Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

Telfort en KPN gaan samen verder

Toon het eerste bericht

811 reacties

gelukig heb ik een oud abo, als ik de prijzen van kpn zie, zal ik nooit een nieuw abo bij hun nemen
het zelfde geld voor mijn mobiel tel, als ik het goed begreep moet ik straks bij kpn zijn
nou mooi niet dan

zo zonde dat telfort dood ging

Met de €5,00 Compleet korting is KPN Mobiel niet eens gek veel duurder vergeleken met de laatste prijzen van Telfort. Heb je geen internet van KPN of Telfort dan heb je helemaal gelijk.

@mandy goede opmerking je bent nu contract vrij dat zou niet mogen veranderen. Hoe dat zit met een net onder Telfort voorwaarden verlengt abonnement is de vraag, ik zou zelf denken dat je dan vrij moet zijn om te vertrekken.
Reputatie 8
Badge +11
@mandy De medewerkers in de KPN winkels kunnen je gewoon helpen hoor met jouw Telfort producten.

En zolang je het Telfort abonnement hebt, voldoe je aan die voorwaarden.
Dat is de vraag niet wat als onze abonnementen net als pre paid volledig KPN worden daarbij is het internet altijd aan bij KPN pre paid wel een heel grote wijziging. KPN Mobiel heeft heel andere opties en mogelijkheden dan Telfort Mobiel het meenemen van het bel en data tegoed bij Telfort is er daar 1 van.

De KPN winkel medewerkers kunnen of moeten ons dan wel helpen maar hier een voorbeeld van hoe dat er aan toe kan gaan.
Hallo @Bart - Telfort, dat wordt inderdaad gezegd maar mijn ervaring is toch echt anders.
Neem dan ook gelijk o.a. de link van Galdor68 door en ik denk dat er zo wel meer te vinden zijn,
op dit Forum.

Sorry, soms lijkt het wel dat er niet gelezen wordt, Bart.
Het herhalen dat er niets veranderd aan je abonnement van Telfort, houdt geen steek.
Hetgeen wat Galdor68 geeft, over abonnement en voorwaarden, is exact wat ik bedoel.
Dus als Telfort volledig KPN wordt met dito voorwaarden.
Dan nog geen antwoord op mijn vraag.
Indien de Telfort voorwaarden veranderen in die van KPN, kan er dan kosteloos opgezegd worden?
Met als o.a. de reden die Galdor68 benoemd, Prepaid is ook volledig anders geworden.
Reputatie 8
Badge +7
Ik denk dat er wel meer KPN winkel medewerkers niet op de hoogte zijn,
hoe te handelen met Telfort klanten.

En ik neem aan, dat als KPN een abonnement overneemt en de Telfort voorwaarden veranderen,
er kosteloos opgezegd kan worden?

Hallo @mandy ,daar zul je dan t.z.t. als dat al aan de orde zou komen overeenkomstig de voorwaarden van op de hoogte gesteld worden per mail of post.
Dat klopt JanD het blijft wel een goede vraag ik begin ook steeds meer te twijfelen aan wat er uitkomt van uitspraken die eerst in het start bericht stonden.

Het kosteloos kunnen opzeggen is alleen van belang bij lopende 'nieuwe' contracten.
Tja, dat is nog even koffiedik kijken, maar ervaringen in het verleden leiden er toe dat op de lange termijn alles hetzelfde word, zelfs bij Telfort want daar zijn ze nu mee bezig, net begonnen voor de samensmelting met KPN.

Alle oude glas abbo's werden gelijk geschakeld met de nieuwe, ook alle afwijkende prijzen kregen een extra verhoging zoals bij het "vast bellen" pakket om de prijzen meer op 1 lijn te krijgen.

