Sticky Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

Telfort en KPN gaan samen verder

Toon het eerste bericht

1292 reacties

Mee eens hoe wel we daar op dit moment ook niet heel veel wijzer van worden. Wat ik dus wil weten komen wij binnen KPN op een speciale Telfort propositie. Dat is hoe ik die pagina begrijp.

Wahaha krijg net een email nieuwsbrief voor december ik wacht op andere berichtgeving.😛

Juist Galdor68, men schrijft over een nieuw abonnement!
Ik wil geen nieuw abonnement, althans, niet een waar een ander contract op zit, ben nu contractvrij.
En zeker geen duurder abonnement, want dit zal ongetwijfeld gebeuren,
als je het voorgetelde abonnement aanpast.

Ik heb in ieder geval nog geen bericht ontvangen en hoop dat ik dit wel krijg.
Zoals ik al eerder aangeven heb, ik ontvang geen nieuwsbrief ect, alleen de factuur.

De informatievoorziening hier loopt achter en het wordt telkens gewijzigd.
Geen nieuwsbrief, er is geen persinformatie gegeven, niets.
Dus waarom zal ik alleen afgaan wat ik hier te lezen krijg?

Er is nog te veel onduidelijkheid, dat wel.

Misschien weer te vroeg gemopperd…..heb niet zoveel geduld met sommige dingen…...

Maar ik krijg net mail.

Uw abonnement in het kort

Uw abonnement Telfort Basis 2012 wordt overgezet naar TFT BelBundel 2012/2014 500/700. Daarmee behoudt u gewoon dezelfde bundels voor hetzelfde maandbedrag.

Daarnaast belt u nog altijd vanaf 10 minuten gratis. Natuurlijk blijven uw MB’s, minuten en sms’jes gewoon geldig. U kunt uw bundel maandelijks aanpassen via Mijn KPN, deze gaat in vanaf de eerstvolgende factuurperiode. De einddatum van uw contract blijft gelijk.

(Dus als ik dit goed begrijp, ben ik nog steeds contractvrij?)

Huidige abonnement
Telfort Basis 2012
700 belminuten
0 sms
500 MB's
Nieuw abonnement
TFT BelBundel 2012/2014 500/700
700 belminuten
0 sms
500 MB's
Maandbedrag € 15,01
Maandbedrag € 15,01

Uw CombiVoordeel blijft

U blijft profiteren van al uw kortingen zoals CombiVoordeel, zolang u aan de voorwaarden voldoet. Hiervoor moet u Thuis of Mobiel van KPN of Telfort blijven combineren.

(Dus ik blijf dubbele data ontvangen waar ik dus op 1 GB data kom?)

Verandert er iets voor mij?

Eigenlijk niet zoveel. Dit verandert er vanaf 26 januari:

• U ontvangt de mobiele diensten en facturen van KPN.
  • Als u een nieuwe bundel bestelt, dan gaat deze in vanaf de eerstvolgende factuur periode.
  • De afschrijving komt van de bankrekening van KPN. Dit rekeningnummer is anders dan u gewend bent, namelijk: NL83INGB0000325513. Het kan zijn dat uw bank u hierover een bericht stuurt.
  • De inflatiecorrectie is 3 maanden later, namelijk op 1 oktober, met een meetperiode van 1 juli t/m 30 juni.

(Loopt de automatische machtiging dan wel gewoon door of moet dit aangepast worden?)

Ja want jou eind datum ligt in het verleden. Ik mis wel specifiek het meenemen van de data en belminuten.

Het kan zijn dat je van de bank de vraag krijgt of je akkoord gaat met het andere rekening nummer.

Galdor68,

Dat meenemen van data en belminuten staan niet in mijn abonnement omdat ik dat niet heb.
Die mogelijkheid bestond toen ik mijn abonnement afsloot nog niet.

Maar dat zal dus wel in jou mail staan vermoed ik zo.

Ik heb net overigens ook bevestigd gekregen dat die extra kosten in Mijn Telfort een fout is.

Ook dat de automatische incasso gewoon doorloopt.

Reputatie 8
Badge +18

Ja want jou eind datum ligt in het verleden. Ik mis wel specifiek het meenemen van de data en belminuten.

Dat zit toch in het combivoordeel van Telfort 

Zover ik weet is dat de verdubbeling het meenemen is een standaard iets voor elke klant zover ik weet.

Reputatie 8
Badge +18

@Galdor68 Heb het even uitgeplozen de verdubbeling die je nu hebt zit in het volgende als je Telfort thuis hebt + internet, tv etc krijg je de verdubbeling 

Reputatie 8
Badge +11

Misschien weer te vroeg gemopperd…..heb niet zoveel geduld met sommige dingen…...

