Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

  • 9 juli 2019
  • 907 reacties
  • 67266 keer bekeken
Telfort en KPN gaan samen verder

Toon het eerste bericht

907 reacties

Reputatie 1
Waar je even geen rekening mee houd is dat Telfort duurder wordt als je enkele zaken hetzelfde wilt hebben.
5 euro voor 15 extra zenders die Bij KPN er standaard in zitten, als je er vanuit gaat dat men een nieuw abonnement afsluit/verlengt.
KPN geeft per Mobiele telefoon 5 euro korting en 1 zenderpakket naar keuze, bij Telfort maximaal 1x 5 euro korting of een zenderpakket naar keuze.
Dan heeft KPN bij jouw gekozen pakket er ook standaard Opnemen pakket bij zitten, die bij Telfort ook nog eens 5 euro extra kost.
Telfort Mobiel onbeperkt bellen kost 1 euro extra.

Feit is dat Telfort wel goedkoper is, maar er zijn ook dingen die je zeker bij een nieuw contract er niet bij hebt zitten en indien gewenst weer extra geld gaan kosten. Indien KPN ons verplicht om over te gaan naar de huidige abonementen en bijbehorende prijzen gaan we inderdaad meer betalen, maar voorlopig is dat nog niet aan de orde zolang we geen verlenging met aanbod willen en dan moeten kiezen voor KPN opties.


Kijk precies wat ik zei, marketing gepeupel, dat je extra's krijgt. Die heb ik nu ook al, voor minder geld!
Die 5 euro korting zit al in die 21 per maand verwerkt mobiel, anders is hij 26 per maand....
Reputatie 8
Badge +7
Ik ben het in deze helemaal met Galdor68 eens!
En ik verander uiteraard niets aan mijn inlog.

Hallo @mandy , als je zelf niets aan je inlog verandert doet Telfort/KPN dat automatisch voor je.
We gaan allemaal over naar 1 inlogsysteem i.v.m. de harmonisatie van de systemen.
Reputatie 1
Ik heb een mobiel abbo met telefoon lopen bij telfort tot oktober 2020.
Ik wil absoluut niet bij KPN.
Daar ik er in het verleden heel veel gezeik en onjuist heden in facturen heb gehad.


Dus nu wil ik graag weten:

  1. Kan ik mijn abonnement opzeggen zonder extra kosten? Ik heb niet gekozen om onder KPN te komen vallen en jullie mij niet hebben geïnformeerd hierover.
  2. En als er wel kosten zijn wat die dan zijn.
Maar ik vindt dat jullie erg tekort zijn gekomen met klanten optijd in te lichten over alles.
Ik kwam er toevallig achter dat jullie onder kpn verder gaan op 1 mei toen ik het las op twitter.
Ik heb voor die tijd geen mail/brief of wat dan ook erover gehad.
Misschien, maar zolang het niet hoeft, doe ik het ook niet.
Volgens de TKS wordt er nog steeds aan de inlog gesleuteld......
Reputatie 2
Badge
@john1981 Telfort zal pas informeren indien er daadwerkelijk iets zal veranderen. Dit kan betekenen dat je mogelijk pas een bericht krijgt indien de naam op de factuur zal veranderen van Telfort naar KPN.
Verder is opzeggen niet mogelijk, en zal het eerder inhouden dat je de periode van het abonnement moet uitzitten, tenzij er plots een prijswijziging plaats vind buiten de jaarlijkse inflatiekosten of de voorwaarden van het abonnement wijzigen.
Zoals het hier wordt aangekondigd klinkt het bijna te mooi om waar te zijn, de prijs van Telfort, de kwaliteit van Xs4all enz.
Teletekst legt in de berichtgeving de nadruk op het besparen op personeelskosten, daar geloof ik meer in. Helaas voor al die hardwerkende Telfort medewerkers hier.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @john1981, Ik lees dat je niet naar KPN wilt, dat hoeft ook niet zolang jouw abonement nog loopt. Je gaat ook direct naar KPN, maar Telfort en KPN gaan samen verder onder de naam KPN. Je huidige abonnement, en dus je contract loopt gewoon door. Je kunt onze services en diensten gewoon blijven gebruiken zoals je gewend bent. Je hoeft dus niets te doen.

Als je binnen je contract wil opzeggen. Dan zal er een afkoopsom in rekening gebracht worden inclusief de maandlasten van de resterende maanden.
Reputatie 8
Badge +9
Hi allen, goedemorgen. Dank voor de signalen over de nieuwe inlogmethode van Mijn Telfort en ik begrijp ze heel goed. We hebben er geen apart topic over aangemaakt omdat het een relatief kleine verandering is, en beantwoorden daarom de vragen waar ze gesteld worden.

