Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

• 9 juli 2019
  • 907 reacties
  • 67287 keer bekeken
Telfort en KPN gaan samen verder

Toon het eerste bericht

907 reacties

Reputatie 8
Badge +11
@hoihoi1 voor meer inhoudelijke info zullen we toch even geduld moeten hebben.
Deze bekend making heeft in mijn ogen niks met druk te maken gewoon onderdeel van het draaiboek zoals de top dit bedacht heeft.

Op basis van alle beschikbare info kunnen tot 1 mei nog abonnementen onder de naam Telfort worden afgesloten. Daarna moeten we dus afwachten hoe de "voordelige" prijzen in het KPN aanbod worden op genomen.

Of te wel wordt vervolgd

Deze bekendmakingen staan los van eventuele druk die uitgeoefend is inderdaad, stappen zoals het sluiten van de winkels hebben veel voeten in de aarde en dat zijn geen beslissingen die overnacht gemaakt kunnen worden. Er is een draaiboek voor, maar welke stappen wanneer genomen zullen worden, wordt pas duidelijk op het moment dat het bekend wordt gemaakt. Dat wachten wij ook af.
Reputatie 8
Badge +11
Zijn er eigenlijk verschillen tussen het KPN en Telfort apparatuur?
Ik vraag dat omdat ik dit jaar van de oude (met analoog signaal) glasvezel naar het nieuwe systeem ga.
Moet ik dan na een jaar of twee jaar weer naar een nieuw KPN systeem switchen?

Met het nieuwe glasgezel is de apparatuur vrijwel gelijk, bij sommige dingen hebben wij wat andere software die zorgt dat de apparatuur werkt maar in grote lijnen is het gelijk.
Dat is zover ik kan zeggen nog deels oude info omdat XS4ALL geen mobiel aanbod kent maar hun klanten op deze manier van een aantal voordelen gebruik kunnen maken.
En ten overvloede vanaf april meer combinatie mogelijkheden. Uit de startpost

Ik heb Telfort mobiel en KPN vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we starten in april met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Ik heb Telfort mobiel en XS4ALL vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Als je XS4ALL combineert met KPN of als je Telfort combineert met KPN, dan krijgt je combinatievoordelen. We werken continu aan de verbetering van onze dienstverlening. Mocht het in de toekomst veranderen, dan krijg je hier bericht van.

Ik heb KPN mobiel en Telfort vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we starten in april met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Mandy, dat is voor technische hulp bij eigen apparatuur. Denk aan slimme verlichting en andere internet of things zaken alle apparaten met een internet verbinding die niet van de provider zijn 

Voor vragen over de apparatuur van Telfort of kpn kunnen we kosteloos terecht bij de gewone klanten service of het forum.

Reputatie 8
Badge +16
Klopt jimny maar ik doelde op deze vraag.Moet ik dan na een jaar of twee jaar weer naar een nieuw KPN systeem switchen?
De software bij Telfort is anders.

Software is op afstand te verwijderen en te vervangen voor nieuwe software. Het maakt dus helemaal niets uit of je kastje of modem van KPN, XS4ALL of Telfort vandaan komt. Simpelweg nieuwe software versturen vanaf de server en je apparatuur is KPN groen geworden. Enige verschil wat er is zijn de modems van XS4ALL, daar wordt gebruik gemaakt van de Fritz!box, hier zal het wat lastiger zijn maar bestaande gebruikers kunne deze gewoon blijven behouden tot ze zijn verouderd. Met de huidige techniek betekend dit dat binnen circa 5 jaar deze ook uit gefaseerd is.
Reputatie 1
Badge
Voor mij is de vraag prima beantwoord hoor.
Apparatuur blijft hetzelfde dus.
Software updates heb ik geen problemen mee.
Ik wacht dus rustig af wanneer ik over ga naar het nieuwe systeem.
Reputatie 8
Badge +7
Ik liep er vanochtend toevallig langs.
De definitieve ontmanteling van Telfort is in gang gezet:

Telfort eindigt letterlijk in de container:

Vaarwel Telfort.😥

Welkom KPN🤔

Maar hoe gaat dit met het emailadres, krijg je ook de mogelijkheid om een @kpn emailadres te gebruiken als Telfort klant?
Want vind het niet leuk om overal een telfort emailadres te noemen terwijl dit niet meer bestaat!
Ben 23 Telfort klant geweest met volle tevredenheid, en vind het echt heel jammer dat dit merk ophoud te bestaan.

