Sticky Nieuws

Prijs- en zenderwijzigingen Telfort Thuis 2019

  • 13 juli 2019
  • 464 reacties
  • 49525 keer bekeken
Prijs- en zenderwijzigingen Telfort Thuis 2019
Reputatie 6
Badge +12
Per 1 juni veranderen onze tarieven en daarmee de kosten voor de Telfort-abonnementen. De prijs van de Thuis abonnementen gaan ook veranderen per 1 juni, deze worden €2,50 meer per maand. Ook wijzigt het een en ander aan de zenders. In dit topic lees je meer over de wijzigingen.

Wat verandert er?
Hier lees je alle informatie over de wijzigingen.

Op dit moment ontvang ik een korting. Blijf ik deze ontvangen?
Heb je op dit moment een jaarcontract met een korting, dan blijf je die korting ontvangen en verandert er niets aan de prijs. De prijswijziging geldt zodra je actieperiode afgelopen is. De veranderingen aan de tarieven van vast bellen gelden voor alle klanten, zowel binnen als buiten contract.

Wanneer gaan de wijzigingen in?
De prijswijzigingen gelden vanaf 1 juni 2019. De uitzondering hierop is het ‘Vast Bellen’ pakket. Het tarief hiervan wijzigt op 1 september 2019. Wil je weten of je het ‘Vast bellen’ pakket hebt, bekijk dan je factuur:


Staat de uitgelichte regel niet op je factuur, dan gelden voor jou alleen de prijs- en zenderwijzigingen die ingaan op 1 juni 2019. Je vindt je factuur in Mijn Telfort. Het ‘Vast Bellen’ pakket is maandelijks opzegbaar.

Gaan de nieuwe tarieven automatisch in?
Ja. Op de bovenstaande data worden de tarieven aangepast. Je hoeft hiervoor niets te doen.

Wat is de reden voor deze wijziging(en)?
Voor het nieuwe tarief verwacht je natuurlijk een goed product. Je abonnement verandert niet ter compensatie van de prijswijziging. Wel wordt onze dienstverlening steeds beter. Klik op Klik op 'Toon inhoud' voor meer informatie hierover.Netwerk
  • KPN is begonnen met graven en legt ook voor Telfort op verschillende plekken in Nederland glasvezelkabels in de grond. De eerste gebieden hebben we al aangekondigd op het forum.
  • Als je op dit moment gebruik maakt van het koperen netwerk, kun je zonder dat je abonnement duurder wordt overstappen naar glasvezel.
  • Meer over de verschillen tussen koper en glasvezel, lees je hier.
Interactieve TV

Word ik ten tijde van deze wijziging automatisch klant van KPN?
Nee. Als je Telfort-klant bent, verandert er niets aan de dienstverlening en voorwaarden. Wel gaat Telfort op termijn verder onder de KPN-vlag.

Kan ik mijn huidige abonnement wijzigen of opzeggen?
Je hebt tot 1 juni 2019 de tijd om je abonnement kosteloos op te zeggen. Je hebt 1 maand opzegtermijn. Je abonnement wijzigen via Mijn Telfort, dat kan altijd. Je kunt:
  • De snelheid van internet verhogen of verlagen
  • Extra zenderpakketten aanvragen of opzeggen
  • Bellen Onbeperkt toevoegen of stopzetten
Wat betekent de wijziging voor de looptijd van mijn abonnement?
Aan de looptijd van je abonnement verandert niets.

Waar kan ik terecht om mijn contract kosteloos te beëindigen?
Je kunt je contract kosteloos beëindigen via onze klantenservice op 0900-9596. Wij zijn op werkdagen van 09:00 tot 21:00 uur gratis bereikbaar en op zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur.


Wijzigingen Vast Bellen


De prijs van Vast Bellen gaat van €2,68 naar €5 per maand. Deze prijswijziging geldt alleen voor de extra optie Vast Bellen, als extra pakket. Dit kan je zien in Mijn Telfort en op je factuur, zoals het voorbeeld hierboven laat zien.

Je kan het zien als een oude versie van het onbeperkt bellen pakket, deze wordt met deze wijziging gelijk getrokken aan het huidige onbeperkt bellen. De huidige prijs van die aparte optie was €2,68 en die gaat naar €5 vanaf september. Zo heb je nog even de tijd om te bekijken wat voor jou de beste oplossing is, of je er nog steeds voordeel van hebt. Deze optie is maandelijks opzegbaar.


