Nieuws

Telfort en KPN gaan samen verder

Telfort en KPN gaan samen verder

Toon het eerste bericht

811 reacties

Reputatie 6
Badge +7

KPN: Verkoop abonnementen Telfort stopt op 1 mei

Het integreren van Telfort binnen de eigen merknaam van KPN zorgt voor het verlies van banen van KPN-medewerkers die voor dochterbedrijf Telfort werkzaamheden uitvoeren.
Peter de Koning
24 januari 2019
comments 0
Delen1

KPN heeft aangekondigd alle Telfort-winkels in Nederland op 1 mei te sluiten. Vanaf dat moment worden ook geen Telfort-abonnementen meer verkocht. Dit heeft KPN aan marktonderzoeker Telecompaper bevestigd. Vanwege het sluiten van alle Telfort-winkels heeft KPN voor tweehonderd medewerkers ontslag aangevraagd. De huidige ontwikkelingen zijn het directe gevolg van de aankondiging van KPN om de merknamen Telfort, Telfort Zakelijk, XS4All, XS4All Zakelijk en Yes Telecom binnen twee jaar binnen de eigen merknaam KPN onder te brengen.

KPN

KPN zegt dat voor 207 medewerkers van Telfort bekeken moet worden of ze binnen KPN aan het werk kunnen blijven. Als dit niet het geval is dan worden de medewerkers zo goed als mogelijk begeleid om buiten KPN weer aan de slag te kunnen. KPN heeft daarbij de intentie om medewerkers met een contract voor onbepaalde tijd te herplaatsen.

Bron Totaal TV
@stellingen90 als het alleen om die verhoging gaat zou ik zeggen doen of rondshoppen niet dat ik verwacht dat je 100/100 elders goedkoper kan krijgen met alle administratieve rompslomp die erbij komt kijken.

De vraag die nog niet beantwoord is of nog niet beantwoord kan worden is het meenemen van de bundels. Die emailadressen zullen nog wel lang genoeg bruikbaar blijven.
En toen ging alles ineens in een stroomversnelling...…..
Winkelmedewerkers op straat, vanaf 1 mei geen nieuwe abonnementen meer van Telfort.
De volgende stap dat wij gedwongen worden een abonnement bij KPN af te sluiten?
Net zoals mensen van oud naar nieuw glas moeten?
Dat wij dus KPN prijzen gaan betalen?
Als die mededeling gaat komen, is het dag KPN.
Absoluut niet gedwongen dat nooit!!!!!
Langzaam aan verhogen dat is mischien onvermijdelijk.
Dan zou de kracht van Telfort zoals geschreven wel wegvallen.
We zullen moeten afwachten wat het KPN aanbod per 1 Mei gaat doen.

Los van die winkel medewerkers(200) dus ook 207 overige medewerkers met enige onzekerheid.
Reputatie 8
Badge +7
Het is uiteraard niet zinvol om een KPN en een Telfort winkel te hebben als het merk verdwijnt, gelukkig hebben we hier een KPN winkel de dichtsbijzijnde Telfort toko is al snel 40 tot 50 KM verderop daar ga ik dus echt niet heen.

Door de sluiting hier van de Telfort winkel heb ik destijds maar bij KPN mijn mobiel verlengt in die tijd vond ik een persoonlijk advies belangrijker. Was die winkel wel geweest had ik veel eerder alles bij Telfort onder gebracht.

Ik hoop inderdaad wel dat de KPN winkel medewerkers Telfort vragen kan gaan beantwoorden en Telfort abonnementen kan adviseren zolang het merk nog bestaat.