Wat dat betreft is het idd gemakkelijker om bijvoorbeeld Gmail of Outlook te gebruiken. Ik stond voor hetzelfde probleem als gevolg van omschakeling naar glas.

14 jaar gezelschap van mijn oude maatje.😉Ooit begonnen met een inbelverbinding, Tiscali, Wansdoo, Orange - Online uiteindelijk.

Aha op die manier. Het gaat dus allemaal over KPN. We zitten hier op het Telfort Forum. Voor echte inhoudelijke vragen over de Hussel wil ik jullie verwijzen naar het KPN Topic. Daar staat alles uitgelegd. 

We gaan toch of zijn toch samen onder 1 naam. Alles gaat nu over KPN 😜

Mij gaat het meer om het stukje wat nieuwe klanten bij KPN terug vinden van de Telfort pluspunten. Ik had meer verwacht zeker op mobiel gebied.

Inderdaad heb je gelijk dit forum is voor lopende Telfort abonnementen en daar aan gerelateerde vragen. Toch in dit topic gaat het over het samen gaan daarmee toch van belang voor de klanten die hun pakket willen wijzigen. Bepaalde wijzigingen kunnen een nieuw pakket in houden als je dit niet via de klanten service afhandeld. Dan kom je bij Hussel uit of een andere provider.

Reputatie 8
Badge +11
Het is zeker jammer. Maar we kijken verder naar de toekomst, samen verder in de KPN winkel.
Reputatie 2
Badge

Volgens mij is die 5 euro extra voor Support het sterke van XS4All. Alleen is dat dan dus optioneel.

Ik zie weinig voordelen komen van Telfort, die 5 euro korting is eerder een korting die je welliswaar kreeg, maar je had ook nog de keuze om die 5 euro korting niet te nemen en dan het PLUS pakket dat nu dan 1,99 extra kost en als je geen extra's kiest in die regeling heb je geen 5 euro korting op je aansluiting. Voordeel komt wel eerder als je kiest voor de PLUS en een andere optie zoals FILM1 die bij Hussel goedkoper zijn dan voorheen de prijs was.

Galdor68,

Ik doelde met vrijwillig, nu je Telfort abonnement opzeggen en een abonnement bij KPN afsluiten.

Dus voor dat er KPN op de Telfort factuur komt te staan.

Nee, logisch lijkt het niet om geen budget provider meer te hebben.

(Telfort zie ik niet meer als echt budget, maar goed.)

Ik heb nu een vermoeden, dat Telfort klanten, nu meer gaan shoppen voor een goede prijs.

Voorlopig verander of verleng ik niets.

Helaas is dat geen sterke punt van Telfort eerder een groot minpunt.

Het uitgebreide tv pakket wat Telfort vorig jaar heeft geintroduceerd kan je uitleggen als een verkapte prijsverhoging aangezien de basisprijs geleek bleef echter werdt het aanbod verminderd. Voor nieuwe en verlengende klanten duurder, als je hetzelfde aanbod wou hebben.

Zo ook deze Hussel het Pluspakket is wel in prijsverlaagd maar niet meer kosteloos, Fox sports idem dito door de recente verandering van het pakket is Fox sport zelfs duurder geworden. Opnemen is gratis bij 2 tv ontvangers dat was altijd zo wel moest je daar het 100Mb pakket voor afnemen, pluspunt voor 4K zit je niet meer vast aan een 200Mb pakket bij dsl is het vanaf 100Mb als optie bestelbaar voor glasvezel als vanaf 50Mb KPN veilig is nu tot 5 apparaten inbegrepen.

