Sticky Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

Telfort en KPN gaan samen verder

Toon het eerste bericht

1292 reacties

Bij glasvezel loopt up en down toch altijd synchroon?

Reputatie 3
Badge

Soms knijpen ze de Upload. Die kon je dan voor meerprijs gelijk laten trekken.

Soms knijpen ze de Upload. Die kon je dan voor meerprijs gelijk laten trekken.

Dat liep synchroon het werdt sinds 2016/17 aangeboden net zoals DSL dus 50/5 en 100/10  (in de praktijk was de upload in de buurt van de 30 Mb)dat kon je opwaarderen naar 100/100 en 200/200. De oud glasvezel klanten voor 2016 hadden wel synchrone snelheden, ik betaal nu ook € 2,50 per maand extra voor 50/50 wat voor mij standaard was.

Reputatie 8
Badge +12

Bij de Hussel liggen de download en upload inderdaad weer gelijk. Bij oudere abonnementen kan dit per abonnement verschillen. En zoals Galdor68 ook aangeeft is de upload meestal wel iets hoger dan de 5 Mbit/s. Bij de extra snelheid opties is de upload wel weer gelijk aan de download. 

Ja en het kan nog vreemder.
Ik heb een oud abonnement met synchroon up en download.
Met een verlenging destijds ben ik dacht ik wel meer gaan betalen.
Maar ik mijn contract stond 50/5 en daar heb ik over gebeld.
Ik kreeg te horen van de klantenservice dat dit standaard was en niet aan te passen was.
Wel heb ik een download van 49 en een upload van 70.
Dus dat is wel goed.

Ik denk ergens dat KPN de up en download weer gelijk getrokken heeft omdat klanten zijn overgestapt zijn naar providers die wel een gelijke up en download aanbieden.

Het grote voordeel van glasvezel was en is nog steeds de synchrone snelheid t.o.v. xDSL en coax.

Helemaal gelijk JanD maar ook voor glasvezel was het bv. 50/5 op het abonnement,
nu dus niet meer.

Het grote voordeel van glasvezel was en is nog steeds de synchrone snelheid t.o.v. xDSL en coax.

Het grote voordeel is meer dat het TV signaal niks van je verbindings snelheid snoept. Zoals bij DSL.

Het grote voordeel is meer dat het TV signaal niks van je verbindings snelheid snoept. Zoals bij DSL.

Dat is wel het laatste waar ik me zorgen over zou maken bij glasvezel, je hebt toch snelheid genoeg.

De tv capaciteit vind ik meer een issue bij xDSL als je maar weinig capaciteit hebt en dan bedoel ik minder dan 20Mbit/s.

Dat is wel het laatste waar ik me zorgen over zou maken bij glasvezel, je hebt toch snelheid genoeg.

De tv capaciteit vind ik meer een issue bij xDSL als je maar weinig capaciteit hebt en dan bedoel ik minder dan 20Mbit/s.

Dat is dus exact wat ik daarmee bedoel als het voordeel tegenover xDSL. En wat is genoeg snelheid wij nemen 50Mb af genoeg voor ons tweetjes voor een gezin al snel te krap. Zeker als er meer dan 1 tv ontvanger tegelijk aan staat op een 'glas'HD kanaal en nog een 4K stream daarnaast. Als je het dan met die 50Mb moet doen is dat in mijn ogen zeker niet genoeg.

Reputatie 4
Badge +1

KPN stopt op 26 januari met mobiele diensten Telfort

KPN stopt op 26 januari met mobiele diensten onder de naam van Telfort. De provider zet op die datum klanten over naar KPN. Het bedrijf belooft om minimaal dezelfde hoeveelheid data te bieden voor dezelfde of een lagere prijs.

KPN gaat beginnen met informeren van klanten. Dat bevestigt de provider in antwoord op een vraag van Tweakers, naar aanleiding van een tip. KPN zegt alle klanten snel te informeren, omdat het wettelijk nodig is om een termijn van vijf weken aan te houden voor dergelijke wijzigingen.

Voor klanten verandert de factuur en het bankrekeningnummer waar het geld naartoe moet. Telfort-klanten krijgen een KPN-abonnement, waarbij Telfort-klanten minuten en MB's mee kunnen nemen. Het bedrijf belooft minimaal dezelfde hoeveelheid MB's voor maximaal dezelfde prijs, zodat klanten er niet op achteruit gaan. Hoe dat er precies uit gaat zien, verschilt per klant.

