Sticky Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

Telfort en KPN gaan samen verder

Toon het eerste bericht

1292 reacties

Reputatie 1
Wat ik mij afvraag en waarschijnlijk velen met mij:



Ik zit expres bij telfort ivm keuze om eigen modem te kunnen gebruiken (fritzbox).

Zou het fijn vinden als dat zou blijven, en het liefste natuurlijk toepassing van de wet waar klanten alle gegevens zo krijgen (sip/voip etc)



Ik wil gewoon zelf beslissen wat ik doe, bv vpn, voip via andere provider, etc tec wat een FB bied ipv standaard v10 van kpn of telfort.



Zou vervelend zijn als kpn ons in eens door de strot douwt om VERPLICHT hun modem te gebruiken ipv mijn aangeschafte van ruim 100 Euro.



Graag uw reactie hier op.
@JanD laten we hopen dat die communicatie dan beter wordt. Wijzingen binnen het KPN systeem die ook Telfort klanten treffen worden vaak bijna een week later hier vermeld. Soms zelfs pas als een wijziging al een feit is.
Hallo @JanD



Zie hier:



KPN zet vol in op KPN-merk


Hallo @mandy ,

dat is dus weer duidelijk een geval van miscommunicatie van Telfort naar de klanten toe.

Telfort had alle klanten hiervan op de hoogte moeten stellen en niet alleen forumleden van Telfort.

Zelfs ik had binnen het forum dat topic (nog) niet ontdekt, anders had ik mijn topic niet geopend.

Bedankt voor de verwijzing naar het Telfort-topic.



T.a.v. Telfort-moderatoren: jullie mogen het topic Einde Telfort? wel verwijderen.
Hallo @JanD



Zie hier:



KPN zet vol in op KPN-merk
Als je de nieuwsmedia mag geloven is het einde nabij voor XS4ALL en Telfort.

KPN schrapt alle dochtermerken en er blijft 1 hoofdmerk, KPN dus:

https://www.totaaltv.nl/nieuws/opheffen-xs4all-door-kpn-leidt-tot-storm-van-kritiek/

en

https://overons.kpn/nl/nieuws/2019/kpn-zet-vol-in-op-kpn-merk

en

https://tweakers.net/nieuws/147778/kpn-merknamen-telfort-en-xs4all-gaan-verdwijnen.html
Reputatie 2
Badge
Bij dit soort actie's van bedrijven gaat het vrijwel altijd om verhoging van de waarde voor de aandeelhouders. Eén van de middelen daarvoor is verlaging van de kosten, onder meer door proces verbetering en stroomlijning van een organisatie. Zoals eerder genoemd kan ook "vergroting" van het aantal klanten door de samenvoeging van de XS4All en Telfort groep met het KPN-merk een rol spelen.



Of dit voor ons als Telfort klanten op de langere termijn gunstig uitpakt is maar zeer de vraag. Telfort heeft een aantal typische voordelen (zoals combinatie kortingen, 2 maanden MB's meenemen bij het mobiele abonnement) waarvan het zeer de vraag is of deze op langere termijn gehandhaafd blijven. O zeker, de eerste 1 à 2 jaar zal er niets veranderen, maar op de langere termijn? Dit dan nog afgezien van de sowieso lagere basisprijs van Telfort.

We zullen het moeten afwachten en hopen dat de focus bij de top van KPN écht op het tevreden stellen van hun klanten ligt en niet teveel bij dat van de de stakeholders.
Reputatie 1
was net van plan om weer terug te komen bij telfort nu juliie ook aantrekkelijke hebben met de nieuwste iphones, kan ik daar dit jaar dan ook de aanstuiling op kpn hotspots bij verwachten ?



en als ik kpn dan een tip mag geven . stop met datalimieten en bied gewoon flatfee mobiele snelheidsbundels aan zoals op vastnet gebruikelijks is, je koopt een duur toestel om zorgenloos te gebruiken tenslotte .
@DieEierVonSatan daar is nog niks over naar buiten gebracht door Telfort van KPN weet ik inderdaad dat de kans op een v10a zelfs groter is dan de v10.

Kortom Link of Bron of breek je hiermee een NDA overeenkomst.
Reputatie 1
Laat ons hopen dat dit het modembeleid ten goede komt dus kwaliteit van KPN en Xs4all voor Telfort klanten de v8 ook uitfaseren.




