Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

Telfort en KPN gaan samen verder

Toon het eerste bericht

1288 reacties

Reputatie 8
Badge +12

Een migratie is niet alledaags. Uiteraard is er wel goed over nagedacht zodat alles zo soepel mogelijk te laten verlopen voor jullie als klant en er zo min mogelijk van merken. Ondanks dat het even niet tegelijk gaat. 

Telfort ID zou al komen, ook voordat het samengaan met KPN bekend was. 

Die 10 euro extra op factuur, ik weet niet waar die vandaan komt. Dat is een aanname die totaal niet klopt. Heeft te maken met een korting die verlopen is. 

Wel ontbrak bij sommige klanten de korting in Mijn Telfort. Een weergavefout. In ons systeem staat wel alles goed, dus de factuur is ook goed. Inmiddels is dit ook weer opgelost. 

Alles wordt veel grootser gemaakt dan wat er aan de hand is. Laten we gewoon de migratie afwachten met zijn allen in plaats van op voorhand allemaal problemen bedenken. 

Bart, niets persoonlijks naar jou of andere moderators.
Jullie weten ook niet meer dan ons.
Plus dat jullie ook niet alles kunnen/mogen zeggen.
Reputatie 8
Badge +8
Ik heb vanmiddag zelfs héél even internet gehad via KPN Fon, heel even maar.☺
Waar ik vooral mijn gedachten heb bij de onthulling van dit alles is dat de marktwerking, de concurrentie door steeds minder partijen en een handvol grote spelers die prijsbepalend kunnen/zullen zijn, dit nadelige effecten zal (kunnen) hebben voor de consument/klant.

Ik heb dit ook gezien in mijn branche.
In feite zijn de veranderingen ingrijpend voor alle betrokkenen.
Reputatie 6
Badge +7
@hoihoi1 dit is een forum, zo ook voor onze moderators en hier is een vrije keuze hoe we berichten beginnen. Daar mag je een mening over hebben, maar een discussie hierover is overbodig.

Iedereen die hier op het forum een bijdrage levert doet dat om mee te helpen en/of een mening te delen die kan bijdragen, zo ook @Galdor68 weet ik uit ervaring en daar zijn we blij mee.

@Hellboy dan zou ik je contract gewoon zo laten 🙂.

@mandy het ACM houdt toezicht wanneer bedrijven samenvoegen, fusies of er overnames zijn en toetst of dit volgens alle gestelde regels gaat.
Reputatie 8
Badge +8
Hallo @hoihoi1
of tegen de hele fusie.

Na het overnemen gaat KPN

Ik dacht dat ik het al eerder geschreven had,
KPN gaat en kan niet fuseren en hoeft en kan ook niets overnemen.
Alles is al van KPN en laat de statutaire naam KPN bestaan en laat diverse handelsnamen vervallen waaronder Telfort en XS4All
Reputatie 3
Badge
Inderdaad, want we kunnen er toch niets aan doen om het proces te beïnvloeden. De tijd zal het leren.
GJC Ik zie via je link geen vaste telefonie pakketten alleen een aparte packet niet een 3 in 1 dus ik neem aan dat ik meerdere packetten moeten bestellen met meer vaste kosten.
Je hebt inderdaad gelijk, KPN bied dit niet meer aan zoals Telfort dit nog doet. Zoals de screenshot van gjc laat zien is het er nog wel. Ook bij Telfort ligt de nadruk op Internet en tv, nu is er nog inderdaad een 3 in 1 mogelijkheid waarbij telefonie € 2,50 p/m kost. Al wordt dit wel als 3 in 1 aangeboden komt het neer op meteen kiezen voor de optie.

Dit alles geldt dus alleen voor nieuwe klanten.
Reputatie 8
Badge +11

Verandert ook het email adres ? @telfort verdwijnt ? Of is het net als @tiscali en telfort .Hallo @jacobus

de bestaande extensies @telfort.nl etc zullen niet verdwijnen, alleen zul je op termijn geen wijzigingen of toevoegingen met de oude extensies kunnen doen, alleen verwijderen en zal er een @kpn.....nl bijkomen,
zo ging dat bij UPC/Ziggo ook toen ze fuseerden.

Toen KPN met de merknamen Planet en Hetnet stopte (11 en 10 jaar geleden) bleven de e-mailadressen bewaard. Sterker nog, de mensen die toentertijd overgingen hebben die adressen nog altijd. Het zijn aliassen onder een @kpnmail.nl e-mailadres geworden en mijn persoonlijke verwachting is dat de e-mailadressen hierbij een soortgelijke constructie zullen doorgaan 🙂
Zoals eerder geschreven,
Ik ga ervan uit dat het enige dat wij zullen merken is een andere naam op de factuur. Het veranderen of stoppen van de Telfort bestel site, de apps zullen de KPN naam krijgen. Op meer technisch vlak zal dat nog wel langer duren en voor de meeste klanten minder merkbaar.