Zenderwijzigingen


Update 25-05-2019: Goed nieuws!

De zenders FOX, National Geographic, 24Kitchen, Disney Channel, NatGeoWild en Baby TV blijven in ons aanbod. Je kunt dus blijven genieten van je favoriete zenders.

Wat verandert er wanneer aan de zenders?
Het complete overzicht vind je op onze website.

Wat is de reden van deze zenderwijzigingen?
Op basis van kijk- en luistergegevens en klantonderzoeken wordt jaarlijks een afweging gemaakt welke zenders we missen of op welke manier we het zenderaanbod kunnen verbeteren. Hiermee proberen we zoveel mogelijk aan de wensen van onze klanten tegemoet te komen en een zo compleet mogelijk zenderaanbod te hebben. Ook zijn afspraken met zenders van invloed op het zenderaanbod.

Moet ik zelf nog iets doen voor de zender- en kanaalwijzigingen?
De zenders in het zenderaanbod wijzigen automatisch. Hier hoef je niets voor te doen. Als je een lijst met favorieten hebt ingesteld, kun je de nieuwe zenders eventueel toevoegen aan jouw favorieten. Zenders die uit het aanbod gaan en in jouw favorieten stonden, verdwijnen automatisch uit je favorieten.


Waar kan ik terecht voor mijn overige vragen?
Als je nog andere vragen hebt, stel ze dan gerust in dit topic.

Admin: topic aangevuldmet nieuws 25-05-2019

464 reacties

Moet je het proberen te openen op je telefoon, das helemaal ruk, 1 lijn van boven naar beneden op elkaar.
Dus straks op de computer maar eens kijken, maar geen National geographic en wild meer is voor mij een reden om elders te kijken waar ze dit wel aan blijven bieden, de belangrijke documentaires wil ik niet zomaar opgeven.
Dit met al een prijsverhoging van 10 euro die ik straks krijg word het interesant om verder te kijken, we hebben nog even om de studie er op los te laten, ben toch contractvrij.

Maar @Cindy - Telfort , bij mij staat er bellen, dat betekent dus dat ik niet vast bellen heb neem ik aan?
Reputatie 7
Badge +9
@CreditDefaultSwap , dit hoeft Telfort of het team niet zelf gedaan te hebben, ik had vanmorgen ook een heel stuk geschreven, het was geplaatst, ik wilde wat veranderen en weg was het, dus opnieuw getypt, dus het hoeft niet aan Telfort te liggen

@Doornekamp33 Wat heb je je vorige post mooi omschreven, de waarheid en niets dan de waarheid 😊


Het Telfort team is best okee, ik wil er ook eigenlijk helemaal niet weg, het enige waar ik mee zit zijn de belkosten, voor de 1 is de tv belangrijk, voor mij de duidelijkheid over het onbeperkte bellen, en al moet ik 5 euro meer gaan betalen, maakt niet uit, als ik maar weet waar ik aan toe ben, ik hoop toch dat ze daar nog even extra naar kijken en een bevestiging sturen via de mail, zodat ik bij KPN niet in de problemen kom

Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr Telfort team, jullie kunnen niets aan deze veranderingen doen, de situatie is voor ons rot en voor jullie ook, dus namens mij VOOR HET HELE TEAM STERKTE😊


Beloof ons alleen laat ons niet in de steek als er vragen zijn

Heel begrijpelijk dat je graag wilt weten waar je aan toe bent, @Chicka. Je hebt op dit moment een Bellen Onbeperkt Vast pakket voor € 5,- per maand. De kosten voor de Onbeperkt bellen bundels veranderen niet. Maak je daarover dus geen zorgen. Ik kan het overigens enorm waarderen dat je ons allen een hart onder de riem steekt. En uiteraard laten we je niet in de steek als je vragen hebt. 🙂
@Cindy - Telfort @Bart - Telfort @Natasja - Telfort @Alex - Telfort @Alexandra - Telfort help ons eens aan iets meer duidelijkheid alstublieft.
Reputatie 8
Badge +7
Ik blijf gewoon gezellig bij Telfort, wordt vanzelf KPN en er is op dit moment voor mij geen goedkopere provider dan Telfort, puur op de prijs gelet en dan kijk ik alleen naar de 'echte' providers, dus niet de providers die capaciteit inhuren bij de grote jongens.
Ziggo en KPN zijn duurder, hebben wel allebei wat meer mogelijkheden waar ik niet direct op zit te wachten.
Bij de definitieve inlijving door KPN komen die extra mogelijkheden misschien vanzelf nog wel, eventueel tegen bijbetaling.
Het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat.☺
Reputatie 8
Badge +9
@Chicka Als je in Mijn Telfort jouw huidige pakket bekijkt, of kijkt op een van de facturen (eventueel ook in Mijn Telfort te vinden), dan zie je dat je naast jouw huidige pakket ook onbeperkt bellen aan hebt staan. Daarom hebben we aangegeven dat er, behalve de verhoging van de abonnementsprijs, niets voor jou verandert. Je hoeft niets zelf te doen, want het staat al aan. Meer kan ik er niet over vertellen, omdat dit het is, en alles in orde is.

