Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

• 9 juli 2019
  • 912 reacties
  • 68142 keer bekeken
Telfort en KPN gaan samen verder

Toon het eerste bericht

912 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Ik lees op het KPN-forum dat KPN sinds gisteren klanten per e-mail/brief is gaan informeren over de wijzigingen per april 2019 aangaande Telfort/KPN.
Is Telfort ook al zijn klanten aan het informeren?

Waar zie je dat, ik kan het niet vinden op het KPN forum?
Dat vroeg ik me ook af.
Reputatie 1
Dat staat hier:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-itv-en-telfort-mobiel-470898
Reputatie 5
Badge +4
Dat staat hier:

Ah oke die had ik over het hoofd gezien....
Hallo @Doornekamp33 ,
De prijsverhoging gaat voor bestaande klanten in per 1 juni a.s. en niet per 1 juli a.s.
Nieuwe klanten betalen per 1 april al het nieuwe tarief.

Klopt Jan, maar wat gaan ze straks voor ons verzinnen, het gaat voor de KPN klanten ook gelden die er al jaren zitten, m.a.w. slikken of stikken, je mag kosteloos opzeggen, als wij straks onder de KPN zitten jrijgen wij er misschien ook op termijn mee te maken en is de zin, "er verandert niks voor de huidige klanten" een loze belofte.
Als je op XS4ALL een pakket samenstelt staan er nu nog de oude prijzen, met een regel er onder dat per juli de prijzen 2.50 stijgen, bij KPN staan idd de nieuwe prijzen al.

Dus ja, gaat er wat veranderen is een reele vraag in deze volgens mij.
Dat staat hier:

Dat gaat enkel over het combivoordeel, dat staat ook in dit topic te lezen, dat er per 1 april combimogelijkheden met producten van KPN en Telfort of Telfort en XS4all mogelijk worden.

Of Telfort actief klanten gaat inlichten over deze mogelijkheden zal de toekomst uitmoeten wijzen.
Daar staat in dit Topic en het forum niks over geschreven.

@Doornekamp33 een prijsaanpassing of verhoging staat los van de toekomstige inlijving bij KPN.
Dan heb je het over hele andere bedragen. Een verhoging van een Euro lig ik niet wakker van. Wordt ter voorbeeld mijn mobiel abonnement ineens 8 euro duurder dat is een ander verhaal, en dat zal niet gebeuren volgen het start topic.

Vorig jaar heeft ook elke klant Telfort een prijsverhoging van 2,50 gekregen
Nee hoor niet iedereen ik heb nog nooit een prijsverhoging gehad vanaf november 2014, nu gaat het wel hard omhoog door het extra van het opnemen en de extra ontvanger.
KPN heeft nu een leuke aanbieding en dan betaal ik iets meer voor 200/200 snelheid dan ik straks via de huidige 50/50 met het opnemen en extra ontvanger ga betalen, XS word niks met nog eens 2.50 erbij, word het 71 euro in de maand, bij snelheid 100/100, ik wil eigenlijk een hogere internet snelheid dan ik nu heb.
@Doornekamp33 op zich heb je gelijk ik heb vorig jaar die verhoging ook niet gekregen, dus ik had eigenlijk erbij moeten zeggen elke klant behalve die met de oude glasvezel propositie.

Het kan in sommige gevallen best intressant zijn prijstechnisch om nu al voor KPN te kiezen. Wat ik te duur vind zijn de instap prijzen voor mobiele abbonnementen.
Met combivoordeel is KPN op mobiel voor mijzelf iets goedkoper met wat ikzelf nodig heb, voor de vrouw word het ietsjes duurder, dus onder de streep maakt dat niet uit, dan heb je ook nog een uitgebreider TV pakket dan nu, dus zeker interesant is het niet dat ik nu de eerste 5 maanden nog een hoop korting heb, dus voor vast zitten we gelijk duurder dan nu, maar we rekenen nog even door en wikken en wegen het wel goed af, nu ben ik contract vrij en dat is ook wat waard.
Reputatie 8
Badge +11
Ik lees op het KPN-forum dat KPN sinds gisteren klanten per e-mail/brief is gaan informeren over de wijzigingen per april 2019 aangaande Telfort/KPN.