Voor veel mensen zal inloggen door Telfort ID gemakkelijker worden. Voorheen kon de gebruikersnaam een e-mailadres zijn, maar ook een tweetal ander soort gebruikersnamen. Voortaan wordt dit gewoon het e-mailadres met een zelf aangemaakt wachtwoord. Zo gauw je inlogt op Mijn Telfort, kan je het Telfort ID aanmaken. Dat is nu het enige dat verandert. Mochten er andere veranderingen aan komen, dan houden we jullie feedback in ons achterhoofd 🙂
@JanD
Het is nu dat ik het net voor jou topic het gelezen had op dit Forum, met grote verbazing,
maar niets in de mail ect.
Het was dus bedoeld als informatie naar jou toe.
Maar je hebt volkomen gelijk.
Hoe moeten inderdaad mensen het weten als zij niet op het Forum komen?

Ik denk echter net als Franski, dat Telfort straks geen prijsvechter meer is, zij werden toch al duurder.
Maar dat het straks nog duurder wordt.
Dus dat alles hetzelfde blijft, daar geloof ik niet in.

En ja, wat gebeurd er met dit Forum?
Als alles in zijn geheel naar KPN gaat eis ik dat van te voren mijn gehele account verwijderd wordt.
Ik wil niet dat alles straks bij het 'grote' KPN bekend is.

En wat gaat er met de medewerkers van Telfort gebeuren?
Ik hoop toch dat zij straks nog een baan hebben.
Ook voor hun lijkt mij nu alles onzeker.
Heel veel sterkte en bedankt voor de hulp.

Klanten van Xs4All klagen ook al steen en been omdat zij niet voor niets,
die provider gekozen hebben.
Zij zien de waarde nu al dalen.
Reputatie 1

Dus ik wordt nu neergezet als stemmingmaker en trol, Jurgen?
Omdat ik niet blij ben met deze hele situatie?
En met mij zovelen?
Verwijder dan nu mijn account met al mijn gegevens en wat ik geschreven heb.
Ik wil per definitie zeker niet naar een KPN Forum.
Ik sprak je niet persoonlijk aan, @mandy.

Meningen zijn welkom, of ze nou positief of negatief zijn.Herhaaldelijk negatief speculeren, daar is niemand bij gebaat. De antwoorden die we hebben, staan in de startpost en moeten we blijven herhalen.


Wel een mooi verzoek van Mandy, in het kader van de AVG zijn jullie verplicht hier gehoor aan te geven.

Ik hoop dat het kwartje begint te vallen, dat mensen hier absoluut niet blij mij zijn. Niet zozeer bij jullie van Telfort, vooral bij KPN.
Noem dit maar een kleine verandering en makkelijker.
Voor mij is dit een hele grote verandering en absoluut niet makkelijker.
Nu kunnen er weer geen 2 mobiele nummers gekoppeld worden aan 1 emailadres.

Eerst het klantenservice nummer weghalen, nu weer de inlog veranderen.....
Het wordt er voor mij niet beter op.

En wil er graag ook op attenderen dat ik andere informatie gekregen heb van de TKS.
Graag eenduidige informatie.
Reputatie 2
Ik word niet blij van dit soort teksten. Reclamepraat van een afdeling communicatie. Helaas een hoop gedoe gehad met KPN. Een moloch van een bedrijf. Gaat natuurlijk om bezuinigen. Straks geen aparte klantenservice meer maar 1 groot inflexibel bedrijf. Hopelijk heb ik ongelijk....
Reputatie 8
Badge +17
De zoveelste zinloze bijdrage lijkt mij
Reputatie 1
Toch vindt ik dat Telfort gewoon net zoals het internet de klant de mogelijkheid te geven als die niet onder KPN wilt gratis moet kunnen overstappen/opzeggen. Jullie zijn tekort geschoten met het fatsoenlijk informeren van klanten. En zoals ik zei: wil ik absoluut niet onder KPN vallen op wat voor manier ook. Ik heb genoeg ellende gehad toen ik bij KPN zat.

