Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

• 9 juli 2019
  • 1288 reacties
  • 88427 keer bekeken
Telfort en KPN gaan samen verder

Toon het eerste bericht

1288 reacties

Ik heb hier wel een vraag over de migratie. De facturen en de bundelperiode lopen bij KPN niet gelijk, zoals bij Telfort. Zie deze reactie van het KPN forum.

Susan_ schreef:

@Galdor68, ......Voor jouw vraag, de factuurperiode loopt anders dan de bundels. De bundels lopen van de 1e tot de laatste van de maand bij KPN. De factuurperiode is afhankelijk van de datum waarop het abonnement is ingegaan. De abonnementskosten betaal je vooruit en de eventuele verbruikskosten achteraf.

ik voorzie op basis van deze reactie veel vragen en onduidelijkheid. Dit is hoe dan ook een danige verandering. Ga ik van mijn situatie uit in hoevere loopt mijn bundel(7200Mb) die de 15e ingaat ongehinderd door na de 26ste? Of krijgen we allemaal ineens maar tegoed van de 26ste tot de 31ste bij KPN om daarna opnieuw te beginnen? 

Blijven onze facturen en bundels bij KPN wel gelijk lopen of wordt dat toch aangepast en het ongebruikt tegoed verrekend?

Ik ook, niet als eigen auto maar wel 1 van mijn pa.
Overtoom had ik al ergens genoemd ik gebruik vaak nog steeds tuut tuut...... om dan oh wacht nu Manutan te zeggen over een sterk merk gesproken.

@Friesian precies de gevolgen kunnen of zullen vervelend genoeg zijn dus een beetje luchtig bekijken kan geen kwaad.

Ik heb de tekst bij die petitie van xs4all bekeken.

KPN is voornemens de merknaam XS4ALL te laten verdwijnen. Dat is de kip met de gouden eieren slachten. XS4ALL is een sterk merk, dat jaar na jaar als beste wordt beoordeeld door de Consumentenbond. XS4ALL is voorvechter van privacy en veiligheid en dat mag niet verdwijnen. Teken daarom deze petitie

'Het kip met de gouden eieren' prijs technisch klopt dat wel.
Die Consumenten bond beoordeling doet mij niet veel dat soort oordelen vind ik vrij subjectief op basis van ervaring kan je een merk of bedrijf goed of slecht vinden maar een slechte ervaring maakt het bedrijf per definitie niet slecht.

Als voorbeeld de Lidl nu alweer de beste in groente en fruit het jaar is net begonnen!!!
Oordeel van de eigen klanten uit september 2018 gaan die ook naar andere supermarkten??

Voor vechter van privacy en veiligheid.
Het merk staat voor veel meer dan alleen dat zoals service gerichtheid ook bij problemen met eigen apparatuur en daarmee samenhangend kwaliteit.

Als ik al klant was is van wat daar staat alleen het laatste deeltje wat het tekenen zin geeft.
De andere twee is voor mij persoonlijk niks zeggend in die zin geen reden om die naam te willen houden vanuit klant perspectief, zakelijk ben ik toch wel van mening dat het naamsbehoud wel zin heeft omdat juist de merken Telfort ennXS4ALL elk hun eigen kanten hebben om voor 1 van beiden te kiezen. Zelfs als je weet dat deze beiden onderdeel van de NV KPN zijn.
Reputatie 8
Badge +12
@mandy het zou maar zo kunnen zijn dat er een bugje was. Durf ik niet te zeggen, maar als het nu weer zichtbaar is dat er glasvezel mogelijk is, is deze dus weer opgelost. :)

Bij KPN wordt de upload inderdaad geknepen, maar zoals Galdor68 zal deze meestal wel iets hoger liggen.
Allereerst de opmerking, Telfort wordt KPN maar als je mobiel abonnement van Telfort hebt.
krijg je deze voordelen niet:
  • Dubbel zoveel data
  • Gratis samen bellen
Alleen een gratis zender pakket.
Dubbele data heb ik nu ook bij Telfort.
Hoezo, Telfort wordt KPN?
Waar blijft het voordeel van de Telfort klant?
Juist, nergens.

