Sticky Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

Telfort en KPN gaan samen verder

Toon het eerste bericht

1292 reacties

Reputatie 2
Badge

Ik ontving zojuist een e-mail van Telfort waarin staat dat halverwege 2020 mijn Telfort glasvezel pakket (50/50 internet + tv + plus pakket a 45 euro p/mnd) en ik vermoed ook mijn Telfort mobiele abonnement (2+2GB data + onbeperkt belminuten en sms a 13,50 p/mnd automatisch wordt omgezet naar KPN.

Ze vermelden:
* de prijs blijft gelijk als ik momenteel betaal bij Telfort
* dezelfde Telfort voorwaarden blijven behouden

We gaan het meemaken.. De combivoordeel actie en totaal prijs hierdoor zorgt ervoor dat ik nog even blijf. Mocht de prijs op den duur naar KPN prijs overgaan na een bepaalde tijd bij KPN dan kan ik altijd alsnog Oxxio voor internet+tv overwegen al verlies ik dan mijn combivoordeel. 

Hallo@hkdegroot , Telfort heeft het alléén over het THUIS-abo en NIET over het mobiele abo.

Ik heb de betreffende e-mail vandaag óók ontvangen.

Ik heb er zelfs twee ontvangen een nieuwsbrief en een bericht met als titel " We praten u graag even bij" het gaat inderdaad specifiek over het thuis abonnement. Op het moment dat we daadwerkelijk worden omgezet krijgen we nog een bericht.

Reputatie 2
Badge

Hallo@hkdegroot , Telfort heeft het alléén over het THUIS-abo en NIET over het mobiele abo.

Je hebt helemaal gelijk. Excuses dat ik uitsprak in mijn eerdere bericht dat ik vermoedde dat dit ook gaat gelden voor Telfort mobiel. De e-mail benoemt alleen Telfort Thuis. Ik kan het bericht helaas niet meer aanpassen op dit moment.

De mobiele abonnementen zullen via natuurlijk verloop gaan. Het verlengen als Telfort abonnement zal tegen die tijd of eerder stoppen, dat lijkt mij de meest eenvoudige manier.

Dit is puur mijn visie het kan maar zo anders gaan.

Reputatie 3
Badge

Natuurlijk verloop bij Telfort Vast zul je ook wel hebben, of KPN zet iedereen geforceerd om op den duur, kan best jaren duren.

Natuurlijk verloop bij de Mobiele abonnementen is misschien sneller, maar hoeveel mensen hadden in het verleden niet nog hun iMode abonnement waar ze nog voor betaalde al was het er niet meer bij KPN. Na het einde van je contract wordt het maandelijks verlengt en krijg je enkel inflatiecorrecties.

Natuurlijk verloop bij Telfort Vast zul je ook wel hebben, of KPN zet iedereen geforceerd om op den duur, kan best jaren duren.

De omzetting vanuit KPN voor Vast gaat vanaf half weg 2020 gebeuren daar gaat deze voor aankondiging over.

Reputatie 1

Zelfde bericht ontvangen. Het lijkt erop dat ze van plan zijn om alle Telfort producten inclusief combivoordeel op te doeken, en hopen dat ze alle bestaande klanten kunnen houden met hogere prijzen voor mindere producten. Ze zijn niet wijs.

Reputatie 1

Lijkt erop dat KPN vind dat ze te veel klanten te hebben. Maar ze hebben een goed dieet gevonden met de aanpak van de XS4ALL en Telfort.

Je hebt helemaal gelijk. Excuses dat ik uitsprak in mijn eerdere bericht dat ik vermoedde dat dit ook gaat gelden voor Telfort mobiel. De e-mail benoemt alleen Telfort Thuis. Ik kan het bericht helaas niet meer aanpassen op dit moment.

