Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

Telfort en KPN gaan samen verder

Toon het eerste bericht

1288 reacties

@JanD
Ik heb al of nog een KPN-id waarmee ik daar al op het forum kan aangezien beiden in beheer van inside zijn hoeven we mischien niets een nieuw account aan te maken maar zover dus overal de KPN saus over is het nog lang niet.

Maar eerlijk kan Telfort nog een budget provider genoemd worden? In mijn ogen zijn ze al een paar jaar Mid range provider door de comibivoordeeltjes aantrekkelijk maar voor nieuwe klanten.......

@Feestbeestzaandam bedoel je niet juist XS4All Telfort geeft al een tijdje de sip gegevens niet vrij.
Reputatie 6
Badge +7
Ik vindt het erg jammer dat Telfort verdwijnt en ben van mening dat juist Telfort dichter bij de mens staat als het grote KPN ik snap het wel dat ze het doen maar persoonlijk heb ik er wel moeite mee. en wil alle medewerkers van Telfort (nieuw en oud) bedanken voor hun inzet en hoop dat er een goede reorganisatie komt en de medewerkers ook bij KPN aan de slag kunnen/blijven.
Reputatie 8
Badge +8
Hallo @Galdor68 ,
bij UPC/Ziggo werd/wordt het forum ook beheerd door Inssided, dus of het een technisch issue van Inssided is/was of een keus van UPC durf ik helaas niet te zeggen, maar de tijd zal het leren bij Telfort/KPN.
Telfort is al lang geen echte budgetprovider meer.
Nu zijn er inderdaad nog wel wat voordeeltjes.
Maar nu begrijp ik ook dat iedereen 'spontaan' naar het nieuwe glasvezel over moest.
Ik ben juist bij KPN destijds weggegaan, inderdaad het kostte minder.
Maar ook dat het minder menselijk is, ik ben groot en jij bent klein......
Ik denk ook niet dat ik mijzelf ga aanmelden op het KPN Forum.
Hier zijn er privacy issues, laat staan bij een nog groter KPN.
Teveel rechten voor hun en maar weinig voor mij.

Maar als dit de toekomst is voor medewerkers van Telfort....
RTL Nieuws KPN wil 350 miljoen besparen, snijdt in arbeidskosten en banen
Nee, dat gun ik ze echt niet.
Geen mooi nieuws zo in het begin van het jaar...…...
Reputatie 1
Kan ik al een AB met KPN logo krijgen 😉. Nee zonder gekheid. Zonde van het merk Telfort. Maar zolang de huidige contracten gehonoreerd worden zullen we er weinig van merken denk ik.
Ik denk momenteel meer aan de gevolgen voor de klant, maar inderdaad voor de medewerkers zullen er ook gevolgen zijn, hoe meer er mee kunnen hoe beter voor de kwaliteit en snelheid van de hulp verlening.
Telefonisch wordt het ook al minder wat ik zo lees.
Reputatie 6
Badge +7
Dat lijkt mij sterk daar de bezetting van het personeel nog niks aan gewijzigd is zover ik weet, en idd ben ik ook benieuwd wat het voor de klanten betekend.
Maar hoe dan ook vindt ik het zonde dat deze mooie blauwe kleur gaat verdwijnen ondanks dat ik thuis zelf Ziggo heb en op de zaak maak ik nog wel steeds gebruik van Telfort zowel internet als mobiel en zie ik ook totaal geen reden om over te gaan naar een andere provider zelf ben ik altijd netjes behandeld door Telfort en mag ik eigenlijk geen verkeerd woord over zeggen en zal dat ook niet doen.
Natuurlijk gaan wij klanten de dupe worden.
Misschien niet direct maar ik reken daar wel op.
Ik hoop voor de medewerkers ook dat zij mee kunnen.
Maar hier is er ook een verloop aan moderators.
Er zijn er bij die ik echt wel soms mis.
En bij sommige problemen heb ik ook niets aan webcare gehad, wel bij een andere afdeling.
Bij de TKS kan je het treffen maar er zitten echte draken bij, totaal onbeschoft.
Ik laat mijn abonnement nu nog doorlopen en ga zeker niet over naar KPN, raak ik ook 50/50 kwijt.
Nee, dank je.
Plus dat ik niet voor niets weg gegaan ben bij KPN.
We gaan ook of hoeven ook niet over naar KPN. Net als bij andere opgeslokte uhm overgenomen providers zal het logo op de post etc veranderen. In wezen zitten we al bij KPN alleen staat de naam er nog niet op. Ook bij KPN zitten er leuke gezellige moderators om juist op een forum en social media een liefst 24/7 bezetting te hebben is het in het belang om deze goed te bezetten. Dat zou de laatste bezuiniging mogen zijn daarom vind ik het goed om te lezen dat er ook in de leiding is en of wordt gesneden.

