Telfort en KPN gaan samen verder


Badge +13
Telfort is al bijna 15 jaar onderdeel van KPN. We bieden je graag het allerbeste. Daarom bundelen wij onze krachten en heet Telfort straks ook KPN.

Om het beste voor onze klanten te bieden bundelen we onze krachten in KPN en vullen we dit merk aan met de sterke eigenschappen van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Op deze manier kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening nog verder te verbeteren. Daar krijgen alle Telfort klanten vanaf deze week via de mail bericht over.

Dit betekent het voor Telfort klanten
Uiteindelijk gaan alle klanten van Telfort automatisch over naar KPN. Je kan de Telfort producten en diensten gewoon blijven gebruiken. Als je een Telfort Mobiel abonnement wilt verlengen, dan kan je nog steeds bij Telfort terecht. Alleen kunnen er vanaf 1 mei geen nieuwe Telfort abonnementen meer afgesloten worden. Voor nieuwe of extra abonnementen is iedereen voortaan welkom bij KPN. Telfort klanten die zelf alvast willen overstappen naar KPN, betalen bij deze overstap natuurlijk geen activatiekosten (alleen met nummerbehoud). Ook verandert er niets aan de Telfort e-mailadressen of aan je vaste en mobiele telefoonnummer(s).

Nieuwe mogelijkheden
Telfort en KPN gaan samen verder en dat biedt nieuwe mogelijkheden. Meer service voor Telfort klanten bijvoorbeeld. Want je kunt per 1 mei terecht bij alle KPN-winkels. Met vragen over je Telfort abonnement bijvoorbeeld. En wist je dat KPN 3 keer zo veel winkels heeft als Telfort?
Ook ontvangen alle KPN- en Telfort klanten vanaf 1 mei extra voordeel als zij Telfort- en KPN-producten combineren. Bijvoorbeeld KPN Thuis met een Telfort Mobiel óf Telfort Thuis met een KPN Mobiel. Als zij producten van KPN en Telfort combineren én de klant is aangemeld voor Telfort Compleet dan krijgen ze deze voordelen op het KPN product. Zij ontvangen een gratis zenderpakket voor het KPN iTV-abonnement of € 5,- korting en Dubbele minuten en MB’s op het KPN Mobiel abonnement.

Bijkomend voordeel van het overgaan naar KPN: KPN is de beste aanbieder van Nederland. KPN Glasvezel is als beste getest door de Consumentenbond in januari 2019. En het mobiele netwerk van KPN is bekroond met de Tweakers Award 2018-2019 en ontving het predicaat ‘Uitstekend’ in de toonaangevende P3-benchmark. Ook behoort KPN volgens het Reputation Institute tot de bedrijven met de beste reputatie in Nederland. Klantwaarderingen waar we trots op zijn!

Telfort blijft in de buurt
We zien onze Telfort klanten vanaf nu graag terug in de KPN winkel of KPN XL winkel. Onze collega’s helpen je in de KPN winkel met je vragen over Telfort. Het voordeel is dat je nu in nog meer winkels terecht kan. Per 1 mei zijn alle Telfort winkels gesloten.

En Telfort blijft online
Telfort.nl, de website, blijft voorlopig nog gewoon online. Ook blijven Mijn Telfort en de Mijn Telfort-app gewoon werken. Voor informatie of service kunnen Telfort klanten ook nog steeds contact opnemen met de Klantenservice van Telfort. En ze kunnen terecht op Telfort.nl/kpn


Waarom gaan de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom op termijn verder als KPN?
We willen de onbetwiste kwaliteitsleider zijn en we hebben de ambitie om met het KPN-merk alle klantgroepen in de verschillende segmenten te bedienen. Daarom leggen we de focus op het KPN-merk en vullen we dit aan met de sterke eigenschappen van de andere merken. Door de focus op het KPN-merk te leggen, kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening onder het KPN-merk nog verder te verbeteren.