Geduld is een schone zaak zegt het spreekwoord :wink:  De mail die je hebt gekregen bevestigd ook met wat wij steeds zeggen; je houdt het abonnement wat je had (oké, het krijgt een iets andere naam) met dezelfde prijs en voorwaarden. 

Dat meenemen van data en belminuten staan niet in mijn abonnement omdat ik dat niet heb.
Die mogelijkheid bestond toen ik mijn abonnement afsloot nog niet.

Maar dat zal dus wel in jou mail staan vermoed ik zo.

Dat klopt helemaal, bij de abonnementen waarbij nu data meegenomen kan worden, zal dat na deze samensmelting ook blijven.

Zover ik weet is dat de verdubbeling het meenemen is een standaard iets voor elke klant zover ik weet.

Bij de nieuwere abonnementen is het onderdeel van het pakket inderdaad. Abonnementen van langer geleden hadden die opties nog niet, zoals mandy noemt.

CombiVoordeel blijft gewoon wat het was, dus als je nu een verdubbeling hebt van je data, heb je dat straks ook nog.

In de praktijk zullen er een paar wijzigingen merkbaar zijn: het logo en de kleur op de factuur worden anders, en het bedrag wordt automatisch overschreven naar het KPN rekeningnummer i.p.v. het Telfort rekeningnummer. De bank kan je een melding geven dat er een incasso klaarstaat van een ander rekeningnummer, verder blijft de machtiging gewoon intact en gaan de afschrijvingen door. Daar hoef je verder niets voor te doen.

En we moeten de Mijn KPN app gaan gebruiken als ik het goed lees.

Reputatie 8
Badge +11

En we moeten de Mijn KPN app gaan gebruiken als ik het goed lees.

Goede toevoeging, die zal je dan voor het mobiele abonnement inderdaad ook gaan gebruiken :slight_smile:

Ik heb nu wel 1 vraag geen idee waar ik die moet posten, ik heb al of nog een KPN ID uit de periode dat mijn abonnement bij KPN liep ben oktober 2017 naar Telfort gegaan. Ik denk dat als mijn nummer is gemigreerd ik die dan kan toevoegen aan dat ID. 

Reputatie 8
Badge +12

Dat is een goede vraag. Bij mij weten gaan de producten eruit als die niet meer bij KPN actief zijn. Als het KPN ID nog actief is verwacht ik eigenlijk wel dat je straks weer de producten kan koppelen.

Dat is een goede vraag. Bij mij weten gaan de producten eruit als die niet meer bij KPN actief zijn. Als het KPN ID nog actief is verwacht ik eigenlijk wel dat je straks weer de producten kan koppelen.

Het klopt inderdaad dat er geen producten zijn gekoppeld, Ik vraag dit vanwege dit stukje.

Van ‘Mijn Telfort’ naar ‘MijnKPN’

Je persoonlijke omgeving van Mijn Telfort Mobiel, wordt 26 januari MijnKPN. Controleer je Telfort gegevens op telfort.nl/id en volg de stappen. Dan kun je straks makkelijk inloggen bij MijnKPN.

Voor je Telfort internet- en of tv abonnement kun je terecht in MijnTelfort met je huidige inloggegevens.

Het nu ingestelde Telfort ID wordt dus 1 op 1 een KPN en TelfortID dat zou voor mij neer komen op 2 ID's bij KPN.

@mandy jij en andere klanten met een ouder abonnement mogen ook opzeggen nu ben je hoe dan ook contract vrij dus dat recht had je al daarom snap ik deze veelgestelde vraag niet.

Mag ik door deze wijziging mijn abonnement opzeggen

Dat hangt er vanaf wat voor abonnement je hebt. Als je een Belbundel 2012, Belbundel 2014 of Belbundel 2015 hebt, dan heb je het recht je abonnement voortijdig op te zeggen. Dit komt omdat een verhoging of verlaging van je bundel niet meer direct ingaat, maar vanaf de volgende factuurperiode. Als je een Belbundel 2017 of Belbundel 2018 abonnement hebt, is dat nu al zo en daarom heb je dan geen recht om je abonnement voortijdig op te zeggen. Je houd gewoon dezelfde bundels voor hetzelfde maandbedrag.

Als ik dit goed lees wordt mijn huidig Telfort basis 2015 ( afgesloten voor oktober 2017) een  belbundel 2015 met dezelfde rechten. Hoezo dan voortijdig opzeggen? Ik ben contract vrij hieruit begrijp ik dan toch dat het om een compleet nieuwe overeenkomst gaat 1 zijdig gepusht. Wat hebben die verhogingen of verlagingen daarmee te maken!!!

Nog een ander punt van belang wie zijn abonnement wil veranderen en toch nog onder de Telfort voorwaarden vallen NU doen, na de 26ste januari kan dit niet meer dan is het verlengen via KPN.