De ondergang van diverse bedrijven zijn veel te veel directeuren en onder directeuren en ga zo maar verder, vaak kan het werk van 10 directeuren door 5 of minder worden gedaan en dan is er nog genoeg tijd om te golfen. De praktijk is dat de mensen die echt het geld binnen brengen en houden het eerste moeten verdwijnen. Voor een isp is dat onder andere de klanten service in al zijn vormen kunnen deze de klanten niet goed helpen dan verlies je nog eerder klanten dan met een prijsverhoging.
Nou, dat wij al bij KPN zitten is nog maar de vraag.
Er zijn nog genoeg problemen als je wilt overstappen naar bv. KPN, wat ik nooit zal doen.
Als je bv. nu een abonnement neemt kan je er nu ook voor kiezen om dat bij KPN te doen.
Mij is namelijk niet duidelijk of dat straks min of meer verplicht wordt.

Wat ik bedoelde is dat ik hier de moderators slecht vind of zo.
Dat is niet zo, sommigen zijn echt wel tof.

(Ik zie overigens in het anders topic KPN Telfort XX4ALL... ?
Dat Jurgen benadrukt dat er voor ons niets veranderd, daar geloof ik,
op langere termijn niets van.)

En het gaat mij niet zozeer over dat de moderators bij KPN niet gezellig en kundig zijn,
maar meer over het fenomeen Forum zelf.
Dat je je account niet kunt laten verwijderen met al je gegevens en om wat je geschreven hebt.
Je hebt het recht om vergeten te worden maar dat wordt niet toegepast.
Zij willen het wel anonimiseren maar dat nog is het herleidbaar.
Dat heeft volgens mij te maken dat een Forum anders behandeld wordt op schrijfrecht of zo.
Zal dat er weer eens bij zoeken, hoe dat precies benoemt wordt.
Dat zal voor mij de reden zijn om niet naar het KPN Forum te gaan.

Dat er in de directie gesneden wordt is op zich niet erg maar zij verdekken met grote bonussen.
Het gewone personeel zal er echter eerder aan moeten geloven,
zij die het geld in feite binnen brengen.
Zij krijgen echt niet zoveel mee.

Als er inderdaad prijsverhogingen plaats gaan vinden lopen mensen inderdaad weg.
Maar ik denk dat de heren met het geld denken, war moeten zij anders naar toe.
Zij hebben toch internet en TV nodig.
Erg veel keus is er straks niet meer.
Reputatie 8
Badge +9
Jasper, ik neem aan dat iedereen dan geïnformeerd wordt, desnoods via een nieuwsbrief, en niet alleen degene die hier via het Topic zijn aangemeld?
Dag Richie. Voor klanten verandert er niets. Als dat in de toekomst wijzigt, dan volgt er wel een persoonlijk bericht. Maar in eerste instantie ontvangen klanten dus geen brief of e-mail.
Reputatie 8
Badge +9
Het valt mij op dat er veel vragen zijn over de toekomst van het Forum en dan met name over wat er met de accounts gebeurt. Daar kan ik nu nog niets over zeggen, omdat daar voor ons ook nog geen duidelijkheid over is. Als daar meer over bekend is, delen we dat natuurlijk hier op het Forum.

