Sticky Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

Telfort en KPN gaan samen verder

Toon het eerste bericht

1292 reacties

Misschien is het wel tijd voor een tussentijdse update of dat dit topic weer meer zichtbaar wordt?



Ik zie namelijk in andere topics nog al wat verkeerd gaan.

Veel mensen denken dat Telfort al KPN is.

(En ja, niet iedereen leest dit Forum en gaan af op wat zij zien.)



Veel vragen bij verlengen en in welke situatie krijg je een nieuw abonnement.

Volgens mij kom je met een nieuw abonnement bij KPN terecht.



Er schijnen mensen mail te ontvangen dat zij nu kunnen overstappen naar KPN,

terwijl de aflooptijd van het contract bij Telfort nog niet verlopen is.

Sommige mensen sluiten dan een contract bij KPN terwijl het contract nog loopt bij Telfort

en dat mensen een rekening/afkoopsom krijgen over de resterende maanden waar niet op gerekend is.



In welke gevallen moet je aansluitkosten betalen bij KPN, ook dat schijnt niet duidelijk te zijn.



Ook omdat de Telfort winkels al gesloten zijn en voor vragen naar een KPN winkel moeten.

Ik kan mijzelf voorstellen dat dit verwarring geeft.

In sommige gevallen krijgt een Telfort klant foutieve informatie bij een KPN winkel.

Dit met alle gevolgen van dien.



Ook schijnt de telefonische klantenservice soms voor verwarring zorgt en foutieve informatie geeft.

Dan worden er ook mensen op het verkeerde been gezet.



Maar ook omdat je in sommige gevallen doorgelinkt wordt naar de website van KPN.

Sommige mensen denken dan dat Telfort al KPN is.



Ook zie ik vragen waarom een mobiele telefoon, samen met een abonnement, duurder is bij Telfort,

dan bij KPN al weet ik nu niet of dit al gelijk getrokken is.



Verder zie ik signalen dat als er een abonnement is verlengd bij Telfort met mobiele telefoon,

dat de mobiel niet voorradig is en dat dit pas achteraf, bij bestellen, zichtbaar is.

Dit zal denk ik veranderd moeten worden.



Ik zie ook weer problemen met het bellen in het buitenland.

Een probleem, zoals ik het begrijp, is dat er minder roamings contracten zijn afgesloten.

Nee, die twee nummers moeten straks gekoppeld zijn.
Ik wacht nu wel tot ik een KPN ID kan aanmaken.
Tenzij het nog terug gedraaid kan worden.

Dat snap ik dat koppelen kan dan later alsnog nu moet je ook voor beide nummers apart inloggen.

 

Je kan via de site toch nog wel gewoon inloggen. Ik kreeg die vraag ook in de app, via de site kon ik langer ' gewoon' inloggen 

Je hoeft geen KPN id aan te maken als het gaat zoals het moet is het contact email adres en het wachtwoord voor een KPN id gebruikt.

Ik moet hier wel een kant tekening bij plaatsen. Het door mij gemaakte Telfort-ID geeft een foutmelding.

Deze gebruikersnaam en/of wachtwoord is niet bekend. Na 5 onjuiste pogingen wordt uw account 15 minuten geblokkeerd

Terwijl wat ik in mijn eerdere reacties schreef mijn abonnement aan een oud bestaand account is gekoppeld.

 

De drie dubbele rekeningen zal wel meevallen. Ik ben wel benieuwd of we het bij Telfort ongebruikte abonnements deel terug gestort krijgen.

Ik denk momenteel meer aan de gevolgen voor de klant, maar inderdaad voor de medewerkers zullen er ook gevolgen zijn, hoe meer er mee kunnen hoe beter voor de kwaliteit en snelheid van de hulp verlening.

Telefonisch wordt het ook al minder wat ik zo lees.
En JanD, van jou is het binnen dit Forum duidelijk dat jij dat wel bent.
Het probleem met niet voorradige telefoons speelt ook bij KPN, niet enkel bij Telfort.



Het punt dat Telfort al is opgeheven is toch ten dele een eigen misvatting, door het verkeerd lezen en interpreteren van berichten. Inderdaad afgaan op wat je ziet en dan niet zelf verder onderzoek doen.

Naar buiten toe lijkt het inderdaad al dat Telfort niet meer bestaat.



De abonnementen zijn niet duurder, er zit of zat verschil in wat een telefoon zelf kost, dat verschil was er al voor deze samengang begon.



Het roaming verhaal staat er ook los van.



Zolang er inhoudelijk niks valt te melden geldt dit laatste bericht.



Hoi mandy, nee hoor, wat mij/ons betreft niet. Er zijn van onze kant alleen nog geen verdere updates of nieuws. Zo gauw dit er is, horen jullie het van ons.
Reputatie 8
Badge +18

Dat weet ik @Galdor68 ik lift namelijk bij de familie mee op hun account

Ik log nog steeds in Mijn Telfort met mijn mobiele nummer.
Niet met een emailadres.
Dus het inloggen gaat bij jou, Galdor68, nog niet vlekkeloos.….tsja…..

Reputatie 6
Badge +7
Dat lijkt mij sterk daar de bezetting van het personeel nog niks aan gewijzigd is zover ik weet, en idd ben ik ook benieuwd wat het voor de klanten betekend.