Telfort verdwijnt en gaat verder onder KPN. En ik wil zoals ik al zei niet onder KPN vallen.
Reputatie 8
Badge +9
@mandy Behalve de inloggegevens, verandert er niets. Het is op dit moment ook niet mogelijk om meer dan één mobiel nummer aan een Mijn Telfort account te koppelen. Het is dus echt de inlog die verandert, zo gauw je met het Telfort ID aan de slag gaat. Verder blijft alles hetzelfde.
Reputatie 2
Hoe gaat het straks met vrije modem keuze? (zoals al wettelijk verplicht is)
Hoe gaat het straks met standby gebruik? (wat bij alle KPN merken nog niet volgens de wet geregeld is)

En: ik wens alle medewerkers van het Telfort WebTeam (en van XS4All) veel sterkte. Jammer dat jullie je eigen identiteit niet mogen behouden. Mochten jullie vertrekken: dank voor de hulp die meestal [niet altijd 😉 ] heel constructief was.
Reputatie 8
Badge +19
Wel een mooi verzoek van Mandy, in het kader van de AVG zijn jullie verplicht hier gehoor aan te geven.

Daarover heeft Mandy al eerder een topic gestart, laten we alsjeblieft niet wéér die discussie gaan herhalen... 🙄

https://forum.telfort.nl/over-het-forum-250/hoe-zit-het-met-avg-en-pb-naar-moderators-76410
Nogmaals makkelijk is goed maar hoe veilig is dat zeker zaken als wachtwoord herstel.

Die 2 inlog methoden waren of zijjn je 06 nummer voor Mijn Telfort Mobiel en het klantnummer voor Mijn Telfort Thuis.

Een email adres als inlog voor Mijn Telfort komt mij niet bekend voor.
Niet persoonlijk benoemd Jurgen maar ik ben niet dom.

En wat heb ik nu weer verkeerd gedaan?
Dat alles van mij verwijderd mag worden, mag ik dat zeggen?
Begin ik een discussie over AVG?
Of komen er nu nog meer forumlegendes mij bashen?

Ik wordt niet betaald door Telfort, dus ik mag mijn eigen mening hebben.
Volgens mij beledig ik hier niemand.

Nu.nl: KPN: Besluit voor verdwijnen van XS4ALL staat vast

Maar dat is zeker ook weer off topic.
Blijft mijn Telfort abonnement nummer het zelfde bij KPN of krijg ik daar een ander nr

*Admin: bericht verplaatst vanuit eigen topic en toegevoegd aan algemene topic.
Reputatie 8
Badge +11
Voor Mijn Telfort Thuis zijn er 3 verschillende opties (naam@telfort.nl, twee letters en 5 of 6 cijfers (xx123456), of twee letters en 10 cijfers (xx1000123456)), waardoor je in totaal op 4 mogelijke verschillende gebruikersnamen uitkomt. Daardoor wordt het snel onoverzichtelijk welke voor je van toepassing is. Met het e-mailadres die je zelf kunt kiezen wordt dat een stuk overzichtelijker. Wachtwoordherstel gaat dan naar het e-mailadres dat in het systeem bekend staat, net als nu.
Ik hoorde dat over XS4ALL op de radio en net wat stukjes daar over gelezen, ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht. Willen ze de naam en alles waar het voor staat houden zullen ze zich uit moeten kopen en weer zelfstandig worden.
Blijft mijn Telfort abonnement nummer het zelfde bij KPN of krijg ik daar een ander nr

*Admin: bericht verplaatst vanuit eigen topic en toegevoegd aan algemene topic.

Daar zullen we nog wel bericht over krijgen als dat zover is.
Hallo @Alexandra - Telfort

Ik weet dat de inlog voor mobiel het mobiele nummer is voor Mijn Telfort.
Met daarbij een wachtwoord.
Nu heb ik 2 mobiele nummers waar ik apart in kan loggen.
Maar de facturen komen binnen op 1 email adres.
Als de inlog straks dus veranderd, gekoppeld aan het emailadres, heb ik dus een probleem.
Dus voor mij veranderd het wel.

En ik geloof ook niet dat het zo veiliger is.
Hoe moeilijker de inlog, des te minder het gehackt kan worden lijkt mij?
Reputatie 8
Badge +17
Niet persoonlijk benoemd Jurgen maar ik ben niet dom.

En wat heb ik nu weer verkeerd gedaan?
Dat alles van mij verwijderd mag worden, mag ik dat zeggen?
Begin ik een discussie over AVG?
Of komen er nu nog meer forumlegendes mij bashen?

Ik wordt niet betaald door Telfort, dus ik mag mijn eigen mening hebben.
Volgens mij beledig ik hier niemand.

Nu.nl: KPN: Besluit voor verdwijnen van XS4ALL staat vast
Maar dat is zeker ook weer off topic.


Moet zeggen dat je wel zelfkennis hebt en ook de legendes worden niet door Telfort betaald

Reageer