Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

  • 9 juli 2019
  • 835 reacties
  • 64699 keer bekeken
Telfort en KPN gaan samen verder

Toon het eerste bericht

835 reacties

Ja, jimny maar verder geen reactie van Jurgen op het huidige nieuws.
En dat overzichtelijk gaat dan langzaam afbrokkelen.
Dat jij vindt dat sommige dingen kant nog wal raken is je goed recht.
Maar persoonlijk denk ik dat als er nu niet snel concreet antwoord komt, dus de echte informatie,
wat de top echt wel weet, er een leegloop gaat komen voordat het KPN wordt in 2020.
Dat is volgend jaar....

Voor nu blijf ik nog maar als het combivoordeel pluspakket ineens verdwijnt
en dat ik voor moet gaan betalen, wordt Telfort ook te duur.
En er zijn onlangs al wijzigingen geweest in het combivoordeel, dus het kan maar zo.

Kijk de medewerkers/moderators zelf, zitten ook met de rug tegen de muur.
Mogen of kunnen niets zeggen.
Zij hebben ook al gezien dat de medewerkers van de winkels de wacht is aangezegd,
in de hoop op overplaatsing.
Voor alle medewerkers van Telfort veel sterkte.
Reputatie 8
Badge +19
Ja, jimny maar verder geen reactie van Jurgen op het huidige nieuws.
En dat overzichtelijk gaat dan langzaam afbrokkelen.


Kijk de medewerkers/moderators zelf, zitten ook met de rug tegen de muur.
Mogen of kunnen niets zeggen.
Zij hebben ook al gezien dat de medewerkers van de winkels de wacht is aangezegd,
in de hoop op overplaatsing.

En wat moet Jurgen hierover zeggen dan..?
Hij en webcare hebben toch niets met de Telfort winkels te maken qua organisatie.
Daarnaast is Jurgen geen persvoorlichter van KPN.
Reputatie 1
Dit topic begint een beetje teveel op kieskeurig of andere vergelijkbare sites te lijken en raakt af en toe kant nog wal, terwijl @Jurgen - Telfort het heel overzichtelijk heeft neergezet hier en het gewoon afwachten op zijn volgende updates hierover

Met alle respect voor @Jurgen - Telfort, het blijft een bullshit marketing verhaaltje, dat regelrecht is opgedragen vanuit KPN. Gelukkig prikken steeds meer mensen door marketing heen.

Jurgen doet zijn best en zit net als andere telfort medewerkers in een vervelende positie, dus niets ten nadele van de medewerkers van Telfort! Te meer ten nadele van KPN, de boosdoener in dit geval...

KPN vergeet dat dit soort praktijken imago schade opleveren. De topmannen bij KPN zijn hun salaris niet waard.

Dit gezegd hebbende, hoop ik van harte dat dit KPN veel klanten gaat kosten! Laat ze maar merken dat ze de verkeerde beslissing hebben genomen!

Bestuurders die vanuit hun ivoren toren wel even bepalen wat het beste is voor bedrijven, maken meer kapot dan ze lief is, maar merken helaas nooit persoonlijk de gevolgen!
Reputatie 8
Badge +17
Dat Telfort bij KPN wordt ondergebracht scheelt 350 miljoen euri er zijn dagen dat ik minder verdiend, dus het is heel logisch dat men hiervoor heeft gekozen
Indirect heb je gelijk Enterprise maar ook de winkels van Telfort geven service aan klanten.
Hoe vaak wordt er niet gerefereerd naar de winkels?
Mensen hebben toch vragen, ook over de winkels.
Dat mensen echt niet alleen bij dit Forum komen.
Je vergeet dus dat dit alle medewerkers betreft van Telfort.
Het begin is er.

Dat Jurgen geen persvoorlichter is van KPN, klopt misschien maar is wel hier community manager.
Maar hij zal net als de rest de opdracht gekregen hebben vanuit de top, dus KPN,
om maar zo positief mogelijk te blijven.

De top zal hier inderdaad niets van merken persoonlijk.
De medewerkers des te meer.
Niets ten nadele voor alle Telfort medewerkers.

Misschien scheelt wel geld voor KPN maar de meeste medewerkers zijn de klos in dit verhaal.
Zo gaat dit met alle reorganisaties.