@Galdor68, goed dat je dit aanhaalt!

Ik heb zeker wel inflatiecorrecties gehad en betaal nu al een euro meer aan mijn abonnement.
Het is net wat Galdor68 schrijft, dit heeft niets met verhogingen of verlagingen te maken.

Zelf ben ik vanaf 2015 al contractvrij en ik laat mijzelf niet in een nieuw abonnement pushen,
zeker niet als ik daar niet van op de hoogte gebracht wordt.
Dit stond zeker niet in de mail die ik vanmiddag ontvangen heb.
Maar als dit wel het geval is, zeg ik morgen op en maak hier melding van bij de ACM.

Dus @Jasper - Telfort , wat jij schrijft, De mail die je hebt gekregen bevestigd ook met wat wij steeds zeggen; je houdt het abonnement wat je had (oké, het krijgt een iets andere naam) met dezelfde prijs en voorwaarden, als dit waar is, lijkt dat ook al weer niet te kloppen.
Zoals ik het nu lees, wordt het een compleet nieuw abonnement!

Dit is dan de zoveelste onduidelijkheid.
Lees ook in dit topic VoWifi: wanneer is dit mogelijk op het Telfort netwerk? dan de reacties van Galdor68 en mij van nu 7 dagen geleden, daar wordt geen woord over een nieuw abonnement gerept en dat ik voortijdig kan opzeggen??
Zoals gezegd, ik ben contractvrij en kan zo weg!!
Maar ook in dit topic Mobiel factuur verhoogd?

Nou verlengen ga ik sowieso niet doen bij Telfort.
Teveel onduidelijkheden in de informatie voorziening, systemen die op hol slaan en als ik zie hoeveel haken en ogen eraan zitten.…...nee, dank je.

@mandy  dan heb je toch hierover heen gelezen in jouw mailtje staat duidelijk het kopje Huidige abonnement en het kopje Nieuw abonnement 

Even wat nuances Het huidige is de Telfort variant de nieuwe is de KPN variant die verder exact gelijk is in dat geval klopt het wat Jasper schrijft KPN heeft zo lijkt het speciaal voor de Telforters overeenkomende abonnements vormen gemaakt. Eigenlijk te vergelijken met de Concepts en xms glasvezel klanten ik was wel Telfort klant echter via het concepts netwerk en de daarbij horende voorwaarden(oud glasvezel) omdat ik ging verhuizen werd ik volledig Telfort klant. Net zoals alle oud glasvezelklanten die nu zijn omgezet. Wie zich 1 op 1 liet om zetten heeft nog steeds dezelfde prijs, maar kan nu wel de itv website gebruiken bijvoorbeeld.

Wat betreft de verhogingen en verlagingen dat gaat over het zelf aanpassen van je bundel. Bij jou ging in eerste instantie een aanpassing meer data of belminuten meteen in, dat is niet meer het geval. Dat wordt de reden genoemd van het niet voortijds mogen opzeggen als je een belbundel 2017 of 2018 krijgt.

Het wel of niet nu verlengen zit ik ook mee, zou ik nu meer betalen zou ik het uit financieel oogpunt mischien wel doen, €15,00 en maar 500Mb of na verlengen 2+2Gb wel een verschil de belminuten dat worden er standaard 150 of voor onbeperkt kiezen. Nu heeft niet iedereen die 4Gb nodig met het meenemen zelfs 12 Gb toch is het voor de vakantie nuttig of als de wifi er uit ligt.

Aan de andere kant 4Gb en onbeperkt bellen voor €13,00 8 cent meer dan wat ik nu betaal wel meer data en belminuten uiteindelijk voordeliger. En de mogelijkheid op verdubbeling mocht ik besluiten met thuis internet en tv naar dezelfde te gaan.

Ik heb geen zin in het gedoe, dus blijf ik toch wel even hangen. Zeker omdat ik ook benieuwd ben hoe de migratie van thuis internet gaat lopen.

Bedankt dat je mij wakker maakt Galdor68, maar ik had 'Nieuw abonnement’,
gezien als KPN abonnement.
Dus met dezelfde voorwaarden die ik nu heb, dus ook contractvrij.
Maar als dit inhoudt dat dit een jaar of tweejarig abonnement is bij KPN, ben ik weg.
Dan ga ik zeker niet alleen weg.

Bij verlengen krijg ik 4 G data, wat ik nooit gebruik, onbeperkt bellen en maandelijks opzegbaar,
kom ik ook uit op €15,00.
Ik gebruik geen eens 500 MB p.m. en naar het buitenland ga ik niet.
Nee, dat kan veel goedkoper.

Ik voorzie nu al drama met de migratie voor Thuis naar KPN.