En om je vraag te beantwoorden @mandy , als voorwaarden en/of prijzen buiten afspraken om worden veranderd in je nadeel als klant, kun je altijd kosteloos opzeggen.
Wijzigingen moeten ook altijd minimaal 1 maand van te voren aangekondigd worden anders hoef je je ook nog niet aan de opzeg termijn te houden.
Ik denk dat je gelijk hebt Doornekamp33 maar ik wil dit toch even van Telfort zelf weten.
Reputatie 8
Badge +11
Wat er hierboven geschreven wordt zou kunnen. Ik kan u nog niet zeggen of er op dat moment iets gaat veranderen. Het is nog even koffiedik kijken zoals gezegd. Als er al iets gaat veranderen, dan zal dat uiteraard gedeeld worden met jullie, maar dat is niet het geval.
Inderdaad koffiedik kijken maar de ontwikkelingen lijken er op te wijzen dat de voordelen van Telfort niet zullen worden over genomen. Mocht dat wel gebeuren hoe en wat is nog niet naar buiten gebracht is de huidige strategie zoveel mogelijk klanten vol KPN klant maken zodat we zo min mogelijk omzet verlies hebben door de Telfort voordelen. Ik heb dit op het KPN forum ook regelmatig genoemd neem minimaal het meenemen van de data en minuten over dat zie ik als grootste pluspunt van Telfort mobiel
Laat ik de vraag anders stellen, bij een prijsstijging kan er kosteloos opgezegd worden.
(Dan heb ik het niet over inflatiecorrectie.)
Is dit ook mogelijk als de voorwaarden eenzijdig vanuit Telfort/KPN veranderd worden.
Dit lijkt mij echt geen moeilijke vraag.

Verder denk ik dat Galdor68 het aardig bij het juiste eind heeft.
Laat ik de vraag anders stellen, bij een prijsstijging kan er kosteloos opgezegd worden.
(Dan heb ik het niet over inflatiecorrectie.)
Is dit ook mogelijk als de voorwaarden eenzijdig vanuit Telfort/KPN veranderd worden.
Dit lijkt mij echt geen moeilijke vraag.

Verder denk ik dat Galdor68 het aardig bij het juiste eind heeft.

Kort en bondig. Ja die verplichting is er zoals Doornekamp33 al aangaf. Wat ik al aangaf speelt dat niet als je contract vrij bent zoals jij. Het is goed dat je het vraagt maar in jouw situatie niet echt van belang.
1 ding hoeft het kosteloos niet te kunnen, als klantvoordelen zouden wijzigen, hier gelden namelijk andere voorwaarden bij waarbij duidelijk in staat dat men dit eenzijdig mag wijzigen.
Het is een soort kadootje wat ze in kunnen trekken of veranderen.
Geld niet voor trouwe klanten extra bel minuten en data of korting op de kosten wat gewoon in je contract staat van "zolang je abonnement loopt"
Reputatie 8
Badge +11
Zoals Galdor aangeeft is het inderdaad niet voor jou van toepassing mandy, je bent al buiten de contractperiode. Jullie zullen je kunnen voorstellen dat wij alleen de bekende informatie kunnen delen, en dat is wat er in het startbericht van dit topic staat. Als dat onverwachts veranderd of als er meer bekend wordt dan zullen we dat aangeven. Tot die tijd kunnen we veel verschillende scenario's bedenken, maar daardoor wordt de situatie snel onoverzichtelijk. Laten we het bij de feiten houden 🙂
Er zal vast intern meer bekend zijn er zal alleen bevestigd mogen worden wat in de pers is verschenen. Deze opmerking hier op het KPN forum over het meenemen van de data kan je op meerdere manieren uitleggen. De telefoon medewerkers houden zich blijkbaar niet goed aan de NDA. De vaker gelezen opmerking over mobiel en verlengen en oktober moet ergens vandaan komen.

Feit is dat de Prepaid omzetting niet zorgeloos is.
Feit is dat geld in zekere mate ook voor de omzetting van oud glasvezel.
Feit is dat bezoek aan een KPN winkel niet altijd goed uitpakt voor Telfort klanten.
Feit is dat KPN internet en tv klanten vrij actief benaderd worden om hun Telfort mobiel naar KPN om te zetten.

Deze feiten vormen een verwachtings patroon niet ten gunste van KPN.
Je hebt gelijk Doornekamp33 betreft de cadeautjes.

Jasper,

Kijk, dat het niet voor mij persoonlijk bedoelt is, prima.
Maar er zijn zat andere klanten die dit wel willen weten.
Ook deze vragen horen bij dit topic, of je dit nu leuk vindt of niet.
Telfort gaat toch samen met KPN?
Het is zo oktober.

De feiten van Galdor68 spreken voor zich en heeft hele goede punten.
En ik denk daar net zo over.
Ik zie het verband met oktober niet Mandy dat is alleen geruchten werk zoals de startpost ook aangeeft gaat het allemaal wel iets langer duren. Dat ik die maand noem is geen feit maar gerucht.

