Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

• 9 juli 2019
  • 1282 reacties
  • 84662 keer bekeken
Telfort en KPN gaan samen verder

Toon het eerste bericht

1282 reacties

Precies wat Galdor68 schrijft.
Er zijn nu 49 pagina's geschreven in dit topic en daar zijn veel dingen besproken.
Dat gaat praktisch niemand helemaal doorlezen voor een antwoord.

Dus gaarne inderdaad het starttopic ruim op tijd aanpassen en niet zoals met de migratie van mobiel en dat er ook eerder gecommuniceerd wordt elders, zoals per mail of brief.
Niet iedereen bezoekt dit Forum.
Zeker liever ook niet de migratie op een zondag wanneer er niemand te bereiken is.

Bij mobiel zijn er zeker ook vragen geweest, die onduidelijk waren en mensen die onaangenaam verrast werden omdat zij de verwachting hadden, zoals inderdaad MB's delen, niet kon.

Er worden met de migratie van Telfort Thuis naar KPN ook verwachtingen geschapen omdat er meer mogelijkheden zijn met KPN als provider.
Dus ook graag duidelijk vermelden wat er inderdaad niet kan i.p.v. wel.
Ik wil, net als andere klanten niet opeens onaangenaam verrast worden of opeens voor een voldongen feit komen te staan.

Nu is het duidelijk voor mobiel dat het combivoordeel dubbele data gewoon blijft bestaan.
De €5,00 korting ook maar hoe zit het straks met Thuis met het combivoordeel,
voor o.a. het Pluspakket?
Blijft dat straks ook bestaan bij KPN?

Zwart wit gezien staat er nu alleen dit:

Dat betekent voor Thuis:
•   Je houdt je e-mailadres.
•   Je houdt je apparatuur.
•   Je houdt je tv-opnames.
•   Je houdt je modeminstellingen.

Niets over de combivoordelen.

Jasper schrijft wel dit: Het abonnement wat je nu hebt, loopt straks door bij KPN.

Maar een combivoordeel hoort niet tot je basisabonnement of zie ik dat verkeerd?
Bij mobiel is dan wel de dubbele data verwerkt als combivoordeel maar ik wil dit wel zeker weten.

Als je zowel een thuis- als een mobiel abo hebt van Telfort, waarbij mobiel inmiddels gemigreerd is naar KPN, en je verandert niets aan een van of beide abo's blijft alles hetzelfde alsof je nog klant bent van Telfort. Pas als je een van beide of beide abo's aan gaat passen val je automatisch onder het regime van KPN en raak je eventuele voordelen van Telfort kwijt en krijg je er bepaalde mogelijkheden van KPN bij, maar wel tegen een hogere prijs.

Die keus en afweging is dan aan jezelf.

Maar bovenstaande is al honderd keer beschreven binnen dit forum en het KPN forum zodat we in herhaling dreigen te vallen.

Beste @JanD  het wordt nu zwart op wit tijd dat we te horen krijgen wat we niet moeten verwachten dat is simpel weg niet duidelijk genoeg.

Iedereen zal verwachten dat er niks ten nadele kan en mag veranderen. Nu is het hoog tijd om zwart op wit te lezen wat we niet krijgen. Al dat eindeloos herhalen is voorbij zodra we ook weten wat we niet moeten verwachten. Is dat nu echt zo moeilijk om te begrijpen? 

Dat er niks veranderd als je niet verlengd is iedereen die dit forum bezoekt wel duidelijk. Laat nu eens duidelijk worden wat we er mee opschieten. Dat kan ik wel beantwoorden helemaal niks. We worden er niet slechter van we worden er ook niet beter van.

En dat mist nu in alle communicatie!!.

Voor jou is het niet meer van belang genoeg klanten die het wel willen weten of ze ooit een hogere snelheid kunnen bestellen en wat dat extra gaat kosten.

Ik verander niets aan mijn abonnementen en ga op zeker niet verlengen nu.
Mobiel is KPN nu en daar valt niets aan te veranderen en Thuis verleng ik niet.

