Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

Telfort en KPN gaan samen verder

Toon het eerste bericht

802 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Off topic.....Hé @JanD , sta jij ook op het screenshot?

Hier bij de dichtstbijzijnde Telfort winkel, is de KPN winkel ook schuin aan de overkant.
Dus de Telfort winkel gaat straks sluiten.
Heel erg jammer!!
Zij hebben mij altijd erg netjes geholpen en hoop dat zij of verder kunnen bij KPN of ander werk krijgen!

Hallo @mandy ,
ik sta er ook op, want ik heb de foto gemaakt vanmiddag in het dorp, zoals wij dat noemen.
Reputatie 8
Badge +7
TotaalTV kondigt einde Telfort aan:
https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-begint-met-aftellen-naar-het-einde-telfort/
Nu heb ik misschien een hele vreemde vraag.
In de link van JanD staat het volgende:

Zodra het Telfort-contract afloopt, gaat KPN de huidige Telfort-klanten een voorstel voor overstap aar een pakket van KPN doen.

Wij zijn hier allemaal contractvrij, voor zowel Thuis als Mobiel, hoe gaat het dan?
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @mandy ,
de tijd nà 1 mei 2019 zal het leren.☺
De schrijver hiervan heeft vast iets gelezen en zo maar wat geschreven gebeurd wel vaker op die site. Op zich is het logisch de oud glas klanten zijn niet actief benaderd tot nu. Dus waarom de Telfort klanten niet eerder overzetten.
Ja JanD, wij gaan het meemaken.....
Misschien heb je gelijk Galdor68 maar ik zal dit wel graag beantwoord willen zien door een moderator.
Ik weet er in ieder geval een aantaln klanten met een aflopend mobiele telefonie contract bij Telfort nu al zijn benaderd om hun abonnement bij KPN onder te brengen. Dat zal deze persoon ook hebben gelezen.

Net als jij ben ik benieuwd of hier een kern van waarheid in zit.

Om op je vraag terug te komen hoe het gaat, houd er rekening mee dat je wordt gebeld of een emailtje krijgt met een mooi aanbod. Nu met de komende prijsverhoging zou voor mij het een verbetering zijn om internet tv en bellen al naar KPN te brengen blijft €55,00 met alles wat ik nu ook heb. Alleen mobiel zou ik dan bij Telfort laten.
Net gekeken op de website van KPN, wat er hier beschikbaar is met de postcode check.
Dat is pas echt een giller, hier is geen glasvezel beschikbaar, mag ik een teiltje?

Hoe willen zij mij dan in vredesnaam benaderen voor een goed Thuis aanbod?
En met Sim Only zijn zij veel te duur.
Reputatie 6
Badge +8
Nu heb ik misschien een hele vreemde vraag.
In de link van JanD staat het volgende:

Zodra het Telfort-contract afloopt, gaat KPN de huidige Telfort-klanten een voorstel voor overstap aar een pakket van KPN doen.

Wij zijn hier allemaal contractvrij, voor zowel Thuis als Mobiel, hoe gaat het dan?

Hallo @mandy. Begrijpelijk dat je wilt weten hoe dit precies zit. We zijn deze maand begonnen met het benaderen van klanten om ze kennis te laten maken met KPN. Vanaf nu tot 1 oktober ontvangen klanten in kleine groepen ook een e-mail of brief. Meer informatie heb ik hierover op dit moment niet.
Hallo Natasja,

Hartelijk bedankt voor je bericht!
Dus ik kan er rekening mee houden dat KPN binnen nu en oktober contact met mij opneemt.

Ik denk overigens dat er gisteren een bug in de website van KPN zat.
Toen gaf de site aan dat er geen glasvezel op mijn adres aanwezig was.
Nu geeft het aan dat hier glasvezel beschikbaar is tot 500 Mbit/s download- en 500 Mbit/s uploadsnelheid

Maar ik zie ook 50 Mbit/s download en 5 Mbit/s upload en ik heb nu 50/50.
Dus daar schiet ik weinig mee op als er niet de mogelijkheid is dat de upload gelijk getrokken kan worden?
Het heeft alles met de boel makkelijk houden te maken. Anders moeten er meerdere abonnementen worden aangeboden voor koper en voor glasvezel. Boven de 200 kan je alleen via glasvezel afsluiten voor koper kan je bijvoorbeeld alleen 200/20 afnemen. Daarom is het hoogste pakket 150/15 Mb meer is een optie.

De upload moet je niet al te veel op blindstaren dat zal in de praktijk hoger zijn bij glasvezel.
Reputatie 8
Badge +11
@mandy het zou maar zo kunnen zijn dat er een bugje was. Durf ik niet te zeggen, maar als het nu weer zichtbaar is dat er glasvezel mogelijk is, is deze dus weer opgelost. :)

Bij KPN wordt de upload inderdaad geknepen, maar zoals Galdor68 zal deze meestal wel iets hoger liggen.
Dank je wel Galdor68, maar als ik de 150/15 zie, is dat voor een 4K TV en die heb ik niet.

