Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

• 9 juli 2019
  • 960 reacties
  • 68825 keer bekeken
Telfort en KPN gaan samen verder

Toon het eerste bericht

960 reacties

Aanbieding bij overstappen naar KPN:

Huidig contract bij telfort:

2.5 gb, Onbeperkt bellen, Onbepert sms, Maandelijks opzegbaar. Kosten 15.01 euro

Aanbieding bij overstappen naar KPN:
Al KPN internet? Stap dan nu over naar KPN Mobiel en krijg iedere maand 5,- korting en dubbel zoveel MB'sBekijk hier je KPN aanbod

Dan verwacht ik het volgende KPN abonnement:

5 gb, Onbeperkt bellen, Onbepert sms, Maandelijks opzegbaar. Kosten 10.01 euro

Wat is de aanbieding echt:

4 gb, Onbeperkt bellen, Onbepert sms, 1 jaar. Kosten 16.00 euro

Niet 2 keer zoveel MB, niet meer maandelijks opzegbaar en 1 euro duurder.

Ik heb het idee dat ik in de maling genomen word.
KPN kent alleen verdubbeling als je daar Compleet klant bent ook vast internet en tv daar.

De 16 euro is dat je een jaar contract hebt gekozen ipv 2 jaar.
Als ik de site van KPN check klopt de 4GB met de 16 euro dat is de prijs met compleet korting.

(Reactie iets aangepast)

Apart is dit jou situatie @erwinpetersen
[h4]Je hebt nu Telfort Mobiel en KPN Internet. [/h4]
[h4]Jouw voordeel:[/h4]
  • Deze combinatie levert je geen voordeel op
Dat zou toch moeten volgens de berichtgeving, dus ik ben het met je eens dat je voor een deel in de maling wordt genomen. KPN doet ook niet aan het meenemen van ongebruikte minuten en data. Je krijgt een aanbieding volgens alle KPN voorwaarden niet die van Telfort.
Reputatie 1
Op dit moment wordt je inderdaad in de maling genomen omdat KPN je laat geloven dat je Telfort en KPN niet kan combineren. Nu is dat nog juist maar vanaf 1 mei niet meer. Ik zou dus vooral nog niks gaan doen en eerst bekijken hoe de voordelen eruit gaan zien.
Reputatie 8
Badge +10
@Jurgen - Telfort : kan er ná 1 mei bij Telfort (of eigenlijk is het dan KPN) ook gebruik gemaakt worden van pair-bonding voor hogere snelheid?
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @erwinpetersen, ik begrijp dat je al KPN Internet thuis hebt, alleen nog jouw mobiel bij ons. Nu heb je een aanbod gekregen die anders is dan je had verwacht. Dit heeft te maken met de voorwaarden van KPN. Deze zijn inderdaad net iets anders dan bij ons. Het geeft je alleen wel het voordeel om Compleet te worden. Verder durf ik nog niet exact in te gaan over hoe het eruit komt te zien als je producten hebt van beide merken. Daar komt nog meer informatie over.

@Kees-Jan, ik zal je vraag even beantwoorden. Zolang je een Telfort abonnement hebt volgens de Telfort voorwaarden verwacht ik niet dat het niet mogelijk wordt om gebruik te kunnen maken van pair-bonding. Dit omdat wij dat niet aanbieden. Alleen KPN en XS4ALL.
Heel vreemd vind ik dit.
Telfort wordt KPN maar niet met dezelfde voorwaarden.
Wat heeft het dan voor een zin dat de naam van Telfort verdwijnt?
Heel vreemd vind ik dit.
Telfort wordt KPN maar niet met dezelfde voorwaarden.
Wat heeft het dan voor een zin dat de naam van Telfort verdwijnt?

Dat heeft met onder andere de technische verschillen tussen de 2 te maken met andere woorden met een beetje geluk kan wat Kees-Jan vraagt vanaf 2020 en zelfs die kans is klein.

Weer als voorbeeld het verschil van oud en nieuw glasvezel bij Telfort ik kan pas sinds ik nieuw glas heb de Telfort itv app gebruiken en via de website tv kijken. Terwijl ik al veel langer klant ben

Net zo als mijn vraag over de app voor Samsung Tv's daar moet ik ook volledig KPN klant voor zijn.

Pas als het hele traject klaar is zal het misschien kunnen eerder niet.
Dank je wel voor je uitleg Galdor68.