Mijn huidige glas pakket bestaat niet bij KPN, 50/50 en 2 TV kastjes voor €52,50.
Bij KPN 100/10 en 2 TV kastjes voor €62,50.
(En ja, ik maak screenshots om te kijken of de 50/50 gehandhaafd blijft.)

Gratis zender pakket als zijnde het extra pakket bij Telfort?
Heb ik nog gratis.
Het pluspakket in het combivoordeel, heb ik al.
Ik zie die 100/10 niet als upgrade omdat ik het niet nodig heb, maar wel €10,00 duurder.
Dus voor mij geen voordeel.

Ja, er wordt nu gezegd er veranderd niets, als je niets veranderd.
De reclame is van Telfort al veranderd, zie Hans met de handdoek.
Zij maken mij niet wijs, dat de top, niet weet wat er veranderd voor Telfort klanten.

Dit lees ik net op Tweakers: KPN stopt op 26 januari met mobiele diensten Telfort

Wat nu er gaat niets veranderen?
Er werd vooral gezegd, als je niets veranderd aan je abonnement, behoudt je je abonnement,
met dito voorwaarden.
Zoals ik het hier lees, gaat dit wel degelijk veranderen.
Zo ook de factuur en het bankrekeningnummer.

Waarom heb ik dit niet hier op dit Forum gelezen en moet ik dit elders lezen?

Admin: Topic en reacties samengevoegd met deze over hetzelfde onderwerp

Allereerst de opmerking waarom ik gevraagd heb wie de afzender is.
Misschien leg ik het nu crue uit.
De TKS zegt de mail is van KPN, dan verwacht ik ook een aanbieding van KPN en niet van Telfort.
Zeker als er daarna ook nog gezegd wordt, bij problemen KPN bellen.
Als dit zo gezegd wordt lijkt het op misleiding als de mail niet van Telfort afkomstig blijkt te zijn.
Het is immers verstuurd met het Telfort logo.

(Een brief heb ik nog niet gekregen.)

Ik lees vaak hier op het Forum dus weet sommige dingen wel.
Maar wat als mensen die de TKS bellen voor informatie over het abonnement
en hetzelfde antwoord krijgen?
Die weten dan toch totaal niet waar zij aan toe zijn?
Dan gaat het toch wel over de migratie naar KPN?

Maar als ik het laatste stukje zo lees over de facturen….dat wordt ook nog wel wat.
Goede vragen en daar wil ik ook wel antwoord op.

Dank je wel Galdor68, maar als ik de 150/15 zie, is dat voor een 4K TV en die heb ik niet.

Jij ook bedankt Bart,
Dat van die bug kan wel eens waar zijn.
Maar wat ik nu heb is genoeg, de 50/50 en ik weet nu hoe het internet werkt hier, wat snelheid dan.
Dat weet ik dus niet als de upload ineens 5 wordt.

Grote bestanden download ik niet, ook geen films of zo.
Goede opmerking Mandy

Je eerste deel de dubbele data en alles wat we nu hebben mag niet zomaar veranderen.
Correct wat betreft data delen dat is een KPN compleet ding.
Wat je beschrijft gaat op voor Telfort Compleet klanten.
En dan alleen de klanten die Telfort Mobiel met KPN internet combineren.
Combineer je Telfort internet met KPN mobiel kom je wel voor de dubbele data in aanmerking en dubbele belminuten, het data delen weet ik even niet zeker ik dacht van niet.

Niks van dit bovenstaande gaat op voor de huidige Telfort Combivoordeel klanten.
Hoe dat gaat gebeuren is nog niet bekend.

Aan jou huidige kosten mag niks veranderen net zo min aan de snelheid.
Tenzij dit minimaal 1 maand tevoren wordt bekend gemaakt.
KPN maakt veranderingen vaak 2 tot 3 maanden van te voren bekend.
Telfort vaak pas 1 maand voordien.
Nogmaals ook hier geld dat is allemaal nog onbekend.