Jij ook bedankt Bart,
Dat van die bug kan wel eens waar zijn.
Maar wat ik nu heb is genoeg, de 50/50 en ik weet nu hoe het internet werkt hier, wat snelheid dan.
Dat weet ik dus niet als de upload ineens 5 wordt.

Grote bestanden download ik niet, ook geen films of zo.
De upload is alleen belangrijk als je grote bestanden verstuurd, anders zul je er weinig van merken dat het geknepen word.
Maar blijft een rare keuze, glasvezel is juist ontworpen om dezelfde snelheden te hebben, zowel up als down.
Ook alleen KPN knijpt de download volgens mij, de rest heeft allemaal 50/50 voor zover ik ze bekeken heb, zal wel te maken hebben met het koper, om die klanten niet teveel uit de pas laten lopen zodat die meer gaan klagen, glasvezel kan 1000 aan, maar KPN stopt bij 500, maar Tmobille gaat tot 750 bij mij.
Klopt Mandy dat abonnement is inderdaad inclusief een hele mooie 4Ktv ontvanger met een afstandsbediening met bluetooth in plaats van infrarood. Daar hoef je geen 4K tv voor te hebben en met maar 3 4k zenders niet de moeite.Ik zou ze vanwege de vormgeving wel willen.
Dat is toch super mooi?

Het is als voorbeeld bedoeld dat je dit nog met DSL kan afnemen. Extra snelheid 500Mb is enkel als upgrade bij glasvezel mogelijk.

@Doornekamp33 die 500Mb ligt aan de hardware in de pop KPN is ook daarmee aan het testen zodat er tot 1Gb mogelijk wordt. Zelfs 10Gb moet kunnen. In het dagelijk gebruik zal je niet veel verschil merken tussen 200Mb of 750Mb.
Reputatie 1
Badge +1

https://www.kpn.com/telfort.htm
Reputatie 8
Badge +11
De 5 Mbit/s upload is iets wat je eigenlijk haalt, maar zoals ik eerder al aangaf zal het in de praktijk al hoger liggen. Daarnaast zie ik dat Doornekamp33 al een duidelijke uitleg heeft gegeven waar de upload voor dient.
Hallo Galdor68, topper, bedankt weer voor je uitleg.
En het ziet er wel mooier uit ja.

Bart, heel mooi dat het misschien met de snelheid niet veel uitmaakt,
maar zeker wel met de TV zenders in het aanbod van KPN.
Dat laat zeer te wensen over.

En ik vind het net zoals Dornekamp33 ook aangeeft, vreemd vinden dat de upload afgeknepen wordt.
Voor de rest prima uitleg van jou.
Bij Telfort blijven of toch naar KPN
Een klein vergelijk

Ik denk zelf dat het geen straf is om nu al Internet tv en bellen bij KPN af te nemen want is het echt veel duurder? Kijk eens wat de snelheids upgrades kosten eerst bij KPN.

Let even op de laatste het kost maar € 12,99 extra om van 50/5 naar 500/500 te gaan nu Telfort de budget provider.

Het kost mischien minder maar je krijgt dan ook minder snelheid. De stap naar 200/200 is bij KPN toch goedkoper.

Neem de twee basispakketten die zijn per 1 juni even duur. Op papier niet maar vanwege het verschil in de tv zenders wel voor dezelfde hoeveelheid kanalen ben je bij Telfort € 5,00 extra kwijt. Op TV gebied wint KPN het van Telfort op dit moment. Beide verliezen dezelfde kanalen dus dat maakt geen verschil.

Nemen we het tweede pakket van KPN onder de loep deze kost 10 euro meer deze gaat per 1 juni 62,50 kosten Dan heb je 100/10 en 2 tv ontvangers en opnemen.

Om dat zelfde bij Telfort af te nemen ben je €10 extra kwijt voor het opnemen en een 2e tv ontvanger en 7,95 extra voor de 100/100 dan kom ik op € 67,49 met de 100/100 upgrade gaat KPN €66,49 kosten tellen we daar de 2,50 voor Telfort bij en €1,00 voor KPN zien we dat KPN zelfs goedkoper uitkomt!!

Wat houd mij tegen om KPN klant te worden de mobiele abonnementen. Met name de iets gunstigere voorwaarden van Telfort.
Ik betaal nu €12,67 dan heb ik 175 belminuten en 1200Mb met de combivoordeel dubbele data en we hebben bij Telfort de 2 maanden die mogen meenemen. Dus ik kan maandelijks met 7200Mb beginnen en 525 belminuten.

Het huidige gelijkwaardige abonnemen bij Telfort kost 12,50 met 2Gb dat zou elke maand 12Gb (4x3) worden en 450 belminuten (150x3)iets minder maar genoeg. Met onbeperkt bellen €13,50

Kpn rekent 18,00 voor 2Gb en 150 belminuten met KPN compleet €5,00 korting (€13,00) 4Gb en 300 bel minuten kies ik onbeperkt bellen gaat deze €15,00 kosten

KPN Compleet heeft dezelfde keuze tussen de 2 filmpakketten en 5,00 per mobiel abonnement
Telfort combivoordeel heeft de 2 filmpakketten als keuze hier is de korting van €5,00 op de thuisfacuur een extra keuze

De 100GB variant is door de voorwaarden wel gunstig zeker voor wie regelmatig in de us zit.