Waar ik op stuk loop, zeg maar, is dat het straks KPN 1,2 en 3 wordt of zo.
Dezelfde naam maar met andere voorwaarden.
Dat moet nog even landen......
Dank je wel voor je uitleg Galdor68.

Waar ik op stuk loop, zeg maar, is dat het straks KPN 1,2 en 3 wordt of zo.
Dezelfde naam maar met andere voorwaarden.
Dat moet nog even landen......

Ik heb het idee dat je het zo heel goed beschrijft.
De tijd zal het leren.
Reputatie 8
Badge +11
De voorwaarden tussen beide merken zijn inderdaad iets verschillend. Het is zo niet dat Telfort stopt, maar we gaan samen met KPN onder de vlag van KPN verder. Dus zo lang jouw abonnement niet veranderd blijf je voldoen aan de voorwaarden van jouw abonnement.
De voorwaarden tussen beide merken zijn inderdaad iets verschillend. Het is zo niet dat Telfort stopt, maar we gaan samen met KPN onder de vlag van KPN verder. Dus zo lang jouw abonnement niet veranderd blijf je voldoen aan de voorwaarden van jouw abonnement.
Dat betekent dus letterlijk zoals ik schreef wat betreft mijn vergelijking van het verschil binnen Telfort over de oude en nieuwe glasvezel klanten.

Er zijn dus binnenkort geen producten voor Telfort tarieven verkrijgbaar en zolang we enkel wijzigingen plegen is er niks aan de hand. Maar wil je na 1 mei een ander product bijvoorbeeld alleen internet in plaats van alles in een wordt je vol KPN klant tegen KPN voorwaarden en tarieven.

Het niks veranderen is dus echt letterlijk blijkbaar zelfs na 2020 als je niks aan je abonnement doet. Feitelijk schieten we er wat service betreft dan ook niet zo heel veel mee op. Niet dat het heel slecht is op het modem beleid na.

Dan ben ik benieuwd of en zo ja wanneer KPN sterke punten van Telfort overneemt zoals iets goedkopere mobiele abonnementen zelfs met de compleetkorting kom ik duurder uit.
De spijker op zijn kop Galdor68.
Reputatie 8
Badge +9
Ik snap wat je bedoelt @Galdor68. Goed dat je dit aangeeft. Het doel is inderdaad om de sterke punten van Telfort mee te nemen. Ik moet je die antwoorden nu nog schuldig blijven. Zo gauw we hier nieuws over hebben, laten we het jullie hier weten!
Ik snap wat je bedoelt @Galdor68. Goed dat je dit aangeeft. Het doel is inderdaad om de sterke punten van Telfort mee te nemen. Ik moet je die antwoorden nu nog schuldig blijven. Zo gauw we hier nieuws over hebben, laten we het jullie hier weten!
Dank voor de reactie ik begrijp dat ook de Moderatoren hier nog niet veel over kunnen of mogen zeggen. En twee administraties en technische installaties laten samen gaan is lastig. Wat dat betreft is het oud naar nieuw glas een mooie oefening.

We hebben nog even dus laten we eerst maar afwachten hoe het in de praktijk gaat met het kunnen combineren van producten bij de twee merken dat is al complex genoeg.
Dit voorbeeld is hoe het niet moet zeker niet na mei.
Ik denk dat de Telfort (goedkopere) prijzen, straks bij KPN, er helemaal niet komen.
Dan bedoel ik als je een nieuw abonnement afsluit na 1 mei.
Ik denk dat de Telfort (goedkopere) prijzen, straks bij KPN, er helemaal niet komen.
Dan bedoel ik als je een nieuw abonnement afsluit na 1 mei.

Ik hoop en verwacht het wel. Anders mag de persoon uit het start topic
Jean-Pascal Van Overbeke, Hoofd Consumentenmarkt van KPN.
Via de media zijn verontschuldiging aanbieden voor het verstrekken van foute informatie.

Met de focus op het KPN-merk gaan we de KPN-dienstverlening uitbreiden met de beste elementen van de afzonderlijke merken, zoals de hoogst gewaardeerde service van XS4ALL, de betaalbare voordeeldiensten van Telfort en de persoonlijke service en het deskundig zakelijk advies van Yes Telecom”

of het nu nog zo betaalbaar is bij telfort laat ik even buiten beschouwing maar de meest recente prijzen van KPN tonen het nog niet.
Die betaalbare en voordeeldiensten zie ik ook nog niet terug.
Dus ik denk eigenlijk dat die meneer straks iets uit te leggen heeft.

