Sticky

Prijs- en zenderwijzigingen Telfort Thuis 2019

Toon het eerste bericht

417 reacties

De prijsverhoging lijkt meer een aanpassing naar de prijzen van KPN of gaan de prijzen bij KPN ook omhoog ?
Maar wat is het alternatief , Telfort was onze prijsvechter

Bij KPN worden alle abonnementsvormen gelijk getrokken daarbij kan het varieren van €1,00 tot €3,50 https://forum.kpn.com/internet-9/wijzigingen-kpn-zenderaanbod-en-prijzen-2019-470490?postid=741935

Echte prijsvechters zijn er in mijn ogen bij thuis internet niet meer. Ik heb een andere op het oog deze heeft net 25 tv kanalen wel hogere snelheid 1GB voor €39,95 zoals mijn onderschrift als zegt komt deze mogelijk pas in december in onze woonplaats beschikbaar.

Met de meeste andere kan je afhankelijk of je wel of geen glasvezel hebt net een paar euro voordeliger uit komen bij dsl iets meer als 10/1mb genoeg is. Dan raak je wel de voordelen als dubbele data voor je mobiel kwijt of die moet je dan ook elders onder brengen.

Al wordt ik er niet vrolijk van en geen zin heb alles terug te sturen etc kijk ik het nog wel even aan.
Reputatie 3
Badge
Heeft iedereen z.n nieuwe aanbod al binnen, of niet, ik wacht nog steeds op de mail 🤓

Ik zou graag willen weten waar ik aan te ben 🤔
Reputatie 2
Badge +4
Goed om te weten: als u nu korting krijgt dan loopt deze gewoon door tot de afgesproken einddatum. Wat bedoelen ze met afgesproken einddatum. Ik heb korting maar heb nooit bericht van afgesproken
einddatum gezien of gelezen. Lekker duidelijk dit alles ,naam verandering, prijsverhoging, zender verlies.
Ik heb hem zonet binnen @Chicka net als bijna iedereen de 2,50 prijsverhoging.
Goed om te weten: als u nu korting krijgt dan loopt deze gewoon door tot de afgesproken einddatum. Wat bedoelen ze met afgesproken einddatum. Ik heb korting maar heb nooit bericht van afgesproken
einddatum gezien of gelezen. Lekker duidelijk dit alles ,naam verandering, prijsverhoging, zender verlies.

Elke klant die nu verlengd met een kortings periode of nieuwe klanten die de 12 maanden actie hebben.
Krijgen na die periode de verhoging.

In de Mijn Telfort Thuis omgeving kan je zien of je nog ergens korting op hebt en zo ja hoelang.
Dit staat normaliter ook op je overeenkomst. Zie bijlage
Reputatie 3
Badge
Oke @Galdor68 Fijn dat jij de mail hebt, dan weet je waar je aan toe bent, top 🙂

Ik heb nog steeds niets binnen, en wacht er echt met smart op, bij mij zal het wel meer als 2,50 zijn ik zit met het onbeperkte bellen erbij 🤓

Op mijn telfort thuis staat dat ik dat er weer bij moet nemen, eerst word gezegd alles blijft zoals het was, ook hier in het topic, en nu dit weer, dus ik zou ook graag willen weten waar ik aan toe ben

Moderatorrrrrrrrrrrrrrrrrrrr HELLUP me alsjeblieft
Oke @Galdor68 Fijn dat jij de mail hebt, dan weet je waar je aan toe bent, top 🙂

Ik heb nog steeds niets binnen, en wacht er echt met smart op, bij mij zal het wel meer als 2,50 zijn ik zit met het onbeperkte bellen erbij 🤓

Op mijn telfort thuis staat dat ik dat er weer bij moet nemen, eerst word gezegd alles blijft zoals het was, ook hier in het topic, en nu dit weer, dus ik zou ook graag willen weten waar ik aan toe ben

Naar aanleiding van je andere berichten denk ik dat het voor jou ook bij die € 2,50 zal blijven.
Begrijp ik nu goed dat het onbeperkt bellen uit staat? Dan zal @Bart - Telfort of een andere moderator inderdaad even moeten meekijken.
Reputatie 3
Badge
@Galdor68 Dat heb je inderdaad goed, er staat nu vast bellen, ik heb onbeperkt bellen al vanaf het begin, en nu zou ik hem weer aan moeten zetten, ik heb dat onbeperkte bellen echt nodig wegens m,n ziektes, en m,n moeder