Met het abonnement KPN 100GB en onbeperkt bellen kun je onbeperkt bellen en sms'en in Nederland, de EU, de VS en Canada. Daarnaast kun je 100 GB mobiel internet gebruiken in Nederland, in de EU, de VS en Canada. Overschrijd je de 100 GB in het buitenland, dan vertragen we automatisch je internetsnelheid.
Ben jij al KPN Compleet? Dan wordt je 100 GB verdubbeld naar 200 GB per maand .
Bij KPN kun je mobiel voor een euro extra extra per maand ook afsluiten voor 1 jaar, als het dan goedkoper word kun je eerder naar een goedkoper abonnement overstappen,

Bij Telfort kost maandelijks opzegbaar 1.50 per maand, kun je nog sneller switchen als het goedkoper word.

Voor de rest klopt het wel, Telfort is in rap tempo een stuk duurder geworden en schurkt zeer dicht tegen de KPN prijzen aan, daar vermoed ik ook die 2.50 prijsstijging voor en KPN maar 1 euro, de verdwijnende goedkope klanten mogen het betalen, XS4All mag ook 2.50 meer gaan rekenen.

Enige is dat de oude KPN abonnees wel sneller omhoog gaan en zo op hetzelfde niveau komen als de abonnementen die nu verkocht worden.
Waarom vraag ik me af zou iemand gaan betalen om per maand op te kunnen zeggen ga dan meteen naar een andere provider. Maar dat ben ik, het is dan wel jammer als er een week later een gunstiger aanbod is, dat maakt mij het niet waard om meer te betalen.
Dat is nu precies wat ik al eerder aangaf, Telfort krijgt of heeft, vroeg of laat KPN prijzen.
Dus die belofte, het voordelige, wordt nu alvast niet nagekomen.
Zie nu de vergelijking van Galdor68.

Ik zal wel een abonnement afsluiten die ik maandelijks kan opzeggen.
Maar niet direct voor een gunstiger prijs.
Nee, voor mij zal de reden zijn, stel ik ga naar een andere provider en het signaal is niet goed of zo,
dan kan ik altijd snel weg, als dat nodig is.

Er zijn namelijk ook providers, waar in de overeenkomst staat, dat je je abonnement niet kan afkopen.
Dus als het niet werkt, jammer dan.
Zo zijn er wel meer dingetjes die in de kleine lettertjes staan.

Wat ik mijzelf nu ook realiseer, dat dat ik mijn privacy instellingen zo heb staan,
dat ik geen reclame of benaderd mag worden voor een nieuw abonnement o.i.d..
Bij KPN heb ik ook alles laten verwijderen.
Het zal mij benieuwen of zij mij toch gaan benaderen.
Als zij dit wel doen, is dat tegen mijn privacy instellingen.
@Galdor68 , ik wil juist zoveel mogelijk contractvrij zijn, heb me een paar keer in de poten geschoten door een 2 jarig contract aan te gaan op mobiel en 2 maanden later ging de prijs dramatisch omlaag, op het moment is het redelijk stabiel, maar toen ik vorig jaar mijn huidige Telfort mobiel afsloot voor 1 jaar kon je alleen 5Gb krijgen met onbeperkt bellen, ik had een KPN abbo met 1.5GB en onbeperkt bellen en betaalde daar toen 35 euro voor, bij Telfort ging ik naar 23.50, dat is best een klap naar beneden voor meer, maar niet veel later kon je bij elk abonnement voor 1 euro extra onbeperkt krijgen, voor mijn verbruik zou dus toen 13.50 per maand de prijs zijn geweest, scheelt weer een leuk bedrag en dat een paar maandjes later.
(en ja onbeperkt bellen is voor mij een eerste vereiste, ik bel veel, heel veel.)

Dus ja, voor iets meer euro's iets flexibeler zijn is nooit weg vind ik, daarom ook jammer dat KPN in een grijs verleden stopte met de flexibel abonnementen, ik had een zakelijke en kon elke maand mijn contract aanpassen.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Doornekamp33 ,
je kunt je mobiele abo nog steeds maandelijks aanpassen, alleen nooit lager dan je standaard abo.
Stel je hebt een 2Gb-abo, je stelt dit na een maand naar boven bij tot 4Gb en weer een maand later wil je terug naar 1GB, dat kan dus niet, je kunt nooit lager dan 2Gb in dit voorbeeld.
Klopt dat je het omhoog kunt aanpassen, maar de prijs zal nooit lager worden als waar je op instapt, en de prijzen zijn nu een beetje stabiel geworden, maar ze daalde voorheen met bliksemsnelheid per maand.
Als je nagaat dat ik een 5/6 jaar geleden nog zo ongeveer 100 per maand kwijt was aan bellen, nog zonder data, en nu 23.50 betaal met 14 Gb data en onbeperkt bel/sms dan is het hard gegaan, en mijn nieuwe abbo naar 15 euro ging met maandelijks opzegbaar van 1.50 extra.

Reageer