Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

• 9 juli 2019
  • 1282 reacties
  • 85093 keer bekeken
Telfort en KPN gaan samen verder

Toon het eerste bericht

1282 reacties

Badge
Nu ik alle reacties hier lees, ik zit er heel hard aan te denken om nog even 1 of 2 jaar te verlengen bij Telfort, (voor 1 mei) dan houd ik toch de gewoon de voordelen van mijn abonnement nu??
Nu ik alle reacties hier lees, ik zit er heel hard aan te denken om nog even 1 of 2 jaar te verlengen bij Telfort, (voor 1 mei) dan houd ik toch de gewoon de voordelen van mijn abonnement nu??
Dat klopt als je het over Combivoordeel hebt. Vanwege de 2 jaar gaat het blijkbaar om een mobiel abonnement.

Je krijgt dan wel te maken met de nu geldende voorwaarden het is een nieuwe overeenkomst. Dat houd in wel dubbele data geen dubbele belminuten of andere extra's zoals het vervallen klantvoordeel.
Afhankelijk van je huidige bundel kan het voordeel opleveren. Gezien het bellen deel voordeliger is met de voor 1 Euro meer onbeperkt optie.
Hallo @GerhardR ,
zou ik zeker doen.
Ik heb nu een Vodafone-abo, loopt medio juni af, maar heb begin april met nummerbehoud over laten zetten naar Telfort mobiel, ingaande juni a.s., contract 2 jaar, mooie lage prijs en dubbele data.
Combivoordeel had ik al omdat de vrouw al een mobiel abo bij Telfort heeft.
Reputatie 8
Badge +11

Je behoudt zeker de voordelen. Zolang je een Telfort abonnement hebt behoud je alle voorwaarden die hier op van toepassing zijn.
Reputatie 8
Badge +16
Zolang je een Telfort abonnement hebt behoud je alle voorwaarden die hier op van toepassing zijn.

Dat is natuurlijk niet helemaal waar... Een provider kan op elk moment besluiten om prijzen of voorwaarden van lopende abonnementen eenzijdig aan te passen, zoals nu ook gebeurt met de tussentijdse prijsverhogingen. Dan kun je als klant niet afdwingen dat de provider het oorspronkelijke contract nakomt, hooguit kun je zonder boete vertrekken.
Badge

Zolang je een Telfort abonnement hebt behoud je alle voorwaarden die hier op van toepassing zijn.Dat is natuurlijk niet helemaal waar... Een provider kan op elk moment besluiten om prijzen of voorwaarden van lopende abonnementen eenzijdig aan te passen, zoals nu ook gebeurt met de tussentijdse prijsverhogingen. Dan kun je als klant niet afdwingen dat de provider het oorspronkelijke contract nakomt, hooguit kun je zonder boete vertrekken.

Ik denk dat dat altijd het probleem zal blijven, we zijn als consument afhankelijk van de bedrijven, en zolang bedrijven (Ziggo, KPN, T-Mobile) colkectief de prijzen verhogen, zijn we allemaal aan de goden overgeleverd!
Reputatie 8
Badge +11
Dat is inderdaad waar @Franzki. Daar heb je gelijk in. Dit is echter wel opgenomen in de voorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan.
Het aftellen is begonnen:

Zo dat gaat hard.😜

Ik doe er nog 29 dagen bij, dan zwaai ik af.🖐️🖐️
Hmm opzeggen en meteen nieuw is natuurlijk geen optie* wacht eens geen 12 maanden korting meer laat dan maar zitten beetje jammer dat ze die actie niet tot de laatste dag laten lopen.

*Daar zou je dan minstens een half jaar ofzo geen klant mogen zijn zeker als je nieuwe klanten korting wil hebben.
Hmm opzeggen en meteen nieuw is natuurlijk geen optie wacht eens geen 12 maanden korting meer laat dan maar zitten beetje jammer dat ze die actie niet tot de laatste dag laten lopen.
Hallo Galdor68,
ze laten de actie wèl tot en met de laatste dag lopen, want op 30 april a.s. sluiten de Telfort-winkels, dus over 7 dagen, zoveel uur, zoveel minuten en zoveel seconden.☺
Wat ik bedoel is de actie 12 maanden voor €25,00 of €30,00 deze laatste week 'maar' 3 maanden korting.
@GerhardR had toch gelijk.
Het start topic is veranderd dus lees dat nog eens. Dit is een opvallende aanvulling.

