Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

• 9 juli 2019
  • 861 reacties
  • 65267 keer bekeken
Telfort en KPN gaan samen verder

Toon het eerste bericht

861 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Voor Mijn Telfort Thuis zijn er 3 verschillende opties (naam@telfort.nl, twee letters en 5 of 6 cijfers (xx123456), of twee letters en 10 cijfers (xx1000123456)), waardoor je in totaal op 4 mogelijke verschillende gebruikersnamen uitkomt. Daardoor wordt het snel onoverzichtelijk welke voor je van toepassing is. Met het e-mailadres die je zelf kunt kiezen wordt dat een stuk overzichtelijker. Wachtwoordherstel gaat dan naar het e-mailadres dat in het systeem bekend staat, net als nu.
Hallo @Alexandra - Telfort

Ik weet dat de inlog voor mobiel het mobiele nummer is voor Mijn Telfort.
Met daarbij een wachtwoord.
Nu heb ik 2 mobiele nummers waar ik apart in kan loggen.
Maar de facturen komen binnen op 1 email adres.
Als de inlog straks dus veranderd, gekoppeld aan het emailadres, heb ik dus een probleem.
Dus voor mij veranderd het wel.

En ik geloof ook niet dat het zo veiliger is.
Hoe moeilijker de inlog, des te minder het gehackt kan worden lijkt mij?
Ik zie nu dat het niet het klantnummer is inderdaad een andere combinatie.
In mijn geval de eerste 2 letters van mijn achternaam al dan niet toevallig en zes cijfers.

Als klant heb je neem ik aan max drie inlognamen 1 voor de hoofd emailbox en die voor Thuis en voor Mobiel koppel je deze heb je nog naar 2 inlog namen, uit veiligheids oogpunt heb ik liever een random getallen code dan een in gebruiks zijnde email adres.

Wat veligheid betreft doel ik met name op gezinsleden die niet bij bepaalde gegevens mogen of hoeven te komen. Wat zo in mijn ogen makkelijker wordt om daar ongewenst toegang toe te verkrijgen.
Edit: Ik bedoelde overigens niet het klantenservice nummer, zoals ik eerder geschreven heb, maar dit.

Het klantenservice wachtwoord.

Even een opmerking.
Is dit nu het vergeten topic?
Hier wordt nauwelijks nog iets geplaatst nog antwoord gegeven.
Reputatie 8
Badge +19
Even een opmerking.
Is dit nu het vergeten topic?
Hier wordt nauwelijks nog iets geplaatst nog antwoord gegeven.

Er zal ongetwijfeld weer gepost worden als er iets te melden valt, of een klant een vraag heeft of een reactie geeft.
Het is geen chat hè... 😉
Reputatie 8
Badge +9
Hoi mandy, nee hoor, wat mij/ons betreft niet. Er zijn van onze kant alleen nog geen verdere updates of nieuws. Zo gauw dit er is, horen jullie het van ons.
Misschien is het wel tijd voor een tussentijdse update of dat dit topic weer meer zichtbaar wordt?

Ik zie namelijk in andere topics nog al wat verkeerd gaan.
Veel mensen denken dat Telfort al KPN is.
(En ja, niet iedereen leest dit Forum en gaan af op wat zij zien.)

Veel vragen bij verlengen en in welke situatie krijg je een nieuw abonnement.
Volgens mij kom je met een nieuw abonnement bij KPN terecht.

Er schijnen mensen mail te ontvangen dat zij nu kunnen overstappen naar KPN,
terwijl de aflooptijd van het contract bij Telfort nog niet verlopen is.
Sommige mensen sluiten dan een contract bij KPN terwijl het contract nog loopt bij Telfort
en dat mensen een rekening/afkoopsom krijgen over de resterende maanden waar niet op gerekend is.

In welke gevallen moet je aansluitkosten betalen bij KPN, ook dat schijnt niet duidelijk te zijn.

Ook omdat de Telfort winkels al gesloten zijn en voor vragen naar een KPN winkel moeten.
Ik kan mijzelf voorstellen dat dit verwarring geeft.
In sommige gevallen krijgt een Telfort klant foutieve informatie bij een KPN winkel.
Dit met alle gevolgen van dien.

Ook schijnt de telefonische klantenservice soms voor verwarring zorgt en foutieve informatie geeft.
Dan worden er ook mensen op het verkeerde been gezet.

Maar ook omdat je in sommige gevallen doorgelinkt wordt naar de website van KPN.
Sommige mensen denken dan dat Telfort al KPN is.