De commercial met Hans is geen Telfort maar een KPN reclame om te laten zien dat er nog steeds leuke aanbiedidingen zijn. Zelfs als de naam Telfort helemaal verdwijnt.

Je hebt gelijk er zullen vast plannen zijn en een draaiboek aan zo'n operatie begin je niet zonder.

Ik heb ook zo mijn twijfels en gezien hoe het met de prepaid klanten is gegaan belooft weinig goeds. Elke week is er wel een topic op het KPN Forum waar tegoed is verdwenen omdat ongemerkt het internet aanstond. Ik moet hier de KPN moderatoren wel complimenten geven er is nog steeds een goede coulance in de vorm van een tegemoetkoming.

Zoals vaker gezegd we zullen het moeten afwachten hoe het met de overige omzettingen gaat.

Als we zelf niks veranderen worden we vanzelf KPN klant en ga ik er vanuit dat we dan ook van de diverse KPN opties gebruik kunnen maken.

Als daar meer over bekend is verwacht ik een update van het start bericht en een specifiek topic in de nieuws sectie!!! Niet pas als het al rond is nee minstens een week tevoren en bij echte financieel ingrijpende veranderingen minimaal een maand en persoonlijk bericht en wel zodanig dat geen enkele klant dit kan missen.

@mandy wat zie jij als pluspunt van Telfort?
Is dat de glasvezel snelheid 50/50?
Mag ik dat als nr 3 noteren?

De Telfort pluspunten
1. Meenemen data en belminuten bij mobiele abonnementen.
2. €5,00 factuurkorting Thuis internet
3 Synchrone glasvezel snelheden.
4. ..........

Met stip nog kunnen achterhalen van sip gegevens

Ik heb op het KPN forum een topic gestart over die emailtjes dat bij diverse klanten het aanbod niet lijkt te kloppen ook daar was het antwoordt vraag dat op het Telfort forum die kunnen ons blijkbaar beter helpen. 

Ps

@mandy een brief zal je niet krijgen je bent via email benaderd.

Reputatie 8
Badge +12
Ik begrijp heel goed dat jullie graag duidelijkheid willen over hoe en wat. Deze zal er ook komen zodra deze beschikbaar is. Meer kan ik op dit moment nog niet dan dit herhalen.
De upload is alleen belangrijk als je grote bestanden verstuurd, anders zul je er weinig van merken dat het geknepen word.
Maar blijft een rare keuze, glasvezel is juist ontworpen om dezelfde snelheden te hebben, zowel up als down.
Ook alleen KPN knijpt de download volgens mij, de rest heeft allemaal 50/50 voor zover ik ze bekeken heb, zal wel te maken hebben met het koper, om die klanten niet teveel uit de pas laten lopen zodat die meer gaan klagen, glasvezel kan 1000 aan, maar KPN stopt bij 500, maar Tmobille gaat tot 750 bij mij.
Reputatie 1
Beste Galdorf

Ja ik heb mijn oude abonnement nog 50/50 voor €47,50 maar de beste meneer van KPN vertelde mij dat waneer Telfort KPN word dit abonnement niet meer geleverd word, ook niet meer voor bestaande klanten.
Op mijn vraag of dit niet een te grote prijs verhoging was, was zijn antwoord dat KPN niemand dwingt om dit te nemen.( je kunt naar een andere provider ).
Ala dit echt zo is, worden heel veel oude klanten behoorlijk bij de neus genomen, als ik dit geweten had was ik naar een andere provider gegaan en niet naar de nieuwe aansluiting van Telfort en was ik op termijn een stuk goedkoper uit geweest.( Ik weet dit kan altijd nog, maar had me veel frustratie, energie en tijd bespaart )

Ik zie ondertussen dat mijn topic samengevoegd is…

Maar ik had dit bericht/aankondiging, liever eerst gehad van Telfort zelf.
Niet dat ik het elders moest lezen of hier in dit topic van Dennis-L.

De brief afwachten, misschien, maar het roept wel direct vragen op.
Eén daarvan is, samen met eerdere gestelde vragen van mij, wat gebeurd er met mijn abonnement, als het KPN wordt.