Hallo @Galdor68
Bij ons zit de Telfort-winkel schuin tegenover de KPN-winkel, voorheen Primafoon-winkel.
De Telfort-medewerkers zullen nu wel letterlijk met een schuin oog naar de KPN-winkel kijken., die mag blijven.😣
Reputatie 8
Badge +7
hoe zit het met de kosten van je abbonement:
worden deze hoger of blijven deze zoals in het contract staat???

als voorbeeld: {goedkoopste abbonementen}

bij mijn berekening is de korting actie van X maanden goedkoper niet ingerekend omdat deze toch vervallen na de duur van de actieperiode
--------------------
internet+ tv
telfort
42.50 euro per maand
KPN:
51.50

mobiel:
telfort
4gb (na klant/combi voordeel) {2gb voor nieuwe klanten}
12.50 per maand
KPN:
2gb {met combi voordeel}
15 euro per maand

totaal:
telfort: 55 euro
kpn 66.50
-----------------
het is allemaal wel leuk en aardig dat je bij kpn het volgende krijgt:
kpn veilig 2 appareten {2 euro} {berkend op 5 euro voor 5 apparaten}
gratis fox sport {7.50 euro}
volgens mijn berekening zou er dan al minimaal 9.50 van het abbo af kunnen voor de mensen die deze opties niet hoeven OF WILLEN.

wat dus komt op 66.50-9.50= 55 euro {of in andere woorden diezelfde kosten als bij telfort}
waarom kan je dan niet kiezen voor meer korting op je abbonement dan die zogehete bonus.

Hallo @alexvdp ,
Vergeet ook KPN Fon niet dat er gratis bij komt, dat vind ik wel een mooie toevoeging en hogere snelheid door pair-bonding, iets dat bij Telfort ook niet kon en bij KPN wel op hetzelfde adres.
Fon is het eerste wat ik in mijn Experia wifi's heb uit gezet. Ik ga de rekening niet betalen voor passerende wandelaars en nog meer kans op storing. Ziggo heeft dit ook gelukkig hadden wij toen alleen een modem. Dat zie ik niet echt als meerwaarde.

Pairbonding is bij KPN ook lang niet op elk adres mogelijk.
Als er aan mijn huidige abonnementen getornd wordt, buiten de inflatiecorrectie, ben ik weg.
Dat is heel simpel.
En alexvdp heeft zeker goede punten hier.
Het prijskaartje was hier al €16,00 duurder bij KPN.
Heb geen mobiel abonnement bij KPN en ga daar ook niet aan beginnen.
Dus die zogenaamde extra's hoeven voor mij niet.
Dat pairbonding zegt mij niet veel en heb het ook niet nodig.
@mandy ik mis je tijger 🤔 pair bonding houd in internet via een dubbele aansluiting.
Dus 4 in plaats van 2 koper draadjes. Als er dan maximaal 20Mb leverbaar is zou dit kunnen verdubbelen.

Heb je een mobiel bij Telfort dacht ik wel omdat je ook combivoordeel hebt of door een huisgenoot met thuis internet dus ben je op de achtergrond ook zo al KPN klant.
Reputatie 8
Badge +7
Fon is het eerste wat ik in mijn Experia wifi's heb uit gezet. Ik ga de rekening niet betalen voor passerende wandelaars en nog meer kans op storing. Ziggo heeft dit ook gelukkig hadden wij toen alleen een modem. Dat zie ik niet echt als meerwaarde.

Pairbonding is bij KPN ook lang niet op elk adres mogelijk.

Hallo @Galdor68 , Ik vond de wifispots van de kabelboer erg handig toen ik daar nog klant was, dus als KPN Fon ook geïntegreerd wordt in mijn modem juich ik dat toe.
Toen ik van de kabelboer over wilde stappen naar KPN of Telfort, zou ik zowel bij KPN als bij Telfort een bruto 50/5Mbps VDSL-verbinding kunnen krijgen. Bij Telfort netto 17/2Mpbs en bij KPN netto 33/5Mbps.
Als ik nu een postcodecheck doe bij KPN wordt me de dubbele snelheid van Telfort aangeboden.
Aangezien ik toentertijd voor de prijs ging heb ik voor Telfort gekozen.
Als mijn abo strak ondergebracht wordt bij KPN en ik krijg de KPN-standaarden vind ik dat prima, desnoods tegen een (geringe) bijbetaling.
Antwoord op het KPN forum of er per 1 mei een nieuw aanbod komt.

