Sticky Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

Telfort en KPN gaan samen verder

Toon het eerste bericht

1292 reacties

Vandaag weer een stapje ontdekt in de samensmelting van Telfort en KPN.
Het betreft de inlog in MijnTelfort.
Men wil dat je dit aanpast naar 'inlognaam is e-mailadres', net als bij KPN dus.
De vraag werd gesteld toen ik in wilde loggen in MijnTelfort (thuis)
Toen ik in wilde loggen in MijnTelfort mobiel (andere klantnaam) werd die wijzigingsvraag (nog) niet gesteld.
Nee je mag er nu ook afsluiten as je (nog) geen Energieklant bent.
Van NLe wist ik dat bij Oxxio nu ook?

JanD?
Je bedoelt met net als bij KPN voor het KPN -id tevens de Mijn KPN omgeving?
Met dat KPN-id log je ook in op hun Forum.

Dit artikel beschijft het gevoel wat ik had met de laatste KPN commercial heel goed.
https://www.marketingfacts.nl/berichten/reclamereview-telfort-wordt-kpn
Hallo @Galdor68 , net als bij MijnKPN nu ook inloggen bij MijnTelfort met je e-mailadres.
Hallo @Galdor68 , net als bij MijnKPN nu ook inloggen bij MijnTelfort met je e-mailadres.
Duidelijk dat is het KPN id dus. Waar je net als ik mee inlogt op het forum.
Ik zal zo eens kijken.

Edit
Geen idee of dat bij jou toeval was. Zowel via de app als via de site geen vraag om iets aan te passen,
Reputatie 1
tijd zal het vertellen of de prijzen blijven stijgen
voor nu heb ik internet+tv+mobiel bij telfort, maar voor een relatieve lage prijs
40+20 snelheid is goed genoeg voor mij, maar als de prijzen blijven stijgen ga ik op zoek naar iets anders

tot die tijd maak ik me eigen niet druk om dit, er zijn belangrijker dingen in het leven

Hallo @Galdor68 , net als bij MijnKPN nu ook inloggen bij MijnTelfort met je e-mailadres.Duidelijk dat is het KPN id dus. Waar je net als ik mee inlogt op het forum.
Ik zal zo eens kijken.

Edit
Geen idee of dat bij jou toeval was. Zowel via de app als via de site geen vraag om iets aan te passen,

Hallo @Galdor68 , vanochtend kreeg ik bij mijn andere abo de vraag om de inloggegevens aan te passen.
Reputatie 8
Badge +12
Het klopt inderdaad, we gaan over op Telfort ID. Hiermee kan je inloggen in Mijn Telfort. Dit wordt langzaam uitgerold. Dus vandaar dat de een wel al de vraag krijgt en de ander nog niet.
Telfort-id dus wat nog los staat van het KPN-id? Waar we verder nog niks mee kunnen met de specifieke KPN producten zoals de KPN apps.
Telfort-id dus wat nog los staat van het KPN-id? Waar we verder nog niks mee kunnen met de specifieke KPN producten zoals de KPN apps.
Inderdaad, bij KPN kun je er nog niets mee, je moet bij KPN ter verificatie de laatste 3 cijfers van je IBAN opgeven en die herkennen ze (nog) niet.
Is dit een verplichting of is het alleen een vraag?
Wordt dat Telfort ID dan straks automatisch een KPN ID?
Het enige wat ik gelezen heb dat je het KPN kunt gebruiken voor bv. het Forum.
Plus dat je dat KPN ID nooit meer kwijtraakt ook al ben je straks geen klant meer.
Daar zit ik bepaald niet op te wachten.
Is dit een verplichting of is het alleen een vraag?
Wordt dat Telfort ID dan straks automatisch een KPN ID?
Het enige wat ik gelezen heb dat je het KPN kunt gebruiken voor bv. het Forum.
Plus dat je dat KPN ID nooit meer kwijtraakt ook al ben je straks geen klant meer.
Daar zit ik bepaald niet op te wachten.

Dat nooit meer kwijt raken geen idee het KPN-id wat ik had toen ik nog klant was kan ik later nog steeds gebruiken voor het Fotum, er zijn geen producten meer aangekoppeld.

De vraag om het te veranderen zal eerder een mededeling zijn daarmee een verplichting.
Dat zou JanD kunnen antwoorden of het meteen moet of later kan.

