beantwoord

Privacy Statement


Ton_K
Reputatie 1
  • Gangmaker
  • 137 reacties
Betreft: Interactieve TV via glasvezel.
Er verschijnt bij herhaling een grijze informatiebalk over Privacy Statement en de instructie om via "Instellingen" e.d. iets te bekijken ?.
Echter ik kom niet ophet aangegeven menu-item.
Graag hulp.
icon

Beste antwoord door Ton_K 17 juni 2018, 18:39

Na veel zoeken blijkt deze melding door Samsung (TV fabrikant) veroorzaakt te worden.
Dat noemen ze privacy ... zonder zich als "afzender" kenbaar te maken :-(

Bekijk reactie

22 Reacties

Galdor68
Mischien kom je hier verder mee in ieder geval om cookies in te stellen
https://www.telfort.nl/algemeen/jouw-privacy.htm
Ton_K
Reputatie 1
Misschien een misverstand. bij mijn weten heeft onze TV toestel geen cookies nodig :-)
mandy
Reputatie 4
Badge +5
Vreemd, ik heb glasvezel en iTV maar ik krijg deze melding niet op mijn TV.
Misschien kan je dit doen via Mijn Telfort Thuis?
Ton_K
Reputatie 1
Mandy, bedankt voor het meedenken. Mijn Telfort Thuis heeft hiervoor geen mogelijkheid.
Galdor68
Ik had het inderdaad verkeerd begrepen.
Het enige wat ik kan bedenken is bekijk het instellingen menu en loop alle onderdelen door.
Op de Amino heb ik dit ook niet gezien.
Hiervoor moet je niet in je Mijn telfort zijn lijkt mij.
Bart - Telfort
Reputatie 2
Badge
Hoi Ton_K, wat apart dat het niet lukt. Dat vind ik wel vreemd dat je niet bij dat menu item kan komen. Heb je misschien een foto van het beeld? Dan kan ik meekijken hoe het eruit ziet. mandy geeft nog de suggestie of het via Mijn Telfort lukt? Ik ben benieuwd.
mandy
Reputatie 4
Badge +5
Hallo @Bart - Telfort

Waarom krijg ik deze melding dan niet te zien op mijn TV?

Wat ik weet van mijn huisgenoot is dat er mail geweest is, bij de factuur voor internet,
daar staan uw privacy gegevens, dat bericht openen en scrollen naar beneden
en dan kan je dingen uitzetten zoals persoons;- en verbruikersgegevens.
Bart - Telfort
Reputatie 2
Badge
mandy schreef:

Hallo @Bart - Telfort

Waarom krijg ik deze melding dan niet te zien op mijn TV?

Wat ik weet van mijn huisgenoot is dat er mail geweest is, bij de factuur voor internet,
daar staan uw privacy gegevens, dat bericht openen en scrollen naar beneden
en dan kan je dingen uitzetten zoals persoons;- en verbruikersgegevens.



Dat durf ik zo niet te zeggen. Is deze niet al geweest? Weggeklikt of dergelijke?
Op de site lees je alles over de privacy. Kun je daar verder mee?
mandy
Reputatie 4
Badge +5
Misschien krijg ik die melding niet omdat het al aangepast is voor internet?
Ton_K
Reputatie 1
Hierbij een foto van een deel van de informatiebalk

mandy
Reputatie 4
Badge +5
Nee, deze melding heb ik nooit gezien.
Bart - Telfort
Reputatie 2
Badge
Bedankt voor de foto Ton_K. Dat maakt het een stuk duidelijker. Deze melding ziet er niet uit alsof deze afkomstig is van ons. Bij ons krijg je normaal een blauwe pop-up. Ik vermoed daarom dat het een melding is van de tv zelf. Zie je deze melding ook wanneer onze ontvanger uit staat en je zit in het tv menu van de tv zelf?
mandy
Reputatie 4
Badge +5
Dit zal dan ook antwoord geven op mijn vraag.
Dat ik deze melding niet gehad heb.
Ton_K
Reputatie 1
Na veel zoeken blijkt deze melding door Samsung (TV fabrikant) veroorzaakt te worden.
Dat noemen ze privacy ... zonder zich als "afzender" kenbaar te maken :-(
mandy
Reputatie 4
Badge +5
Nou, dan weet je nu, na veel zoeken waar het vandaan komt.
Het lijkt erop dat Samsung nog meer van die 'geintjes' heeft.
Zag laatst ook een mobiel met hinderlijke oproepen...…..
Enterprise
Reputatie 8
Badge +18
mandy schreef:

Nou, dan weet je nu, na veel zoeken waar het vandaan komt.
Het lijkt erop dat Samsung nog meer van die 'geintjes' heeft.
Zag laatst ook een mobiel met hinderlijke oproepen...…..


Goh... laat dat nou alles met die nieuwe AVG te maken hebben waar je zo graag mee schermt en waar je aan Telfort medewerkers vragen over stelt.
Maar dit lijk je dan weer niet te snappen... :?
Ook Samsung is verplicht, net als alle andere fabrikanten van Smart-TV's die via een internetaansluiting verbinding hebben met de TV van de eigenaar, om de wijzigingen in hun privacystatement i.v.m. de nieuwe AVG kenbaar te maken aan de bezitters van de TV.
En de enige manier is via de TV zelf...
mandy
Reputatie 4
Badge +5
Natuurlijk weet ik wel dat het te maken heeft met het AVG.

Maar als Samsung na één keer accepteren het 'niet pikt' en blijft terug komen,
wordt dat hinderlijk.

En mag ik dat vragen aan moderators?
Of heb ik daar toestemming voor nodig?
Enterprise
Reputatie 8
Badge +18

Natuurlijk weet ik wel dat het te maken heeft met het AVG.



mandy schreef:


Het lijkt erop dat Samsung nog meer van die 'geintjes' heeft.
Zag laatst ook een mobiel met hinderlijke oproepen...…..


Nou, dat blijkt anders niet uit deze uitspraken...
Samsung voldoet aan haar verplichting om haar klanten te informeren en jij noemt dat een 'geintje' en verwijst daarbij ook nog eens naar zo'n zelfde melding op een Samsung mobiele telefoon, en noemt dat dan 'hinderlijk'.
Ik kan daar maar één conclusie uit trekken... je had inderdaad geen flauw idee dat dit een melding betrof met betrekking tot de AVG...
Enterprise
Reputatie 8
Badge +18
mandy schreef:


Maar als Samsung na één keer accepteren het 'niet pikt' en blijft terug komen,
wordt dat hinderlijk.


Dat het de vraagsteller niet lukt om dat via het menu weg te klikken staat hier los van.

mandy schreef:


En mag ik dat vragen aan moderators?
Of heb ik daar toestemming voor nodig?


Ja, dat mag, en nee daar heb je geen toestemming voor nodig.
Ik zei dit om mijn argument wat kracht bij te zetten... ;)
Galdor68
Mooi dat dit nu opgehelderd is ik heb het op onze samsung niet gezien.
Wat de overige reacties betref van elke website of instelling die ook maar iets van je opgeslagen heeft krijg je dit soort 'geintjes'. Net als overal de cookies opnieuw instellen of ervoor kiezen sommige sites niet meer te bezoeken omdat je niks kan instellen.
mandy
Reputatie 4
Badge +5
Ik heb die melding ook niet gezien om mijn Samsung TV.
Bij die melding op de mobiel was het privacy protocol al aangeklikt en het blijft terug komen.
Dat ik het steeds opnieuw moet invullen omdat ik er zelf voor kies, is normaal, dit is niet erg.
Bart - Telfort
Reputatie 2
Badge
Fijn dat het nu duidelijk is, ik had al het vermoeden. Het gaat inderdaad om de AVG. Hoe Samsung dit verder ingeregeld heeft kan ik helaas weinig over zeggen. Daarvoor wil ik je toch verwijzen naar Samsung zelf.

Reageer

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)