Telfort is nog steeds iets goedkoper maar een echte prijsvechter is het allang niet meer.
Ik denk dat het over een poosje echt wel, met verhogingen, de KPN kant uit gaat.
Reputatie 8
Badge +11
Afwachten lijkt mij een heel goed idee. Er komt nog meer informatie beschikbaar over dit onderwerp.
Reputatie 3
Badge
Toen Tiscali door Telfort werd overgenomen, veranderde er voor de Tiscali klanten niets.............. in het begin.
Langzamerhand werden de voorwaarden aangepast, totdat alle voordelen van Tiscali waren verdwenen. Ook zo bij de andere overnames als 12move.
Denkt er werkelijk iemand dat het nu anders zal gaan als Telfort en Xs4all verdwijnen in KPN?
Toen Tiscali door Telfort werd overgenomen, veranderde er voor de Tiscali klanten niets.............. in het begin.
Langzamerhand werden de voorwaarden aangepast, totdat alle voordelen van Tiscali waren verdwenen. Ook zo bij de andere overnames als 12move.
Denkt er werkelijk iemand dat het nu anders zal gaan als Telfort en Xs4all verdwijnen in KPN?

Nee dat denk ik zeer zeker niet het gebeurd ook niet per 1 mei er is simpelweg tijd voor nodig.
De XMS en Lijbrandt klanten de oude glasvezel klanten zijn en of worden nu pas volledig Telfort klant technisch en wat de voorwaarden en diensten betreft het enige was de naam op de rekening nu is/wordt de rest ook 1 geheel.

Het kan tot na 2020 duren afhankelijk van wat er allemaal bij komt kijken.

Het zal niet anders gaan waar ik benieuwd naar ben en blijf, is gaan we echt voordeligere aanbiedingen zien bij KPN op Telfort nivo hoewel op tv gebied is Telfort verhoudings gewijs iets duurder door de nieuwe pakket indeling.
Nu de glashard techniek ook nog verder uitgerold toen het al onder Telfort vlag opereerde, ik ben 100% Telfort klant en op dat oude netwerk aangesloten.
Er is pas vorig jaar besloten om er versneld afscheid van te nemen door iedereen op het nieuwe platform om te zetten, en mijn vermoeden is door de verdwijning van het Telfort merk.
Nu de glashard techniek ook nog verder uitgerold toen het al onder Telfort vlag opereerde, ik ben 100% Telfort klant en op dat oude netwerk aangesloten.
Er is pas vorig jaar besloten om er versneld afscheid van te nemen door iedereen op het nieuwe platform om te zetten, en mijn vermoeden is door de verdwijning van het Telfort merk.

Ik ben ook onder Telfort zelf binnen gekomen, via de hardware van Concepts dat weet ik door een ip trace.
Eerst kwam ik in Culemborg bij Concepts als isp uit nu ergens anders met als isp KPN.
Ik was net als jij wel Telfort klant maar met de voorwaarden en technisch via het nu fgebouwde systeem. Kort voor dat het werdt opgeleverd kom ik voor 1 euro extra van 45,00 naar 46,00 al naar dit nieuwe systeem uiteraard niet gedaan want ik wou beide. Meer betalen en DVB verliezen toen al in 2016
Reputatie 3
Badge
Het zal niet anders gaan waar ik benieuwd naar ben en blijf, is gaan we echt voordeligere aanbiedingen zien bij KPN op Telfort nivo hoewel op tv gebied is Telfort verhoudings gewijs iets duurder door de nieuwe pakket indeling.
Uiteindelijk zal alles onder 1 vlag en prijs verder gaan (ook wat aanbiedingen betreft, want ze hoeven nu niet meer binnen het concern met de eigen sub-merken te concurreren), want anders had deze hele integratie geen zin gehad. KPN (en welk bedrijf niet) heeft maar 1 doel: winst maken.
Ik ben toch wel benieuwd hoe KPN dit precies in het vat gaat gieten. Ik denk tariefsverhogingen onder het motto: "om u nog beter van dienst te kunnen zijn" of "kwaliteitsverbeteringen" waar toch het grootste deel van de klanten niets van merkt.
En dat zal dan in tegenspraak zijn met het beloofde betaalbare voordeeldiensten van Telfort.
Ach ja ik geloof niet in sinterklaas dus waarom wel de uitspraak zoals geciteerd.
We zullen het wel meemaken.
Reputatie 3
Badge
Inderdaad, want we kunnen er toch niets aan doen om het proces te beïnvloeden. De tijd zal het leren.

Reageer