Als je een Telfort Mobiel abonnement wilt verlengen, dan kan je nog steeds bij Telfort terecht.

Telfort klanten die zelf alvast willen overstappen naar KPN, betalen bij deze overstap natuurlijk geen activatiekosten. Ook verandert er niets aan de Telfort e-mailadressen of aan je vaste en mobiele telefoonnummer(s).

En Telfort blijft online
Telfort.nl, de website, blijft voorlopig nog gewoon online. Ook blijven Mijn Telfort en de Mijn Telfort-app gewoon werken. Voor informatie of service kunnen Telfort klanten ook nog steeds contact opnemen met de Klantenservice van Telfort. En ze kunnen terecht op Telfort.nl/kpn
Reputatie 8
Badge +11
Dat klopt inderdaad. Je kan nog gewoon blijven verlengen. 🙂

Als je naar KPN wil, dan mag dat natuurlijk ook zonder activatiekosten. Dit is alleen als je over gaat met nummerbehoud.
Dat klopt inderdaad. Je kan nog gewoon blijven verlengen. :)

Als je naar KPN wil, dan mag dat natuurlijk ook zonder activatiekosten. Dit is alleen als je over gaat met nummerbehoud.

Die je wel later moet terugvragen of is die fout in het systeem er nu wel 'eindelijk' uit.
Ik lees het nog genoeg klanten die KPN Compleet worden en toch de 1 malige kosten krijgen hier net zo. Bij mij was dat 2 jaar terug al zo toen ik van KPN naar Telfort kwam. En dan nu zonder er iets voor te doen weer terug.

Ho wacht valt me ineens op geen activatie kosten bij nummerbehoud gaat dat over een vast nummer?

En een andere vraag wordt terzijnertijd de Telfort inlog voor Mijn Telfort zonder iets te moeten doen een KPN ID of en dat verwacht ik wordt dit nog uitgewerkt.
Reputatie 1
Kan je naar KPN verlengen vanaf 1 mei, ongeacht wat je einddatum van het contract is of moet je eerst je contract bij Telfort nog uitzitten?
Kan je naar KPN verlengen vanaf 1 mei, ongeacht wat je einddatum van het contract is of moet je eerst je contract bij Telfort nog uitzitten?

Bedoel je met alles of alleen mobiel of het internet en tv pakket?

Je kan nu al naar KPN maar als je een lopend contract hebt moet je eerst telefonisch opzeggen.
Ben je contract vrij dan kan je de KPN overstap service gebruiken of mischien beter telefonisch.
@Bart - Telfort is hier een uitzondering voor of gelden ook hierbij de standaard procedure?
Reputatie 1

Bedoel je met alles of alleen mobiel of het internet en tv pakket?

Je kan nu al naar KPN maar als je een lopend contract hebt moet je eerst telefonisch opzeggen.
Ben je contract vrij dan kan je de KPN overstap service gebruiken of mischien beter telefonisch.
@Bart - Telfort is hier een uitzondering voor of gelden ook hierbij de standaard procedure?

Ik bedoel mobiel. Op de site telfort.nl/kpn heb ik denk ik het antwoord al gevonden:

"Ben je klant bij Telfort? Dan kun je je mobiele contract vernieuwen naar een mobiel abonnement van KPN zodra je contract is afgelopen."

Je moet dus volgens de websitede contractduur uitzitten alvorens je naar KPN kan overstappen. Echter staat in de startpost weer wat anders:

"Telfort klanten die zelf alvast willen overstappen naar KPN, betalen bij deze overstap natuurlijk geen activatiekosten (alleen met nummerbehoud)."

Hier moet dus nog wel eenduidig informatie over komen..
De omzetting van Telfort naar KPN is in gang gezet als je de volgende schermdumps ziet van Telfort.nl:

Daar ben ik ook benieuwd naar het meest logische is dat dit voor contract vrije klanten bedoeld is.

Ps nog een tweede vraag aan Telfort we kunnen na 1 mei blijkbaar tegen de Telfort voorwaarden blijven verlengen.(2019)
Hoe zit het dan met deze teller, of is dat enkel voor last minute nieuwe klanten.