@CreditDefaultSwap Dat is gek, ik heb jouw laatste reactie hersteld.

Ik kan me voorstellen dat velen onder andere National Geographic liever niet willen missen, en ook dat iedereen graag wil weten wat de reden is. Het ligt inderdaad niet aan de kijkcijfers van de zenders. Het heeft te maken met onderhandelingen met Fox die al heel lang lopen. Daar vallen ook National Geographic en 24 Kitchen onder. Het lukt helaas niet om tot overeenstemming te komen. Hierdoor vervallen de zenders wanneer het huidige contract met Fox afloopt, dat is op 1 juni.
Dus als ik het goed begrijp is de chaos begonnen, halve info, onduidelijke info, verkeerde info, gaat lekker zo, kun je niet gelijk zeggen, wij zijn nu bijna KPN, er veranderd niks als wij Telfort verdwijen, maar let op de adertjes we trappen nog effe af met een fikse verhoging maar voor wie weten we eigenlijk nog niet.
Lekker dan, ging het net weer redelijk goed na de fikse deuk in het vertrouwen, zit die er weer in.

Ging het al voor mij om twee verhogingen van 5 euro na 6 maanden en 1 jaar, komt er nu dus nog 2.50 bij, dat is 12.50 binnen een jaar, meer dan 25% en dan ook nog zenders inleveren die ik niet kwijt wil, dus zeg het maar, net met moeders de vrouw overlegt, geen FOX is geen optie, en voor mij N.G. missen is ook geen echte optie, keuze word dan makkelijk denk ik, ga er eens een nachtje over slapen, word weer een hoop geregel, 3 abonnementen omzetten.
Reputatie 3
Badge
Voor de duidelijkheid:
Dat Vastbellen tarief van € 2,68 is nog een overblijfsel van Tiscali. Kostte toen € 2,50 en daarmee kon je onbeperkt bellen: geen starttarief en geen gesprekskosten.
Telfort heeft na de overname voor nieuwe klanten ook een eigen Vastbellen geïntroduceerd voor € 5,00 en geen starttarief en gesprekskosten. (Vandaar de aanpassingen aan het oude Tiscali abonnement, komt de winst niet uit de lengte dan moet het maar uit de breedte komen).
Eigenlijk komt het er op neer dat het oude Tiscali abonnement verdwijnt en dat alleen het Telfort abonnement overblijft.
Voor bestaande Vastbellen klanten die € 5,00 per maand betalen verandert er dus niets, alleen de voormalige Tiscali klanten "mogen" meer gaan betalen.
Telfort had het m.i. wel wat duidelijker kunnen communiceren.
Zag dat staan, dacht dat het die 5 euro scheelde van het extra TV pakket wat Telfort hanteerde, ben er ondertussen achter dat het wel en niet opnemen is.😉😉
Reputatie 1
Oke, sorry, het was niet mijn bedoeling om verwarring te stichten. Mijn excuses daarvoor.
@JcJay dat is echt een fout niet in het pluspakket betekent ook niet in het kidspakket.

Ps moderatoren dit hier klopt ook niet meer Disney jr is alweer een tijdje weg. Hoewel de site up to date houden nu wellicht op een laag pitje staat wil ik er wel op wijzen.
Dus het hebben van een vast telefoon nummer gaat van bij de prijs inbegrepen bij all in one abo's van voor 2016-18 naar 2,50 en dan per september €5,00 om gebeld te kunnen worden gaat dan € 5,00 kosten dat is mij nog steeds niet duidelijk die verdubbeling is Telfort onwaardig.

En dan wat Jimny noemde die bevestiging mis ik nog dat het basis abonnement met €2,50 zou stijgen?

