Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

  • 9 juli 2019
  • 1288 reacties
  • 88421 keer bekeken
Telfort en KPN gaan samen verder

Toon het eerste bericht

1288 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Vind het nu toch wel een momentje.
Mijn 06-nummer heb ik nu toch al een jaar of 19, denk iets na de periode dat Telfort zijn eigen netwerk had en geen gebruik meer hoefde te maken van het Libertel netwerk.
Het begon als Telfort, werd toen nog een korte periode O2 en werd daarna (gelukkig) weer Telfort.
Ben met mijn 06-nummer nooit over gestapt, altijd trouw gebleven aan Telfort :relaxed:

 

Dank je Galdor68.
Ik heb overigens ook gekeken op ik nog op de oude manier kan inloggen, op de PC, 
met beide mobiele nummers.
Dit kan gelukkig nog!

Ik denk aan de KS- medewerkers, telefonisch - moderators - webcare dus ook FB, Twitter - de Telfort winkels en hun personeel en waarschijnlijk vergeet ik er nog. Maar ook al is er onzekerheid over hoe en wat -sterkte gewenst- blijf vooral in jezelf geloven ook in deze voor jullie (ook) moeilijke tijd met het nodige ongewisse.
Reputatie 8
Badge +18
Heel veel sterkte Webcare in deze onzekere tijden
Los van de reden net dit filiaal of deze medewerker kon dus niet bij de benodigde gegevens begrijp ik het zo goed. Er zijn ongetwijfeld delen van het systeem waar een winkelmedewerker niet bij kan of bij mag, zelfs al zou het nog een Telfortwinkel zijn.

Dat staat verder los van voorwaarden en noem maar op. Ook bij de Telfort Telefonische Klanten Service zitten soms personen die niet willen of kunnen meewerken of van alles op de hoogte zijn.

In een winkel heb je met mensen te maken met hun eigen problemen en karakter en noem maar op.
Tref je een andere medewerker heb je vermoedelijk een andere ervaring omdat deze wel communiceert op een manier die jou bevalt.

Het ligt ook bij ons zelf ga ik al met een negatief beeld naar een winkel toe dan wordt dit vaak versterkt als de medewerker niet vakkundig is of geen intresse uitstraalt.

KPN zou in elke winkel minstens 1 medewerker moeten onder hebben ondergebracht die uit een Telfort winkel komt deze hebben hopelijk een betere kennis en achtergrond.
Reputatie 3
Badge
Wat betreft service heb ik wel een voorbeeld wat mij ooit opviel.
Ik kwam op 2 verschillende dagen langs bij een restaurantje binnen een week.

Eerste keer dat we er kwamen heerlijke sfeer en goed geholpen, werd zelfs mee gedacht en alles.
Na die geweldige ervaring dus binnen die vakantie die we hadden dan nog maar een keer die kant op.
Dat was echt zo een tegenvaller... Er werd niet naar je omgekeken en de sfeer was erg slecht.
Ja het was een andere dag en andere personen die daar serveerde.
En met zo een omzetting is altijd lastig, toch een iets anders systeem en andere dingen ook al lijkt het op elkaar. Daar ook ervaring mee met een fusie van 2 woningcorporaties die wel zelfde systemen gebruikte maar er zaten wel wat verschillen in en dan is het best lastig om iedereen goed te blijven helpen...
Reputatie 4
Badge +1

De (Telfort) facturen zijn nu ook zichtbaar in Mijn KPN :relaxed:

@mandy , bij Bol koop ik alleen van Bol zelf, niet van wederverkopers met hun soms maffe voorwaarden, loop al wat langer mee op de online wereld.

En @Galdor68 kleding ga ik sowieso in een winkel kopen, lekker een dagje shoppen met mijn dochter is altijd leuk, moeders houd er niet van en ik wil passen, voelen en ruiken en niet dozen uit en weer inpakken.
Witgoed koop ik altijd in het buur gehuchtje, ten eerste voor de service en de prijs kun je bij hem online niet goedkoper vinden, en ik wil kwaliteit, ik heb zelf jaren in het witgoed gezeten, en de grotere ketens zoals Coolblue, Mediamarkt hebben de standaard kwaliteit, terwijl ons gehucht zaakje de betere machines verkoopt die voor de detailhandel worden gemaakt, zoals de extra klasse van Bosch/Siemens.
En dan de laagste prijs garantie stelt ook weinig voor, veel van die grote jongens hebben eigen type nummers, precies dezelfse machine als de concurent maar 1 cijfertje of letter is anders.

