Nieuws

Prijs- en zenderwijzigingen Telfort Thuis 2019

• 13 juli 2019
  • 466 reacties
  • 52629 keer bekeken
Prijs- en zenderwijzigingen Telfort Thuis 2019

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

466 reacties

Even afwachten in het zenderoverzicht van KPN die 1 juni ingaat staat deze er wel tussen dus voordeel de twijfel een opmaak fout.
Reputatie 1
Ow ow ow Telfort weer.

Toch €45 ipv €44,50.

Die mensen in de lijn bij jullie ook maar wat hoor.
Ik vroeg het, ja we hebben verschillende redenen om het anders te bereken bij sommige klanten. Onzin dus haha
Ow ow ow Telfort weer.

Toch €45 ipv €44,50.

Die mensen in de lijn bij jullie ook maar wat hoor.
Ik vroeg het, ja we hebben verschillende redenen om het anders te bereken bij sommige klanten. Onzin dus haha

Jammer nu zet die 6 euro op jaarbasis weinig zoden aan de dijk.
Reputatie 4
Badge +1
Hier nog steeds, net als bij HD op 1, geen mail ontvangen over deze aanstaande wijziging.
Ik heb in de privacy instellingen wel alles op UIT staan, maar als bij Telfort een prijsverhoging een aantrekkelijk aanbieding is dan gaat er ergens iets een beetje verkeerd 😉

Hier staat ook alles op uit en ik heb de mail ook nog niet ontvangen.
Dus een vraagje, wordt de email verzonden samen met de datum aanvang contract of factuurdatum?
Bij mij staat email aan en inderdaad wat @Dennis-L schrijft dat zou geen invloed mogen hebben op dit soort belangrijke berichten. Bij andere wijzigings post vorig jaar in verband met het vernieuwde combivoordeel leek deze instelling ook van belang.

Gek genoeg bij mij op de 17e april ontvangen wat voor het Thuis abonnement de incassodatum is.
Reputatie 6
Badge +4
@knorde mischien is het beter dat @Alexandra - Telfort het bevestigd.

Ik bedoel letterlijk NU vanaf de publicatie datum tot 1 juni.

Dus als iemand wil veranderen van provider kan dat vrij tot 1 juni dus uiterlijk op 31 mei.
Ben je contract vrij kan het uiteraard ook na die datum. Dit geldt dus eigenlijk voor klanten die net nieuw zijn of recentelijk hebben verlengt deze mogen normaal niet zomaar overstappen zonder het resterende termijn af tekopen

Kan ik mijn huidige abonnement wijzigen of opzeggen?
Je hebt tot 1 juni 2019 de tijd om je abonnement kosteloos op te zeggen. Je hebt 1 maand opzegtermijn. Je abonnement wijzigen via Mijn Telfort, dat kan altijd. Je kunt:
  • De snelheid van internet verhogen of verlagen
  • Extra zenderpakketten aanvragen of opzeggen
  • Bellen Onbeperkt toevoegen of stopzetten

@Galdor68 en @Alexandra - Telfort ik heb zojuist contact gehad met de telefonische helpdesk van Telfort. Ik wil de overstap gaan maken naar KPN (gelijk met mijn schoonouders) om het automatische proces voor te zijn. De dame die ik aan de lijn had was erg kort door de bocht en op zijn zachts gezegd niet vrolijk. Ze wist niets van eerder op mogen zeggen ivm prijsverhoging en de datum zou gewoon mijn oorspronkelijke contractdatum zijn.

Na aandringen ging ze het navragen en toen kon het vanaf 1 juni. Dat komt niet overeen met hoe ik de informatie lees. Als ik het nu zou opzeggen zou ik een opzegtermijn van 30 dagen hebben, volgens de betreffende (toch wel zeer kortaf pratende en niet bepaald vrolijke) dame was dit niet zo.