Je hoeft mij echt niet uit te leggen dat KPN duurder is, Jan D.
Waarom denk je waarom ik niet verleng?
Ik wil geen jaar vastzitten als er toch onverwachts iets veranderd.
Dit kan de prijs zijn of dat het combivoordeel toch komt te vervallen.
Maar de datum voor Thuis is immers ook nog niet bekend.
Ook dit topic is al meerdere keren aangepast.
En als er iets veranderd wil ik daar ruim van te voren voor ingelicht zijn.

Dat die dingen al honderden malen omschreven is kan wel JanD maar bij de migratie van mobiel zijn er ook foutieve dingen gebeurd of dat er dingen foutief in de systemen staan.
Maar ook dat er verwachtingen zijn geweest die niet klopten.

Op het KPN Forum heb ik niets te zoeken.
Daar zal je mij ook niet vinden.

Ik ga nu ook even herhalen eerst de verandering van oudglasvezel naar nieuw glasvezel dat ging best goed de vooraankondiging ruim op tijd. Ook daar niet genoeg benadrukt wat de gevolgen waren, dat is allemaal in dat topic besproken op den duur werden de twee topics uitgebreid met betere details.

En nu zien we dat details en afspraken vergeten zijn die aan deze klanten zijn gedaan. Het word opgelost dat zeker maar dat is achteraf.

Prepaid pas achteraf werd duidelijk dat je de data uit moest houden om je tegoed niet kwijt te raken. Dit is nooit vooraf bekend gemaakt.

Nu mobiel leuk heel vaak gevraagd kunnen we MB's delen tot het laatste moment is het niet bevestigd.

Dat moet met deze laatste migratie voorkomen worden hoe kan dit heel eenvoudig vertel niet wat je wel mag verwachten vertel wat je niet moet verwachten.

Ik heb destijds het topic gestart over de sterke punten van Telfort mischien is het nog te vroeg ik zie er bij KPN niks van terug. Hussel is mischien niet heel veel duurder dan KPN  Compleet maar er zijn minder voordeeltjes te halen. Kortom ik zie nog geen hele duidelijke Telfort puntjes terug ik verwacht dat ook niet meer dat is al teleurstellend genoeg.

Reputatie 8
Badge +11

Zoals ik in mijn vorige reactie al zei, je huidige contract loopt straks door bij KPN. Wat je nu hebt, heb je dan ook. Net zoals mobiel is dat dus inclusief de CombiVoordelen. 

Als wij informatie kunnen en mogen delen doen we dat, maar omdat de datum van de overgang van de Thuis pakketten nog niet duidelijk is zijn er nog een aantal dingen niet definitief. Jullie hebben er niets aan als we zeggen 'ja, misschien krijg je dat wel’. Daarom vragen we dingen na en wat we kunnen delen lees je hier. Als iets nog niet bekend is geven we ook aan. Ik snap dat jullie die duidelijkheid willen, maar als het niet bekend is maakt het zoals Jan al zegt niet uit hoe vaak het gevraagd wordt. De stelregel is in ieder geval dat je er van uit kunt gaat dat je houdt wat je hebt. 

Er zijn ook een paar dingen in jouw laatste reactie waar ik het niet helemaal mee eens ben Galdor:

Prepaid pas achteraf werd duidelijk dat je de data uit moest houden om je tegoed niet kwijt te raken. Dit is nooit vooraf bekend gemaakt.

Dat stond zowel op onze website, als in de sms die elke prepaid gebruiker kreeg bij de overgang. Het is mogelijk niet goed gelezen, maar wij hebben het zeker wel bekend gemaakt. Het is zelfs toegevoegd aan de sms naar aanleiding van signalen hier op het forum dat het anders werkte. In het prepaid topic op het KPN Forum had Paul het ook genoemd

Nu mobiel leuk heel vaak gevraagd kunnen we MB's delen tot het laatste moment is het niet bevestigd.