Ook zie ik vragen waarom een mobiele telefoon, samen met een abonnement, duurder is bij Telfort,
dan bij KPN al weet ik nu niet of dit al gelijk getrokken is.

Verder zie ik signalen dat als er een abonnement is verlengd bij Telfort met mobiele telefoon,
dat de mobiel niet voorradig is en dat dit pas achteraf, bij bestellen, zichtbaar is.
Dit zal denk ik veranderd moeten worden.

Ik zie ook weer problemen met het bellen in het buitenland.
Een probleem, zoals ik het begrijp, is dat er minder roamings contracten zijn afgesloten.
Het probleem met niet voorradige telefoons speelt ook bij KPN, niet enkel bij Telfort.

Het punt dat Telfort al is opgeheven is toch ten dele een eigen misvatting, door het verkeerd lezen en interpreteren van berichten. Inderdaad afgaan op wat je ziet en dan niet zelf verder onderzoek doen.
Naar buiten toe lijkt het inderdaad al dat Telfort niet meer bestaat.

De abonnementen zijn niet duurder, er zit of zat verschil in wat een telefoon zelf kost, dat verschil was er al voor deze samengang begon.

Het roaming verhaal staat er ook los van.

Zolang er inhoudelijk niks valt te melden geldt dit laatste bericht.

Hoi mandy, nee hoor, wat mij/ons betreft niet. Er zijn van onze kant alleen nog geen verdere updates of nieuws. Zo gauw dit er is, horen jullie het van ons.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi mandy, een update heb ik eigenlijk niet. Meer informatie dan dat er al is gedeeld dat heb ik niet. Bij meer informatie zullen we dit uiteraard delen.

Wel goed dat je dit aanstipt. We zijn blij met je feedback. Al moet ik wel zeggen dat het om individuele cases gaat welke allemaal verschillen waardoor ik daar dus geen eenzijdig antwoord op kan geven. Dit zullen wij per vraag gaan uitzoeken uiteraard.

Er zijn inderdaad mails gestuurd naar klanten binnen contract die naar KPN konden. Deze had niet verstuurd mogen worden. Zij hebben excuses ontvangen.

Ik moet zeggen, dat ik in het nieuwe Hussel aanbod van KPN weinig tot geen sterke Telfort punten terug zie. Er zijn meer voordelen verdwenen dan erbij gekomen.

Reputatie 2
Badge

Ik ben enkel nog duurder uit dan eerst het geval zou zijn.

Reputatie 8
Badge +11

Dat is de nieuwe proposite van KPN. Voordelen zijn voor iedereen anders. Ook zitten er wel zeker punten bij vanuit Telfort al zijn we de laatste tijd wel meer op elkaar gaan lijken natuurlijk. Dit is ook net iets anders dan het samengaan met KPN. Straks wordt jouw Telfort abonnement gemigreerd naar KPN. Er komt dan een KPN logo overheen. Maar je abonnement blijft bestaan. Dus de voordelen die je nu bij je abonnement horen, blijf je behouden. 

Dat we nu niet moeten veranderen is wel duidelijk zelfs niet elke KPN klant zal er beter van worden vooral door de verdwijning van de verdubbeling van data en belminuten.

Het enige wat aan Telfort doet denken is de 5 euro media korting. Verder helemaal niks zeker voor mobiel is KPN niet Interessant.

Wie er beter van wordt is de alleen internet klant die korting kan krijgen door Netflix in de hussel te stoppen. En daarmee de factuur 5 euro omlaag.

@Bart - Telfort doe je best en leg ons uit welke sterke punten van Telfort vinden we in dit aanbod terug 

Reputatie 8
Badge +11

De mediakorting inderdaad, het maandelijks opzegbare. Al had KPN dat al wel eerder overgenomen. Ook zijn er voordelen voor Telfort klanten wanneer je al Compleet bent en er nog een mobiel abonnement bij neemt. Verder is de Hussel een abonnement die je zelf naar je wens kan aanpassen, alles gemakkelijk in een. 

Je bedoelt het maandelijks opzegbaar van het vast internet of mobiel? Vast internet maandelijks opzegbaar tegen meerkosten is compleet nieuw. Net zo goed dat televisie een optie is. Ik mis het meenemen van de data  en belminuten dat is voor mij een sterk punt daarmee kan je een buffer voor de vakantie opbouwen zeker in combinatie met de dubbele data.

Goede poging je hebt me nog niet overtuigd.

Dat er interessante opties zijn om Telfort mobiel met hussel te combineren ben ik wel mee eens.