De naam Telfort blijft nog even bestaan voor vaste diensten, zegt woordvoerder Renée Schnitler tegen Tweakers. "Later in 2020 worden klanten met een Telfort Thuis abonnementen overgezet naar KPN. Zodra de datum en meer details hierover bekend zijn, wordt hierover gecommuniceerd."

KPN kondigde begin dit jaar aan om te stoppen met de merknaam Telfort. Het telecombedrijf liet toen weten 'de sterke eigenschappen van de merken te willen combineren'. Ook wil KPN Xs4all opheffen, maar daarover loopt nog een rechtszaak. Simyo blijft voorlopig wel bestaan.

Kijk aan nu dus ook een datum bekende gemaakt dat is duidelijker dan begin van het jaar 

Dit lees ik net op Tweakers: KPN stopt op 26 januari met mobiele diensten Telfort

Wat nu er gaat niets veranderen?
Er werd vooral gezegd, als je niets veranderd aan je abonnement, behoudt je je abonnement,
met dito voorwaarden.
Zoals ik het hier lees, gaat dit wel degelijk veranderen.
Zo ook de factuur en het bankrekeningnummer.

Waarom heb ik dit niet hier op dit Forum gelezen en moet ik dit elders lezen?

Admin: Topic en reacties samengevoegd met deze over hetzelfde onderwerp

Hallo @mandy , het werd gisteren ook al beschreven in het topic Telfort wordt KPN en het is natuurlijk logisch dat je dan aan KPN moet betalen en dat KPN een ander banknummer heeft dan Telfort.

Want Telfort mobiel bestaat dan immers niet meer.

Bedankt JanD, die had ik dus gemist.

Dat het bankrekeningnummer gaat veranderen is ook wel logisch,
maar mij gaat het met name om dit in de link van Tweakers:

Telfort-klanten krijgen een KPN-abonnement, waarbij Telfort-klanten minuten en MB's mee kunnen nemen. Het bedrijf belooft minimaal dezelfde hoeveelheid MB's voor maximaal dezelfde prijs, zodat klanten er niet op achteruit gaan. Hoe dat er precies uit gaat zien, verschilt per klant.

Het gaat allemaal wel degelijk veranderen, hoogstwaarschijnlijk het abonnement, voorwaarden, maar ook de prijs.
Dit staat haaks op hetgeen er voorgespiegeld wordt, als je niet aan je huidige abonnement veranderd, veranderd er niets.

Nu wil ik eigenlijk ook wel antwoord, dat als ik nu een compleet ander, andere voorwaarden,
duurder abonnement krijg, mijn huidige abonnement kosteloos opzeggen?
(Voor mij niet helemaal relevant denk ik zo, omdat ik contractvrij ben, maar wel voor anderen.)

Nu hoop ik ook niet dat dit topic Mobiel factuur verhoogd? toch geen voorloper is van wat het gaat worden, i.p.v. een storing.

Voor de moderators:

Nu weet ik niet of dit hier moet blijven staan of dat dit bij het verzameltopic samengevoegd moet worden.

Hallo @mandy , ik denk dat de discussie het beste in het betreffende topic verder gevoerd kan worden, maar dat is aan het moderatoren team om dat te beslissen, ik ben maar een eenvoudige mede forumgebruiker.

Dit is ook verder voor de moderators, zij beslissen.
En JanD, ik weet dat jij een waardevol forumgebruiker bent.

Reputatie 8
Badge +18

Brief afwachten en aan de hand daarvan beslissen om wel of niet door te gaan bij KPN lijkt mij het beste.

Reputatie 8
Badge +11

Hi all, ik reageer graag even op de nieuwsberichten die zijn gedeeld en bijbehorende reacties ​​​. Vorige maand hebben we ons bericht op het forum al geüpdatet met de verwachte tijdslijnen. Het komt inmiddels natuurlijk steeds dichterbij, waardoor er steeds meer en specifiekere informatie beschikbaar wordt.

Op de vraag of er iets verandert, geven we in ons topic ook antwoord: "We zorgen ervoor dat het abonnement dat je hebt, gewoon doorloopt bij KPN." Misschien hebben we eerder de indruk gewekt dat *alles* voor Telfort-klanten stil staat. Dat is niet het geval. Kijk maar naar deze en deze nieuwsitems :slight_smile:

Je krijgt in december of januari persoonlijk bericht. De klantenservice kan de vragen over dit soort updates van alle klanten soms moeilijk tegelijkertijd behappen. We blijven het liefst zo goed mogelijk bereikbaar. Daarom versturen we de persoonlijke berichten in groepjes. Zie ook de veelgestelde vragen over de omzetting van mobiel naar KPN, onderaan de pagina.