Daarom vraag ik dus ook, omdat eerst word gezegd er veranderd niets aan je abb en nu zou ik hem weer aan moeten zetten, ik snap er werkelijk niets meer van, het gaat allemaal zo tegenstrijdig als het maar kan

Ik hoop daarom ook dat @Cindy - Telfort of @Bart - Telfort me is een keer de juiste inlichtingen willen geven
Reputatie 8
Badge +17
Heeft iedereen z.n nieuwe aanbod al binnen, of niet, ik wacht nog steeds op de mail 🤓

Ik zou graag willen weten waar ik aan te ben 🤔

De mail heb ik ook nog niet ontvangen, ik heb glasvezel abo en die mail komt echt wel
@Chicka Je kunt zelf in Mijn Telfort ook zien of het onbeperkt bellen aanstaat.

@jimny , vraag me af ook ik hem nog krijg, hwb vanmiddag de overstap geregeld en van Telfort de mail eerder binnen dat 29 mei mijn abbonement word beeindigd, zal nog wel gebelt worden door hun, wat ik ook ga betwijfelen, dat is me al vaker belooft.😁😁
Reputatie 3
Badge
@Doornekamp33 In mijn Telfort moet ik hem weer aanzetten, en al die jaren staat hij al op aan, ik weet niet meer waar ik aan toe ben

Ik kom rond van helaas een WAO uitkering, zou ook liever werken, dus de situatie rondom de uitgaven die ik heb, en nu met Telfort waar ik helaas geen duidelijk antwoord van krijg, geen mail of het totale kostenplaatje wat het gaat worden voor mij, zet mij goed aan het denken, ik heb dit al vaker aangegeven in het topic, ik heb al vaker geschreven, duidelijkheid qua de uitgaven zijn heel belangrijk voor mij met m,n WAO uitkering

Maar zoals het er nu uitziet, geen reactie van de Telfort kant, ga ik straks jouw achterna met de overstap
Reputatie 5
Badge +8

Moderator tot uw dienst, @Chicka. 🙂 Geen zorgen. Je ontvangt tussen 15 april en 30 april een e-mail of brief omtrent de prijs- en zenderwijzigingen, dus die kan nog komen. Ik zie dat jij op dit moment al een Bellen Onbeperkt Vast pakket hebt. Het 'gewone' Vast Bellen pakket kost nu € 2,68. Dit pakket wordt vervangen door Bellen Onbeperkt Vast voor € 5,- per maand. Voor jou verandert er op dat vlak dus niets. Laat het gerust weten als je nog andere vragen hebt.
Reputatie 3
Badge
Dank,dank dank voor je reactie @Natasja - Telfort , sorry voor mijn gezeur maar ik wil niet in de schulden komen, die heb ik nu niet en wil dat graag zo houden.

Dus als ik het goed begrijp hoef ik onbeperkt bellen niet opnieuw aan te zetten

Het is al heel wat om van een WAO uitkering rond te komen, dus voor mij is duidelijkheid qua uitgaven heel belangrijk, ik wil je hartelijk danken voor je reactie 😊
@Doornekamp33 In mijn Telfort moet ik hem weer aanzetten, en al die jaren staat hij al op aan, ik weet niet meer waar ik aan toe ben

Ik kom rond van helaas een WAO uitkering, zou ook liever werken, dus de situatie rondom de uitgaven die ik heb, en nu met Telfort waar ik helaas geen duidelijk antwoord van krijg, geen mail of het totale kostenplaatje wat het gaat worden voor mij, zet mij goed aan het denken, ik heb dit al vaker aangegeven in het topic, ik heb al vaker geschreven, duidelijkheid qua de uitgaven zijn heel belangrijk voor mij met m,n WAO uitkering

Maar zoals het er nu uitziet, geen reactie van de Telfort kant, ga ik straks jouw achterna met de overstap

Dat administratieve gedoe bij Telfort is een zooitje geloof ik, ik lees nu van Natasja dat je nog steeds onbeperkt bellen hebt, maar het staat dus lekker onduidelijk in de systemen, TIPje, maak een print screen van het antwoord zodat als het toch fout gaat je een bewijs hebt, is altijd te wissen op een forum, zeker als het straks allemaal KPN word, heb je kans dat dit forum ook in 1 keer op zwart staat.

