Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

  • 9 juli 2019
  • 1288 reacties
  • 88427 keer bekeken
Telfort en KPN gaan samen verder

Toon het eerste bericht

1288 reacties

Ja aan een KPN ID kan je meerdere producten koppelen zowel thuis als mobiel zelfs meerdere nummers. Dit heeft volgens mij niks met het emailadres te maken, het email adres is je gebruikersnaam.

Bij mijn Telfort werden twee afzonderlijke methoden(gebruikersnamen) gehandhaafd die konden worden gekoppeld.

Na het koppelen van Mijn Telfort Mobiel met Thuis was 1 gebruikersnaam genoeg. Ik gebruik nu het Telfort ID en kan daarmee alles inzien thuis en mobiel.

Als je eventueel je gebruikte emailadres als contact bij KPN weet ga je naar https://account.kpn.com/#/ kies wachtwoord vergeten dan weet je het vermoedelijk gauw genoeg.

Het Telfort ID wordt inderdaad KPN ID dat is inderdaad voor Mijn KPN en het forum en de itv app bruikbaar.

Hartelijk bedankt @Natasja - Telfort voor je antwoord.
Dus als ik het goed begrijp, komt er straks wel KPN op mijn factuur te staan,
maar ik blijf de voorwaarden van Telfort behouden?

Dat heb je goed begrepen.
Reputatie 8
Badge +18
Dit topic begint een beetje teveel op kieskeurig of andere vergelijkbare sites te lijken en raakt af en toe kant nog wal, terwijl @Jurgen - Telfort het heel overzichtelijk heeft neergezet hier en het gewoon afwachten op zijn volgende updates hierover
Badge +13
Hierbij met klem het verzoek om negatief speculerende reacties in dit topic zo veel mogelijk achterwege te laten, omdat ze geen nuttige bijdrage leveren.

We bouwen als KPN groep samen aan de overgang van Telfort naar het versterkte KPN, dus we maken daar gaandeweg samen keuzes in. Zodra er over een van de onderwerpen waar jullie vragen over hebben meer duidelijkheid is, geven we die natuurlijk direct in dit topic.
Reputatie 3
Badge
Ik vraag me toch echt af wat dit met de prijzen gaat doen in de toekomst. Kpn is per definitie al duurder dan Telfort.
Reputatie 8
Badge +12

Dit heeft allemaal met de migratie te maken inderdaad. Morgen de dag. :)

Reputatie 8
Badge +11

Ach, als ik morgen m'n telefoon maar kan gebruiken. De rest komt vanzelf goed en maak ik me (ook) niet druk over.

Reputatie 1
Badge
Ik denk dat je het ook wel eens positief kan benaderen. Ik heb mijn abonnement overgezet naar KPN, eerste 6 maanden flinke korting, geen extra oversluit kosten en de service die KPN gewend is. Oké na een half jaar ben ik 5 euro meer in de maand kwijt voor Alles in één glasvezel, daar staan tegenover een prima internet verbinding. Ik heb bij KPN verteld dat mijn V8 box niet stabiel was evenals de verbinding die mijn zoon op zijn appartement had (een van de oudste routers Telfort ) Wij hebben een nieuwe V10 experia box meegekregen, Eerst even bij mijzelf geïnstalleerd en van de hel in de hemel. Voorheen een wegvallende verbinding, dus opnieuw uitschakelen en inschakelen, gewoon drama. nu haal ik op de beneden verdieping en op 5 ghz bijna dezelfde snelheid als vaste aansluiting. KPN verzekerde mij dat als er wat met de apparatuur iets niet in orde is, langs komen en omruilen. Ik ga ook gebruik maken van de wifi garantie door een monteur, op de 2e verdieping moet wat worden verbeterd, dat komt ook vast goed. Natuurlijk kan je gaan omrekenen wat je in een jaar meer kwijt bent en in bv 5 jaar, nou zo lust ik er wel eentje. Niet doen, ga voor kwaliteit en service, vwb mobiel, ja je kunt de mb's en belminuten niet meer 2 maanden meenemen, er zijn weinig of geen andere providers waar dit wel kan. Bij Vodafone waar ik vandaan kom in ieder geval niet. Ziggo trekt mij in zijn geheel niet.
Reputatie 8
Badge +18

