Daar mag je een mening over hebben, maar een discussie hierover is overbodig.

Iedereen die hier op het forum een bijdrage levert doet dat om mee te helpen en/of een mening te delen die kan bijdragen, zo ook @Galdor68 weet ik uit ervaring en daar zijn we blij mee.

@Hellboy dan zou ik je contract gewoon zo laten 🙂.

@mandy het ACM houdt toezicht wanneer bedrijven samenvoegen, fusies of er overnames zijn en toetst of dit volgens alle gestelde regels gaat.
Ls,
Tijdje weg geweest en dacht eens kijken, wat er allemaal aan het gebeuren is op het forum (ben weg met m’n mobiel abb en heb nog gewoon Telfort thuis).
De reden was, dat mobiel in het buitenland NIET werkte en dus een tekort koming in de dienstverlening.
Telfort thuis op een aantal missers in het verleden werkt nu na behoren.
Zolang Telfort doet wat het beloofd zie ik voor nu GEEN reden om me al drukt te maken over hoe nu in de toekomst.
De tijd zal het leren en als me het dan niet bevalt kan/ga ik weg en naar een andere aanbieder.
Bovenstaamd geld miz voor een ieder:
-niet tevreden qua nakoming contract
-prijs wijzigingen

Je bent dan vrij om weg te gaan tot nu is alle commotie door een aantal posters brallen om het brallen (ook wel genaamd roeptoeteren).
Reputatie 8
Badge +8
Hallo @hoihoi1
of tegen de hele fusie.

Na het overnemen gaat KPN

Ik dacht dat ik het al eerder geschreven had,
KPN gaat en kan niet fuseren en hoeft en kan ook niets overnemen.
Alles is al van KPN en laat de statutaire naam KPN bestaan en laat diverse handelsnamen vervallen waaronder Telfort en XS4All
@Cindy, probeer jij mij trouwens bang te maken of wat ? Het is lang geleden en wel dagelijks dat het zwaar werd gediscussierd op jullie forumptje. Hoe komt het dat jij pas wakker bent geworden wanneer ik in een discussie ben gegaan ? En discussie of niet, live with it !... Maar misschien ben jij gewoon boos dat ik de nieuwes van het komend val van jullie fusietje hier op dit forumptje breng ?

Als jullie bij KPN rust willen, dan moeten jullie z.s.m. met een opheldering komen over de nieuwe prijzen, net zoals Telfort 12 jaren geleden deed toen hij Tiscali overnam.
Reputatie 1
Wie kan en zou een petitie willen starten voor behouden van Telfort???
Als we niks doen ga je akkoord met de plannen van kpn!
Beetje tegengas via een petitie kan nooit kwaad, ook al zou het alleen maar zijn om de prijzen en de voordelen van Telfort te behouden.
Als we alleen maar via de zijlijn lopen roepen helpt ook niet, en denderd de trein van kpn gewoon door met misschien wel grote gevolgen voor Telfort klanten.
Hopelijk kan iemand dit starten een petitie..?

Vriendelijke groeten,
Gertjan
Voor wie zich geroepen voelt.

https://www.petities24.com/petitie-maken
https://petities.nl/?locale=nl
Reputatie 8
Badge +8
Hallo @Twente en @Galdor68 ,
ik voel me niet geroepen om een petitie te starten, want dat is zinloos.
Het zijn ook geen plannen van KPN, het wordt reeds uitgevoerd./uitgerold en is niet meer terug te draaien.
Zonde van de energie en de tijd zo'n petitie.
Wat let je Twente om zelf een petitie te starten?
Zal niet weten waar te beginnen en het heeft toch geen zin.
Alles staat al vast.

Natuurlijk willen wij alles zo behouden zoals het is.
En zoals er nu geïnformeerd wordt, blijft dat voorlopig ook zo.

En zal zo'n petitie gehonoreerd worden door KPN?
Zij zien alleen maar geld en maskeren dat door de betere functionaliteit, service ect.
In werkelijkheid gaan straks toch waarschijnlijk stapsgewijs de prijzen omhoog.
Maar dat is toekomstmuziek.

En dan nog zal Telfort zelf ook aan de bak moeten.
Om te beginnen met de systemen te verbeteren en bv. het modembeleid.
Het laatste lijkt mij een struikelblok.
Mensen die een V8 blijven behouden, gaan waarschijnlijk weg.
Ja en hier kunnen de medewerkers ook niets aan doen.
Dit wordt van hogerhand opgelegd.

Maar zoals gezegd, niets is er nog zeker en het blijft speculeren.

Misschien maakt XS4ALL wel een kans omdat de prijzen daar al hoger zijn.
Reputatie 1
Zou jij dit willen starten Galdor?

Vriendelijke groet,
Gertjan
Reputatie 3
Badge

Vriendelijke groet,
Gertjan

Volgens mij heeft Galdor dit neergezet voor wie zich geroepen voelt om dat te doen en is er bij Galdor totaal geen interesse voor.
Ik denk hetzelfde als MandersOnline, dat Galdor68 dit heeft neergezet ter informatie, waar te starten.
Maar zelf geen interesse heeft.

Vriendelijke groet,
Gertjan

Net als @JanD geen behoefte aan het gebeurd toch wel.
Zoals ik er al bij schreef voor wie zich geroepen voelt blijkbaar voelt niemand zich geroepen anders was er allang één geweest.

Als ik een petitie zou starten was dat geweest voor het behoud van de 'oude' glasvezel propositie.
Dat had voor mij en vermoedelijk andere klanten meerwaarde, niet welke naam straks op de factuur staat.

Gaan voor nieuwe 'Telfort'klanten de KPN prijzen al gelden in de aanloop het zij zo.
Zolang die van de bestaande voorlopig maar niet veranderd.

We zullen er allemaal wel mee eens zijn dat onze huidige kosten omhoog zullen gaan, zelfs zonder deze verandering. Wil KPN niet dat we massaal naar NLe gaan dan zal er een exTelfort klant vriendelijk product moeten komen of blijven.
Reputatie 8
Badge +12
@Theo v Zuiden Je hoeft je inderdaad geen zorgen te maken, er veranderd voor je niks. :)

@hoihoi1 Zodra er meer duidelijkheid komt over hoe en wat, dan zullen we dit uiteraard delen. Hopelijk is dit snel.

Reageer