En de WAO uitkering is geen vetpot kan ik me voorstellen, zeker in het huidige klimaat waar werken beloont word en thuiszitten bestraft, ik vind dat als je echt niet kan werken er best wat meer in mag zitten.
Sterkte in ieder geval.

Ik ben idd nu helemaal op de rit om over te gaan, de twee mobiele heb ik net aangevraagd, de ene is bijna vrij, vanaf de 24ste, de andere al vanaf 2018, bewust die niet verlengt, werd alleen maar minder voor meer geld, mijn eigen had ik wel verlengt, maar wel het maandelijks opzegbaar aangeklikt gelukkig.
Badge
Na alles hier een beetje doorgelezen te hebben zijn blijkbaar de oudgedienden van Tiscali die nog via koper zijn aangesloten de grootste slachtoffers.
Als dit als blijk van dank voor een jarenlange relatie de uitkomst is gaat de overweging om zachtjes aan maar eens ergens anders te gaan kijken mij steeds meer bezig houden.
Het is allemaal heel vervelend dus even een klein spelletje wie ziet het verschil?

Reputatie 7
Badge +3
Hallo @Galdor68 , jij zou een zakelijk thuisabo hebben, een nieuw pakket dus.☺
Hartelijk bedankt voor je reactie Bart.
Maar dat is nu precies wat ik bedoelde met de prijsverhoging, in het abonnement wel telefonie,
maar geen telefoonnummer.
Dat schept verwarring hier omdat ik nu niet weet hoe die prijsverhoging eruit gaat zien.
Ook omdat ik het niet kan veranderen in internet/TV.

Dan heb ik nog een opmerking voor Natasja en haar antwoord op Chicka.
Chika krijgt tussen 15 en 30 april de email met daarin de prijsverhoging.
Stel dat zij de mail pas krijgt de 30-ste, hoe kan zij dan op tijd opzeggen per 1 juni?
Het zal niet de eerste keer zijn dat het systeem niet alles op tijd verwerkt.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo @mandy ,
Als je op wilt zeggen moet je dan doen vóór 1 uni a.s. en niet per 1jni a.s., met een maand opzegtermijn.
Als iemand voor of op 30 April het berichtje pas krijgt heb je hoe dan ook nog de hele maand mei om te beslissen. En zelfs zonder dat emailtje kan en mag je ook nu al overstappen als je dat zou willen.

Die maand opzegtermijn gaat in vanaf het moment dat je opzegt dus het is nu 18 april tel daar een maand bij dan kan 18 mei de nieuwe provider leveren.

@mandy het hele start topic is jammer genoeg niet zo helder als die van KPN daar staat per nieuw en oudere type abonnement duidelijk welke groep klanten welke verhogin krijgen dat is dus of 1 euro of meer.

In jouw geval kan je het telefoon stukje vergeten want jij kan die vast bellen verhoging nooit krijgen. In jouw geval zal er alleen van die € 2,50 sprake zijn. Dat je niet kan of mischien beter gezegd niet wil veranderen heeft weinig verschil omdat je in niet extra betaalt voor het bellen.

Bij oudere abonnementen zat bellen in begrepen (niet helemaal gratis) en betaalde je alleen voor het gebruik. Het is jammer dat de oude alles in één prijzen lastig zijn terug te vinden maar ik kan wel een voorbeeld geven vanuit mijn oude situatie.

Mijn alles in één prijs was van het €45,00 begin 2016.
Vorig jaar maart kwamen de nieuwe tarieven de alles in één prijs was toen nog steeds €45,00 alleen kwam er een regeltje bij op de factuur namelijk Bellen € 2,50

Met andere woorden voor mij weinig verschil. Het verschil is wel dat ik nu 52,50 kwijt ben dat wordt 55,00 euro door het snelheids behoud en het uitgebreide tv pakket die voor maart 2018 netjes onderdeel van mijn pakket waren.