De V8 wordt al uitgefaseerd in 2019, ook zonder KPN. De V10A en V10 worden standaard. 🙂
Bam die nieuwe topman Ibarra zet wel meteen een dikke stempel op alle fronten blijkbaar.

Het is niks meer dan een methode om in klanten aantal groter te worden dan VodafoneZiggo.

KPN aantrekkelijker maken voor overname dat is mijn opinie hierop.



Laat ons hopen dat dit het modembeleid ten goede komt dus kwaliteit van KPN en Xs4all voor Telfort klanten de v8 ook uitfaseren.

Voor alle klanten betere aan de wet voldoenende informatie/gegevens verstrekking waar het SIP betreft die Xs4all wel verstrekt

Voor Telfort klanten per seconde afrekenen ook of vooral de belbundels.



Als we er als gebruiker van het Telfort merk alleen de in de startpost genoemde veranderingen merken, dan schieten we er weinig mee op. Maar gaan we er ook niet heel erg op achteruit.
Reputatie 6
Badge +7
Het blijft zoals er staat gewoon nog gelijk van wat je nu hebt, dus daar zou ik mij nu nog geen zorgen over maken

Als je een abbo aangaat (of hebt) staat dit er ook bij en anders kun je hem opzeggen als ze dat al zouden doen.
Reputatie 3
Badge +1
Wat ik mij dan afvraag is bij Telfort mobiel hebben we al aantal jaren dat je nog 2 maanden je MB's en minuten mag meenemen. KPN heeft dit niet en als je dan kiest voor verlengen bij KPN ben je wel dat voordeel kwijt.

Daarnaast heb je indien vanaf een bepaalde datum verlengd hebt of bent begonnen bij Telfort Mobiel de onbeperkt SMS er bij zitten zonder extra kosten. Als je voor een lager aantal MB's gaat dan 3GB/6GB(bij verdubbeling MB's) gaat dit bij KPN van je tegoed van de belminuten af.



-------



Aanvullende vragen die komen opborrelen:



Wat gaat er met dit forum gebeuren? Wordt dit na de naamswijziging direct gesloten of kunnen we nog beperkte tijd terecht als een soort archief? Kan me indenken dat als het KPN heet je niet te lang op een forum met een andere naam wil blijven reageren op mensen met hun vragen.



Ik neem ook aan dat de gebruikers account niet gemigreerd zullen worden naar het KPN forum, waarop we ons dan indien gewenst moeten aanmelden zoverre we dat niet al zijn vanuit het verleden of ivm andere producten die we gebruiken van KPN. Mogelijk het vermelden waard in de bovenstaande FAQ.
Reputatie 8
Badge +16
Telfort is al langer bezig om zich op kwaliteit te profileren in plaats van prijs... Dus het zal nu wel definitief over zijn met de prijsvechter.
Reputatie 1
De bedoeling is wel dat Telfort ook lage prijzen aan blijft bieden, maar dat zal vanzelf blijken.
Reputatie 3
Badge
Ik vraag me toch echt af wat dit met de prijzen gaat doen in de toekomst. Kpn is per definitie al duurder dan Telfort.
Reputatie 1
Het zal dienstverlening vereenvoudigen, op het moment kunnen de processen veel eenvoudiger bij Telfort.



Het veranderen van naam zal waarschijnlijk inhouden dat Telfort veranderd wordt naar KPN Basic, XS4ALL naar KPN Premium. (bijvoorbeeld)



In het begin zal deze wijziging alleen een re-skin zijn van het Telfort merk. Later zal besloten worden welke processen worden aangepast of overgenomen van KPN.
Reputatie 3
Badge
Goedemorgen allemaal,

Zie onderstaand artikel.

Wat vinden jullie hiervan?

En webcare, wat gaat dit voor ons betekenen? ( En kunnen jullie de titel aanpassen? Ik heb een typfout gemaakt)

Kpn geeft aan dat er niets veranderd maar is dat ook echt zo?



KPN gaat stoppen met merken Telfort, XS4ALL en Yes Telecom https://www.nu.nl/mobiel/5674754/kpn-gaat-stoppen-met-merken-telfort-xs4all-en-yes-telecom.html (via @NUnl)



Admin: Titel aangepast

Reageer