Ja er is een andere manier van samenstellen gekomen met als grote verandering televisie optioneel, maar goed beschouwd blijft het een verkapte prijsverhoging. Niemand hoeft iets te veranderen, dan blijf je houden wat je hebt, deze Hussel is alleen intressant als je zaken laat vallen.

Wat nog steeds mist is meer keuze op tv gebied, meer thema pakketten en logischer ingedeeld.

Ja, logisch dat Telfort naar KPN gelinkt wordt.
UPC staat wel in dat blok, terwijl het niet staat onder het blok providers.
Ga je dan kijken op het andere screenshot dan zijn er meer providers met 0 pakketten.
Maar zoals ik al zei, ik zie meer fouten op die website.
Het wordt tijd dat die website een grondige revisie krijgt.
Ik heb ook wel eens gezien op zo'n andere vergelijkingssite dat je korting kan krijgen.
Dat lijkt fijn maar je moet de voorwaarden ook goed uitspitten.
En ja, altijd even kijken op de website van de providers zelf.
Reputatie 1
Badge
Toch wel ERG jammer dat je deze actie van KPN via de media moet horen! Hier informeer je toch eerst je klanten over en daarna de rest van de wereld, of mis ik nu iets?! Kwam zelfs al meldingen tegen dat klanten er van op de hoogte waren, nou niet dus...

'k Hou mijn hart vast voor de abonnementsprijzen... De algehele trend lijkt een beetje te zijn dat de prijzen overal omhoog gaan/schieten.

Erg jammer dat Telfort stopt te bestaan qua prijzen, maar zeker ook qua dienstverlening. In vergelijking is KPN toch echt wel een achteruitgang...
Helemaal mee eens het is ook opvallend dat er flink verschil zit welke providers je ziet.

Vandaag na lange tijd weer een nieuwsbrief ontvangen, met als opening deze tekst.

We praten u graag weer even bij. Halverwege 2020 wordt Telfort Thuis overgezet naar KPN Thuis. We zetten uw abonnement over naar KPN, voor dezelfde abonnementsprijs die u op dat moment bij Telfort betaalt. Ook zal uw abonnement dezelfde voorwaarden behouden. U hoeft zelf niets te doen tijdens de overgang naar KPN. We brengen u natuurlijk op de hoogte als er nieuwe ontwikkelingen zijn.

Halverwege 2020 is het dus echt einde Telfort Thuis. In dezelfde nieuwsbrief wordt ook het nieuwe inloggen genoemd.

Reputatie 8
Badge +11
Dat zit bij de sites zelf. Als zij niet de juiste informatie tonen is hun onderzoek niet grondig genoeg.
Reputatie 8
Badge +11
Maar hoe gaat dit met het emailadres, krijg je ook de mogelijkheid om een @kpn emailadres te gebruiken als Telfort klant?
Want vind het niet leuk om overal een telfort emailadres te noemen terwijl dit niet meer bestaat!
Ben 23 Telfort klant geweest met volle tevredenheid, en vind het echt heel jammer dat dit merk ophoud te bestaan.
Hoe zit het met de afstandsbediening waar Telfort opstaat word dit ook vervangen voor een kpn afstandbediening met eventueel nieuwe tv ontvangers?
En de v8 modem word deze ook omgewisseld naar een nieuw modem van kpn, ze willen alles onder kpn hebben en horen ze dit ook eigenlijk te vervangen.
We zullen het gaan zien de komende jaren wat er allemaal gaat veranderen.

Groeten,
Gertjan

Hoi @Twente, de apparatuur zal niet zomaar vervangen worden. KPN gebruikt namelijk exact dezelfde apparatuur zoals Galdor68 ook al aangeeft. Wat betreft het e-mailadres, ik vermoed dat je tegen die tijd inderdaad een @kpn e-mailadres kan aanmaken. Zeker ben ik hier nog niet helemaal van, ik heb ook nog niet alle informatie.

wat gaat er met prepaid gebeuren ? saldo opwaarderen en de voorwaarden. nu blijft je saldo behouden indien je binnen 6 maanden een betaalde dienst gebruikt.