Op dit moment niet.
Reputatie 8
Badge +7

Op dit moment niet.

Hallo @Bart - Telfort ,
bedankt voor je reactie, wanneer kunnen klanten van Telfort enige info verwachten per brief/e-mail?
Reputatie 7
Badge +9

Op dit moment niet.
Hallo @Bart - Telfort ,
bedankt voor je reactie, wanneer kunnen klanten van Telfort enige info verwachten per brief/e-mail?

Ik neem het stokje even over van Bart. Begrijpelijk dat je die vraagt stelt. Helaas hebben we daar op dit moment nog geen zicht op.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @Bart - Telfort ,

Hallo allemaal,

Ik heb naar aanleiding van @JanD zijn bovenstaande vraag nog even navraag gedaan binnen de organisatie. We verwachten de eerstvolgende update in de derde week van april te geven. Die update delen we uiteraard hier. E-mails en/of brieven ontvang je op het moment dat een update voor jou persoonlijk relevant is. 🙂
Omdat ik al zeker 5 jaar klant ben bij Telfort verwacht ik toch minstens een maand van te voren op de hoogte te worden gesteld van een eventuele tariefwijziging. Wanneer dit meer dan 5% is ben ik weg. Mijn loyaliteit richting KPN is namelijk 0,0 zeker na hoe er met XS4ALL wordt omgegaan!
Telfort had een prima prijs/kwaliteit. KPN heeft dat nooit gehad in het mobiele tijdperk.
Maak je niet zo druk, je krijgt zeker op tijd de tariefs wijziging door hoor als men besluit de prijzen te verhogen, en dan zijn er altijd twee mogelijkheden, slikken of opstappen, heeft KPN nog nooit moeilijk over gedaan, net als de dochters.

En wat betreft XS4ALL, die strijd is nog niet verloren, maar wat is er nog over van het oude XS4ALL eigenlijk.

En KPN heeft wel zeker goede prijs kwaliteit gehad, nu is de kwaliteit nog steeds prima, en de prijs iets hoger, maar ik heb liever een KPN sim dan een t-mobile in de smartphone zitten, en nummer 3 die met de red abbo wil ik sowieso niet meer, dus dan betaal ik maar wat meer, de rest zijn geen full providers maar resellers die gebruik maken van 1 van de 3 providers.
Reputatie 8
Badge +9
Maak je niet zo druk, je krijgt zeker op tijd de tariefs wijziging door hoor als men besluit de prijzen te verhogen, en dan zijn er altijd twee mogelijkheden, slikken of opstappen, heeft KPN nog nooit moeilijk over gedaan, net als de dochters.
Dat is geen kwestie van wel of niet 'moeilijk doen'... als één van de partijen van de overeenkomst de bestaande afspraken en voorwaarden éénzijdig wijzigt of wil wijzigen dan kan en mag de andere partij de overeenkomst per direct opzeggen.
In dit geval dus met inachtnemening van één maand opzegtermijn zoals overeengekomen in de voorwaarden, gerekend vanaf de datum van (in dit geval) een prijsverhoging.

