Tariefwijziging klantenservice Telfort

• 30 juni 2017
  • 8 reacties
  • 2888 keer bekeken

Badge +13

Wat verandert er bij Telfort?
Morgen past Telfort het tarief van haar servicenummer aan.

Waarom verandert Telfort de tariefregels van het klantenservicenummer?
Per 1 juli 2017, wijzigt de EU wetgeving op basis van een besluit van het Europese hof. Dit houdt in dat de klantenservice een essentieel onderdeel is van een product of een dienst. Een klant die een product of dienst koopt, koopt daarmee ook toegang tot de klantenservice. Voor contact met de klantenservice vragen wij dus geen extra geld. Je betaalt alleen voor de gebruikelijke belkosten vanuit je bundel en/of je beltegoed.

Wat is het nummer van de klantenservice met het nieuwe tarief?
Het nummer van de klantenservice blijft 0900-9596.

Wat betaal ik als ik naar 0900-9596 bel?
Op dit moment betaal je € 0,50 per gesprek plus je gebruikelijke belkosten. Vanaf 1 juli 2017 betaal je alleen je gebruikelijke belkosten.

8 reacties

Reputatie 8
Badge +10
En de "gebruikelijke belkosten" zijn de normale kosten voor lokaal tarief want voor de klantenservice (dus vraag over een product of dienst wat jij reeds hebt afgenomen) mogen de kosten maximaal het lokale tarief zijn.
Reputatie 8
Badge +9
En de "gebruikelijke belkosten" zijn de normale kosten voor lokaal tarief want voor de klantenservice (dus vraag over een product of dienst wat jij reeds hebt afgenomen) mogen de kosten maximaal het lokale tarief zijn.
Ook als je mobiel belt..?
Reputatie 8
Badge +10
er mag géén verschil in kosten zijn in het tarief voor het bellen naar de klantenservice van een bedrijf of naar een normaal vast nummer ;)

of goedkoper mag ook natuurlijk!
Als je mobiel naar een klantenservice belt wel of niet noodgedwongen moeten daar de normale belkosten voor gelden. Ligt dit hoger dan van vast nummer naar vast nummer dan is dat het normaal geldend tarief, als dat voor alle gesprekken van mobiel naar vast zo is.
Ik had altijd de indruk dat in ieder geval Telfort klanten alleen die €0,50 per gesprek betaalden, nu zie ik die opmerkingen over hoge belkosten toch in een heel ander licht.
Nee, je betaalde én de €0.50 én de tijd die je aan het bellen was.
Dus als ik het goed begrijp betaal je nu alleen de tijd die je aan het bellen bent vanuit je bundel.
Of je nu met een vaste telefoon of mobiel nummer belt, moet niet uit hoeven maken.

Heel veel bedrijven zijn overgestapt naar of een 'gewoon' telefoonnummer of een 0800nr.
Misschien om toch verwarring te voorkomen omdat een 0900nr toch meestal vragen oproept.
Of je nu met een vaste telefoon of mobiel nummer belt, moet niet uit hoeven maken.
Tenzij de landelijk of per provider geldende belkosten van mobiel naar vast standaard hoger liggen
Reputatie 6
Badge +7
Ben er wel blij mee en eindelijk is dit probleem van dure nummers van de baan (voor alle providers)

Reageer