Hoe dan ook dezelfde bundel en prijs en voordelen het stukje contract vrij durf ik geen uitspraak over te doen het contract vrij zijn staat los van de voorwaarden. Ergens lijkt het mij van wel aan de andere kant is het ook wel logisch dat het een 12 of 24 maanden contract wordt , stond in jouw email bericht niet iets in de vorm van wil je opzeggen bel dan nr xxxxxxxx 

Bij bijna geen een provider kan je minder dan 1 Gb afnemen( moet ik even uitzoeken Simpel en Ben nog wel) goedkoper moet het bij meerdere mobiele providers kunnen. Bij ons speelt nog het pluspakket die we eigenlijk niet kwijt willen, maar enkel houden als combivoordeel. 

Ik hoop en denk dat die thuis internet en tv migratie uitzonderingen daar gelaten wel goed zal gaan ik ben meer benieuwd naar de practische kant. Op oud glasvezel hadden we enkel, een app voor Tablets de itv website was niet eens toegankelijk. Ik ben benieuwd of ik de app die KPN heeft voor Smart TV's kan gaan gebruiken.

Nee, ik zie nergens staan bel xxxx.als er iets mis is.
Maar, zoals geschreven, nieuw abonnement, had ik gelezen Nieuw na migratie naar KPN,
niet als compleet nieuw abonnement.

Ben heeft 1GB nog wel al is dit nu in de actie meer.

Wat Thuis betreft is er nog te weinig over bekend,
Maar het Pluspakket is hier ook een issue om nog heel even te wachten.
Ik verwacht, net zoals met mobiel problemen met eenzijdige informatie voorziening en toch ook abonnementsgeld.

Nee, ik zie nergens staan bel xxxx.als er iets mis is.

Ik bedoel werdt in het emailtje de kans gegegeven of aangeduid dat je mag opzeggen of overstappen zoals in dat stukje van de veelgestelde vragen wordt aangegeven.

Wat betreft problemen eerst de 26e afwachten als de migratie een feit is.

Reputatie 8
Badge +11

Dus @Jasper - Telfort , wat jij schrijft, De mail die je hebt gekregen bevestigd ook met wat wij steeds zeggen; je houdt het abonnement wat je had (oké, het krijgt een iets andere naam) met dezelfde prijs en voorwaarden, als dit waar is, lijkt dat ook al weer niet te kloppen.
Zoals ik het nu lees, wordt het een compleet nieuw abonnement!

Het wordt nu een KPN abonnement, dat veranderd er inderdaad aan zoals Galdor en ik al zeiden. Je hebt nu ook nog een abonnement bij Telfort, maar wat jij bedoelt is een (1- of 2-jarig) contract. Het abonnement is simpel gezegd niet meer dan het pakket wat je hebt, de belminuten, sms'jes, hoeveelheid data, etc. Daar zit geen termijn aan vast.

Het contract gaat over de termijn waarvoor je dat pakket hebt afgesloten, 1 of 2 jaar dus. Ook aan die contracttermijn veranderd niets bij de overgang naar KPN. Als je buiten de contractperiode zit (zoals jij) blijft het maandelijks opzegbaar. Als je daar nog in zou zitten (als iemand bijvoorbeeld dit jaar heeft verlengd of vorig jaar een 2-jarig contract heeft afgesloten) blijft die contractperiode geldig bij KPN.

De reden dat we niet over een nieuw contract reppen in dit of andere topics, is simpelweg dat het ook niet aan de orde is :wink:

Ik had het met name over dit wat bij mij dus voor verwarring zorgde.

Mag ik door deze wijziging mijn abonnement opzeggen

Dat hangt er vanaf wat voor abonnement je hebt. Als je een Belbundel 2012, Belbundel 2014 of Belbundel 2015 hebt, dan heb je het recht je abonnement voortijdig op te zeggen. Dit komt omdat een verhoging of verlaging van je bundel niet meer direct ingaat, maar vanaf de volgende factuurperiode.

(En dan met name het cursieve gedeelte.)

Zoals het daar staat, lijkt het alsof er een nieuw abonnement/contract afgesloten wordt.
Een abonnement was voor mij hetzelfde als een contract.
Je hebt immers dezelfde betalingsplichten.

En natuurlijk is het logisch dat er i.p.v. Telfort, KPN op de factuur komt te staan.

Precies dat stukje cursief mag wel nader worden verklaard. Het wordt blijkbaar geen nieuw contract met een bepaalde looptijd waarbinnen je niet zonder afkoop kan overstappen. Waarom dan deze tekst.

Precies, dat wil ik graag ook opgehelderd zien en zo zijn er wel meer dubbelzijdige teksten te vinden wat vragen oproept.

Reageer