Wat modems en routers betreft KPN is nu bezig met het vervangen van modem/ routers ouder dan de v7. Geen idee of er ook Telfort apparatuur zo oud is.
@mandy
Het is niet meer dan logisch dat er wel prijswijzigingen komen, ook dit schreef ik al eerder ook zonder deze merk verandering komen er ook wel weer veranderingen in de prijs. Het is niks anders dan een geruststelling of bevestiging dat er niks veranderd zonder dat we op de hoogte worden gesteld.
Reputatie 8
Badge +10

Bij KPN kunnen de e-mailadressen nog enkele maanden behouden blijven na de opzegging als daarvoor gekozen wordt, ze zijn daarna niet oneindig te gebruiken.

Je kan als 'vertrekkende' klant bij KPN je bestaande KPN mailboxen met bijbehorende adressen meenemen als los 'E-mail Only' abonnement.
Kost wel € 7,50 per maand... 🙄
Reputatie 8
Badge +11
Die optie heeft KPN inderdaad ook, die was ik even vergeten 🙂
Off topic.....Hé @JanD , sta jij ook op het screenshot?

Hier bij de dichtstbijzijnde Telfort winkel, is de KPN winkel ook schuin aan de overkant.
Dus de Telfort winkel gaat straks sluiten.
Heel erg jammer!!
Zij hebben mij altijd erg netjes geholpen en hoop dat zij of verder kunnen bij KPN of ander werk krijgen!
Misschien niet gelijk, dat wij er iets van merken.
Maar ik zie dat zinnetje in ieder geval niet als een geruststelling.
Of je nu een prijswijziging hebt van €2,50 of misschien straks €17,50.
Daar zit wel even een gat tussen.

Ik snap je helemaal en er zit daar zeker een flink verschil in mede een reden waarom wij destijds voor Telfort glasvezel hebben gekozen naast het hebben van het DVB signaal.

Uit de startpost
Met de focus op het KPN-merk gaan we de KPN-dienstverlening uitbreiden met de beste elementen van de afzonderlijke merken, zoals de hoogst gewaardeerde service van XS4ALL, de betaalbare voordeeldiensten van Telfort en de persoonlijke service en het deskundig zakelijk advies van Yes Telecom”

Het is heel goed om niet alles klakkeloos aan te nemen maar afhankelijk van wat er als betaalbaar wordt gezien heeft deze uitspraak absoluut geen waarde als er bij een nieuw aanbod geen pakket voor Telfort prijzen komt. Liefst wel met synchroon glas niet dat vreemde 50/5 en 100/10 alleen als er daadwerkelijke meer upload verkeer is zal dit extra capaciteit vergen van het totale systeem
Voor de rest kost het een provider niet veel meer zelfs een argument van deze provider met andere woorden dit is puur marketing het prijs verschil niet te hoog maken en dan zo toch meer inkomsten binnen harken.

Blijft het aanbod en de prijs gelijk dan zeggen toekomstige klanten laat die extratjes maar, en kiezen dan voor een andere leverancier ook huidige klanten zullen dan meer nadenken.
Daarom blijft het jammer dat er bij de mobiele bundels niet aan de klein verbruiker wordt gedacht.
Reputatie 4
Badge +1

KPN stopt op 26 januari met mobiele diensten Telfort

KPN stopt op 26 januari met mobiele diensten onder de naam van Telfort. De provider zet op die datum klanten over naar KPN. Het bedrijf belooft om minimaal dezelfde hoeveelheid data te bieden voor dezelfde of een lagere prijs.

KPN gaat beginnen met informeren van klanten. Dat bevestigt de provider in antwoord op een vraag van Tweakers, naar aanleiding van een tip. KPN zegt alle klanten snel te informeren, omdat het wettelijk nodig is om een termijn van vijf weken aan te houden voor dergelijke wijzigingen.

Voor klanten verandert de factuur en het bankrekeningnummer waar het geld naartoe moet. Telfort-klanten krijgen een KPN-abonnement, waarbij Telfort-klanten minuten en MB's mee kunnen nemen. Het bedrijf belooft minimaal dezelfde hoeveelheid MB's voor maximaal dezelfde prijs, zodat klanten er niet op achteruit gaan. Hoe dat er precies uit gaat zien, verschilt per klant.