Vergeet hierbij ook niet het effect voor alle klanten.
Zeker omdat nu wordt volgehouden dat er niets veranderd.
Nou, daar denk ik heel anders over.
Reputatie 8
Badge +19
Het winkelpersoneel zal haar eigen instructies hebben v.w.b. mededelingen aan winkelklanten...
Een winkelmanager van Telfort zal ook geen uitspraken kunnen doen over hoe het met het forum van Telfort en met webcare zal aflopen.
Jurgen is de communitymanager van het forum en webcare.

Jouw reactie hierboven heb ik nu inmiddels in meerdere van jouw reacties in verschillende versies gelezen, en het komt steeds op hetzelfde neer.
Je kan bezig dus bezig blijven met 'herhaling van zetten' in dit topic maar ik denk dat de andere bezoekers/lezers hierdoor inmiddels wel zoetjes aan gaan afhaken in dit topic... 🙄
Badge +13
Hierbij met klem het verzoek om negatief speculerende reacties in dit topic zo veel mogelijk achterwege te laten, omdat ze geen nuttige bijdrage leveren.

We bouwen als KPN groep samen aan de overgang van Telfort naar het versterkte KPN, dus we maken daar gaandeweg samen keuzes in. Zodra er over een van de onderwerpen waar jullie vragen over hebben meer duidelijkheid is, geven we die natuurlijk direct in dit topic.
Badge +13
Om meteen daad bij woord te voegen 🙂:

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
Het Telfort forum blijft in 2019 wat het altijd is geweest: de leukste plek om antwoorden te vinden en om in gesprek te gaan met andere klanten en Telfort specialisten. Gedurende dit jaar bereiden we ons er op voor om het forum dezelfde overgang te laten maken als het merk zelf: naar één KPN dat is aangevuld met de sterke eigenschappen van de andere merken. Details hierover zijn nog niet bekend.
Reputatie 1
Hierbij met klem het verzoek om stemmingmakende en trolachtige reacties in dit topic zo veel mogelijk achterwege te laten, omdat ze geen nuttige bijdrage leveren.

We bouwen als KPN groep samen aan de overgang van Telfort naar het versterkte KPN, dus we maken daar gaandeweg samen keuzes in. Zodra er over een van de onderwerpen waar jullie vragen over hebben meer duidelijkheid is, geven we die natuurlijk direct in dit topic.


Heeft niets met stemmingmakerij te maken. Actie reactie, oorzaak gevolg.
Steker nog, deze hele heisa die door KPN is geinnitieerd zorgt bij veel klanten voor een nare KPN bijsmaak.

KPN roept de associatie "duur" op en daarom kozen mensen voor Telfort. We kennen allemaal nog de reclames.

Zelfs mijn schoonouders van in de 70 reageren met: "Nou, dat zal dan wel duurder worden, fijn is dat...".

We zijn klanten he! Jullie (KPN) hebben ons niet voor het uitkiezen, maar andersom.

Het is leuk dat jullie als KPN groep aan een overgang werken, maar als je de gigantische afkeer merkt bij klanten, moet je misschien vroegtijdig conclusies trekken!

"beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald"
Reputatie 1
Om meteen daad bij woord te voegen 🙂:

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
Het Telfort forum blijft in 2019 wat het altijd is geweest: de leukste plek om antwoorden te vinden en om in gesprek te gaan met andere klanten en Telfort specialisten. Gedurende dit jaar bereiden we ons er op voor om het forum dezelfde overgang te laten maken als het merk zelf: naar één KPN dat is aangevuld met de sterke eigenschappen van de andere merken. Details hierover zijn nog niet bekend.


Maar dat de klant dat niet wil, boeit dus niet...
Er is een reden dat ik al jaren bij Telfort zit en niet KPN.

Maar goed, ik denk dat ik over ga stappen. Ik trek nu wel mijn conclusies...
Alle medewerkers sterkte en succes, jullie hebben geen keuze!

Vaarwel Telfort....
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @dfrenner
KPN is te gierig om hier anders in te staan en zullen straks overal een standaard pruts modem plaatsen. Dat is de afgelopen jaren wel duidelijk geworden!