Maar gelukkig is er nog voor bijna alles een keuze, of naar een winkel of via een dozenschuiver.
Reputatie 8
Badge +12
Hoi @Jassy, in april gaan we inderdaad starten met het aanbieden van extra voordelen als je zo wel KPN en Telfort producten. 🙂 Verdere informatie hierover volgt snel.
@Twente
1 Het email adres je zal terzijnertijd waarschijklijk een @ KPN alias kunnen maken, het enige nu bekende zoals in de startpost of in de post hierover op het KPN forum staat dat de huidige blijven bestaan, wat juist handig is hoef je geen wijzigingen te sturen maar ik snap je achterliggende gedachte.

2 De afstandsbediening indien defect zal je bij vervanging 1 met het KPN logo krijgen dat lijkt me logisch, dit zal niet meteen gebeuren. De tv ontvangers hoeven ook niet vervangen te worden enkel de software en dat om een ander logo te zien in het menu.

3 Het modem net als de tv ontvanger en hiervoor al genoemd in reactie op een andere vraag ook niet meteen, in eerste instantie indien nodig de firmware. Bij slechter functioneren zal er dan hoop ik wel een ander beleid zijn waarbij de v8 vervangen wordt voor de 10 of 10a. Maar ook dit zal vast later bekend worden.

Zoals je al schrijft we zullen het wel zien.
Mocht ik iets over het hoofd zien zal een moderator dit vast aanvullen of verbeteren.
Heb je niet gevraagd of je dat Logo mee mocht nemen al was het maar voor de heb.

Ik moet zeggen de pui van de exTelfort winkel oogt wel sjieker en luxer dan die KPN winkel.

Hallo @Galdor68 ,
Heb ik uiteraard gevraagd, maar men had strikte opdracht dat niets, maar dan ook niets waar 'Telfort' op staat aan souvenirjagers c.q. derden afgegeven mocht worden, toen zei ik tegen de voorman dat als ik niets gevraagd had ik zeker wat misgelopen was. Het speet hem ook, maar hij had strikte orders.
De pui is inderdaad origineler en mooier dan die van de KPN-winkel, ben ik 200% met je eens.
Reputatie 8
Badge +16

@jimny Gewoon een KPN-id aanmaken, nadat je dat gedaan hebt je mobiel nummer koppelen. Zodra dit gedaan is zie je direct al je gegevens.

Reputatie 1

Vergeet niet dat er staat: ‘Je ontvangt voor 1 februari een SMS’. Het kan dus nog tot zaterdag …

Zou het niet zo zijn dat als er onder het tabblad ‘Mobiel’ de tekst ‘We hebben je abonnement overgezet naar KPN’ te lezen is de kans groot is dat dit dan ook zo is? Er is daar bovendien niks meer te regelen. De meesten hier hebben de mobiele info en regelaars inmiddels bij Mijn KPN. Ook dit lijkt te wijzen op een succesvolle omzetting: ‘als je abonnement succesvol is omgezet naar KPN … betekent (dit) dat je voortaan je gegevens kunt aanpassen en bekijken in de Mijn KPN omgeving’.

Heeft trouwens iemand hier al wél een SMS gekregen?

Sorry late reactie.
Een vergelijkingswebsite behoort actuele gegevens te presenteren.
Dus geen providers die eerder of recent zijn overgenomen.
Dit brengt de geloofwaardigheid in het geding.
Reputatie 8
Badge +12
Bedankt @mandy voor de mooie woorden. We doen zeker ons best om jullie te voorzien van alle antwoorden, dit zal niet altijd lukken, maar we helpen overal waar we kunnen.

Maanden geleden werd er ook al verteld in de KPN winkel dat Telfort flink duurder ging worden.

Ik denk, gezien de reactie van de KPN winkel, die marcojaguartje kreeg, dat Telfort klanten straks,
naast dat wij geen voordelen krijgen en daarnaast ook minder service gaan krijgen.
Maar ook dat er veel meer gepushed gaat worden om KPN klant te worden.
Dit gebeurd eigenlijk nu al.

Als ik die hussel ga doen, met hetgeen wat ik nu heb, kom ik +/- €10,00 duurder uit, nee dank je.
 

 

Hallo @Galdor68 ,
Even naar deze pagina over Prepaid linken de volgende stap

En de volgende stap hierna: de mobiele abonnementen?🤔
Vragen staat vrij, is een mooie spreuk, antwoorden ook.

Ik heb ook vragen net zo goed als iedereen.
We kunnen en mogen KPN en Telfort bestoken met vragen zoveel we willen alleen maar goed.
Feit is pas als er een duidelijk antwoord is krijgen we deze eerder niet.
Zolang er niks veranderd voor ons klanten is er voor het bedrijf alle recht om eerst alles goed intern te regelen en op basis van al onze reacties aanpassingen te doen.

Hoelang van te voren iets bekend gemaakt moet worden dat hangt van de gevolgen af.
De afbouw van oud glasvezel is 4 of 5 maanden terug aangekondigd met info
Dat project loopt tot het eind van dit jaar. Niks op aan te merken de gevolgen hiervan zijn naar mijn mening groter dan de naam die op mijn rekening staat.