Hallo Galdor, terechte vraag. Helaas, daar kunnen we nu nog geen antwoord op geven. Vooralsnog stopt alleen de verkoop en dienstverlening vanuit de Telfort winkels per 1 mei. Je kunt vanaf die datum dan bij de KPN winkel terecht voor info, service en aankopen. Het merk Telfort blijft nog wel even, rond 2020 zal het merk te versmelten met KPN. En dan zullen we vast een nieuw aanbod kunnen doen aan onze Telfort klanten. Daar heb ik alle vertrouwen in. Zodra er nieuws is weten wij jou en jij ons te vinden! 😉
Reputatie 6
Badge +7
Oja maar nogmaals veel sterkte voor de toekomst aan alle (ex) medewerkers van Telfort erg jammer maar zo gaat dat met die grote bedrijven (kleinere overigens ook)
Het lijkt er nu op dat dus alleen de winkel verkoop stopt niet de online bestel mogelijkheid blijkbaar pas weer later gezien het antwoord pas in 2020
Reputatie 1

****Hallo @alexvdp ,
Vergeet ook KPN Fon niet dat er gratis bij komt, dat vind ik wel een mooie toevoeging en hogere snelheid door pair-bonding, iets dat bij Telfort ook niet kon en bij KPN wel op hetzelfde adres.

dat kan goed zijn dat je kpn fon er gratis bijkrijgt maar: enigste punt is wel,
ik heb een hekel aan de wifi van de xperiabox, en heb zelf al een goede router, dus ik wil niet 2x wifi in mijn netwerk hebben.
en voor kpn fon moet je namelijk je eigen wifi aanzetten van de xperiabox zelf om dit ook te kunnen gebruiken.

het is niet mogelijk omje eigen wifi uit te hebben staan en kpn fon aan.
tevens kan je de wifi naam ook niet verbergen zodat verbinden onmogelijk is.

daarnaast is het zowel bij kpn als bij telfort dat als je je eigen router als modem wilt gebruiken dit ONMOGELIJK IS, omdat ze iedere week een andere code sturen naar de iptv om deze geactiveerd te laten blijven. {kijk maar eens op gathering of tweakers} er zijn mensen bij met een managed switch die 500 euro kost, {en alle mogelijke vlans/ settings kan gebruiken} en die krijgen het niet werkend om deze bullshit reden.

de EU moet tevens ook kijken naar kpn vanwege het uitschakelen van telfort, en xs4all, want ze zeggen dat vodaphone en ziggo niet mogen mergen omdat er dan te weinig concurentie is, maar als kpn xs4all en telfort de das om doet krijg je hetzelfde geval alleen vallen er dan 2 concurenten weg ipv 1
@alexvdp daar heb ik nog niet van gehoord of gelezen, ik kan me voorstellen dat ontvangers via marktplaats gekocht gedeactiveerd worden tot er voor de stream betaald wordt.
Uiteindelijk maakt het niks uit dat VZ de twee merknamen handhaafd 1 voor vast de ander voor mobiel.

Aangezien deze 2 al KPN merken zijn kan je niet van concurrentie praten eerder van keuze.
VZ en Tmobile dat zijn concurrenten aparte netwerken die laatste minder omdat deze ruimte via KPN NV moet inkopen.
Galdor68, het was een leeuwin😀maar op de achtergrond klant van KPN is toch iets anders,
dan echt klant zijn met de 'service' en prijs van KPN.
En ja, al mijn abonnementen heb ik bij Telfort.

Ik heb hier glasvezel en volgens fourstack kan ik een snelheid behalen van 512.
Dat is mooi, maar ik heb aan 50/50 genoeg.
Straks bij KPN 50/5, dacht het toch niet.

En als ik deze zin zo lees, En dan zullen we vast een nieuw aanbod kunnen doen aan onze Telfort klanten, dan zal er zeker wel wat gaan veranderen.
De vraag is wanneer maar ik denk veel sneller dan 2020 wat nu gesuggereerd wordt.

En dan nog een vraag, wat gebeurd er straks met dit Forum?
Als het weggaat wil ik dat mijn account met alles erbij verwijderd wordt.
Laten we er voor nu maar van uitgaan dat tot 2020 het forum blijft zoals het is.
En laten we er ook maar van uit gaan dat voor bestaande klanten tot 2020 weinig of niks veranderd.