De provider moet zich ook aan de voorwaarden houden, net als de klant die is overeengekomen om elke maand tijdig te betalen voor de dienstverlening.
Appeltje, eitje... 😉
Ik kan mijn abonnement iedere maand opzeggen. Ben alleen niet bereid om meer te betalen, that's all.
Ik kan mijn abonnement iedere maand opzeggen. Ben alleen niet bereid om meer te betalen, that's all.
Een prijswijziging zoals nu bij KPN en XS4ALL kan natuurlijk ook bij Telfort gebeuren ondanks het verdwijnen van het merk. Zoals beide heren al aangaven zullen we mocht dit gebeuren daar vast optijd bericht over krijgen. Zodra dingen zeker zijn en niet voortijd onrust veroorzaken zoals nu op het KPN forum gaande is in verband met prijsstijging en mogelijk verdwijnen van diverse kanalen.
Het is geen onrust veroorzaken, maar als klant aangeven dat niet alles zomaar gepikt wordt. Het is beter om dat signaal nu duidelijk af te geven. KPN gaat ongetwijfeld voor winst maximalisatie, maar men moet zich wel realiseren dat daar wel klanten voor nodig zijn.
Maar blijkbaar ben ik hier bij de KPN-fanclub beland. Ik heb niet om deze wijziging gevraagd, dus ik hoef hier niet enthousiast over te zijn, toch?
@Belvoort , ik lees in je bericht wel een soort als onrust veroorzaken, maar tekst komt soms anders over.

En nee, ik ben geen KPN fan, enige is dat KPN in mijn gebied de beste is, is dat volgende week een ander ga ik ook weg hoor, ik ben weinig honkvast.

@Enterprise , als de prijzen verhoogt worden is dat een soort contractbreuk en kun je onnmiddelijk opstappen, niks maand opzegtermijn na de verhoging maar ingaande verhoging.
Dat is het geval bij onaangekondigde prijswijzigingen etc. Bij aangekondigde veranderingen kan je tot die datum straffeloos opzeggen daar zit en nuance verschil in. Mis je de aankondiging dan heb je pech.

Wat betreft mijn voorgaande bericht er is extra commotie omdat er na een eerste bekendmaking plots bekend wordt gemaakt dat er mogelijk nog meer verdwijnt. Mocht dit defintief zijn verdwijnen die kanalen ook voor Telfort klanten dat zal dan toch ook optijd aangekondigd moeten worden.
Klopt @Galdor68 , de aankondiging is bij Telfort/KPN best wel in orde, per mail en via de brievenbus en ruim van tevoren, juni verhoging enhet bericht is al even terug verstuurd.

Maar als KPN besluit Telfort, binnenkort voorheen, klanten op zadelt met een verhoging is dat iets wat gewoon kan en mag en ben je vrij om te gaan, net als bij de omzetting van oud naar nieuw glas.
@Doornekamp33 ik heb hier nog niks over ontvangen of gelezen niet Telfort specifiek ik ben nog steeds Telfort klant dus prijswijzigingen bij KPN mogen mijn maandlasten niet beinvloeden.

Ik ben dus nu benieuwd of jij dan nog een KPN product hebt of alles bij Telfort.

En binnen het onderwerp waar het in dit topic overgaat dus het verdwijnen van het merk mogen die lasten niet op slag en sprong worden verhoogt. Gezien de recente berichten van onder andere zowel KPN als de kabelprovider moeten we er wel vanuit gaan dat dit ooit wel gaat gebeuren.
Het zou naief zijn te denken van niet maar dan over een periode van gewenning steeds iets meer tot we op hetzelfde nivo zitten.

Ik ben niet meer overtuigd dat er onder KPN vlag echt Telfort voordeel geboden wordt maar het is nog geen 2020.
Iets slecht verwoord, maar de verhoging bij KPN is al even gecommuniceert naar de klanten.

Zou KPN straks besluiten om ons ook te verhogen zullen wij dat ongetwijfeld ook ruim op tijd te horen krijgen
@Skippperke heb je een Mobiel bij Telfort? Als KPN zich aan het gepubliceerde houd zou je bij de combinatie van producten onder 2 merken voordeel moeten krijgen. De praktijk laat dit nog niet zien. Klanten worden juist benaderd om alles bij KPN onder te brengen met de kans op hogere maandlasten.

Afhankelijk van je abonnementsvorm kan het verstandig zijn niks te verlengen.

Reageer