Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

• 9 juli 2019
  • 832 reacties
  • 63323 keer bekeken
Telfort en KPN gaan samen verder

Toon het eerste bericht

832 reacties

Daar ga ik wel er beetje vanuit je krijgt gewoon een vervangende sim kaart dat heeft niks met je abonnement te maken. De prepaid klanten hebben ook gewoon hun Telfort sim. Pas bij een vervangende simkaart zal dat een KPN kaartje worden.
Welk kleurtje ze op die simkaart drukken maakt niks uit, in principe zou een vodafone/ tele2, of welke kaart ook voor een Telfort abbo gebruikt kunnen worden, elke sm heeft een ID nr en die word gekoppelt aan je nummer.
Eigenlijk zou er dik bespaart kunnen worden door simkaarten domweg niet te wisselen.
Reputatie 8
Badge +9
Hi @mandy, ik kan het nog niet met zekerheid zeggen, we weten nog niet precies hoe dat er straks uit gaat zien. Ik ga er eigenlijk vanuit dat het wordt zoals Galdor al vertelt. Het wisselen van een simkaart staat, ook nu, los van het abonnement dat je hebt. Daarom ga ik er vanuit dat dat straks hetzelfde is. Maar goed, dit is dus mijn vermoeden :)

Welk kleurtje ze op die simkaart drukken maakt niks uit, in principe zou een vodafone/ tele2, of welke kaart ook voor een Telfort abbo gebruikt kunnen worden, elke sm heeft een ID nr en die word gekoppelt aan je nummer.
Eigenlijk zou er dik bespaart kunnen worden door simkaarten domweg niet te wisselen.

Ik snap de gedachte! Simkaartnummers van andere providers hebben een andere lengte, waardoor wij deze niet kunnen koppelen in ons systeem. Telfort en KPN hebben hetzelfde systeem, dus dat scheelt 🙂
Hartelijk bedankt voor jullie reacties.
Voor nu lijkt het dus logisch dat er aan het abbo niets veranderd, als er een sim van KPN in komt.
Maar als ik Alexandra goed begrijp, is het van de simkaart eigenlijk ook afwachten,
hoe het er straks echt uit gaat zien.
Wij gaan het meemaken......
Reputatie 8
Badge +11
We gaan het zeker meemaken. Alleen hoe is inderdaad nog afwachten.
Allemaal leuk en aardig hoor, dat samenvoegen met KPN
Intussen begrepen dat klanten van xs4all actie voeren, dat zijn de diehards
Telfort klanten zijn niet zulke diehards en stemmen meer met de voeten, verwacht ik dus ook geen acties voor t behoud van t merk van. Wel zijn het bewuste consumenten die niet voor KPN kozen. Telfort heeft iets eigens waar k nu niet op zal ingaan. Wel is dat eigene in de afgelopen jaren onder druk van KPN geweest en na klachten terug gekomen.
Daarom ben ik al zo lang klant van Telfort.
Nu gaat dat merk weg en vertrouw ik er op dat ook het eigene zal vertrekken, met mijn (en andere bewuste kiezers) vertrek als vervolg.

Een soortgelijk scenario meegemaakt met de Postbank. Nooit voor ING gekozen, ben ik ook na de overname gebleven. Totdat het merk (en de cultuur / mentaliteit) verdween. Toen was er niet veel meer voor nodig om ING te verlaten. Nu zal ik iedereen aanbevelen (bijna) elke andere bank te nemen, maar geen ING. Met onderbouwing.

Al zal ik t jammer blijven vinden Telfort te moeten verlaten. Het is maar dat u het alvast weet.
Dit bedoelde JanD dus, ik moest wel grinniken omdat ik nu al maar één gebruikersnaam nodig heb door de koppeling van mobiel en thuis.

Dit bedoelde JanD dus, ik moest wel grinniken omdat ik nu al maar één gebruikersnaam nodig heb door de koppeling van mobiel en thuis.