Dat zou dan een totale prijsstijging van € 5,00 in houden dat worden echt KPN tarieven.
Vast bellen bij KPN is nog steeds €1,00 dat is nog voordeliger dan Telfort.
Dit deel moet echt veel duidelijker worden.
Reputatie 8
Badge +9
Hi allen, heb wat extra info voor jullie. De prijswijziging van Vast Bellen naar 5 euro geldt alleen voor de extra optie Vast Bellen, als extra pakket. Dit kan je zien in Mijn Telfort en op je factuur, zoals het voorbeeld in de startpost laat zien.

Je kan het zien als een oude versie van het onbeperkt bellen pakket, deze wordt met deze wijziging gelijk getrokken aan het huidige onbeperkt bellen. De huidige prijs van die aparte optie was €2,68 en die gaat naar €5 vanaf september. Zo heb je nog even de tijd om te bekijken wat voor jou de beste oplossing is, of je er nog steeds voordeel van hebt. Deze optie is maandelijks opzegbaar.

De prijs van de Thuis abonnementen gaan ook veranderen per 1 juni, deze worden €2,50 meer per maand. Dit staat nu niet duidelijk op de website, dit wordt nog aangepast. Deze prijsverandering gaat pas in nadat je actiekorting op jouw pakket afgelopen is. Dus mocht je nu nog in een actieperiode zitten, dan gaat de prijswijziging na afloop pas voor jou in.

Houd vooral de e-mail in de gaten, je ontvangt hier persoonlijk bericht over binnenkort. Daar staat precies in wat er voor jouw pakket gaat veranderen.
Zal wel blond zijn maar volgens mij gaat het met Telfort naar KPN prijzen.
Dus wat geen verandering.....het is al begonnen.
Voor mijn gevoel begint dit op een rookgordijn te lijken.
Men zegt dat Telfort er nog is tot 2020 maar daar geloof ik nu niets meer van.
Geen informatie voor huidige Telfort klanten, geen goede informatie over abonnementen,
onduidelijkheid over de nieuwe prijzen.
Alleen, de website wordt nog aangepast.

Ik heb een glas alles in 1 maar heb geen vast nummer, nooit gehad.
Wat ik nu begrijp, ga ik zo €2,50 meer betalen en minder TV zenders.

KPN door als 1 merk, even duur...…….
Reputatie 8
Badge +11
Er was inderdaad veel verwarring over de overstapservice in combinatie met de prijswijzigingen. In eerste instantie ging het niet goed als de overstapservice werd gebruikt, dit hebben we inmiddels aangepast waardoor het nu wel mogelijk is. Als je nu een aanvraag bij een andere provider doet en daarbij gebruik maakt van de overstapservice, zal er geen afkoopsom in rekening worden gebracht.
@Doornekamp33 In mijn Telfort moet ik hem weer aanzetten, en al die jaren staat hij al op aan, ik weet niet meer waar ik aan toe ben

Ik kom rond van helaas een WAO uitkering, zou ook liever werken, dus de situatie rondom de uitgaven die ik heb, en nu met Telfort waar ik helaas geen duidelijk antwoord van krijg, geen mail of het totale kostenplaatje wat het gaat worden voor mij, zet mij goed aan het denken, ik heb dit al vaker aangegeven in het topic, ik heb al vaker geschreven, duidelijkheid qua de uitgaven zijn heel belangrijk voor mij met m,n WAO uitkering

Maar zoals het er nu uitziet, geen reactie van de Telfort kant, ga ik straks jouw achterna met de overstap

Dat administratieve gedoe bij Telfort is een zooitje geloof ik, ik lees nu van Natasja dat je nog steeds onbeperkt bellen hebt, maar het staat dus lekker onduidelijk in de systemen, TIPje, maak een print screen van het antwoord zodat als het toch fout gaat je een bewijs hebt, is altijd te wissen op een forum, zeker als het straks allemaal KPN word, heb je kans dat dit forum ook in 1 keer op zwart staat.

En de WAO uitkering is geen vetpot kan ik me voorstellen, zeker in het huidige klimaat waar werken beloont word en thuiszitten bestraft, ik vind dat als je echt niet kan werken er best wat meer in mag zitten.
Sterkte in ieder geval.