Wanneer is alleen het KPN-merk in de markt?
KPN zal in de loop van 2019 en 2020 het KPN-merk aanvullen met de sterke eigenschappen van de merken van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Voor klanten van deze merken verandert er niets. KPN heeft het voornemen om op termijn de dienstverlening van deze merken verder te laten gaan onder de vlag van het KPN-merk. Per merk bepalen we het beste plan om op termijn de dienstverlening van de merken voort te zetten onder de vlag van KPN.

Wanneer stopt Telfort met het aanbieden van producten?
Wanneer we volledig stoppen met het aanbieden van nieuwe Telfort-producten is nog niet definitief bepaald. Eén ding is zeker, we gaan de klanten die voorheen Telfort-producten kochten op termijn vanuit het KPN-merk bedienen.

Zijn de winkels gesloten?
Vanaf 1 mei kun je terecht in de KPN-winkels of KPN XL Winkels.

Blijft Telfort.nl wel bestaan?
De Telfort website blijft voorlopig bestaan voor al je vragen en service.

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
Het Telfort forum blijft in 2019 wat het altijd is geweest: de leukste plek om antwoorden te vinden en om in gesprek te gaan met andere klanten en Telfort specialisten. Gedurende dit jaar bereiden we ons er op voor om het forum dezelfde overgang te laten maken als het merk zelf: naar één KPN dat is aangevuld met de sterke eigenschappen van de andere merken. Details hierover zijn nog niet bekend.

Wat gebeurt er met mijn Telfort e-mailadres?
Daar verandert niets aan.

Wat gebeurt er met mijn telefoonnummer vast/mobiel? Blijft dit hetzelfde?
Je telefoonnummer vast/mobiel blijft hetzelfde.

Kan ik gebruik maken van Gratis onderling bellen en MB’s delen?
Deze voordelen zijn nu al beschikbaar voor KPN mobiele klanten als je je aanmeldt voor KPN Compleet. Als je je mobiele contract wil verlengen, kan dat naar een mobiel abonnement van KPN zodra je contract is afgelopen.

Ik heb Telfort mobiel en KPN vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we starten in mei met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Ik heb Telfort mobiel en XS4ALL vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Als je XS4ALL combineert met KPN of als je Telfort combineert met KPN, dan krijgt je combinatievoordelen. We werken continu aan de verbetering van onze dienstverlening. Mocht het in de toekomst veranderen, dan krijg je hier bericht van.

Ik heb KPN mobiel en Telfort vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we starten in mei met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Heb je vragen? Stel ze dan hieronder.

*Admin: begindatum combinatievoordelen aangepast van april naar mei, wegens verkeerde vermelding.
*Admin: 24 april 2019 aangevuld met informatie.

582 reacties

Reputatie 3
Badge
Goedemorgen allemaal,
Zie onderstaand artikel.
Wat vinden jullie hiervan?
En webcare, wat gaat dit voor ons betekenen? ( En kunnen jullie de titel aanpassen? Ik heb een typfout gemaakt)
Kpn geeft aan dat er niets veranderd maar is dat ook echt zo?

KPN gaat stoppen met merken Telfort, XS4ALL en Yes Telecom https://www.nu.nl/mobiel/5674754/kpn-gaat-stoppen-met-merken-telfort-xs4all-en-yes-telecom.html (via @NUnl)

Admin: Titel aangepast
Reputatie 1
Het zal dienstverlening vereenvoudigen, op het moment kunnen de processen veel eenvoudiger bij Telfort.