En wat is de marge om te kunnen reageren op het voorstel, tussen nu en de brief die ik ga ontvangen.
Tot op heden krijg ik geen nieuwsbrief ect. maar alleen de factuur, verder niets.

Ik zie ondertussen dat Alexandra net iets eerder gereageerd heeft……..

In de link van de veelgestelde vragen over de omzetting van mobiel naar KPN, vind ik dit:

Ga ik meer betalen bij KPN?

Nee, je gaat niet meer betalen. Je hebt van ons persoonlijk bericht ontvangen over je abonnement bij KPN.

Maar ook dit:

Overzicht per abonnement

Belbundel 2012

Van dit abonnement kun je je bundel maandelijks aanpassen, zie hier onder alle mogelijke combinaties. Zodra je abonnement is omgezet naar KPN, kun je de bundel eenvoudig aanpassen via de Mijn KPN app. De wijziging gaat in vanaf de eerstvolgende factuurperiode.

Je kunt kiezen uit de volgende bundels:
Zelf combinatie kiezen van minuten en MB's wordt: 16 vaste combinaties tussen minuten en MB’s.
Minuten 150/300/700/Onbeperkt – Data 0/500/1.000/3.000 MB

• Ingangsdatum nieuwe bundel vanaf de nieuwe factuur maand
  • Je kunt nog steeds na 10 minuten gratis bellen

Dus het kan wel degelijk zijn, dat als je je toegewezen bundel aanpast, dat het duurder wordt.

Ik ben nu contractvrij, blijft dit zo of zit ik vast aan een nieuw abonnement voor bepaalde tijd?
Daar zie ik geen informatie over.
Ook niet of het oorspronkelijke abonnement gehandhaafd wordt of met combivoordeel.

Ja, het is afwachten wat er gaat gebeuren maar ben er niet gerust op.

Er is wel wat aan de hand met de mobiele facturatie. De bundel van mijn vrouw wordt altijd op de 11e bijgeschreven, dezelfde dag of een dag later volgt de mobiele factuur, nog geen factuur gezien.

Per de 15e wordt mijn bundell weer bijgewerkt en ben ook benieuwd wanneer ik mijn factuur krijg en of er gefactureerd wordt tot de 26e.

Ik wil hierin de naamsverandering van C1000 naar Jumbo zeker vergelijken de week na deze wijziging waren wij voor exact dezelfde producten excat dezelfde merken waar Jumbo op stond in plaats van C1000meer kwijt en zeker het vlees is nog steeds van mindere kwaliteit dan toen de naam nog C1000 was.

Dit op navraag omdat de Franchise houder het vlees niet meer via eigen kanalen mocht inkopen maar via het concern Jumbo, gelukkig voor ons klanten mochten ze nog wel de vaste brood leverancier houden naast het jumbo merk.

En Supermarkten vooral buurt supermarkten hebben een goed contact met hun vaste klanten vergelijkbaar hoe de vaste forum bezoekers en de moderators met elkaar omgaan en dat zelfs zonder elkaar te zien.

Dus ik zie hier zeker een gelijkenis.

Ik persoonlijk zie sinds KPN geen PTT meer is dit niet meer als een publiek bedrijf net zo min als energie leveranciers dit nog zijn. wat de laatste vraag van hoihoi betreft lef daar is geen lef voor nodig eerder nut of noodzaak.

Als het volledige klantenbestand en daar buiten ondertekend dan breng je een goede heldere boodschap over. Er wordt echt wel met een klanten verlies rekening gehouden dat kan meevallen dat kan tegen vallen. Zoals eerder aangeven in dit topic wie heeft er dan het meeste profijt of schade van?

Het samengevoegde KPN als provider in klanten aantallen ja misschien wel, dat speelt niet echt mee want op papier zijn deze klanten nu nog onderdeel van een andere provider elke klant die blijft is mooi meegenomen.

