Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

Telfort en KPN gaan samen verder

Toon het eerste bericht

1104 reacties

Even hier delen naar aanleiding van het topic over VoWifi heb ik op het KPN Forum gevraagd naar Fon en Mb's delen dit is het antwoord.

Hoi Galdor. Meer gedetailleerde informatie betreffende de migratie (zoals MB's delen) zal in de loop van de komende weken bekend gaan worden. Dan zullen we ook die informatie hier (en op het Telfort forum) gaan delen natuurlijk.

Dat aanpassen zal slaan op de bundel aanpassen meer of minder data of belminuten ook dat kan ik nu al kosteloos waarbij mijn huidig abonnement flink in prijs veranderd. 

Dus als ik het goed begrijp kan je kosteloos aanpassen, maar uiteindelijk na het aanpassen,
kan de prijs hoger of lager uitpakken.
Dit lijkt wel op een soort verlengen, alleen zal dit zijn binnen een abonnementsjaar of zo.
Bij mij wordt het dan verlengen zeg maar omdat ik contractvrij ben.

Dus binnen enkele weken zal het bekend zijn of wij Telforters ook straks gebruik kunnen maken,
van o.a. VoWifi?
Het zal mij benieuwen..

En Natasja, ook nog bedankt voor je uitleg.

Reputatie 8
Badge +17

Ik heb de afgelopen week gewoon verlengd voor 2 jaar, omdat ik vertrouwen in de overgang heb naar KPN en deze verlenging gaat 14 maart in 

VoWifi is al bevestigd de overige zaken nog niet definitief.

Ik ben nog niet zeker of ik wel wil blijven vandaar dat ik niks verander en mijn bundel bevalt me prima. Daar hoef ik me niet nog eens 2 jaar voor vast te leggen.

Ps mischien snap je met dit plaatje wat ik bedoel @mandy dan is verlengen voordeliger. Dit staat los van abonnements jaren of verlengen dit is aanpassen van de bundel.

Dank je Galdor68, het is nu wel duidelijker.
Bij mij staat die optie niet in Mijn Telfort, vandaar dat het mij vreemd is.

Reputatie 8
Badge +17

Ik heb hetzelfde abo na verlenging voor € 12,50 dus 150 belminuten en 2 Gb wat voor beiden ook verdubbeld wordt en overgebleven bel min en data wordt 2 maanden meegenomen dat heeft KPN namelijk niet vandaar mijn vroegtijdige verlenging op 14 maart 

Reputatie 8
Badge +11

VoWifi is al bevestigd de overige zaken nog niet definitief

VoWiFi wordt mogelijk, als je na de overgang naar KPN een nieuwe SIM-kaart aanvraagt. Met de huidige Telfort SIM-kaarten is dit namelijk niet mogelijk, met een KPN SIM-kaart wel. Na 26 januari zal je daarvoor in de MijnKPN of KPN Winkel een nieuwe kaart kunnen aanvragen, waarna het mogelijk zal worden.

Ik heb hetzelfde abo na verlenging voor € 12,50 dus 150 belminuten en 2 Gb wat voor beiden ook verdubbeld wordt en overgebleven bel min en data wordt 2 maanden meegenomen dat heeft KPN namelijk niet vandaar mijn vroegtijdige verlenging op 14 maart 

Het meenemen van data maakt KPN inderdaad mogelijk voor jullie, zo lang jullie het oud-Telfort abonnement houden :slight_smile: Bij de abonnementen die KPN zelf aanbiedt is dit niet mogelijk.

Goed afgewogen beslissing, ik heb het wel serieus overwogen en al bel ik niet veel gaan mijn belminuten van 175( nog oud klantvoordeel) naar 150 daarom laat ik het liever zo. Zeker gezien het gunstige aanbod zoals eerder genoemd 1.2Gb verhoogd naar 2Gb.

@Jasper - Telfort goed dat je dat detail nog even herhaalt.

Reputatie 1

Ik zat net even te kijken om zelf over te stappen naar KPN met de hele bende (thuis + tv + mobiel) en ik schrok nogal van de prijzen. Nu ben ik +/- 65 per maand kwijt en als ik overstap naar KPN ben ik 85 euro kwijt. Dat is nogal een verschil zeg…

Daarnaast zitten er nog nadelen aan KPN zoals je MB’s die je niet meer mee kan nemen naar de volgende maand?

Ik zat net even te kijken om zelf over te stappen naar KPN met de hele bende (thuis + tv + mobiel) en ik schrok nogal van de prijzen. Nu ben ik +/- 65 per maand kwijt en als ik overstap naar KPN ben ik 85 euro kwijt. Dat is nogal een verschil zeg…

Daarnaast zitten er nog nadelen aan KPN zoals je MB’s die je niet meer mee kan nemen naar de volgende maand?

Hallo @DocktorDicking , als je voortijdig overstapt naar KPN raak je ook je e-mailadressen kwijt, ook een groot nadeel voor veel Telfort-klanten. Bij de automatische overgang naar KPN blijft alles (voorlopig) bij het oude.