Uitgezonderd misschien XS4ALL leveren de meeste DSL/Kabel/Glasvezel-providers een zo goedkoop mogelijk modem van merken die je nooit in de winkel zult zien liggen.
De fabrikanten van die modems worden compleet uitonderhandeld om tegen een zo laag mogelijke inkoopprijs veel modems te leveren.
Men kan uiteraard bekende vooraanstaande merken leveren, maar dat zie je dan uiteraard terug in de consumentenprijzen.
Reputatie 1
Hallo @dfrenner

KPN is te gierig om hier anders in te staan en zullen straks overal een standaard pruts modem plaatsen. Dat is de afgelopen jaren wel duidelijk geworden!
Uitgezonderd misschien XS4ALL leveren de meeste DSL/Kabel/Glasvezel-providers een zo goedkoop mogelijk modem van merken die je nooit in de winkel zult zien liggen.
De fabrikanten van die modems worden compleet uitonderhandeld om tegen een zo laag mogelijke inkoopprijs veel modems te leveren.
Men kan uiteraard bekende vooraanstaande merken leveren, maar dat zie je dan uiteraard terug in de consumentenprijzen.


Klopt, ik geef op dit moment XS4ALL een grotere kans zelfstandig te blijfen, dan Telfort, toevallig net gereageerd op een aanbod wat ik per mail ontvangen heb.

Ik ga naar XS4ALL... Eerste jaar goedkoper dan Telfort door laten lopen, en toekomst van beide is erg onzeker, dus de rest zien we na dat jaar wel weer...
Reputatie 8
Badge +7
Dat Telfort bij KPN wordt ondergebracht scheelt 350 miljoen euri er zijn dagen dat ik minder verdiend, dus het is heel logisch dat men hiervoor heeft gekozen
Hallo @jimny ,
Telfort wordt niet bij KPN ondergebracht. Telfort is KPN zelfs met hetzelfde KvK-nummer, alleen de naam Telfort verdwijnt.
Dus ik wordt nu neergezet als stemmingmaker en trol, Jurgen?
Omdat ik niet blij ben met deze hele situatie?
En met mij zovelen?
Verwijder dan nu mijn account met al mijn gegevens en wat ik geschreven heb.
Ik wil per definitie zeker niet naar een KPN Forum.
Reputatie 8
Badge +7
Dus ik wordt nu neergezet als stemmingmaker en trol, Jurgen?
Omdat ik niet blij ben met deze hele situatie?
En met mij zovelen?
Verwijder dan nu mijn account met al mijn gegevens en wat ik geschreven heb.
Ik wil per definitie zeker niet naar een KPN Forum.

Hallo @mandy ,
niemand schrijft ook dat je t.z.t. naar het KPN-forum moet.
In de periode dat ik nog bij de kabelboer zat die ging fuseren, werd het oude forum op slot gezet en kon je je als klant van de 'nieuwe gefuseerde' kabelboer opnieuw aanmelden, als je dat wilde, voor het dan actuele forum.
Is volgens mij een software-kwestie via Inssided, de beheerder van de forumsoftware, dat fora niet samengevoegd kunnen? of mogen? worden door de betreffende provider.
Reputatie 2
Badge
Ik merk net overigens op dat KPN forum anders werkt qua inloggen dan die van Telfort. Je dient of met FaceBook of met je KPN ID in te loggen, waarna je een eigen gebruikersnaam mag verzinnen voor KPN forum indien dit nog niet eerder al eens gebeurd is. Ik heb dus nog geen ID op dat forum vandaar dat ik die naam dan nog moet opgeven. Heb zelf wel een KPN ID, vandaar dat ik hiermee kon inloggen en dit opmerkte.
Reputatie 1

Dat Telfort bij KPN wordt ondergebracht scheelt 350 miljoen euri er zijn dagen dat ik minder verdiend, dus het is heel logisch dat men hiervoor heeft gekozenHallo @jimny ,
Telfort wordt niet bij KPN ondergebracht. Telfort is KPN zelfs met hetzelfde KvK-nummer, alleen de naam Telfort verdwijnt.