Het probleem is dat bij oudere alles in een abonnementen de telefoon niet weg kan zoals nu.
Echt alles in één bestaat niet meer daarom heet het nu Internet TV en Bellen. Wat nu nog wel speelt dat ik nu wel bellen en de snelheids verhoging kan uit zetten. Maar tv niet dat is geen extra optie zoals bellen.

Je zou dus wel €2,50 kunnen uitsparen als je het verlies van de 12(14 nu) kanalen van het uitgebreid pakket voor lief neemt en de kans dat de upload mischien geen 50Mb meer is met de opmerking is die upload echt nodig. Zoals ik eerder al aangaf en dat is een begrijpelijk dillema.
Waarschijnlijk verkeerd geredeneerd met een eventuele opzegging.

Bedankt Galdor68, voor de toelichting.
Zo is het inderdaad een stuk duidelijker.

Als ik de telefonie eraf haal, dan wordt het een nieuw abonnement.
Dan verlies ik de 50/50, het uitgebreide pakket en er was nog wat.
Dus dan ben ik nog slechter af als nu de verhoging.

De mail is hier nog niet maar dat zal nog wel komen.

Wat betreft het TV zender pakket, daar ben ik helemaal niet blij mee.
Er zijn nu in totaal al 6 zenders weg of gaan weg waar wij hier naar kijken.
Zowel uit het uitgebreid pakket als het pluspakket is uitgedund.
Ik zie de meerwaarde er niet meer van in.
Maar ik weet nog niet wat ik ga doen, blijven of toch weg.

Bij één provider kan je TV pakketten kiezen, bij de ander heeft sowieso meer TV zenders.
Maar ook daar kan het nog veranderen.

En ik ben contractvrij, dus ik hoef niet voor 1 juni op te zeggen, dat kan maandelijks.
Bedankt Cindy - Telfort voor het bekendmaken van de prijswijziging. Alleen word het of hier op het forum fout gezegd, of bij telfort klantenservice, dus wil ik graag weten wat wel klopt. Ik ben sinds kort gedwongen door telfort overgestapt van het oude analoge telfort, naar het nieuwe telfort. Hierdoor ging ik al meer betalen. maar ik heb dus een nieuw jaarcontract met kortingen afgesloten, daarover word dit hier
genoemd :
Op dit moment ontvang ik een korting. Blijf ik deze ontvangen?
Heb je op dit moment een jaarcontract met een korting, dan blijf je die korting ontvangen. De prijswijziging geldt zodra je buiten contract bent. De veranderingen aan de tarieven van vast bellen gelden voor alle klanten, zowel binnen als buiten contract.

Maar bij de klanservice word dus gezegd dat de prijswijziging gewoon per juni ingaat. Graag ontvang ik een reactie hierover.

m.v.g. E B
@edje1973 De klanten service lijkt niet goed op de hoogte te zijn in meerdere reacties door Telfort medewerkers is aangegeven dat deze verhoging pas na afloop van een eventuele kortingsperiode in gaat dat kan 2 of 3 of 6 maanden zijn of 12 maanden voor klanten die nu een abonnement afnemen.

Zoals het nu beschreven staat lijkt het er wel op dat het voor iedereen met een nieuwe overeenkomst pas na afloop van dat contract ingaat.
Badge
Dus kort gezegd, weer een prijsverhoging, en weer een versobering van het kijkaanbod (en een flinke dit keer).

Ik heb over de jaren al een hoop gezeur gehad met de service van Telfort, maar ben tot nu toe maar gebleven vanwege de prijs en de redelijk vriendelijke service, maar ik denk dat het nu toch maar tijd word om ergens anders te gaan shoppen.

Jammer, maar helaas.
Reputatie 1
Ik heb op een andere plek van dit forum mijn vraag al gesteld, maar geen antwoord.
In het overzicht van de zenders die komen te vervallen staat Canvas (30) niet bij. In het overzicht van het zenderaanbod per 1 juni staat Canvas niet meer op de lijst.
Vervalt Canvas nu wel of niet?

Reageer