Ik zie ondertussen dat mijn topic samengevoegd is…

Maar ik had dit bericht/aankondiging, liever eerst gehad van Telfort zelf.
Niet dat ik het elders moest lezen of hier in dit topic van Dennis-L.

De brief afwachten, misschien, maar het roept wel direct vragen op.
Eén daarvan is, samen met eerdere gestelde vragen van mij, wat gebeurd er met mijn abonnement, als het KPN wordt.

En wat is de marge om te kunnen reageren op het voorstel, tussen nu en de brief die ik ga ontvangen.
Tot op heden krijg ik geen nieuwsbrief ect. maar alleen de factuur, verder niets.

Ik zie ondertussen dat Alexandra net iets eerder gereageerd heeft……..

In de link van de veelgestelde vragen over de omzetting van mobiel naar KPN, vind ik dit:

Ga ik meer betalen bij KPN?

Nee, je gaat niet meer betalen. Je hebt van ons persoonlijk bericht ontvangen over je abonnement bij KPN.

Maar ook dit:

Overzicht per abonnement

Belbundel 2012

Van dit abonnement kun je je bundel maandelijks aanpassen, zie hier onder alle mogelijke combinaties. Zodra je abonnement is omgezet naar KPN, kun je de bundel eenvoudig aanpassen via de Mijn KPN app. De wijziging gaat in vanaf de eerstvolgende factuurperiode.

Je kunt kiezen uit de volgende bundels:
Zelf combinatie kiezen van minuten en MB's wordt: 16 vaste combinaties tussen minuten en MB’s.
Minuten 150/300/700/Onbeperkt – Data 0/500/1.000/3.000 MB

• Ingangsdatum nieuwe bundel vanaf de nieuwe factuur maand
  • Je kunt nog steeds na 10 minuten gratis bellen

Dus het kan wel degelijk zijn, dat als je je toegewezen bundel aanpast, dat het duurder wordt.

Ik ben nu contractvrij, blijft dit zo of zit ik vast aan een nieuw abonnement voor bepaalde tijd?
Daar zie ik geen informatie over.
Ook niet of het oorspronkelijke abonnement gehandhaafd wordt of met combivoordeel.

Ja, het is afwachten wat er gaat gebeuren maar ben er niet gerust op.

Reputatie 8
Badge +18

Abonnees vanaf 2017 en 2018 krijgen de brief 14 dagen van te voren en abonnees van voor 2017 krijgen de brief 5 weken van te voren, corrigeer mij als het niet zo is @Alexandra - Telfort 

Wat mij het meest verbaasd is de uiteenlopende berichtgeving op nu punt NL staat het net anders geformuleerd.  Inderdaad even het persoonlijke bericht afwachten het is in ieder geval nog niet heel duidelijk.

Er staat letterlijk een nieuw abonnement bij KPN op de pagina waar Alexandra naar verwijst dat houd voor mij in dat we alle voordelen van KPN kunnen gebruiken dus ook Fon en data delen hoe wel dat juist weer niet wordt genoemd althans ik zie het niet.

Reputatie 8
Badge +18

Wellicht is Nu.nl via via "lekje" aan dit nieuws gekomen dat is vast en zeker niet via een persbericht door Telfort of KPN de wereld in geholpen.

Wellicht is Nu.nl via via "lekje" aan dit nieuws gekomen dat is vast en zeker niet via een persbericht door Telfort of KPN de wereld in geholpen.

Ze verwijzen naar het Tweakers bericht ook daar lijkt het niet via een persbericht.

Ik zie ook heel uiteenlopende reacties gelukkig weet ik waar dat vandaan enkelen hebben blijkbaar al bericht ontvangen.

Wat mij wel opviel een nieuw tijdstip  waarop de inflatie wordt door gevoerd per 1 oktober, valt wel mooi samen met de fout in mijn Telfort

Wat mij het meest verbaasd is de uiteenlopende berichtgeving op nu punt NL staat het net anders geformuleerd.  Inderdaad even het persoonlijke bericht afwachten het is in ieder geval nog niet heel duidelijk.

Hallo @Galdor68 , ik beschouw de website van Telfort aangaande de verandering als de juiste berichtgeving:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/telfort-mobiel-wordt-kpn-mobiel.htm

Reageer