Zolang je via het Reggefiber of DSL net internet afneemt krijgt de NV KPN ook weer inkomsten dus die maakt het in die situatie weinig uit. De enige winnaar zou de kabel zijn of glasvezel als je in een niet KPN netwerk gebied woont.

Voor er nieuwe bundels naar buiten komen zal er toch wel gekeken worden naar de ontwikkeling rond XS4ALL dit moet toch wel serieus worden behandeld, zolang dat niet is afgehandeld zal er nog niet veel naar buiten worden gebracht.
Klopt Mandy dat abonnement is inderdaad inclusief een hele mooie 4Ktv ontvanger met een afstandsbediening met bluetooth in plaats van infrarood. Daar hoef je geen 4K tv voor te hebben en met maar 3 4k zenders niet de moeite.Ik zou ze vanwege de vormgeving wel willen.
Dat is toch super mooi?

Het is als voorbeeld bedoeld dat je dit nog met DSL kan afnemen. Extra snelheid 500Mb is enkel als upgrade bij glasvezel mogelijk.

@Doornekamp33 die 500Mb ligt aan de hardware in de pop KPN is ook daarmee aan het testen zodat er tot 1Gb mogelijk wordt. Zelfs 10Gb moet kunnen. In het dagelijk gebruik zal je niet veel verschil merken tussen 200Mb of 750Mb.
Dat is geen bemoedigend nieuws @mercu1983
En niet conform gedane uitspraken zoals in het start bericht hier, ik zal eens kijken of er iets is veranderd in die tekst.

Dat stukje ....ook niet meer voor bestaande klanten is wel heel zorgwekkend. Ik hoop dat dit onkunde was en geen schending van een NDA.

Zoals je aangaf het glasvezel systeem waar wij beiden een meerdere met ons bewust voor hebben gekozen was na ongeveer januari 2016 niet meer bestelbaar. Het valt dus nog best mee dat de volledige uitfasering tot september heeft geduurt( dan moet het zijn afgerond)

Los van het niet meer bestelbaar zijn was een eigen verandering bijvoorbeeld de wens voor een 200Mb verbinding of een verhuizing in mijn geval de enige reden om dit kwijt te raken.

Dat is wel iets anders dan wat die beste meneer aan de telefoon suggereerd.
Als dit waar is worden alle klanten bij de neus genomen!!

Ps kleinigheidje het is Galdor zonder de F.
Reputatie 8
Badge +18

Abonnees vanaf 2017 en 2018 krijgen de brief 14 dagen van te voren en abonnees van voor 2017 krijgen de brief 5 weken van te voren, corrigeer mij als het niet zo is @Alexandra - Telfort 

Dit staat bij de veel gestelde vragen.

Vanaf 26 januari zetten we al je abonnementskosten over naar de KPN factuur. Op je Telfort factuur doen we dan een tegenboeking, waardoor de eerst volgende Telfort factuur 0 euro zal zijn. Zo betaal je nooit te veel.

Dat zegt niet veel over de bundels.

En dit staat er ook

Nee, je factuur ziet er anders uit. De afzender is KPN in plaats van Telfort. Ook schrijft KPN het geld af vanaf je eerstvolgende factuur. Het rekeningnummer van KPN is NL83INGB0000325513. Het kan zijn dat je bank hierover een bericht stuurt.

Is dat de eerstvolgende na de 26ste voor mij zou dat dan 15-2 worden want 15-1 gaat nog via Telfort. Omdat we de bundels standaard vooruit betalen is dit toch even iets wat opheldering behoeft.

Ik heb het start bericht weer gelezen wannneer het is gebeurd weet ik niet maar de complete inhoud is weer gewijzigd (De boeven😜) twee punten vielen mij op die ik graag wil hebben opgehelderd.

1.Telfort klanten die zelf alvast willen overstappen naar KPN, betalen bij deze overstap natuurlijk geen activatiekosten (alleen met nummerbehoud). Ook verandert er niets aan de Telfort e-mailadressen of aan je vaste en mobiele telefoonnummer(s).

Dat houd in dat deze procedure is gewijzigd het werd tot nog tot behandeld als de overstap naar een andere provider waarbij je het Telfort email adres zou verliezen.