Voor nieuwe klanten zie ik weinig gunstig.

Dat is de nieuwe proposite van KPN. Voordelen zijn voor iedereen anders. Ook zitten er wel zeker punten bij vanuit Telfort al zijn we de laatste tijd wel meer op elkaar gaan lijken natuurlijk. Dit is ook net iets anders dan het samengaan met KPN. Straks wordt jouw Telfort abonnement gemigreerd naar KPN. Er komt dan een KPN logo overheen. Maar je abonnement blijft bestaan. Dus de voordelen die je nu bij je abonnement horen, blijf je behouden. 

Dat hussel begrijp ik niet, als ik KPN Thuis en Mobiel wil husselen, zie ik geen mobiel.

Maar voor mij niet interessant. 

Is het niet de bedoeling dan om Telfort compleet de integreren met KPN?

Ik bedoel dan op prijsgebied.

Het Telfort abonnement straks duurder maken zodat men straks vanzelf overstapt naar KPN?

Je schrijft ook, er komt straks een KPN logo op dat van Telfort.

Is er dan al een datum bekend?

Verder zie ik ook geen voordelen van Telfort terug komen, als alleen de €5,00 korting.

@mandy mobiel kan je net als nu apart afsluiten. Of je Telfort abonnement houden.

Wat met hussel verdwijnt is dubbele data en minuten. Wat blijft is de korting op het mobiele abonnement.

Reputatie 8
Badge +11

@mandy hoe bedoel je ik zie de mobiel niet als je wil husselen? Is dat op de KPN site?

En verder gaan we samen met KPN onder de naam KPN. Wanneer dat is, daar heb ik nog geen idee van, maar zal uiteraard gedeeld worden. Hierbij wordt er geen abonnement aangepast. De voorwaarden die nu gelden voor jouw abonnement blijven van kracht. 

Ik denk dat Mandy bedoelt dat mobiele telefonie niet in een keer kan worden mee gehusseld. 

Je hebt nog steeds thuis internet en tv en los daarvan mobiele telefonie. Je kan niet op 1 pagina alles kiezen.

Dat onze voorwaarden blijven gelden is mooi. Toch zie ik weinig terug van de eerste mooie woorden. Toen het bekend werd gemaakt. KPN biedt simpelweg niet de voordeeltjes waarom ik voor Telfort koos.

Aanvullend ik zie net de reactie van Mandy.

De prijs van KPN en Telfort verschilt nu al nauwelijks op sommige onderdelen is Telfort zelfs nu  al duurder

Inderdaad wordt mobiel genoemd vanwege de korting dat is de enige voordeel voor mobiel dat blijft 5 euro hussel korting.

Ik bedoelde dit op de website van KPN.

Dus Thuis en Mobiel
Geen optie voor mobiel te zien.

Zoals het nu staat vindt ik wat verwarrend, het is net alsof je met de hussel ook een mobiel abonnement kunt afsluiten, wat samenhoort bij dit pakket.

Maar mobiel zal wel alleen benoemd wordt voor de korting.

Ja, ik weet dat als ik blijf bij Telfort dezelfde voorwaarden blijven gelden.

Maar is er destijds al gesuggereerd dat Telfort flink duurder ging worden.

Dus dat het abonnement richting KPN prijs gaat.

Dat is wat ik bedoelde.

En nee, ik ga geen abonnement bij KPN afsluiten.

Voorlopig blijf ik bij Telfort met dito voorwaarden.

Wat mij overigens ook opgevallen is bij KPN is dit:

Extra €5,00 p.m. betalen voor technische vragen? Hoort dat niet bij de service?

Mandy, dat is voor technische hulp bij eigen apparatuur. Denk aan slimme verlichting en andere internet of things zaken alle apparaten met een internet verbinding die niet van de provider zijn 

Voor vragen over de apparatuur van Telfort of kpn kunnen we kosteloos terecht bij de gewone klanten service of het forum.

Dat is dan duidelijk maar toch, €5,00 p.m. voor als je misschien maar 1 of 2 specifieke vragen hebt p.j?

Dat is dan een bewuste keuze. Nu hoeven de moderatoren niet te helpen bij vragen over eigen hardware.

Reputatie 8
Badge +11

Aha op die manier. Het gaat dus allemaal over KPN. We zitten hier op het Telfort Forum. Voor echte inhoudelijke vragen over de Hussel wil ik jullie verwijzen naar het KPN Topic. Daar staat alles uitgelegd. 

Reageer