Ik heb aangegeven nog maar even niks te doen en dat ik het eerst wel ga uitzoeken op het forum. Kan iemand mij vertellen hoe het nu daadwerkelijk zit? Moet ik trouwens wel bij Telfort opzeggen of kan ik beter een aanvraag bij KPN inschieten met de overstapservice, ik weet niet of dan de opzegging bij Telfort ook gezien wordt als die 30 dagen opzegtermijn of mijn oorspronkelijke contract?
Dat medewerkers bij de Telfort KS niet altijd even vrolijk zijn is heel jammer.
Dat ze niet altijd goed van alles op de hoogte zijn is een slordige training of gebrek aan communicatie.

Ik ben van mening dat je nu straffeloos kan overstappen zonder afkoop verplichten etc
Of je zelf moet opzeggen of het via de overstapservice van KPN kan laat ik aan een moderator over.
Administratief is het nog niet een geheel ik neem aan dat @Doornekamp33 de overstap service van zijn nieuwe provider heeft gebruikt wellicht dat hij iets kan of wil vertellen.
Reputatie 4
Badge +1
Hier staat ook alles op uit en ik heb de mail ook nog niet ontvangen.
Dus een vraagje, wordt de email verzonden samen met de datum aanvang contract of factuurdatum?

Ik krijg de mail nu net ineens binnen 🤔
Reputatie 8
Badge +12
edje1973 wrote:Op dit moment ontvang ik een korting. Blijf ik deze ontvangen?Heb je op dit moment een jaarcontract met een korting, dan blijf je die korting ontvangen. De prijswijziging geldt zodra je buiten contract bent. De veranderingen aan de tarieven van vast bellen gelden voor alle klanten, zowel binnen als buiten contract.

Maar bij de klanservice word dus gezegd dat de prijswijziging gewoon per juni ingaat. Graag ontvang ik een reactie hierover.

m.v.g. E B

Ik kan de verwarring begrijpen. Echter is het zo dat de verhoging pas doorgevoerd gaat worden als de actiekortingen op het abonnement zijn afgelopen.

Ik heb op een andere plek van dit forum mijn vraag al gesteld, maar geen antwoord.
In het overzicht van de zenders die komen te vervallen staat Canvas (30) niet bij. In het overzicht van het zenderaanbod per 1 juni staat Canvas niet meer op de lijst.
Vervalt Canvas nu wel of niet?

Ik zie het inderdaad. Ik vermoed echter dat het een foutje is. Echt zeker weten doe ik het niet, dus ik ga navraag doen.

@knorde Je hebt helemaal gelijk. Ergens gaat er iets niet goed. Ik ga er voor je achteraan.
@Galdor68 @knorde , natuurlijk wil ik er wat over zeggen, ik heb inderdaad gebruik gemaakt van de overstapservice, dat is het veiligst om zo kort mogelijk zonder verbinding te zitten, maar, ik ben contractvrij, dus heb ik sowieso maar een maand opzeg termijn.
Maar ook al heb je een contract, door de zender wijziging en de prijsstijging is iedereen tot 1 Juni contractvrij en kan vanaf nu gewoon opzeggen met een maand uitzitten.
Bij mij staat email aan en inderdaad wat @Dennis-L schrijft dat zou geen invloed mogen hebben op dit soort belangrijke berichten. Bij andere wijzigings post vorig jaar in verband met het vernieuwde combivoordeel leek deze instelling ook van belang.

Gek genoeg bij mij op de 17e april ontvangen wat voor het Thuis abonnement de incassodatum is.

Hier staan de instellingen ook zo ingesteld. Maar wij hebben nog geen mail ontvangen.
Reputatie 6
Badge +4
@knorde Je hebt helemaal gelijk. Ergens gaat er iets niet goed. Ik ga er voor je achteraan.
@Bart - Telfort bedankt, ik hoor het wel!

Wil je dit ook voor mijn schoonouders navragen, die zitten in dezelfde situatie.
We kunnen dan wel via de overstapservice de boel overzetten, als er dan maar door Telfort de juiste datums worden doorgegeven (1 maand opzegtermijn).

