Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

  • 9 juli 2019
  • 907 reacties
  • 67287 keer bekeken
Telfort en KPN gaan samen verder

Toon het eerste bericht

907 reacties

@Twente
1 Het email adres je zal terzijnertijd waarschijklijk een @ KPN alias kunnen maken, het enige nu bekende zoals in de startpost of in de post hierover op het KPN forum staat dat de huidige blijven bestaan, wat juist handig is hoef je geen wijzigingen te sturen maar ik snap je achterliggende gedachte.

2 De afstandsbediening indien defect zal je bij vervanging 1 met het KPN logo krijgen dat lijkt me logisch, dit zal niet meteen gebeuren. De tv ontvangers hoeven ook niet vervangen te worden enkel de software en dat om een ander logo te zien in het menu.

3 Het modem net als de tv ontvanger en hiervoor al genoemd in reactie op een andere vraag ook niet meteen, in eerste instantie indien nodig de firmware. Bij slechter functioneren zal er dan hoop ik wel een ander beleid zijn waarbij de v8 vervangen wordt voor de 10 of 10a. Maar ook dit zal vast later bekend worden.

Zoals je al schrijft we zullen het wel zien.
Mocht ik iets over het hoofd zien zal een moderator dit vast aanvullen of verbeteren.
Reputatie 8
Badge +7
Heb je niet gevraagd of je dat Logo mee mocht nemen al was het maar voor de heb.

Ik moet zeggen de pui van de exTelfort winkel oogt wel sjieker en luxer dan die KPN winkel.

Hallo @Galdor68 ,
Heb ik uiteraard gevraagd, maar men had strikte opdracht dat niets, maar dan ook niets waar 'Telfort' op staat aan souvenirjagers c.q. derden afgegeven mocht worden, toen zei ik tegen de voorman dat als ik niets gevraagd had ik zeker wat misgelopen was. Het speet hem ook, maar hij had strikte orders.
De pui is inderdaad origineler en mooier dan die van de KPN-winkel, ben ik 200% met je eens.
Sorry late reactie.
Een vergelijkingswebsite behoort actuele gegevens te presenteren.
Dus geen providers die eerder of recent zijn overgenomen.
Dit brengt de geloofwaardigheid in het geding.
Reputatie 8
Badge +11
Bedankt @mandy voor de mooie woorden. We doen zeker ons best om jullie te voorzien van alle antwoorden, dit zal niet altijd lukken, maar we helpen overal waar we kunnen.

Maanden geleden werd er ook al verteld in de KPN winkel dat Telfort flink duurder ging worden.

Ik denk, gezien de reactie van de KPN winkel, die marcojaguartje kreeg, dat Telfort klanten straks,
naast dat wij geen voordelen krijgen en daarnaast ook minder service gaan krijgen.
Maar ook dat er veel meer gepushed gaat worden om KPN klant te worden.
Dit gebeurd eigenlijk nu al.

Als ik die hussel ga doen, met hetgeen wat ik nu heb, kom ik +/- €10,00 duurder uit, nee dank je.
 

 

Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Galdor68 ,
Even naar deze pagina over Prepaid linken de volgende stap

En de volgende stap hierna: de mobiele abonnementen?🤔
Vragen staat vrij, is een mooie spreuk, antwoorden ook.

Ik heb ook vragen net zo goed als iedereen.
We kunnen en mogen KPN en Telfort bestoken met vragen zoveel we willen alleen maar goed.
Feit is pas als er een duidelijk antwoord is krijgen we deze eerder niet.
Zolang er niks veranderd voor ons klanten is er voor het bedrijf alle recht om eerst alles goed intern te regelen en op basis van al onze reacties aanpassingen te doen.

Hoelang van te voren iets bekend gemaakt moet worden dat hangt van de gevolgen af.
De afbouw van oud glasvezel is 4 of 5 maanden terug aangekondigd met info
Dat project loopt tot het eind van dit jaar. Niks op aan te merken de gevolgen hiervan zijn naar mijn mening groter dan de naam die op mijn rekening staat.

Volgens de berichtgeving is voor deze wijziging 2 jaar uit getrokken voor dat alles rond moet zijn met tot nog toe minder details dan de andere wijziging, dat lijkt mij ruim op tijd die details komen wel.