Reputatie 1

Hi Jan, Bedankt voor je reactie. Ik blijf nu ook zeker bij Telfort!  

Hi Jan, Bedankt voor je reactie. Ik blijf nu ook zeker bij Telfort!  

Hallo @DocktorDicking Verstandig besluit:relaxed:

Ondertussen kan ik alleen nog een Telfort ID aanmaken, ben daar niet blij mee.
Kan dit terug gedraaid worden tot 26 januari?

Hallo @mandy , wat is je concrete probleem? Ik begrijp je opmerking niet helemaal.

Wat wil je precies (niet)?

Hallo @mandy , wat is je concrete probleem? Ik begrijp je opmerking niet helemaal.

Wat wil je precies (niet)?

Lijkt me wel duidelijk Mandy wil gewoon met haar Telefoonnummer als gebruikersnaam kunnen inloggen. Of met de letter en cijfercode voor Thuis. 

Precies Galdor68.
Mij gaat het met name om mobiel omdat ik nu geen twee mobiele nummers kan koppelen.
Dat kan straks bij KPN wel met het KPN ID.
Als ik nu een Telfort ID aan ga maken heb ik twee emailadressen nodig,
voor twee mobiele nummers en die heb ik niet.
Voor mij wordt het er niet makkelijker op zo.

Precies Galdor68.
Mij gaat het met name om mobiel omdat ik nu geen twee mobiele nummers kan koppelen.
Dat kan straks bij KPN wel met het KPN ID.
Als ik nu een Telfort ID aan ga maken heb ik twee emailadressen nodig,
voor twee mobiele nummers en die heb ik niet.
Voor mij wordt het er niet makkelijker op zo.

oké, duidelijk.

Yes we kunnen de Samsung (en LG) Smart TV app gebruiken en de KPN itv app en website, geen idee of dit blijvend of tijdelijk is. Tot mijn verbazing kan dat nu waar ik eerder foutmeldingen kreeg.

Reputatie 8
Badge +11

Yes we kunnen de Samsung (en LG) Smart TV app gebruiken en de KPN itv app en website, geen idee of dit blijvend of tijdelijk is. Tot mijn verbazing kan dat nu waar ik eerder foutmeldingen kreeg.

Dit (en in een ander topic waar ik het je zag noemen) zijn de eerste berichten die ik daarover zie. Het kan zijn dat het een tijdelijk iets is, dus hou er rekening mee dat het weer weg kan vallen.

Krijg je niet de mogelijkheid om het aanmaken daarvan over te slaan? 
Krijg je die melding ook op de Mijn Telfort accounts van beide nummers, of op een van beide?

@Jasper - Telfort ik ga daar wel vanuit stiekem hopend dat hetvlang genoeg kan om die smart tv app grondig te bekijken.

Wat de opmerking van Mandy betreft ik kon op een bepaald moment ook niet anders meervmet de verbruiks app. 

Nee Jasper, die melding krijg ik zodra ik de verbruiks app open.
Dat ik nu verplicht moet inloggen met email adres en een ander wachtwoord.
Dit heb ik nog niet gedaan.
Ik sta op mijn mobiel altijd ingelogd op Mijn Telfort en nu krijg ik dus dit.
Het is dus veranderd zonder dat ik daar iets aan veranderd of toestemming voor gegeven heb.

Op de oude manier kon ik per app de verbruik status bekijken op mobiele telefoonnummer.
Mijn emailadres is het hoofdaccount zeg maar en bij een Telfort ID kan ik niet koppelen.
Dus het heeft geen zin om eventueel het andere mobiele nummer eerst te koppelen.
Ik kan dan één van beide niet zien.

Reputatie 8
Badge +17

Voorlopig zul je het met deze verandering moeten doen denk ik, afgelopen week moest ik ineens met mijn mail bekend bij Telfort inloggen etc, heb nog geprobeerd met een ander mail adres maar dat feest ging dus niet door.

En terugdraaien naar de vorige inlogmanier  gaat vast niet lukken denk ik zo.

Als we straks naar KPN  Overgaan kun je met nummer 1244 bellen dan krijg je de gebruikte belminuten en data te horen en wat je nog over hebt 

Ik vrees ook dat je gelijk hebt jimny.
Maar ik hoop dat dit nog terug gedraaid kan worden.

En als er iets niet lijkt te kloppen aan de verbruiksstatus of factuur kan ik nu nog de TKS bellen van Telfort.

Dus 1244 is straks het nummer van KPN, bedankt voor de tip.

@mandy is een Gmail adres of een alias van de Telfort mail niet een optie om een tweede Telfort ID aan te maken voor dat nummer. Ik heb noodgedwongen toch maar dat Telfort ID gemaakt.

Nee, die twee nummers moeten straks gekoppeld zijn.
Ik wacht nu wel tot ik een KPN ID kan aanmaken.
Tenzij het nog terug gedraaid kan worden.

Reageer