Daarnaast zie ik veel mooie, oprechte reacties voorbijkomen. Ik waardeer het zeer dat jullie ons een hart onder de riem steken. Dank je wel. 🙂
Ik vind juist nu er al op de media zoveel bekend is, dat Telfort juist die nieuwsbrief moet gebruiken.
Dit voor mensen die niet op dit Forum komen.
Ik denk dat de TKS straks platgebeld gaat worden met vragen.
Ook je collega's op de chat, FB ect.
Dit kan Telfort voorkomen met de nieuwsbrief in de mail.

En natuurlijk voor jou en je collega's een flinke hart onder de riem.
Ik denk aan de KS- medewerkers, telefonisch - moderators - webcare dus ook FB, Twitter - de Telfort winkels en hun personeel en waarschijnlijk vergeet ik er nog. Maar ook al is er onzekerheid over hoe en wat -sterkte gewenst- blijf vooral in jezelf geloven ook in deze voor jullie (ook) moeilijke tijd met het nodige ongewisse.
Reputatie 8
Badge +18
Heel veel sterkte Webcare in deze onzekere tijden
Mandy je weet dat de media niet veel meer weet dan wij hier kunnen lezen of het KPN forum
Mischien dat er officieus wel dingen zijn opgevangen maar er kan in 2 jaar tijd veel veranderen.
Zolang er niks concreets behalve aanstaande gemelde kortings opties bekend zijn is het slim om het even aan te zien.

Hopelijk blijven diverse forum gezichten te zien of krijgen ze andere taken, zoals @Wieger DB die nu met de chatbot bezig is.
De samenwerking met KPN is er nu al ook intern dat is aan veel dingen wel te merken dus voor Telfort klanten zullen er de minste veranderingen zijn. De rekening zal een andere naam en kleurtje krijgen eigenlijk alles wat nu het Telfort logo heeft zal na verloop van tijd van kleur en naam veranderen.

Als je de geschiedenis van Telfort en XS4all naast elkaar legt zal het wel duidelijker worden dat we (Telfort klanten) nu al KPN klant zijn alleen staat overal een andere naam op. En uiteraard zijn er wel zaken die gescheiden zijn, op technisch gebied zijn er nu wel verschillen, en in diverse voorwaarden maar in weze is dat allemaal alleen een buitenkant. Waar XS4All hun eigen roots vasthoud en nog redelijk zefstandig opereert is Telfort inweze nu al alleen een naam zoals hier al duidelijk is gemaakt.
Reputatie 8
Badge +8
Hallo @Galdor68
KPN en Telfort staan onder hetzelfde KvK-nummer ingeschreven in het handelsregister bij de Kamer van Koophandel.
Alleen XS4ALL heeft een eigen inschrijvingsnummer in het handelsregister bij de Kamer van Koophandel.
Hallo @Galdor68

KPN en Telfort staan onder hetzelfde KvK-nummer ingeschreven in het handelsregister bij de Kamer van Koophandel.
Alleen XS4ALL heeft een eigen inschrijvingsnummer in het handelsregister bij de Kamer van Koophandel.

Meer is niet nodig om het te bevestigen, dank voor de aanvulling. Wat het Forum betreft ga ik ervan uit dat het twee geheel afzonderlijke databases zijn elk op een eigen server. Dus het zal om practische redenen vast lastig zijn dit samen te smelten tot 1 geheel.
Dat de media misschien niet meer weet dat wij is misschien waar.
Of een hoge insider moet lekken.
Maar dit weten de hoge heren bij KPN/Telfort wel.
Zelfs het 'werk' personeel, zoals hier webcare ect. gaan dit pas op het laatste moment horen.
Dus de medewerkers hier treft geen blaam.
Zij moeten alles doorgeven aan de klant, als buffer.
Niet makkelijk als je zelf in onzekerheid zit.

Een beetje informatie is beter dan niets.
Daar zal ik als klant niet mee akkoord gaan.