Volgens de berichtgeving is voor deze wijziging 2 jaar uit getrokken voor dat alles rond moet zijn met tot nog toe minder details dan de andere wijziging, dat lijkt mij ruim op tijd die details komen wel.

De €2,50 prijs verhoging van 2018 is uit mijn hoofd 2 tot 3 maanden voor die tijd aangekondigd met een vrije overstap periode. Zodra er voor ons directe financiele gevolgen zijn zou een zelfde of langere periode van te voren niet meer dan netjes zijn.

Wat ik nu begrijp veranderd er financiel nog niks de verandering die wel aangekondigd is komt ten goede van de klanten. Dus met een mobiel abonnement van Telfort en thuis internet van KPN gaan we nu ook voor combikorting in aan merking komen dat is goed nieuws.

Sorry, als ik dit zo lees allemaal wordt ik daar niet blij van.

Ik vrees dat klanten nog veel meer hinder gaan krijgen met deze migratie.
Eerst het onjuiste verbruik en abonnementsgeld in Mijn Telfort wat nu gecorrigeerd is.
Het inloggen op Mijn Telfort wat min of meer door mijn strot geduwd wordt met dat Telfort ID.
Waarom is er niet gewacht tot in ieder geval 26 januari en waarom eerst dat Telfort ID wat nu voor veel problemen zorgt omdat je straks een KPN ID krijgt?
Waarom is de migratie van Thuis pas maanden later?
Dit had toch ook in één keer gekund samen met Mobiel?
Het zijn toch verschillende systemen dus dat had ook naast elkaar gekund.
Nu is het straks een gerommel en frustratie voor de klant.
Daarnaast krijgen nu ook weer klanten te maken met €10,00 extra op de factuur vanwege Fox Sports,
dit terwijl het een combivoordeel is.
Dit zal dus ook weer gecorrigeerd moeten worden of is dat combivoordeel ineens komen te vervallen?
Dat een combivoordeel is komen te vervallen zal ook niet de eerste keer zijn.
Bij het Pluspakket gaat het nu nog wel goed.
Maar ik vraag mijzelf af wat het volgende zal zijn.
Want zo gaat het niet goed.

Reputatie 1
We gaan inderdaad binnenkort beginnen met de voordelen als je producten van beide merken combineert. De exacte invulling hiervan weet ik nog niet, deze informatie zal snel gedeeld worden.
Binnenkort is een vaag begrip aangezien 1 mei niet zover weg is...
Ook bij geen twijfel moet je niet altijd oversteken, kun je ook spijt van krijgen, ik nog bijna 11 maanden lang.🤤
Over 10 maanden kan ik weer een begin maken met oversteken, denk zonder twijfel en zonder spijt.😁
Ook bij geen twijfel moet je niet altijd oversteken, kun je ook spijt van krijgen, ik nog bijna 11 maanden lang.🤤


Over 10 maanden kan ik weer een begin maken met oversteken, denk zonder twijfel en zonder spijt.😁

Dat zal tegen die tijd weer heel anders kunnen zijn lijkt mij afhankelijk met wat voor stunten (abonnementen/prijzen/voorwaarden/diensten) KPN volgend jaar komt.
Reputatie 8
Badge +11
@Doornekamp33 Dat is een goed punt 😞 Zelfs als je overtuigd bent, kan het nog anders uitpakken dan je verwacht. Toch denk ik wel dat je met goed de opties overwegen en niet te overhaast beslissen een heel eind komt!

@Alexandra - Telfort dat laatste bericht is zie ik  nu niet duidelijk genoeg, ik heb wel de nieuwsbrief en de daar los van staande email ontvangen die gaan beiden specifiek over Telfort Thuis, pas als je op meer info klikt en bij veel gestelde vragen kijkt kom je er achter dat mobiel eerder veranderd dan thuis.

Verder heb ik er alle vertrouwen in dat er nog een meer persoonlijke berichtgeving voor het mobiele abonnement komt. Begin 2020 is een ruime periode. Ik heb nu wel een hiermee in verband staande vraag waar ik mogelijk het antwoord al op heb. Klopt het dat we dan vanaf begin 2020 niet meer tegen Telfort voorwaarden mobiel kunnen verlengen?

Goed punt, zolang we nog steeds bij één van deze een abonnement kunnen afsluiten zullen we die commercials wel langs zien komen net als de bushok reclame en overige media. Dat zal allemaal eerder ingekocht zijn hoeverder dit of het volgende jaar vordert zullen de reclame uitingen wel minder worden of veranderen in de stijl van Overtoom die mede de reclame plekken gebruikte om op de verandering naar Manutan te wijzen.

Tip voor Reclame makers van KPN, Telfort en XS4ALL.
Ik zie het al voor me Hans die van Blauw naar Groen gaat.

Reageer