De €2,50 prijs verhoging van 2018 is uit mijn hoofd 2 tot 3 maanden voor die tijd aangekondigd met een vrije overstap periode. Zodra er voor ons directe financiele gevolgen zijn zou een zelfde of langere periode van te voren niet meer dan netjes zijn.

Wat ik nu begrijp veranderd er financiel nog niks de verandering die wel aangekondigd is komt ten goede van de klanten. Dus met een mobiel abonnement van Telfort en thuis internet van KPN gaan we nu ook voor combikorting in aan merking komen dat is goed nieuws.
Reputatie 1
We gaan inderdaad binnenkort beginnen met de voordelen als je producten van beide merken combineert. De exacte invulling hiervan weet ik nog niet, deze informatie zal snel gedeeld worden.
Binnenkort is een vaag begrip aangezien 1 mei niet zover weg is...
Ook bij geen twijfel moet je niet altijd oversteken, kun je ook spijt van krijgen, ik nog bijna 11 maanden lang.🤤
Over 10 maanden kan ik weer een begin maken met oversteken, denk zonder twijfel en zonder spijt.😁
Ook bij geen twijfel moet je niet altijd oversteken, kun je ook spijt van krijgen, ik nog bijna 11 maanden lang.🤤


Over 10 maanden kan ik weer een begin maken met oversteken, denk zonder twijfel en zonder spijt.😁

Dat zal tegen die tijd weer heel anders kunnen zijn lijkt mij afhankelijk met wat voor stunten (abonnementen/prijzen/voorwaarden/diensten) KPN volgend jaar komt.
Reputatie 8
Badge +9
@Doornekamp33 Dat is een goed punt 😞 Zelfs als je overtuigd bent, kan het nog anders uitpakken dan je verwacht. Toch denk ik wel dat je met goed de opties overwegen en niet te overhaast beslissen een heel eind komt!

@Alexandra - Telfort dat laatste bericht is zie ik  nu niet duidelijk genoeg, ik heb wel de nieuwsbrief en de daar los van staande email ontvangen die gaan beiden specifiek over Telfort Thuis, pas als je op meer info klikt en bij veel gestelde vragen kijkt kom je er achter dat mobiel eerder veranderd dan thuis.

Verder heb ik er alle vertrouwen in dat er nog een meer persoonlijke berichtgeving voor het mobiele abonnement komt. Begin 2020 is een ruime periode. Ik heb nu wel een hiermee in verband staande vraag waar ik mogelijk het antwoord al op heb. Klopt het dat we dan vanaf begin 2020 niet meer tegen Telfort voorwaarden mobiel kunnen verlengen?

Goed punt, zolang we nog steeds bij één van deze een abonnement kunnen afsluiten zullen we die commercials wel langs zien komen net als de bushok reclame en overige media. Dat zal allemaal eerder ingekocht zijn hoeverder dit of het volgende jaar vordert zullen de reclame uitingen wel minder worden of veranderen in de stijl van Overtoom die mede de reclame plekken gebruikte om op de verandering naar Manutan te wijzen.

Tip voor Reclame makers van KPN, Telfort en XS4ALL.
Ik zie het al voor me Hans die van Blauw naar Groen gaat.
Bart, niets persoonlijks naar jou of andere moderators.
Jullie weten ook niet meer dan ons.
Plus dat jullie ook niet alles kunnen/mogen zeggen.
Reputatie 8
Badge +7
Ik heb vanmiddag zelfs héél even internet gehad via KPN Fon, heel even maar.☺
Waar ik vooral mijn gedachten heb bij de onthulling van dit alles is dat de marktwerking, de concurrentie door steeds minder partijen en een handvol grote spelers die prijsbepalend kunnen/zullen zijn, dit nadelige effecten zal (kunnen) hebben voor de consument/klant.

Ik heb dit ook gezien in mijn branche.
In feite zijn de veranderingen ingrijpend voor alle betrokkenen.
Reputatie 6
Badge +12
@hoihoi1 dit is een forum, zo ook voor onze moderators en hier is een vrije keuze hoe we berichten beginnen. Daar mag je een mening over hebben, maar een discussie hierover is overbodig.