Wat betreft een eerdere vraag of opmerking over KPN Fon de code WIFI AAN naar 1266 gaf als antwoord deze code is onbekend. Daarmee het voorlopige bewijs dat KPN en Telfort nog steeds apart staan.
Hallo @mandy en @Galdor68 ,
Toen ik in wilde loggen in MijnTelfort kreeg ik de volgende mededeling op het scherm te zien (vrij vertaald):
Telfort gaf aan dat ze de ID's aan gaan passen naar je e-mail-adres, maar je kunt het ook al vast meteen regelen.
Ik maak hier uit op dat als je het zelf niet aanpast Telfort het een keer voor je aanpast aan de hand van het bij Telfort bekende (hoofd)e-mailadres.
Het klantnummer wat moeilijker is te achterhalen door buitenstaanders wordt vervangen door een Telfort email adres hmmm ik gebruik dat email adres niet dus maakt niet veel uit. Het lijkt mij minder veilig.

Wat de lastig te achterhalen klantnummers betreft iets zegt mij dat diverse forum leden hun klantnummer als profiel naam hebben.
Het was inderdaad niet mogelijk oom een KPN ID te verwijderen.
Dit schijnt nu wel te kunnen gezien dit topic op KPN Forum.

Verwijderen van KPN ID

Maar op het KPN Forum te komen heb je dus ook een KPN ID nodig.
In het topic staat ook het Privacy Statement KPN genoemd en dit:
Hoofdstuk 12 (Uw rechten) en specifiek 12.4 (Recht op vergetelheid) hebben hiermee te maken. Stap 13 legt uit hoe je hier aanspraak op kunt maken.

Ik zie ondertussen dat JanD, dank je wel en Galdor68 ook weer gereageerd hebben en ik ben het wat veiligheid betreft met Galdor68 eens.
Ik gebruik het Telfort e-mailadres overigens ook niet.
Reputatie 8
Badge +12
Het Telfort ID wordt inderdaad in leven geroepen om straks de overgang naar KPN makkelijker te maken. Het e-mailadres waar je dan mee inlogt wordt ook het contact e-mailadres. Zolang alles nog Telfort is, kun je er nog niets mee bij KPN.
Reputatie 3
Badge
Zover ik weet log ik al die jaren in bij Telfort met mijn Telfort mail adres en dat is al ruim 11 jaar zo. Alleen mobiel met het Mobiele nummer.
Het wordt overigens niet meer gezien als mijn mail adres voor de communicatie aangezien ze mij vroegen om een e-mail adres waarbij ik een aantal maanden geleden mijn gebruikelijke privé mail adres heb opgegeven. Sindsdien ontvang ik via mijn Telfort mail adres niets meer.
Het Telfort ID wordt inderdaad in leven geroepen om straks de overgang naar KPN makkelijker te maken. Het e-mailadres waar je dan mee inlogt wordt ook het contact e-mailadres. Zolang alles nog Telfort is, kun je er nog niets mee bij KPN.
Mijn contact adres is een gmail adres. Ik log op MijnTelfort via de site in met mijn klantnummer en wachtwoord zolang ik klant ben (2015) en via de app een 4 cijferige pincode.

Op zich de meest logische methode om ons middels een ID te intregreren.
Voor Mobiel kan ik mijn emailadres niet gebruiken.
Er staan 2 nummers aan gekoppeld.
Wat nu gemakkelijk?
Je bedoelt 2 mobiele nummers aan 1 Mijn Telfort account dat kan toch niet je kan toch maar van 1 nummer de gegevens in zien?
Nee, het zit iets anders in elkaar.
Reputatie 8
Badge +12
Nog lang niet iedereen heeft het. Het komt vanzelf. Straks kun je met je Telfort ID met een e-mailadres inloggen voor zowel jouw Mijn Telfort Mobiel als Thuis.
Hallo Bart,

Dit is eigenlijk geen antwoord op mijn vraag.

Voor Mobiel kan ik mijn emailadres niet gebruiken.
Er staan 2 nummers aan gekoppeld.
Wat nu gemakkelijk?

Ik heb je een ongevraagd PB verzonden waarin ik het één en ander uitleg.
Nu weet ik wel dat er dan waarschijnlijk geen antwoord komt maar hoop dit toch.
Reputatie 8
Badge +12
Ik had hem gezien. Ik zal het bericht zo beantwoorden.
Hallo Bart

Ik heb het ontvangen, alvast hartelijk bedankt voor je antwoord.
Nu heb ik misschien een domme vraag en loop op de feiten vooruit, maar Telfort wordt dus KPN.
Ik heb een simonly abonnement met een Telfort simkaart.
Wat gebeurd er straks als die simkaart straks als het KPN is, kapot gaat en ik een nieuwe nodig heb?
Dan zal ik waarschijnlijk een simkaart krijgen van KPN.
Blijft dan mijn huidige abonnement dan ook nog gewoon doorlopen?

Reageer