Over 3 maanden of eerder zullen we dan wel weer meer nieuws krijgen. Als er geen ander aanbod komt klopt 1 punt uit de start topic al niet namelijk de betaalbaarheid van Telfort zeker niet voor toekomstige nieuwe klanten.
Laten we er voor nu maar van uitgaan dat tot 2020 het forum blijft zoals het is.
En laten we er ook maar van uit gaan dat voor bestaande klanten tot 2020 weinig of niks veranderd.

Nu het allemaal zo snel gaat, geloof ik daar weinig van.

Over 3 maanden of eerder zullen we dan wel weer meer nieuws krijgen. Als er geen ander aanbod komt klopt 1 punt uit de start topic al niet namelijk de betaalbaarheid van Telfort zeker niet voor toekomstige nieuwe klanten.

Dat is een ding wat zeker is.
Als ik straks als Telfort internet en mobiel gebruiker KPN priijzen krijg ga ik serieus elders kijken. Ik ben een paar jaar geleden overgestapt van KPN naar Telfort en zeer tevreden met deze overstap. In niets doet Telfort voor mij onder voor KPN maar wel veel voordeliger.
Dat hangt helemaal af van wat je wil en nodig hebt, met een 200/200 abonnement met 2 tvontvangers en opnemen en spotify is gek genoeg KPN goedkoper.
https://nos.nl/artikel/2268840-kpn-sluit-alle-winkels-van-telfort-in-mei.html

https://nos.nl/artikel/2268358-kpn-in-gesprek-met-xs4all-actievoerders-na-succesvolle-petitie.html
Reputatie 1
Het zal dienstverlening vereenvoudigen, op het moment kunnen de processen veel eenvoudiger bij Telfort.

Het veranderen van naam zal waarschijnlijk inhouden dat Telfort veranderd wordt naar KPN Basic, XS4ALL naar KPN Premium. (bijvoorbeeld)

In het begin zal deze wijziging alleen een re-skin zijn van het Telfort merk. Later zal besloten worden welke processen worden aangepast of overgenomen van KPN.

Tja met de standaard xperia boxen ga je xs4all klanten verliezen!
KPN is te gierig om hier anders in te staan en zullen straks overal een standaard pruts modem plaatsen. Dat is de afgelopen jaren wel duidelijk geworden!

Dus nee, ik zie een nieuwe xs4all en Telfort in de markt opstaan. Tele2 zal het Telfort publiek gaan bedienen en voor XS4ALL komt een nieuw concept, een nieuwe partij. Mark my Words...

Het feit dat KPN management dit niet snapt, geeft mij weinig tot geen vertrouwen in deze partij...

Het punt is namelijk dat veel mensen hun mobiele abbo ook afstemmen op de thuisprovider.

Daarom zitten wij ook bij Telfort, dubbele data. De prijzen van KPN mobiel zullen fors omlaag moeten, wil ik dit in overweging nemen.

Dat zie ik niet gebeuren bij KPN! KPN onderschat de klant hoer gogantisch...
Reputatie 1
Dat hangt helemaal af van wat je wil en nodig hebt, met een 200/200 abonnement met 2 tvontvangers en opnemen en spotify is gek genoeg KPN goedkoper.

Tot je mobiel meeneemt in de berekening...
Al is Telfort ook al duurder aan het worden mobiel...

Grappig, KPN denkt dat dit de manier is, Telfort mobiel duurder maken, zodat men overgaat naar KPN.

toevallig ben ik deze week aan het kijken naar mobiel voor mijn vrouw. Contractvrij bij Telfort... denk dat het Tele2 gaat worden... Ik moet nog een jaar, maar dat zing ik ook wel uit...
@dfrenner,
Je weet dat Tele2 helemaal naar T Mobile gaat.(?)
Je weet dat de telefoon op de whitelist van Tele2 moet staan? Er zijn behoorlijk wat eisen die een rol kunnen spelen.
Reputatie 8
Badge +17
Dit topic begint een beetje teveel op kieskeurig of andere vergelijkbare sites te lijken en raakt af en toe kant nog wal, terwijl @Jurgen - Telfort het heel overzichtelijk heeft neergezet hier en het gewoon afwachten op zijn volgende updates hierover

Reageer