Wanneer is alleen het KPN-merk in de markt?
KPN zal in de loop van 2019 en 2020 het KPN-merk aanvullen met de sterke eigenschappen van de merken van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom.
Vanaf oktober kan je toch niet meer mobiel verlengen bij Telfort?
Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Vanaf oktober kan je toch niet meer mobiel verlengen bij Telfort?
Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Dat is mogelijk mijn fout, dat heb je verkeerd begrepen, er zijn opmerkingen gemaakt waardoor dat zo lijkt zowel hier op het forum als die van KPN dat is nog niet zeker.
Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen allen. Dit is een goed voorbeeld van hoe snel een gerucht ontstaat 🙂 Er is nog niets bekend over wanneer verlengen van mobiele abonnementen niet mogelijk meer is. En ook voor wat betreft de voorwaarden, en of er wel of niet kosteloos kan worden opgezegd bij de overgang naar KPN, dat is zoals gezegd nog koffiedik kijken. Jullie weten dat zo gauw we hier meer over weten, we dit meteen met jullie delen.
Tja, als er in winkels van alles geroepen word dat Telfort straks helemaal weg gaat en de klanten zelf hun apparaten moeten gaan omwisselen en dergelijke krijg je die geruchten.

Ik weet wel dat KPN er alles aan gelegen is zo snel mogelijk Telfort te laten vergeten, zal dus geen jaren meer duren voordat alles over is en niet meer te verlengen, met Pre-Paid is dat al gebeurd.

Zit net even pakketten te vergelijken, maar XS4ALL word ook al weer duurder, kreeg je eerst 2 TV ontvangers bij je Abbo, nu mag je de tweede ook gaan betalen, is weer 2.50 extra voor nieuwe klanten, tel daarbij dat de telefoon ook 5 euro kost ipv de 2.50 bij Telfort of de 1 euro bij KPN, de belkosten zijn gelijk, is het er alles aan gelegen om geen klanten te behouden of extra te krijgen bij de sub merken.
De mobiele abonnementen van KPN zijn heel sneaky ook iets duurder geworden. Even geleden betaalde je 2 euro extra voor onbeperkt bellen nu nog maar 1 euro. Een stijging van 13, naar 14 euro als je rekening houd met de compleet korting.

Ik wou verslag doen van een winkel bezoek dat komt later om 10 uur al vrij veel klanten wat me het meest tegenstond het feit dat je een nummer moet printen.
Reputatie 8
Badge +7
De mobiele abonnementen van KPN zijn heel sneaky ook iets duurder geworden. Even geleden betaalde je 2 euro extra voor onbeperkt bellen nu nog maar 1 euro. Een stijging van 13, naar 14 euro als je rekening houd met de compleet korting.

Ik wou verslag doen van een winkel bezoek dat komt later om 10 uur al vrij veel klanten wat me het meest tegenstond het feit dat je een nummer moet printen.

Dat is bij onze KPN-winkel al jaren zo, dat je een bon moet printen.
Dat duurder worden op mobiel valt wel mee, is alleen een verschuiving, en ik zou sowieso onbeperkt nemen, als ik lees hoeveel er extra betalen omdat ze over de bundel gaan begrijp ik soms niet de besparing die je denkt te realiseren door 2 euro, nu dan 1 euro minder te betalen.

En in de jaren is mobiel alleen maar goedkoper geworden, ik begon met iets van 40 gulden om alleen maar een nummer te hebben, zelfs bel kosten waren toen meer per 30 minuten dan nu een onbeperkt abonnement per maand.

Ik gaf omgerekend naar nu gemiddelt zo'n 80 euro per maand uit aan mobiel en belde dan weinig, nu kost het dan 20 euro en kan ik zeker 3000 minuten bellen en ook nog internetten overal in het land.
Klopt het is ook een verschuiving enkel als je onbeperkt bellen afneemt. Die besparing moet je over 12 maanden rekenen dat zijn 1 of 2 maandbedragen die je op jaarbasis uitspaart bij het abonnement van €12,50 als je zoveel mobiel belt is een onbeperkt bundel zinvol ik pak dan toch die uitsparing helemaal met de Telfort opspaar mogelijkheid. Het meenemen dan worden die 150 er 450 adhankelijk van je verbruik uiteraard. Wat dat betreft is het voor meerdere klanten ongetwijfeld jammer dat de verdubbeling van de minuten is verdwenen.

Het is in de KPN winkel hier ook al langer dat nummertje trekken ik kwam daar bijna nooit omdat ik er niks te zoeken had. Het komt op mij niet uitnodigend over.

Reageer