Reputatie 1
Badge
Ik heb inmiddels gisteren 24/4 de overstap naar KPN gemaakt. Omdat niet alles nog bekend is, meestal gissen, ook op dit forum. Heb mij laten voorlichten in de winkel KPN Almere. Leuk geholpen en goed voorgelicht. Uiteindelijk gaat Telfort toch ophouden te bestaan. Ik houd nu alles wat ik nu heb, internetsnelheid gaat naar van 50 naar 100 MBPS, er komt een monteur die wifigarantie geeft, dus niet zelf een experia versterker aanschaffen, indien nodig. De V10 komt eraan, mijn oude V8 is bij mij instabiel waardoor zelf in de woonkamer niet altijd voldoende dekking internet, zakt af en toe weg, lastig als net iets aan het bestellen bent. Ook mijn internetradio wil nog wel eens even wat wegzakken. Ik vind ook nog steeds de TV standaard KPN/Telfort heel erg fijn. Abonnement met 6 maanden korting, Ik heb er vertrouwen in. Met een meer uitgebreid pakket en service uiteindelijk 5 euro per maand duurder. Telfort bedankt voor de afgelopen jaren, ik ben weer terug op het oude nest.
Reputatie 8
Badge +11

Dat klopt inderdaad. Je kan nog gewoon blijven verlengen. :)

Die je wel later moet terugvragen of is die fout in het systeem er nu wel 'eindelijk' uit.
Ik lees het nog genoeg klanten die KPN Compleet worden en toch de 1 malige kosten krijgen hier net zo. Bij mij was dat 2 jaar terug al zo toen ik van KPN naar Telfort kwam. En dan nu zonder er iets voor te doen weer terug.

Ho wacht valt me ineens op geen activatie kosten bij nummerbehoud gaat dat over een vast nummer?

En een andere vraag wordt terzijnertijd de Telfort inlog voor Mijn Telfort zonder iets te moeten doen een KPN ID of en dat verwacht ik wordt dit nog uitgewerkt.

Dat is voor mobiel. Dit gaat in 1 keer goed. Je ziet op de factuur de aansluitkosten staat met daaronder het bedrag in mindering gebracht.

Wat betreft de vraag over Mijn Telfort. Zolang je gebruik maakt van Mijn Telfort behoud je jouw inlog. Je hebt dus niets met KPN ID te maken, dat is pas als je producten bij KPN afneemt.

Ik bedoel mobiel. Op de site telfort.nl/kpn heb ik denk ik het antwoord al gevonden:

"Ben je klant bij Telfort? Dan kun je je mobiele contract vernieuwen naar een mobiel abonnement van KPN zodra je contract is afgelopen."

Je moet dus volgens de websitede contractduur uitzitten alvorens je naar KPN kan overstappen. Echter staat in de startpost weer wat anders:

"Telfort klanten die zelf alvast willen overstappen naar KPN, betalen bij deze overstap natuurlijk geen activatiekosten (alleen met nummerbehoud)."

Hier moet dus nog wel eenduidig informatie over komen..

Voor mobiel geldt inderdaad dat je eerst je contract uit moet zitten. Je kan echter wel al twee maanden voor einddatum contract de aanvraag bij KPN doen. Als KPN dan ziet dat je vanaf Telfort komt met nummerbehoud worden er geen activatiekosten in rekening gebracht.

Ps nog een tweede vraag aan Telfort we kunnen na 1 mei blijkbaar tegen de Telfort voorwaarden blijven verlengen.(2019)
Hoe zit het dan met deze teller, of is dat enkel voor last minute nieuwe klanten.

Je kan inderdaad na 1 mei nog steeds verlengen volgens de Telfort voorwaarden. Voor mobiel geldt dan dat je eerst moet inloggen en dan kan je de keuze maken welk abonnement je wil en welk toestel je daar eventueel bij wilt.
Reputatie 1
Badge
Bij overgang Alles in een en met name van Telfort naar KPN worden geen activatiekosten berekend. Het mobiele nummer Telfort van mijn vrouw wordt meteen gekoppeld. Alleen als ik in juli zelf met mijn mobiele nummer over ga van Vodafone naar KPN moet ik dit wel betalen. Totale korting over het eerste half jaar 135 euro en stel dat ik een experia versterker thuis nodig heb, is dit gratis. Dus weer 50 euro.
Onderstaand een winkelposter aangaande de sluiting van de Telfort-winkel en de verwijzing naar de KPN-winkel:

Off topic.....Hé @JanD , sta jij ook op het screenshot?

Hier bij de dichtstbijzijnde Telfort winkel, is de KPN winkel ook schuin aan de overkant.
Dus de Telfort winkel gaat straks sluiten.
Heel erg jammer!!
Zij hebben mij altijd erg netjes geholpen en hoop dat zij of verder kunnen bij KPN of ander werk krijgen!

Reageer