2.Kan ik gebruik maken van Gratis onderling bellen en MB’s delen?
Deze voordelen zijn nu al beschikbaar voor KPN mobiele klanten als je je aanmeldt voor KPN Compleet. Als je je mobiele contract wil verlengen, kan dat naar een mobiel abonnement van KPN zodra je contract is afgelopen.

Dit sluit mooi aan bij het berichtje van Mandy wat ik uit deze tekst opmaak is dat de geruchten dus waar zijn en we binnenkort ik vermoed per oktober(op basis van geruchten) onze mobiele abonnementen niet meer tegen Telfort voorwaarden kunnen verlengen

In eerste instantie werdt de mogelijkheid tot verlengen bij Telfort nog genoemd dat is nu weg waarom? Verder zie ik opvallend veel verwijzingen naar alle KPN en KPN Compleet voordelen.

Dan deze alinea.

Voor klanten van deze merken verandert er niets. KPN heeft het voornemen om op termijn de dienstverlening van deze merken verder te laten gaan onder de vlag van het KPN-merk. Per merk bepalen we het beste plan om op termijn de dienstverlening van de merken voort te zetten onder de vlag van KPN.

Er verander Niets?! Vraag dat eens aan de prepaid klanten een grote significante wijzing constant alert moeten zijn of de data verbinding niet aan is.

Ik hoop van harte dat de reputatie niet heel hard gaat kelderen.

Ook behoort KPN volgens het Reputation Institute tot de bedrijven met de beste reputatie in Nederland. Klantwaarderingen waar we trots op zijn!

Mandy krijgt van mij de oplettende Telfort klant Award!!!

Ik ga nu niet accoord met de ook door mij gebruikte reactie we weten niet dat is onbekend.
wees eerlijk als het nog niet naar buiten gebracht mag worden heb ik daar alle begrip voor.
Dat kan ik accepteren gezien de opmerking door de beste meneer waar Mercu mee sprak ben ik er ook van overtuigd dat er al meer bekend is maar nog niet wereldkundig gemaakt mag worden.

Wat mij het meest verbaasd is de uiteenlopende berichtgeving op nu punt NL staat het net anders geformuleerd.  Inderdaad even het persoonlijke bericht afwachten het is in ieder geval nog niet heel duidelijk.

Er staat letterlijk een nieuw abonnement bij KPN op de pagina waar Alexandra naar verwijst dat houd voor mij in dat we alle voordelen van KPN kunnen gebruiken dus ook Fon en data delen hoe wel dat juist weer niet wordt genoemd althans ik zie het niet.

Ik heb dat topic op het KPN Forum nu ook gelezen.
Maar als ik het nu goed begrijp wordt de Telfort klant daar nu al in het luchtledige gelaten.
Dat voorspelt niet veel goeds.

Eerst zegt de TKS van Telfort vraag maar aan KPN en zegt iemand van het Forum van KPN,
vraag maar aan Telfort.
Dat schiet lekker op allemaal.

En dit is zeker iets wat opheldering behoeft wat de facturatie betreft.
Zoals het inderdaad in de mail staat klopt dus niet en er wordt wel heel summier omschreven
wat het gaat worden als je dit zo leest.

Maar goed, ik kijk dit nog heel even aan…...maar ben er nu al ziek van.

Reputatie 8
Badge +12
De 5 Mbit/s upload is iets wat je eigenlijk haalt, maar zoals ik eerder al aangaf zal het in de praktijk al hoger liggen. Daarnaast zie ik dat Doornekamp33 al een duidelijke uitleg heeft gegeven waar de upload voor dient.
Reputatie 8
Badge +18

Wellicht is Nu.nl via via "lekje" aan dit nieuws gekomen dat is vast en zeker niet via een persbericht door Telfort of KPN de wereld in geholpen.

Hallo @Galdor68 , ik weet hoe het gaat werken na de 26e, ik gaf alleen maar aan dat er qua facturatie iets aan de hand is omdat Telfort geen volledige factuur vooruit meer kan factureren.

Reageer