Het veranderen van naam zal waarschijnlijk inhouden dat Telfort veranderd wordt naar KPN Basic, XS4ALL naar KPN Premium. (bijvoorbeeld)

In het begin zal deze wijziging alleen een re-skin zijn van het Telfort merk. Later zal besloten worden welke processen worden aangepast of overgenomen van KPN.
Reputatie 3
Badge
Ik vraag me toch echt af wat dit met de prijzen gaat doen in de toekomst. Kpn is per definitie al duurder dan Telfort.
Reputatie 1
De bedoeling is wel dat Telfort ook lage prijzen aan blijft bieden, maar dat zal vanzelf blijken.
Reputatie 8
Badge +16
Telfort is al langer bezig om zich op kwaliteit te profileren in plaats van prijs... Dus het zal nu wel definitief over zijn met de prijsvechter.
Reputatie 2
Badge
Wat ik mij dan afvraag is bij Telfort mobiel hebben we al aantal jaren dat je nog 2 maanden je MB's en minuten mag meenemen. KPN heeft dit niet en als je dan kiest voor verlengen bij KPN ben je wel dat voordeel kwijt.
Daarnaast heb je indien vanaf een bepaalde datum verlengd hebt of bent begonnen bij Telfort Mobiel de onbeperkt SMS er bij zitten zonder extra kosten. Als je voor een lager aantal MB's gaat dan 3GB/6GB(bij verdubbeling MB's) gaat dit bij KPN van je tegoed van de belminuten af.

-------

Aanvullende vragen die komen opborrelen:

Wat gaat er met dit forum gebeuren? Wordt dit na de naamswijziging direct gesloten of kunnen we nog beperkte tijd terecht als een soort archief? Kan me indenken dat als het KPN heet je niet te lang op een forum met een andere naam wil blijven reageren op mensen met hun vragen.

Ik neem ook aan dat de gebruikers account niet gemigreerd zullen worden naar het KPN forum, waarop we ons dan indien gewenst moeten aanmelden zoverre we dat niet al zijn vanuit het verleden of ivm andere producten die we gebruiken van KPN. Mogelijk het vermelden waard in de bovenstaande FAQ.
Reputatie 6
Badge +7
Het blijft zoals er staat gewoon nog gelijk van wat je nu hebt, dus daar zou ik mij nu nog geen zorgen over maken
Als je een abbo aangaat (of hebt) staat dit er ook bij en anders kun je hem opzeggen als ze dat al zouden doen.
Bam die nieuwe topman Ibarra zet wel meteen een dikke stempel op alle fronten blijkbaar.
Het is niks meer dan een methode om in klanten aantal groter te worden dan VodafoneZiggo.
KPN aantrekkelijker maken voor overname dat is mijn opinie hierop.

Laat ons hopen dat dit het modembeleid ten goede komt dus kwaliteit van KPN en Xs4all voor Telfort klanten de v8 ook uitfaseren.
Voor alle klanten betere aan de wet voldoenende informatie/gegevens verstrekking waar het SIP betreft die Xs4all wel verstrekt
Voor Telfort klanten per seconde afrekenen ook of vooral de belbundels.

Als we er als gebruiker van het Telfort merk alleen de in de startpost genoemde veranderingen merken, dan schieten we er weinig mee op. Maar gaan we er ook niet heel erg op achteruit.
Reputatie 1
Laat ons hopen dat dit het modembeleid ten goede komt dus kwaliteit van KPN en Xs4all voor Telfort klanten de v8 ook uitfaseren.

De V8 wordt al uitgefaseerd in 2019, ook zonder KPN. De V10A en V10 worden standaard. 🙂
@DieEierVonSatan daar is nog niks over naar buiten gebracht door Telfort van KPN weet ik inderdaad dat de kans op een v10a zelfs groter is dan de v10.
Kortom Link of Bron of breek je hiermee een NDA overeenkomst.
Reputatie 1
was net van plan om weer terug te komen bij telfort nu juliie ook aantrekkelijke hebben met de nieuwste iphones, kan ik daar dit jaar dan ook de aanstuiling op kpn hotspots bij verwachten ?

en als ik kpn dan een tip mag geven . stop met datalimieten en bied gewoon flatfee mobiele snelheidsbundels aan zoals op vastnet gebruikelijks is, je koopt een duur toestel om zorgenloos te gebruiken tenslotte .
Reputatie 2
Badge
Bij dit soort actie's van bedrijven gaat het vrijwel altijd om verhoging van de waarde voor de aandeelhouders. Eén van de middelen daarvoor is verlaging van de kosten, onder meer door proces verbetering en stroomlijning van een organisatie. Zoals eerder genoemd kan ook "vergroting" van het aantal klanten door de samenvoeging van de XS4All en Telfort groep met het KPN-merk een rol spelen.

