Nieuws

Prijs- en zenderwijzigingen Telfort Thuis 2019

• 13 juli 2019
  • 466 reacties
  • 52629 keer bekeken
Prijs- en zenderwijzigingen Telfort Thuis 2019

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

466 reacties

Er is kabel met Nederlands tv pakket op het park. Voor de buitenlandse zenders stream ik vanuit huis met een Slingbox naar een Slingcatcher op het park, dus ik heb een bekabelde aansluiting op internet nodig. Heeft een mifi modem dat?
Mischien moet dit naar een eigen topic.

Dan zal je er een met een utp aansluiting moeten zoeken zoals deze?
Reputatie 6
Badge +4
@knorde ik zou de bal bij KPN neerleggen daar de overname circus in gang zetten via de overstap service. Alleen begrijp ik dat het 2e nummer lastig is om online te regelen in verband met nummerbehoud.
@Galdor68 ik lees zojuist op het Telfort forum dit stukje:

"Hi all, het klopt inderdaad dat er bij zulke wijzigingen kosteloos opgezegd kan worden. Let wel; dat gaat dan alleen via de afdeling die over de contracten gaat. Als er een overstapverzoek wordt gedaan door een andere provider valt dat er niet onder."
https://forum.telfort.nl/koetjes-en-kalfjes-249/kosteloos-opzeggen-door-prijsverhoging-76655#post631582

Zou dit betekenen dat je alleen kan opzeggen en niet kan overstappen?
Goed dat je dit hier plaatst. Je kan dan inderdaad toch alleen overstappen door eerst op te zeggen en niet via de overstap dienst van een andere provider.

Dit staat ook letterlijk zo in het mailtje.
U kunt tot 1 juni uw abonnement aanpassen of zonder kosten opzeggen. Dit kan schriftelijk of telefonisch. Bel onze klantenservice op 088 765 0087 (u betaalt alleen de gebruikelijke belkosten). We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9 tot 21 uur en op zaterdag van 10 tot 17 uur.

Eerst opzeggen en dan nieuw afsluiten en bij beiden dan 1 juni aangeven als wens datum. Of de opzegdatum aanpassen aan de leverdatum van de nieuwe provider met inachtneming van de maand opzegtermijn als ik het dan goed heb 1 maand voor de opleverdatum bij een andere provider opzeggen.
Reputatie 6
Badge +4
Goed dat je dit hier plaatst. Je kan dan inderdaad toch alleen overstappen door eerst op te zeggen en niet via de overstap dienst van een andere provider.

Dit staat ook letterlijk zo in het mailtje.U kunt tot 1 juni uw abonnement aanpassen of zonder kosten opzeggen. Dit kan schriftelijk of telefonisch. Bel onze klantenservice op 088 765 0087 (u betaalt alleen de gebruikelijke belkosten). We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9 tot 21 uur en op zaterdag van 10 tot 17 uur.

Eerst opzeggen en dan nieuw afsluiten en bij beiden dan 1 juni aangeven als wens datum. Of de opzegdatum aanpassen aan de leverdatum van de nieuwe provider met inachtneming van de maand opzegtermijn als ik het dan goed heb 1 maand voor de opleverdatum bij een andere provider opzeggen.

@Galdor68 ik neem aan dat je niet al een nieuwe aanvraag kan doen als er nog een huidige aansluiting aanwezig is (ik heb glasvezel). Eigenlijk heb ik er dan dus niks aan want ik wil niet (lang) zonder diensten komen en ik wil al helemaal niet mijn vaste nummers kwijt raken. Heel apart dat er een verschil zit tussen opzeggen en overstappen, naar mijn mening is dit toch hetzelfde effect?
Je kan gewoon een nieuwe aanvraag doen op een aangesloten bestaande lijn, de nieuwe provider neemt die gewoon over en laat de bestaande afsluiten, soms gebeurt dit zomaar en noemen ze het lijnkaping.
Zeg je Telfort op per telefoon op per ingaande 31 mei, en je probeert de nieuwe een paar dagen eerder, krijg je ook geen ellende met lang dubbel betalen.
Bij KPN schrijven een aantal dat je wel de overstap service kan gebruiken mits de aanvraag maar voor 31 mei binnen is.
Volgens mij moet dat ook kunnen, opzeggen is opzeggen, en als je binnen de KPN blijft moet dat helemaal geen probleem zijn.
Reputatie 8
Badge +18
Het zou mij niet verbazen als KPN met een aanbieding komt om Telfort klanten over te halen om de overstap naar KPN te maken, in dat geval wordt je dan een nieuwe klant bij KPN en krijgt men dezelfde kortingen die nieuwe klanten nu ook meepakken
Het zou mij niet verbazen als KPN met een aanbieding komt om Telfort klanten over te halen om de overstap naar KPN te maken, in dat geval wordt je dan een nieuwe klant bij KPN en krijgt men dezelfde kortingen die nieuwe klanten nu ook meepakken
Hallo @jimny ,
daar zijn ze al een maand mee bezig, zie mijn topic daarover:
https://forum.telfort.nl/koetjes-en-kalfjes-249/kpn-is-telfort-klanten-aan-het-ronselen-een-ongewenste-ontwikkeling-81666
Reputatie 1
Badge +2
Volgens Telfort is de snelheid waarop ik recht heb niet meer dan 4/1 zonder uitzicht op upgrading.
Nu de prijs hiervoor weer omhoog gaat en Telfort spoedig KPN wordt, zou ik het redelijk vinden wanneer ik dan ook de 5 euro korting krijg die KPN abonnees bij wie de pakketsnelheid van 20Mb niet gehaald wordt automatisch krijgen.
Telfort is al jaren KPN, dus vergeet het maar zonder overstap naar KPN, zoals ik in je andere topic ook al aangaf, je mag een echt KPN abbo afsluiten om er recht op te hebben, en denk dat je dan niet veel goedkoper uit bent.
Telfort wordt met naam KPN maar je gaat niet naar het systeem van KPN.
Dat kan waarschijnlijk alleen, wat Doornekamp33 aangeeft,
als je een abonnement bij KPN zelf afsluit.
Reputatie 6
Badge +4
Telfort wordt met naam KPN maar je gaat niet naar het systeem van KPN.
Dat kan waarschijnlijk alleen, wat Doornekamp33 aangeeft,
als je een abonnement bij KPN zelf afsluit.