Ik heb hetzelfde abo na verlenging voor € 12,50 dus 150 belminuten en 2 Gb wat voor beiden ook verdubbeld wordt en overgebleven bel min en data wordt 2 maanden meegenomen dat heeft KPN namelijk niet vandaar mijn vroegtijdige verlenging op 14 maart 

Ik heb hetzelfde abo na verlenging voor € 12,50 dus 150 belminuten en 2 Gb wat voor beiden ook verdubbeld wordt en overgebleven bel min en data wordt 2 maanden meegenomen dat heeft KPN namelijk niet vandaar mijn vroegtijdige verlenging op 14 maart 

Goed afgewogen beslissing, ik heb het wel serieus overwogen en al bel ik niet veel gaan mijn belminuten van 175( nog oud klantvoordeel) naar 150 daarom laat ik het liever zo. Zeker gezien het gunstige aanbod zoals eerder genoemd 1.2Gb verhoogd naar 2Gb.

 

@Jasper - Telfort goed dat je dat detail nog even herhaalt.

Reputatie 4
Badge

Dan zet ik mijn mobiel vannacht uit, mams belt me toch altijd op de huis telefoon als er iets is, ik heb er geen behoefte aan, met het niet tot weinige dat ik slaap, dat KPN me wakker maakt :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dussssssssssssssss KPN kom maar op, als mijn mobiel het morgen maar wel doet, anders kom ik even op de scootmobiel bij jullie langs (geintje)

Luna mijn huisgenoot :blush: geeft ook even haar mening, dat ze bang is hoe het gaat verlopen :see_no_evil:

 

Reputatie 8
Badge +12

Morgen gaat iedereen over. Zodra je dan over bent krijg je dan een welkomst sms en dat is het eigenlijk. 

Hallo @JanD

Zie hier:

KPN zet vol in op KPN-merk

Hallo @mandy ,
dat is dus weer duidelijk een geval van miscommunicatie van Telfort naar de klanten toe.
Telfort had alle klanten hiervan op de hoogte moeten stellen en niet alleen forumleden van Telfort.
Zelfs ik had binnen het forum dat topic (nog) niet ontdekt, anders had ik mijn topic niet geopend.
Bedankt voor de verwijzing naar het Telfort-topic.

T.a.v. Telfort-moderatoren: jullie mogen het topic Einde Telfort? wel verwijderen.
Dus ik wordt nu neergezet als stemmingmaker en trol, Jurgen?
Omdat ik niet blij ben met deze hele situatie?
En met mij zovelen?
Verwijder dan nu mijn account met al mijn gegevens en wat ik geschreven heb.
Ik wil per definitie zeker niet naar een KPN Forum.

Voel je niet aangesproken Mandy.
Je geeft in al je uitlatingen enkel je duidelijke mening weer daar is niks stemmings makends of trollerig aan in mijn begrip van die term.

Mocht je niet naar een andere provider gaan zal je toch met of de chatfunctie of forum te maken krijgen bij vragen dt is niet anders.
Reputatie 1
Wat ik mij afvraag en waarschijnlijk velen met mij:

Ik zit expres bij telfort ivm keuze om eigen modem te kunnen gebruiken (fritzbox).
Zou het fijn vinden als dat zou blijven, en het liefste natuurlijk toepassing van de wet waar klanten alle gegevens zo krijgen (sip/voip etc)

Ik wil gewoon zelf beslissen wat ik doe, bv vpn, voip via andere provider, etc tec wat een FB bied ipv standaard v10 van kpn of telfort.

Zou vervelend zijn als kpn ons in eens door de strot douwt om VERPLICHT hun modem te gebruiken ipv mijn aangeschafte van ruim 100 Euro.

Graag uw reactie hier op.
Grappig, KPN denkt dat dit de manier is, Telfort mobiel duurder maken, zodat men overgaat naar KPN.


Nergens maar dan ook echt nergens is daar al iets over bekend.
Lees het start bericht nog eens.
Met de focus op het KPN-merk gaan we de KPN-dienstverlening uitbreiden met de beste elementen van de afzonderlijke merken, zoals de hoogst gewaardeerde service van XS4ALL, de betaalbare voordeeldiensten van Telfort en de persoonlijke service en het deskundig zakelijk advies van Yes Telecom”


Die actie het niet gaan aanbieden van een "Telfort" bundel zou dus juist nieuwe en bestaande klanten afschrikken
Telfort in de etalage:😥

Zondag 26-1- 2020 02:27 Mijn KPN is toegankelijk en jawel de volledige bundel is mee succes 👍🏻👍🏻 

Mijn oude oorspronkelijke Mijn KPN-ID is gebruikt dat moet bijna wel handmatig zijn gedaan. Nog geen sms die zal wel volgen of omdat het in de privacy instellingen uit staat mogeljk niet.