Ik ben idd nu helemaal op de rit om over te gaan, de twee mobiele heb ik net aangevraagd, de ene is bijna vrij, vanaf de 24ste, de andere al vanaf 2018, bewust die niet verlengt, werd alleen maar minder voor meer geld, mijn eigen had ik wel verlengt, maar wel het maandelijks opzegbaar aangeklikt gelukkig.
Reputatie 8
Badge +9
@djazzy dit topic is bedoeld om vragen te kunnen stellen en je ervaring te kunnen delen, het is prima dat je dat doet. Ik kan me ook voorstellen dat wijzigingen zoals deze frustratie kunnen oproepen. Je bent uiteraard vrij om ervoor te kiezen om over te stappen, als je er niet blij mee bent. Het is wel de bedoeling dat we hier op een respectvolle en nette manier met elkaar in gesprek gaan, ik wil je vragen om daarop te letten.
Complimenten zowaar een service bericht via email over het behoud van deze zenders 👍🏻👍🏻
Reputatie 1
Heerlijk na jaren klant te zijn bij Telfort mag ik op zoek naar een nieuwe provider die wel FOX en National geographic in het pakket hebben.
Zou mooi zijn als Telfort ook een reden gaf voor het niet meer doorgeven van de zenders nu is het gewoon slikken of ophoepelen. prijs omhoog zenders weg is zeer klantvriendelijk
@Jasper - Telfort , Bedankt dat ik terug mag komen, weet wel wat je terug haalt als het zover komt.😜
Maakt mij niet zoveel uit welke naam er boven een factuur staat, als het maar hetgeen is wat ik wil hebben.😉
Nu een hoop rompslomp gehad en eigenlijk voor niks, de boel draaide lekker soepeltjes op het scheeflopend geluid na op de TV, maar daar was ik nog mee bezig om dat goed te krijgen.

Maar de V10 blijft hier nog wel even, je weet nooit.😉
De V10a is netjes terug naar jullie.
Reputatie 1
De pakketten en opties nog verder uitkleden heeft zoveel tijd en werk gekost dat de prijzen stijgen?
Waardeloos, maar wel typisch KPN. Alles waarvoor ik ooit voor Telfort (dat toen nog geen onderdeel was van KPN) koos, is of wordt zo langzamerhand afgebroken, zonder dat je daarin enige keuze hebt. Mijn keuze is dan ook om het abonnement zsm te beëindigen. Byebye!
Voor @Chicka sprekend in haar Mijn Telfort lijkt het onbeperkt bellen uit te staan zonder dat zelf te hebben gedaan. Het staat in het systeem wel aan begrijp ik?
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Pedro58 , je hebt in een eigen topic al een vraag gesteld met dezelfde strekking, zie ook mijn reactie daarin.
Het is weinig zinvol 2x eenzelfde vraag te stellen, geeft alleen maar verwarring en je wordt er niet sneller mee geholpen.
Reputatie 7
Badge +9
Dag @LexB. Ik neem het even over van Bart. Bart is nu vrij. Ik snap heel goed dat de situatie inmiddels behoorlijk irritatie opwekt. In de bevestiging van 26 april staat een bedrag van € 35,- voor Glasvezel Internet vermeld. Door de prijsverhoging per 1 juni betaal je nu € 37,50 voor het hoofdpakket. De prijsverhoging is bij jou wel per 1 juni toegepast, omdat je een doorlopende korting ontvangt op je abonnement en er dus geen einddatum aan de korting is gebonden. Daar kan ik niets aan veranderen.

Wel snap ik je punt betreft het niet communiceren van de prijsverhoging met betrekking tot je nieuwe abonnement. Ik wil dit graag verder uitzoeken. Omdat ik graag wil voorkomen dat er nog meer onduidelijkheid ontstaat, lijkt het me goed dat je één contactpersoon krijgt. Ik heb daarom een melding gemaakt bij de afdeling Klantrelaties. De situatie wordt dan door één collega opgepakt. Deze collega neemt binnen 1 werkdag contact met je op. Kun je mij nog wel laten weten op welk moment van de dag we jou het beste kunnen bereiken?
Het Telfort forum blijft volgens de berichten zeker dit jaar nog bestaan.

Klopt Mandy dus kan nog zijn dat ik wel die extrakosten zie omdat ik de telefoon laat vervallen.
Dat ben ik nu al aan het overwegen. Ik ga nog niet weg doe ik het wel is het eigenlijk een soort protest tegen KPN NV het overkoepelend geheel.

Het bevalt me prima bij Telfort en al gaat de naam verdwijnen ook de mensen op het KPN forum zijn goed en gezellig, Als ik weg ga is het dus niet vanwege de verhoging etc maar echt zoals ik schreef uit protest.
Reputatie 1
@Galdor68 bij de roze moet je bellen dan word sowieso die 30 euro gecrediteerd 😉

Reageer