Daar ben ik dus niet blij mee......
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Galdor68 en @mandy , dat bedoelde ik☺️
Reputatie 8
Badge +17

Daar ben ik dus niet blij mee......

Het is alleen maar de inlog die gelijkgetrokken wordt, @mandy
Reputatie 8
Badge +11
Dat is het inderdaad. En zoals Kees-Jan al aangeeft alleen de inlog wordt gelijk getrokken. Niet iets bijzonders.
Ik heb ondertussen gebeld met de TKS, Bart, en de medewerker vertelde dat als ik nu nog niets verander, er nog niets gebeurd.
Dat er gewerkt wordt, dat het straks waarschijnlijk ook mogelijk is om 2 mobiele abonnementen,
te koppelen, net als bij KPN.

Ik heb die inlog dus nodig voor 2 mobiele abonnementen, dus eigenlijk het bij het oude houden.
Dus voor zover het ontvangst van de facturen als voor Mijn Telfort.
Verder ga ik hier niet op in.

Maar wat mij wel begint te storen is dat er bij veel topics geschreven wordt,
off topic en naar dit topic verwezen wordt.
Hier is nu al bijna 15 dagen niets meer geschreven omdat mensen de vragen elders stellen.

Of het nu bij vragen over verlengen, voordelen, Thuis of Mobiel gaat.
Klanten, althans ik, wil graag duidelijkheid.
Dus hoe nu te handelen bij verlengen, voordelen, Thuis en/of Mobiel, nu het KPN wordt.
Dan ga je automatisch off topic.
De informatievoorziening vind ik veel te karig.

En ik geloof niet dat er niet meer informatie is.
Dat er door hogerhand waarschijnlijk niet meer informatie vertrekt mag worden,
is een ander verhaal.

Zo ook de zogenaamde voordelen die je krijgt, als je Telfort en KPN combineert.
Als Telfort klant krijg je met het combineren met KPN ook minder voordelen.
Neem een voorbeeld wat ik gelezen heb over de S9, die bij KPN veel goedkoper is.
Telfort klanten betalen veel meer.
Een strategie om Telfort klanten te laten overstappen naar KPN?

En er wel bij vertellen dat als je nu overstapt naar KPN, dat je aansluitingskosten betaald.
Zeker voor mobiel.
Of als je nu kunt verlengen, dus 4 maanden voor einde contract,
dat je dan nog niet naar KPN kan.
Dat kan pas 1 maand voor einde contract, maar mensen krijgen wel de mail hierover,
dat zij naar KPN kunnen.
Ja, dan krijg je verwarring.

Telfort is nog net geen KPN, zorg dan ook niet voor verwarring.
Kom met de juiste informatie.

O ja, niet iedereen leest dit Forum of wil er geen account.
Niet iedereen heeft social media.
Daar mag ook wel eens rekening mee gehouden worden.
Reputatie 8
Badge +9
@mandy Dankjewel voor je bericht en signaal dat je afgeeft. Ik snap wat je bedoelt, want in veel topics komt het samen gaan van Telfort en KPN (vaak naast een ander onderwerp) aan bod. Daardoor snap ik wat je bedoelt, en staat informatie naast dit topic ook op andere plekken. We zullen erop letten om de informatie zo veel mogelijk hier te verzamelen, want dat is natuurlijk de bedoeling. Daarom is het goed dat je dit aangeeft, dankjewel :)

Ik heb nu geen nieuwe of meer informatie voor je over dit onderwerp. Zo gauw dat er wel is, delen we het hier met jullie.
Ik denk dat je er niet aan ontkomt, dat elders ook informatie komt te staan.
Niet zolang er categorieën en sub categorieën zijn.
Mensen willen toch hun vraag bij de juiste categorie plaatsen, zoals het hoort.
Dus alles hier in dit topic verzamelen gaat het waarschijnlijk niet worden.
Kom in ieder geval met een topic waar die nieuwe inlog methode wordt uitgelegd en vooral het hoe en waarom. Tot nog toe verander ik mijn inlog methode bewust niet ik verwacht eerst een goede uitleg.
Ineens een melding in de app en via de website is niet echt de bedoeling zonder info vooraf lijkt mij.