We hebben ook nooit gezegd dat het wel zou kunnen na de overgang. Het is net zoals ik voor de Thuis pakketten zei, je houdt wat je hebt. Toen het nog een Telfort abonnement was had je geen MB's delen, nu het een KPN abonnement is heb je ook geen MB's delen.

De Thuispakketten kan je op dezelfde manier bekijken, de stelregel is hetzelfde.

We zullen de topics er bij moeten halen ik weet wel vrij zeker dat dit fenomeen  bij prepaid niet vooraf bekend was. Dit is pas bij latere berichtjes toegevoegd.

Volgens mij wordt het punt gemist maak duidelijker wat we niet moeten verwachten. 

Er zit verschil tussen niet bekend zijn en niet bekend mogen maken dat laatste ben ik nu wel van overtuigd. Hoe dan ook niks tegen Telfort of KPN als provider met de NV en de hele gang van zaken ben ik wel klaar.

Edit

Ik vraag maar om een simpel iets zet dit zinnetje in het start topic. Als dat meteen was gedaan waren veel vragen en onduidelijkheid voor komen.

Houd er rekening mee dat na de migratie niet alle KPN diensten beschikbaar zijn.

Dit zijn enkele topics over prepaid.

https://forum.telfort.nl/mobiel-internet-256/prepaid-sim-kaart-niet-geprovisioneerd-84899

https://forum.telfort.nl/mobiele-telefoon-332/prepaid-alleen-noodoproepen-84452

https://forum.telfort.nl/mobiele-telefoon-332/prepaid-beltegoed-verdwenen-83568

https://forum.telfort.nl/mobiele-telefoon-332/prepaid-opwaarderen-werkt-niet-83188

En als ik kijk bij het kopje 'nieuws’ op dit Forum zie ik ook geen aankondiging van prepaid over de migratie naar KPN.
Dus ook niet wat de veranderingen en de gevolgen konden zijn, dit is later hier gevraagd.

https://forum.telfort.nl/nieuws-251

Wel is er verwezen naar het KPN Forum maar volgens mij is dit het Telfort Forum
Hier werden die vragen dus eerst gesteld omdat de klanten er niet van op de hoogte waren.

En ik vind het wel flauw om steeds naar het KPN Forum te verwijzen terwijl dit Forum nog bestaat.
Plus dat Thuis nog niet gemigreerd is naar KPN.

Ik weet ook vrijwel zeker dat er meer bekend is over o.a. de migratie van Thuis maar dat het niet naar buiten gebracht mag worden.
Ik heb al verschillende verhalen gehoord van andere medewerkers maar ga dit hier niet plaatsen

Dus ik kan dus niets anders zeggen dat ik het met Galdor68 eens ben.

Goed bedoeld niet echt nodig Mandy Ik heb eigenlijk ook helemaal geen zin in dit soort onenigheid toch klopt wat ik schrijf  vooraf was het niet bekend gemaakt het is pas later aan de smsjes toegevoegd nadat meerdere klanten er zelf achterkwamen. Let vooral op het zinnetje: Je kunt je telefoon gebruiken zoals altijd dat is niet geheel waar wat het internet deel betreft. Ik heb diverse topics bij KPN en hier gevolgd ik weet waar ik het over heb het is helaas gewoon de realiteit.

De allereerste berichtgeving bevatte letterlijk deze tekst.

Vanaf 15 juni wordt jouw Telfort Prepaid automatisch KPN Prepaid. Je hoeft hier zelf niets voor te doen. We sturen je een sms zodra je over bent. Je kunt je telefoon gewoon gebruiken zoals altijd. Natuurlijk behoud je je beltegoed en blijven je tarieven gelijk. Heb je een bundel aanstaan, dan krijg je bij KPN een soortgelijke bundel.

Jammer dat diverse topics aangaande prepaid niet meer lijken te bestaan.

Reputatie 8
Badge +10

Dank voor de input, beide. Zo gauw wij meer informatie hebben, dan delen we het op het forum. Dat geldt zowel voor de afgelopen overgang van prepaid en de mobiele abonnementen, als de later dit jaar komende overgang van de Thuis abonnementen.