Iedereen die hier op het forum een bijdrage levert doet dat om mee te helpen en/of een mening te delen die kan bijdragen, zo ook @Galdor68 weet ik uit ervaring en daar zijn we blij mee.

@Hellboy dan zou ik je contract gewoon zo laten 🙂.

@mandy het ACM houdt toezicht wanneer bedrijven samenvoegen, fusies of er overnames zijn en toetst of dit volgens alle gestelde regels gaat.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @hoihoi1
of tegen de hele fusie.

Na het overnemen gaat KPN

Ik dacht dat ik het al eerder geschreven had,
KPN gaat en kan niet fuseren en hoeft en kan ook niets overnemen.
Alles is al van KPN en laat de statutaire naam KPN bestaan en laat diverse handelsnamen vervallen waaronder Telfort en XS4All
Reputatie 3
Badge
Inderdaad, want we kunnen er toch niets aan doen om het proces te beïnvloeden. De tijd zal het leren.
GJC Ik zie via je link geen vaste telefonie pakketten alleen een aparte packet niet een 3 in 1 dus ik neem aan dat ik meerdere packetten moeten bestellen met meer vaste kosten.
Je hebt inderdaad gelijk, KPN bied dit niet meer aan zoals Telfort dit nog doet. Zoals de screenshot van gjc laat zien is het er nog wel. Ook bij Telfort ligt de nadruk op Internet en tv, nu is er nog inderdaad een 3 in 1 mogelijkheid waarbij telefonie € 2,50 p/m kost. Al wordt dit wel als 3 in 1 aangeboden komt het neer op meteen kiezen voor de optie.

Dit alles geldt dus alleen voor nieuwe klanten.
Reputatie 8
Badge +11

Verandert ook het email adres ? @telfort verdwijnt ? Of is het net als @tiscali en telfort .Hallo @jacobus

de bestaande extensies @telfort.nl etc zullen niet verdwijnen, alleen zul je op termijn geen wijzigingen of toevoegingen met de oude extensies kunnen doen, alleen verwijderen en zal er een @kpn.....nl bijkomen,
zo ging dat bij UPC/Ziggo ook toen ze fuseerden.


Toen KPN met de merknamen Planet en Hetnet stopte (11 en 10 jaar geleden) bleven de e-mailadressen bewaard. Sterker nog, de mensen die toentertijd overgingen hebben die adressen nog altijd. Het zijn aliassen onder een @kpnmail.nl e-mailadres geworden en mijn persoonlijke verwachting is dat de e-mailadressen hierbij een soortgelijke constructie zullen doorgaan 🙂
Zoals eerder geschreven,
Ik ga ervan uit dat het enige dat wij zullen merken is een andere naam op de factuur. Het veranderen of stoppen van de Telfort bestel site, de apps zullen de KPN naam krijgen. Op meer technisch vlak zal dat nog wel langer duren en voor de meeste klanten minder merkbaar.

Wat modems en routers betreft KPN is nu bezig met het vervangen van modem/ routers ouder dan de v7. Geen idee of er ook Telfort apparatuur zo oud is.
@mandy
Het is niet meer dan logisch dat er wel prijswijzigingen komen, ook dit schreef ik al eerder ook zonder deze merk verandering komen er ook wel weer veranderingen in de prijs. Het is niks anders dan een geruststelling of bevestiging dat er niks veranderd zonder dat we op de hoogte worden gesteld.
Reputatie 8
Badge +19

Bij KPN kunnen de e-mailadressen nog enkele maanden behouden blijven na de opzegging als daarvoor gekozen wordt, ze zijn daarna niet oneindig te gebruiken.

Je kan als 'vertrekkende' klant bij KPN je bestaande KPN mailboxen met bijbehorende adressen meenemen als los 'E-mail Only' abonnement.
Kost wel € 7,50 per maand... 🙄
Reputatie 8
Badge +11
Die optie heeft KPN inderdaad ook, die was ik even vergeten 🙂
Off topic.....Hé @JanD , sta jij ook op het screenshot?

Hier bij de dichtstbijzijnde Telfort winkel, is de KPN winkel ook schuin aan de overkant.
Dus de Telfort winkel gaat straks sluiten.
Heel erg jammer!!
Zij hebben mij altijd erg netjes geholpen en hoop dat zij of verder kunnen bij KPN of ander werk krijgen!

Reageer