Dit is al wordt het Niet iets bijzonders genoemd toch een van belang zijnde verandering, mijn klantnummer waar ik nu mee inlog weet alleen ik. Ik zou hier een speciaal bij niemand bekend zijnde email adres voor moeten gebruiken kortom niet wenselijk.

Enkel voor wie mobiel en thuis nog niet heeft gekoppeld zie ik hier het gemak van verder niet echt.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Galdor68 , 'men' is bezig de inlogmethode gelijk te trekken met die van KPN, zo kunnen straks de klantgegevens van Telfort-klanten gemakkelijker bijgevoegd worden in het KPN-klantensysteem.
Zo is mijn idee.
Dat wil niet zeggen dat die inlog methode veiliger is, dat is mijn insteek. Neem het ING telebankieren debacle als voorbeeld.
Ik ben het in deze helemaal met Galdor68 eens!
En ik verander uiteraard niets aan mijn inlog.
Reputatie 8
Badge +7
Ik ben het in deze helemaal met Galdor68 eens!
En ik verander uiteraard niets aan mijn inlog.

Hallo @mandy , als je zelf niets aan je inlog verandert doet Telfort/KPN dat automatisch voor je.
We gaan allemaal over naar 1 inlogsysteem i.v.m. de harmonisatie van de systemen.
Misschien, maar zolang het niet hoeft, doe ik het ook niet.
Volgens de TKS wordt er nog steeds aan de inlog gesleuteld......
Ik ben een tijdlang niet actief geweest op het forum. Om alle 820 reacties een stuk de laatste van te lezen is een beetje erg.
Daarom maar even zo. 🙂

Overgang van Inlogmethode.

Misschien is het goed als er een 2 - step verificatie als extra beveiliging wordt gebruikt.
Daar zijn verschillende apps voor.
Reputatie 8
Badge +9
Hi allen, goedemorgen. Dank voor de signalen over de nieuwe inlogmethode van Mijn Telfort en ik begrijp ze heel goed. We hebben er geen apart topic over aangemaakt omdat het een relatief kleine verandering is, en beantwoorden daarom de vragen waar ze gesteld worden.

Voor veel mensen zal inloggen door Telfort ID gemakkelijker worden. Voorheen kon de gebruikersnaam een e-mailadres zijn, maar ook een tweetal ander soort gebruikersnamen. Voortaan wordt dit gewoon het e-mailadres met een zelf aangemaakt wachtwoord. Zo gauw je inlogt op Mijn Telfort, kan je het Telfort ID aanmaken. Dat is nu het enige dat verandert. Mochten er andere veranderingen aan komen, dan houden we jullie feedback in ons achterhoofd 🙂
Noem dit maar een kleine verandering en makkelijker.
Voor mij is dit een hele grote verandering en absoluut niet makkelijker.
Nu kunnen er weer geen 2 mobiele nummers gekoppeld worden aan 1 emailadres.

Eerst het klantenservice nummer weghalen, nu weer de inlog veranderen.....
Het wordt er voor mij niet beter op.

En wil er graag ook op attenderen dat ik andere informatie gekregen heb van de TKS.
Graag eenduidige informatie.
Reputatie 8
Badge +9
@mandy Behalve de inloggegevens, verandert er niets. Het is op dit moment ook niet mogelijk om meer dan één mobiel nummer aan een Mijn Telfort account te koppelen. Het is dus echt de inlog die verandert, zo gauw je met het Telfort ID aan de slag gaat. Verder blijft alles hetzelfde.
Nogmaals makkelijk is goed maar hoe veilig is dat zeker zaken als wachtwoord herstel.

Die 2 inlog methoden waren of zijjn je 06 nummer voor Mijn Telfort Mobiel en het klantnummer voor Mijn Telfort Thuis.

Een email adres als inlog voor Mijn Telfort komt mij niet bekend voor.

Reageer