Waarschijnlijk krijg ik met Thuis straks wel een probleem als het één op één overgezet wordt?
Dit is wel met mobiel gebeurd.
Dan doel ik op mijn contact, daar staat nu glasvezel 50-5, terwijl ik 50-50 heb.
Dit heeft men destijds, ook niet na diverse telefoontjes en chat nooit aan willen passen naar 50-50.
KPN heeft 50-5, raak ik dan na de migratie mijn upload kwijt?

Reputatie 8
Badge +11

Dat is een vraag waar we op dit moment nog geen antwoord op hebben. KPN heeft op glasvezel ook synchrone up- en downloadsnelheden, dus het kan zijn dat je die snelheid behoudt. Als de overgang naar KPN dichterbij is, zal meer duidelijk worden. Iedereen krijgt dan net -als bij mobiel- een bericht waarin staat wat het voor ieders abonnement betekent. Tot die tijd is dat voor jou en voor ons afwachten.

Sinds 8 oktober is het inderdaad weer naar 50/50 veranderd, gemiddeld ligt de upload rond 30Mb voor glasvezelklanten die 50/5 vanuit hun dsl abonnement hebben en recent via Telfort een glasvezel aansluiting hebben dat is op zich niet verkeerd.

Sorry Jasper, aan dit antwoord heb ik dus niets.
Telfort heeft mijn contract nooit willen veranderen naar 50-50 i.p.v. 50-5,
wat overigens nog stamde toen ik nog geen glasvezel had.
Daar is het toen dus al verkeerd gegaan, terwijl ik er wel extra voor betaald heb., voor synchroon.

Dus ik kan die upload waarschijnlijk kwijtraken??
Dit omdat het foutief in mijn contract staat, wat waarschijnlijk leidend is?
Maar dit is nu typisch iets wat ik voor de migratie wil weten en niet achteraf!!

Wat mij nu ook opvalt is dat mijn snelheid aardig fluctueert.
Vandaag gemeten.

ping 7 jitter 0 down 41.6 up 51.6
 ping 7 jitter 1 down 46.1 up 60.3
ping 7 jitter 1 down 40.1 up 61.2
ping 7 jitter 1 down 43.3 up 60.2

De download snelheid heeft altijd rond 49 gezeten en de upload rond de 70.
Nu snap ik ook waarom de pagina's op mijn beraadde PC af en toe slecht willen laden.

Reputatie 8
Badge +11

Sorry Jasper, aan dit antwoord heb ik dus niets.

Dat snap ik, maar zoals ik zei is er op dit moment geen ander antwoord. Je hebt er niets aan als ik een antwoord uit mijn duim zuig wat later niet blijkt te kloppen :slight_smile:

Jouw pakketsnelheid schommelt wel wat inderdaad, daar kunnen we naar kijken. Het staat verder los van het samen met KPN verder gaan dus daar kan je het beste even een nieuw topic voor aanmaken, dan kunnen we het op die manier gaan onderzoeken en houden we dit topic ook overzichtelijk.

@mandy welk contract bedoel je specifiek? Heb je destijds 50/50 kunnen bestellen, maar staat in elke bevestiging 50/5 sinds 2016 ongeveer was 50/50 zover ik dit heb bijgehouden niet meer mogelijk om te  bestellen.

De rest van de reactie voor een eventueel ander topic.

Met de focus op het KPN-merk gaan we de KPN-dienstverlening uitbreiden met de beste elementen van de afzonderlijke merken, zoals de hoogst gewaardeerde service van XS4ALL, de betaalbare voordeeldiensten van Telfort en de persoonlijke service en het deskundig zakelijk advies van Yes Telecom”,

De tekst uit het start topic een jaar geleden.

nu kleine subtiele verandering🤔

Om het beste voor onze klanten te bieden bundelen we onze krachten in KPN en vullen we dit merk aan met de sterke eigenschappen van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Op deze manier kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening nog verder te verbeteren. 