Of dit voor ons als Telfort klanten op de langere termijn gunstig uitpakt is maar zeer de vraag. Telfort heeft een aantal typische voordelen (zoals combinatie kortingen, 2 maanden MB's meenemen bij het mobiele abonnement) waarvan het zeer de vraag is of deze op langere termijn gehandhaafd blijven. O zeker, de eerste 1 à 2 jaar zal er niets veranderen, maar op de langere termijn? Dit dan nog afgezien van de sowieso lagere basisprijs van Telfort.
We zullen het moeten afwachten en hopen dat de focus bij de top van KPN écht op het tevreden stellen van hun klanten ligt en niet teveel bij dat van de de stakeholders.
Reputatie 7
Badge +2
Als je de nieuwsmedia mag geloven is het einde nabij voor XS4ALL en Telfort.
KPN schrapt alle dochtermerken en er blijft 1 hoofdmerk, KPN dus:
https://www.totaaltv.nl/nieuws/opheffen-xs4all-door-kpn-leidt-tot-storm-van-kritiek/
en
https://overons.kpn/nl/nieuws/2019/kpn-zet-vol-in-op-kpn-merk
en
https://tweakers.net/nieuws/147778/kpn-merknamen-telfort-en-xs4all-gaan-verdwijnen.html
Hallo @JanD

Zie hier:

KPN zet vol in op KPN-merk
Reputatie 7
Badge +2
Hallo @JanD

Zie hier:

KPN zet vol in op KPN-merk

Hallo @mandy ,
dat is dus weer duidelijk een geval van miscommunicatie van Telfort naar de klanten toe.
Telfort had alle klanten hiervan op de hoogte moeten stellen en niet alleen forumleden van Telfort.
Zelfs ik had binnen het forum dat topic (nog) niet ontdekt, anders had ik mijn topic niet geopend.
Bedankt voor de verwijzing naar het Telfort-topic.

T.a.v. Telfort-moderatoren: jullie mogen het topic Einde Telfort? wel verwijderen.
@JanD laten we hopen dat die communicatie dan beter wordt. Wijzingen binnen het KPN systeem die ook Telfort klanten treffen worden vaak bijna een week later hier vermeld. Soms zelfs pas als een wijziging al een feit is.
Reputatie 1
Wat ik mij afvraag en waarschijnlijk velen met mij:

Ik zit expres bij telfort ivm keuze om eigen modem te kunnen gebruiken (fritzbox).
Zou het fijn vinden als dat zou blijven, en het liefste natuurlijk toepassing van de wet waar klanten alle gegevens zo krijgen (sip/voip etc)

Ik wil gewoon zelf beslissen wat ik doe, bv vpn, voip via andere provider, etc tec wat een FB bied ipv standaard v10 van kpn of telfort.

Zou vervelend zijn als kpn ons in eens door de strot douwt om VERPLICHT hun modem te gebruiken ipv mijn aangeschafte van ruim 100 Euro.

Graag uw reactie hier op.
Zoals het hier wordt aangekondigd klinkt het bijna te mooi om waar te zijn, de prijs van Telfort, de kwaliteit van Xs4all enz.
Teletekst legt in de berichtgeving de nadruk op het besparen op personeelskosten, daar geloof ik meer in. Helaas voor al die hardwerkende Telfort medewerkers hier.
@JanD
Het is nu dat ik het net voor jou topic het gelezen had op dit Forum, met grote verbazing,
maar niets in de mail ect.
Het was dus bedoeld als informatie naar jou toe.
Maar je hebt volkomen gelijk.
Hoe moeten inderdaad mensen het weten als zij niet op het Forum komen?