Maar hoe dan ook vindt ik het zonde dat deze mooie blauwe kleur gaat verdwijnen ondanks dat ik thuis zelf Ziggo heb en op de zaak maak ik nog wel steeds gebruik van Telfort zowel internet als mobiel en zie ik ook totaal geen reden om over te gaan naar een andere provider zelf ben ik altijd netjes behandeld door Telfort en mag ik eigenlijk geen verkeerd woord over zeggen en zal dat ook niet doen.
Reputatie 1
@Galdor68 Dat is op dit moment inderdaad onduidelijk. Mijn collega’s bij marketing zijn op dit moment bezig om een koers uit te stippelen. Tot die koers is bepaald, kunnen we er niet meer over zeggen dan wat je in de startpost leest.



Zoals eerder gezegd: we maken deze overgang als KPN groep samen. Daardoor kunnen we ervoor zorgen dat klanten die eerder kozen voor het Telfort-aanbod aan producten en diensten goed bij KPN terecht kunnen voor een aanbod dat hen aanspreekt. En ben je al Telfort-klant, dan blijft alles hetzelfde als voorheen.




Maar je snapt toch wel dat mensen dat moeilijk kunnen geloven? Dat je alleen al marketing collega’s noemt, zegt mij genoeg. Ze zullen het leuk verpakken, maar onder de streep: duurder.



KPN biedt nu al hetzelfde aan als ik nu bij Telfort afneem. Er zit geen enkel verschil in kastjes, snelheden etc. Alleen is het bij KPN 22,50 duurder als ik mobiel meereken.



Hoe ik het nu zie: Ik neem nu hetzelfde af als KPN klanten, alleen tegen een lagere prijs...



Ik heb net de mail eruit gedaan, ik ben weg bij Telfort en sowieso niet naar KPN... De vraag is alleen nog wanneer...



Ik stap over naar xs4all. Dezelfde goede tv kastjes waar ik erg tevreden mee ben, alleen een veel beter modem.

Belangrijker: de top van xs4all draagt mijn gevoel uit, namelijk weerstand tegen de oligarch KPN.

Ik voel mij niet prettig door als makke lammetjes mee te gaan of “samen” naar KPN te wandelen. Nee ik wil het helemaal niet, Telfort denkt echt “samen” iets te kunnen bereiken, terwijl ze gewoon opgeslokt gaan worden.



xs4all stapt over op plan b. Het siert ze en met mijn overstap voel ik mij prettiger, ook al wordt het uiteindelijk misschien niets, ik heb gedaan wat ik kon als klant, namelijk niet mee wandelen.



Mochten ze toch ook overgaan naar KPN heb ik ook een plan B: Dan wordt het over een jaar Tweak. Of eerder bij contractbreuk!
Ik vraag me af waarom je blijft zeuren op KPN, maar dan niet vertrekt.🙄🙄

En nee, ik ben geen KPN fan, maar heb er zeker ook geen hekel aan.😁😁
Reputatie 8
Badge +12
Hoi mandy, een update heb ik eigenlijk niet. Meer informatie dan dat er al is gedeeld dat heb ik niet. Bij meer informatie zullen we dit uiteraard delen.



Wel goed dat je dit aanstipt. We zijn blij met je feedback. Al moet ik wel zeggen dat het om individuele cases gaat welke allemaal verschillen waardoor ik daar dus geen eenzijdig antwoord op kan geven. Dit zullen wij per vraag gaan uitzoeken uiteraard.



Er zijn inderdaad mails gestuurd naar klanten binnen contract die naar KPN konden. Deze had niet verstuurd mogen worden. Zij hebben excuses ontvangen.

Dat weet ik @Galdor68 ik lift namelijk bij de familie mee op hun account

Waarom zou dat voor de dan ex Telfort klanten niet kunnen?

Reputatie 8
Badge +18

De dag is nog niet om en ik ga er vanuit dat het vanaf morgen allemaal goed werkt, ook hier in Benidorm nog geen Sms-je gehad 

Natuurlijk gaan wij klanten de dupe worden.

Misschien niet direct maar ik reken daar wel op.

Ik hoop voor de medewerkers ook dat zij mee kunnen.

Maar hier is er ook een verloop aan moderators.

Er zijn er bij die ik echt wel soms mis.

En bij sommige problemen heb ik ook niets aan webcare gehad, wel bij een andere afdeling.

Bij de TKS kan je het treffen maar er zitten echte draken bij, totaal onbeschoft.

Ik laat mijn abonnement nu nog doorlopen en ga zeker niet over naar KPN, raak ik ook 50/50 kwijt.

Nee, dank je.

Plus dat ik niet voor niets weg gegaan ben bij KPN.
Vind het persoonlijk erg jammer allemaal. We zullen moeten afwachten wat het uiteindelijk voor ons zal gaan betekenen in de toekomst.



Ik wil in ieder geval alle medewerkers van Telfort sterkte wensen, aangezien daar ook behoorlijk wat klappen zullen vallen.

Maar dan had ik op zijn minst verwacht dat de facturen en het verbruik nog te zien waren in Mijn Telfort.

Reageer