Alles wordt straks KPN, dat is er besloten. Dat is ook wat gaat veranderen. De service die straks verleent zal worden, kan alleen nog maar uitgebreider worden, want 24/7 bereikbaar. Daarnaast wordt er gefocust op een product, die van KPN. Zo kunnen er veel makkelijker en sneller aanpassingen gedaan worden wanneer er iets niet goed staat, of wat dan ook.

In ieder geval blijven de abonnementen die jullie nu hebben zo als ze zijn. Daar veranderd niets aan. Hoe straks het aanbod eruit gaat zien, durf ik nog niet te zeggen. Maar aangezien ze alle sterke punten van de merken willen gaan benutten verwacht ik zeker dat er abonnementen komen voor elke wens.

Zodra over alles meer duidelijkheid is, zal dat gedeeld worden.

Deze is ook leuk om even te herhalen. Hussel? Vooruitziende blik?

Reputatie 8
Badge +11

Ik heb de datum zo niet paraat wanneer ik dat geschreven heb, maar het lijkt al even geleden. Inmiddels heeft bij KPN de Hussel zijn intrede gemaakt inderdaad. Daar kun je zelf je eigen pakket samenstellen. 

Misschien interpreteer ik dit niet goed, dan alvast mijn excuus.
Maar uit het bovenstaande lijkt het mij, dat er wel degelijk al dingen, zoals de abonnementen,
al wordt de Hussel niet benoemd, al langer bekend moet zijn geweest. 
En dat dit hier niet eerder is gedeeld.

Dan doel ik op deze zin van Bart: Maar aangezien ze alle sterke punten van de merken willen gaan benutten verwacht ik zeker dat er abonnementen komen voor elke wens.

Behalve dan het stukje van alle sterke punten, waar ik in het geval van Telfort niets van merk.

Bart schreef dit ongeveer een jaar of iets langer geleden na de eerste aankondiging in de media.

Ik betwijfel of de afdeling marketing of welke afdeling dat bepaald dit een jaar of langer geleden al aan webcare heeft medegedeeld. Ik ga er toch vanuit dat het speculeren was.

Hussel en overige KPN producten zijn niet direct van belang om hier te delen bekend of niet.

De hele rode draad is juist er verandert niets. Dat werdt ruim een jaar geleden algezegd nu weten we dat het letterlijk klopt.

De keuze heb je met Hussel TV kan naar believen aan of uit. Net zo makkelijk of nog makkelijker zoals je nu ook telefonie uit of aan kan zetten vanwege de telefoonnummers en afkoelperiodes komt hier meer bij kijken. Het voordeel van Telfort zie ik nog niet, zelfs de KPN klanten staan niet te trappelen om hun mobiel te verlengen of andere wijzigingen te maken.

De Tech desk is duidelijk het stukje XS4ALL. Wat me aan Telfort doet denken is de €5,00 entertainment korting. Het pluspakket kost bij KPN nu €6,99 niet kosteloos met de korting €1,99  of het allemaal betaalbaar is zal per gezin of persoon verschillen. De voordelen zie ik niet terug, of er moet nog iets gaan veranderen, dat KPN het meenemen van de bundels gaat invoeren. Zelf verwacht ik het niet, de dubbele data en minuten raken de KPN klanten kwijt als ze verlengen.

Reputatie 2
Badge +2

Dus alle abonnementen lekker zo door laten lopen.

Dus alle abonnementen lekker zo door laten lopen.

Yep, komt het wel op neer.

Reputatie 8
Badge +10

@mandy @Galdor68 Klopt, het was een vermoeden dat Bart een jaar geleden deelde. Rond die tijd hadden we nog bijna geen informatie over de samengang, behalve dat we wisten dat die samengang er ging komen. 

@ruud68 Klopt, je kan jouw abonnement gerust laten zoals het nu is :slight_smile: Stel ze gerust als je vragen hebt.

Het was wel leuk om door te bladeren. Het zette me wel aan het denken dat de kans op een KPN mail adres niet zo heel groot is. Daar ging het ook nog over. Gebaseerd op wat ik nu weet ga ik er voorzichtig vanuit dat ook dat niet veranderd.

Reageer