Ik denk echter net als Franski, dat Telfort straks geen prijsvechter meer is, zij werden toch al duurder.
Maar dat het straks nog duurder wordt.
Dus dat alles hetzelfde blijft, daar geloof ik niet in.

En ja, wat gebeurd er met dit Forum?
Als alles in zijn geheel naar KPN gaat eis ik dat van te voren mijn gehele account verwijderd wordt.
Ik wil niet dat alles straks bij het 'grote' KPN bekend is.

En wat gaat er met de medewerkers van Telfort gebeuren?
Ik hoop toch dat zij straks nog een baan hebben.
Ook voor hun lijkt mij nu alles onzeker.
Heel veel sterkte en bedankt voor de hulp.

Klanten van Xs4All klagen ook al steen en been omdat zij niet voor niets,
die provider gekozen hebben.
Zij zien de waarde nu al dalen.
Reputatie 2
Ik word niet blij van dit soort teksten. Reclamepraat van een afdeling communicatie. Helaas een hoop gedoe gehad met KPN. Een moloch van een bedrijf. Gaat natuurlijk om bezuinigen. Straks geen aparte klantenservice meer maar 1 groot inflexibel bedrijf. Hopelijk heb ik ongelijk....
Reputatie 2
Hoe gaat het straks met vrije modem keuze? (zoals al wettelijk verplicht is)
Hoe gaat het straks met standby gebruik? (wat bij alle KPN merken nog niet volgens de wet geregeld is)

En: ik wens alle medewerkers van het Telfort WebTeam (en van XS4All) veel sterkte. Jammer dat jullie je eigen identiteit niet mogen behouden. Mochten jullie vertrekken: dank voor de hulp die meestal [niet altijd 😉 ] heel constructief was.
Reputatie 8
Badge +10
Ik snap dat jullie nu veel vragen hebben na deze aankondiging! Het is vanmorgen zowel intern als extern bekend gemaakt, dus voor ons is het ook nog allemaal vers. De informatie in het startbericht van dit topic is op dit moment de informatie die wij ook beschikbaar hebben, wat voor verdere gevolgen het heeft is nog niet bekend. Als er meer over bekend wordt zullen we dat natuurlijk nog met iedereen delen.

Dank allen ook voor het medeleven! 🙂
Reputatie 1
Jasper, ik neem aan dat iedereen dan geïnformeerd wordt, desnoods via een nieuwsbrief, en niet alleen degene die hier via het Topic zijn aangemeld?
Reputatie 3
Badge +2
Wat ik vooral hoop is dat het geen personele consequenties heeft bij Telfort op de vloer, altijd prima geholpen door de Telfort medewerkers ondanks dat het zg. een budget provider is, nooit iets van gemerkt in de communicatie.

Sterkte Team Telfort ;-)

overigens, vraag me af of het iets gaat opleveren. Met het merk Telfort heb ik sympathie, met KPN niet dus, dat zullen ze echt eerst moeten verdienen. Jammer hoor.
Reputatie 7
Badge +2
Hallo @mandy ,
En ja, wat gebeurd er met dit Forum?
Als alles in zijn geheel naar KPN gaat eis ik dat van te voren mijn gehele account verwijderd wordt.
Ik wil niet dat alles straks bij het 'grote' KPN bekend is.


Bij mijn vorige (kabel)provider werd met de fusie van UPC/Ziggo het UPC-forum 'gearchiveerd' en buiten gebruik gesteld voor voormalige UPC-klanten.
De voormalige UPC-klanten die nu Ziggo-klanten geworden waren konden zich (opnieuw) aanmelden bij het (nieuwe) Ziggo-forum als ze dat wilden.

Ik hoop dat we als Telfort-klanten zeer binnenkort ook gebruik kunnen maken van KPN-fon.

Reageer