Hallo @hkdegroot , n.a.v. een nieuwsbrief van Telfort en een link daarbij wordt aangegeven dat Telfort Mobiele abonnementen:

Je Telfort Mobiel abonnement gaat waarschijnlijk begin 2020 over naar KPN. Je houdt je nummer, voicemail en sms'jes

Zie ook onderstaande link:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/telfort-en-kpn-gaan-samen.htm

Reputatie 1

Voorlopig zit ik nog mooi onder de Telfort voorwaarden, aangezien mijn mobiel tot 2021 loopt, en ik net vorige week Telfort thuis heb verlengd voor 1 jaar. Daarna zien we wel weer verder hoe het er voor staat met Telfort/KPN

Reputatie 3
Badge

De omzetting vanuit KPN voor Vast gaat vanaf half weg 2020 gebeuren daar gaat deze voor aankondiging over.

Ik bedoel wat ze in het verleden bij Telfort ook hebben gedaan is het product met minder dan 8Mbit opdoeken en mensen omzetten naar de snellere variant, of ze nu wilde of niet, waren meen ik oud Tiscali klanten.

Kans bestaat dat KPN zoiets vergelijkbaars ook kan doen bij de oude Telfort abonnementen op den duur, met de mededeling dat ze dit pakket niet meer aanbieden en je overgezet wordt met de nieuwe voorwaarden en bijbehorende tarieven.

Nog steeds geen nieuwsbrief ontvangen….

Ik wacht nog af wat er gaat gebeuren voor zowel Thuis als Mobiel.
Ben met alles contractvrij bij Telfort en mocht ik bericht krijgen dat ik overgezet wordt,
naar de voorwaarden van KPN, ben ik weg.
Dan tellen zeker de KPN prijzen.
Want ik neem wel aan dat je hier bijtijds bericht over krijgt……
Maar ik ga ook shoppen als blijkt dat het huidige Telfort na het samenvoegen, teveel gaat kosten.
Voor nu is het afwachten.

Reputatie 8
Badge +12

De mails kloppen inderdaad. In de loop van 2020 zullen jullie abonnementen voor Thuis ondergebracht worden bij KPN. We gaan immers samen verder. Bij dit onderbrengen veranderd er niets aan jullie voorwaarden. De voorwaarden zoals ze nu zijn zul je ook na het onderbrengen houden. Verdere informatie volgt nog zoals ook in de mail te lezen is. 

Als ik nu in het start bericht in dit topic lees dat de mobiele abonnementen begin 2020 al overgaan naar KPN vind ik het zeer vreemd dat ik dit hier lees en nog geen bericht via email of sms heb ontvangen zeker omdat het nieuwe jaar er over een week of 6 al is.

En voor Mobiel:
•    Je houdt je nummer, voicemail en sms'jes.
•    MB's en minuten blijf je 2 maanden meenemen

Dit laatste het 2 maanden meenemen is positief. Bijna een reden om nu het nog kan dit voor 2 jaar vast te leggen.

Reputatie 8
Badge +11

Ik snap wel dat je het ook graag persoonlijk per e-mail bevestigd wilt krijgen. Je ontvangt de e-mail met deze informatie zo snel mogelijk. De mails worden in groepsgewijs verstuurd, waardoor niet iedereen 'm tegelijk ontvangt. Je hebt gelukkig nog tijd om na te denken over verlengen met deze voorwaarden :slight_smile:

@Alexandra - Telfort dat laatste bericht is zie ik  nu niet duidelijk genoeg, ik heb wel de nieuwsbrief en de daar los van staande email ontvangen die gaan beiden specifiek over Telfort Thuis, pas als je op meer info klikt en bij veel gestelde vragen kijkt kom je er achter dat mobiel eerder veranderd dan thuis.

Verder heb ik er alle vertrouwen in dat er nog een meer persoonlijke berichtgeving voor het mobiele abonnement komt. Begin 2020 is een ruime periode. Ik heb nu wel een hiermee in verband staande vraag waar ik mogelijk het antwoord al op heb. Klopt het dat we dan vanaf begin 2020 niet meer tegen Telfort voorwaarden mobiel kunnen verlengen?