Ik ga er toch wel vanuit dat je uiteindelijk onder het systeem van KPN gaat vallen, ze willen alles onder 1 dak dus het lijkt me erg onlogisch dat ze met aparte systemen blijven werken. Dan hadden ze Telfort ook niet hoeven opheffen.
Scheelt sowieso al in de helpdesk en de winkels, aparte reclame, dus de eerste miljoentjes zijn al op de bespaarstand gezet, neem er wat afkoop sommetjes voor overtollig personeel veel zal het niet zijn, en na een jaar is het besparen geblazen.
En het omzetten naar KPN systemen is niet de grootste kostenpost, hooguit wat lastig, maar als je gaat denken dat je de Telfort prijzen blijft betalen en KPN voordelen gaat krijgen en de service van XS4ALL dan ben ik bang dat dat een grote zeepbel blijkt te zijn.
Een medewerker van de lokale KPN-winkel wist me te vertellen dat vanaf 1 mei a.s. alle klantgegevens van Telfort-klanten via de KPN-winkel beschikbaar zijn voor het KPN-winkelpersoneel.
Ze zulllen wel moeten om hulp te kunnen bieden. Technisch dat zal een link met de huidige Telfort database zijn dat is vrij makkelijk een keuze menu KPNklant of Telfort klant, dat is iets anders als een samenvoeging van de twee databases.

Zolang het abonneenummer wat ik nu voor de tv ontvanger gebruik en voor de Telfort itv app, niet werkt op de KPN versie is er toch echt nog sprake van 2 systemen zowel administratief als technisch.

Eerst zoals Mandy schrijft de naam naar buiten toe later intern.
Het moet inderdaad allemaal simpeler dus op termijn zeker alles op 1 technisch en administratief systeem.
Maar

Een medewerker van de lokale KPN-winkel wist me te vertellen dat vanaf 1 mei a.s. alle klantgegevens van Telfort-klanten via de KPN-winkel beschikbaar zijn voor het KPN-winkelpersoneel.

En dat is nog maar de vraag of dat zomaar mag, iets zegt mij dat het heel.goed mogelijk is dat het in strijd is met de privacy wetgeving.

Maar zoals het er nu voorstaat, iedereen die overal werkt weet weinig tot niks, maar ze denken alles te weten.

Net als die Telfort medewerker in de chatbox die zeker weet dat de FOX/Disney zenders helemaal niet gaan verdwijnen, nou ze hebben nog een dag of 5 om dat wereldkundig te maken, dan zit mijn bede ktijd er op.
Reputatie 8
Badge +10

En dat is nog maar de vraag of dat zomaar mag, iets zegt mij dat het heel.goed mogelijk is dat het in strijd is met de privacy wetgeving.

Dat zal juridisch gezien wel kunnen omdat Telfort eigendom is van KPN, Telfort is alleen een merknaam onder de vlag van KPN.
Bij ons op het werk moest ik toestemming geven om mijn gegevens te gebruiken bij de Holding, ik heb er geen verstand van zeg ik je gelijk erbij.
Reputatie 8
Badge +10
Bij ons op het werk moest ik toestemming geven om mijn gegevens te gebruiken bij de Holding, ik heb er geen verstand van zeg ik je gelijk erbij.
Het is maar net hoe het juridisch in elkaar steekt... 😉
Enne... boeie.

Bij ons op het werk moest ik toestemming geven om mijn gegevens te gebruiken bij de Holding, ik heb er geen verstand van zeg ik je gelijk erbij.Het is maar net hoe het juridisch in elkaar steekt... 😉

Enne... boeie.

Zeker boeie.😜😜
Voor de liefhebber onder andere hier betalen we die prijsverhoging voor.
https://www.kpnnetwerk.nl/over-kpn-netwerknl/nieuws/nieuws/feiten-en-cijfers-wij-vernieuwen-het-netwerk-van-nederland/

https://www.kpnnetwerk.nl/over-kpn-netwerknl/nieuws/nieuws/kpn-netwerknl-start-werkzaamheden-om-in-6-gebieden-kopernetwerk-uit-te-zetten/

https://www.kpnnetwerk.nl/over-kpn-netwerknl/nieuws/nieuws/kpn-netwerknl-plant-aanleg-glasvezel-in-gouda/
Reputatie 6
Badge +4
Bij KPN schrijven een aantal dat je wel de overstap service kan gebruiken mits de aanvraag maar voor 31 mei binnen is.
Zojuist van Telfort begrepen dat dit NIET mogelijk is.

Alleen opzeggen is mogelijk of het wijzigen van je abonnement.
Overstappen is dus NIET mogelijk omdat er dan geen opzegging per direct mogelijk is.
Eigenlijk heeft bijna niemand hier dus wat aan.

Wees dus gewaarschuwd!
Dan weet ik het ook niet meer. Als reden dat het wel zou moeten kunnen wordt gegeven dat we tot 1 juni contract vrij zijn.
Reputatie 6
Badge +4
Bij KPN kan het wel (als een KPN klant wilt verhuizen naar een andere provider, dit is bevestigt door een KPN webcare medewerker). Raar dus dat het bij KPN wel kan en bij Telfort niet.