@Mr.Vdvelde Ik verwacht dat daar eerst niets in veranderd. Mocht daar nog wel veranderingen in komen, dan zal dat op den duur zeker naar buiten gebracht worden.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @marco88, als je een nieuw mobiel abonnement bij KPN afsluit betaal je inderdaad de aansluitkosten. Ga je over van Telfort naar KPN met nummerbehoud dan zullen deze niet in rekening gebracht worden.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @Bart - Telfort ,
bedankt voor je reactie, wanneer kunnen klanten van Telfort enige info verwachten per brief/e-mail?

Hallo allemaal,

Ik heb naar aanleiding van @JanD zijn bovenstaande vraag nog even navraag gedaan binnen de organisatie. We verwachten de eerstvolgende update in de derde week van april te geven. Die update delen we uiteraard hier. E-mails en/of brieven ontvang je op het moment dat een update voor jou persoonlijk relevant is. 🙂
Hoi @marco88, als je een nieuw mobiel abonnement bij KPN afsluit betaal je inderdaad de aansluitkosten. Ga je over van Telfort naar KPN met nummerbehoud dan zullen deze niet in rekening gebracht worden.
Ten overvloede dus ook nu nog als'Telfort' klant die hier zoals ik begrijp in het geval van marco88 internet en tv afneemt. Dat is toch een vreemde zaak, maar goed dat is dan niet anders.

Ik klikte op like vanwege de opheldering echt 'leuk' is dit niet.
Hallo @Galdor68 ,

Even naar deze pagina over Prepaid linken de volgende stap
En de volgende stap hierna: de mobiele abonnementen?🤔

Dat vraag ik mij nu echt af de losse opmerkingen op dit en het KPN forum noemen oktober als niet meer mogelijk zijn om onder Telfort naam/voorwaarden te verlengen. Nog niet bevestigd maar ik ga hier wel bij mijn beslissingen serieus rekening mee houden. Zodra ik kan verlengen zal ik beslissen of ik bij Telfort/KPN blijf of toch een meer geschikte bundel elders kies.

Uit principe wil ik geen KPN mobiel abonnement ik vind die € 5,00 korting bij KPN Compleet onzin. Komt op mij over als plukken van klanten die geen Compleet klant zijn.

Waar Mandy naar wijst is inderdaad een goed punt gaan lopende contracten uiteindelijk onder KPN voorwaarden vallen en zo ja wat blijft wat vervalt?

Hypotethisch het nu volgende is niet de realiteit puur eigen gedachte.

volgend jaar begin 2020 gaan voor lopende mobiele abonnementen de KPN voorwaarden gelden.
De maand prijs blijft gelijk enkel de nu al gebruikelijke inflatie kosten als je niet verlengd.
De huidige data verdubbeling blijft de verdubbeling van de belminuten komt terug.
Het meenemen van de tegoeden verdwijnt. Niet meer 2 maanden opsparen.
gelukig heb ik een oud abo, als ik de prijzen van kpn zie, zal ik nooit een nieuw abo bij hun nemen
het zelfde geld voor mijn mobiel tel, als ik het goed begreep moet ik straks bij kpn zijn
nou mooi niet dan

zo zonde dat telfort dood ging

Met de €5,00 Compleet korting is KPN Mobiel niet eens gek veel duurder vergeleken met de laatste prijzen van Telfort. Heb je geen internet van KPN of Telfort dan heb je helemaal gelijk.

@mandy goede opmerking je bent nu contract vrij dat zou niet mogen veranderen. Hoe dat zit met een net onder Telfort voorwaarden verlengt abonnement is de vraag, ik zou zelf denken dat je dan vrij moet zijn om te vertrekken.

Reageer