KPN: 100/100, 2 ontvangers : 66,50
KPN mobiel: 6GB onbeperkt bellen : 21
Totaal: 87,50

Telfort: 100/100, 2 ontvangers: 52,50
Telfort mobiel: 4 GB 150 belminuten : 12,50
Totaal: 65

Aangezien het in weze dezelfde producten zijn, verwacht ik niet dat KPN opeens iets van wat ze nu voor 90 euro aanbieden, voor 65 gaan leveren.
Hoe dan ook, het zal met allemaal verhaaltjes, dat je dan een beter pakket krijgt, of meer data, of weet ik het wat allemaal...

Bottom line, we gaan meer betalen!

Ik heb trouwens nu nog bij mobiel: 4GB en 800 minuten.

We kunnen niet houden wat we nu hebben, er komen duurdere alternatieven voor terug...
Reputatie 2
Badge
Waar je even geen rekening mee houd is dat Telfort duurder wordt als je enkele zaken hetzelfde wilt hebben.
5 euro voor 15 extra zenders die Bij KPN er standaard in zitten, als je er vanuit gaat dat men een nieuw abonnement afsluit/verlengt.
KPN geeft per Mobiele telefoon 5 euro korting en 1 zenderpakket naar keuze, bij Telfort maximaal 1x 5 euro korting of een zenderpakket naar keuze.
Dan heeft KPN bij jouw gekozen pakket er ook standaard Opnemen pakket bij zitten, die bij Telfort ook nog eens 5 euro extra kost.
Telfort Mobiel onbeperkt bellen kost 1 euro extra.

Feit is dat Telfort wel goedkoper is, maar er zijn ook dingen die je zeker bij een nieuw contract er niet bij hebt zitten en indien gewenst weer extra geld gaan kosten. Indien KPN ons verplicht om over te gaan naar de huidige abonementen en bijbehorende prijzen gaan we inderdaad meer betalen, maar voorlopig is dat nog niet aan de orde zolang we geen verlenging met aanbod willen en dan moeten kiezen voor KPN opties.
@JanD voor een deel heb je gelijk maar dat de provider KPN en de provider Telfort hetzelfde kvk nummer hebben zegt niet veel. De provider heeft wel een eigen administratie en noem allemaal maar op. Al die verschillende takken worden terzijnertijd samengevoegd.

Het hebben van dezelfde kvk zal zitten dat in geval van Telfort enkel het merknaam is aangekocht geen zelfstandig bedrijf zover ik de wikipedia over Telfort goed heb gelezen. Overige merken van de NV KPN zoals XS4ALL en Solcon zijn in zijn geheel aangekocht. Waarbij solcon een kleindochter wordt genoemd en XS4ALL een volle dochter.

Een groep Telfort personeel komt bij concepts, lijbrandt, tiscali en de andere overgenomen bedrijven vandaan samen met dat klantenbestand dat is voorzover de diverse bronnen dit duidelijk maken samengevoegd onder merk Telfort met zijn eigen klanten administratie en bestel procedure en noem alles maar op.

Ik zal ongetwijfeld dingen niet weten of niet goed beschrijven één ding is mij wel duidelijk er komt vooral op de achtergrond wel meer bijkijken dan de naam op de voorkant .

We hebben nu meerdere bekende feiten.
1. De naam verdwijnt uit de media wanneer definitief is niet bekend.
2. Er veranderd niks aan lopende contracten.
3. De winkels gaan dicht per 1 mei.
4. Het Forum blijft voorlopig bestaan .


De berichtgeving heeft het over dat KPN stopt per 1 mei met de verkoop van abonnementen van zijn dochtermerk Telfort.

Wat voor mij nu onduidelijk is of per dan ook de website om orders te plaatsen uit de lucht gaat. Het lijkt mij niet meer dan logisch maar wordt nog niet expliciet genoemd. Daarvoor zullen we geduld moeten hebben tot het zover is.