Hallo @Alexandra - Telfort , dat ben ik met @Galdor68  eens, in de nieuwsbrief c.q. nieuwsbrieven wordt alléén gesproken over de thuisabo's en via een link kom je op de webpagina van ‘Telfort en KPN gaan samen’ en dáár zie je pas staan dat de mobiele abo's begin 2020 overgezet worden.

Dan vind ook ik het belangrijker eerder meer details over de omzetting van de mobiele abo's te weten dan over de omzetting van de thuisabo's die pas veel later in 2020 plaats gaan vinden.

Reputatie 8
Badge +11

Dank voor de feedback @Galdor68 en @JanD, dat snap ik wel en neem ik mee! Er zal sowieso meer en specifiekere informatie over het overzetten van de mobiele abonnementen worden gedeeld, zo gauw dit bekend is. Ik heb op dit moment helaas niet meer informatie voor jullie dan dat het begin 2020 gaat gebeuren. Ik vermoed wel dat je na die tijd niet meer onder de Telfort voorwaarden kunt verlengen, omdat het dan onder KPN valt, tot die tijd kan dat wel. 

Galdor68 en JanD, stippen hier wel een heel belangrijk punt aan!
Als de mobiele abonnementen al begin dit jaar over gaan, waarom wordt dit dan niet eerder
naar buiten gebracht?
Op dit moment vind ik dit nu veel belangrijker dan wat er in april gaat veranderen.

Daar komt bij dat er ook mensen zijn die alleen een mobiel abonnement hebben en geen Thuis.
Hoe worden zij dan op de hoogte gebracht?
Zoals ik begrepen heb, want ik heb nog niets ontvangen, is die link aardig verstopt in de nieuwsbrief.

Of wel de informatievoorziening vindt ik veel te karig.

Nu loop ik weer op de zaken vooruit, maar stel, je krijgt straks bericht dat de huidige Telfort voorwaarden, over gaan naar KPN voorwaarden.
Die kans kan er ter zijner tijd inzitten.
Dan ben ik wel eens benieuwd of dit dan nog je huidige abonnement is of dat dit dan direct omgezet wordt in een KPN abonnement. 

@mandy in principe krijgen we vanaf begin 2020 een KPN abonnement met Telfort voorwaarden en prijzen althans zo begrijp ik het nu we gaan nog niet over naar KPN voorwaarden dat zal pas gebeuren als we zelf verlengen. Als het KPN voorwaarden worden dan vervallen de 2 maanden meenemen van de data en belminuten.

Reputatie 8
Badge +11

De informatie over wanneer de abonnementen over gaan naar KPN, en dat dat voor mobiel begin 2020 gaat gebeuren, wordt nu gedeeld omdat deze informatie niet eerder bekend was. Informatie over het overzetten van mobiele abonnementen zal, verwacht ik, per e-mail en eventueel ook per sms gedeeld worden. We doen ons best om ervoor te zorgen dat iedereen zo snel en zo goed mogelijk weet waar hij/zij aan toe is.

En voor wat betreft de Telfort voorwaarden, wat Galdor hierboven aangeeft klopt helemaal. Zo lang je jouw abonnement niet verandert, behoud je de Telfort voorwaarden. Pas wanneer je zelf verlengt nadat we helemaal samen zijn met KPN, zal het abonnement onder de KPN voorwaarden gaan vallen.

Dank jullie wel.

Maar nu heb ik dacht ik wel iets gezien op de website van KPN.
Klopt het dat de upload weer gelijk getrokken is met de download snelheid?

Dank jullie wel.

Maar nu heb ik dacht ik wel iets gezien op de website van KPN.
Klopt het dat de upload weer gelijk getrokken is met de download snelheid?

Met Hussel wordt dat voor glasvezel inderdaad wel zo gebracht.

Dan heb ik dat inderdaad bij de Hussel gezien.
Het lijkt er dan op dat zij dus weer de upload snelheid toch weer gelijk getrokken hebben...

Reageer