De naam Telfort blijft nog even bestaan voor vaste diensten, zegt woordvoerder Renée Schnitler tegen Tweakers. "Later in 2020 worden klanten met een Telfort Thuis abonnementen overgezet naar KPN. Zodra de datum en meer details hierover bekend zijn, wordt hierover gecommuniceerd."

KPN kondigde begin dit jaar aan om te stoppen met de merknaam Telfort. Het telecombedrijf liet toen weten 'de sterke eigenschappen van de merken te willen combineren'. Ook wil KPN Xs4all opheffen, maar daarover loopt nog een rechtszaak. Simyo blijft voorlopig wel bestaan.

Reputatie 8
Badge +18

Brief afwachten en aan de hand daarvan beslissen om wel of niet door te gaan bij KPN lijkt mij het beste.

Reputatie 8
Badge +10
Wie herinnert zich het automerk Simca nog? Het is wel off topic, maar op z'n Brabants lullen kan ook leuk zijn. 😂
Ik... dat was mijn eerste auto'tje. 😆

Reputatie 8
Badge +11

Hi all, ik reageer graag even op de nieuwsberichten die zijn gedeeld en bijbehorende reacties ​​​. Vorige maand hebben we ons bericht op het forum al geüpdatet met de verwachte tijdslijnen. Het komt inmiddels natuurlijk steeds dichterbij, waardoor er steeds meer en specifiekere informatie beschikbaar wordt.

Op de vraag of er iets verandert, geven we in ons topic ook antwoord: "We zorgen ervoor dat het abonnement dat je hebt, gewoon doorloopt bij KPN." Misschien hebben we eerder de indruk gewekt dat *alles* voor Telfort-klanten stil staat. Dat is niet het geval. Kijk maar naar deze en deze nieuwsitems :slight_smile:

Je krijgt in december of januari persoonlijk bericht. De klantenservice kan de vragen over dit soort updates van alle klanten soms moeilijk tegelijkertijd behappen. We blijven het liefst zo goed mogelijk bereikbaar. Daarom versturen we de persoonlijke berichten in groepjes. Zie ook de veelgestelde vragen over de omzetting van mobiel naar KPN, onderaan de pagina.

Reputatie 1
Badge +1

https://www.kpn.com/telfort.htm
Reputatie 3
Badge

Gisteren dan de SMS en kwartier geleden nog een e-mail er over dat ik over ben naar KPN voor mijn mobiel.

Reputatie 8
Badge +10
Ik doe zeker mee voor een petitie voor behoud van Telfort!!
Dat zal best... maar niemand start een petitie.
Behalve het handjevol klanten dat hier zijn of haar verhaal doet lijkt het die honderdduizenden andere klanten van Telfort weinig te kunnen schelen...

Bij de XS4ALL klanten lijkt het wat meer te leven...

https://tweakers.net/nieuws/148172/kpn-gaat-met-actiegroep-xs4all-moet-blijven-in-gesprek.html?nb=2019-01-21&u=1000

Galdor68,

Dat meenemen van data en belminuten staan niet in mijn abonnement omdat ik dat niet heb.
Die mogelijkheid bestond toen ik mijn abonnement afsloot nog niet.

Maar dat zal dus wel in jou mail staan vermoed ik zo.

Ik heb net overigens ook bevestigd gekregen dat die extra kosten in Mijn Telfort een fout is.

Ook dat de automatische incasso gewoon doorloopt.

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Jasper - Telfort  en @Alexandra - Telfort , vandaag is de factuur per e-mail binnengekomen, een normale maandfactuur van 11-01-2020 t.e.m. 10-02-2020, vermoedelijk iets vertraagd i.v.m. weekend.

Kouwe drukte om niks dus, sorry voor de overlast.:thinking:

Reputatie 8
Badge +18

@Galdor68 Heb het even uitgeplozen de verdubbeling die je nu hebt zit in het volgende als je Telfort thuis hebt + internet, tv etc krijg je de verdubbeling 

Reputatie 8
Badge +8

Als je zowel een thuis- als een mobiel abo hebt van Telfort, waarbij mobiel inmiddels gemigreerd is naar KPN, en je verandert niets aan een van of beide abo's blijft alles hetzelfde alsof je nog klant bent van Telfort. Pas als je een van beide of beide abo's aan gaat passen val je automatisch onder het regime van KPN en raak je eventuele voordelen van Telfort kwijt en krijg je er bepaalde mogelijkheden van KPN bij, maar wel tegen een hogere prijs.

Die keus en afweging is dan aan jezelf.

Maar bovenstaande is al honderd keer beschreven binnen dit forum en het KPN forum zodat we in herhaling dreigen te vallen.

Reageer