@Jurgen - Telfort kan jij daar al iets meer over vertellen.
De bevestiging dat het nog mogelijk blijft gedurende 2019 om binnen de MijnTelfort omgeving aanpassingen te doen.
De bevestiging dat met het sluiten van de winkels per 1 mei ook online geen nieuwe abonnementen kunnen worden afgesloten.
Reputatie 1
Waar je even geen rekening mee houd is dat Telfort duurder wordt als je enkele zaken hetzelfde wilt hebben.
5 euro voor 15 extra zenders die Bij KPN er standaard in zitten, als je er vanuit gaat dat men een nieuw abonnement afsluit/verlengt.
KPN geeft per Mobiele telefoon 5 euro korting en 1 zenderpakket naar keuze, bij Telfort maximaal 1x 5 euro korting of een zenderpakket naar keuze.
Dan heeft KPN bij jouw gekozen pakket er ook standaard Opnemen pakket bij zitten, die bij Telfort ook nog eens 5 euro extra kost.
Telfort Mobiel onbeperkt bellen kost 1 euro extra.

Feit is dat Telfort wel goedkoper is, maar er zijn ook dingen die je zeker bij een nieuw contract er niet bij hebt zitten en indien gewenst weer extra geld gaan kosten. Indien KPN ons verplicht om over te gaan naar de huidige abonementen en bijbehorende prijzen gaan we inderdaad meer betalen, maar voorlopig is dat nog niet aan de orde zolang we geen verlenging met aanbod willen en dan moeten kiezen voor KPN opties.


Kijk precies wat ik zei, marketing gepeupel, dat je extra's krijgt. Die heb ik nu ook al, voor minder geld!
Die 5 euro korting zit al in die 21 per maand verwerkt mobiel, anders is hij 26 per maand....
Dus ik wordt nu neergezet als stemmingmaker en trol, Jurgen?
Omdat ik niet blij ben met deze hele situatie?
En met mij zovelen?
Verwijder dan nu mijn account met al mijn gegevens en wat ik geschreven heb.
Ik wil per definitie zeker niet naar een KPN Forum.

Voel je niet aangesproken Mandy.
Je geeft in al je uitlatingen enkel je duidelijke mening weer daar is niks stemmings makends of trollerig aan in mijn begrip van die term.

Mocht je niet naar een andere provider gaan zal je toch met of de chatfunctie of forum te maken krijgen bij vragen dt is niet anders.
Badge +13
Dus ik wordt nu neergezet als stemmingmaker en trol, Jurgen?
Omdat ik niet blij ben met deze hele situatie?
En met mij zovelen?
Verwijder dan nu mijn account met al mijn gegevens en wat ik geschreven heb.
Ik wil per definitie zeker niet naar een KPN Forum.


Ik sprak je niet persoonlijk aan, @mandy.

Meningen zijn welkom, of ze nou positief of negatief zijn.
Herhaaldelijk negatief speculeren, daar is niemand bij gebaat. De antwoorden die we hebben, staan in de startpost en moeten we blijven herhalen.
Grappig, KPN denkt dat dit de manier is, Telfort mobiel duurder maken, zodat men overgaat naar KPN.


Nergens maar dan ook echt nergens is daar al iets over bekend.
Lees het start bericht nog eens.
Met de focus op het KPN-merk gaan we de KPN-dienstverlening uitbreiden met de beste elementen van de afzonderlijke merken, zoals de hoogst gewaardeerde service van XS4ALL, de betaalbare voordeeldiensten van Telfort en de persoonlijke service en het deskundig zakelijk advies van Yes Telecom”


Die actie het niet gaan aanbieden van een "Telfort" bundel zou dus juist nieuwe en bestaande klanten afschrikken
Reputatie 1

Dus ik wordt nu neergezet als stemmingmaker en trol, Jurgen?
Omdat ik niet blij ben met deze hele situatie?
En met mij zovelen?
Verwijder dan nu mijn account met al mijn gegevens en wat ik geschreven heb.
Ik wil per definitie zeker niet naar een KPN Forum.
Ik sprak je niet persoonlijk aan, @mandy.

Meningen zijn welkom, of ze nou positief of negatief zijn.Herhaaldelijk negatief speculeren, daar is niemand bij gebaat. De antwoorden die we hebben, staan in de startpost en moeten we blijven herhalen.


Wel een mooi verzoek van Mandy, in het kader van de AVG zijn jullie verplicht hier gehoor aan te geven.

Ik hoop dat het kwartje begint te vallen, dat mensen hier absoluut niet blij mij zijn. Niet zozeer bij jullie van Telfort, vooral bij KPN.
Reputatie 8
Badge +17
De zoveelste zinloze bijdrage lijkt mij

Reageer