Overigens wil ik benadrukken dat ik niet naar KPN ga omdat het me bij Telfort niet bevalt, ik wil puur de automatische overstap voor zijn. Ik ben altijd zeer tevreden geweest over Telfort en ik blijf ook gewoon op dit forum rondhangen :)

Dat medewerkers bij de Telfort KS niet altijd even vrolijk zijn is heel jammer.
Dat ze niet altijd goed van alles op de hoogte zijn is een slordige training of gebrek aan communicatie.

Ik ben van mening dat je nu straffeloos kan overstappen zonder afkoop verplichten etc
Of je zelf moet opzeggen of het via de overstapservice van KPN kan laat ik aan een moderator over.
Administratief is het nog niet een geheel ik neem aan dat @Doornekamp33 de overstap service van zijn nieuwe provider heeft gebruikt wellicht dat hij iets kan of wil vertellen.

@Galdor68 ik vind het wel slecht (en alles behalve professioneel) dat een medewerker zo overkomt. Ik had echt het idee dat ze het werk helemaal niet leuk vond en ik vind zelf dat je je dan moet afvragen of je wel op de juiste plek zit kwa werk.

Hoe dan ook, je lijkt als ik @Bart - Telfort zijn reactie lees gelijk te hebben. Ik wacht nog even af wat daaruit komt en dan lijkt het mij inderdaad het beste om over te stappen via de overstapservice.
Of topic @knorde hier kort bij zit een call center die werken voor diverse providers dat is veel op uitzendbasis ik weet toevallig dat er weer vacatures open zijn dit terzijde als je geen verlenging krijgt als uitzendkracht en geen intresse in het werk zelf heeft dit zeker invloed op hoe je klanten te woord staat.
Reputatie 3
Al een tijdje spelen wij met de gedachte om over te stappen en weg van telfort te gaan. Het enige wat mij nog bij telfort houdt is de stabiele internet verbinding die ik nu heb en het feit dat wij alles hebben afgesloten bij Telfort. ik probeer de mensen hier te overtuigen om bij Telfort te blijven maar telfort maakt het wel steeds moeilijker en moeilijker om dit nog te verantwoorden.

Ik vindt het van de zotten dat wij opnieuw een aanslag krijgen op de beschikbare kanalen. 8 TV zenders en 1 radio zender verdwijnen. En komt er wat voor terug? Ja een prijsverhoging, verder niks. Hoeveelste jaar op rij is dit dat er een prijsverhoging door wordt gevoerd ?

Telfort geeft aan dat er onderzoek wordt gedaan naar de zenders en de kijkcijfers daarvan maar door de jaren heen ben ik alleen maar een gigantisch aantal zenders verloren en er komen nooit nieuwe zenders bij. Wanneer houd dit op? We houden geen zenders meer over. Eerder zijn 90% van de muziekzenders al verdwenen of naar het pluspakket verhuisd. Alle zenders die dus een beetje goed bekeken worden, worden verplaatst om maar weer een uitbreiding op het abonnement uit te lokken. Ik ben er een beetje klaar mee. Om maar helemaal niet te spreken over het HBO fiasco waarbij tot op de dag van vandaag geen enkel fatsoenlijk alternatief is aangeboden.

Voor mij is het overduidelijk niet meer waard om TV af te nemen van telfort. Extreem klein aanbod aan zenders waarbij de meerderheid nog troep is ook tenzij je allemaal extra pakketten aanschaft en goede zenders zoals Fox verdwijnen weer eens.

In andere woorden we gaan er weer op achteruit maar wel weer meer betalen. En zo gaat het al een tijde. Toch maar eens kijken naar alternatieven.
Reputatie 8
Badge +10
Hallo @knorde. Heel fijn dat je altijd zo tevreden bent geweest. Dat horen we graag natuurlijk. @Bart - Telfort heeft je vanmiddag ook een privébericht gestuurd omtrent het opzeggen van je abonnement. Heb je dit al gezien? 🙂

Hier staan de instellingen ook zo ingesteld. Maar wij hebben nog geen mail ontvangen.