 

Aanvulling kon niet meer aanpassen maar 5 dagen resterend kortom toch van 26 tot 31 niet de volledige hoeveelheid dagen in mijn geval tot 14-2. Dat verdient toch een 👎🏻

Iedereen begint zijn nieuwe bundel op 1-2!!

We krijgen wel een verrekening ik ben dan ook benieuwd hoe zich dit vertaald in de facturen.

Andere vraag onze Telfort mobiel facturen blijven die toegankelijk ? Dat zal ik over een paar uur wel zien

Badge +13
@mandy @jimny @Enterprise @dfrenner

We gaan in dit topic verder met bijdragen die te maken hebben met de startpost en die niet zijn gericht op de persoon.

Dank jullie wel!
Reputatie 8
Badge +18

De familie heeft alles van KPN en ikzelf heb 1 mob van KPN en 1 mob van Telfort  en ik heb eigenlijk geen zin om in de hussel van KPN te belanden 

Ik doelde daarmee dat de Telfortvoorwaarden kunnen veranderen in die van KPN.
Ook als je niets veranderd aan je huidige abonnement.

Vandaag dus de proef op de som genomen en naar een KPN winkel geweest.
Ook omdat de TKS van Telfort vertelde dat de KPN winkel hetzelfde wist als de Telfort winkel.
De KPN winkels moeten toch op de hoogte zijn van Telfort abonnementen?
Nou vergeet het maar.
Ik had een specifieke vraag en mij werd te verstaan gegeven dat zij dit niet in konden zien.
Geprobeerd uit te leggen wat het probleem was, het scheen niet tot de medewerker door te dringen.
Wat nu dezelfde service als Telfort, echt niet.
Bij deze dus weer een reden.

Ik hoef niet zo zeer bij Telfort weg, maar ik ga niet naar een KPN abonnement.
Maar ik ben wel druk aan het zoeken.
Dit ging niet zozeer om een pakket maar om iets anders.
Maar ook de manier van communiceren beviel mij niet.
Ondertussen wel de TKS gesproken van Telfort en die vertelde,
dat zij gewoon in het systeem kunnen.
Ik heb er dus wel melding van gemaakt.
En natuurlijk weet ik dat het nog nieuw is allemaal, maar als ik nu een acuut probleem gehad had,
was het jammer dan.
Daar zit ik als klant niet op te wachten.
Ik mis de winkels van Telfort nu al.
Reputatie 4
Badge +1

Bij mij gaat het toch eigenlijk gewoon wel goed.
Een poos geleden werd er bij het inloggen in Mijn Telfort gevraagd om een Telfort ID aan te maken op basis van een e-mailadres.
Dit was waarschijnlijk nodig om overgezet te kunnen worden naar een KPN ID (een KPN ID moet volgens mij een e-mailadres zijn).
Met dat Telfort ID (e-mailadres/wachtwoord) kan ik nu inloggen in Mijn KPN.

Restpuntjes:
De startdatum van de periode is inderdaad verplaatst naar de 1e van de maand, dit resulteert bij mij in iets van 7 dagen minder gebruik kunnen maken van mijn bundel deze maand.
Het is even afwachten hoe dat gecompenseerd gaat worden of hersteld gaat worden.

Facturen zijn (nog) niet in te zien in MIjn KPN, maar zoals @GJC en @jimny al zeggen “de dag is nog niet om”.
Het overzetten zal wel een complex iets zijn dus ook dat wacht ik gewoon nog even af.

Er staat nog Telfort - NL als mobiele provider op mijn Telefoon, dat kan dus even duren volgens de FAQ :wink:

 PS. Als je nog geen Telfort ID (op basis van een e-mailadres) had aangemaakt, dan kan je in Mijn Telfort eenvoudig een KPN ID aanmaken.

 

Dat is iets in de privésfeer en niet voor op dit openbare Forum.
Maar wel iets wat belangrijk is.

Reageer