Maar ook Telfort is zelfstandig begonnen Wikipedia: Telfort
Natuurlijk heb je deels gelijk Galdor68 wat betreft de samenwerking.
Maar ik heb hier bij Telfort mijn privacy instellingen scherp staan op niet delen ect.
Dit heb ik tevens gedaan via de website van KPN.
Daar ben ik ook bij toeval achter gekomen.
Ooit wel helemaal mee eens echter in 2001 is het zelfstandige bedrijf in weze opgehouden te bestaan.
  • 2001 - BT Wireless wordt losgemaakt van BT en gaat zelfstandig verder onder de naam mmO2 Plc. In Nederland wordt de naam van Telfort omgezet in O2 (Netherlands) BV.

In 2003 is de naam weer opnieuw gebruikt of er vanaf dat moment nog sprake is van een zelfstandig bedrijf is discutabel.
Met een gedeeld KvK nummer is er juridisch sprake van 1 bedrijf, dus klopte dat voor mij onbevredigende antwoord in dat andere topic helaas wel.

Wat op basis van de nu bekende dingen bijna een feit is.

-We worden terzijnertijd automatisch KPN klant en nemen het product Telfort af hoe dat gaat in de praktijk zullen we dan wel zien.
-Behalve reguliere prijsveranderingen zoals de € 2,50 van vorig jaar zal er niks (mogen) veranderen aan lopende contracten.(zonder kennisgeving) Zijn er tegen 2020 nieuwe pakketen met nieuwe namen en je gaat een wijziging aan waardoor je met nieuwe voorwaarden te maken krijgt dan wel maar dat is nu al zo als je Internet hebt en daar later TV bij wil.

-Op de TV ontvangers zal het uiterlijk veranderen net als de apps en de facturen

Voor de rest met name hoe het met de interne bedrijfs structuur gaat zullen vast ruwe of al verder uitgewerkte plannen zijn en daar zullen wij als klant niet veel van merken. Behalve wat er inderdaad met de drie klanten Fora gaat gebeuren.

Eigen speculatie na 2020 heeft Ibarra de klus geklaard als het nieuwe KPN winstgevend wordt voert hij gesprekken met Vittorio Colao en lezen we in 2025 een artikel zoals deze hier en worden we onderdeel van Vodafone of een ander internationaal bedrijf.
….Plus dat Telfort ook andere providers overgenomen heeft in de loop der tijd.....

Ik vrees dat je met je punten gelijk hebt.

Zelf denk ik dat als je tussen nu en een jaar of zo gaat verlengen dat je een KPN abonnement krijgt.
Dus met andere voorwaarden ect.
Maar ik denk ook wij wel meer meekrijgen over de interne bedrijfscultuur dan alleen het Fora.

Dit is een grote reorganisatie.
Als voorbeeld:
Heb dat ooit meegemaakt met PPT Post, toen nog van de staat.
Je weet wel, TNT, Post.nl....bij elke reorganisatie werd het slechter voor de medewerker.
Maar ook het service gerichte naar de klant.

En ja, ik denk ook dat je straks hetzelfde krijgt als nu met Vodafone en Ziggo, ooit Casema
Soms lijkt het wel of alle oer-Hollandse bedrijven verkocht worden of failliet gaan.
Ik heb een Telfort abonnement. En ik begreep te horen dat KPN, Telfort weg gaat doen. Wat heeft dit voor invloed op me abonnement bij jullie?
Reputatie 8
Badge +8
Hallo @Vinnie84 ,
voorlopig blijft alles nog zoals het is. Komen er belangrijke veranderingen die op jou van toepassing zijn dan word je door Telfort.KPN bijtijds (persoonlijk) geïnformeerd.
In dit topic is ook veel informatie te vinden.

KPN zet vol in op KPN-merk
Reputatie 1
Badge
Zijn er eigenlijk verschillen tussen het KPN en Telfort apparatuur?
Ik vraag dat omdat ik dit jaar van de oude (met analoog signaal) glasvezel naar het nieuwe systeem ga.
Moet ik dan na een jaar of twee jaar weer naar een nieuw KPN systeem switchen?

Reageer