Dag @Roowin96. Dat kan kloppen. Zoals eerder in het topic is benoemd ontvang je tussen 15 en 30 april een brief en een e-mail. Wacht het dus nog eventjes af.
Reputatie 6
Badge +4
Hallo @knorde. Heel fijn dat je altijd zo tevreden bent geweest. Dat horen we graag natuurlijk. @Bart - Telfort heeft je vanmiddag ook een privébericht gestuurd omtrent het opzeggen van je abonnement. Heb je dit al gezien? 🙂
@Natasja - Telfort ja we hebben privé contact gehad en @Bart - Telfort gaf aan dit te hebben nagevraagd en dat het inderdaad gewoon 1 maand opzegtermijn is. Hij gaf aan dat ik nogmaals een poging kon doen omdat de betreffende medewerker waarschijnlijk niet op de hoogte was.

Zojuist heb ik weer gebeld (nu een meneer aan de telefoon), die komt net zover als zijn vorige collega. Hij heeft het ook nagevraagd maar het mag niet eerder. Ik heb zojuist @Bart - Telfort weer een privé bericht terug gestuurd met die resultaten om te vragen hoe ik het nu wel voor elkaar kan krijgen.
@knorde ik zou de bal bij KPN neerleggen daar de overname circus in gang zetten via de overstap service. Alleen begrijp ik dat het 2e nummer lastig is om online te regelen in verband met nummerbehoud.
Reputatie 1
Badge +2
Daar is het jaarlijkse circus van prijsverhogingen dus weer. Ik heb twee abo's, voor beide ontving ik vandaag de mail met prijsverhoging. Allebei 2,50 erbij en vast bellen van 13 naar 14 cent per minuut.
Gaat dan later vast bellen ook nog eens met 2,50 omhoog? En kun je dan onbeperkt bellen? Is niet duidelijk.
Het abo in de eerste woning is vdsl 50/20 dus daar ben ik niet zo ontevreden over, 90/30 is mogelijk.
Maarrrrr abo in het buitengebied dat paar jaar geleden nog 17,50 was gaat nu naar 30.... Voor een schamele adsl 6/0,9. Dat is toch Total Verrückt
T-Mobile biedt 4G voor thuis voor 30 euro met 25/25.
Dus eigenlijk moet ik overstappen. Dat zal dan ook wel de bedoeling zijn, oude klanten wegjagen.
Ik ben nog uit de Compuserve tijd, in 1994, een van de eerste providers en voor 25 guldentjes 🙄
@ronny forgeron het stukje bellen is alleen als je het vast bellen a 2,68 op je factuur hebt staan zie het voorbeeldje in het start bericht.
Reputatie 1
Badge +2
OK dank je. Er staat Internet Instap + bellen op de factuur met een totaal bedrag. Geen apart bedrag voor telefoon. De laatste jaren zijn er geen "inflatie" verhogingen meer geweest met centenbedragen, alleen steeds 2,50 erbij. Procentueel enorme verhogingen dus, dit jaar voor het eerst minder dan 10%...Omdat het bedrag al zo gestegen is.
Maar voor de armetierige adsl verbinding, die nu LAGER is dan 8 jaar geleden (toen 10/1) een roofprijs.
Een databundel zou in jou geval best wel eens goedkoper kunnen zijn. Komt de postcode in aanmerking voor hybride internet van KPN?
Reputatie 1
Badge +2
Ja, klopt, al gechecked. 42,50 per maand. is dus 150 meer per jaar. En dat voor een recreatiewoning waar ik misschien 35 dagen per jaar ben.
Ja, klopt, al gechecked. 42,50 per maand. is dus 150 meer per jaar. En dat voor een recreatiewoning waar ik misschien 35 dagen per jaar ben.
Dan zeker niet interresant. Voor tv Digitenne wellicht voor internet zou ik toch zeggen een mifi router met datasim of telefoon als hotspot.
Reputatie 1
Badge +2
Er is kabel met Nederlands tv pakket op het park. Voor de buitenlandse zenders stream ik vanuit huis met een Slingbox naar een Slingcatcher op het park, dus ik heb een bekabelde aansluiting op internet nodig. Heeft een mifi modem dat?